Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
TrueTopRed

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av TrueTopRed »

Leste et sted at Steven Bergwijn var linket, og det kan jo gi mening av flere grunner. De Beek blir fort også som en nyanskaffelse når han faktisk blir trodd på og coachet riktig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Nå melder den engelske avisen Daily Mail at Ten Hag kan komme til å gjøre en Tottenham-spiller til sitt første kjøp. Ifølge avisen skal nederlenderen ønske seg landsmannen Steven Bergwijn (24) til Old Trafford.

Ser at Daily Mail også melder dette. Spennende spiller.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: søn apr 17, 2022 4:59 pm Nå melder den engelske avisen Daily Mail at Ten Hag kan komme til å gjøre en Tottenham-spiller til sitt første kjøp. Ifølge avisen skal nederlenderen ønske seg landsmannen Steven Bergwijn (24) til Old Trafford.

Ser at Daily Mail også melder dette. Spennende spiller.
Slår meg som 2 + 2 = 5 logikk. Bergwijn har lenge vært ønsket av EtH til Ajax. Og han ville sikkert vært et glimrende kjøp. For Ajax. Jeg vil tro at han forstår at listen må legges noe høyere i PL.

Når det er sagt, han har fått PL-flopper til å levere på et høyt nivå og en spiller som Ziyech var fantastisk i Ajax mot topplag i CL. Ingenting ville vært bedre enn dersom man kunne gjøre slike kjøp og faktisk lykkes med dem. Men jeg ser på det som helt usannsynlig.

Og jeg vil påstå at det samme gjelder for Donny. Selv
om han ble verdsatt i Ajax er det slett ikke sikkert at inntreden til EtH gjør han til en nøkkelspiller i Man Utd.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: søn apr 17, 2022 5:25 pm Bergwijn har lenge vært ønsket av EtH til Ajax. Og han ville sikkert vært et glimrende kjøp. For Ajax. Jeg vil tro at han forstår at listen må legges noe høyere i PL.
Samtidig handler det fort om hva som er tanken bak det. Om det kanskje var for å bli en nökkelspiller hos Ajax, så er det kanskje mer som en oppgradering i tropp og alternativ for flankene hos oss. Han og Sancho på kantene gir vel mening. Jeg rater ikke Rash like höyt som endel andre, så bare der er det muligheter i min bok.

I et marked der United trolig må legge pengene i andre possisjoner, så blir en Bergwijn til "lommerusk" et funn.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jeg ser Ralf snakker om å følge Klopps oppskrift ut av elendigheten. Og det er vel en plan det er lett å forstå at de plukker opp. Nå er det sikkert ikke så enkelt, men vi kan jo se litt på det. Transfers synes å være viktig i den planen, og skal man følge Klopp bør man treffe bra.

Så hva gjorde Klopp?
Han tok det over tid.
Han beholdt de riktige spillerne
Han handlet fra PL
Han handlet i et tydelig alderssegment, 25 årish
Mange spillere har vært igjennom Red Bull-systemet
Kvalitet > Navn
De store kjøpene kom når ting var på plass

Om vi kikker på dagens Man Utd er det liten grunn til å tro at det blir gjort endringer nå på keeperplassen. Om ikke de Gea vil vekk.

Backer:
Milner ble viktig for Klopp i starten. Jeg synes det er rart at ikke Lindeløf har blitt brukt som back. Han er ikke ukjent med det. Kanskje Klopp hadde kombinert Lindeløf og Laird, om han er så bra som jeg får inntrykk av, på høyrebacken? Det kan sammenlignes med Gomez og Trent, slik at trent fikk tid på å utvikle seg riktig.
På venstreback var det altså Milner som dekket opp til Robbo tok den. Luke Shaw og Alex Telles? Bør ikke en god manager få til det med disse?
Det er kanskje ikke backer som er første posisjon ut?

Stoppere:
Her hentet Klopp Klavan og Matip tidlig, før van Dijk ble storkjøpet.
Jeg er litt på det samme som venstrebacken. Her ikke det man har der bedre enn det ser ut? Om man ikke finner en godt og fornuftig kjøp fra PL? Min absolutte favoritt da ville vært Brightons Adam Webster. Sånn cirka riktig alder og fra PL. Men med en litt for trøblete skadehistorikk. Alternativet for kunne vært Wesley Fofana. Jurrien Timber ville ikke vært typisk Klopp, men... Fra utlandet ryktes Pau Torres. Det tror jeg også er et godt kjøp. Klikker på alder iallfall, og kanskje ikke det største navnet (kanskje ikke viktig sånn utad, men trenger de flere stjerner? Kanskje heller ei gruppe?).

Midtbanen:
Jeg tror nøkkelen til å heve alle ligger her. To gode kjøp. No-braineren min er Konrad Laimer. Han bare krysser i alle bokser (unntatt PL). Han og Yves Bissouma (her må jeg krype litt til korset. Syntes lenge han var oppskrytt men det han har vist til tider denne sesongen har vært enormt bra.) ville ha gitt Fernandes den ryggdekningen han trenger for å være god. Så er det jo naturlig å beholde McTominay, og Garner er vel god nok? Jeg ville kastet Fred på sjøen, men det er folk som liker han bedre enn meg. Det har jeg respekt for.

Foran:
Greenwood og Rashfords form må være tidenes hodepine i en klubb. Førstnevnte er sikkert tapt, men går det å få på igjen Rashford? Må tro det. Rashford, Cristiano, Sancho og Elanga er et bra utgangspunkt. PL og Red Bull? Bowen og Nkunku?

Det første sommervinduet til Klopp var faktisk bare Matip, Wijnaldum, Mané, Karius og Klavan.
Matip-Webster
Wijnaldum-Bissouma
Mané-Nkunku
Karius-Ingen
Klavan-Laimer

Kanskje?
Nå er det sikkert grunn til å tro at ETH har god kontroll på Eredivisie, og kanskje finner Klavan og Matip der. Men skal Man Utd følge Klopps plan så tror jeg man kanskje bør forvente litt mindre profilerte navn enn Haaland og Rice?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: tir apr 19, 2022 1:04 pm Jeg ser Ralf snakker om å følge Klopps oppskrift ut av elendigheten. Og det er vel en plan det er lett å forstå at de plukker opp. Nå er det sikkert ikke så enkelt, men vi kan jo se litt på det. Transfers synes å være viktig i den planen, og skal man følge Klopp bør man treffe bra.

Så hva gjorde Klopp?
Han tok det over tid.
Han beholdt de riktige spillerne
Han handlet fra PL
Han handlet i et tydelig alderssegment, 25 årish
Mange spillere har vært igjennom Red Bull-systemet
Kvalitet > Navn
De store kjøpene kom når ting var på plass

Om vi kikker på dagens Man Utd er det liten grunn til å tro at det blir gjort endringer nå på keeperplassen. Om ikke de Gea vil vekk.

Backer:
Milner ble viktig for Klopp i starten. Jeg synes det er rart at ikke Lindeløf har blitt brukt som back. Han er ikke ukjent med det. Kanskje Klopp hadde kombinert Lindeløf og Laird, om han er så bra som jeg får inntrykk av, på høyrebacken? Det kan sammenlignes med Gomez og Trent, slik at trent fikk tid på å utvikle seg riktig.
På venstreback var det altså Milner som dekket opp til Robbo tok den. Luke Shaw og Alex Telles? Bør ikke en god manager få til det med disse?
Det er kanskje ikke backer som er første posisjon ut?

Stoppere:
Her hentet Klopp Klavan og Matip tidlig, før van Dijk ble storkjøpet.
Jeg er litt på det samme som venstrebacken. Her ikke det man har der bedre enn det ser ut? Om man ikke finner en godt og fornuftig kjøp fra PL? Min absolutte favoritt da ville vært Brightons Adam Webster. Sånn cirka riktig alder og fra PL. Men med en litt for trøblete skadehistorikk. Alternativet for kunne vært Wesley Fofana. Jurrien Timber ville ikke vært typisk Klopp, men... Fra utlandet ryktes Pau Torres. Det tror jeg også er et godt kjøp. Klikker på alder iallfall, og kanskje ikke det største navnet (kanskje ikke viktig sånn utad, men trenger de flere stjerner? Kanskje heller ei gruppe?).

Midtbanen:
Jeg tror nøkkelen til å heve alle ligger her. To gode kjøp. No-braineren min er Konrad Laimer. Han bare krysser i alle bokser (unntatt PL). Han og Yves Bissouma (her må jeg krype litt til korset. Syntes lenge han var oppskrytt men det han har vist til tider denne sesongen har vært enormt bra.) ville ha gitt Fernandes den ryggdekningen han trenger for å være god. Så er det jo naturlig å beholde McTominay, og Garner er vel god nok? Jeg ville kastet Fred på sjøen, men det er folk som liker han bedre enn meg. Det har jeg respekt for.

Foran:
Greenwood og Rashfords form må være tidenes hodepine i en klubb. Førstnevnte er sikkert tapt, men går det å få på igjen Rashford? Må tro det. Rashford, Cristiano, Sancho og Elanga er et bra utgangspunkt. PL og Red Bull? Bowen og Nkunku?

Det første sommervinduet til Klopp var faktisk bare Matip, Wijnaldum, Mané, Karius og Klavan.
Matip-Webster
Wijnaldum-Bissouma
Mané-Nkunku
Karius-Ingen
Klavan-Laimer

Kanskje?
Nå er det sikkert grunn til å tro at ETH har god kontroll på Eredivisie, og kanskje finner Klavan og Matip der. Men skal Man Utd følge Klopps plan så tror jeg man kanskje bør forvente litt mindre profilerte navn enn Haaland og Rice?
Helt sikkert fornuftig det.

Jeg vil legge til Kamara som en slags halvdyr Klavan/Matip. Treffer ikke helt på kriteriene. Jeg er heller ikke overbevist om at han er bra nok. Men han er en spillertype de andre topplagene har (et sted mellom Jorginho, Rodri og Fabinho) som Man Utd helt åpenbart mangler. Og han kommer fra et lag som spiller en fotball som ikke er helt ulik den Ajax spiller. Også er han selvsagt «gratis».

Bissouma er kanskje bedre, men er en del spørsmål ved den karen også.

Når en først er inne på Red Bull og midtstoppere ville det kanskje vært naturlig å touche innom Gvardiol, men mulig det blir Haaland/Rice-kategorien. Veldig spent på hva man gjør med midtstopperne. Oppleves litt som at Klopp prioriterer ekstremt fysiske midtstoppere (fikk selvsagt i pose og sekk med van Dijk), mens Pep er mer opptatt av pasningsspillet deres. Interessant hva EtH gjør der.

Ser man Ajax spille er det ofte forsvarsspillerne som finner spillerne i rommet mellom forsvaret og midtbanen til motstanderen. Og dette rommet overbefolkes gjerne med både midtbanespillere og angripere.

Det var i mine øyne den store tabben med Varane. Han tilførte ikke noen av delene. Varane i dag er ikke særlig mer atletisk enn Lindeløf/Maguire, og er heller ikke noen bedre pasningsspiller. I fjor sommer håpet jeg på Torres eller Kounde, og der er jeg i grunnen i sommer også.

Jeg tror Torres kunne vært litt ala Blind, og rimelig game changer for det oppbyggende spillet. Samtidig liker jeg nok den litt mer aggressive tilnærmingen til Kounde enda bedre i selve forvarsspillet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

tbb skrev: tir apr 19, 2022 7:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 19, 2022 1:04 pm Jeg ser Ralf snakker om å følge Klopps oppskrift ut av elendigheten. Og det er vel en plan det er lett å forstå at de plukker opp. Nå er det sikkert ikke så enkelt, men vi kan jo se litt på det. Transfers synes å være viktig i den planen, og skal man følge Klopp bør man treffe bra.

Så hva gjorde Klopp?
Han tok det over tid.
Han beholdt de riktige spillerne
Han handlet fra PL
Han handlet i et tydelig alderssegment, 25 årish
Mange spillere har vært igjennom Red Bull-systemet
Kvalitet > Navn
De store kjøpene kom når ting var på plass

Om vi kikker på dagens Man Utd er det liten grunn til å tro at det blir gjort endringer nå på keeperplassen. Om ikke de Gea vil vekk.

Backer:
Milner ble viktig for Klopp i starten. Jeg synes det er rart at ikke Lindeløf har blitt brukt som back. Han er ikke ukjent med det. Kanskje Klopp hadde kombinert Lindeløf og Laird, om han er så bra som jeg får inntrykk av, på høyrebacken? Det kan sammenlignes med Gomez og Trent, slik at trent fikk tid på å utvikle seg riktig.
På venstreback var det altså Milner som dekket opp til Robbo tok den. Luke Shaw og Alex Telles? Bør ikke en god manager få til det med disse?
Det er kanskje ikke backer som er første posisjon ut?

Stoppere:
Her hentet Klopp Klavan og Matip tidlig, før van Dijk ble storkjøpet.
Jeg er litt på det samme som venstrebacken. Her ikke det man har der bedre enn det ser ut? Om man ikke finner en godt og fornuftig kjøp fra PL? Min absolutte favoritt da ville vært Brightons Adam Webster. Sånn cirka riktig alder og fra PL. Men med en litt for trøblete skadehistorikk. Alternativet for kunne vært Wesley Fofana. Jurrien Timber ville ikke vært typisk Klopp, men... Fra utlandet ryktes Pau Torres. Det tror jeg også er et godt kjøp. Klikker på alder iallfall, og kanskje ikke det største navnet (kanskje ikke viktig sånn utad, men trenger de flere stjerner? Kanskje heller ei gruppe?).

Midtbanen:
Jeg tror nøkkelen til å heve alle ligger her. To gode kjøp. No-braineren min er Konrad Laimer. Han bare krysser i alle bokser (unntatt PL). Han og Yves Bissouma (her må jeg krype litt til korset. Syntes lenge han var oppskrytt men det han har vist til tider denne sesongen har vært enormt bra.) ville ha gitt Fernandes den ryggdekningen han trenger for å være god. Så er det jo naturlig å beholde McTominay, og Garner er vel god nok? Jeg ville kastet Fred på sjøen, men det er folk som liker han bedre enn meg. Det har jeg respekt for.

Foran:
Greenwood og Rashfords form må være tidenes hodepine i en klubb. Førstnevnte er sikkert tapt, men går det å få på igjen Rashford? Må tro det. Rashford, Cristiano, Sancho og Elanga er et bra utgangspunkt. PL og Red Bull? Bowen og Nkunku?

Det første sommervinduet til Klopp var faktisk bare Matip, Wijnaldum, Mané, Karius og Klavan.
Matip-Webster
Wijnaldum-Bissouma
Mané-Nkunku
Karius-Ingen
Klavan-Laimer

Kanskje?
Nå er det sikkert grunn til å tro at ETH har god kontroll på Eredivisie, og kanskje finner Klavan og Matip der. Men skal Man Utd følge Klopps plan så tror jeg man kanskje bør forvente litt mindre profilerte navn enn Haaland og Rice?
Helt sikkert fornuftig det.

Jeg vil legge til Kamara som en slags halvdyr Klavan/Matip. Treffer ikke helt på kriteriene.
….
Jeg tror Torres kunne vært litt ala Blind, og rimelig game changer for det oppbyggende spillet. Samtidig liker jeg nok den litt mer aggressive tilnærmingen til Kounde enda bedre i selve forvarsspillet.
Ja det var på ingen måte en lukket liste med spillere. Kamara bør være en aktuell Matip, og Gvardiol er fantastisk. Kan vel godt sammenlignes med fjorårets kjøp av Konate, og selv om de stopperne som er i Man Utd nå er helt på van Dijk nivå så bør de være god nok til at Gvardiol kan få vokse inn i laget.
Er også enig i at Pau Torres fort kan være den katalysatoren laget trenger. Ser veldig spillende og dominerende ut, uten å gjøre så voldsomt ut av seg.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir apr 19, 2022 7:26 pm Når en først er inne på Red Bull og midtstoppere ville det kanskje vært naturlig å touche innom Gvardiol
Jeg hadde vært veldig for dette. Prisen blir stiv, men greit å fått på plass en potensiell stopper for de neste 10 årene. Hadde dog vært viktig hva slags makker han hadde.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bør midtstopper prioriteres allerede i sommer for United? Eller heller gjøre jobben enklere for dagens stoppere ved å hente ny DM og høyreback? Samt at dere så klart også trenger en angrepsspiller til.

Lezah

Legg inn av Lezah »

KongOlav2 skrev: ons apr 20, 2022 10:47 am Bør midtstopper prioriteres allerede i sommer for United? Eller heller gjøre jobben enklere for dagens stoppere ved å hente ny DM og høyreback? Samt at dere så klart også trenger en angrepsspiller til.
Vi har to stoppere som pleier å være skadefrie. To stykker som ikke kan regnes med. En annen som skadefri kan være klasse, men mye av-og-på mht til skader. Så ja, en stopper er som en del andre ting en prioritet imo. Høyreback kan vi overleve, særlig dersom vi har baller til å la Laird og Dalot rullere der, og hvor forhåpentligvis førstnevnte kan ta stegene vi håper på. Da har vi sikret oss i lang td akkurat der.

Jack

Legg inn av Jack »

Herregud for et salig rot stallen vår er.

Spillere garantert ut:

Henderson, Bailly, Tuanzebe, Matic, Pereira, Lingard, Mata, Pogba, Martial, Cavani

Spillere som IMO bør ut i tillegg:

Wan-Bissaka, Jones, Shaw, Williams, Chong (noen som vet hvordan han gjør det?) og Marcus Rashford.
Greenwood er ferdig.

Dvs at vi står igjen med følgende tropp om alle forsvinner:

Keepere: De Gea, Heaton, (Grant, ny tredjekeeper)
Forsvarsspillere: Dalot, Lindelof, Varane, Maguire, Telles
Midtbanespillere: de Beek, McTominay, Fred, Hannibal, Bruno
Angrepsspillere: Ronaldo, Elanga, Sancho, Shoretire, Pellistri (mulig nytt utlån)

Det gir 16 (17) spillere.

6-7 spillere inn, for å få en tropp på 22-23, klarer vi det da?
Det er ikke en umulig oppgave IMO. Svært vanskelig, men ikke umulig.

I tillegg kan man spe på med et par tre spillere fra U18/U23. Laird, Fernandez, Garnacho og kanskje til og med Aarøen-Hansen?

Kjipt at Mazraoui stikker til Bayern.

Edit: Jeg tror ten Hag er keen på å gi en mulighet til Donny og at den foretrukne formasjonen blir 433.
Sist redigert av Jack den ons apr 20, 2022 8:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »



Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jack_Daniels skrev: ons apr 20, 2022 8:30 pm Dvs at vi står igjen med følgende tropp om alle forsvinner:
Keepere: De Gea, Heaton, (Grant, ny tredjekeeper)
Forsvarsspillere: Dalot, Lindelof, Varane, Maguire, Telles
Midtbanespillere: de Beek, McTominay, Fred, Hannibal, Bruno
Angrepsspillere: Ronaldo, Elanga, Sancho, Shoretire, Pellistri (mulig nytt utlån)

Det gir 16 (17) spillere.

6-7 spillere inn, for å få en tropp på 22-23, klarer vi det da?
Det er ikke en umulig oppgave IMO. Svært vanskelig, men ikke umulig.

I tillegg kan man spe på med et par tre spillere fra U18/U23. Laird, Fernandez, Garnacho og kanskje til og med Aarøen-Hansen?
Hvorfor bør Chong ut hvis du ikke vet hvordan han gjør det? Ikke at jeg tror han blir god nok, men inntil han fikk en drøy skade var han visst glitrende for Birmingham. Kommet seg nå etter flere måneder ute, men vet ikke hvordan han har gjort det nå.

Sånn umiddelbart ser jo ikke troppen din feil ut, selv om jeg vil beholde Rash. Men Garner bør være en del av troppen, og vi får se hva tanken er med Diallo og Laird neste sesong. Jeg tror det fort blir nye utlån på dem (og Pellistri), men Garner er jeg sikker på er klar for å begynne å spille for oss. Vært gøy om Laird fikk være med som alternativ på backen.

Aner ikke hva vi har av budsjett, ei heller hva vi kan få inn på spillerkjøp. Vi frigjør enormt mye penger i lønn, men som alltid ikke vært ute etter Bosman-spillere. Men 250 i midler etter salg? Ikke umulig for kompetente folk å gjøre noe med det...

Jack

Legg inn av Jack »

Lezah skrev: ons apr 20, 2022 9:03 pm
Jack_Daniels skrev: ons apr 20, 2022 8:30 pm Dvs at vi står igjen med følgende tropp om alle forsvinner:
Keepere: De Gea, Heaton, (Grant, ny tredjekeeper)
Forsvarsspillere: Dalot, Lindelof, Varane, Maguire, Telles
Midtbanespillere: de Beek, McTominay, Fred, Hannibal, Bruno
Angrepsspillere: Ronaldo, Elanga, Sancho, Shoretire, Pellistri (mulig nytt utlån)

Det gir 16 (17) spillere.

6-7 spillere inn, for å få en tropp på 22-23, klarer vi det da?
Det er ikke en umulig oppgave IMO. Svært vanskelig, men ikke umulig.

I tillegg kan man spe på med et par tre spillere fra U18/U23. Laird, Fernandez, Garnacho og kanskje til og med Aarøen-Hansen?
Hvorfor bør Chong ut hvis du ikke vet hvordan han gjør det? Ikke at jeg tror han blir god nok, men inntil han fikk en drøy skade var han visst glitrende for Birmingham. Kommet seg nå etter flere måneder ute, men vet ikke hvordan han har gjort det nå.

Sånn umiddelbart ser jo ikke troppen din feil ut. Men Garner bør være en del av troppen, og vi får se hva tanken er med Diallo og Laird neste sesong. Jeg tror det fort blir nye utlån på dem (og Pellistri), men Garner er jeg sikker på er klar for å begynne å spille for oss. Vært gøy om Laird fikk være med som alternativ på backen.

Aner ikke hva vi har av budsjett, ei heller hva vi kan få inn på spillerkjøp. Vi frigjør enormt mye penger i lønn, men som alltid ikke vært ute etter Bosman-spillere. Men 250 i midler etter salg? Ikke umulig for kompetente folk å gjøre noe med det...
Jeg glemte av Diallo, lulz.

Chong er vel 22 nå og har ikke gjort noe av betydning til nå i karrieren sin og det er akkurat slike typer man må være fullstendig hensynsløs med, noe vi ikke har vært tidligere. Man belønner middelmådighet. Det jeg så av han i United-drakt er ikke akkurat imponerende, snarere tvert i mot. Jeg fikk med med at han spilte litt i en slags indreløper/fri offensiv rolle før skaden og at det kledde han mer enn ren ving. Spørsmålet var noe uheldig plassert, det var mer ment om han har kommet seg tilbake etter skaden, my bad.

19 kamper, 1 mål og 3 assist lukter det heller ikke svidd av i Championship.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Jack

Legg inn av Jack »

Saliph skrev: ons apr 20, 2022 9:44 pm
Moussa Diaby fra Leverkusen virker fet. Raphinha er vel nailed on til Barca?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Muppeten i meg tenker ungt, ungt, ungt siden jeg er lei mye av dritten som har vært for lenge hos oss, men samtidig trenger vi sterke karakterer og folk som nok har vært litt around the block, sammen med J-Lo. Men det er en del ganske flashy, unge angripere jeg ser for meg enten ville vært litt typisk THH/RR, eller som de to kjenner godt til på andre måter; Diaby er nevnt, Nkunku, J. David, kanskje Madueke? Og hvor god er er Doku? Noe sånt hadde vært ganske kult, i mangel på en bedre betegnelse.

Men veldig for at vi finner folk med hår på balla rundt 25 år, som da kan lede an og i tillegg være med i mange år fremove.r

Saliph

Legg inn av Saliph »



Overhodet ikke solgt på han der. Har vel knapt spilt denne sesongen pga. skader også.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: fre apr 22, 2022 12:04 pm

Overhodet ikke solgt på han der. Har vel knapt spilt denne sesongen pga. skader også.
Tja, en langvarig hamstringskade gjør at han mistet 14 kamper, det kan skje den beste/verste. Men heller ikke sykt gira på ham, samtidig innrømmer jeg glatt å liksom aldri ha "tenkt" voldsomt over ham. Han spiller i en posisjon vi absolutt trenger noen, altså mellom midtbane og forsvar. Men skal vi sende 60 mill til Leeds bør det bli for Raphinha. Jeg tror kanskje ikke noen av dem går for det beløpet uansett.

Apropos midtbanen, så lurer jeg fælt på hva ETH m/venner tenker. Hvis vi går ut fra at Pogba-Matic er bankers ut, så er det samtidig nærliggende å tro at

1. Donny vil få en sjanse under ETH, siden han er fan.
2. Garner blir en del av troppen
3. Mejbri det samme, trolig.

Skal vi da hente både en anker-type og en indreløper i tillegg? McFred? Noe sier med at Scott McT ikke er god nok pasningsspiller etter ETHs smak. Mtp manglene i angrep og forsvar tror jeg det ikke er heeeelt usannsynlig at vi kun henter 1 midtbanespiller i sommer og heller sper på med folk som har vært på utlån+Mejbri, slik at midlene kan prioriteres andre steder. Vet ikke om jeg er utelukkende negativ til det, egentlig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre apr 22, 2022 12:40 pm
Saliph skrev: fre apr 22, 2022 12:04 pm

Overhodet ikke solgt på han der. Har vel knapt spilt denne sesongen pga. skader også.
Tja, en langvarig hamstringskade gjør at han mistet 14 kamper, det kan skje den beste/verste. Men heller ikke sykt gira på ham, samtidig innrømmer jeg glatt å liksom aldri ha "tenkt" voldsomt over ham. Han spiller i en posisjon vi absolutt trenger noen, altså mellom midtbane og forsvar. Men skal vi sende 60 mill til Leeds bør det bli for Raphinha. Jeg tror kanskje ikke noen av dem går for det beløpet uansett.

Apropos midtbanen, så lurer jeg fælt på hva ETH m/venner tenker. Hvis vi går ut fra at Pogba-Matic er bankers ut, så er det samtidig nærliggende å tro at

1. Donny vil få en sjanse under ETH, siden han er fan.
2. Garner blir en del av troppen
3. Mejbri det samme, trolig.


Skal vi da hente både en anker-type og en indreløper i tillegg? McFred? Noe sier med at Scott McT ikke er god nok pasningsspiller etter ETHs smak. Mtp manglene i angrep og forsvar tror jeg det ikke er heeeelt usannsynlig at vi kun henter 1 midtbanespiller i sommer og heller sper på med folk som har vært på utlån+Mejbri, slik at midlene kan prioriteres andre steder. Vet ikke om jeg er utelukkende negativ til det, egentlig.
Nærliggende å tro er en svært presis beskrivelse. Usikker på om det blir slik.

Beholder han Donny dersom han ikke tenker at han skal være bankers? Begynner å bli viktig for han å få spilletid.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre apr 22, 2022 1:32 pm
Beholder han Donny dersom han ikke tenker at han skal være bankers? Begynner å bli viktig for han å få spilletid.
Selvsagt umulig å være bombastisk på forhånd. Vi vet dog at ETH liker spilleren DVB. Så at han får en sjanse tror jeg. Så får man se derfra og ut hvordan det blir.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ehhhhh


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre apr 22, 2022 1:37 pm
tbb skrev: fre apr 22, 2022 1:32 pm
Beholder han Donny dersom han ikke tenker at han skal være bankers? Begynner å bli viktig for han å få spilletid.
Selvsagt umulig å være bombastisk på forhånd. Vi vet dog at ETH liker spilleren DVB. Så at han får en sjanse tror jeg. Så får man se derfra og ut hvordan det blir.
Ja. Samtidig vil jeg tro at det at han liker en spiller for Ajax, med deres ressurser, ikke nødvendigvis innebærer at han liker en spiller i det som skal være et topplag i PL.

Dersom van de Beek får sjansen under EtH tror jeg det blir som ren tier. Type Firmino, men kanskje i 4231 med en spiss foran seg. I en slik rolle har han noen kvaliteter han har vist frem i PL også. Teknisk er han ryddig, og jeg tror han kan være et bra spillpunkt. I en slik rolle, hvor det handler om å gjøre noe på små flater, er han faktisk en ganske god pasningsspiller. Kort oppsummert er styrkene hans bevegelse uten ball (målteft), linkup-spill og presspill.

Hadde noen fine flikker til Mata, hadde han ikke? Mot Everton og Watford? Moro dersom vi kan få mer av det!

Ikke helt usannsynlig at Bruno og Donny bytter posisjon under EtH. Selv om jeg holder en knapp på Bruno som en av angriperne.
Sist redigert av tbb den fre apr 22, 2022 1:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: fre apr 22, 2022 1:48 pm Ehhhhh

For en nerd.

(Skal sjekke hvem andre han er agent for)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre apr 22, 2022 1:57 pm
Saliph skrev: fre apr 22, 2022 1:48 pm Ehhhhh

For en nerd.

(Skal sjekke hvem andre han er agent for)
Muppet!

(Allerede sjekket, bare ræl.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre apr 22, 2022 1:51 pm Dersom van de Beek får sjansen under EtH tror jeg det blir som ren tier. Type Firmino, men kanskje i 4231 med en spiss foran seg. I en slik rolle har han noen kvaliteter han har vist frem i PL også. Teknisk er han ryddig, og jeg tror han kan være et bra spillpunkt. I en slik rolle, hvor det handler om å gjøre noe på små flater, er han faktisk en ganske god pasningsspiller. Kort oppsummert er styrkene hans bevegelse uten ball (målteft), linkup-spill og presspill.

I teorien bør man kunne spille brukbart i PL hvis man har vært god i CL mot bedre lag, men alt gjenstår å se. Jeg er oppriktig spent. På veldig mye.

Hadde vi hatt gode nok backer kunne jo en slags fleskivel 4-2-2-2 med Bruno-DVB i den "andre toeren" (eh...) vært morsomt. To ganske frie spisser/angripere som stresser forsvaret og hjelpes av toer nr 2. Garner-Mejbri kunne fint også spille i forskjellige roller her. Vil jo kreve mye disiplin og arbeid men det burde ikke være for mye forlangt... Så kunne et mer designert anker og en alt mulig-mann ligge mer bak de fremre toerne.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: fre apr 22, 2022 1:57 pm
(Skal sjekke hvem andre han er agent for)
Det var ikke rare greiene.

En Rudiger som driter i CL for å spille for i en alder av 29 år lukter jo mer JM enn noe jeg syns virker fristende/en med rett motivasjon.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Sies visst at han ikke er agenten til Rüdiger, men at de er nære kompiser.

Jaja, samme faen, sikkert piss uansett.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hvem bør egentlig avskrives og selges allerede til sommeren? Utover de med utgående kontrakt, samt Matic. Er det noen flere som det egentlig ikke er håp for?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: fre apr 22, 2022 2:08 pm Sies visst at han ikke er agenten til Rüdiger, men at de er nære kompiser.

Jaja, samme faen, sikkert piss uansett.
Sikkert jævlig fett or proffe fotballspillere å ha folk i livet sitt som driver og herjer i SOME "på deres vegne".

Unntaket er broren til Pogba, som nok er talsmannen hans.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»