Idrettsboikott av russiske utøvere / lag

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Idrettsboikott av russiske utøvere / lag

Legg inn av TrondLFC »

Jeg tar på meg ansvare for at dette temaet sklei ut i Ukraina tråden.
Jeg ber derfor om at vi fortsetter den meget aktuelle debatten her. Takk

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Greit med egen tråd for dette, men den burde muligens flyttes til et annet forum siden dette gjelder flere idretter enn bare de som diskuteres under vintersport.

Min holdning er at Russland og Hviterussland burde utestenges fra det internasjonale samfunnet mens denne krigen pågår og muligens lenger avhengig av hvordan den utarter seg. Det inkluderer utestengelse fra internasjonal idrett.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

tartaglia2 skrev: man feb 28, 2022 2:30 pm Greit med egen tråd for dette, men den burde muligens flyttes til et annet forum siden dette gjelder flere idretter enn bare de som diskuteres under vintersport.

Min holdning er at Russland og Hviterussland burde utestenges fra det internasjonale samfunnet mens denne krigen pågår og muligens lenger avhengig av hvordan den utarter seg. Det inkluderer utestengelse fra internasjonal idrett.
Ja det er jo selvsagt sant, gikk litt fort i svingene. Kanskje mods kan være behjelpelig med å flytte tråden over i et mer generelt sportsforum ?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

TrondLFC skrev: man feb 28, 2022 2:37 pm
tartaglia2 skrev: man feb 28, 2022 2:30 pm Greit med egen tråd for dette, men den burde muligens flyttes til et annet forum siden dette gjelder flere idretter enn bare de som diskuteres under vintersport.

Min holdning er at Russland og Hviterussland burde utestenges fra det internasjonale samfunnet mens denne krigen pågår og muligens lenger avhengig av hvordan den utarter seg. Det inkluderer utestengelse fra internasjonal idrett.
Ja det er jo selvsagt sant, gikk litt fort i svingene. Kanskje mods kan være behjelpelig med å flytte tråden over i et mer generelt sportsforum ?
Tror det er like greit om du bare oppretter en ny tråd. Kan gjerne legges under aktuelt eller internasjonal politikk. Jeg skal klare å flytte resten av innleggene i denne tråden dit rimelig raskt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg har allerede boykott.
Normalt følger jeg sport i TV, men nå har jeg sluttet å se på det hvor russland deltar.
Dermed boykotter jeg også de som lever av å sponse og selge reklameplass.
Slå av TV.
Til dere som likevel ser på :
Ikke kjøp varer fra de som viser russere mellom reklameinnslagene.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Vil gjerne betrygge alle som er oppildnet over denne problemstillingen. Drammen kommune har nå leid inn profesjonelle ansiktsmalere som vil lyse opp byens ansikter i gult og blått under skisprinten. Krise avverget!
https://www.dt.no/dette-gjor-kommunen-s ... 57-1851782

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.tv2.no/sport/14610622/

Erik Røste rider igjen

FROG

Legg inn av FROG »

Få ut russertrollene i debattfeltene! Det burde være første steg, så ja til å holde Russland utenfor absolutt alt til de klarer å oppføre seg sivilisert! Når kom det noe bra fra dette landet sist ? Aldri ? Har bare vært elendighet med de gjennom hele historien. Kulminerte med Stalin og ondskapen hans. Så har mafia og kleptomaner overtatt. Pill råttent hele landet. Måtte de klare å få en kultur og et vesen det går an å forholde seg til, da kan man også gjøre akkurat det. Inntil da? La de konkurrere med Kina! Så kan Kina og Russland handle med hverandre. Resten av verden kan holde seg borte fra disse mafia landene.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.nrk.no/sport/ioc-vil-uteste ... 1.15873215

I mellomtida viser IOC lederskap. Modig og tøft val av IOC. Dette svir garantert for Putin

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lurer på hva slags bilder vi får langs frognerseteren om de russiske skiløperne ikke nektes å gå (tilhenger av utestenging) med tusenvis av folk på stukfylla som det pleier å være der.
Frykter noen få lager stygge scener, men håper folk markerer med fredlig folkefest mot krig, invasjon og russisk aggresjon

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Henningsen skrev: man feb 28, 2022 3:34 pm Lurer på hva slags bilder vi får langs frognerseteren om de russiske skiløperne ikke nektes å gå (tilhenger av utestenging) med tusenvis av folk på stukfylla som det pleier å være der.
Frykter noen få lager stygge scener, men håper folk markerer med fredlig folkefest mot krig, invasjon og russisk aggresjon
Tipper det blir plenty med sivilsnut på "fylla" også, om de får delta.
Hvis NIF/NSF trosser FIS får de i hvertfall oppfylt ønsket om å ikke se noen russere i løypene de neste 3-4 årene...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: man feb 28, 2022 3:18 pm https://www.tv2.no/sport/14610622/

Erik Røste rider igjen
Hvordan er dette mulig…

ms_8

Legg inn av ms_8 »

MadBum skrev: man feb 28, 2022 3:18 pm https://www.tv2.no/sport/14610622/

Erik Røste rider igjen
Nå må den mannen være ferdig. Snakk om dobbeltmoral

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

MadBum skrev: man feb 28, 2022 3:18 pm https://www.tv2.no/sport/14610622/

Erik Røste rider igjen
Alt dette hørte vi jo på lørdag, men tv2 har tydeligvis ikke fått det med seg før nå...

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Deilig av IOC.

Røste svarer vel greit for seg. Situasjonen svinger fort, må være lov å endre mening.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PEF_1973 skrev: man feb 28, 2022 3:46 pm
Henningsen skrev: man feb 28, 2022 3:34 pm Lurer på hva slags bilder vi får langs frognerseteren om de russiske skiløperne ikke nektes å gå (tilhenger av utestenging) med tusenvis av folk på stukfylla som det pleier å være der.
Frykter noen få lager stygge scener, men håper folk markerer med fredlig folkefest mot krig, invasjon og russisk aggresjon
Tipper det blir plenty med sivilsnut på "fylla" også, om de får delta.
Hvis NIF/NSF trosser FIS får de i hvertfall oppfylt ønsket om å ikke se noen russere i løypene de neste 3-4 årene...
Ja vil tro Norge har lite å gå på, etter at vi som eneste nasjon i Europa nektet å arrangete internasjonale konkurranser sist sesong. Den gang var det Erna som satte kjepper i hjulet.

Men nå har IOC gått inn for boikott av russerne og oppfordet særforbundene å gjøre det samme, så da bør jo FIS følge etter.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Blir for dumt å kritisere Røste i denne saken. Han sitter i FIS-styret for å fremme NSFs synspunkter, ikke sine egne meninger. Han kunne vanskelig stemme for å utestenge Russland før NSF hadde gjort et tilsvarende styrevedtak. Fredagens vedtak handlet jo om å kansellere alle verdenscuparrangement i Russland og var et vedtak som hastet siden det var flere WC-arrangementer der den samme helgen og internasjonale utøvere hadde allerede boikottet den første av de. Ikke sikkert det hadde gått gjennom om man samtidig prøvde å utestenge Russland fullstendig. Ikke sikkert det ville vært lurt heller med tanke på de internasjonale utøverne som befant seg i landet.

Bare å håpe FIS snur og utestenger Russland og Hviterussland etter IOCs oppfordring.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Dem repressenter jo ikke Russland.

Jeg hadde vel egentlig syntes det kanskje var innafor at de russere gikk undet nøytralt flagg og slikt som IBU foreslo, men det var jo ikke godt nok for russerne som svarte med å trekke seg for resten av sesongen. Det tyder jo på at dem ikke vil bare utøvernes beste, men at det viktige er å få vist frem landet sitt.

VFK1899

Legg inn av VFK1899 »

Dette begynner å bli for dumt nå. Nå skal vissnok Spartak kastes ut av Europa League. Dette er nok nøyaktig det Putin ønsker, gratis propaganda til folket sitt. Russland mot resten av verden.

En annen ting vi mister er de FÅ russerne som kan snakke opp mot krigen uten å fengsles. Som han der tennisspilleren og til og med Pro-Putin nummer 1 i Ovetsjkin som nylig ba om fred.

Dette vil bare få helt motsatt effekt en hva de prøver på. Fjerne arrangementer på russisk jord er jeg forøvrig helt for.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

netrebske skrev: man feb 28, 2022 4:16 pm
Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Dem repressenter jo ikke Russland.

Jeg hadde vel egentlig syntes det kanskje var innafor at de russere gikk undet nøytralt flagg og slikt som IBU foreslo, men det var jo ikke godt nok for russerne som svarte med å trekke seg for resten av sesongen. Det tyder jo på at dem ikke vil bare utøvernes beste, men at det viktige er å få vist frem landet sitt.
Det er ikke innafor å gi de navn som «Det Russiske fotballforbund». Hva er poenget med det?

Det er én ting de kunne gjort under verdenscuprennene denne helgen. Sendt dem ut som War criminal nation i et skispor som var malt gult og lyseblått. Det hadde jeg likt. Kanskje i drakter med sorte og hvite vertikale striper.
Sist redigert av PapaSmurf den man feb 28, 2022 4:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Den Tsjekkiske storkeeperen Dominik Hasek med en fantastisk NHL karriere på 90 og første halvdel av 2000 tallet
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... nik-hasek , fordømmer Ovetskin og hans støtte/vennskap med Putin. Mener at samtlige 55 russere i NHL, må få terminert sine kontrakter.
Sist redigert av Stjerten den man feb 28, 2022 4:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Mia

Legg inn av Mia »

Helt på trynet å utestenge alle russere. Kan forstå dem som prater positivt om dette, og dem som er utnevnt i militæret. Men mange av disse russerne vill jo ikke ha krig, hvorfor skal dem straffes?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Mia skrev: man feb 28, 2022 4:23 pm Helt på trynet å utestenge alle russere. Kan forstå dem som prater positivt om dette, og dem som er utnevnt i militæret. Men mange av disse russerne vill jo ikke ha krig, hvorfor skal dem straffes?
Fordi suksess på idrettsbanen misbrukes for å speile den vellykkede regjeringen, alle regimer ser viktigheten av å bygge nasjonalfølelsen på denne måten. Man straffer først og fremst myndighetene og dette vil være merkbart også hos den jevne russer som ikke får med seg stort annet enn statspropaganda.
Sist redigert av Queenie den man feb 28, 2022 4:46 pm, redigert 2 ganger totalt.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Mia skrev: man feb 28, 2022 4:23 pm Helt på trynet å utestenge alle russere. Kan forstå dem som prater positivt om dette, og dem som er utnevnt i militæret. Men mange av disse russerne vill jo ikke ha krig, hvorfor skal dem straffes?
Er ikke udelt enig med Hasek, men utestenge Ovi, som nekter å fordømmer Putin kanskje? Han sa at Putin er hans president, og håper det løser seg.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

netrebske skrev: man feb 28, 2022 4:16 pm
Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Dem repressenter jo ikke Russland.

Jeg hadde vel egentlig syntes det kanskje var innafor at de russere gikk undet nøytralt flagg og slikt som IBU foreslo, men det var jo ikke godt nok for russerne som svarte med å trekke seg for resten av sesongen. Det tyder jo på at dem ikke vil bare utøvernes beste, men at det viktige er å få vist frem landet sitt.
Har vel vert innom landslag han også.
Og da kan man jo si det samme om de i Ski-Classics, som går for privatlag og ikke landslag.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Stjerten skrev: man feb 28, 2022 4:20 pm
Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Den Tsjekkiske storkeeperen Dominik Hasek med en fantastisk NHL karriere på 90 og første halvdel av 2000 tallet
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... nik-hasek , fordømmer Ovetskin og hans støtte/vennskap med Putin. Mener at samtlige 55 russere i NHL, må få terminert sine kontrakter.
Blir ikke mye igjen av NHL neste gang USA tar seg til rette i et eller annet land.

Personlig så syns jeg mye av det som går mot Bolshunov og at han er "kaptein" blir for dumt og rett og slett uvitenhet av mange. Her ligger ansvaret hos forbundene å jeg skjønner godt at de vil gå å velger å gjøre det. Kan jo også tolkes like mange veier om de velger å trekke seg selv.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PapaSmurf skrev: man feb 28, 2022 4:19 pm
netrebske skrev: man feb 28, 2022 4:16 pm
Real-_- skrev: man feb 28, 2022 4:08 pm Skal man også ta fra lagsporter? Hva med Haikin og andre russere som spiller i Norge? Nekte de å spille?
Dem repressenter jo ikke Russland.

Jeg hadde vel egentlig syntes det kanskje var innafor at de russere gikk undet nøytralt flagg og slikt som IBU foreslo, men det var jo ikke godt nok for russerne som svarte med å trekke seg for resten av sesongen. Det tyder jo på at dem ikke vil bare utøvernes beste, men at det viktige er å få vist frem landet sitt.
Det er ikke innafor å gi de navn som «Det Russiske fotballforbund». Hva er poenget med det?

Det er én ting de kunne gjort under verdenscuprennene denne helgen. Sendt dem ut som War criminal nation i et skispor som var malt gult og lyseblått. Det hadde jeg likt. Kanskje i drakter med sorte og hvite vertikale striper.
Nå var jo ikke dette godt nok for russerne, så da er det bare å utestenge de. Tror kanskje ikke det var snakk om dette i IBUs, løsning, kanskje IBU athlets.

Ditt voldsomme hat mot alle russere er litt komisk, men mest tragisk. Synes du det er greit at russiske barn i Norge nå blir mobbet for at de er russiske? Grunnen til dette er jo at mobberne har samme type foreldre som deg.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Stjerten skrev: man feb 28, 2022 4:26 pm
Mia skrev: man feb 28, 2022 4:23 pm Helt på trynet å utestenge alle russere. Kan forstå dem som prater positivt om dette, og dem som er utnevnt i militæret. Men mange av disse russerne vill jo ikke ha krig, hvorfor skal dem straffes?
Er ikke udelt enig med Hasek, men utestenge Ovi, som nekter å fordømmer Putin kanskje? Han sa at Putin er hans president, og håper det løser seg.
Utestenge noen basert på andres meninger? Er det dette som kalles ytringsfrihet?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Er Russland utestengt fra verdenscuprenn i helga?

Fotball VM er død for meg. 1930-2018. RIP.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»