Egon - ikke så bra

Svar
Trolljegeren

Re: Egon - ikke så bra

Legg inn av Trolljegeren »

Det er da en haug med restauranter i Oslo som tilbyr mat av god kvalitet og som samtidig har et prisnivå som er det samme som eller lavere enn Egon. Å havne på Egon som turist er egentlig tjenesteforsømmelse med alle hjelpemidlene man har i dag. De siste 5 årene har jeg aktivt brukt TripAdvisor og lokale anbefalinger for å finne restauranter i utlandet. Kun én gang har jeg hatt en ræva opplevelse i den perioden, og det var da vi syndet mot regelen vår og prioriterte beliggenheten til restauranten.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 12:22 pm Det er jo en hel haug av billigere alternativer for gode måltider i hovedstaden, men da må man bevege seg inn på områder som Grønland og det kan jo tross alt være farlig.
Hva anbefaler du da?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Trolljegeren skrev: tir apr 12, 2022 12:35 pm Det er da en haug med restauranter i Oslo som tilbyr mat av god kvalitet og som samtidig har et prisnivå som er det samme som eller lavere enn Egon. Å havne på Egon som turist er egentlig tjenesteforsømmelse med alle hjelpemidlene man har i dag. De siste 5 årene har jeg aktivt brukt TripAdvisor og lokale anbefalinger for å finne restauranter i utlandet. Kun én gang har jeg hatt en ræva opplevelse i den perioden, og det var da vi syndet mot regelen vår og prioriterte beliggenheten til restauranten.
Jeg mimrer litt nå........men kom på en greie fra Playa Des Americas, det er sikkert minst 15 år siden vi var der.
Og der har vi (kona og jeg) bare vært 1 gang.
Vi fant en liten indisk restaurant og stakk inn der og fikk servert absolutt fantastisk indisk mat.
Derfor oppsøkte vi samme restaurant noen dager serere og bestilte det samme, men fikk helt RÆVA mat.
Dårlig ikke lite ustabil kvalitet, kan man si. Sykt dårlig ikke lite overraskelse, for å bruke gammel terminologi.
Det er ikke lett å ta ansvar og anbefale noe som helst for noen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Guttorm123 skrev: tir apr 12, 2022 12:45 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 12:22 pm Det er jo en hel haug av billigere alternativer for gode måltider i hovedstaden, men da må man bevege seg inn på områder som Grønland og det kan jo tross alt være farlig.
Hva anbefaler du da?
På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab (for dem som liker det).

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Har eierskifte av "lompa" hatt noen innvirkninger på kvalitet/porsjoner, eller er det mye likt?

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:

Queenie

Legg inn av Queenie »

busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Enkelte gamlinger elsker det, jeg spanderer lunsj eller middag der iblant. Gjør det ikke av egeninteresse, for å si det sånn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Hvor vanker folk fra Oslo da? Statholdergaarden?

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Queenie skrev: tir apr 12, 2022 1:19 pm
busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Enkelte gamlinger elsker det, jeg spanderer lunsj eller middag der iblant. Gjør det ikke av egeninteresse, for å si det sånn.
Ja, pussige greier det der.
Jeg ville tatt dem med til Dovrehallen. Ikke langt unna :)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Queenie skrev: tir apr 12, 2022 1:19 pm
busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Enkelte gamlinger elsker det, jeg spanderer lunsj eller middag der iblant. Gjør det ikke av egeninteresse, for å si det sånn.
Sant det.
Foreldrene min elsket Egon :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Eneste, og da mener jeg eneste, fordelen med Egons er at man betaler på forhånd, og slipper å vente på regningen.

Men igjen, det gjør man også på langt bedre BK..

Queenie

Legg inn av Queenie »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 1:36 pm Eneste, og da mener jeg eneste, fordelen med Egons er at man betaler på forhånd, og slipper å vente på regningen.
Og gratis påfyll av kaffe.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Ja, det er jo unektelig en fordel ;)

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Guttorm123 skrev: tir apr 12, 2022 1:21 pm Hvor vanker folk fra Oslo da? Statholdergaarden?
Om man vil ha tradisjonsmat og er litt redd for fremmed matkultur, så har Stortorvets Gjæstgiveri og Gamle Raadhus god mat.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 1:36 pm Eneste, og da mener jeg eneste, fordelen med Egons er at man betaler på forhånd, og slipper å vente på regningen.

Men igjen, det gjør man også på langt bedre BK..
Det er jo jævla digg konsept da. Å spise pommes frites og en club sandwich uten å føle at man er på restaurant.

Tror tradisjonelle restauranter har litt å lære her.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Trolljegeren skrev: tir apr 12, 2022 1:42 pm

Om man vil ha tradisjonsmat og er litt redd for fremmed matkultur, så har Stortorvets Gjæstgiveri og Gamle Raadhus god mat.
Sikkert noen flerkulturelle herligheter dette.

Queenie

Legg inn av Queenie »

For oss som ikke bryr oss så veldig mye om mat og feinschmeckeri så duger selvfølgelig Egon, men enig i at det er veldig overpriset. De vinner på beliggenhet og parkeringsmuligheter, samt at det går kjapt. Og når man er med likesinnede som heller ikke bryr seg så veldig så er vel selskapet det viktigste. Litt som da jeg skulle lage en god middag og fikk beskjed om at man like gjerne kunne spist tre dager gammel grandis, maten er ikke alltid så vesentlig 😜

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.

Visa

Legg inn av Visa »

Eneste gangene jeg drar på Egon er for å ta noen utepils. Dyr og dårlig mat, lider av alt for stor meny. Typisk sted å dra for mødre som skal spandere storby opplevelse på familien.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 12:22 pm Det er jo en hel haug av billigere alternativer for gode måltider i hovedstaden, men da må man bevege seg inn på områder som Grønland og det kan jo tross alt være farlig.
Trenger ikke det heller, hele Løkka er teppebombet med gode restauranter.
I tillegg har man 'Way down south' ved akerselva, danske Kød ved Tollbugata, Den glade Gris etc.
Frogner, Bygdøy, Hegdehaugsveien og Majorstua har og mye bra, i tillegg til alle Streetfood alternativene som har kommet med årene(Nå senest på Barcode). Coyo og Castello ved Sørenga(Coyo har antagelig noen av de beste cocktailene i Oslo).

Altså listen er lang og det beste er at samtlige av disse er milevis over Egon i kvalitet og koster mindre eller rundt de samme prisene på Egon igjen.
Skulle jeg eventuelt valgt noe mer franchise så hadde jeg gått på Olivia, rundt 200 kr for en god pizza og nydelig italiensk vin ved siden av er både betydelig mye billigere enn Egon og igjen langt bedre kvalitet.

Egon er ikke noe annet enn rent lureri.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Sist redigert av KongOlav2 den tir apr 12, 2022 2:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Eller forresten: Egon har ok bruschetta

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

KongOlav2 :
Mye bra i Oslo
............................
Folk flest bor ikke i Oslo, og er sjeldent der.
Det burde kanskje opprettes en egen tråd for dere.
"Hva er bedre i Oslo?"
Jeg melder meg ut når det utarter seg til hva som skjer i Oslo.
Sist redigert av fargeblind den tir apr 12, 2022 2:09 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Man kjøper ikke maten på Egon. Man kjøper beliggenheten, den korte tiden det tar å få mat og den upersonlige touchen. For noen er dette deilig og man kan ha lavere skuldre.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Kebab ja.... Da skjønner jeg hvorfor. Jeg tror vi har litt forskjellige krav til maten når man skal betale for å få det tilberedt profesjonelt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

46 kan være en nødløsning for den som foretrekker banan.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html

Sikkert mye bra der, bare det ikke er noe asiatisk.
Liker ikke noe som helst av asiatiske retter, middelhavskost derimot ....

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 2:11 pm 46 kan være en nødløsning for den som foretrekker banan.
😍

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: tir apr 12, 2022 2:10 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Kebab ja.... Da skjønner jeg hvorfor. Jeg tror vi har litt forskjellige krav til maten når man skal betale for å få det tilberedt profesjonelt.
Gratulerer med utmerkede leseferdigheter og selektiv redigering.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: tir apr 12, 2022 2:12 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html

Sikkert mye bra der, bare det ikke er noe asiatisk.
Liker ikke noe som helst av asiatiske retter, middelhavskost derimot ....
Jeg er heller ikke spesielt glad i asiatisk bortsett fra sushi, men det er mye annet bra. Burgersjapper, mexicansk, italiensk og mye annen middelhavsmat. Både spansk/tapeas og gresk er bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»