Øyunn bryter ut i gråt når Grini kaller kua for neg*r

Svar
Jokkemedkniven

Re: Øyunn bryter ut i gråt når Grini kaller kua for neg*r

Legg inn av Jokkemedkniven »

Trolljegeren skrev: ons jan 12, 2022 6:18 pm Fy faen for en kloakk deler av dette forumet er.
Hvis du syns det kan jo du bare holde deg på reddit å sirkelrunke med dine meningsfeller og fortsette overbevise deg selv om at den hvite mannen som pusher 50 er grunnen til alt som er gale med denne verden.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 14, 2022 2:59 pm
Hvis du syns det kan jo du bare holde deg på reddit å sirkelrunke med dine meningsfeller og fortsette overbevise deg selv om at den hvite mannen som pusher 50 er grunnen til alt som er gale med denne verden.
Det er vondt å ha meningsmotstandere, eller hva?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Er dere ikke ferdig med denne kua enda? :)

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Jeg er en idiot kua ?

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Noe jeg undrer meg over, er hvordan vi i fremtiden skal kunne kommunisere med hverandre verbalt og skriftlig, uten å såre noen? Enkelt-ord som neg*r f.eks. kan vi fort lære oss til å la være å bruke. Men så er det alle de andre "fy-fy"ordene. Vi har også det religiøse, det politiske og annet med. Her husker jeg fra militærtjeneste i forsvaret. Jeg sto port-vakt. Jeg ba en ukjent person om legimitasjon. Vedkommende tok frem legimitasjonen og utbrøt: "Her, din jævla kommunistiske prest".

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ormen den lange skrev: fre jan 14, 2022 5:02 pm Noe jeg undrer meg over, er hvordan vi i fremtiden skal kunne kommunisere med hverandre verbalt og skriftlig, uten å såre noen? Enkelt-ord som neg*r f.eks. kan vi fort lære oss til å la være å bruke. Men så er det alle de andre "fy-fy"ordene. Vi har også det religiøse, det politiske og annet med. Her husker jeg fra militærtjeneste i forsvaret. Jeg sto port-vakt. Jeg ba en ukjent person om legimitasjon. Vedkommende tok frem legimitasjonen og utbrøt: "Her, din jævla kommunistiske prest".
Tror det blir vanskelig. Noe blir feil uansett hva man sier til slutt. En eller annen blir krenka uansett. Men akkurat dette ordet er jo lett å unngå og man bør jo prøve å unngå negative stereotypiske begreper i hvert fall. Negativt ladde begreper som omhandler en gruppe mennesker som ikke kan noe for det begrepet omfatter bør man unngå.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Trolljegeren skrev: fre jan 14, 2022 4:32 pm
Jokkemedkniven skrev: fre jan 14, 2022 2:59 pm
Hvis du syns det kan jo du bare holde deg på reddit å sirkelrunke med dine meningsfeller og fortsette overbevise deg selv om at den hvite mannen som pusher 50 er grunnen til alt som er gale med denne verden.
Det er vondt å ha meningsmotstandere, eller hva?
Jeg har ikke noe problem med meningsmotstandere. Nå er ikke jeg den personen som diskuterer aktivt mest her inne på forumet, men jeg synes det er bra og interresant å lese forskjellige meninger her på forumet.

Men at du mener en del av FD er "kloak" forteller meg at det er du som ikke tåler at andre har andre meninger enn deg. Så jeg kom bare med et forslag at inne på reddit er det mange ekkokamrer som hadde passet for deg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 14, 2022 6:11 pm
Trolljegeren skrev: fre jan 14, 2022 4:32 pm
Jokkemedkniven skrev: fre jan 14, 2022 2:59 pm
Hvis du syns det kan jo du bare holde deg på reddit å sirkelrunke med dine meningsfeller og fortsette overbevise deg selv om at den hvite mannen som pusher 50 er grunnen til alt som er gale med denne verden.
Det er vondt å ha meningsmotstandere, eller hva?
Jeg har ikke noe problem med meningsmotstandere. Nå er ikke jeg den personen som diskuterer aktivt mest her inne på forumet, men jeg synes det er bra og interresant å lese forskjellige meninger her på forumet.

Men at du mener en del av FD er "kloak" forteller meg at det er du som ikke tåler at andre har andre meninger enn deg. Så jeg kom bare med et forslag at inne på reddit er det mange ekkokamrer som hadde passet for deg.
Korrekt. Logikken i argumentasjonen er brutt så det holder.

I det ene øyeblikket er forumet kloakk, det neste anklages andre for ikke å tåle uenighet. Jeg lo.
Sist redigert av PapaSmurf den fre jan 14, 2022 6:20 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 14, 2022 6:11 pm
Trolljegeren skrev: fre jan 14, 2022 4:32 pm
Det er vondt å ha meningsmotstandere, eller hva?
Jeg har ikke noe problem med meningsmotstandere. Nå er ikke jeg den personen som diskuterer aktivt mest her inne på forumet, men jeg synes det er bra og interresant å lese forskjellige meninger her på forumet.

Men at du mener en del av FD er "kloakk", forteller meg at det er du som ikke tåler at andre har andre meninger enn deg. Så jeg kom bare med et forslag at inne på reddit er det mange ekkokamrer som hadde passet for deg.
Merkelig greie dette. Skulle tro de fleste som er inne på et debatt-forum, skjønner at folk har forskjellige meninger. For hvis alle er enige, hva skulle man liksom diskutere da?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nå er det visst Mini som har vært slem, eller rasistisk da, siden han i en samtale med en ung mann tok opp om han har hatt sex før ekteskap (han giftet seg ung) og siden han er muslim er det rasisma for man spør åpenbart aldri etnisk norske slike spørsmål mener den stolte hjab-bærende unge kvinnen fra Skam (?) å vite.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

pfrog567 skrev: fre jan 14, 2022 6:20 pm
Merkelig greie dette. Skulle tro de fleste som er inne på et debatt-forum, skjønner at folk har forskjellige meninger. For hvis alle er enige, hva skulle man liksom diskutere da?
Da hadde det blitt som jeg nevnte tidligere, en sirkelrunk der alle bare satt og konstanterte uten at noen hadde sagt imot.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: fre jan 14, 2022 6:23 pm Nå er det visst Mini som har vært slem, eller rasistisk da, siden han i en samtale med en ung mann tok opp om han har hatt sex før ekteskap (han giftet seg ung) og siden han er muslim er det rasisma for man spør åpenbart aldri etnisk norske slike spørsmål mener den stolte hjab-bærende unge kvinnen fra Skam (?) å vite.
Det beste for muslimer og afrikanere (samt oss) må da være å sporenstreks forlate Norge for å slippe alle denne "rasismen".
De er ikke invitert hit heller.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Neptun skrev: fre jan 14, 2022 6:35 pm
kytec skrev: fre jan 14, 2022 6:23 pm Nå er det visst Mini som har vært slem, eller rasistisk da, siden han i en samtale med en ung mann tok opp om han har hatt sex før ekteskap (han giftet seg ung) og siden han er muslim er det rasisma for man spør åpenbart aldri etnisk norske slike spørsmål mener den stolte hjab-bærende unge kvinnen fra Skam (?) å vite.
Det beste for muslimer og afrikanere (samt oss) må da være å sporenstreks forlate Norge for å slippe alle denne "rasismen".
De er ikke invitert hit heller.
Det er nok for å grine seg til økt trygd. Ingen har planer om å pakke kofferten.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: fre jan 14, 2022 6:35 pm
kytec skrev: fre jan 14, 2022 6:23 pm Nå er det visst Mini som har vært slem, eller rasistisk da, siden han i en samtale med en ung mann tok opp om han har hatt sex før ekteskap (han giftet seg ung) og siden han er muslim er det rasisma for man spør åpenbart aldri etnisk norske slike spørsmål mener den stolte hjab-bærende unge kvinnen fra Skam (?) å vite.
Det beste for muslimer og afrikanere (samt oss) må da være å sporenstreks forlate Norge for å slippe alle denne "rasismen".
De er ikke invitert hit heller.
Der var rasisten igjen jo...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: fre jan 14, 2022 6:37 pm
Neptun skrev: fre jan 14, 2022 6:35 pm
kytec skrev: fre jan 14, 2022 6:23 pm Nå er det visst Mini som har vært slem, eller rasistisk da, siden han i en samtale med en ung mann tok opp om han har hatt sex før ekteskap (han giftet seg ung) og siden han er muslim er det rasisma for man spør åpenbart aldri etnisk norske slike spørsmål mener den stolte hjab-bærende unge kvinnen fra Skam (?) å vite.
Det beste for muslimer og afrikanere (samt oss) må da være å sporenstreks forlate Norge for å slippe alle denne "rasismen".
De er ikke invitert hit heller.
Det er nok for å grine seg til økt trygd. Ingen har planer om å pakke kofferten.
Migrantene reiser hundrevis av mil fra andre verdensdeler og setter livet på spill for komme til et land i Nordvest-Europa med gode velferdsordninger uten at det stilles krav til dem.
I så måte er Norge drømmedestinasjonen. Meen ikke tro de uinviterte "gjestene" føler noen takknemlighet av den grunn. Nei, kun klaging og beskyldninger om "rasisme" som takk - som om vi skulle føle oss priviligerte over deres tilstedeværelse. Vel, pakk sammen og reis hjem dit de har samme kultur og "verdier".

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 6:45 pm
Der var rasisten igjen jo...
Her er en fra venstresiden som evner å være saklig i sin argumentasjon:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-373239

Du har mye å lære av han.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: fre jan 14, 2022 7:03 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 6:45 pm
Der var rasisten igjen jo...
Her er en fra venstresiden som evner å være saklig i sin argumentasjon:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-373239

Du har mye å lære av han.
Påpeker bare det åpenbare.

Du mangler en del selv når du på automatikk klassifiserer meg på venstresiden.
Det tyder på uvitenhet ;)
Søtt at du ble krenka på "neptun" sine vegne
Sist redigert av Henningsen den fre jan 14, 2022 7:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:07 pm
Ka9nen skrev: fre jan 14, 2022 7:03 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 6:45 pm
Der var rasisten igjen jo...
Her er en fra venstresiden som evner å være saklig i sin argumentasjon:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-373239

Du har mye å lære av han.
Påpeker bare det åpenbare.

Du mangler en del selv når du på automatikk klassifiserer meg på venstresiden.
Det tyder på uvitenhet ;)
Er du en sånn som tror at å stemme Erna gjør deg til høyremann?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:09 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:07 pm
Ka9nen skrev: fre jan 14, 2022 7:03 pm

Her er en fra venstresiden som evner å være saklig i sin argumentasjon:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-373239

Du har mye å lære av han.
Påpeker bare det åpenbare.

Du mangler en del selv når du på automatikk klassifiserer meg på venstresiden.
Det tyder på uvitenhet ;)
Er du en sånn som tror at å stemme Erna gjør deg til høyremann?
Nei

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:10 pm
Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:09 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:07 pm

Påpeker bare det åpenbare.

Du mangler en del selv når du på automatikk klassifiserer meg på venstresiden.
Det tyder på uvitenhet ;)
Er du en sånn som tror at å stemme Erna gjør deg til høyremann?
Nei
Da er det ikke mange alternativer igjen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:13 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:10 pm
Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:09 pm

Er du en sånn som tror at å stemme Erna gjør deg til høyremann?
Nei
Da er det ikke mange alternativer igjen.
Å påpeke rasisme, og å mislike rasisme har ingen ting med politikk å gjøre.
Så helt bom å prøve.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:16 pm
Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:13 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:10 pm

Nei
Da er det ikke mange alternativer igjen.
Å påpeke rasisme, og å mislike rasisme har ingen ting med politikk å gjøre.
Så helt bom å prøve.
Nei? Det er jo venstresiden som har lært deg at dette er rasisme. Ingen som brydde seg om sånt for 20-30 år siden. Vel, utenom hardbarka venstrefolk da. Så du kan forstå hvorfor folk trekker slutninger.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:19 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:16 pm
Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:13 pm

Da er det ikke mange alternativer igjen.
Å påpeke rasisme, og å mislike rasisme har ingen ting med politikk å gjøre.
Så helt bom å prøve.
Nei? Det er jo venstresiden som har lært deg at dette er rasisme. Ingen som brydde seg om sånt for 20-30 år siden. Vel, utenom hardbarka venstrefolk da. Så du kan forstå hvorfor folk trekker slutninger.
Du gjør i hvert fall det.
Og det sier mer om deg enn meg.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:22 pm
Du gjør i hvert fall det.
Og det sier mer om deg enn meg.
Hva var nicket ditt på VGD, forresten?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: fre jan 14, 2022 7:32 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:22 pm
Du gjør i hvert fall det.
Og det sier mer om deg enn meg.
Hva var nicket ditt på VGD, forresten?
Har ikke vært på VGD

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:34 pm
Har ikke vært på VGD
Joda, det har du.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: fre jan 14, 2022 7:35 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:34 pm
Har ikke vært på VGD
Joda, det har du.
Det var nyheter for meg i hvert fall.
Du tar feil der altså.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:16 pm
Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:13 pm
Henningsen skrev: fre jan 14, 2022 7:10 pm
Å påpeke rasisme, og å mislike rasisme har ingen ting med politikk å gjøre.
Så helt bom å prøve.
Om mange nok, i alle fall av de tale og skriveføre, i samfunnet hadde bestemt seg for at brunost er rasisme - ville det blitt det da?

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Folk burde stille spørsmål hvordan et ord som ble brukt jevnlig på tv kanaler inkludert nrk for 10-15 år siden plutselig har blitt forbudt? Et ord?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Germania skrev: fre jan 14, 2022 7:55 pm Folk burde stille spørsmål hvordan et ord som ble brukt jevnlig på tv kanaler inkludert nrk for 10-15 år siden plutselig har blitt forbudt? Et ord?
Ordet har ikke blitt forbudt - det har bare gått ut på dato. Litt sånn som muhammedaner eller orientaler.

Du har blitt for gammel.
Sist redigert av Folk_flesk den fre jan 14, 2022 8:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»