Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Kakebart »

benib skrev: man jan 23, 2023 7:08 pm
TBurk15 skrev: man jan 23, 2023 6:52 pm Hva tenker du laget blir mot Spania?

Det blir før eliteserien starter.

Kanskje

Nyland
pedersen - Hanche olsen - Østigård - meling
Ø - Aursnes - Berge
Sørloth - Haaland - moi

Jeg er veldig usikker på midstopperne
Stor sannsynlighet for dette ser man bort fra skader. Jeg er også usikker på stopperparet og tenker det blir en kombinasjon av Strandberg, Østigård, Hanche-Olsen og Ajer som starter.

Midtbanen kan godt bli Ødegaard-Berg-Aursnes også.

Høyrekanten vil nok sikkert bli Sørloth igjen med mindre noen viser ekstrem form de neste to månedene.
Strandberg og Berg hadde nok stilt sterkere om de var i utlandet, lenge uten kamptrening nå.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Jeg håper vi starter 532 mot Spania. Jeg vil se
Nyland
Pedersen Ajer Østigård Hanche Ryerson
Ødegaard Aursnes Berge
Sørloth Haaland.
Håper at vi kan få se Berge brukt mer offensivt enn han brukes av Solbakken. Burde gis en box til box rolle. Så kan Ryerson og Pedersen stå for vingarbeidet. Ryerson hvis han får spilletid i Dortmund vil være en mye bedre option enn Meling hvis han sliter benken i Rennes. Ajer er vant med bakre treer i Brentford, og får Hanche sin del så er det treer forsvar i Mainz også. Og i denne formasjonen vil vi se Sørloth på spissplass istedenfor ving. Med tanke på Sørloths form i La Liga gir det ikke mening å waste han på vingen. Fått noe haters inne på forumet her for å foreslå dette. Men rimelig sikker på at dette vil være en bedre formasjon egnet spillematerialet siden vi ikke har noen gode vinger. Elyounoussi som har vært ubrukelig og har mistet plassen i Southampton håper jeg for guds skyld vi slipper å se i starten av kvaliken.

benib

Legg inn av benib »

Haalando skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Jeg håper vi starter 532 mot Spania. Jeg vil se
Nyland
Pedersen Ajer Østigård Hanche Ryerson
Ødegaard Aursnes Berge
Sørloth Haaland.
Håper at vi kan få se Berge brukt mer offensivt enn han brukes av Solbakken. Burde gis en box til box rolle. Så kan Ryerson og Pedersen stå for vingarbeidet. Ryerson hvis han får spilletid i Dortmund vil være en mye bedre option enn Meling hvis han sliter benken i Rennes. Ajer er vant med bakre treer i Brentford, og får Hanche sin del så er det treer forsvar i Mainz også. Og i denne formasjonen vil vi se Sørloth på spissplass istedenfor ving. Med tanke på Sørloths form i La Liga gir det ikke mening å waste han på vingen. Fått noe haters inne på forumet her for å foreslå dette. Men rimelig sikker på at dette vil være en bedre formasjon egnet spillematerialet siden vi ikke har noen gode vinger. Elyounoussi som har vært ubrukelig og har mistet plassen i Southampton håper jeg for guds skyld vi slipper å se i starten av kvaliken.
Det er blitt påpekt av mange, nå Kent Bergersen sist, at Haaland må få spille på innstinktene sine noe han gjør best som ensom spiss. Som en del av et spisspar blir det mye mer å forholde seg til for han pluss at han får mer defensivt ansvar. Jeg tenker derfor at for å få det beste ut av Haaland bør vi holde oss til 4-3-3. Det er posisjonen og rollene våre to beste spillere spiller i til vanlig.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

LeSorcier skrev: man jan 23, 2023 6:44 pm Zahid fra start i Tyrkia.
Zahid ble matchvinner, faktisk.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

LeSorcier skrev: man jan 23, 2023 8:18 pm
LeSorcier skrev: man jan 23, 2023 6:44 pm Zahid fra start i Tyrkia.
Zahid ble matchvinner, faktisk.
Har ikke sett han spille på flere år, men alltid hatt sans for han. Nå som vi ikke har noen vinger som presterer kunne jeg godt tenkt meg han på landslaget.
Sist redigert av Kakebart den man jan 23, 2023 8:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vi skal ikke spille med to i front på landslaget så lenge Braut er kampklar, skjønner ikke hvorfor det fortsatt blir foreslått.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

FranciscoM skrev: man jan 23, 2023 7:00 pm Fortsatt to nordmenn som topper Golden Shoe-rankingen når vi skriver 23.01.23:
Bilde
Kan Braut vinne selv om han ikke scorer ett mål til?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 8:32 pm
FranciscoM skrev: man jan 23, 2023 7:00 pm Fortsatt to nordmenn som topper Golden Shoe-rankingen når vi skriver 23.01.23:
Bilde
Kan Braut vinne selv om han ikke scorer ett mål til?
Teoretisk sett ja.

Historisk sett nei. Man må tilbake til 04/05 for å finne en vinner på 50 poeng, eller to, da Forlan og Henry endte opp på 50 poeng hver.

Hvis man skal se på de siste fem årene så er det laveste 68 poeng, og det høyeste 82, som var Lewa med sine 41 scoringer i BL i fjor.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Haalando skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Jeg håper vi starter 532 mot Spania. Jeg vil se
Nyland
Pedersen Ajer Østigård Hanche Ryerson
Ødegaard Aursnes Berge
Sørloth Haaland.
Håper at vi kan få se Berge brukt mer offensivt enn han brukes av Solbakken. Burde gis en box til box rolle. Så kan Ryerson og Pedersen stå for vingarbeidet. Ryerson hvis han får spilletid i Dortmund vil være en mye bedre option enn Meling hvis han sliter benken i Rennes. Ajer er vant med bakre treer i Brentford, og får Hanche sin del så er det treer forsvar i Mainz også. Og i denne formasjonen vil vi se Sørloth på spissplass istedenfor ving. Med tanke på Sørloths form i La Liga gir det ikke mening å waste han på vingen. Fått noe haters inne på forumet her for å foreslå dette. Men rimelig sikker på at dette vil være en bedre formasjon egnet spillematerialet siden vi ikke har noen gode vinger. Elyounoussi som har vært ubrukelig og har mistet plassen i Southampton håper jeg for guds skyld vi slipper å se i starten av kvaliken.
Det er veldig spennende. Det ser forrykende godt ut. Hva om Sørloth ligger dypere? Aursnes kan ligge dypere i "mangel" på backer ? Braut i spisspar er et dronningoffer.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

TBurk15 skrev: man jan 23, 2023 6:52 pm Hva tenker du laget blir mot Spania?

Det blir før eliteserien starter.

Kanskje

Nyland
pedersen - Hanche olsen - Østigård - meling
Ø - Aursnes - Berge
Sørloth - Haaland - moi

Jeg er veldig usikker på midstopperne
Ser ganske riktig ut det.
Så lenge Strandberg er frisk tror jeg han spiller, har vel en del treningskamper i beina på det tidspunktet.
Tror Aursnes og Berge bytter plass.
Ellers tror jeg det stemmer. Er vel ingen som kan utfordre Moi, med mindre SS finner på å sette inn Thorsby og så Aursnes på venstre kant, men tror ikke det.
Sørloth får nok tillit også.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Vanskelig å se for seg at Strandberg kan holde nivået siden Italia-perioden.
Gregersen er vel mer aktuell nå. Hanche-Olsen må få spilletid i Mainz.

Norgefoot skrev: man jan 23, 2023 11:00 pm
TBurk15 skrev: man jan 23, 2023 6:52 pm Hva tenker du laget blir mot Spania?

Det blir før eliteserien starter.

Kanskje

Nyland
pedersen - Hanche olsen - Østigård - meling
Ø - Aursnes - Berge
Sørloth - Haaland - moi

Jeg er veldig usikker på midstopperne
Ser ganske riktig ut det.
Så lenge Strandberg er frisk tror jeg han spiller, har vel en del treningskamper i beina på det tidspunktet.
Tror Aursnes og Berge bytter plass.
Ellers tror jeg det stemmer. Er vel ingen som kan utfordre Moi, med mindre SS finner på å sette inn Thorsby og så Aursnes på venstre kant, men tror ikke det.
Sørloth får nok tillit også.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: man jan 23, 2023 11:00 pm
TBurk15 skrev: man jan 23, 2023 6:52 pm Hva tenker du laget blir mot Spania?

Det blir før eliteserien starter.

Kanskje

Nyland
pedersen - Hanche olsen - Østigård - meling
Ø - Aursnes - Berge
Sørloth - Haaland - moi

Jeg er veldig usikker på midstopperne
Ser ganske riktig ut det.
Så lenge Strandberg er frisk tror jeg han spiller, har vel en del treningskamper i beina på det tidspunktet.
Tror Aursnes og Berge bytter plass.
Ellers tror jeg det stemmer. Er vel ingen som kan utfordre Moi, med mindre SS finner på å sette inn Thorsby og så Aursnes på venstre kant, men tror ikke det.
Sørloth får nok tillit også.
Om Schjelderup får en kanonstart i Portugal så utfordrer han raskt Moi.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Rossbach går på utlån til Degerfors i Allsvenskan.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Interessert skrev: tir jan 24, 2023 12:29 am Vanskelig å se for seg at Strandberg kan holde nivået siden Italia-perioden.
Gregersen er vel mer aktuell nå. Hanche-Olsen må få spilletid i Mainz.

Norgefoot skrev: man jan 23, 2023 11:00 pm
TBurk15 skrev: man jan 23, 2023 6:52 pm Hva tenker du laget blir mot Spania?

Det blir før eliteserien starter.

Kanskje

Nyland
pedersen - Hanche olsen - Østigård - meling
Ø - Aursnes - Berge
Sørloth - Haaland - moi

Jeg er veldig usikker på midstopperne
Ser ganske riktig ut det.
Så lenge Strandberg er frisk tror jeg han spiller, har vel en del treningskamper i beina på det tidspunktet.
Tror Aursnes og Berge bytter plass.
Ellers tror jeg det stemmer. Er vel ingen som kan utfordre Moi, med mindre SS finner på å sette inn Thorsby og så Aursnes på venstre kant, men tror ikke det.
Sørloth får nok tillit også.
Har jo gjort det nå, flyter mye på rutinen og klokheten. Mer redd for skader. Skal mye til før Solbakken setter ut Strandberg, en av hans mest betrodde menn som må spille seg ut av laget

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

jeg synes definitivt han Alexander Sørloth får for lite oppmerksomhet her i Norge. Prestasjonen hans den siste tiden har vært helt utrolig. Bare Robert Lewandowski og Karim Benzema har scoret 5 mål på 5 kamper denne sesongen, så han er i celebert-selskap, sier Veland til VG.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Veldig synd at vi har en landslagssjef og et rekordstort støtteapparat som ikke klarer å etablere et bedre landslag med alle stjernene som nå herjer i utlandet.

dufay

Legg inn av dufay »

Vetlesen linkes til Stuttgart av Fabrizio Romano på twitter.

benib

Legg inn av benib »

Downlight skrev: ons jan 25, 2023 6:48 am Veldig synd at vi har en landslagssjef og et rekordstort støtteapparat som ikke klarer å etablere et bedre landslag med alle stjernene som nå herjer i utlandet.
Nå er ikke jeg den som tror at Solbakken er den aller beste treneren Norge kunne ha hatt, men poengsnittet hans er like bra som Drillo hadde i sin første periode så jeg synes han klarer å etablere et ganske godt landslag så får vi bare tro det blir bedre med mer rutinerte spillere.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Downlight skrev: ons jan 25, 2023 6:48 am Veldig synd at vi har en landslagssjef og et rekordstort støtteapparat som ikke klarer å etablere et bedre landslag med alle stjernene som nå herjer i utlandet.
Tja, vi er vel ikke så ille offensivt, men Norge har alt for lite kvalitet å spille på defensivt.
Og det er der skoen trykker. Sjekk sofascore for Norges landskamper siste året.
Defensivt har vi konsekvent lavere score enn offensivt hele veien.

Downlight

Legg inn av Downlight »

benib skrev: ons jan 25, 2023 9:41 am
Downlight skrev: ons jan 25, 2023 6:48 am Veldig synd at vi har en landslagssjef og et rekordstort støtteapparat som ikke klarer å etablere et bedre landslag med alle stjernene som nå herjer i utlandet.
Nå er ikke jeg den som tror at Solbakken er den aller beste treneren Norge kunne ha hatt, men poengsnittet hans er like bra som Drillo hadde i sin første periode så jeg synes han klarer å etablere et ganske godt landslag så får vi bare tro det blir bedre med mer rutinerte spillere.
Tror at de resultatene Solbakken har oppnådd kunne hvilken som helst trener på nivå 1 og 2 i Norge ha oppnådd.

benib

Legg inn av benib »

Downlight skrev: ons jan 25, 2023 1:58 pm
benib skrev: ons jan 25, 2023 9:41 am
Downlight skrev: ons jan 25, 2023 6:48 am Veldig synd at vi har en landslagssjef og et rekordstort støtteapparat som ikke klarer å etablere et bedre landslag med alle stjernene som nå herjer i utlandet.
Nå er ikke jeg den som tror at Solbakken er den aller beste treneren Norge kunne ha hatt, men poengsnittet hans er like bra som Drillo hadde i sin første periode så jeg synes han klarer å etablere et ganske godt landslag så får vi bare tro det blir bedre med mer rutinerte spillere.
Tror at de resultatene Solbakken har oppnådd kunne hvilken som helst trener på nivå 1 og 2 i Norge ha oppnådd.
Du tror hvilken som helst Eliteserie- og OBOS-ligatrener kunne oppnådd samme resultater? Skulle likt å sett Norge under Hans Erik Ødegaard slå Serbia i Beograd eller ta to seire mot Sverige.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: ons jan 25, 2023 5:59 am jeg synes definitivt han Alexander Sørloth får for lite oppmerksomhet her i Norge. Prestasjonen hans den siste tiden har vært helt utrolig. Bare Robert Lewandowski og Karim Benzema har scoret 5 mål på 5 kamper denne sesongen, så han er i celebert-selskap, sier Veland til VG.
Er det du eller Veland som mener at Sørloth får for lite oppmerksomhet her hjemme? På FD blir han da i hvert fall nevnt både når han spiller og scorer.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Solbakken vil fortsette med Sørloth som sidespiss og syntes det fungerte bra i sommer. Synes også han gjør det godt der til tider, men det er viktig å få han høyt i banen tidlig. Han bør ikke være noe særlig med på oppbygningen, men heller brukes som oppspillspunkt høyt i banen. Den defensive jobben gjør han godt, han kriger veldig bra og har mål i seg.

Viktig at de 4 andre på midten har gode ballferdigheter om vi går for Sørloth som sidespiss. Med Aursnes og Ødegaard er vi på vei, håper Schjelderup får en flying atart i Benfica.

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Både Hanche-Olsen og Ryerson starter i dag! (Mainz mot Dortmund)

Downlight

Legg inn av Downlight »

benib skrev: ons jan 25, 2023 2:48 pm
Downlight skrev: ons jan 25, 2023 1:58 pm
benib skrev: ons jan 25, 2023 9:41 am

Nå er ikke jeg den som tror at Solbakken er den aller beste treneren Norge kunne ha hatt, men poengsnittet hans er like bra som Drillo hadde i sin første periode så jeg synes han klarer å etablere et ganske godt landslag så får vi bare tro det blir bedre med mer rutinerte spillere.
Tror at de resultatene Solbakken har oppnådd kunne hvilken som helst trener på nivå 1 og 2 i Norge ha oppnådd.
Du tror hvilken som helst Eliteserie- og OBOS-ligatrener kunne oppnådd samme resultater? Skulle likt å sett Norge under Hans Erik Ødegaard slå Serbia i Beograd eller ta to seire mot Sverige.
Ser absolutt ingen grunn til at Haaland og Martin Ødegaard og de andre spillerne skulle prestere dårligere under for eksempel Hans Erik Ødegaard. Det er Ikke noe ekstraordinært med Solbakken.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ryerson GÅLLER

Antimon

Legg inn av Antimon »

Selvom Ryerson skårte der, er det veeeldig dårlig forsvarsspill på målet til Mainz.

benib

Legg inn av benib »

TBurk15 skrev: ons jan 25, 2023 5:44 pm Både Hanche-Olsen og Ryerson starter i dag! (Mainz mot Dortmund)
Edvardsen, Kjølø og Tronstad starter også for sine respektive nederlandske klubber.

Taururu

Legg inn av Taururu »

:|
MadBum skrev: ons jan 25, 2023 6:37 pm Ryerson GÅLLER
Skudd fra 25 meter, litt i irritasjon over baklengsen. Skal riktignok sies at han har skylden for baklengsmålet. Feilposisjonert når han må gi corner og taper duellen som gir scoring påfølgende corner.

Skal sies at han er blitt god offensivt, defensivt har han en lang vei å gå

benib

Legg inn av benib »

Downlight skrev: ons jan 25, 2023 6:20 pm
benib skrev: ons jan 25, 2023 2:48 pm
Downlight skrev: ons jan 25, 2023 1:58 pm

Tror at de resultatene Solbakken har oppnådd kunne hvilken som helst trener på nivå 1 og 2 i Norge ha oppnådd.
Du tror hvilken som helst Eliteserie- og OBOS-ligatrener kunne oppnådd samme resultater? Skulle likt å sett Norge under Hans Erik Ødegaard slå Serbia i Beograd eller ta to seire mot Sverige.
Ser absolutt ingen grunn til at Haaland og Martin Ødegaard og de andre spillerne skulle prestere dårligere under for eksempel Hans Erik Ødegaard. Det er Ikke noe ekstraordinært med Solbakken.
Mange har trukket frem Solbakken sin evne til å organisere et forsvar som ganske ekstraordinært. Med tanke på at vi har gått fra å slippe inn ett mål per kamp under Lagerbäck til 0,86 per kamp under Solbakken uten en nevneverdig forbedring i spillermaterialet så vil jeg si Solbakken gjør noe riktig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»