ESC- Eurovision SongContest 2022

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: ESC- Eurovision SongContest 2022

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: lør mai 14, 2022 8:19 pm
JODDEMM skrev: lør mai 14, 2022 8:05 pm Til "tema": foretrakk den godslige og småartige Olav Viksmo Slettan av dom som har kommentert etter Kong Jostein Pedersen.
Ja, han har vært helt ok. Det skinte litt i gjennom at han ikke var så veldig fan av ESC til å begynne med, men etter hvert gikk det greit. Litt dårlig engelskuttale irriterte meg noe, som f. eks at han uttalte "proud" som "pråod". Men det gjør ham vel ikke til verdens verste menneske, akkurat. Stokstad er ok, men kanskje litt lite objektiv. Det var jo ikke Jostein Pedersen heller, men han er jo en legende. Tror imidlertid ikke det hadde vært noen god idé å hente ham tilbake.

En liten fun fact er at en kompis av meg ble sjekka opp av GP-Jostein en gang. Han beskrev ham visst som "et vidunderlig lite sukkertøy". Kompisen min er altså over 190 cm og veier 100 kg.
:lol:

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

SirJames skrev: lør mai 14, 2022 8:37 am Oppfordrer alle til å se Dagsnytt 18 fra i går, hvor man får et intervju med Eurovisiongeneral/historiker, forfatter og en godt kjent veteran i ESC-mijøet Kato Hansen. Han kommer med velbegrunnede argumenter for hvorfor det ikke er til det beste for ESC at det i år ligger an til en vinner som blir nettopp det grunnet politikk og ikke minst sympatistemmer.

Jostein Pedersen, også han en gammel ESC-traver, er også tilstede i studio. En tilstedeværelse som for meg ikke ga noe godt inntrykk av nevnte Pedersen, all den tid han virket susete og gjorde alt annet enn å svare på spørsmålene han fikk.

Vi må huske på at millioner av ukrainere med god grunn har flyktet fra hjemlandet sitt de siste månedene. Det fører til at de nå befinner seg i utlandet, og kan derfor stemme på hjemlandet sitt i kveldens finale. Det faktum, kombinert med sympatistemmer fra millioner av andre tv-seere, fører til at kveldens sending trolig mister all form for spenning.

Vinneren er nok like klar som det Rybak og Loreen var i hhv 2009 og 2012. Forskjellen er at disse vant på bakgrunn av bidragenes kvaliteter, noe som Kato Hansen helt riktig påpeker skal og bør være kjernen i Eurovision Song Contest.

Jostein Pedersen er nyoperert for en hjernesvulst. Mulig han ikke har kommet seg helt enda,

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Skraevadottir skrev: lør mai 14, 2022 8:19 pm
JODDEMM skrev: lør mai 14, 2022 8:05 pm Til "tema": foretrakk den godslige og småartige Olav Viksmo Slettan av dom som har kommentert etter Kong Jostein Pedersen.
Ja, han har vært helt ok. Det skinte litt i gjennom at han ikke var så veldig fan av ESC til å begynne med, men etter hvert gikk det greit. Litt dårlig engelskuttale irriterte meg noe, som f. eks at han uttalte "proud" som "pråod". Men det gjør ham vel ikke til verdens verste menneske, akkurat. Stokstad er ok, men kanskje litt lite objektiv. Det var jo ikke Jostein Pedersen heller, men han er jo en legende. Tror imidlertid ikke det hadde vært noen god idé å hente ham tilbake.

En liten fun fact er at en kompis av meg ble sjekka opp av GP-Jostein en gang. Han beskrev ham visst som "et vidunderlig lite sukkertøy". Kompisen min er altså over 190 cm og veier 100 kg.

Jostein er vel enda større enn det, så kanskje kompisen din ble liten i sammenheng?😁
Rart at engelsken hans er dårlig (synes du, jeg aner ikke).
Han bodde i England i mange år, gift med engelsk kone, og med engelske barn.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

John Andreassen var den beste kommentatoren for Norge etter min mening. Er noen år siden han sluttet med det da. Var vel produsent egentlig, men kommenterte også Finalen i mange år. Stilig stemme jeg alltid vil huske godt.

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Hvordan vet "vi" at det er Gaute Ormåsen?
Tror det er Gaute og Jonas Thomassen, jeg,

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Sulfat skrev: lør mai 14, 2022 7:43 pm TIX skal lese opp poengene fra Norge, ser jeg på Wiki. Kan bli pinlig.

Ja, det kommer til å cringe hardt der.

(Sønnen min har tourettes, så ingen saltyness den veien, men jfc)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Skraevadottir skrev: lør mai 14, 2022 8:19 pm "et vidunderlig lite sukkertøy"
Synes jeg hører ham for meg :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Vi rekker akkurat å løfte pokalen til Liverpool så er det på an igjen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Er det finale tippetråd?

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Det er mye jeg ikke skjønner, og hypen over Spania og Hellas er en av dem. Men i motsetning til Amanda, så kan Chanel synge. Spania hadde sin beste sang ever i 2016.
UK har en bra sang, men det hjølps inte. Europa liker ikke UK, og jeg aner ikke hvorfor. 19. plass til Sam, dessverre.

Heia Cornelia!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Herlig.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Her legges det jo allerede opp til at Ukraina skal vinne!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Da er vi igang allerede med politiske budskap…

startelver

Legg inn av startelver »

Ukraina har vunnet før programmet starter!!!!! Haha helt latterlig.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Vinnerlåta dette

Jukka

Legg inn av Jukka »

Er @2.08 på at Italia havner over Storbritannia verdt en innsats?

Edit. Driter i det. Vi kjører @5.75 på at Storbritannia havner utenfor topp 10
Sist redigert av Jukka den lør mai 14, 2022 9:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Hvem er denne kjerringa?

mashadar

Legg inn av mashadar »

Syttenhundretallet skrev: lør mai 14, 2022 9:01 pm Det er mye jeg ikke skjønner, og hypen over Spania og Hellas er en av dem.
Har ikke fått med meg at Spania er så hypet. Hellas har vel fått en del oppmerksomhet her hjemme pga at sangerinnen er norsk.

startelver

Legg inn av startelver »

Tvilsomt England er tippet topp 5

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Programleder ja. Takk Stokstad.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Må være rart for to nordmenn å gå ut med det tsjekkiske flagget som OL

startelver

Legg inn av startelver »

Her var det mye tull , sett i gang da . Typisk italiensk og utsette alt. Kommer til å skravle i timesvis.

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

mashadar skrev: lør mai 14, 2022 9:06 pm
Syttenhundretallet skrev: lør mai 14, 2022 9:01 pm Det er mye jeg ikke skjønner, og hypen over Spania og Hellas er en av dem.
Har ikke fått med meg at Spania er så hypet. Hellas har vel fått en del oppmerksomhet her hjemme pga at sangerinnen er norsk.
På youtube.

startelver

Legg inn av startelver »

Trodde alle skulle vifte med ukrainske flagg.

mashadar

Legg inn av mashadar »

startelver skrev: lør mai 14, 2022 9:08 pm Her var det mye tull , sett i gang da . Typisk italiensk og utsette alt. Kommer til å skravle i timesvis.
Spørsmålet er: kommer Kveldsnytt før kl 01.00?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Er det slik å forstå at alle er ferdige med å opptre, og vi bare venter på poengutdelingen nå?

Edit: tydeligvis ikke.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Den dærre særbehandlingen av tilbakestående franskmenn
Sist redigert av MatsEn89 den lør mai 14, 2022 9:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Spent på når Tsjekkia får lov til å begynne.Tipper 2145.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi starter snart , kommer første låta før halvtimen?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skru av lysene nå folkens

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»