God søndag

Svar
PapaSmurf

Re: God søndag

Legg inn av PapaSmurf »

Someone skrev: søn nov 14, 2021 4:58 pm Her har bilen blitt kjørt noe sånt som totalt 13 km i dag, så ikke overraskende alt på batteridrift. Dog var ca 1/4 av turen med enn illsint treåring, så kos var det ikke....
6 kilometer i bilen her. Glatte veier. 0-1 grader.

Bedre å holde seg inne og kose seg med farsdagskake.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det litt kjøring på E18 etterfulgt av Fv308. og Fv309. Så hjem igjen i kveld. Lite trafikk i morges, så da gikk det raskere enn det pleier

Forfun

Legg inn av Forfun »

På siste ferge før jeg er hjemme. Kjørt kvarte vestlandet på langs. Delvis isete vei, delvis bart. Mer transport enn morro.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Riktig god søndag godtfolk!

Jeg har igrunn falt av lasset med å skrive noe særlig med innlegg. Men jeg legger merke til både SUVer og tilhengere rundtomkring, og har ikke glemt BR og gamle amcars.

Nå er jeg på 5. koppen Evergood filter.

Og denne uken fylte jeg diesel på en TDI.

Derimot har jeg fortsatt ikke 'orket' se på noen nye elbiler. Kunne jo tenke meg å se både Taycan, EV6 og Mod Y. MEN må øve meg litt mer på å krabbe rundt med tommestokk. Det viser seg jo viktig å sjekke høyde og deksler under, ref. saker i media om uhyrøig dyre batteribytter etter skade. (Sjekk at sånt dekkes av kaskoforsikring!)

I disse tider er det bare å slå fast at jeg er mindre fan av veisalt, støv og skitt. Takke seg til landeveisturer på fine junikvelder!

God søndag!

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag. Blir ikke veldig bilrelatert i dag. Kjørt noen turer opp på fjellet fredag og lørdag, snø oppå is. Så bare forsiktig kjøring. Får se om bilen blir brukt i dag. Ikke umulig at jeg blir rastløs etterhvert.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

God søndag fra et sprettkaldt Trøndelag. Isende østavind her, og både folk og bil holdes i ro i dag.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Fernandovonarb skrev: søn des 05, 2021 2:50 pm God søndag fra et sprettkaldt Trøndelag. Isende østavind her, og både folk og bil holdes i ro i dag.
God søndag fra litt lengre sør, ikke mye, også kaldt her og litt vind. Bilen får stå i dag, men det gledes til F1 på TV med pizza og noe rødt i glasset.

Har jo ferie, så kanskje det blir en tur til kysten i morgen. Har ca 100 meter med privatvei frem til huset som da ikke blir brøytet. Har sjekket med venner der, og kanskje vi må leie inn noe til å brøyte for oss. Er heldigvis ikke meldt mer snø de nærmeste dagene.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det kjørt litt på E18 i går, fra Asker til Oslo. Dog etter 2 akevitt til middag, ble det hjem som passasjer på kvelden

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Frielekaffen er traktet.
Ingen kjøring her idag.
Men til uken må det nok
til med bla. forsøksvis avspyling av salt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

rosmebraad skrev: søn des 12, 2021 10:44 am God søndag!

Frielekaffen er traktet.
Ingen kjøring her idag.
Men til uken må det nok
til med bla. forsøksvis avspyling av salt.
God søndag! Her lades det opp til århundres høydepunkt på TV F1 !!!!!!

Andre uke av en ferie, som har vært mest hjemme, men det skal stekes pizza og jeg tror jeg feirer med noe rødt i glasset senere.

Problemet med Covid-ferie er at man får forbarska mye tid til internett og finn.no, så her blir det kanskje ny bil i år. :(

Starter kanskje en tråd om det senere. Blir nok svelget noen kameler da.... Men nå er det tid for F1

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det ikke kjørt noe bil selv, verken lørdag eller søndag. Det ble istedet tatt en løpetur og trasket ned til skøytebanen i høgget her. Men ingen av delene slet neppe noe nevneverdig på strøkets villaveier

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Fleksnes er på tur igjen på denne søndagen.

Søndag kveld står buss og biler på gamle Mjøndalsbrua og krangler om hvem som skal rygge, ifølge politiet i sørøst.

Politiet fikk melding om hendelsen klokken 19.14 og er nå på stedet.
– Det er en litt smal bro, så når bussen kommer, er det ikke plass til å møte bussen på broen. Bilister nektet å rygge, dette er ikke første gang. Det skjer med jevne mellomrom. Det er rene komikvelden, sier operasjonsleder Marianne Mørch til VG ved 19.45-tiden.

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag. Ble mye kjøring i dag, litt over 8 timer. Ca 1 time lenger enn samme tur på fredag. Innimellom rent isdekke. Var bare å kjøre pent. Men kjører en 8 timer nord syd på vestlandet får en masse fin natur å se på. Hadde en time ren kvalitets kjøring på fredag. Tørr, smal og veldig svingete vei.

Passat06

Legg inn av Passat06 »

6 timer fra Sunnmøre til trønderhovedstaden i dag. Vekslende føre og omtrent likt forbruk av spylervæske og bensin.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jeg hadde ambisjoner om å kjøre mer på vinteren enn jeg har gjort de siste årene. Foreløpig har det vært en fiasko. Været på Østlandet har vært nokså trist de siste par ukene og koronarestriksjoner går snart rett til himmels. Etter 2 år og 3 doser Pfizer er jeg egentlig ferdig med korona, men hva hjelper det når Guldvog og Nakstad bestemmer alt.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Iseran, det har vært mye muligheter i høst. Unngår du europaveiene er du omtrent alene på veiene, Kommer du hit i en godværsperiode med litt varme får du også tørr asfalt. Har vært en del folk på hoteller, men alt har vært relativt normalt. I helgen stoppet jeg flere steder, og under 1 av 20 brukte munnbind. Største ulempen er at det bare er dagslys fra 9 til 4. Så lange kvelder.

Men det ser litt svart ut den neste måneden.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
Har traktet Oslokaffe fra Fuglen.

For å følge opp Iserans innlegg: Også dose 3 her.
Ingen kjøring idag.

Someone

Legg inn av Someone »

Ingen kjøring, kun 11km løping med piggsko på sti og holke

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Har traktet hhv. Fuglen Etiopia og Evergood.

Mye føreadvarsler i media, kjør trygt!

Passat06

Legg inn av Passat06 »

Dagens søndagstur gikk på AP7/ A7. Kan melde om godt føre, jevn asfalt og lite trafikk. Kjørte på cruisekontroll (ikke adaptiv sådan), sjeldent det er hensiktsmessig.

Someone

Legg inn av Someone »

Ingen kjøretur i går, men fikk måket oppkjørselen. Og ble heller prioritert en løpetur

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jeg fikk til 8 kilometer i går (var en tur innom min søster).

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Hele husstanden var slått ut av corona i juleferien. Eneste bilen ble brukt til mellom lille julaften og nyttårsaften var en tur til det lokale testsenteret.

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg hadde en ganske holkete tur på speilblanke veier i går, Fv38 fra Kviteseid og gjennom Drangedal og videre på Fv356 til Porsgrunn. Har aldri hatt så lav snittfart der før.

Someone

Legg inn av Someone »

FredPerry^2 skrev: man jan 03, 2022 10:43 am Hele husstanden var slått ut av corona i juleferien. Eneste bilen ble brukt til mellom lille julaften og nyttårsaften var en tur til det lokale testsenteret.
Ikke noe så galt at det ikke er godt for noe. 3 av 4 fikk Korona her, så da "tok vi igjen" halvparten av de overkjørte kilometerene etter 2 år av leasingen ila julen ;)

Dog var jeg bare i karantene så fikk flere turer til og fra butikker og slikt

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Someone skrev: man jan 03, 2022 1:56 pm Dog var jeg bare i karantene så fikk flere turer til og fra butikker og slikt
Her var jeg i karantene halve lille julaften siden jeg som eneste i familien testet negativt på hurtigtest på morgenen. Benyttet derfor anledningen til å stresse innom både apotek, matbutikk, skredder og urmaker.

PCR-testen vi alle tok på ettermiddagen viste imidlertid at jeg også var smittet, etter at jeg hadde tenkt at jeg var kongen av immunforsvar siden jeg aldri blir syk ellers. Coronaen utartet seg for øvrig som en heftig man-flu som jeg unner de færreste. Lurer på hvordan det hadde vært hvis man ikke hadde vært vaksinert.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
(Og stadig god bedring til FP og andre!)

Jeg akrev et innlegg på Mat og Drikke om toast, brunost, smør, egg og traktekaffe.
Biø: Parkert, snø, glatt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

rosmebraad skrev: søn jan 09, 2022 2:44 pm God søndag!
(Og stadig god bedring til FP og andre!)

Jeg akrev et innlegg på Mat og Drikke om toast, brunost, smør, egg og traktekaffe.
Biø: Parkert, snø, glatt.
God søndag!

Og selvsagt god bedring til FP og andre.

Er litt mat-lei etter jul, så her blir det toast med stekt fiskepudding og ketchup.

Bilen har stått i ro siden fredag, kona var å spiste sammen med noen venninner i går, men ble da hentet.

Mye sport på TV, som jeg er nok under snittet interessert i. Da blir det mye tid til å surfe nettet om bilnyheter, samt besøke finn.no.

Har fått ETA på den nye bilen, så den får vi trolig på tirsdag. Kommer an på været sydpå og korona selvsagt.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det blant annet en tur på E18 ned til Vestfoldkysten på dagstur i dag. Forbruket av spylerveske var skyhøyt

Jan

Legg inn av Jan »

Someone skrev: søn jan 09, 2022 8:35 pm Her ble det blant annet en tur på E18 ned til Vestfoldkysten på dagstur i dag. Forbruket av spylerveske var skyhøyt
Min personlige rekord på forbruk av spylervæske er på 0,5 l/mil. jeg brukte 10 liter på en tur på 20 mil t/r Bergen- Voss. Altså omtrent det samme som dieselforbruket på turen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»