Har Hadia Tajik noe å skjule? (Pendlerbolig)

Svar
fargeblind

Re: Har Hadia Tajik noe å skjule? (Pendlerbolig)

Legg inn av fargeblind »

VivaLV skrev: fre mai 13, 2022 12:32 pm
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 12:18 pm
VivaLV skrev: fre mai 13, 2022 12:14 pm

Kan vel også være like trygg på at hun snor seg unna det meste av spørsmål. Hva har hun forøvrig vært sykmeldt for!!??
Politikere som møter motbør blir sykmeldt. Det er en lang rekke av eksempler.
Jeg har ikke tilgang til Hadja`s helsejournal.
Avisene skrev at hun ble syk av korona, jaffal.
Hadde vært mer redelig da og si hun gikk på en smell enn å "skylde" på coronaen!
Ja.
Vi burde endre lovverket, slik at alle helseopplysninger for alle blir lagt ut offentlig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Solvgutt1 skrev: fre mai 13, 2022 12:12 pm https://www.aftenposten.no/norge/politi ... t-for-svak

Vet ikke om denne har vært oppe, men jeg syns det er fornuftige forslag. Så får vi se hva bukken mener om tilgang på havresekken.

Ordningen burde åpenbart være lovregulert med samme strenge linje som andre offentlige goder som studentlån og NAV-støtte: Man er selv ansvarlig for å sette seg inn i, og følge, regelverket. Gjør man ikke det får man en straffesanksjon. Er det grovt, så blir man straffeforfulgt.

Noen kriterier jeg mener er naturlig er:

* Man skal faktisk bo utenfor Oslo, og kunne dokumentere at man har bodd der i minst fire år før man velges inn på Stortinget
* Mens man benytter pendlerbolig må man jevnlig dokumentere at man fortsatt bor på hjemstedet.
* Å bo hos foreldrene teller ikke, fordi ingen voksne mennesker med millionlønn faktisk bor hos foreldrene sine. Dette er ikke noe å diskutere.
* Man må kunne dokumentere at man oppholder seg i hjemboligen et visst antall døgn i året. Gjør man ikke det, så skal pendlerboligen fordelbeskattes.

Sikkert flere ting som kan legges til. Jeg mener at de som har bolig i Oslo, som de av ulike årsaker ikke disponerer, skal fordelbeskattes pendlerboligen. At man fikk dekket losji i tillegg visste jeg ikke. Det er jo latterlig. Selvfølgelig skal man ikke få det.
Helt enig i dette og skal man få tillit til systemet, så må gjennomføre dette. I tillegg burde det bli full gransking av det som har skjedd og det gjelder også administrasjonen rolle i ettertid

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

ms_8 skrev: fre mai 13, 2022 1:13 pm
Solvgutt1 skrev: fre mai 13, 2022 12:12 pm https://www.aftenposten.no/norge/politi ... t-for-svak

Vet ikke om denne har vært oppe, men jeg syns det er fornuftige forslag. Så får vi se hva bukken mener om tilgang på havresekken.

Ordningen burde åpenbart være lovregulert med samme strenge linje som andre offentlige goder som studentlån og NAV-støtte: Man er selv ansvarlig for å sette seg inn i, og følge, regelverket. Gjør man ikke det får man en straffesanksjon. Er det grovt, så blir man straffeforfulgt.

Noen kriterier jeg mener er naturlig er:

* Man skal faktisk bo utenfor Oslo, og kunne dokumentere at man har bodd der i minst fire år før man velges inn på Stortinget
* Mens man benytter pendlerbolig må man jevnlig dokumentere at man fortsatt bor på hjemstedet.
* Å bo hos foreldrene teller ikke, fordi ingen voksne mennesker med millionlønn faktisk bor hos foreldrene sine. Dette er ikke noe å diskutere.
* Man må kunne dokumentere at man oppholder seg i hjemboligen et visst antall døgn i året. Gjør man ikke det, så skal pendlerboligen fordelbeskattes.

Sikkert flere ting som kan legges til. Jeg mener at de som har bolig i Oslo, som de av ulike årsaker ikke disponerer, skal fordelbeskattes pendlerboligen. At man fikk dekket losji i tillegg visste jeg ikke. Det er jo latterlig. Selvfølgelig skal man ikke få det.
Helt enig i dette og skal man få tillit til systemet, så må gjennomføre dette. I tillegg burde det bli full gransking av det som har skjedd og det gjelder også administrasjonen rolle i ettertid
Jeg liker ikke å fremstå som naiv, men jeg tror faktisk at stortingspresident Masid har et oppriktig ønske om å prøve å gå i bresjen for å rydde opp.
Virker som en fyr med energi og idealer så langt.
Håper han innfrir.....ellers blir jeg skuffet.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 1:25 pm
ms_8 skrev: fre mai 13, 2022 1:13 pm
Solvgutt1 skrev: fre mai 13, 2022 12:12 pm https://www.aftenposten.no/norge/politi ... t-for-svak

Vet ikke om denne har vært oppe, men jeg syns det er fornuftige forslag. Så får vi se hva bukken mener om tilgang på havresekken.

Ordningen burde åpenbart være lovregulert med samme strenge linje som andre offentlige goder som studentlån og NAV-støtte: Man er selv ansvarlig for å sette seg inn i, og følge, regelverket. Gjør man ikke det får man en straffesanksjon. Er det grovt, så blir man straffeforfulgt.

Noen kriterier jeg mener er naturlig er:

* Man skal faktisk bo utenfor Oslo, og kunne dokumentere at man har bodd der i minst fire år før man velges inn på Stortinget
* Mens man benytter pendlerbolig må man jevnlig dokumentere at man fortsatt bor på hjemstedet.
* Å bo hos foreldrene teller ikke, fordi ingen voksne mennesker med millionlønn faktisk bor hos foreldrene sine. Dette er ikke noe å diskutere.
* Man må kunne dokumentere at man oppholder seg i hjemboligen et visst antall døgn i året. Gjør man ikke det, så skal pendlerboligen fordelbeskattes.

Sikkert flere ting som kan legges til. Jeg mener at de som har bolig i Oslo, som de av ulike årsaker ikke disponerer, skal fordelbeskattes pendlerboligen. At man fikk dekket losji i tillegg visste jeg ikke. Det er jo latterlig. Selvfølgelig skal man ikke få det.
Helt enig i dette og skal man få tillit til systemet, så må gjennomføre dette. I tillegg burde det bli full gransking av det som har skjedd og det gjelder også administrasjonen rolle i ettertid
Jeg liker ikke å fremstå som naiv, men jeg tror faktisk at stortingspresident Masid har et oppriktig ønske om å prøve å gå i bresjen for å rydde opp.
Virker som en fyr med energi og idealer så langt.
Håper han innfrir.....ellers blir jeg skuffet.
Det kan godt hende, men eg ser det ikkje før det faktisk skjer. Når det er sagt så er det mange parti som har ein forferdig historie her og ikkje kun AP

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

ms_8 skrev: fre mai 13, 2022 1:43 pm
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 1:25 pm
ms_8 skrev: fre mai 13, 2022 1:13 pm

Helt enig i dette og skal man få tillit til systemet, så må gjennomføre dette. I tillegg burde det bli full gransking av det som har skjedd og det gjelder også administrasjonen rolle i ettertid
Jeg liker ikke å fremstå som naiv, men jeg tror faktisk at stortingspresident Masid har et oppriktig ønske om å prøve å gå i bresjen for å rydde opp.
Virker som en fyr med energi og idealer så langt.
Håper han innfrir.....ellers blir jeg skuffet.
Det kan godt hende, men eg ser det ikkje før det faktisk skjer. Når det er sagt så er det mange parti som har ein forferdig historie her og ikkje kun AP
Ja, det er jo blitt en del etterhvert, og fra flere partier.
Folk er folk, og tar gjerne for seg når hele godteriskåla settes ut på fortauet til fri benyttelse.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

newsflash skrev: fre mai 13, 2022 11:46 am Da nærmer det seg at Tajik gjør comeback på Stortinget, hun er tilbake på jobb etter sykmelding førstkommende mandag.

Link

Det blir interessant om hun da faktisk begynner å svare på de spørsmålene media har til henne, og ikke minst om media er interessert i å følge opp.
Så lenge hun er strippet for alle verv, kan hun bare gli inn i glemselen på Stortinget. Om hun i fremtiden får verv får media stå der og kreve svar, også hvilken sykdom hun har hatt. For det mistenkes at hun bruker den vanlige taktikken av politikere, bli sykmeldt for å slippe alle ubehageligheter og spørmål.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ehall skrev: fre mai 13, 2022 7:06 pm Så lenge hun er strippet for alle verv, kan hun bare gli inn i glemselen på Stortinget. Om hun i fremtiden får verv får media stå der og kreve svar, også hvilken sykdom hun har hatt. For det mistenkes at hun bruker den vanlige taktikken av politikere, bli sykmeldt for å slippe alle ubehageligheter og spørmål.
Jeg frykter du har rett, men håper media kjenner sin besøkelsestid og fortsetter å forlange svar.

Og ja, selvfølgelig var hun sykmeldt for å slippe ubehageligheter. Det er helt normalt blant politikere.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ehall skrev: fre mai 13, 2022 7:06 pm
newsflash skrev: fre mai 13, 2022 11:46 am Da nærmer det seg at Tajik gjør comeback på Stortinget, hun er tilbake på jobb etter sykmelding førstkommende mandag.

Link

Det blir interessant om hun da faktisk begynner å svare på de spørsmålene media har til henne, og ikke minst om media er interessert i å følge opp.
Så lenge hun er strippet for alle verv, kan hun bare gli inn i glemselen på Stortinget. Om hun i fremtiden får verv får media stå der og kreve svar, også hvilken sykdom hun har hatt. For det mistenkes at hun bruker den vanlige taktikken av politikere, bli sykmeldt for å slippe alle ubehageligheter og spørmål.
Ta det helt med ro. Dersom Tajik skulle bestemme seg for å forsøke å komme tilbake til toppen så vil det første som skjer være at hun "snakker ut om den tunge tiden" i aviser og talkshows. Der vil du få all den informasjonen du ønsker og mye mer til, om enn vinklingen nok blir litt annerledes.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 12:18 pm
VivaLV skrev: fre mai 13, 2022 12:14 pm
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:56 am
Du kan nok være trygg på at både media og opposisjonen er klare og vil henge på henne som klegger.
Kan vel også være like trygg på at hun snor seg unna det meste av spørsmål. Hva har hun forøvrig vært sykmeldt for!!??
Politikere som møter motbør blir sykmeldt. Det er en lang rekke av eksempler.
Ikke bare politikere. Men enhver type offentlig person som på et eller annet vis bæsjer på leggen. Bernt Hulsker var vel sistemann ute.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 1:26 pm
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 12:18 pm
VivaLV skrev: fre mai 13, 2022 12:14 pm

Kan vel også være like trygg på at hun snor seg unna det meste av spørsmål. Hva har hun forøvrig vært sykmeldt for!!??
Politikere som møter motbør blir sykmeldt. Det er en lang rekke av eksempler.
Ikke bare politikere. Men enhver type offentlig person som på et eller annet vis bæsjer på leggen. Bernt Hulsker var vel sistemann ute.
Jeg tror det er jævlig tøft å stå i en slik storm. Uansett hvor fortjent det er at man er der.

Etter ukesvis med et så massivt press fra alle kanter som Hajik opplevde tror jeg det er smart å ta en timeout for å ta vare på seg sjøl.

Media gjør ikke noe galt når de går politikere etter i sømmene på den måten. Da gjør de jobben sin. Likevel er det ikke kritikkverdig at en politiker er menneskelig og behøver å lande etter noe slikt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 1:35 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 1:26 pm
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 12:18 pm
Politikere som møter motbør blir sykmeldt. Det er en lang rekke av eksempler.
Ikke bare politikere. Men enhver type offentlig person som på et eller annet vis bæsjer på leggen. Bernt Hulsker var vel sistemann ute.
Jeg tror det er jævlig tøft å stå i en slik storm. Uansett hvor fortjent det er at man er der.

Etter ukesvis med et så massivt press fra alle kanter som Hajik opplevde tror jeg det er smart å ta en timeout for å ta vare på seg sjøl.

Media gjør ikke noe galt når de går politikere etter i sømmene på den måten. Da gjør de jobben sin. Likevel er det ikke kritikkverdig at en politiker er menneskelig og behøver å lande etter noe slikt.
Ja, men da tar du PU, permisjon uten lønn, og ikke sykemelder deg så du snylter enda mer av fellesskapets penger.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: lør mai 14, 2022 1:51 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 1:35 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 1:26 pm

Ikke bare politikere. Men enhver type offentlig person som på et eller annet vis bæsjer på leggen. Bernt Hulsker var vel sistemann ute.
Jeg tror det er jævlig tøft å stå i en slik storm. Uansett hvor fortjent det er at man er der.

Etter ukesvis med et så massivt press fra alle kanter som Hajik opplevde tror jeg det er smart å ta en timeout for å ta vare på seg sjøl.

Media gjør ikke noe galt når de går politikere etter i sømmene på den måten. Da gjør de jobben sin. Likevel er det ikke kritikkverdig at en politiker er menneskelig og behøver å lande etter noe slikt.
Ja, men da tar du PU, permisjon uten lønn, og ikke sykemelder deg så du snylter enda mer av fellesskapets penger.
Hvis du må ta en pause for å unngå for eksempel selvmord, så er sykemelding det rette.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:55 pm
ehall skrev: lør mai 14, 2022 1:51 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 1:35 pm

Jeg tror det er jævlig tøft å stå i en slik storm. Uansett hvor fortjent det er at man er der.

Etter ukesvis med et så massivt press fra alle kanter som Hajik opplevde tror jeg det er smart å ta en timeout for å ta vare på seg sjøl.

Media gjør ikke noe galt når de går politikere etter i sømmene på den måten. Da gjør de jobben sin. Likevel er det ikke kritikkverdig at en politiker er menneskelig og behøver å lande etter noe slikt.
Ja, men da tar du PU, permisjon uten lønn, og ikke sykemelder deg så du snylter enda mer av fellesskapets penger.
Hvis du må ta en pause for å unngå for eksempel selvmord, så er sykemelding det rette.
Her snakker vi om eliten, de hadde ikke kommet dit om ikke er hardhudet. De fleste i alle fall. Og om det gjelder politiker, er de ferdige på dagen. Kan ikke fortsette om de får selvmordstanker av å bli tatt med buksa nede.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: lør mai 14, 2022 2:01 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:55 pm
ehall skrev: lør mai 14, 2022 1:51 pm

Ja, men da tar du PU, permisjon uten lønn, og ikke sykemelder deg så du snylter enda mer av fellesskapets penger.
Hvis du må ta en pause for å unngå for eksempel selvmord, så er sykemelding det rette.
Her snakker vi om eliten, de hadde ikke kommet dit om ikke er hardhudet. De fleste i alle fall. Og om det gjelder politiker, er de ferdige på dagen. Kan ikke fortsette om de får selvmordstanker av å bli tatt med buksa nede.
Jeg tror ikke du har den ringeste aning om hvor tøft det er å stå i slike saker. De er kanskje hardhudet, men de er bare mennesker de og. Tore Tønne tok livet sitt. Jagland og Bondevik havnet på sykehus som følge av mediepresset.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Dere som lager saker av at hun har vært sykmeldt:

Dette er noe som er mellom hun og legen hennes. , og det er legen som må sykmelde.

Har dere ingen tiltro til at leger velger det som er til beste for sine pasienter?

Om hun har drite seg ut i disse boligsakene, og er selvforskyldt i dette, er selvfølgelig uvesentligheter for leger, når de skal ta standpunkt til hva som er det beste for sine pasienter.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Tajik hovedsak på dagsrevyen. Synd på meg-intervju og hun skal betale 200 000 kroner ekstra i skatt

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 7:02 pm Tajik hovedsak på dagsrevyen. Synd på meg-intervju og hun skal betale 200 000 kroner ekstra i skatt
ARK

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kom ett skarpt spørsmål der faktisk

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Hun har vist drevet rovdrift på egen kropp. Dådyrøyne og gråten i halsen.
Gå ut av politikken da vel? Hun vil ikke ha problemer med å lande en svært godt betalt jobb.
Sist redigert av Stjerten den man mai 16, 2022 7:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Er a tilbake igjen? Ufyselig dame

arknath

Legg inn av arknath »

"Trodde jeg hadde orden på ting" eller "trodde jeg hadde klart å snike til meg støtteordningen urettmessig uten å bli avslørt"? Tror vi sier nummer 2 her. Ja, det er sikkert tøft å stå i stormen som politiker, men når alt sammen er selvforskyldt så burde man ikke søke trøst/sympati i media.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Endelig en fornuftig medieopptreden av Tajik. Fått tørket av seg hånfliret, fremstår faktisk ydmyk og svarer greit på spørsmålene som kommer. Var nok greit å få gjort unna et slikt intervju rett etter en sykmelding, det er ikke å forvente at intervjueren skal gå i strupen på Tajik i dag. Svarer for så vidt greit for seg så lenge spørsmålene bare er generelle, og innrømmer feil, rot og svikt hos seg selv og ingen andre.

So far so good, men saken forsvinner ikke og når den en gang i fremtiden dukker opp i intervjuer vil vinklingen fort bli en annen. For når man dykker ned i den så er det vanskelig å si at dette bare var en "feil" gjort i god tro. Til det er det altfor mange rare ting, som peker i retning forsett, og det står ikke til troende at juristen Tajik skal ha så dårlig oversikt over lover og regler som hun påstår.

startelver

Legg inn av startelver »

Tajik gjør comeback ryktes det. Skal bli minister snart.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 7:02 pm Tajik hovedsak på dagsrevyen. Synd på meg-intervju og hun skal betale 200 000 kroner ekstra i skatt
Særdeles merkelig prioritering på en dag det er klart at Sverige søker NATO-medlemskap. Men de fikk jo henne nesten til å gråte - og da var det vel så bra TV at historiske hendelser kommer i andre rekke... Naturlig at hun er preget, men igjen - det var jo denne ufordragelige mediehåndteringen når det brant under henne som egentlig er det veste, synes jeg. Selvrettferdighet, forsøk på å flytte fokus og knyisk bruk at PR-taktikk, i stedet for å innrømme feil.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: tir mai 17, 2022 10:42 am

Særdeles merkelig prioritering på en dag det er klart at Sverige søker NATO-medlemskap. Men de fikk jo henne nesten til å gråte - og da var det vel så bra TV at historiske hendelser kommer i andre rekke... Naturlig at hun er preget, men igjen - det var jo denne ufordragelige mediehåndteringen når det brant under henne som egentlig er det veste, synes jeg. Selvrettferdighet, forsøk på å flytte fokus og knyisk bruk at PR-taktikk, i stedet for å innrømme feil.
Mye bedre om hun hadde innrømmet at dette var gjort for egen vinnings skyld. Denne "jeg burde ha visst" blir bare komisk...

Å skylde på sin egen uvitenhet er jo lett.., det kan vel alle gjøre uten å bli flaue. Mye verre er det å innrømme at en bedriver slike ulovligheter på grunn av sin egen økonomiske gevinst., noe det vel er åpenbart for de fleste at hun har gjort.

Number4

Legg inn av Number4 »

Søte lille Hadia er tilbake. Stakkars, hun gjorde bare feil!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Number4 skrev: tir mai 17, 2022 10:51 am Søte lille Hadia er tilbake. Stakkars, hun gjorde bare feil!
Det er da menneskelig å feile...men, som i dette tilfellet, også å svindle.
Tror hun virkelig at noen kjøper dette?
Kynisk er hun, men ikke dum.....hun vet nok at troverdigheten er i en hengemyr.

storpeder

Legg inn av storpeder »

startelver skrev: tir mai 17, 2022 10:37 am Tajik gjør comeback ryktes det. Skal bli minister snart.
Finansminister, kanskje? Fanesaken må jo da bli å sørge for at all utleie skal bli skattefri.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 7:02 pm Tajik hovedsak på dagsrevyen. Synd på meg-intervju og hun skal betale 200 000 kroner ekstra i skatt
Sosialistene i NRK har startet kampanjen for å få henne tilbake i politikkens toppsjiktet.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

I en verden som virker å bli stadig mer omskiftelig og usikker, så er det trygt og godt å vite at det alltid er noe vi kan stole på. Som at Hege Ulstein vil forbli bitter.

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... oen-ma-ga/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»