Australian Open 2022

Svar
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: Australian Open 2022

Legg inn av Mr.Meep »

Blir seedingen endret nå eller WO til novaxx motstander?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Laffano16 skrev: søn jan 16, 2022 8:44 am Blir seedingen endret nå eller WO til novaxx motstander?
Mulig Steve Johnson & Johnson må ta den plassen. Blir nok WO.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

sertono skrev: søn jan 16, 2022 8:59 am
Laffano16 skrev: søn jan 16, 2022 8:44 am Blir seedingen endret nå eller WO til novaxx motstander?
Mulig Steve Johnson & Johnson må ta den plassen. Blir nok WO.
:lol: :lol: :lol:

R66

Legg inn av R66 »

Rublev blir flytta fra 5 til 1, 17 seed blir til 5 og en wildcard tar siste plassen

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jasså ble en kabal som de fikk ordna altså!

Forresten hvor ser du det Redondo66? PåAOs ofisielle side står novak enda

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Litt usikker på om det blir flyttet slik. Er det ikke vanlig at man putter inn en 33. seeset. Altså beste useedete spiller tar over plassen? I tillegg er det vel en lucky loser som kommer inn. Den best rangerte av de som røk i kvalfinale (om det ikke er ren trekning blant de 16, men det er vel i mindre turneringer man gjør det slik).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Er vel lucky loser Caruso som overtar seedingen, om en skal tro tablået: https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Aust ... 7s_Singles

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Carusos kamp på arena 1573 med kampstart tidligst 07:00. Burde han ikke fått spille på Rod Laver, eller Margaret Court?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri møter Wang Zheng i 1. runde i double.

R66

Legg inn av R66 »

Laffano16 skrev: søn jan 16, 2022 9:06 am Jasså ble en kabal som de fikk ordna altså!

Forresten hvor ser du det Redondo66? PåAOs ofisielle side står novak enda
Der med flytting av seeds er vanlig praksis, sist de brukte det var da Andy trakk seg pga skade for noen år siden

Ser at de kjører wildcard rett inn, så kan godt hende at det blir resultatet denne gangen

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: søn jan 16, 2022 10:08 am Carusos kamp på arena 1573 med kampstart tidligst 07:00. Burde han ikke fått spille på Rod Laver, eller Margaret Court?
Jo, han er vel tross alt grunnen til at det australske folk kommer til anlegget for å se på tennis!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Riktig avgjørelse at han blir sendt hjem.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Ikke overraskende at Djokovic ikke blir å spille AO, men litt overrasket over at han dro i troen på deltakelse uten at det på forhånd var klarert med myndighetene at han kunne få spille turneringen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

storpeder skrev: søn jan 16, 2022 11:08 am Ikke overraskende at Djokovic ikke blir å spille AO, men litt overrasket over at han dro i troen på deltakelse uten at det på forhånd var klarert med myndighetene at han kunne få spille turneringen.
Å fly førsteklasse til Australia kan være ganske behagelig da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Renata Voracova rakk å spille kamp før også hun fikk samme beskjed som Djokovic. Kanskje ikke like mye i media? Har hørt rykter om at det er en tredje spiller også, men ikke hørt navn.

DennisB

Legg inn av DennisB »

storpeder skrev: søn jan 16, 2022 11:08 am Ikke overraskende at Djokovic ikke blir å spille AO, men litt overrasket over at han dro i troen på deltakelse uten at det på forhånd var klarert med myndighetene at han kunne få spille turneringen.
Kanskje naivt å tro at siden Tennis Australia, delstaten og arrangørene ga grønt lys, så var alt okey. Det hele blir jo en sak om hvem man skal stole på har myndighet til å ta avgjørelsen.

Men immigrasjonen har alltid det siste ordet også i Australia, som i andre land, i tillegg til federale myndigheter.

Dog ikke så fryktelig rart at Djokovic reiste ned med det første for øyet, synes jeg.

Riktig avgjørelse var det åkkesom.
Sist redigert av DennisB den søn jan 16, 2022 12:45 pm, redigert 1 gang totalt.

CFN

Legg inn av CFN »

Medvedev trenger ikke gå langt før han blir verdensener nå som Djokovic er ute. Første utenfor Big Four siden Roddick for 18 år siden?

storpeder

Legg inn av storpeder »

DennisB skrev: søn jan 16, 2022 12:44 pm
storpeder skrev: søn jan 16, 2022 11:08 am Ikke overraskende at Djokovic ikke blir å spille AO, men litt overrasket over at han dro i troen på deltakelse uten at det på forhånd var klarert med myndighetene at han kunne få spille turneringen.
Kanskje naivt å tro at siden Tennis Australia, delstaten og arrangørene ga grønt lys, så var alt okey. Det hele blir jo en sak om hvem man skal stole på har myndighet til å ta avgjørelsen.

Men immigrasjonen har alltid det siste ordet også i Australia, som i andre land, i tillegg til federale myndigheter.

Dog ikke så fryktelig rart at Djokovic reiste ned med det første for øyet, synes jeg.

Riktig avgjørelse var det åkkesom.
Nå kjenner ikke jeg detaljene, men jeg vet personlig at det er svært strenge regler i Australia. I fjor høst så jeg for meg at Djokovic sannsynligvis ville la være å stille opp.

Det virker veldig rart om Tennis Australia, delstaten og arrangøren skal ha lovet opphold uten å klarere dette med de som bestemmer.

DennisB

Legg inn av DennisB »

storpeder skrev: søn jan 16, 2022 1:14 pm
DennisB skrev: søn jan 16, 2022 12:44 pm
storpeder skrev: søn jan 16, 2022 11:08 am Ikke overraskende at Djokovic ikke blir å spille AO, men litt overrasket over at han dro i troen på deltakelse uten at det på forhånd var klarert med myndighetene at han kunne få spille turneringen.
Kanskje naivt å tro at siden Tennis Australia, delstaten og arrangørene ga grønt lys, så var alt okey. Det hele blir jo en sak om hvem man skal stole på har myndighet til å ta avgjørelsen.

Men immigrasjonen har alltid det siste ordet også i Australia, som i andre land, i tillegg til federale myndigheter.

Dog ikke så fryktelig rart at Djokovic reiste ned med det første for øyet, synes jeg.

Riktig avgjørelse var det åkkesom.
Nå kjenner ikke jeg detaljene, men jeg vet personlig at det er svært strenge regler i Australia. I fjor høst så jeg for meg at Djokovic sannsynligvis ville la være å stille opp.

Det virker veldig rart om Tennis Australia, delstaten og arrangøren skal ha lovet opphold uten å klarere dette med de som bestemmer.
Jeg vet, har vært der noen ganger, og grensemyndighetene er nådeløse.

Nå tror jeg Tennis Australia, delstaten og arrangøren i praksis bare ga SINE samtykker, og at Djokovic tok dette for god fisk og trodde (eller håpet) at dette var nok for immigrasjonen til å gi visum.

Jeg er ganske sikker på at de tre nevnte instansene selv vet inderlig godt at alt beror på hva immigrasjonen gjør, så her har det tydeligvis vært en kommunikasjonssvikt.

Tar man i betraktning intervjuet Novak måtte i gjennom da han ankom, hvor han gjentatte ganger ikke forstod at det var et problem der i det hele tatt, så tyder mye på at det har vært en svikt i kommunikasjonen med TA, delstaten og AO.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ble det også utvisning i 3 år som det en periode var snakk om?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Som nevnt. Kanskje ikke så overraskende hvis man har fulgt med 10% på Australias håndtering av katastrofen.
Jeg var forøvrig på jorden-rundt reise i 8 måneder 2001-2002 og havnet utrolig nok ved en tilfeldighet rett i sirkuset som var utenfor rettsaken i den Tampasaken i Darwin.
Litt OT, men illustrerer at Australia er ultrakonservative på veldig mange områder.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

VivaLV skrev: søn jan 16, 2022 1:43 pm Ble det også utvisning i 3 år som det en periode var snakk om?
Og sa ikke dommeren i delstatsdomstolen at Djokovic hadde gjort alt riktig. Hvordan ble det argumentert fra dommerens side i nasjonal domstol?

DennisB

Legg inn av DennisB »

VivaLV skrev: søn jan 16, 2022 1:46 pm
VivaLV skrev: søn jan 16, 2022 1:43 pm Ble det også utvisning i 3 år som det en periode var snakk om?
Og sa ikke dommeren i delstatsdomstolen at Djokovic hadde gjort alt riktig. Hvordan ble det argumentert fra dommerens side i nasjonal domstol?
Jeg tror terskelen for å overprøve immigrasjonens høyeste instans, og føderale myndigheter i Australia, er svært høy. Delstatens dommer har ikke hjemmel til å gi visum, det er det bare immigrasjonen som har.

Så til syvende og sist lå nok avgjørelsen på dem, og presset fra det australske folket, er som vi vet stort. De har vært igjennom mange prøvelser ut fra svært lav smitte i lang tid, og godtatt myndighetenes avgjørelser i stor grad.
Folk generelt hadde ikke godtatt om dette fikk skli i gjennom, og man var redde for konsekvenser av det.

Tror ikke de hadde noe valg jeg, med den mediadekningen det til slutt ble.

Og 3 års ban tror jeg neppe gjelder her. Dette er en svært spesiell situasjon. Men det har vel ikke kommet noe offisielt om det, så det tror jeg bare var grunnløse rykter.

DennisB

Legg inn av DennisB »

"Novak Djokovic is the first player to be knocked out of the Australian Open, after missing only two shots"..

BioDex

Legg inn av BioDex »

DennisB skrev: søn jan 16, 2022 3:16 pm "Novak Djokovic is the first player to be knocked out of the Australian Open, after missing only two shots"..
Haha...ganske utrolig å bli utestengt fra en GS pga 2 uskyldige små stikk. Men men, er man hjernevaxxet så....

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skraevadottir skrev: søn jan 16, 2022 9:54 am Er vel lucky loser Caruso som overtar seedingen, om en skal tro tablået: https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Aust ... 7s_Singles
Noen som tør å spå hvem som tar kvartfinaleplassen av denne gjengen? En 5-6 spanske/sør-amerikanske grusspillere som muligens kan utelukkes, ellers er det rimelig åpent! Hadde satt pengene mine på Monfils.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: søn jan 16, 2022 5:06 pm
Skraevadottir skrev: søn jan 16, 2022 9:54 am Er vel lucky loser Caruso som overtar seedingen, om en skal tro tablået: https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Aust ... 7s_Singles
Noen som tør å spå hvem som tar kvartfinaleplassen av denne gjengen? En 5-6 spanske/sør-amerikanske grusspillere som muligens kan utelukkes, ellers er det rimelig åpent! Hadde satt pengene mine på Monfils.
Ja, er den klart svakeste åttedelen av tablået. Ville også satsa på La Monf, men samtidig er han typen som kan skuffe i forhold til forventningene. Men oddsen er jo lavest på han.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Veldig trist med Djokovic. En bisarr sak der alle parter kommer dårlig ut av hendelsen. Fortsatt mye vi ikke vet. Hadde han egentlig et gyldig fritak etter nasjonale innreiseregler? Det ble ikke behandlet i noen av rettsinstansene. Begrunnelsen for kanselleringen av visumet er syltynn og definitivt ikke et liberalt samfunn verdig.

Smått utrolig hvis Djokovic, mannen som har vunnet flest AO-titler noensinne, nå faktisk blir utestengt fra spill i Melbourne de neste tre årene. Det må føles surrealistisk for Novak.

Må nok dessuten tåle å bli stilt noen kritiske spørsmål fremover. Hva var planen med visumsøknaden i november om han ikke hadde gyldig fritak? Dette var en stund før han testet positivt. Stusser også veldig over forklaringene rundt brudd på isolasjonsreglene.

Uansett, nå er det vel på tide å rette oppmerksomheten mot tennisen igjen. Veldig åpent med Novak ute.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Skraevadottir skrev: fre jan 14, 2022 8:09 pm Jeg har overhodet ingen sympati for Djokovic, og kan egentlig ikke forstå at noen kan ha det nå uten at de har skylapper eller noen gigantiske fanbriller på. Problemet er ikke at han ikke tar vaksinen - det får være opp til ham - men at han ikke vil forholde seg til konsekvensene av ikke å gjøre det. Han kan ikke forvente at hele verdenssamfunnet skal innrette seg etter hans valg, og særlig ikke når han lyver og risikerer andres liv og helse med karantenebryting og potensiell forfalskning av dokumenter. Han holder på med skurkeri og det er først og fremst derfor folk ikke liker ham.
Fin oppsummering dette. Allikevel burde man vel kanskje differensiere litt. Djokovic har og bør ha fritt valg i hva han vil ha i kroppen sin, og uten sammenligning forøvrig ser man jo flere idrettspersoner som avviser tredje dose pga. bivirkninger. Nå vet man jo ikke Djokovics motivasjon helt, men det er vel ikke helt usannsynlig at potensielle bivirkninger er en medvirkende faktor. Selv om han sannsynligvis bare er litt konspi ;)

Dette blir jo derimot satt litt indirekte på press ved å ikke la han delta i AO. Ikke veldig problematisk, men mulig å se problemstillingen ihvertfall.
Poenget er først og fremst at det er mulig å støtte Australias valg i denne saken isolert og allikevel være imot Australias regler på generelt grunnlag. Likhet for loven rett og slett, selv om det også kanskje er verdt å fravike i akkurat dette tilfellet.

Nå er det uansett tennis! Flott med 2022-sesongen skikkelig startet med GS. På tide å sløse bort litt penger på betting igjen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er Federer fortsatt aktiv?

Og hvor langt tror dere Ruud kan nå i denne turneringen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»