Manchester United

Svar
Saliph

Re: Manchester United

Legg inn av Saliph »



Høres nesten litt i overkant "tabloid" ut, så aner ikke om det stemmer (selv om Hirst vel vanligvis ikke er den største bullshitteren?). Og det virker i så fall som en noe risky strategi. Men håper i det minste det stemmer at de måtte trene i dag!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Jack_Daniels skrev: søn aug 14, 2022 5:02 pm Kontrakter som utløper etter sesongen:

Marcus Rashford (+1 option)
Luke Shaw (+1 option)
Cristiano Ronaldo (+1 option)
Fred (+1 option)
Diogo Dalot
David de Gea (+1 option)
Axel Tuanzebe
Tahith Chong
Phil Jones (+1 option)
Alejandro Garnacho
Tom Heaton (+1 option)

Sakset fra RedCafé.
Av alle disse er faktisk Jones en av de jeg ville savnet mest.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Marcus Rashford (+1 option) - Forleng
Luke Shaw (+1 option) - ...liker ham egentlig litt, men nå må det bare gjøres noe nytt
Cristiano Ronaldo (+1 option) - Adjø
Fred (+1 option) - Adjø/KAN være squad player i et år til
Diogo Dalot - Adjø
David de Gea (+1 option) - Nja
Axel Tuanzebe - Adjø, dessverre gikk det ikke
Tahith Chong - Adjø, vil få en ok karriere
Phil Jones (+1 option) - Adjø
Alejandro Garnacho - Forleng asap.
Tom Heaton (+1 option) - Kan beholdes

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: søn aug 14, 2022 6:34 pm Marcus Rashford (+1 option) - Forleng
Luke Shaw (+1 option) - ...liker ham egentlig litt, men nå må det bare gjøres noe nytt
Cristiano Ronaldo (+1 option) - Adjø
Fred (+1 option) - Adjø/KAN være squad player i et år til
Diogo Dalot - Adjø
David de Gea (+1 option) - Nja
Axel Tuanzebe - Adjø, dessverre gikk det ikke
Tahith Chong - Adjø, vil få en ok karriere
Phil Jones (+1 option) - Adjø
Alejandro Garnacho - Forleng asap.
Tom Heaton (+1 option) - Kan beholdes
Bilde

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ser Sky slettet tweeten. Det sto at United vurderer å terminere kontrakten med Ronaldo hvis ikke oppførselen hans endrer seg.

Og nå melder Cuckhurst dette:



Men det handler kanskje om at de ikke vil miste forhandlingsposisjonen sin mot eventuelle kjøpere..?
Sist redigert av Saliph den søn aug 14, 2022 6:44 pm, redigert 2 ganger totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: søn aug 14, 2022 6:36 pm
Lezah skrev: søn aug 14, 2022 6:34 pm Marcus Rashford (+1 option) - Forleng
Luke Shaw (+1 option) - ...liker ham egentlig litt, men nå må det bare gjøres noe nytt
Cristiano Ronaldo (+1 option) - Adjø
Fred (+1 option) - Adjø/KAN være squad player i et år til
Diogo Dalot - Adjø
David de Gea (+1 option) - Nja
Axel Tuanzebe - Adjø, dessverre gikk det ikke
Tahith Chong - Adjø, vil få en ok karriere
Phil Jones (+1 option) - Adjø
Alejandro Garnacho - Forleng asap.
Tom Heaton (+1 option) - Kan beholdes
Bilde
Ja, jeg er for snill, men det er mest fordi jeg tror ETH kan få mer ut av et par.

Det sagt; ok bud, og jeg hadde solgt samtlige i dag. Problemet er å erstatte dem, vi har jo ikke koll på spillere utenfor Nederland/med Ajax-fortid.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Saliph skrev: søn aug 14, 2022 6:36 pm
Lezah skrev: søn aug 14, 2022 6:34 pm Marcus Rashford (+1 option) - Forleng
Luke Shaw (+1 option) - ...liker ham egentlig litt, men nå må det bare gjøres noe nytt
Cristiano Ronaldo (+1 option) - Adjø
Fred (+1 option) - Adjø/KAN være squad player i et år til
Diogo Dalot - Adjø
David de Gea (+1 option) - Nja
Axel Tuanzebe - Adjø, dessverre gikk det ikke
Tahith Chong - Adjø, vil få en ok karriere
Phil Jones (+1 option) - Adjø
Alejandro Garnacho - Forleng asap.
Tom Heaton (+1 option) - Kan beholdes
Bilde
:lol:

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Saliph skrev: søn aug 14, 2022 6:42 pm Ser Sky slettet tweeten. Det sto at United vurderer å terminere kontrakten med Ronaldo hvis ikke oppførselen hans endrer seg.

Og nå melder Cuckhurst dette:



Men det handler kanskje om at de ikke vil miste forhandlingsposisjonen sin mot eventuelle kjøpere..?
Er det kjøpere igjen nå da? Ronaldo må jo erstattes før eller siden, om det skjer nå og man får inn erstatter er det helt ok.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Manager må få spillere som både er kapable til å få til det han vil trene på, men også er motiverte til å gjøre den jobben som kreves for å få det til. Spillere som har prestert middelmådig i lang tid og hentet ut sine penger hver uke er altfor bedaglig i hverdagen. Klagingen på treningstidene ved oppstart under Ralf og den rapporten han senere kom med etter et halvår med spillerne......det kan ikke bare forbises.

United må ha en rebuild, og da behøvs det vel gjerne nytt sportslig styre for å få det til.

Samtidig var Ralf den som ga meg litt troa på at man kunne snu det om man kunne brukt hans ekspertise foran denne sesongen. Noen må ha følt seg truet på jobb, og jeg nekter å tro at Ten Hag var den som ikke engang ville snakke med fyren, for i såfall så slår det veldig tilbake på han nå.

Jeg ser flere i denne klubben som kunne tenkt seg å fått et sollid klapp på skuldra om united hadde lykkes, som mesterhjernen bakom det. Denne drømmen ble nok i realiteten kun mulig om Ralf ikke var der til å både peke på alle feil som har blitt gjort, men også stjele plassen som mannen bakom fremgangen.

Derfor lurer jeg på hvem som ga John Murtogh stillingen eller anbefalte han!? Var det Woodards siste sprell? Eller var det Woodwards gode venn Arnold som vi husker fra klippet ibaren og som ikke var veldig oppdatert på det sportslige (som han også var inne på selv angående transfers). Så hvem er det da? Ferguson og Robson?

Helloween

Legg inn av Helloween »

United blir laget alle vil og kan slå i år, man får denne dynamikken med ett storlag man faktisk kan slå. Motivasjonen blir helt maks for foreksempel Southampton fordi de tror at de faktisk kan slå United hjemme, noe de nok ikke helt tror om Man City for eks. Dette er det verste som kan skje en stor klubb som United.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Helloween skrev: søn aug 14, 2022 8:02 pm United blir laget alle vil og kan slå i år, man får denne dynamikken med ett storlag man faktisk kan slå. Motivasjonen blir helt maks for foreksempel Southampton fordi de tror at de faktisk kan slå United hjemme, noe de nok ikke helt tror om Man City for eks. Dette er det verste som kan skje en stor klubb som United.
Jepp. Ett av våre aller største problemer er at vi har klart å miste all respekten våre motstandere hadde når de møtte oss.

Alle har trua på at de kan få med seg poeng.

StørsteiEuropa_Utd

Legg inn av StørsteiEuropa_Utd »

Har ikke sett noen kamper denne sesongen, men Fred bør vel ha forutsetninger til å spille på et Utd-lag gitt bedre spillere rundt seg? McTominay er fullstendig katastrofe, er vel ikke god på noe utenom kampene hvor Leeds spiller med Solskjær som virtual manager.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Lezah skrev: søn aug 14, 2022 10:40 am Derfor har de ikke noe problem med at OT forfaller, at dame-laget trener på anlegg verdig 4.div etc. Det er ikke sånt som genererer spenn.
De kan brenne evig for min del.

qbah

Legg inn av qbah »

Jeg har alltid tenkt at Lezah fort kan være en BDSM-fyr.
Man må faktisk være litt sadist for å ønske Rashford videre med i klubben, på rent sportslig grunnlag altså.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TrueTopRed skrev: søn aug 14, 2022 7:14 pm Ralf den som ga meg litt troa ... ekspertise ...
😂😂😂 :lol: :lol: :lol:

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

DuncanE skrev: søn aug 14, 2022 11:45 pm
TrueTopRed skrev: søn aug 14, 2022 7:14 pm Ralf den som ga meg litt troa ... ekspertise ...
😂😂😂 :lol: :lol: :lol:
Dagsferskt klipp, som motvekt til lattern din der ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TrueTopRed skrev: man aug 15, 2022 1:32 am
DuncanE skrev: søn aug 14, 2022 11:45 pm
TrueTopRed skrev: søn aug 14, 2022 7:14 pm Ralf den som ga meg litt troa ... ekspertise ...
😂😂😂 :lol: :lol: :lol:
Dagsferskt klipp, som motvekt til lattern din der ;)
Jeg ler like godt. Og Ralf er en gjøk. Morsomt at du fortsatt hyller fyren. Men så har du jo også en selsom historikk i å hylle noksagter. Ikke at du vedkjenner deg dette i etterkant, selvsagt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Helloween skrev: søn aug 14, 2022 8:02 pm United blir laget alle vil og kan slå i år, man får denne dynamikken med ett storlag man faktisk kan slå. Motivasjonen blir helt maks for foreksempel Southampton fordi de tror at de faktisk kan slå United hjemme, noe de nok ikke helt tror om Man City for eks. Dette er det verste som kan skje en stor klubb som United.
Løsningen er å hyre inn en kar som Diego Simeone. Han bruker dette til å overbevise Manchester United-stallen om at motstanderne er favoritter hver eneste kamp. Dermed så er Manchester United ALLTID underdogs, trenger aldri å styre kamper, og alt er perfekt for at Cholo Simeone skal komme til sin rett og få laget sitt til å vinne 38 kamper! (36 kamper, red.anm.)

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

qbah skrev: søn aug 14, 2022 11:36 pm Jeg har alltid tenkt at Lezah fort kan være en BDSM-fyr.
Man må faktisk være litt sadist for å ønske Rashford videre med i klubben, på rent sportslig grunnlag altså.
Å selge til PSG kan faktisk vise seg å være ganske smart tror jeg....Så får man evt flytte Sancho dit eller muligens Gakpo om han hentes.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

DuncanE skrev: man aug 15, 2022 1:44 am Jeg ler like godt.
Vet du hva, det tror jeg på og det kan det være mer enn en grunn til :)
Og Ralf er en gjøk.
Det er her jeg reagerer litt, hva er det som putter deg i en possisjon der du kan avgjøre om han er en gjøk? Jeg har i det minste i mitt standpunkt mulighet å vurdere opp mot det som faktisk skjer/har skjedd over en tid nå + hans sluttvurdering av tropp og at han peker ut en vei jeg tror på videre. Så hvorfor tror jeg på den veien? Fordi man må være handlingskraftig i dette om man skal ha nubbsjans mot de andre lagene som både spenderer litt penger og gjør det bra. Og da blir det å ta tøffe valg løsningen istedet for å fortsette å gi feil spillere nye kontrakter.

Så kan man kanskje si at dette vi driver med nå er en slags innkjøringsperiode, og slik kan det være, da folk er i stillinger og på et nivå man aldri har vært før. Samtidig føler jeg at man kunne vært mer aggresive og forbredt. Når man innså at De Jong ville i beste fall bli en langkjører, så kunne man hentet inn en midtbane til tidligere for en billing penge. Fordi midtbanen behøver flere folk, og man ville hatt alternativ når ligaen startet opp.Det jeg søker er en fullstendig forståelse av hva som er i komme når moroa starter opp.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DuncanE skrev: man aug 15, 2022 1:44 am Og Ralf er en gjøk.
Wreck-it-Ralf hadde det bare i kjeften.

Man kan bare le over Rangnites-gjengen på RedCafe sitt nye narrativ om at han fikk sparken fordi analysene hans var rett..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hetfield skrev: man aug 15, 2022 10:13 am Wreck-it-Ralf hadde det bare i kjeften.

Man kan bare le over Rangnites-gjengen på RedCafe sitt nye narrativ om at han fikk sparken fordi analysene hans var rett..
Hva i alle dager får deg til å si det? Fordi han misslykkes med en tropp både Ole før og neste manager gjør det samme med uten forsterkninger?
Som en leder på sportslige siden så ville han fort gjort united til et mer slagkraftig lag. Men det er klart, vi vil gjøre det med stil, the true unitedway.

Se for deg om du var John Murtogh å så tidenes sjanse til å skaffe deg et rykte for livet der du var mannen som fikk united på stø kurs igjen. Jeg tror det er en gulrota som også noen managere ser i det fjerne når man tar over en til synes veldig rotetet klubb fra det siste 10-året.

Så har man da Ralf Ragnick som rett og slett svarer ærlig på spm rundt ting. 1) Sikkert for å si det som det er, men også 2) Sette press på de spillerne han ønsker å lempe ut av klubben. Jeg tror man må også pushe for salg for å komme av flekken, og ikke bare selge spillere når de selv vil dra eller kontrakt har gått ut.

I den situasjonen vi er idag, så tror jeg at en slik tilnærming ville vært veien å gå. Det å konstant slippe dyre spillere på bosman er ofte et tegn på at man kunne gjort endel annerledes med en dose oversikt. Det å konstant låne ut spillere er også en dårlig trend hvis de ikke er med i tankene videre. Selg heller jævlig billig eller gratis for å få renset litt.
Sist redigert av TrueTopRed den man aug 15, 2022 11:20 am, redigert 2 ganger totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: man aug 15, 2022 11:10 am
Hetfield skrev: man aug 15, 2022 10:13 am Wreck-it-Ralf hadde det bare i kjeften.

Man kan bare le over Rangnites-gjengen på RedCafe sitt nye narrativ om at han fikk sparken fordi analysene hans var rett..
Hva i alle dager får deg til å si det? Fordi han misslykkes med en tropp både Ole før og neste manager gjør det samme med uten forsterkninger?
Som en leder på sportslige siden så ville han fort gjort united til et mer slagkraftig lag. Men det er klart, vi vil gjøre det med stil, the true unitedway.
Antagelig at han, om mulig, fikk laget til å framstå enda verre enn hva det var under OGS.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:18 am Antagelig at han, om mulig, fikk laget til å framstå enda verre enn hva det var under OGS.
Det tror jeg også og da er det de norske brillene som overtar fornuften igjen. 1) Det var ikke som manager han kunne gjort noe uansett 2) Det var Oles spillere med united dna han tok over.....altså en tropp som viser seg å ha alt annet enn united dna er det vi sitter igjen med.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: man aug 15, 2022 11:22 am
peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:18 am Antagelig at han, om mulig, fikk laget til å framstå enda verre enn hva det var under OGS.
Det tror jeg også og da er det de norske brillene som overtar fornuften igjen. 1) Det var ikke som manager han kunne gjort noe 2) Det var Oles spillere med united dna han tok over.
Uansett hvordan man snur og vender på det, tar man en slik stilling så må det legges til bunns at man samtidig også skal forbedre de eksisterende resultatene, det er nok og dette RR faktisk har argumentert for i intervjuer etc.
Når dette går sånn til de grader til helvete under RR så er det i seg selv en god grunn til at klubbens tanker rundt hans nye rolle også svekkes.

Jeg hadde f.eks. ikke ønsket RR i en ny rolle i RM om han hadde holdt på slik i et halvt år som trener.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:25 am Uansett hvordan man snur og vender på det, tar man en slik stilling så må det legges til bunns at man samtidig også skal forbedre de eksisterende resultatene
Jeg mener at det kommer helt an på hva som er tanken med ansettelsen i utgangspunktet. Jeg så for meg at det var meningen at han selvsagt skulle prøve å få til noe, men også analysere tropp for gjennom det å komme frem til veien videre og gi innputt til en ledelse fortsatt i opplæring. Hvorfor tenker jeg sånn, jo for om det var å ansette den beste coachen så er valget litt rart.

Om det faktisk var tanken at resultat på banen var alt, så ansetter man vel noe annet? Er du ikke enig?
Når dette går sånn til de grader til helvete under RR så er det i seg selv en god grunn til at klubbens tanker rundt hans nye rolle også svekkes.


Jeg tror det er også sånn mange fans tenker, basert på hva jeg har lest meg til her inne over tid. Sånn istedet for å høre på hva han sier og stikke fingern i jorda og vurdere om han kan ha et poeng eller 2. Kan han ikke coache så er han dårlig på alt annet også. Det gir jo ikke mening. Jeg tror både at en svak faglig styrrelse eller en truet styrrelse ville kunne sett det sånn.

Det jeg lander på er å spørre meg hva som var målet med ansettelsen i utgangspunktet og om det bare var coaching, var det isåfall ikke noe bedre valg for oss?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lezah skrev: søn aug 14, 2022 10:40 am
Hardy-guttene skrev: søn aug 14, 2022 10:30 am
Jolla skrev: søn aug 14, 2022 3:08 am
Bingo. Det er jo synsing fra min side, men jeg opplever det som at det er dype, organisasjonsmessige problemer i klubben.
Har jeg sagt lenge. Én ting skal blodiglene ha, de er ikke redde for å bruke penger,
at dame-laget trener på anlegg verdig 4.div etc.
Altså verdig damelaget.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: man aug 15, 2022 11:32 am
peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:25 am Uansett hvordan man snur og vender på det, tar man en slik stilling så må det legges til bunns at man samtidig også skal forbedre de eksisterende resultatene
Jeg mener at det kommer helt an på hva som er tanken med ansettelsen i utgangspunktet. Jeg så for meg at det var meningen at han selvsagt skulle prøve å få til noe, men også analysere tropp for gjennom det å komme frem til veien videre og gi innputt til en ledelse fortsatt i opplæring. Hvorfor tenker jeg sånn, jo for om det var å ansette den beste coachen så er valget litt rart.

Om det faktisk var tanken at resultat på banen var alt, så ansetter man vel noe annet? Er du ikke enig?
Når dette går sånn til de grader til helvete under RR så er det i seg selv en god grunn til at klubbens tanker rundt hans nye rolle også svekkes.


Jeg tror det er også sånn mange fans tenker, basert på hva jeg har lest meg til her inne over tid. Sånn istedet for å høre på hva han sier og stikke fingern i jorda og vurdere om han kan ha et poeng eller 2. Kan han ikke coache så er han dårlig på alt annet også. Det gir jo ikke mening. Jeg tror både at en svak faglig styrrelse eller en truet styrrelse ville kunne sett det sånn.

Det jeg lander på er å spørre meg hva som var målet med ansettelsen og om det bare var coaching, var det ikke noe bedre valg for oss?
At hans periode som trener ikke ville påvirke statusen for hans senere rolle er bare naivt, spesielt når det faktisk gikk så dårlig som det gikk.

Og jeg vil bare påpeke her at spesielt de 2 siste månedene med RR var bokstavelig talt horribel, under alle normale omstendigheter så hadde man sparket en slik trener raskt etter en sånn periode, i RR's tilfelle ble det bare så enkelt at han ikke fikk sjansen videre i den nye rollen.

Nå er Ten Hag en flott ansettelse, men utover våren der var det nok mange som angret på at man bare ikke gikk for Conte og sto over hele dette RR-opplegget med nye rolle etter og det er i mine øyne også svært forståelig.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

TrueTopRed skrev: man aug 15, 2022 11:22 am
peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:18 am Antagelig at han, om mulig, fikk laget til å framstå enda verre enn hva det var under OGS.
Det tror jeg også og da er det de norske brillene som overtar fornuften igjen. 1) Det var ikke som manager han kunne gjort noe uansett 2) Det var Oles spillere med united dna han tok over.....altså en tropp som viser seg å ha alt annet enn united dna er det vi sitter igjen med.
La oss ikke late som om "norske briller" er problemet her. Dette er noe ganske mange er inne på.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: man aug 15, 2022 11:40 am At hans periode som trener ikke ville påvirke statusen for hans senere rolle er bare naivt, spesielt når det faktisk gikk så dårlig som det gikk.
Det er der jeg føler at hans vurdering av tropp blir avgjørende (og bør vurderes), om det han sier stemmer, så er det også naturlig at det ikke er mulig å få til noe på banen. Da blir det litt som mot Brentford der vi selv i et nytt possitiv prosjektet til synes kan se ut som spillerne ikke gidder. Spillere som bare fungerer i medgang er ikke verdt å ha som en grunnmur i et bygg. Og sånn sett føler jeg at det vi ser der er bla det han ville forandre på.

Men det jeg siterer der er veldig sånn folk (Skrevet på generelt grunnlag) tenker idag. Ferskvare og veldig korttenkt føler jeg at det blir. Men sånn er det overalt i samfunnet. Visse ting var bedre før, og evnen å tenke selv er noe jeg føler forsvinner mer og mer.
Sist redigert av TrueTopRed den man aug 15, 2022 12:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»