Alpint 2022: Kombinasjon, menn (10/2)

Svar
TheBaseline

Re: Alpint 2022: Kombinasjon, menn (10/2)

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: tor feb 10, 2022 8:12 am Da ble det to medaljer i lekene for Kilde likevel da :) Meget sterkt. Slalåmen til Kilde overrasket pg imponerte virkelig her. 1.34 i omgangstid bak Strolz som vant i Adelboden, og bare 26 hundredeler bak Schwarz, som riktig nok har vært i elendig form, men likevel. Utrolig bra, spesielt med tanke på at han ikke har kjørt slalåm overhodet siden før skaden. Man kunne se at Crawford forventet at han var foran da han kom i mål og hadde kjørt bra, også han. Det uttrykket var ubetalelig!

Hadde vært artig å se hva han kunne gjort i storslalåmen, men han er vel bare sjettevalg der, antakelig, så det blir vel ikke noe av.
Dumt spørsmål, men hvorfor konkurrerer ikke Kilde i noen slalåmøvelser? Jeg skjønner at han er fartspesialist, og dermed prioriterer super-g og utfor, i stedet for de tekniske øvelsene. Men det viser seg at han er kapabel til en god plassering også i slalåm.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

janesaj skrev: tor feb 10, 2022 8:12 am Hadde vært artig å se hva han kunne gjort i storslalåmen, men han er vel bare sjettevalg der, antakelig, så det blir vel ikke noe av.
I Østerrike gjør de det slik, imponerer du underveis i OL, så går du inn på andre øvelser. Synes det hadde vært greit om vi gjorde det samme, selv om det så klart er synd for den som må vike.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 10, 2022 9:58 am
janesaj skrev: tor feb 10, 2022 8:12 am Hadde vært artig å se hva han kunne gjort i storslalåmen, men han er vel bare sjettevalg der, antakelig, så det blir vel ikke noe av.
I Østerrike gjør de det slik, imponerer du underveis i OL, så går du inn på andre øvelser. Synes det hadde vært greit om vi gjorde det samme, selv om det så klart er synd for den som må vike.
Jeg synes man burde gamblet med Kilde. Vi har ikke fire medaljekandidater i storslalom.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: tor feb 10, 2022 10:00 am
Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 10, 2022 9:58 am
janesaj skrev: tor feb 10, 2022 8:12 am Hadde vært artig å se hva han kunne gjort i storslalåmen, men han er vel bare sjettevalg der, antakelig, så det blir vel ikke noe av.
I Østerrike gjør de det slik, imponerer du underveis i OL, så går du inn på andre øvelser. Synes det hadde vært greit om vi gjorde det samme, selv om det så klart er synd for den som må vike.
Jeg synes man burde gamblet med Kilde. Vi har ikke fire medaljekandidater i storslalom.
Enig, men det er ikke helt norsk å gjøre det slik, så tipper Kilde drar hjem nå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 10, 2022 10:05 am
oddvar_kjempebra skrev: tor feb 10, 2022 10:00 am
Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 10, 2022 9:58 am

I Østerrike gjør de det slik, imponerer du underveis i OL, så går du inn på andre øvelser. Synes det hadde vært greit om vi gjorde det samme, selv om det så klart er synd for den som må vike.
Jeg synes man burde gamblet med Kilde. Vi har ikke fire medaljekandidater i storslalom.
Enig, men det er ikke helt norsk å gjøre det slik, så tipper Kilde drar hjem nå.
Nei, i Norge får for eksempel trenere fortsette selv med dårlige resultater flere mesterskap på rad. Fordi i Norge er det viktigere å være snill enn å sparke en udugelig trener (tenker da seff på Berge som trener håndballherrene).

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sodajr skrev: tor feb 10, 2022 7:26 am
TheBaseline skrev: tor feb 10, 2022 7:25 am Gjetter Innerhofer og Pintarault er sterke. Tror det blir tredje eller fjerde plass på Kilde.
LOL
Innerhofer langt bak Kilde og Pinterault har ingen mulighet
Nei, og godt er det! Flott overraskende medalje på Kilde. Sølv er kjempeflott! Fortsatt litt surt med gullet som glapp i super-g. Ikke minst fordi jeg hadde unnet ham det. Han har hatt en fantastisk sesong. Gullet hadde vært prikken over i-en. Men nå skjedde ikke det, så sølv og bronse er bra.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 10, 2022 9:58 am
janesaj skrev: tor feb 10, 2022 8:12 am Hadde vært artig å se hva han kunne gjort i storslalåmen, men han er vel bare sjettevalg der, antakelig, så det blir vel ikke noe av.
I Østerrike gjør de det slik, imponerer du underveis i OL, så går du inn på andre øvelser. Synes det hadde vært greit om vi gjorde det samme, selv om det så klart er synd for den som må vike.
Skulle gjerne sett at han fikk muligheten slik han kjørte i dag, ja. Spørsmålet er i så fall hvem som skal ut. Kristoffersen er jo sikker på laget, han har jo vunnet i år. Braathen og McGrath har medaljetempo inne når de er på sitt beste. Windingstad har tre topp ti-plasseringer denne sesongen og har også vist gode takter. Og vi har jo tross alt ikke sett Kilde i storslalåm i år, og tross god kjøring i dag taler jo det litt imot.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Sara Hector resier hjem og vil ikke stille i lagkonkurransen. Så der økte vel de norske medaljesjansene noe.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

janesaj skrev: tor feb 10, 2022 10:12 am Og vi har jo tross alt ikke sett Kilde i storslalåm i år, og tross god kjøring i dag taler jo det litt imot.
Dessuten kjørte han aller først i slalåmen i dag og fikk dermed helt ren løype (mulig løypene likevel holder bra der borte siden der er så kaldt?)- hans eneste sjanse for medalje antok jeg- så sant han gjennomførte en god nok utfor- og ikke minst: vant denne!

Og så griper han pære meg sjansen og tar sølvet 😁 Fantastisk bra at han reiser hjem med 2 medaljer likevel, og at han tok steget opp på sølvplass!

Mener å huske at Kilde har vært outsider til flere pallplasser i WC i denne disiplinen- før det har endt med denne sedvanlige hekten- så dette var meget gledelig start på dagen!

Og har det skjedd før at Israel har tatt "olympiske poeng" i et vinter-OL- attpåtil i alpint? (Utøveren er rett nok opprinnelig ungarer- men likevel)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

JODDEMM skrev: tor feb 10, 2022 4:34 pm

Og har det skjedd før at Israel har tatt "olympiske poeng" i et vinter-OL- attpåtil i alpint? (Utøveren er rett nok opprinnelig ungarer- men likevel)
Har en 6. plass fra 2002 ved Galit Chait og Sergei Sakhnovski. Sistnevnte opprinnelig russer, men Chait er født i Israel. Det var forøvrig i isdans.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

CrazyHorse skrev: tor feb 10, 2022 9:56 am
Tullin_Thams skrev: tor feb 10, 2022 8:18 am
Kenrojo skrev: tor feb 10, 2022 8:02 am synd at ikke FiS prioriterer den i WC
Det er ikke bare synd, det er en idrettslig skandale. Kombinasjonen kårer jo den ultimate alpinist på samme måte som allround kårer den ultimate skøyteløper.
Med 2 streker under svaret . Parallellslalom blir som fellesstart på skøyter .
Haha, ja, god sammenligning!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Hundreogniogtredve prosent enig med Tullin og CrazyHorse.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Puttemans skrev: tor feb 10, 2022 9:01 pm Hundreogniogtredve prosent enig med Tullin og CrazyHorse.
Kan vel allerede nå si at denne øvelsen/konkurransen kommer til å bli stående som noe av det mer artige i dette OL for min del. Historien til Strolz, sølvet til Kilde og en gledelig bronsemedalje til Canada. I tillegg gleden over at denne kombien var rimelig perfekt vektet mellom utfor og slalåm. Bare synd at vi ikke hadde en eller to til med, men ellers likte jeg alt med denne konkurransen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 11, 2022 6:03 am
Puttemans skrev: tor feb 10, 2022 9:01 pm Hundreogniogtredve prosent enig med Tullin og CrazyHorse.
Kan vel allerede nå si at denne øvelsen/konkurransen kommer til å bli stående som noe av det mer artige i dette OL for min del. Historien til Strolz, sølvet til Kilde og en gledelig bronsemedalje til Canada. I tillegg gleden over at denne kombien var rimelig perfekt vektet mellom utfor og slalåm. Bare synd at vi ikke hadde en eller to til med, men ellers likte jeg alt med denne konkurransen.
Enig! En veldig moro overraskelsesmedalje som jeg slett ikke hadde forventet. Synd hvis denne disiplinen blir fjernet fra neste OL, men samtidig skjønner jeg det ut fra den lave deltakelsen. For min del er kanskje kombien den mest spennende alpindisiplinen.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

TheBaseline skrev: fre feb 11, 2022 6:14 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 11, 2022 6:03 am
Puttemans skrev: tor feb 10, 2022 9:01 pm Hundreogniogtredve prosent enig med Tullin og CrazyHorse.
Kan vel allerede nå si at denne øvelsen/konkurransen kommer til å bli stående som noe av det mer artige i dette OL for min del. Historien til Strolz, sølvet til Kilde og en gledelig bronsemedalje til Canada. I tillegg gleden over at denne kombien var rimelig perfekt vektet mellom utfor og slalåm. Bare synd at vi ikke hadde en eller to til med, men ellers likte jeg alt med denne konkurransen.
Enig! En veldig moro overraskelsesmedalje som jeg slett ikke hadde forventet. Synd hvis denne disiplinen blir fjernet fra neste OL, men samtidig skjønner jeg det ut fra den lave deltakelsen. For min del er kanskje kombien den mest spennende alpindisiplinen.
Kombi er, har vært og vil forbli en fantastisk øvelse. Å skrote denne til fordel for parallell, som knapt har noe med alpin skikjøring å gjøre, ville vært et tragisk feilgrep.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Foran storslalåm: Feller som var klarert etter Covid til Schladming etter å ha stått over Kitz, måtte faktisk fire dager i isolasjon i Kina før verdiene var lave nok, men blir altså med i storslalåmen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»