DC - Multimedietråd

Svar
Chromeback

DC - Multimedietråd

Legg inn av Chromeback »

Velkommen til DC sin store multimedietråd.
Bilde

I motsetning til Marvel, så er hypen rundt DC sine produkter ikke vært like stor. Noe man også ser her inne, hvor Marvel-tråden tuter og går, mens DC kun blir nevnt ved enkelte anledninger. Med en trend som har vært nedadgående har selv animasjonsfilmene begynt å bli mer og mer kritisert for dårlig håndverk av fansen.

Som DC fan, så har det vært kjipt at de ikke har klart å henge med på Marvel, for det bor så utrolig mange gode historier inne i dette universet. Dessverre har det blitt behandlet feil ved gjentatte valg fra produksjonssiden, forhåpentligvis så er man nå ferdige med dette.

Så hva er veien videre for DC? DCEU, som aldri ble offisielt riktignok, har aldri fått fart på sakene og ligger nede med brukket rygg per dags dato. Peacemaker har rettet litt opp i dette, men universet er fortsatt ikke spesielt godt etablert for den jevne publikummer.

Det at man allerede vil se Flashpoint sier mye om planene til WB og DC.
Men for å se det på den positive siden så er Zach Snyder mer eller mindre garantert ferdig i dette universet, og det virker som WB tør å slippe litt mer opp i kontrollen ovenfor produktene som blir sluppet. Men kanskje man burde fulgt litt bedre med under produksjonen av WW84?

Samtidig har DC sin største suksess vært en enkeltfilm utenfor universet, samtidig som den ikke var en spesielt comic book movie på flere måter. Joker har allikevel latt WB se at enkeltstående filmer kan gi massiv suksess, og The Batman virker å følge samme oppskrift. Med premiere 4. mars så nærmer filmen seg med stormskritt, og jeg har selvsagt ordnet billetter til Colosseum denne kvelden.

Gleder jeg meg som en unge? Definitivt, og jeg gleder meg helt sykt til å se Pattinson herje som Bruce Wayne.

Videre byr 2022 på mye fra DC, og når vi går inn i 2023 vil man nok kunne fastslå hvor DCEU står.

Den 29. juli kommer den etterlengtede Black Adam ut. Eller etterlengtede er kanskje å ta litt i, men med en film jeg føler man har pratet om i 10 år allerede, er det på tide å se hva The Rock faktisk har å by på som Khandaq sin store antihero. Her håper jeg de tør å la historien være mørk, samtidig som filmen er fargerik, som historiene rundt alt med Shazam! har å by på.

The Flash, som skal restarte hele DCEU, kommer ut 4. november, mens Aquaman and the Lost Kingdom kommer ut 16. desember.

Batgirl sies også at skal komme ut en gang i 2022, men dato er usikker. Denne skal visst komme direkte på HBO Max.

Shazam! Fury of the Gods kommer ut i på sommerhalvåret av 2023, visstnok 2. juni.

På seriefronten så er ting litt spredt, så jeg gidder ikke å gå igjennom alt. Jeg lar CW sine show ligge, ene og alene på grunn av dette kun er såpeserier med karakterer som har superkrefter.

Tegneseriefans har vel sett seg ut et show i vår, og det er Netflix sin adapsjon av The Sandman. Premieredato er fortsatt ukjent, men man tipper at denne kommer i løpet av våren/tidlig sommer i år.

Doom Patrol, DC sin kanskje største suksess på seriefronten frem til Peacemaker, slipper også sesong 3 i år. Denne kommer nok senere på året, typ høst/vinter.

For alle som er glade i Batman: The Animated Series så kommer Batman: Caped Crusader ut i 2022 også. Det er litt av et team som er samlet her. Bruce Timm, J.J. Abrams og Matt Reeves er de som skal jobbe med serien. Det lukter krutt, må si såpass.

I slutten av 2022 eller starten av 2023 så ryktes det at The Green Lantern Corp. skal komme ut, med Guy Gardner i hovedrollen. Her aner jeg ikke hva man kan forvente, blir helt ærlig litt bekymret når jeg ser hvem som er ansvarlig for showet, men synes de har tatt ett veldig interessant valg i å fokusere hovedsaklig på Guy. Skulle tro at når man ikke velger Hal (som jeg tror er ett lurt valg å unngå) så hadde jeg trodd at en som John Stewart eller Kyle Rayner ville stått lengre frem. Hvis jeg ikke husker helt feil skal vel også Alan Scott ha en rolle i denne serien, uten at jeg kan garantere at det ikke bare var ett helt løst rykte jeg leste for x antall måneder siden.

Det skal også komme to spin-off serier til The Batman som skal gå på HBO Max, hvis alt går som planlagt.

Den første er Gotham City PD, som nok for mange vil ligne på Gotham. Blir spennende å se hvordan denne utvikler seg, for dette kan fort lukte svidd. Terence Winter er nemlig mannen som skal stå bak som manusforfatter og produsent for showet. Terrence har tidligere jobbet med filmer og serier som The Wolf of Wall Street, Sopranos og Boardwalk Empire.

Det andre showet det jobbes med fra The Batman er kanskje den mest interessante, alt ut ifra hvordan filmen er. Collin Farrel får også nemlig sin egen serie i The Penguin. Her er det Lauren LeFranc som skal stå bak showet, hun er tidligere kjent for Chuck, Impulse og Agent of S.H.I.E.L.D.S..

Elizabeth Banks har også fått sitt eget show, men her er det lite info. Eneste man tror er at dette blir ett litt lettere show enn mye av det andre som kom ut. Showet vil hete DC Super Hero High, som vil følge en gjeng ungdommer med superkrefter som går på en skole for fremtidige superhelter. Konseptet høres kanskje kjent ut, så spent på utførelsen her.

Ellers er det Michael B. Jordan sin supermann-serie om Val-Zod og J.J. Abrams´ Justice League Dark Universe serie man venter på mer informasjon om. Førstnevnte vet man veldig lite om, mens sistnevnte vet man vil være ønskelig å lage sitt eget "serieunivers" med flere enkeltserier som til slutt vil ende opp som en stor samleserie, som Doom Patrol. Man vil i førsteomgang møte Constantine i serieformat, samtidig som det spekuleres i om Zatannas film også vil knyttes mot dette universet. Madam X sies også å få sitt eget show som vil være knyttet til dette universet.

Det er mye å se frem mot som DC fan, men om det blir noe bra? Det får bare tiden vise.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Innser jo også nå i ettertid at man ikke kan starte denne tråden uten å ha med introen til Peacemaker. 11/10, lett inne som en av tidenes introer.
Dette er bare gøy, gøy, gøy.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Snart ute nå, og anmeldelsene begynner å renne inn for The Batman. Solide 90% etter 144 anmeldelser hos Rotten Tomatoes.

https://www.rottentomatoes.com/m/the_batman

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: man feb 28, 2022 9:24 pm Snart ute nå, og anmeldelsene begynner å renne inn for The Batman. Solide 90% etter 144 anmeldelser hos Rotten Tomatoes.

https://www.rottentomatoes.com/m/the_batman
Fy FAEN jeg gleder meg! Kjør premiere på Odeon IMAX i Oslo på fredag :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når en anmelder gir filmen 2.5/5 og sammendraget er Performances were emotional and raw in The Batman, but you're gonna get a very broody Batman that never smiles. The Batman is not kid friendly for younger ones. så må jeg innrømme at jeg gleder meg enda mer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

The Batman
Bilde

Etter å ha sovet på filmen er det en ting som er klart for meg. Dette er min favoritt Batman-film.

Sånn, ferdig.

Neida, men denne anmeldelsen, eller oppsummeringen eller hva det nå vil ende opp som vil være ganske full av spoilere, så dere er herved advart.

Matt Reeves` Batman er en slowburner av de sjeldne. Filmen var i omtrent tre timer, men den føles aldri lang ut. Joda, jeg ser noen kritikker om at den kunne sluttet etter akt en eller to, men jeg er utrolig glad for at de dro handlingen ut. Filmen har massivt av tid til å puste, noe som gir både karakterene og handlingen tid til å utvikle seg uten å haste avgårde. Dette gir filmen ekstremt mye sjel.

The Batman starter med kanskje tidenes intro. De første 10-20 minuttene er ren magi. Jeg ønsker ikke å skrive om for mye her, men måten de forteller om hvilket signal Batman sender ut i Gotham er bare *chef´s kiss*.

Og det tar meg til kanskje det absolutt mest forløsende med The Batman, som jeg på mange måter har savnet litt i tidligere filmer. Skisseringen av Gotham er så vanvittig bra. Byen føles mørk og jævlig ut, og det er virkelig ikke en by man ønsker å bosette seg i. Dette er med på å underbygge arc´en til Batman perfekt.

Kinematografien er som sagt helt nydelig. Greig Fraser, kjent fra blant annet Zero Dark Thirty, Foxcatcher og Dune, gjør en jobb i ypperste klasse. Filmen er gjennomført mørk, men den er alltid tydelig. Det er aldri sånn at man lurer på hva som skjer på skjermen, og jeg tror ikke denne jobben kunne blitt løst bedre. Det er kanskje noen som vil klage på at "jamen, bakgrunnen er ofte blurry" eller lignende, men dette er ett bevisst grep. Filmen er filmet med Arri Alexa LF anamorphic kamera linser, og disse er med på å gjøre alt som er nærme kameralinsen skarpere. Personlig synes jeg at dette er et genialt grep, fordi man blir "tvunget" til å følge med på hva som er filmens intensjon å følge med på.

Scoren til Michael Giacchino synes jeg er briljant. Har sett noen kommentarer på at selve themesangen til Batman er litt kjedelig, og jeg kan forstå at hele låta kan være litt "bland" i mangel på et bedre norsk ord. Men når denne låta peaker, så er det frysninger. Når låta begynner å spille, og man kun hører skrittene til Batman i mørket, så føler man seg liten. Det er en helt nydelig score.

Så til det som skjer foran kamera, som sikkert er det mest interessante for folk.

Hvis du kommer inn med forhåpninger om at dette skal være en Batman-film med masse action og gadgets så vil du nok bli skuffet.
I denne filmen er det manuset og handlingene som bærer filmen frem. Det florerer ikke av actionscener, men mitt syn på dette er at dette gjør disse scenene ekstra betydningsfulle. Misforstå meg rett, det er en tre-fire scener som nok for mange vil være mer enn nok, men i løpet av tre timers spilletid så føles det ikke ut som om at de kommer i overflod og det er heller ikke disse som bærer filmen frem.

Jeg elsker også at man ser at dette er en ganske ny Batman. Han er et monster i nærkamp, men han har ikke blitt en mester innenfor alt fra taktikker til hvordan han kommer seg enklest ut av en kamp. Han føles mer brutal og klumpete, og man ser godt at denne Batman´en fortsatt har mye å lære. Men actionscenene fortjener absolutt en hyllest, for de er helt rå. Særlig den scenen i mørket i gangen til Falcone og den siste store kampen er til tider kunst på lerretet.

Bilscenen er en scene som på mange måter har blitt "spoilet" i form av trailere, men fy faen så solid gjennomført denne er.
For en Batmobil!

Dette er i tillegg en ganske ren Batman-noir film, og jeg har aldri sett en Batman som i så stor grad faktisk er en detektiv. Jeg hyller det, for det er så vanvittig godt gjennomført og det eneste jeg har lyst til er å se filmen på nytt og på nytt og på nytt og på nytt.

Filmen er også overraskende morsom. Den har ikke de mest åpenbare vitsene, utenom en, men den har noen kommentarer og øyeblikk som jeg virkelig satt å humret av. Det er to scener med Penguin som rett og slett er enkel humor uten å overdrive det i alt for stor grad, men de sitter.

Jeg blir fryktelig positivt overrasket over Kravitz sin Selena. En karakter som føles ut som Catwoman, selv om hun har en umulig oppgave ifht å bli sammenlignet med Pfeiffer. Jeg vil rangere henne som en som ikke er langt unna dog, og jeg setter henne som min all-time #2 Catwoman så langt.

Jeffrey Wright er en fantastisk Gordon. Det er ikke mer å si, jeg ville ikke forandret noe på karakteren hans.

Farrell er rett og slett et beist, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er tom for ord etter denne opptredenen, og jeg sitter egentlig bare å venter på spin-off serien hans nå.

Overraskende positiv til Andy Serkins som Alfred. Det er et eller annet som jeg ikke klarer å settet fingeren på, men han bare føles ut som Alfred. Perfekt med en liten Mr. Pennyworth i løpet av filmen også. Jeg vil ha mer. Mye mer.

Paul Dano gjør en briljant The Riddler, og fanger essensen i karakteren til det ypperste. Den avhørsscenen er noe av det beste jeg har sett, den fanger og oppsummerer Batman-universet på en måte som er vanskelig å beskrive. Den er bare 10/10. Den siste biten hans hvor han avslører planen sin på sosiale medier oppsummerer de mørkere bitene av internettet.

De andre sidekarakterene gjør også en nydelig jobb, alt fra Falcone til Gil Colson til The Twins til ubetydelige sidekarakterer som feks er i politet.

Så til mandelen i grøten. Robert Pattinson. Det er nå jeg skulle ønske at VGD fortsatt var en dugelig side å bruke, for nå skulle jeg ønske at man kunne dratt frem de som latterliggjorde annonseringen av Pattinson som Batman, for større idioter skal man lete lenge etter og de hadde virkelig fortjent en shoutout nå.

Jeg bare sier det med en gang, dette er min favorittolkning av Batman noensinne. Han er så enorm. Håper alle som har gjort narr av castingen av han sitter å skammer seg de neste ukene.

Han har ikke så mye manus, og han spiller ikke Bruce i en sånn alt for stor grad, men dæven han kan spille. Det er så mye som blir levert med kroppspråket hans, og måten han spiller ut følelser på med bare øynene er ren kunst. Jeg er også veldig, veldig, veldig, veldig stor fan av arc´en hans i denne filmen. Den setter opp Bruce helt perfekt, og man vil se denne delen av karakteren i mye større grad i neste film ut i fra hvordan filmen avsluttes.

Nydelig, nydelig film rett og slett.

Må se den flere ganger, men for meg så kommer denne skyhøyt på overall-listen min ifht comicbookmovies. Akkurat hvor den havner er jeg usikker på, men en pallplass fortjener den lett.

Det er riktignok noen få ting jeg ikke liker. Det skal sies at disse er såpass små at de ikke gir det store utslaget for helhetsinntrykket. Den største var Selena/Falcone-linken som jeg synes er billig, og jeg blir aldri solgt på denne biten av historien. Dette kunne de fint å strøket uten at det hadde fått noen konsekvenser for filmen.

Jeg er usikker på denne adrenalin-biten, med grønnfargen som gir Banes venom-vibber. Det kan være at det kun er fan-service/trolling, og at det faktisk kun er ren adrenalin, men spent på hva forklaringen blir her.

Generelt mye fan-service her, kraftig linken og flere hint til Hush i løpet av filmen, men jeg tror han blir veldig like Danos Riddler at det egentlig er særlig lurt. Ikke at jeg tror at han er i planene til Reeves i første omgang. Men om det ender opp med å bli det så skal jeg virkelig ikke klage.

Så til det jeg likte minst. Scenen i Arkham når Riddler sitter fengslet. Jeg har gitt mine uttrykk for en fremtidig Joker i dette universet, og jeg er ikke fan. Nå er det ikke noen garanti for at Joker vil være en stor del av dette universet fremover, men jeg frykter at dette vil komme.
Min personlige mening, og dette er sikkert en brannfakkel, er at det er rett og slett en feig løsning å gå for Joker som villain nok en gang. Hvis han skal være med, så håper jeg at han er en mindre og perifer karakter, mens andre fra rouge galleriet til Batman får skinne. Det er så mye bra og velge mellom, og jeg håper bare ikke at vi får enda en Joker-historie. Jeg er så lei.

Gi meg Black Mask, Hugo Strange, gi meg føkkings TweedleDee og TweedleDum. Bare gi meg noe nytt. Jeg har jo sagt at jeg ønsker at denne film-serien skal lede opp mot Court of Owls, og med tanke på hvordan denne filmen her var, så forsterker den bare meningen min. Court of Owls må være det denne serien leder opp mot. Det passer perfekt inn i tematikken til The Batman.

Alt i alt, en film jeg kommer til å se igjen og igjen og igjen. Har allerede lyst til å bestille billett til ny visning.

Pattinson er Batinson.

Jeg vil bare ha mer og mer fra dette universet jo mer jeg tenker på det.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Syns også The Batman leverte. Kinematografien er nydelig, musikken treffer. Stemningen er rett og slett Gotham som det skal være. Det er Tim Burton og litt til.

Likte The Ridder-historien svært godt. En egen take på karakteren som gjør at filmen føles forfriskende. Syns samtlige skuespillere gjør en meget godt jobb også, selv om det kanskje ble litt vel mye teater på Dano på slutten.

Om jeg skal finne noe å trekke for er det at den 40 min føltes litt rushed og off til resten av filmen. Det funket greit, men virket som de trengte litt mer action. For meg var ikke det nødvendig. I tillegg kan man vel kanskje diskutere Bruce Watne-karakteren. Pattinsons Batman er helt perfekt, men hadde likt å se en Bruce Wayne med flere dimensjoner. Den "ekte" alvorlige og tyngede Bruce/Batman i scener alene og med Alfred, og "masken" på og noen falske smil når han er sammen med andre. Syns ikke filmen trengte mer Bruce, men noen små drypp av denne konflikten og et større skile Batman/Bruce tror jeg hadde løftet karakteren. Det hadde nok dog vært vanskelig å få til balansen perfekt.

Ellers enig i the Joker-kommentaren over. Selv har jeg ikke noe i mot å se en comic-tro Joker igjen, men karakteren er for oppbrukt. De som som elsker Ledgers Joker vil også bare bli skuffet og mase om det uansett hvor bra det blir.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Koste meg med filmen. Kinematografien, soundtracken, den mørke stemningen, Pattinson som Batman, resten av casten… Alt var top notch.

Tenkte det samme om Joker som dere over. Hvorfor må det alltid være Joker som er hovedantoganisten? Hadde dette vært Joaquin Phoenix sin Joker hadde jeg akseptert det, men jeg har ikke lyst til å se enda en tolkning. Blir ikke like lett å engasjere seg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ghost skrev: søn mar 06, 2022 12:22 am Pattinsons Batman er helt perfekt, men hadde likt å se en Bruce Wayne med flere dimensjoner. Den "ekte" alvorlige og tyngede Bruce/Batman i scener alene og med Alfred, og "masken" på og noen falske smil når han er sammen med andre. Syns ikke filmen trengte mer Bruce, men noen små drypp av denne konflikten og et større skile Batman/Bruce tror jeg hadde løftet karakteren. Det hadde nok dog vært vanskelig å få til balansen perfekt.
Men dette er jo arc´en til Bruce i filmen. Jeg ser at det er mange som mener dettet, men da har man jo misset hele poenget med filmen.

Han starter filmen med å fortelle at han har holdt på som Batman i to år, samtidig som kriminaliteten og volden har steget, og han forstår ikke hvorfor. Han gjør et stort poeng ut av at han er vengance, og at han gjør alt han kan for å bekjempe dette. Som Batman.

Man får masse drypp om at han ikke bryr seg om Bruce. Han møter ikke opp på møter med aksjonistene og styret, noe som gjør at The Wayne Foundation begynner å styrte mot avgrunnen, man ser under begravelsen at han aldri stiller opp offentlig og selv ordførerkandidatene får ikke tak i han. Bruce er Batman, det er det eneste som betyr noe for han, for han ser dette som løsningen på Gotham sine problemer.

Selv når han ikke er Batman, så har han ofte øyeskyggen sittende, fordi han skal ikke inn i en rolle som Bruce. Han bryr seg ikke om Bruce Wayne.

Mot slutten av filmen så holder alt på å gå galt, Batman setter adrenalinet/venomet og juler opp liksom-Riddleren. Han går rett inn i rollen som Vengance igjen. Nå skal jeg ikke si dette for sikkert, må dobbeltsjekke selv ført, men har lest at han karen er den samme som Bruce overhørte i begravelsen. Gordon spør hvem han er, og hva svarer han? Jo, han er Vengance, og Bruce forstår at hans måte ikke funker. Han har vært en pådriver til at kriminaliteten og volden har økt.

Han innser at han må bli et symbol om håp også. Og her kommer Bruce inn. Det holder ikke å være Batman, han må også stille opp på dagtid og bidra med noe som bidrar til en reell positiv endring også. Her kommer også Wayne-legacyen inn.

Jeg skjønner at folk sikkert ønsket å se mer Bruce, men filmen forklarer veldig godt hvorfor det er som det er. Mer Bruce hadde ikke fungert for denne handlingen, eller i verste fall ødelagt for hele arc´en hans.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Soundtracken er ute på Spotify. Mine favoritter er All Well That Ends Farewell, Funeral and Far Between og The Batman. De høres ganske like ut skal det sies. Kan vel oppsummere med at jeg likte alle Batman-themene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg har ikke sett denne før nå, og jeg må le. Hva er dette for noe makkverk???

https://www.dagbladet.no/kultur/noen-gl ... t/75503816

BioDex

Legg inn av BioDex »

Så du synes åpningen var bedre enn denne;



Dette var imo det beste med denne filmen. Helt klart svakest av Nolan trilogien.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BioDex skrev: man mar 07, 2022 8:00 pm Så du synes åpningen var bedre enn denne;



Dette var imo det beste med denne filmen. Helt klart svakest av Nolan trilogien.
Vet ikke helt hvem du spør, men jeg setter åpningen til The Batman øverst ja.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Etter at jeg startet å forelske meg i de forskjellige DC-karakterene og universene deres så er det egentlig kun en ting jeg har hatt et stort problem med, og det er store deler av den såkalte «fan»basen deres, snakk om en kreftbyll som gjør absolutt ingenting for å bygge opp om filmene til DC.

Greit nok at DC har gjort mye rart de siste årene, og The Batman ikke er en innertier hos alle. Men nå er man inne i en periode hvor DC gjør mye riktig, med Joler, The Suicide Squad, Peacemaker og The Batman som faktisk gir ett inntrykk av at WB vet hva de driver med.

Og hva er fokuset? Dette konstante gnaget om «HvEm VaR dEn BeStE BaTmAn??», om hvordan Reeves v Nolan plutselig er ett valg man må ta for det går virkelig ikke an å like begge deler, om at Affleck ikke fikk en solofilm, at Snyder må returnere, samtidig som disse folka som kritiserer The Batman elsker BvS. Selv CW har truffet bedre på hva Superman er i «Superman & Louis» enn hva Snyder noen gang var i nærheten av.

Logikken er helt hinsides blåst, og jeg fatter ikke hva folk driver med. Virker som om at det kun handler om å trashe mest mulig på Pattinson, og mase om ting som har vært.

Nei, denne delen av «fan»basen kan reise en viss plass, for de fortjener ikke kvalitetsfilmer om det så slo dem midt i trynet:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har den berømte scenen med Joker som ble fjernet sluppet, og selv om jeg stødd og stadig er negativ til en ny Joker så skal jeg innrømme at denne ser veldig bra ut:



Jeg skjønner hvorfor Reeves spilte den inn, av flere grunner, og jeg skjønner veldig godt hvorfor den ble fjernet.

Reeves har jo også nå snakket om at det at Joker dukket opp i The Batman ikke betydde at han skulle være hovedskurken i neste film, heldigvis. Ser nå at mange ønsker å se han som en slags Hannibal Lecter, noe jeg tror kunne fungert veldig fint, eller hvis han er en figur som beveger seg i skyggene.

Virker uansett som om at det er tatt mange gode valg her.

Noterer meg også at mange synes han tar etter Heath sin Joker, men her må jeg si meg helt uenig. Verken ser eller hører det i det hele tatt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser også at Victor Zsasz er ett navn mange ønsker å se i en oppfølger, og det er virkelig noe jeg kan se at man lykkes bra med i dette universet. En virkelig gal seriemorder løs i dette mørke og dystre Gotham? Helt perfekt.

Bilde

Ellers så ville drømmen min vært hvis de fikk til en annen Victor, Mr. Freeze. Kanskje Batmans mest moralske motpart, hvis det går an å si, er også en kandidat Reeves har løftet frem som en mulig skurk. Selv i hans univers. Får de til dette så er det bare å ta frem alt av hyllest.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

I dag var jeg i middag med svigers, og jeg spurte de eldste tvillinggutta i familien på 16 til frøkna om de hadde sett The Batman end (som er supernørder), og svaret var at «vi ser ikke sånn DC-dritt» og påfølgende oppramsing av Snyder sine filmer.

Hater mer og mer det at Zach fikk ansvaret for DC tilbake i 2010 eller hva det nå enn var. Han har ødelagt så sinnsykt mye, klarer ikke å sette ord på det engang. Tidenes verste avgjørelse fra WB, rett og slett.

Edit (@Machine_Head)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sies at The Batman vil komme på HBO Max rundt 19. april. Bare å glede seg🥳

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: man apr 04, 2022 10:00 am Sies at The Batman vil komme på HBO Max rundt 19. april. Bare å glede seg🥳
Det var kjapt ? 🤭 Da skal jeg se den.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: man apr 04, 2022 12:08 pm
Chromeback skrev: man apr 04, 2022 10:00 am Sies at The Batman vil komme på HBO Max rundt 19. april. Bare å glede seg🥳
Det var kjapt ? 🤭 Da skal jeg se den.
Warner Bros. har visst satt en ny presedens for storfilmene sine, så de skal ut på HBO Max 45 dager etter premieredatoen :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Med den store usikkerheten rundt Flash sin fremtid etter Ezra Miller sin lille hendelse, så begynner folk å rope på at nå må Grant Gustin få muligheten.

Jeg gir meg enda over den elendige lista DC-fansen har lagt for seg selv. Men så skal det sies at mange av disse ikke liker The Batman heller, fordi den er så kjedelig, så da vet man jo at de ikke hadde klart å fange opp hva kvalitet er om det så traff dem direkte i trynet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Boom!


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hva i alle dager er det Ezra Miller driver med om dagen, arrestert for andre gang i løpet av få uker på Hawaii.

Virker jo totalt ute å kjøre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Så Batman fra 1989 før jeg se The Batman på HBO Max. Førstnevnte fikk den gang kritikk fordi den var i overkant mørk.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Solvgutt1 skrev: ons apr 20, 2022 10:09 pm Så Batman fra 1989 før jeg se The Batman på HBO Max. Førstnevnte fikk den gang kritikk fordi den var i overkant mørk.
Deilig at det finnes mørke DC-filmer som motsats til alle disse jævlige Marvel-filmene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: tir apr 19, 2022 11:56 pm Hva i alle dager er det Ezra Miller driver med om dagen, arrestert for andre gang i løpet av få uker på Hawaii.

Virker jo totalt ute å kjøre.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Da er det offisielt: The Batman får en oppfølger med Battinson og Reeves.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: ons apr 27, 2022 8:17 am Da er det offisielt: The Batman får en oppfølger med Battinson og Reeves.
Nå som det er offisielt så kan man jo «endelig» begynne å diskutere reelt hva som kan være en oppfølger.

Ser at flere har begynt å nevne at ett oversvømt Gotham i november kan være den perfekte introen til Mr. Freeze. I The Batman lærte Batman å gå fra hevn til håp. I denne arc’en vil Freeze være briljant til å lære Batman at verden er svart/hvit eller snill/ond. Han er en type som kan få frem de empatiske sidene til Batman, som kanskje er egenskapen til Batman som overses aller mest.



Ellers blir et plot som Arkham Asylum nevnt, med Joker som hjernen, men at man vil se Batman kjempe mot flere kjente fiender underveis. Tror det kunne vært utrolig kult, men spørs om det er veien Reeves vil gå.

Hadde vært gøy å hørt hva flere her inne tenker også, for så vidt :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

At verden er eller IKKE er svart/hvit?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: tor apr 28, 2022 5:13 pm At verden er eller IKKE er svart/hvit?
Her skulle det sel sagt vært ikke svart/hvitt ja🫠

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»