Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Svar
Myril

Re: Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Legg inn av Myril »

Patetisk å korte ned. Enten så kan man arrangere 50 km ellers så må den utsettes.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Burde gjøre det om til en 5 km, så de ikke må være så lenge ute i dårlig vær. Klæbo ville også vunnet da.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nedtur.

Myril

Legg inn av Myril »

Tenk å trene 4 år for å gå fort på 50 km, bare for at løpet blir halvert 30 minutter før planlagt start.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

femmila blir tremil ja, pokker.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

For en vits med en forkortet 5-mil.

guru

Legg inn av guru »

Pinlige greier. Enten går man 5 mil, eller så avlyser man.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Intervju med Vinjerui, ser da ikke ut til å blåse så jævlig. Lite/ingen bevegelse i trærne bak.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

De burde avlyst, bytter stilart i Holmenkollen og flyttet OL-statusen til Kollen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Toppene i FIS må gå! Fader dette er irriterende. Skamplett

Tendy

Legg inn av Tendy »

Latterlig og respektløst av arrangøren.Kanskje de kan lage en ny vri på finalen i ishockey også med det samme.Hva med første mål vinner?

Number4

Legg inn av Number4 »

MadBum skrev: lør feb 19, 2022 7:12 am Toppene i FIS må gå! Fader dette er irriterende. Skamplett
Langrenn styres av folk fra mellomeuropa, de driter i det!

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Tragisk avgjørelse, og veldig synd på de løperne som hadde dagens øvelse som mål.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Dere må rette overskriften til 28 km.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

george_hincapie skrev: lør feb 19, 2022 7:11 am De burde avlyst, bytter stilart i Holmenkollen og flyttet OL-statusen til Kollen.
Noe slikt har aldri skjedd og kommer aldri til å skje. Selv ikke avlyste VM-øvelser blir erstattet, jmf. Super G menn i 1993 og 30 km kvinner i 2001.

DennisB

Legg inn av DennisB »

george_hincapie skrev: lør feb 19, 2022 7:03 am
DennisB skrev: lør feb 19, 2022 6:29 am Det har vel aldri før skjedd i OLs historie, såvidt meg bekjent, at en konkurranse har vært utsatt, og avviklet i dagene etter avslutningsseremonien.
Jeg så ett innslag tidligere i OL om Eddie Eagan som vant gull i både vinter og sommerlekene. Da han vant gull i bob i 1932 skjedde det visstnok 2-3 dager etter at lekene var avsluttet, på grunn av værutsettelser.
Hehe, jeg tenkte kanskje uttalsen var litt bob bob, ja :lol:

Det kan nok ha skjedd ved noen anledninger i andre tidsepoker, antar jeg, men i nyere tid kan jeg ikke huske å ha sett det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det virker som alle er mot avgjørelsen til juryen.

guru

Legg inn av guru »

Fint med norsk medalje-rekord i OL, men dette mesterskapet går raskt i glemmeboka. Denne parodiske avgjørelsen er egentlig en fin konklusjon på et OL jeg aldri håper blir arrangert i Kina noensinne.

Tenk å endre distansen fra 50 til 28 km. Det er så latterlig at det ikke finnes ord.

guru

Legg inn av guru »

GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:23 am Det virker som alle er mot avgjørelsen til juryen.
Skulle bare mangle. Håper de føler så på presset nå at de snur.
Sist redigert av guru den lør feb 19, 2022 7:27 am, redigert 1 gang totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Da blir det 16 år mellom arrangerte 5-miler i fristil i OL, ikke mange sjanser i en karriere da.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:26 am Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?
Den norske landslagssjefen Espen Bjervig forteller Discovery at de støttet juryens avgjørelse.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 7:27 am
GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:26 am Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?
Den norske landslagssjefen Espen Bjervig forteller Discovery at de støttet juryens avgjørelse.
Bjervig og de norske pampene må være noe av de feigeste og veikeste lederne som finnes der ute.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Rene ord for penga fra Marcus Kramer: De kunne bare utsatt denne til i morgen og gjennomført 50-kilometeren som planlagt. Her er det tydelig at arrangøren setter egne behov foran utøvernes behov.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Lurer på om de som tar avgjørelser forstår hvor totalt idiotisk og meningsløst det er å halvere distansen på den ultimatum manndomsprøven. Hvem i helvete vil ha en slik medalje? Betyr jo ingenting. En jævla parodi. Hadde vært bedre å avlyse av respekt for institusjonen 50k er.

Sånn blir det når man arrangere OL på sånne drittplasser.

Number4

Legg inn av Number4 »

Espen Bjervig ja, wannabe -pampen.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Huff, her er det mye å ta tak i altså.
1. Man gjør ikke en så radikal forandring på øvelsen LIKE FØR START!
2. Man kunne utsatt til i morgen.
3. Er det for kaldt, så er det for kaldt. Da bør man ha baller til å avlyse da, om det er helsefarlig.

Aldri skjønt dette med nedkorting av distanser i kulde. Kortere distanse = høyere intensitet = (nesten) like hardt for lunger.

Dette minner meg om da jeg i min staute barndom gikk Ungdommens Holmenkollrenn i nær 20 minusgrader og kald vind i nasjonalanlegget. De kunne ikke avlyse fordi så mange hadde reist så langt! Høres ut som IOC ligger på samme tåpelige nivå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Skraevadottir skrev: lør feb 19, 2022 7:30 am Rene ord for penga fra Marcus Kramer: De kunne bare utsatt denne til i morgen og gjennomført 50-kilometeren som planlagt. Her er det tydelig at arrangøren setter egne behov foran utøvernes behov.
Ragnhild Haga sier noe annet, hun sier "Det er meldt liknende vær i morgen, men det er ikke tatt en avgjørelse for om kvinnenes tremil også blir kortet ned."

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Javel ja. Nedtur.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Tendy skrev: lør feb 19, 2022 7:14 am Latterlig og respektløst av arrangøren.Kanskje de kan lage en ny vri på finalen i ishockey også med det samme.Hva med første mål vinner?
Bra idè. Og første stein i curling-finalen.
Blant alpinistene i lag-slalåmen, burde de med laveste startnummerne ha vunnet.

Spøk til side, morgendagens 30 km, unnskyld, 15 km, blir kanskje nå litt mer spennende..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»