Manchester United

Svar
Mehell

Re: Manchester United

Legg inn av Mehell »

Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Når laget ditt slipper inn 6(!) mål så er det selvfølgelig ingen som kan si seg fornøyd. Men Martinez var vel ikke den verste, og jeg kan ikke huske at han kan direkte lastes for noen av baklengsmålene.
Malacia derimot, var grufull, som det også blir nevnt over her.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Jeg tror nesten alle Man Utd-supportere satt og letet etter disse situasjonene fordi man var forberedt på all støyen etter kamp. Men det var nesten ingen. Kanskje man blander Malacia og Martinez?

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: man okt 03, 2022 11:36 am
Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Jeg tror nesten alle Man Utd-supportere satt og letet etter disse situasjonene fordi man var forberedt på all støyen etter kamp. Men det var nesten ingen. Kanskje man blander Malacia og Martinez?
Det er mulig jeg har blandet litt og latt mine forutinntagelser påvirke meningen min. Har ikke sett høydepunktene på nytt heller.

2-0 så mener jeg det er Martinez som blir smadret i luften av Haaland. Min tolkning av hvordan dere forsvarte corneren så var det en blanding av sone og mannsmarkering. Eriksen hadde mannsmarkeringen, mistet han litt, men Haaland løp inn i sonen til Martinez og regelrett knuste han i hodeduellen. Til Man Utds forsvar så hadde dere Varane på sidelinjen og dere hadde nok hatt en bedre sjanse til å stoppe det målet med han på banen.

3-0 er det mulig at jeg rett og slett blander og det gir veldig mening hvis jeg gjør det. Husken min sa at det var Martinez han løp bak, men det er nok Varane ettersom det var på deres høyreside.

Jeg husker ikke heller helt hvorfor, men syns Martinez opptrådte svakt på 5-1, mens hele forsvaret dreit seg ut på 6-1.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 12:35 am
arknath skrev: man okt 03, 2022 12:26 am ETH sier han sparte Ronaldo i respekt for den store karrieren hans. Hva med respekten for klubben vår? Den burde stå mye høyere i kurs.
Er sikkert bare noe han sier for å ikke dumme ut Ronaldo for at han ikke kom inn.
EtH hadde andre spillere han heller ville ha inn, det er nok så enkelt.
Mulig dét, synes uansett EtH sin uttalelse og henvisning til respekt ga lite mening.
Er det av "respekt" at CR ikke fikk gå fra klubben og nå er squad-spiller....?!

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: man okt 03, 2022 11:36 am
Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Jeg tror nesten alle Man Utd-supportere satt og letet etter disse situasjonene fordi man var forberedt på all støyen etter kamp. Men det var nesten ingen. Kanskje man blander Malacia og Martinez?
Mulig. Det er jo også slik at helheten virkelig sviktet og da kan man vel sånn halvveis med rette påstå at alle var dårlige. Men for å nesten sitere Animal Farm, så var noen dårligere enn de andre dårlige. LM var ikke et kjempeproblem i seg selv i går og han har vist i Ajax at han kan håndtere King Kong. I går kunne ingen det, dessverre.

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: man okt 03, 2022 11:58 am
Mehell skrev: man okt 03, 2022 12:35 am
arknath skrev: man okt 03, 2022 12:26 am ETH sier han sparte Ronaldo i respekt for den store karrieren hans. Hva med respekten for klubben vår? Den burde stå mye høyere i kurs.
Er sikkert bare noe han sier for å ikke dumme ut Ronaldo for at han ikke kom inn.
EtH hadde andre spillere han heller ville ha inn, det er nok så enkelt.
Mulig dét, synes uansett EtH sin uttalelse og henvisning til respekt ga lite mening.
Er det av "respekt" at CR ikke fikk gå fra klubben og nå er squad-spiller....?!
Er sikkert mer sammensatt.
Hvor skulle Ronaldo gått? Var det i det hele tatt noen som var villige til å hente Ronaldo i sommer, uten at vi måtte fortsette å betale lønnen hans?

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: man okt 03, 2022 11:58 am
Mehell skrev: man okt 03, 2022 12:35 am
arknath skrev: man okt 03, 2022 12:26 am ETH sier han sparte Ronaldo i respekt for den store karrieren hans. Hva med respekten for klubben vår? Den burde stå mye høyere i kurs.
Er sikkert bare noe han sier for å ikke dumme ut Ronaldo for at han ikke kom inn.
EtH hadde andre spillere han heller ville ha inn, det er nok så enkelt.
Mulig dét, synes uansett EtH sin uttalelse og henvisning til respekt ga lite mening.
Er det av "respekt" at CR ikke fikk gå fra klubben og nå er squad-spiller....?!
Selvsagt en uttalelse han burde spart seg for. Men ikke så mye å henge seg opp i heller, mer en slip of the tounge.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 11:51 am
tbb skrev: man okt 03, 2022 11:36 am
Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Jeg tror nesten alle Man Utd-supportere satt og letet etter disse situasjonene fordi man var forberedt på all støyen etter kamp. Men det var nesten ingen. Kanskje man blander Malacia og Martinez?
Det er mulig jeg har blandet litt og latt mine forutinntagelser påvirke meningen min. Har ikke sett høydepunktene på nytt heller.

2-0 så mener jeg det er Martinez som blir smadret i luften av Haaland. Min tolkning av hvordan dere forsvarte corneren så var det en blanding av sone og mannsmarkering. Eriksen hadde mannsmarkeringen, mistet han litt, men Haaland løp inn i sonen til Martinez og regelrett knuste han i hodeduellen. Til Man Utds forsvar så hadde dere Varane på sidelinjen og dere hadde nok hatt en bedre sjanse til å stoppe det målet med han på banen.

3-0 er det mulig at jeg rett og slett blander og det gir veldig mening hvis jeg gjør det. Husken min sa at det var Martinez han løp bak, men det er nok Varane ettersom det var på deres høyreside.

Jeg husker ikke heller helt hvorfor, men syns Martinez opptrådte svakt på 5-1, mens hele forsvaret dreit seg ut på 6-1.
Var det ikke McTominay?

Ellers, fair enough!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Man kan si mye om kjøpene i sommer og troppen generelt. Men alt i alt er det fortsatt et slags fuskbygge totalt sett (sluttsummen). Noen spillere i et par possisjoner som egentlig har noen mangler man ikke kan ha på dette nivået og der totalen når man ser over hele laget ender i å bli avslørt mot gode lag som City.

Så er spm, er det ting som bare kommer av seg selv om spillerne får tid under ten hag, eller må det på sikt komme inn andre spillere der, enten gjennom kjøp eller fra eget akademi.

Farta til Dalot er ikke noe som kommer senere. Jeg mener at vi må få inn et sollid førstevalg i possisjonen som bla har fart som gjør at han ikke av automatikk dras inn i situasjoner som unødvendige taklinger ute på kant eller armbruk som følge av at han selv vet sine begrensninger på fart. Så få Dalot bli den rotasjon/backupspilleren bakom. Men det hadde vært fint å hatt en skikkelig nummer 1 i possisjonen, som også har fart i tillegg til det andre.

På målvaktsfronten må det til forandringer. Hadde vært fint med et klart førstevalg i tillegg til en yngre keeper bakom som også fikk en kamp fra tid til annen, og som hadde de kvalitetene man ønsker i keeperne. Håper at vi ikke gir De Gea ny kontrakt, eller utløser optionen for et år til, det er dags å se fremover.

McTominay har noen kvaliteter som gjør at han kan ha en rolle som backup/rotasjonsspiller i troppen, og der hans kvaliteter blir brukt etter behov og motstand. Men fyren har også svære begrensninger som begrenser resten av laget fra tid til annen. Han kan ikke være mer enn spiller nummer 14-17 i en tropp om han i det hele tatt skal bli.

Det er også spillere fremover som sitter på litt kvaliteter, men også mangler, og som er med på å dra totalen ned i søla.

Overgangsvinduet sist sommer var ikke allverden skal vi være ærlige, selv om det i kjent stil ble brukt masse cash. Synes det på mange måter er litt sånn som det bruker å være når vi bytter manager, og går litt tøft ut for å vise muskler. Vi bruker mest penger i klassen men lander fortsatt på en 3er på terningen i vinduet, og det er ikke bra nok utnyttet av ressurser. Men hva annet er å forvente om ikke manager for støtte med kompetanse ovenifra?! (dette blir sikkert enda mer synlig i de neste vinduene når ten hag selv går tom for ideer på spillere) Jeg forventer ikke forandringer fremover heller uten salg av klubb og der de som kommer inn forstår allvoret og skaper forandringer.

Som vi drives i dag så tror jeg det beste vi kan håpe på er topp 4 og da alene pga ten hag, men selv han kan ikke få maks ut av ting med en arm på ryggen. Får han tid vil han lære hvordan det fungerer i denne klubben og sikkert bli bedre (tross det andre), men å konstant ha vinduer som det siste tar oss ikke fremover, selv om et 3 av 6 vindu nok er bedre enn tidligere.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 12:12 pm Man kan si mye om kjøpene i sommer og troppen generelt. Men alt i alt er det fortsatt et slags fuskbygge totalt sett (sluttsummen). Noen spillere i et par possisjoner som egentlig har noen mangler man ikke kan ha på dette nivået og der totalen når man ser over hele laget ender i å bli avslørt mot gode lag som City.

Så er spm, er det ting som bare kommer av seg selv om spillerne får tid under ten hag, eller må det på sikt komme inn andre spillere der, enten gjennom kjøp eller fra eget akademi.

Farta til Dalot er ikke noe som kommer senere. Jeg mener at vi må få inn et sollid førstevalg i possisjonen som bla har fart som gjør at han ikke av automatikk dras inn i situasjoner som unødvendige taklinger ute på kant eller armbruk som følge av at han selv vet sine begrensninger på fart. Så få Dalot bli den rotasjon/backupspilleren bakom. Men det hadde vært fint å hatt en skikkelig nummer 1 i possisjonen, som også har fart i tillegg til det andre.

På målvaktsfronten må det til forandringer. Hadde vært fint med et klart førstevalg i tillegg til en yngre keeper bakom som også fikk en kamp fra tid til annen, og som hadde de kvalitetene man ønsker i keeperne. Håper at vi ikke gir De Gea ny kontrakt, eller utløser optionen for et år til, det er dags å se fremover.

McTominay har noen kvaliteter som gjør at han kan ha en rolle som backup/rotasjonsspiller i troppen, og der hans kvaliteter blir brukt etter behov og motstand. Men fyren har også svære begrensninger som begrenser resten av laget fra tid til annen. Han kan ikke være mer enn spiller nummer 14-17 i en tropp om han i det hele tatt skal bli.

Det er også spillere fremover som sitter på litt kvaliteter, men også mangler, og som er med på å dra totalen ned i søla.

Overgangsvinduet sist sommer var ikke allverden skal vi være ærlige, selv om det i kjent stil ble brukt masse cash. Synes det på mange måter er litt sånn som det bruker å være når vi bytter manager, og går litt tøft ut for å vise muskler. Vi bruker mest penger i klassen men lander fortsatt på en 3er på terningen i vinduet, og det er ikke bra nok utnyttet av ressurser. Men hva annet er å forvente om ikke manager for støtte med kompetanse ovenifra?! (dette blir sikkert enda mer synlig i de neste vinduene når ten hag selv går tom for ideer på spillere) Jeg forventer ikke forandringer fremover heller uten salg av klubb og der de som kommer inn forstår allvoret og skaper forandringer.

Som vi drives i dag så tror jeg det beste vi kan håpe på er topp 4 og da alene pga ten hag, men selv han kan ikke få maks ut av ting med en arm på ryggen. Får han tid vil han lære hvordan det fungerer i denne klubben og sikkert bli bedre (tross det andre), men å konstant ha vinduer som det siste tar oss ikke fremover, selv om et 3 av 6 vindu nok er bedre enn tidligere.
Totalt sett så tror jeg ikke dette kommer til å være det verste vinduet, når man ser tilbake i tid. Martinez, Eriksen, Malacia og Antony har gjort det rimelig bra til nå og forventer at Casemiro også blir en solid forsterkning når han kommer igang. De største problemene er nok fortsatt endel av de som var i stallen fra før av.

Litt spent på hva EtH gjør nå som Martial er tilbake. Regner med at han i utgangspunktet kommer til å være et førstevalg på topp og Rashford legges til venstre og Antony på høyrekanten. Sancho benkes da, noe som er ok for min del da han leverer for mange ok+ og svake kamper. Syns Sancho har skuffet til nå selv om han har fått seg et par mål i starten av sesongen, er for passiv og spiller med for lite intensitet .Frykter at han er en spiller som ikke vil få ut potensialet om han ikke endrer innstillingen sin...

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Spillerne inn er alle ok, selv om jeg ikke ville gjort alle kjøpene selv (annen prio) , men de er alle gode spillere ja. Men det som virkelig drar ned for meg er at vi ikke evner å kvitte oss med nok spillere.

Ja i den situasjonen vi er så bør Martial inn være veien å gå for oss nå, gir mer options.
Sist redigert av TrueTopRed den man okt 03, 2022 1:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 12:56 pm Spillerne inn er alle ok, selv om jeg ikke ville gjort alle selv , men de er alle gode spillere ja. Meb det som virkelig drar ned for meg er at vi ikke evner å kvitte oss med nok spillere.

Ja i den situasjonen vi er så bør Martial inn være veien å gå for oss nå, gir mer options.
Dersom Ronaldo ikke kommer i skikkelig form, tror jeg nok Martial er det beste valget for EtH denne sesongen ja.

Martial har jo forutsetningene på plass for å være en stor bidragsyter, så får EtH hodet hans på plass så kan det bli veldig bra. Hvis ikke, så er det bare å selge til sommeren.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 11:26 am
Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Når laget ditt slipper inn 6(!) mål så er det selvfølgelig ingen som kan si seg fornøyd. Men Martinez var vel ikke den verste, og jeg kan ikke huske at han kan direkte lastes for noen av baklengsmålene.
Malacia derimot, var grufull, som det også blir nevnt over her.
Malacia var helt forferdelig i denne kampen, oppgaven ble rett og slett for stor for han nå. Sånn i etterpåklokskap hadde nok erfaringen til Shaw vært bedre her, selv om det neppe hadde hjulpet ekstremt masse. Vil ikkje sette Martinez på 2 - 0 målet, Eriksen burde aldri ha passa på Haaland i utgangspunktet, han kommer i tillegg i fart som er ekstremt vanskelig å stoppe. Med Varane i forsvar der er eg rimelig sikker på at den hadde vært avverga. På 3 - 0 målet ser du og tydlig at Varane sliter med skaden, ein fit Varane hadde garantert hvertfall prøvd å kaste seg etter ballen. Uansett hadde vi tapt denne kampen uansett, City var mange hakk bedre enn oss, tror egentlig ingen lag i verden hadde holdt unna City når dei spiller enn sånn 1 omg. Uansett hvor vondt det er så er det helt ekstremt god fotball dem spiller, nermest perfekt.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

Detvareingang skrev: man okt 03, 2022 1:03 pm
Mehell skrev: man okt 03, 2022 11:26 am
Lezah skrev: man okt 03, 2022 11:22 am Sist Martinez møtte Haaland gikk det jo sånn passe greit for førstnevnte...og som tbb sier la jeg ikke merke til at han la seg veldig på ham?
Når laget ditt slipper inn 6(!) mål så er det selvfølgelig ingen som kan si seg fornøyd. Men Martinez var vel ikke den verste, og jeg kan ikke huske at han kan direkte lastes for noen av baklengsmålene.
Malacia derimot, var grufull, som det også blir nevnt over her.
Malacia var helt forferdelig i denne kampen, oppgaven ble rett og slett for stor for han nå. Sånn i etterpåklokskap hadde nok erfaringen til Shaw vært bedre her, selv om det neppe hadde hjulpet ekstremt masse. Vil ikkje sette Martinez på 2 - 0 målet, Eriksen burde aldri ha passa på Haaland i utgangspunktet, han kommer i tillegg i fart som er ekstremt vanskelig å stoppe. Med Varane i forsvar der er eg rimelig sikker på at den hadde vært avverga. På 3 - 0 målet ser du og tydlig at Varane sliter med skaden, ein fit Varane hadde garantert hvertfall prøvd å kaste seg etter ballen. Uansett hadde vi tapt denne kampen uansett, City var mange hakk bedre enn oss, tror egentlig ingen lag i verden hadde holdt unna City når dei spiller enn sånn 1 omg. Uansett hvor vondt det er så er det helt ekstremt god fotball dem spiller, nermest perfekt.
Greit bilde på hva man kan få til med en haug med playmakere, innsats og god taktikk....

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mjordan23 skrev: man okt 03, 2022 1:00 pm Dersom Ronaldo ikke kommer i skikkelig form, tror jeg nok Martial er det beste valget for EtH denne sesongen ja.

Martial har jo forutsetningene på plass for å være en stor bidragsyter, så får EtH hodet hans på plass så kan det bli veldig bra. Hvis ikke, så er det bare å selge til sommeren.
No agenda. Jeg klarer ikke å se at Ronaldo komme tilbake til et nivå som gjør oss bedre (og det siste er det viktigste for oss), så kan sikkert Ronaldo fortsatt få ballen i kassa for stats. Synes han ser sliten ut når han får et par run i kroppen, og avsluttningsegenskapene virker også å bli gradvis dårligere når han er sliten. Som lag taper vi enda mer i presspillet og som vil gjøre oss enda mer sårbare. Jeg mener at alderen har innhentet han for dette nivået.

I tillegg vokser heller ikke selvtilliten hans når han så klart ser selv at han er nedprioritert, såpass med ego vet vi at han har. Så jeg hadde nesten håpet for alles beste at han fikk dratt til annen liga i neste vindu, og der vi får inn en erstatter. Og mtp bidraget til Ronaldo til nå så kunne et lån vært greit nok frem til sommeren, da det både er billigere og kanskje enklere enn kjøp i januar. Så får man heller bruke tiden godt frem mot sommeren til å plannere annet (hvis mulig)

Martial når han blir satset på holder et visst nivå, det er skadene imot selvsagt. Er litt preg av kjeks. Rashford 3e valg som spiss ut sesongen.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 1:15 pm
Mjordan23 skrev: man okt 03, 2022 1:00 pm Dersom Ronaldo ikke kommer i skikkelig form, tror jeg nok Martial er det beste valget for EtH denne sesongen ja.

Martial har jo forutsetningene på plass for å være en stor bidragsyter, så får EtH hodet hans på plass så kan det bli veldig bra. Hvis ikke, så er det bare å selge til sommeren.
No agenda. Jeg klarer ikke å se at Ronaldo komme tilbake til et nivå som gjør oss bedre (og det siste er det viktigste for oss), så kan sikkert Ronaldo fortsatt få ballen i kassa for stats. Synes han ser sliten ut når han får et par run i kroppen, og avsluttningsegenskapene virker også å bli gradvis dårligere når han er sliten. Som lag taper vi enda mer i presspillet og som vil gjøre oss enda mer sårbare.

I tillegg vokser heller ikke selvtilliten hans når han så klart ser selv at han er nedprioritert, såpass med ego vet vi at han har. Så jeg hadde nesten håpet for alles beste at han fikk dratt til annen liga i neste vindu, og der vi får inn en erstatter. Og mtp bidraget til Ronaldo til nå så kunne et lån vært greit nok frem til sommeren, da det både er billigere og kanskje enklere enn kjøp i januar. Så får man heller bruke tiden godt frem mot sommeren til å plannere annet (hvis mulig)

Martial når han blir satset på holder et visst nivå, det er skadene imot selvsagt. Er litt preg av kjeks. Rashford 3e valg som spiss ut sesongen.
Vi får se, håper iallefall at Ronaldo kan heve seg og levere på et bra nivå utover sesong. Martial er litt for kjeks som du sier og Rashford egentlig bedre på venstrekant syns jeg.

Ekstremt kjipt at Greenwood fucka til karrieren sin, med han på plass hadde man sluppet å tenke på spissplassen...

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 12:03 pm
InsVerderben skrev: man okt 03, 2022 11:58 am
Mehell skrev: man okt 03, 2022 12:35 am

Er sikkert bare noe han sier for å ikke dumme ut Ronaldo for at han ikke kom inn.
EtH hadde andre spillere han heller ville ha inn, det er nok så enkelt.
Mulig dét, synes uansett EtH sin uttalelse og henvisning til respekt ga lite mening.
Er det av "respekt" at CR ikke fikk gå fra klubben og nå er squad-spiller....?!
Er sikkert mer sammensatt.
Hvor skulle Ronaldo gått? Var det i det hele tatt noen som var villige til å hente Ronaldo i sommer, uten at vi måtte fortsette å betale lønnen hans?
Fort vekk og ikke godt å si.

Som Takina er inne på var det nok en litt klønete uttalelse fra sjefen...

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mjordan23 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm Ekstremt kjipt at Greenwood fucka til karrieren sin, med han på plass hadde man sluppet å tenke på spissplassen...
ja veldig også. hadde selv håpet at vi satset på han som midtspiss allerede foran forrige sesong, da jeg føler at det ville vært mer fremtidsrettet enn det vi landet på.
men bittert ja, må bare se fremover.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det vi ser på dette klippet er det jeg var redd for skulle skje med at vi beholdt Ronaldo sist sommer. Det der er ikke bra signaler for en tropp der alle må dra i samme rettning og støtte hverandre i det som skjer for å kunne være den beste versionen som lag.



Vi burde helt klart gitt maks for å løst den floken på annen måte enn å samle hele den gamle garde på plass (med fergie i spissen) når han var tilbake fra ferie for å overtale han om å bli. Ronaldo er 37, og kjenner nok selv bedre enn noen andre at dagene som går nå tar han nermere slutten, og det er det vi ser resultatet av på det klippet. Vi burde helt klart tatt signalene i sommer, og gått for erstatter, og fortalt Ronaldo at han kunne gått.

En spiller som vil bort er ikke bra. Så er det selvsagt vanskelig å flytte på så mye lønn osv, men med signaler om at erstatter var på plass, så ville Ronaldo nok lettere kunne tatt en paycut et annet sted for å få det til og da pushet for å finne en klubb som ville gitt han tid på banen.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Jeg tror United hadde latt Ronaldo dra hadde klubber vært seriøst interessert. Det virker ikke som det var mange klubber om noen som virkelig var lysten på å signere ham.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Det som også er jævlig drit med Greenwood er jo at klubben har tenkt at her har man en world beater klink i femten år og at man kan scoute andre posisjoner/spillere.
Man kan ikke gardere seg mot slikt og det tar tid å få inn rett type og alt er ikke gjort på ett vindu. Man vet jo faktisk heller ikke om Greenwood blir funnet uskyldig og at klubben tar han tilbake (ikke at jeg tror det skjer).

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 1:54 pm Det vi ser på dette klippet er det jeg var redd for skulle skje med at vi beholdt Ronaldo sist sommer. Det der er ikke bra signaler for en tropp der alle må dra i samme rettning og støtte hverandre i det som skjer for å kunne være den beste versionen som lag.



Vi burde helt klart gitt maks for å løst den floken på annen måte enn å samle hele den gamle garde på plass (med fergie i spissen) når han var tilbake fra ferie for å overtale han om å bli. Ronaldo er 37, og kjenner nok selv bedre enn noen andre at dagene som går nå tar han nermere slutten, og det er det vi ser resultatet av på det klippet. Vi burde helt klart tatt signalene i sommer, og gått for erstatter, og fortalt Ronaldo at han kunne gått.

En spiller som vil bort er ikke bra. Så er det selvsagt vanskelig å flytte på så mye lønn osv, men med signaler om at erstatter var på plass, så ville Ronaldo nok lettere kunne tatt en paycut et annet sted for å få det til og da pushet for å finne en klubb som ville gitt han tid på banen.
Nå er jo hele klippet rimelig tullete egentlig hvor store deler går hen til å vise en intro og deretter stillingen.
Deretter ser man CR som gjør ca. ingenting annet enn å sitte med et alvorlig uttrykk og riste på hodet etter hvert som målene renner i mot, den reaksjonen der fikk man nok ut av samtlige som måtte se på dette shitshowet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Megapixsel skrev: man okt 03, 2022 2:09 pm Jeg tror United hadde latt Ronaldo dra hadde klubber vært seriøst interessert. Det virker ikke som det var mange klubber om noen som virkelig var lysten på å signere ham.


Kanskje ikke til en av de svære klubbene det ble spekkulert om i pressen, dvs de klubbene som ev kunne betalt lønna hans., så om united forventet masse cash i retur så blir det selvsagt vanskelig.

Jeg tror man fint kunne pushet for klubben lengre ned på skalaen om man 1) hentet erstatter når man så signalene om at han egentlig ville bort. 2) fortalt spilleren at han nok kun ville spille hvis de foran i køen ville være "satt ut" av spill, istedet for å fortelle han at han fortsatt ville få spilletid på banen som i ærlighetens navn ikke helt stemmer.

Om Ronaldo sist sommer ville fått vite det som nå skjer, at han står langt bak på lista, så tror jeg også at han ville offret noe lønn for å få den tiden på banen et annet sted, og spurt agenten om han kunne funnet en klubb.

United er nok per idag ikke i skikk for å kunne løse slike ting, så på stedet hvil strategien blir benyttet i 9 av 10 tilfeller istedet for.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: man okt 03, 2022 2:15 pm Nå er jo hele klippet rimelig tullete egentlig hvor store deler går hen til å vise en intro og deretter stillingen.
Deretter ser man CR som gjør ca. ingenting annet enn å sitte med et alvorlig uttrykk og riste på hodet etter hvert som målene renner i mot, den reaksjonen der fikk man nok ut av samtlige som måtte se på dette shitshowet.
det som ikke er tullete er at ronaldo egentlig ville bort sist sommer og at han ikke blir brukt nå. jeg tror det er en sammenheng der. ronaldo er smart, han skjønnte hva som ville skje for han under ten hag. samtidig når han tenker på seg selv så vil han spille. da er det naturlig at han egentlig vil bort.

Mehell

Legg inn av Mehell »

United er uansett både større og viktigere enn Ronaldo. Han tjener latterlig mye penger hos oss, og da får han også bare godta at manageren bruker ham slik han mener er til beste for laget.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 2:24 pm
peraleks skrev: man okt 03, 2022 2:15 pm Nå er jo hele klippet rimelig tullete egentlig hvor store deler går hen til å vise en intro og deretter stillingen.
Deretter ser man CR som gjør ca. ingenting annet enn å sitte med et alvorlig uttrykk og riste på hodet etter hvert som målene renner i mot, den reaksjonen der fikk man nok ut av samtlige som måtte se på dette shitshowet.
det som ikke er tullete er at ronaldo egentlig ville bort sist sommer og at han ikke blir brukt nå. jeg tror det er en sammenheng der. ronaldo er smart, han skjønnte hva som ville skje for han under ten hag. samtidig når han tenker på seg selv så vil han spille. da er det naturlig at han egentlig vil bort.
Edit: Ikke ristet han på hodet engang, bare så litt i bakken, skjønner ikke engang hvorfor et så tullete klipp blir brukt.
CR vil spille i CL, høyeste prio for han for å sementere den rekorden, derfor sto også kun CL-klubber på lista når man gikk gjennom alternativer.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 2:26 pm United er uansett både større og viktigere enn Ronaldo. Han tjener latterlig mye penger hos oss, og da får han også bare godta at manageren bruker ham slik han mener er til beste for laget.
helt enig. derfor mener jeg at vi burde gått for den beste løsningen for oss som lag. og det er som vi ser ikke å beholde ronaldo. ble ikke rash kastet inn som spiss fra benk istede for ronaldo for noen kamper siden.

altså argumenterer du for at vi er tjent med å beholde ronaldo, er det det du sier? beklager hvis jeg spørr.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 2:29 pm
Mehell skrev: man okt 03, 2022 2:26 pm United er uansett både større og viktigere enn Ronaldo. Han tjener latterlig mye penger hos oss, og da får han også bare godta at manageren bruker ham slik han mener er til beste for laget.
helt enig. derfor mener jeg at vi burde gått for den beste løsningen for oss som lag. og det er som vi ser ikke å beholde ronaldo. ble ikke rash kastet inn som spiss fra benk istede for ronaldo for noen kamper siden.

altså argumenterer du for at vi er tjent med å beholde ronaldo, er det det du sier? beklager hvis jeg spørr.
Jeg argumenterer for at Ronaldo bare har å godta det som United mener er den beste løsningen. Når kontrakten hans går ut så står han fritt til å gjøre som han vil.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: man okt 03, 2022 2:29 pm Ikke ristet han på hodet engang, bare så litt i bakken, skjønner ikke engang hvorfor et så tullete klipp blir brukt.
CR vil spille i CL, høyeste prio for han for å sementere den rekorden, derfor sto også kun CL-klubber på lista når man gikk gjennom alternativer.
Man kan sikkert argumentere for at det som skjer på klippet absolutt ikke har med det å gjøre (det kjøper jeg), men man kan ikke blankt avvise det heller, det må vi være ærlige på. I det hele tatt tror jeg man legger formye vekt på klipp, men det kan det sikkert være delte meninger om. Aksepterer også den delen.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 2:41 pm Jeg argumenterer for at Ronaldo bare har å godta det som United mener er den beste løsningen. Når kontrakten hans går ut så står han fritt til å gjøre som han vil.
Det er jeg 100% enig i.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»