Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

Bongis skrev: ons des 21, 2022 12:36 am Nå har vi hatt to perioder på 1 måned hver uten PL kamp.
Den perioden varer en liten stund til :P

Jeg er kynisk mht kveldens kamp. Bryr meg ikke så mye om resultatet må jeg innrømme. Men det blir spennende å se hva slags lag vi stiller. Er par må åpenbart få litt lengre hvile enn andre (Varane, Licha, Casemiro etc). Samtidig har vi flere VM-spillere som ikke ble veldig belastet av mesterskapet og kanskje de får denne kampen til å komme i gang igjen? Og noen folk som Mainoo på benk?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am
Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 11:01 am
Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am

Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.
Hvertfall 4

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 11:01 am
Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am

Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.
Trodde han var utestengt på livstid etter den kyllingvideoen... En av de mest WTF-videoene jeg har sett.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Licha ♥

'But Martínez himself wanted to leave Ajax anyway. If we hadn't taken him, he would have gone to Arsenal.

'They wanted him anyway, he was top priority there. Licha called me at one point: "Coach, listen, I'm leaving Ajax anyway. I can sign with Arsenal, but if you want me, I'm going to Manchester United."

'Then I thought: I shouldn't shoot myself and United in the foot either. He really wasn't staying in Amsterdam, that was out of the question. Then we struck and it all worked out.' https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -move.html

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: ons des 21, 2022 2:27 pm
tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.
Usikker på hvordan du gjør den sammenligningen for en keeper som er såpass ulik fra de Gea. Jeg tror det ville gavnet Man Utd veldig med en mer offensiv og proaktiv keeper enn de Gea. Ikke mange er bedre skuddstoppere enn de Gea, men det er heller ikke poenget.

Jeg har sikkert sett for lite av Simon til å slenge ut en slik påstand, men har heller aldri sett han dårlig. Synes også han var solid for Spania i VM (kunne kanskje gjort det bedre på første målet til Japan eller synes jeg det var lite å ta han på?). At han er førstevalget for et Spania med et par veldig gode alternativer kan helt sikkert også påvirke meg litt.

Uansett, Raya eller Simon; begge hadde vært betydelige oppgraderinger fra dagens løsning. Særlig under EtH.

Jack

Legg inn av Jack »


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: ons des 21, 2022 2:46 pm
DuncanE skrev: ons des 21, 2022 2:27 pm
tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.
Usikker på hvordan du gjør den sammenligningen for en keeper som er såpass ulik fra de Gea. Jeg tror det ville gavnet Man Utd veldig med en mer offensiv og proaktiv keeper enn de Gea. Ikke mange er bedre skuddstoppere enn de Gea, men det er heller ikke poenget.

Jeg har sikkert sett for lite av Simon til å slenge ut en slik påstand, men har heller aldri sett han dårlig. Synes også han var solid for Spania i VM (kunne kanskje gjort det bedre på første målet til Japan eller synes jeg det var lite å ta han på?). At han er førstevalget for et Spania med et par veldig gode alternativer kan helt sikkert også påvirke meg litt.

Uansett, Raya eller Simon; begge hadde vært betydelige oppgraderinger fra dagens løsning. Særlig under EtH.
Nei, jeg har heller ikke sett Unai veldig mye. Men ser noe spansk serieball samt tidvis spanske landskamper. Som deg, så baserer jeg meg selvsagt på det jeg ser. Har sett få objektive analyser av disse, så det faller mest på subjektive vurderinger. Er Unai bedre med ballen i beina enn David? Ja. Er han en mer proaktiv keeper? Ja, jeg tror det. Men jeg føler ikke at DdG er elendig på noe av dette, og de siste seriekampene mener jeg å kunne se en forkjell i hvordan han opptrådte. Litt mer sweeper, litt mer offensiv i hodet? Tror derfor man trener på dette. David har nettopp fyllt 32. Ingen alder for en keeper, og jeg tror derfor han har utviklingspotensiale ift hva du finner mest problematisk. Jeg mener DdG er en langt bedre skuddstopper enn Unai, han er bedre på streken. Jeg vil også nevne at Unai, med ballen i føttene under VM, tidvis opptrådte både klønete og arrogant. Flere ganger han er tideler fra å bli "tatt på fersken". Totalt sett faller jeg derfor ned på at vi bør tilby DdG ny kontrakt, en med lavere grunnlønn enn han har nå, isteden for bruke masse penger på en keeper som jeg vurderer til i beste fall medium+. Pengene bør vi bruke på å styrke andre deler av troppen/førstelaget.

Men som du er inne på, det finnes sikkert andre aktuelle keepere der ute (forhåpentligvis bedre enn Unai). Jeg er nok ikke like imponert av Raya som deg. Han virker som en solid keeper, stabil, uten store svakheter. Men ikke overbevist av dette (stabile) nivået. Ingen Alisson. Tror også Raya vil koste noen grunker. Jeg liker Maignan, Costa (selv om hadde et noe skuffende vm) og Emi Martinez.

taknina

Legg inn av taknina »

Dette med at forchen til deGea er på strek er for meg en sannhet med visse modifikasjoner.

Forchen til deGea er en mot en og nærskudd der han er veldig flink til å stå rett balansert oppreist lengst mulig og sjanser ikke tidlig med tyngdeoverføringa en vei som enkelte for ikke å si mange andre keepere gjør. Derfor er han best når det blir rappet til etter småspill innenfor 16. Da han får bruke sine glimrende reflekser i rett balanse og grunnstilling. Der er han nok best av alle muligens eller iallefall i samme klasse som de beste.

På langskudd skudd utafor 16 der ballen går litt att og fram før skudd og også frispark i ett crowded felt havner han ofte littegrann feilplassert noen ganger når han skal bevege seg sidelengs i målet i forhold til der ballen befinner når det blir spilt sideveis foran ham og virker å miste litt oversikta over seg selv i forhold til hvor han har målstolpene sine virker det som og noen litt for enkle skudd går inn synest jeg pga at han ikke virker å ha helt oversikt over si plassering i målet så der er det nok keepere i PL som er mist like god og bedre.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tor des 22, 2022 1:51 am
tbb skrev: ons des 21, 2022 2:46 pm
DuncanE skrev: ons des 21, 2022 2:27 pm

Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.
Usikker på hvordan du gjør den sammenligningen for en keeper som er såpass ulik fra de Gea. Jeg tror det ville gavnet Man Utd veldig med en mer offensiv og proaktiv keeper enn de Gea. Ikke mange er bedre skuddstoppere enn de Gea, men det er heller ikke poenget.

Jeg har sikkert sett for lite av Simon til å slenge ut en slik påstand, men har heller aldri sett han dårlig. Synes også han var solid for Spania i VM (kunne kanskje gjort det bedre på første målet til Japan eller synes jeg det var lite å ta han på?). At han er førstevalget for et Spania med et par veldig gode alternativer kan helt sikkert også påvirke meg litt.

Uansett, Raya eller Simon; begge hadde vært betydelige oppgraderinger fra dagens løsning. Særlig under EtH.
Nei, jeg har heller ikke sett Unai veldig mye. Men ser noe spansk serieball samt tidvis spanske landskamper. Som deg, så baserer jeg meg selvsagt på det jeg ser. Har sett få objektive analyser av disse, så det faller mest på subjektive vurderinger. Er Unai bedre med ballen i beina enn David? Ja. Er han en mer proaktiv keeper? Ja, jeg tror det. Men jeg føler ikke at DdG er elendig på noe av dette, og de siste seriekampene mener jeg å kunne se en forkjell i hvordan han opptrådte. Litt mer sweeper, litt mer offensiv i hodet? Tror derfor man trener på dette. David har nettopp fyllt 32. Ingen alder for en keeper, og jeg tror derfor han har utviklingspotensiale ift hva du finner mest problematisk. Jeg mener DdG er en langt bedre skuddstopper enn Unai, han er bedre på streken. Jeg vil også nevne at Unai, med ballen i føttene under VM, tidvis opptrådte både klønete og arrogant. Flere ganger han er tideler fra å bli "tatt på fersken". Totalt sett faller jeg derfor ned på at vi bør tilby DdG ny kontrakt, en med lavere grunnlønn enn han har nå, isteden for bruke masse penger på en keeper som jeg vurderer til i beste fall medium+. Pengene bør vi bruke på å styrke andre deler av troppen/førstelaget.

Men som du er inne på, det finnes sikkert andre aktuelle keepere der ute (forhåpentligvis bedre enn Unai). Jeg er nok ikke like imponert av Raya som deg. Han virker som en solid keeper, stabil, uten store svakheter. Men ikke overbevist av dette (stabile) nivået. Ingen Alisson. Tror også Raya vil koste noen grunker. Jeg liker Maignan, Costa (selv om hadde et noe skuffende vm) og Emi Martinez.
DDG ser, i likhet med alle andre, tryggere ut i utspillsfasen. Fortsatt ikke veldig god. Fortsatt en belastning. Og noen offensiv keeper blir han aldri. Han og målstreken er bestevenner.

Fordelen med Raya er at han har ett år igjen av kontrakten. Det gjør at han blir overkommelig. Jeg er enig i at han aldri blir noe Alisson. Det gjør ikke noen av disse.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Burde se mer til Sanchez enn Raya i mine øyne. En mye bedre keeper

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

MentalM skrev: tor des 22, 2022 7:51 am Burde se mer til Sanchez enn Raya i mine øyne. En mye bedre keeper
Foretrakk lenge Sanchez. Tror det var litt overfladisk egentlig. Sanchez er svær. Raya liten. Men etter å ha sett mer av begge nå er jeg 95 % sikker på at Raya er en bedre keeper. Jeg vil nesten si vesentlig bedre. Det er mye mer rart med Sanchez, og jeg synes heller ikke toppnivået hans er noe høyere.

Tror begge kunne forsterket Man Utd. Særlig om vi neste sesong blit enda litt mer fremoverlente i tilnærmingen, men er overbevist om at Raya er et bedre valg.

Raya er nok også vesentlig rimeligere. Hva kan Brentford kreve for en keeper med ett år igjen av kontrakten? £20 mill? Da skal en keeper være veldig mye bedre og mer safe for å forsvare et utlegg på £50-60 mill hvor Sanchez, Costa med flere helt sikkert vil ligge. Hadde man identifisert en Neuer ville det vært annerledes. Men en slik keeper klarer jeg ikke se er på markedet akkurat nå.

MentalM

Legg inn av MentalM »

tbb skrev: tor des 22, 2022 8:30 am
MentalM skrev: tor des 22, 2022 7:51 am Burde se mer til Sanchez enn Raya i mine øyne. En mye bedre keeper
Foretrakk lenge Sanchez. Tror det var litt overfladisk egentlig. Sanchez er svær. Raya liten. Men etter å ha sett mer av begge nå er jeg 95 % sikker på at Raya er en bedre keeper. Jeg vil nesten si vesentlig bedre. Det er mye mer rart med Sanchez, og jeg synes heller ikke toppnivået hans er noe høyere.

Tror begge kunne forsterket Man Utd. Særlig om vi neste sesong blit enda litt mer fremoverlente i tilnærmingen, men er overbevist om at Raya er et bedre valg.

Raya er nok også vesentlig rimeligere. Hva kan Brentford kreve for en keeper med ett år igjen av kontrakten? £20 mill? Da skal en keeper være veldig mye bedre og mer safe for å forsvare et utlegg på £50-60 mill hvor Sanchez, Costa med flere helt sikkert vil ligge. Hadde man identifisert en Neuer ville det vært annerledes. Men en slik keeper klarer jeg ikke se er på markedet akkurat nå.
Å hente Raya når man har stoppere som Martinez virker skummelt. Synes Raya er god, men feltarbeid er han dårlig på (ikke rart ettersom han er kun 183 høy). Sanchez er en mer komplett keeper, og mye av det rare som har vært har også vært grunnet spillestilen til Brighton.

Maignan og Sanchez er langt bedre valg i mine øyne enn Raya og Simon (skal innrømme Simon er en jeg er mer usikker på hvor nivået faktisk er).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

MentalM skrev: tor des 22, 2022 8:45 am
tbb skrev: tor des 22, 2022 8:30 am
MentalM skrev: tor des 22, 2022 7:51 am Burde se mer til Sanchez enn Raya i mine øyne. En mye bedre keeper
Foretrakk lenge Sanchez. Tror det var litt overfladisk egentlig. Sanchez er svær. Raya liten. Men etter å ha sett mer av begge nå er jeg 95 % sikker på at Raya er en bedre keeper. Jeg vil nesten si vesentlig bedre. Det er mye mer rart med Sanchez, og jeg synes heller ikke toppnivået hans er noe høyere.

Tror begge kunne forsterket Man Utd. Særlig om vi neste sesong blit enda litt mer fremoverlente i tilnærmingen, men er overbevist om at Raya er et bedre valg.

Raya er nok også vesentlig rimeligere. Hva kan Brentford kreve for en keeper med ett år igjen av kontrakten? £20 mill? Da skal en keeper være veldig mye bedre og mer safe for å forsvare et utlegg på £50-60 mill hvor Sanchez, Costa med flere helt sikkert vil ligge. Hadde man identifisert en Neuer ville det vært annerledes. Men en slik keeper klarer jeg ikke se er på markedet akkurat nå.
Å hente Raya når man har stoppere som Martinez virker skummelt. Synes Raya er god, men feltarbeid er han dårlig på (ikke rart ettersom han er kun 183 høy). Sanchez er en mer komplett keeper, og mye av det rare som har vært har også vært grunnet spillestilen til Brighton.

Maignan og Sanchez er langt bedre valg i mine øyne enn Raya og Simon (skal innrømme Simon er en jeg er mer usikker på hvor nivået faktisk er).
Er Raya dårlig i feltet fordi han er liten eller tenker du at han er dårlig i feltet fordi han er liten?

Feltarbeidet til Sanchez er en del av spillet hans som jeg har stusset på, og det har ingenting med spillestilen til Brighton å gjøre. Høy og svær, men mye dårlige valg.

taknina

Legg inn av taknina »

At en keper på 1 83 ikke kan være bedre enn en keeper på 1 93 i feltet på høye legg er bare rør som markant hadde villet sagt det.

Dette handler om spillerforståelse\timing når eller om han skal gå og mye som en høyde eller lengdehopper å treffe planken. 1-2-3 skyv fra der en kan nå ballen på det maksimalt høyeste punkt der det er åpning for å nå den

Men i dagens moderne fotball er ikke dette lenger det viktigste aspektet ved keepers feltarbeid vil jeg mene Og det som det uansett blir tatt med her og virker også undervurdert er en keepers allround presents i og rundt boksen verbalt

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: tor des 22, 2022 9:52 am Er Raya dårlig i feltet fordi han er liten eller tenker du at han er dårlig i feltet fordi han er liten?

Feltarbeidet til Sanchez er en del av spillet hans som jeg har stusset på, og det har ingenting med spillestilen til Brighton å gjøre. Høy og svær, men mye dårlige valg.
Raya er definitivt mer passiv i feltet enn Sanchez, og så får man vurdere om tabbene til Sanchez koster mer enn at Raya ikke er spesielt aktiv der.

Jeg ville nok gått for Raya selv. Mener han er vesentlig bedre med ballen i bena enn Sanchez selvom sistnevnte er i øvre sjiktet blant keepere i PL på dette punktet, men hvis Man Utd kommer til å spille slik jeg forventer så er det så ekstremt mye verdi i å være god med ballen i bena. Det skal sies jeg tror Sanchez har et totalt sett høyere toppnivå, men som deg så syns jeg han er i overkant ustabil, med dårlige valg og tabber at jeg hadde vært skeptisk til han. Raya er mer stabil, man vet i mye større grad hva man får fra kamp til kamp.

Hvis man ekskluderer alder så hadde Martinez vært førstevalget mitt hvis man skulle hentet en keeper fra en klubb utenfor topp 6-klubbene. Syns han har det beste av begge de to overnevnte keeperne, i tillegg til at det er en liten verdi i at han er en av verdens beste keepere på straffer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: tor des 22, 2022 10:16 am
tbb skrev: tor des 22, 2022 9:52 am Er Raya dårlig i feltet fordi han er liten eller tenker du at han er dårlig i feltet fordi han er liten?

Feltarbeidet til Sanchez er en del av spillet hans som jeg har stusset på, og det har ingenting med spillestilen til Brighton å gjøre. Høy og svær, men mye dårlige valg.
Raya er definitivt mer passiv i feltet enn Sanchez, og så får man vurdere om tabbene til Sanchez koster mer enn at Raya ikke er spesielt aktiv der.

Jeg ville nok gått for Raya selv. Mener han er vesentlig bedre med ballen i bena enn Sanchez selvom sistnevnte er i øvre sjiktet blant keepere i PL på dette punktet, men hvis Man Utd kommer til å spille slik jeg forventer så er det så ekstremt mye verdi i å være god med ballen i bena. Det skal sies jeg tror Sanchez har et totalt sett høyere toppnivå, men som deg så syns jeg han er i overkant ustabil, med dårlige valg og tabber at jeg hadde vært skeptisk til han. Raya er mer stabil, man vet i mye større grad hva man får fra kamp til kamp.

Hvis man ekskluderer alder så hadde Martinez vært førstevalget mitt hvis man skulle hentet en keeper fra en klubb utenfor topp 6-klubbene. Syns han har det beste av begge de to overnevnte keeperne, i tillegg til at det er en liten verdi i at han er en av verdens beste keepere på straffer.
Jeg har også vært fan av Martinez, men Aston Villa virker loaded og han er på en lengre kontrakt. Mao blir han fort dyr. I tillegg er det et ørlite minus at han virker så til de grader løk. Ikke et stort, men han er faktisk så løk at de kan bli et problem i en større klubb. Vil nesten tro det var grunnen til at Arsenal ditchet han?

I PL i år er der Martinez som har «stoppet» flest innlegg. Raya nummer to. Martinez skiller seg, ikke uventet, veldig ut. I prosent er Ederson marginalt foran Raya. Disse tre er de eneste som tar mer enn ti prosent av innleggene. Man skal være forsiktig med å vektlegge denne type tall, men det virker riktig at Martinez er nummer en i PL på dette. Det virker også riktig at de Gea er i bunn. Jeg tror ikke at Raya nødvendigvis er topp tre i PL på området, men jeg vil si han fremstår stabil (god til å vurdere når han skal gå og ikke).

MentalM

Legg inn av MentalM »

Selvfølgelig egen mening men jeg mener United burde gå for Maignan -> Sanchez -> Raya (uten å vite nok om portugiseren eller Simon).

Tror du har rett i at Martinez blir for dyr mtp kontraktslengde og Villa pengesituasjon + vår egenskap til å få ekstremt mye penger for spillere vi ikke ønsker å selge... Han ble løk under Neil Cutler, så Arsenal skal neppe ha så mye skyld der. De mente bare at Leno var en bedre keeper på det tidspunktet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.

Spiss, stopper, samt vurderinger av spillere ut og evt signinger/inn med spillere fra akademiet på henholdsvis sentral midtbane og høyreback føler jeg er mer prekært.

Apropos det siste, så håper jeg noen her i rykk og napp ser på våre utlånte spillere. Mejbri begynner å se veldig bra ut, og utvikler stadig flere aspekter av spillet sitt. Fått egen chant også, noe som alltid er et veldig godt tegn for en lånespiller :) Har en jævlig bra totalpakke, og jeg mener bestemt at vi "må" se litt på hvordan han kan få plass i troppen og gis spilletid snart. Med mindre et veldig godt utlånsalternativ dukker opp for 23-24, type nyopprykket PL-klubb eller noe (og det burde ikke være heeelt usannsynlig mtp hvordan han leverer i Championship).

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tor des 22, 2022 10:39 am
► Show Spoiler
Jeg har også vært fan av Martinez, men Aston Villa virker loaded og han er på en lengre kontrakt. Mao blir han fort dyr. I tillegg er det et ørlite minus at han virker så til de grader løk. Ikke et stort, men han er faktisk så løk at de kan bli et problem i en større klubb. Vil nesten tro det var grunnen til at Arsenal ditchet han?

I PL i år er der Martinez som har «stoppet» flest innlegg. Raya nummer to. Martinez skiller seg, ikke uventet, veldig ut. I prosent er Ederson marginalt foran Raya. Disse tre er de eneste som tar mer enn ti prosent av innleggene. Man skal være forsiktig med å vektlegge denne type tall, men det virker riktig at Martinez er nummer en i PL på dette. Det virker også riktig at de Gea er i bunn. Jeg tror ikke at Raya nødvendigvis er topp tre i PL på området, men jeg vil si han fremstår stabil (god til å vurdere når han skal gå og ikke).
For min del er dette utelukkende positivt så lenge han spiller i United, han fungerer sosialt i gruppa og det ikke medfører suspensjoner eller annet. Det er deilig å ha jævler på eget lag.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:49 am Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.

Spiss, stopper, samt vurderinger av spillere ut og evt signinger/inn med spillere fra akademiet på henholdsvis sentral midtbane og høyreback føler jeg er mer prekært.

Apropos det siste, så håper jeg noen her i rykk og napp ser på våre utlånte spillere. Mejbri begynner å se veldig bra ut, og utvikler stadig flere aspekter av spillet sitt. Fått egen chant også, noe som alltid er et veldig godt tegn for en lånespiller :) Har en jævlig bra totalpakke, og jeg mener bestemt at vi "må" se litt på hvordan han kan få plass i troppen og gis spilletid snart. Med mindre et veldig godt utlånsalternativ dukker opp for 23-24, type nyopprykket PL-klubb eller noe (og det burde ikke være heeelt usannsynlig mtp hvordan han leverer i Championship).
Tror kanskje han har godt av en sesong til, og da tenker jeg at en god klubb i Championship som spiller ok fotball og hvor han får spille fast ville vært veldig fint. Tror verdien i å spille på et litt høyere nivå allerede er liten, og i tillegg er det alltid litt risk. Både mht spilletid og for at han ender opp i et lag som ikke er i nærheten av den fotballen han skal spille i Man Utd.

Championship, slik det er blitt, er en veldig fin arena for unge spillere.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:49 am Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.
Både absurd og gledelig at han har blitt såpass mye stødigere på så kort tid.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Hetfield skrev: tor des 22, 2022 11:06 am
Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:49 am Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.
Både absurd og gledelig at han har blitt såpass mye stødigere på så kort tid.
Handler vel mest om hvordan vi organiserer oss og at han har medspillere som er trygge med ballen i beina, spillere som gjør seg tilgjengelig for pasninger. Se på Allisson i de kampene hvor Liverpool presses høyt, det er ikke få slurvpasninger. Det er verre å gjøre noe med de andre sidene av spillet hans, men etter min mening er det andre området som haster mer

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor des 22, 2022 11:00 am Tror kanskje han har godt av en sesong til, og da tenker jeg at en god klubb i Championship som spiller ok fotball og hvor han får spille fast ville vært veldig fint. Tror verdien i å spille på et litt høyere nivå allerede er liten, og i tillegg er det alltid litt risk. Både mht spilletid og for at han ender opp i et lag som ikke er i nærheten av den fotballen han skal spille i Man Utd.
Ja, egentlig enig her.

En annen ting som jeg da håper for neste sesong er et poeng jeg leste en som følger Brums tok opp, nemlig at man må forsøke å finne ut hvor på midtbanen han vil være best:

It’s just a question of finding his best role in midfield because his versatility is great, but sometimes you’re just not quite sure where he fits in.
So I think he just needs to discover more of a regular, permanent identity and he’s got a real good chance of going far in the Premier League next season potentially.


Akkurat nå må en jo huske at gutten er en tenåring og alt av førstelagsfotball er et enormt pluss. At han får spilt i litt forskjellige roller på midten tror jeg bare er bra for utviklingen hans pdd. Opprinnelig var han jo sett på som en offensiv playmaker-type, og pasningsfot og teknikk var jo absurd for alderen allerede dag 1. Men i Brums jobber han knallhardt defensivt også, og tar jeg ikke feil topper han vel omtrent statistikken for KM nedlagt per kamp på laget. Han har en veldig solid fysikk, både styrke og fart/rykk er på plass, så det er mange muligheter her.
Sist redigert av Lezah den tor des 22, 2022 11:17 am, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: tor des 22, 2022 11:06 am
Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:49 am Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.
Både absurd og gledelig at han har blitt såpass mye stødigere på så kort tid.
Som forslaget nevner er det flere faktorer her. DDGs spillestil har jo åpenbart vært påvirket av både managere samt det forsvaret (og manglende CDM!) han har hatt foran seg i mange år nå. Hadde vi hatt Allison etc som spilte slik han spiller i Pool hadde vi sluppet inn 80 mål per sesong. Forskjellen på å ha Maguire-VL og en dobbel-pivote som ikke passer noen av de to i den kontra Licha-Varane og Casemiro, samt filosofien til ETH, er helt ekstrem for en keeper når det kommer til å distribuere ballen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor des 22, 2022 11:16 am
Hetfield skrev: tor des 22, 2022 11:06 am
Lezah skrev: tor des 22, 2022 10:49 am Må innrømme at DDG fremdeles ikke er den jeg syns det haster mest med å få erstatte.
Både absurd og gledelig at han har blitt såpass mye stødigere på så kort tid.
Som forslaget nevner er det flere faktorer her. DDGs spillestil har jo åpenbart vært påvirket av både managere samt det forsvaret (og manglende CDM!) han har hatt foran seg i mange år nå. Hadde vi hatt Allison etc som spilte slik han spiller i Pool hadde vi sluppet inn 80 mål per sesong. Forskjellen på å ha Maguire-VL og en dobbel-pivote som ikke passer noen av de to i den kontra Licha-Varane og Casemiro, samt filosofien til ETH, er helt ekstrem for en keeper når det kommer til å distribuere ballen.
Tenk hva det kunne hatt å si for den filosofien å ha en keeper som faktisk er god med ball. Der man heller enn å tenke «keeper utgjør ikke en skade» kunne tenke «keeper tilfører noe og gir en edge».

For om det ikke har hjulpet de Gea med disse spillerne foran seg har det definitivt ikke hjulpet forsvar/midtbane å ha de Gea bak seg når de skal spille seg ut. Og det hjelper heller ikke Martinez, Eriksen etc i dag.

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: tor des 22, 2022 10:39 am Jeg har også vært fan av Martinez, men Aston Villa virker loaded og han er på en lengre kontrakt. Mao blir han fort dyr. I tillegg er det et ørlite minus at han virker så til de grader løk. Ikke et stort, men han er faktisk så løk at de kan bli et problem i en større klubb. Vil nesten tro det var grunnen til at Arsenal ditchet han?

I PL i år er der Martinez som har «stoppet» flest innlegg. Raya nummer to. Martinez skiller seg, ikke uventet, veldig ut. I prosent er Ederson marginalt foran Raya. Disse tre er de eneste som tar mer enn ti prosent av innleggene. Man skal være forsiktig med å vektlegge denne type tall, men det virker riktig at Martinez er nummer en i PL på dette. Det virker også riktig at de Gea er i bunn. Jeg tror ikke at Raya nødvendigvis er topp tre i PL på området, men jeg vil si han fremstår stabil (god til å vurdere når han skal gå og ikke).
Huh, det var overraskende. Mulig det er fordi man er forutinntatt, pluss at jeg ikke har sett alle kampene til Brentford, men det har definitivt vært tidspunkt hvor jeg har tenkt at han kunne claimet et innlegg uten at han har gjort det. Det kan også være delvis lagstyrt gjennom at noen lag slipper til forskjellige typer innlegg, men tviler på at det vil være signifikant nok til å dytte en ekstremt passiv keeper til å nesten toppe statistikken.

Ja, han blir nok sikkert rimelig dyr, og med mindre klubben er ferdig solgt innen sommeren så er det kanskje ikke nok midler til å fyre av £60m+ for en keeper med deres andre behov. Jeg tror ikke at man solgte han fordi man mente at han var en løk. Det var nok som Mental under her skriver, man mente at Leno var et tryggere kort. Leno var en av våre aller beste spillere før han ble skadet og Martinez dekket opp for han. Nå kan man si at toppnivået Martinez viste i den perioden var bedre enn Leno noensinne hadde vist, men det var over så få mnd og Martinez hadde vært såpass lenge i klubben uten å få en reell sjanse at jeg selv anså Leno som et betydelig tryggere kort. Martinez insisterte på å bli solgt eller bli førstevalg og da datt man ned på at å selge han var det beste valget. I retrospekt burde man heller beholdt han og solgt Leno.

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: tor des 22, 2022 11:43 am Tenk hva det kunne hatt å si for den filosofien å ha en keeper som faktisk er god med ball. Der man heller enn å tenke «keeper utgjør ikke en skade» kunne tenke «keeper tilfører noe og gir en edge».

For om det ikke har hjulpet de Gea med disse spillerne foran seg har det definitivt ikke hjulpet forsvar/midtbane å ha de Gea bak seg når de skal spille seg ut. Og det hjelper heller ikke Martinez, Eriksen etc i dag.
Det er bare å se hva spesielt Ederson og Alisson tilfører Liverpool i utspillsfasen. Det er nesten umulig å presse de høyt siden de bare vipper ballen over første pressledd til en umarkert back eller midtbanespiller. Det er noe som DdG aldri kommer til å ha i verktøykassen sin og det er en hemsko for lag som skal spille seg ut så ekstremt ofte som det de beste lagene i England gjør nå. Jeg mener at Leno er en betydelig bedre skuddstopper og 1v1 enn Ramsdalet, men det er ingen tvil om hvem som ville vært best for Arsenal til tross for det. Nå har man ikke sett nok av Turner enda, men han tror jeg er bedre også i feltet, men er ikke i nærheten av å danke ut Ramsdale av den grunn. Så viktig er det for Arsenal at keeperen er ekstremt god med ballen i bena, og jeg tror EtH ønsker det samme.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

tbb skrev: tor des 22, 2022 10:39 am Jeg har også vært fan av Martinez, men Aston Villa virker loaded og han er på en lengre kontrakt. Mao blir han fort dyr. I tillegg er det et ørlite minus at han virker så til de grader løk. Ikke et stort, men han er faktisk så løk at de kan bli et problem i en større klubb.
Bilde

:lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»