Hurtigløp på skøyter under Vinter-OL 2022

Svar
Rocambole

Re: Hurtigløp på skøyter under Vinter-OL 2022

Legg inn av Rocambole »

Foran 1000h – normerte sesongbeste:

1 1.08.04+ Krol
2 1.08.25++ Ning
3 1.08.28+ Verbij
4 1.08.32+ Otterspeer
5 1.08.35 Kojima
6 1.08.41+ Stolz
7 1.08.58++ Mushtakov
8 1.08.58 Shinhama
9 1.08.59 Morishige
10 1.08.60++ Lorentzen
11 1.08.60++ Kulizhnikov
12 1.08.62++ Lian
13 1.08.70++ Liiv
14 1.08.73++ Michalski
15 1.08.78- Dubreuil
16 1.08.79++ Howe
17 1.08.92++ Cha
18 1.08.92 Kim,MS
19 1.08.93++ Kersten
20 1.09.00++ Golovatsiuk
21 1.09.00++ Bosa
22 1.09.03++ Dufter
23 1.09.25++ Kuzin
24 1.09.26- Gélinas-Beaulieu
25 1.09.35++ Vosté
26 1.09.55 Johansson
27 1.09.58- Zurek
28 1.09.77++ Magnussen
29 1.09.87++ Kleba
30 1.10.25++ Morozov

På 1000d gikk 13 av 30 løpere under sitt normerte sesongbeste. Den største forbedringen stod canadieren ALEXA SCOTT for med hele 1,90 sek (!), hvorved hun endte helt oppe som nr.12 trass i at hun lå kun som nr.27 på den normerte sesongstatistikken.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Er fornøyd om Lorentzen kommer topp 8 i morgen. Har ikke vist noe i år som skulle tilsi at han kan komme så mye høyere.

Rocambole

Legg inn av Rocambole »

Foran 1000h:

La oss først se litt på rundetiden på 500 i OL for de mest interessante løperne som også går 1000m: (Merk at bl.a. følgende 1000m-løpere ikke deltok på 500: Otterspeer, Ning, Kulizhnikov, Howe, Kojima, Lian, MS Kim, Johansson.)

24.75 Cha
24.81 Michalski
24.84 Zurek
24.86 Morishige
24.89 Dubreuil
25.01 Shinhama
25.01 Stolz
25.02 Lorentzen
25.09 Krol
25.10 Verbij
25.15 Mushtakov
25.19 Magnussen
25.29 Bosa
25.37 Liiv
25.44 Dufter
25.46 Kersten

På 1000m er det fare for oransje tapetsering av pallen med den fryktinngydende trioen KROL, VERBIJ og OTTERSPEER. (NUIS, som nå forsvarte sitt OL-gull på 1500, klarte ikke å kvalifisere seg til NEDs lag i det brutale uttaket der én av fire jevngode gullkandidater var forhåndsdømt til å mislykkes.) Men vi ser altså at Krol og Verbij på 500-runden, som indikerer løpernes toppfart, bare rangeres som nr.9 og 10, og faktisk bak vårt eget håp LORENTZEN. Problemet er imidlertid at alle de tre gullkandidatene fra NED har det med å stå distansen uforskammet godt på den siste runden.

I forrige OL vant Nuis på 1.07.95 foran HHL på 1.07.99. La oss legge lista for en god medaljesøknad på 1.08.0.

Distansen åpner med pangparet SHINHAMA vs. ZUREK. Allerede her må vi ha beredskap på at det kan komme et medaljeløp, selv om det ikke er direkte sannsynlig. Shinhama vant det ene testløpet på 500 og fremstod som JPNs aller sterkeste sprintkort, men i OL fikk han løpet spolert av snubleskjær på startlangsiden og endte opp over halvsekundet bak de to andre japanerne. Han ble nr.2 i JPNs OL-uttak på 1.08.58 i Nagano som er omtrent like rask som OL-banen. Hans lavlandspers er 1.08.28 fra sprint-vm på Hamar 2020 da han overraskende vant distansen (og også tok vm-tittelen). Da vant han den ene 500m på 34.39. Han kan tenkes å være i tilnærmet samme form nå, og har trukket indre bane. 1.08.0 er ingen sensasjon, men jeg tillater meg å tvile på at han går under 1.08.3.

Makker Zurek må nå regnes som en liten dark horse etter å ha dokumentert på 500 at han er i sitt livs form. Hans 34.73 var lavlands-pers med oppsiktsvekkende 0,38 sek, etter å ha prestert en imponerende runde 0,06 sek raskere enn parkamerat og gullvinner GAO, der vi alle kunne se at Zurek gikk forbausende sterkt på oppløpssiden. Zureks rundetid på 24.84 var nå utrolige 0,54 sek bedre enn i distanse-em i Hrv, der den altså gikk på 25.38 og endte opp med 35.30 som nr.12, tidelen bak vår egen HF RUKKE som dessverre ikke fikk delta i OL. På 1000m ble Zurek nr.14 med 1.09.66 etter en andrerunde på 25.27 (altså tidelen raskere enn på 500m) og en splitt på 2,5 sek. Hvis han siden em har forbedret seg like mye matematisk på 1000 som på 500, har vi ham nede på 1.08.52. Men hans sterke avslutning på 500 kan muligens indikere at han har forbedret seg relativt mer på 1000 enn på 500 og holder den doble distansen bedre enn noensinne før med den formboomen han nå er inne i?

La oss gi Zurek max-kapasitet til 1.08.3, hvilket vil gi spenning om parseieren, men en medaljesøknad på 1.08.0 virker uansett i overkant. Selv om mer startraske Shinhama trolig vil lede med et par tideler fra indre ved passering 200m, er det slett ikke sikkert at han går raskere på andrerunden, og det er ikke opplagt at Shinhama vinner paret selv om han er favoritt til så. Hvis japaneren innfrir helt og polakken mindre, kan Shinhama tenkes å få litt ryggdrag på siste vekslingsside.

Antagelig får vi ikke se en medaljesøknad allerede i første par, men meget mulig en god søknad til topp6 og dermed olympisk poeng, og uansett kan det bli satt en voksen standard allerede i første par.

Par3: MORISHIGE vs. MAGNUSSEN. Distansen er fortsatt for lang for vår Bjørn, så for ham legger vi lista på under 1.10 for en god prestasjon og for øvrig så mange løpere bak seg som mulig. Japaneren vant bronse på 500 trass i at første 100m ikke var på hans aller beste, og han ble nr.3 i JPNs OL-uttak i Nagano på 1.08.59, kloss bak Shinhama. Dette var hans klart beste 1000m-løp noensinne, så jeg ser ingen grunn til at han klarer levere en medaljesøknad med å gå halvsekundet bedre nå. Tviler også på om han besitter killer-psyke nok til virkelig å overgå seg selv, og at han i så henseende besitter samme oppside som Shinhama.

Par4: MICHALSKI vs LIAN. Kineser LIAN sprakk riktignok på 1500, men bare Krol hadde raskere åpning enn ham på 300m. 1000m er Lians spesialdistanse, og på sitt beste står han ikke mye tilbake for Ning. Men lavlands er nok også 1000m et par hundre meter for langt for den godeste Lian, så det er vanskelig å tro på særlig under 1.09.

Hans polske makker fremstår vel så interessant. Michalski vant, nokså overraskende, 500m i distanse-em på 34.60 (9.72+24.88) mens han ble nr.6 på 1000m med 1.08.73 (16.37+24.81+27.55), 0,16 sek foran vår HHL og 0,79 sek bak oransje-pallen. Nå i OL ble han nr.5 på 500m med 34.52 (9.71+24.81), kun skarve 0,03 sek unna bronse. Liksom landsmann Zurek er han åpenbart i strålende olympisk form, og 1.08.5 virker innen skuddhold. Han har trukket indre bane, vil åpne som et uvær og kanskje oppnå beste passering av samtlige ved 600m, og han kan også fort få en kjærkommen rygg på siste vekslingsside. Like fullt er det et stykke ned til en medaljesøknad på 1.08.0, så jeg tviler på under 1.08.3.

Par6: KULIZHNIKOV vs. VOSTÉ. Kuliz får nå omsider delta i OL, men vrek-holderen har grunnet skadetrøbbel og sykdom ikke vært nær sitt enestående toppnivå denne sesongen, og klarte ikke kvalifisere seg til RUS’ OL-lag på 500m. Han har fremstått særlig hemmet i akselerasjonsfasen, men til tross for så presterte han respektable 1.07.0 i vc3 i SLC, hvilket var bare drøye halvsekundet bak Krol som da noterte sesongens bestetid på distansen. I et nylig intervju uttalte at Kuliz at han ikke hadde synderlige forventninger til OL, men hadde godt håp om en god treningsperiode etter så. Like fullt er det farlig å undervurdere Kuliz, siden han erfaringsvis kan vise seg ganske så plutselig å være meget godt på plass. Med psyke og basis-fysikk på noenlunde plass, kan 1.08.3 være innen skuddhold også for ham, og hvis den russiske bjørn virkelig har våknet til liv, kan vi ikke helt se bort fra en medaljesøknad på 1.08.0 – eller bedre! – selv om det i utgangspunktet ikke virker sannsynlig.

Før par7, STOLZ vs. MS KIM, forventer jeg dermed en ledertid på rundt 1.08.3, uvisst av hvem, men med en viss åpning for at en løper, mot min formodning, kan ha levert en medaljesøknad med et kjempeløp.

Kim kopierte nå, ganske overraskende, sin 1500-bronse fra forrige OL, med 0,69 sek bedre sluttid, og fremstår bedre enn noensinne. I vc2 i Stavanger var han også i godt slag og ble nr.7 på 1.08.92, kun 0,36 bak vinner Krol, mens han ble nr.3 på 1500 med 1.45.63, 0,47 bak vinner Krol. Nå vant Kim bronse på 1500 med 1.44.24, 0,69 bak sølvvinner Krol, men samtidig hele 1,39 sek bedre enn hans 1500-tid i Stavanger. Samlet sett indikerer dette at 1.08.3 er innen skuddhold også for MS Kim, og vi kan heller ikke utelukke en medaljesøknad på rundt 1.08.0, selv om 1000m i utgangspunktet er litt kort for ham.
Det store spørsmål er så hvordan det er fatt med den fremadstormende 17-årige amerikaner som før OL satte verdensrekorder i juniorklassen som på 1000m tilsa at han var kapabel, liksom Ning, til å forhindre oransje tapet på seierspallen.

Stolz skuffet sine ivrigste supportere en smule på 500m, og fremstod etter løpet i overkant tilfreds, hvilket var fristende å tyde i retning av at for hans del var dette bare for et prøve-OL å regne foran neste OL der han forventer at det skal gå gullveien for ham og USA. Samtidig merker vi oss at han på 500 hadde litt bedre rundetid enn de to fra NED, og liksom 1000-løperne fra NED har også Stolz sin fremste styrke på den siste runde.

Stolz har trukket indre bane, og vil normalt lede med kanskje et lite halvsekund på makkeren ved siste passering, hvoretter han kan få en fin rygg bak fortsatt sluttsterke Kim på siste vekslingsside. I USAs OL-kvalik i Milwaukee vant Stolz på 1.07.61. Da vant han 500m på 34.55, mot nå 34.85 på litt mindre rask bane. Det er en meget god trekning for Stolz, så jeg drister meg til å spå at den juvenilt-olympiske yankee-guts nå flammer opp, og at han leverer en sterk medaljesøknad rundt olympisk rekord med 1.07.9.

I par8 kommer DUFTER som denne sesongen har blitt mer startrask, på bekostning av stayer-kapasiteten, så jeg forventer ikke under 1.08.5.

Par9: KOJIMA vs. JOHANSSON. Vår alles kjære Allan gikk et godt testløp der han perset på 1.09.55, visstnok uten å gå i kjelleren på sisterunden, men distansen er for kort for ham, så det er ikke rimelig å ha forventninger utover ned mot 1.09. Japaneren er en spennende start. Han vant JPNs OL-uttak på 1.08.35; han har vært nede på 34.75 i Nagano og er således også startrask; og han har notert 1.47.65 i Nagano på 1500, så stayeren er også brukbar. Og nå, med siste indre, kan Kojima også tenkes å få en kjærkommen Allan-rygg på sisterunden. Usikkert å spå her, men litt over 1.08.0 kan virke innen rekkevidde.

Par10: CHA vs. KERSTEN. Briten imponerte med å slå HHL i par i distanse-em, der han gikk inn til 1.08.48, under halvsekundet bak NED-pallen. Men hans 500 nå på 35.36 indikerte ingen formboom, så jeg tviler på om han kommer seg ned på 1.08.3. Cha dokumenterte olympisk storform på 500 med nok et OL-sølv og med bedre rundetid enn noen andre som deltar på 1000m. Like fullt er 1000m litt for langt for ham, og med 1.09.27 i forrige OL skal det godt gjøres at han kommer ned på 1.08-tallet, enn si 1.08.0. Så jeg vil bli forbauset om det kommer en medaljesøknad i dette paret.

Par11: LIIV vs. HOWE. Parets vinner kan godt mulig prestere under 1.09, men 1.08.3 eller bedre virker ikke sannsynlig.

Par12: GOLOVATSIUK vs. MUSTHAKOV. Parets vinner kan godt mulig prestere under 1.09, men 1.08.3 eller bedre er ikke sannsynlig.

Par13: KROL vs. LORENTZEN. Krol viste utmerket OL-form med sitt sølvløp på 1500 der han passerte 1000m på ca. 1.08.06 (!), og hans 500 indikerte heller ingen plutselig formsvikt. Han har 1.07.24 fra litt glattere is i Hrv denne sesongen, så 1.07.5 kan virke plausibelt. Han har fordelen av indre bane i par13 mot LORENTZEN. Krol vil fort få en tidel opp til 200m, og kanskje en tidel til opp til 600m siden han føler seg trygg på at han kan gå max og likevel holde godt hele veien inn. Så har han ytre mot vår mann, og siden han har vist seg hvassere enn Lorentzen også på sisterunden denne sesongen, blir det fort en fin rygg på Krol som synes å ha fått en ideell trekning. Etter den skuffende prestasjonen i distanse-em med 1.08.89, nr.8 og 1,12 sek bak vinner Krol, er det vanskelig å tro på bedre enn 1.08.3 for vår mann, dvs. 3 tideler bak hans sølvtid i forrige OL.

Par 14: NING vs. OTTERSPEER. Otterspeer har 1.07.52 fra Hrv denne sesongen, og får nå sin første (og siste) OL-start noensinne etter at han så vidt slo Nuis i par i deres OL-kvalik. Dette er Otterspeers ene og gyldne sjanse til olympisk bravade; det desidert viktigste løpet i hans lange karriere. Vil det knyte seg litt for ham, eller vil han overgå seg selv? Jeg har mer tro på det siste. Han er nå raskere enn noensinne, men har samtidig mistet litt av stayeren på sisterunden. Vi kan forvente oss en grassat andrerunde, meget mulig dagens raskeste.

I NEDs fravær vant Ning vc4 i Calgary med 1.06.56, men Ning overbeviste ikke i noen av løpets faser på 1500 i OL, der han ikke fant flyten og det ble for mye kav og mas. Han har neppe toppformen helt inne, men Ning er en durabelig fighter som vil oppildnes av å ha fått en så tøff makker. Og han har siste indre!

Men jeg tror ikke Ning er rask nok til å unngå at Otterspeer får et visst ryggdrag på andrerunden, og ligger Ning halvsekundet bak når klokken ringer, er det usannsynlig at han klarer hente inn så mye som så, om noe overhodet. God trekning for dem begge. Tips: 1.07.6 vs. 1.08.1.

Par15: DUBREUIL vs. VERBIJ. Verbij har 1.07.48 fra Hrv denne sesongen og viste normal, god form på 500. Han har trukket ytre bane i siste par. Canadieren vil åpne hardest, og kan ha skaffet seg et forsprang på 3-4 tideler ved 600m. Holder han koken i ytresvingen deretter, kan han oppildnes og håpe på litt drahjelp av Verbij inn til en god tid, men normalt skal han ikke vinne paret. Det er en dårlig trekning for Verbij og en god trekning for Dubreuil. Jeg sier 1.07.8 vs. 1.08.2.

Håper inderlig at det ikke blir oransje palltapet, men fra ovenstående refleksjoner ser jeg meg likevel nødsaget til å legge meg på følgende prediksjon:

1.07.5 Krol
1.07.6 Otterspeer
1.07.8 Verbij
1.07.9 Stolz
1.08.1 Ning
1.08.2 Dubreuil
1.08.2 Kojima
1.08.2 Kulizhnikov
1.08.3 Shihama
1.08.3 MS Kim
1.08.3 Michalski
1.08.4 Zurek
1.08.4 Lorentzen
1.08.5 Kersten
1.08.5 Morishige

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Takk for info om parene :)

Håper ikke du får rett i din prediksjon. 3 ganger NED vil jeg helst slippe å se!

Luchs

Legg inn av Luchs »

Et høydepunkt med nesten bare interessante par. Bare å benke seg for oss som gir blanke i flaks-idretten skiskyting.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Noen som vet noe om de nederlandske medaljemålsetningene i dette OL?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Håvard på 2 plass med 1 par igjen

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Da kan det faktisk bli medalje på Lorentzen her!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Bronse!!!

Verbij med en skade mot slutten reddet nok medaljen her.
Sist redigert av Lew_Ashby den fre feb 18, 2022 10:40 am, redigert 1 gang totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bronse til Håvard :)

Luchs

Legg inn av Luchs »

nei og nei, verbij

storpeder

Legg inn av storpeder »

Verbij hadde vunnet distansen overlegent i 1992 med den tiden.

Mulig han kjente en skade, men også mulig han så det ville blitt kluss i vekslingen og at løpet uansett var ødelagt?
Sist redigert av storpeder den fre feb 18, 2022 10:43 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Hva faen? Trodde ikke Lorentzen hadde noen sjanse etter den sesongen han har hatt. Helt feil prioritering ser jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

1. Krol
2. Dubreuil
3. Lorentzen

Helt nydelig med en litt uventet medalje her.

Luchs

Legg inn av Luchs »

storpeder skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am Verbij hadde vunnet distansen overlegent i 1992 med den tiden.

Mulig han kjente en skade, men også mulig han så det ville blitt kluss i vekslingen og at løpet uansett var ødelagt?
Jeg tror han trodde han ikke ville klare å veksle foran. Mista vel enten gull eller sølv pga dette.
Sist redigert av Luchs den fre feb 18, 2022 10:48 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Fikk ikke sett, men rett og slett nydelig med Lorentzen. Grattis.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Luchs skrev: fre feb 18, 2022 10:46 am
storpeder skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am Verbij hadde vunnet distansen overlegent i 1992 med den tiden.

Mulig han kjente en skade, men også mulig han så det ville blitt kluss i vekslingen og at løpet uansett var ødelagt?
Jeg tror han trodde han ikke ville klare å veksle foran. Mista vel enten gull eller sølv pga dette.
Det gjorde han ikke, skulle ut i ytre, hadde ikke blitt medalje uansett

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bra av Håvard. Trodde egentlig ikke det skulle bli medalje der. Greit løp, men har fortsatt en god del å gå på i åpningen.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 10:50 am
Luchs skrev: fre feb 18, 2022 10:46 am
storpeder skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am Verbij hadde vunnet distansen overlegent i 1992 med den tiden.

Mulig han kjente en skade, men også mulig han så det ville blitt kluss i vekslingen og at løpet uansett var ødelagt?
Jeg tror han trodde han ikke ville klare å veksle foran. Mista vel enten gull eller sølv pga dette.
Det gjorde han ikke, skulle ut i ytre, hadde ikke blitt medalje uansett
Han ledet jo med to tidel på Lorentzen som også hadde siste ytre. Men det er selvsagt umulig å si noe sikkert.

Champis

Legg inn av Champis »

Luchs skrev: fre feb 18, 2022 9:31 am Et høydepunkt med nesten bare interessante par. Bare å benke seg for oss som gir blanke i flaks-idretten skiskyting.

"Flaks-idretten"? Hvor får du det fra?

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

HHL leverer når det er mesterskap . Vil si denne medaljen er mer overraskende enn sølvet på 500 under VM enkeltdistanser i 2019. Nå er det vanskelig å si hva Verbij kunne gått på uten vekslingsklusset , men han hadde 2 tideler svakere runde fra 200 til 600 enn Lorentzen . Når en også ser at Dubreuil kun er 16/100 foran Lorentzen i mål tviler jeg på at han ville vært foran HHL.

Lurer på om pallen på 1000 m er den aldersmessig jevneste noen gang i et OL . Samtlige 3 er født mellom juli og oktober 1992.

startelver

Legg inn av startelver »

Alle medaljer teller , takk for innsatsen Håvard ;)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nydelig med bronse til Lorentzen. Men bak han er det grelt. Lorentzen er kanskje ferdig med sin karriere. Forferdelig at Norge med den rike skøytehistorien vi har ikkr har flere talenter. Rett og slett trist.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Luchs skrev: fre feb 18, 2022 9:31 am Et høydepunkt med nesten bare interessante par. Bare å benke seg for oss som gir blanke i flaks-idretten skiskyting.
Ahhh, flotters. Nå begynner jeg med skiskyting. Aldri for sent.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

storpeder skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am Verbij hadde vunnet distansen overlegent i 1992 med den tiden.

Mulig han kjente en skade, men også mulig han så det ville blitt kluss i vekslingen og at løpet uansett var ødelagt?
Han sier selv det var for å unngå "kluss" i vekslingen.

storpeder

Legg inn av storpeder »

TheBaseline skrev: fre feb 18, 2022 11:53 am Nydelig med bronse til Lorentzen. Men bak han er det grelt. Lorentzen er kanskje ferdig med sin karriere. Forferdelig at Norge med den rike skøytehistorien vi har ikkr har flere talenter. Rett og slett trist.
Har du glemt 5000-meteren og lagtempoen?

Wiklund fant nok ellers ikke formen, men tok altså VM-gull for bare ett år siden.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Full feiring i Bergen i dag etter OL-bronsen til Lorentzen: https://www.ba.no/nesten-like-stort-som ... -8-1825715

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

storpeder skrev: fre feb 18, 2022 1:37 pm
TheBaseline skrev: fre feb 18, 2022 11:53 am Nydelig med bronse til Lorentzen. Men bak han er det grelt. Lorentzen er kanskje ferdig med sin karriere. Forferdelig at Norge med den rike skøytehistorien vi har ikkr har flere talenter. Rett og slett trist.
Har du glemt 5000-meteren og lagtempoen?

Wiklund fant nok ellers ikke formen, men tok altså VM-gull for bare ett år siden.
Jeg tenkte individuelt, kan ikke sammenlikne lagtempo med individuelt. Du har rett, glemte Engbråten, han er bare 22 år. Så det er visst ikke så ille stilt som jeg trodde først. Hadde vært moro å få fram enda flere skøytetalenter også.

meldestokk

Legg inn av meldestokk »

Rocambole skrev: fre feb 18, 2022 12:13 am Holder han koken i ytresvingen deretter, kan han oppildnes og håpe på litt drahjelp av Verbij inn til en god tid
Godt forutsett. Verbij var på vei til krysse foran. Tenker han ga seg for å hjelpe sin venn i stedet. Har vi sett noe mer usportslig på en skøytebane?

malvolio

Legg inn av malvolio »

meldestokk skrev: fre feb 18, 2022 4:21 pm Verbij var på vei til krysse foran. Tenker han ga seg for å hjelpe sin venn i stedet. Har vi sett noe mer usportslig på en skøytebane?
Her tenker jeg at du ser noe for skeptisk på dette. Slik så jeg det: i det korte øyeblikket han har til å bestemme seg, tror han at han ikke vil klare å komme foran, og holder igjen - så skjønner han senere at han kanskje kunne klart det, men nå er det for sent, og han må vike. Dermed blir han irritert og gir i praksis opp (daffer til mål).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»