Klæbo og skiforbundet

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Klæbo og skiforbundet

Legg inn av newsflash »

I likhet med Northug i sin tid, så sliter Klæbo med å komme til enighet med skiforbundet om neste års utøverkontrakt.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/0Gye ... ikke-enige

Nå tror jeg jo dette ordner seg i år også, men en skal ikke utelukke en privat satsning for Johannes. Noe av det jeg tror holder han igjen er det gode samarbeidet med Arild Monsen og tilgangen til smørere osv skiforbundet disponerer.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

penger, penger, penger, millioner, millioner, millioner ........

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

newsflash skrev: man apr 25, 2022 11:23 pm I likhet med Northug i sin tid, så sliter Klæbo med å komme til enighet med skiforbundet om neste års utøverkontrakt.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/0Gye ... ikke-enige

Nå tror jeg jo dette ordner seg i år også, men en skal ikke utelukke en privat satsning for Johannes. Noe av det jeg tror holder han igjen er det gode samarbeidet med Arild Monsen og tilgangen til smørere osv skiforbundet disponerer.
De klassiske landslagskonkurransene i langrenn blir jo utfordret av nye ideer om å lage overnasjonale team, etter mønster fra sykling f.eks. I herrelangrenn så har vel den til tider store norske dominansen gjort at den generelle interessen har dalt. Nå er også Norges eneste reelle utfordrer utestengt fra sporten, så man kan få mange resultater av typen 8 nordmenn blant de 10 første i verdenscuprenn fremover.

Kanskje vil det påskynde landslagenes endelikt? Ikke at jeg er overbevist om at interessen vil øke ved en slik omlegging. Kanskje snarere tvert imot.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Virker rart at det skal være nødvendig å krangle om dette foran hver sesong. Aner ikke om det er Klæbo som er vanskelig eller Skiforbundet som er urimelige, men virker litt rart at det "bare" er Klæbo som har problemer med å signere denne kontrakten hvert år.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

tartaglia2 skrev: tir apr 26, 2022 7:39 am Virker rart at det skal være nødvendig å krangle om dette foran hver sesong. Aner ikke om det er Klæbo som er vanskelig eller Skiforbundet som er urimelige, men virker litt rart at det "bare" er Klæbo som har problemer med å signere denne kontrakten hvert år.
Klæbo er vel den eneste som er i stand til å skaffe så mye sponsorpenger at en privat satsning av like god kvalitet som den han får på landslaget er realistisk.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

newsflash skrev: tir apr 26, 2022 10:09 am
tartaglia2 skrev: tir apr 26, 2022 7:39 am Virker rart at det skal være nødvendig å krangle om dette foran hver sesong. Aner ikke om det er Klæbo som er vanskelig eller Skiforbundet som er urimelige, men virker litt rart at det "bare" er Klæbo som har problemer med å signere denne kontrakten hvert år.
Klæbo er vel den eneste som er i stand til å skaffe så mye sponsorpenger at en privat satsning av like god kvalitet som den han får på landslaget er realistisk.
Er greit nok det, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor han må krangle om denne kontrakten hvert eneste år. Er det skiforbundet som ikke vil tilby samme avtale eller Klæbo som prøver å få gjennom nye krav? Burde være mulig å løse dette på en smidigere måte. Har inntrykk av at Johaug også fikk gjennom en del personlige tilpasninger i avtalen sin uten at hun skapte spesielt mye bråk rundt dette.

dorian

Legg inn av dorian »

tartaglia2 skrev: tir apr 26, 2022 7:39 am Virker rart at det skal være nødvendig å krangle om dette foran hver sesong. Aner ikke om det er Klæbo som er vanskelig eller Skiforbundet som er urimelige, men virker litt rart at det "bare" er Klæbo som har problemer med å signere denne kontrakten hvert år.
Det er tre år siden sist vel.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

tartaglia2 skrev: tir apr 26, 2022 10:42 am Er greit nok det, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor han må krangle om denne kontrakten hvert eneste år. Er det skiforbundet som ikke vil tilby samme avtale eller Klæbo som prøver å få gjennom nye krav? Burde være mulig å løse dette på en smidigere måte. Har inntrykk av at Johaug også fikk gjennom en del personlige tilpasninger i avtalen sin uten at hun skapte spesielt mye bråk rundt dette.
Det har du nok rett i, virker som at det handler mye om markering.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Mandag 2. mai skal landslagene presenteres i Oslo, det er fremdeles stor usikkerhet hvorvidt Klæbo vil delta på denne presentasjonen.

Link

En av punktene som de krangler om er hvovidt en smører Klæbo ønsker med skal være en del av Skifobundets smøreteam får være med...

Personlig tror jeg fremdeles at Klæbo blir å finne på landslaget, men tipper det drøyer til etter sommeren før de blir "enige".

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Sannelig, da ble det enighet.

Link

Tidsnok til at Klæbo kunne presenteres sammen med resten av landslaget til og med :)

dorian

Legg inn av dorian »

newsflash skrev: man mai 02, 2022 5:56 pm Sannelig, da ble det enighet.
Ser de har kranglet om hans høydetreningsplaner for neste sesong. Det høres veldig rart ut, trodde landslaget var ganske fleksible på dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»