Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Svar
Strider

Re: Viaplays Premier League-satsing fra 2022/23

Legg inn av Strider »

Jack_Daniels skrev: søn aug 14, 2022 9:30 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn aug 14, 2022 9:25 pm
Jack_Daniels skrev: søn aug 14, 2022 9:12 pm

Viaplay viser alle livesendinger i 50 fps.
Hvor nevner de dette hvis man kan lese om dette på deres sider?
Jeg har sett de skrive det til folk på Twitter, men et kjapt googlesøk førte meg hit:

https://help.viaplay.com/nb/hvilken-net ... aler-dere/
Er ikke så ekspert på TV men hvor mange TVer kan egentlig få ut utbytte av 50fps?
4k er en ting men hvor mange tver kan kjøre 50 fps egentlig?

Kan en hdmi kabel ha max 60 fps?


Har sett en del NHL kamper på Viaplay på min PC skjerm med 144hz og DVI kabel og da er bildet veldig bra og sikkert 50 fps. Mens på min 4k tv som er koblet til en PC så tror jeg ikke det er 50 fps.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

coldballs skrev: søn aug 14, 2022 11:08 pm
Mysterio19 skrev: søn aug 14, 2022 9:04 pm Bakke mener at "VAR kan jo ikke se på alt" og at han "alltid er enig med VAR". God natt.
coldballs skrev: søn aug 14, 2022 7:02 pm Noen som har funnet en oversikt over hvilke kamper viaplay skal vise i 4k ?
Pleier å være mulig her: https://viaplay.no/sport/ovrig-sport/ultra-hd

Brentford-United ble vist i 4K i går, Chelsea-Spurs i dag og neste er Spurs-Wolves førstkommende lørdag.

Ah, kjipt. Da kunne jeg jo sett Conte vs.Tuchel i 4k. Men jeg fatter ikke hvordan jeg skulle fått sette dette på min apple-tv eller viaplay-appen på tv'n ? Er jo umulig å finne der.

Edit: Der fant jeg det i appen jeg. Godt gjemt bak "øvrig sport". Takk uansett!
Da er det bekreftet at også United-Liverpool vises i Ultra HD.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Premier League er 30 år i disse dager

Bilde

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: søn aug 14, 2022 10:37 pm
Lezah skrev: søn aug 14, 2022 9:33 pm
Machine_Head skrev: søn aug 14, 2022 9:19 pm Eirik Bakke høres ut som han er kronisk deprimert. Fullstendig uegnet til å være ekspert i et studio.
Jeg lo faktisk i stad, da han sa noe ala "Dette var en fartsfylt kamp..." som om han snakket i søvne.
Måtte bare flire når ankeret setter opp Bakke med et eller annet om hvordan dette var en veldig spennende kamp, og han svarer like monotont som at han skulle beskrevet været. Gud bedre for en kjip type. Det var vel samme situasjon det sikkert, betegnende at det ikke er mulig å huske flere eksempler av ordkunsten hans.
Eirik Bakke er monoton og kjedelig, og han er litt vanskelig å forstå og sluker ordene. Men han har en mye bedre forståelse av det som skjer på banen er stort sett alle andre eksperter. Litt formidlingshjelp så er han der, og da blir det interessant. Samtidig er Sigrid Heien Hansen et ganske ryddig anker. Hun er ikke mest opptatt av å ta plass sjøl, så det fungerer.
Viaplay har et mulig potensiale i studio. Det som skjer på stadion derimot, og når Stokke kommenterer. Au au au.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

For min del kunne Viasat økt prisen med 200kroner og gitt oss muligheten til å mute kommentatorene men beholde lyden ellers.

Downlight

Legg inn av Downlight »

markantovertak skrev: man aug 15, 2022 3:14 pm
Machine_Head skrev: søn aug 14, 2022 10:37 pm
Lezah skrev: søn aug 14, 2022 9:33 pm

Jeg lo faktisk i stad, da han sa noe ala "Dette var en fartsfylt kamp..." som om han snakket i søvne.
Måtte bare flire når ankeret setter opp Bakke med et eller annet om hvordan dette var en veldig spennende kamp, og han svarer like monotont som at han skulle beskrevet været. Gud bedre for en kjip type. Det var vel samme situasjon det sikkert, betegnende at det ikke er mulig å huske flere eksempler av ordkunsten hans.
Eirik Bakke er monoton og kjedelig, og han er litt vanskelig å forstå og sluker ordene. Men han har en mye bedre forståelse av det som skjer på banen er stort sett alle andre eksperter. Litt formidlingshjelp så er han der, og da blir det interessant. Samtidig er Sigrid Heien Hansen et ganske ryddig anker. Hun er ikke mest opptatt av å ta plass sjøl, så det fungerer.
Viaplay har et mulig potensiale i studio. Det som skjer på stadion derimot, og når Stokke kommenterer. Au au au.
Synes Stokke er flink og god til å formidle, liker han.
Nå går jeg forøvrig for IPTV, får da inn alle Viasat sine kanaler pluss haugevis av andre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Harduetforslag skrev: man aug 15, 2022 3:16 pm For min del kunne Viasat økt prisen med 200kroner og gitt oss muligheten til å mute kommentatorene men beholde lyden ellers.
Eventuelt valgt kommentatorer. Svenske, danske, engelske. Skjønner ikke at det ikke er en mulighet. Og så kunne de kuttet noen kostnader etter hvert som de forskjellige ble valgt bort.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hakker fortsatt her når jeg går inn på Viaplay appen. Noen flere som har det slik?

Jack

Legg inn av Jack »

Viaplay anklager TV2 for tyveri av Premier League-bilder!

Viaplay truer med søksmål mot TV 2 for det de mener er brudd på avtalen om å vise bilder fra Premier League. De kaller det for «tyveri», skriver Kampanje.

Vi opplevde med VG i fjor at de med den norske loven i hånden stjal klipp fra oss. Vi hadde en runde i retten og det var en klar avgjørelse der. Det er ikke desto mindre skuffende å erfare at TV 2, som bør vite alt om hva som er lov og ikke lov innenfor sportsrettigheter, stjeler med armer og bein, sier sportssjef Peter Nørrelund i Viaplay Group til Kampanje.

Det er TV 2s bruk av klipp fra Premier League i sine sportssendinger som er kjernen i konflikten. Nørrelund mener TV 2s bruk av klippene er «ren og skjær tyveri». Han viser både til omfanget av klipp og at TV 2 skal ha vist klipp fra kamper mens de pågår. Viaplay Group sendte et brev til TV 2 etter første runde med en anmodning om å stoppe, men ifølge Nørrelund har ikke det ført til noen endringer.

- Jeg sendte TV 2 et brev etter første runde og jeg var i dialog med John Robberstad, men vi kan ikke ha en fornuftig dialog med folk som stjeler fra deg, sier Nørrelund.

Nå kan tvisten havne i retten.

- Vi vil sende en stevning og så vil vi forlange en kompensasjon. Sportsrettigheter er dyre, og når TV 2 begynner å vise klipp mens begivenheten er i gang, så ødelegger de vår forretning, sier han.

Kravet kan bli på flere millioner kroner.

- Det stemmer at vi har hatt kontakt med Viaplay, og vi inviterte dem til en diskusjon om nyhetsretten, noe de avviste. I stedet fikk vi et brev fra advokatene deres i går kveld, som vi nå skal svare på, sier pressesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.

Dermed må TV 2 belage seg på å en runde i retten mot Viaplay-advokatene på samme måte som VG måtte for noen år siden. TV 2 er trygge på at de ikke har gjort noe ulovlig, skriver Kampanje.

https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=103121

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

"Gratis"-kampen denne uken er Leeds-Chelsea på søndag kl 15, og Chelsea-Leicester neste runde lørdag 27. august kl 16.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Mysterio19 skrev: fre aug 19, 2022 2:39 pm "Gratis"-kampen denne uken er Leeds-Chelsea på søndag kl 15, og Chelsea-Leicester neste runde lørdag 27. august kl 16.
City - Forest i runde 5 (31. august kl. 20:30).

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »


Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Om noen har Q22-dekoderen fra Altibox, vil Viaplay-appen fortsatt hakke i helgen fikk jeg bekreftet... Virker ikke som om de har peiling på hvordan de fikser den.

Downlight

Legg inn av Downlight »

IPTV til under 100 kroner pr måned

Nevi

Legg inn av Nevi »

Downlight skrev: fre aug 19, 2022 4:57 pm IPTV til under 100 kroner pr måned
Har forstått det slik at du må ha ett abonnement pr menneske i en husstand som vil se på TV samtidig.
Så med mindre man bor alene må man ha minst to stk. Men uansett mye billigere ja.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Heisann, noen som har en IPTV-løsning hvor man kan se kamper i opptak? Abonnementet på min tjeneste gikk ut denne uken, men kunne ikke finne en mulighet for det så da er jeg litt på utkikk etter noe annet siden jeg må se Arsenal-kampen i opptak denne uken. Hvis ja, pliiiiis send en dm :)

Dubia

Legg inn av Dubia »

Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Jeg får opp reprise av Liverpool-Coventry fra 94/95-sesongen.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Jepp.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Ohlaien skrev: lør aug 20, 2022 4:12 pm
Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Jeg får opp reprise av Liverpool-Coventry fra 94/95-sesongen.
No spoilers, please! Jeg skal se den senere.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

ulfarne skrev: lør aug 20, 2022 4:23 pm
Ohlaien skrev: lør aug 20, 2022 4:12 pm
Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Jeg får opp reprise av Liverpool-Coventry fra 94/95-sesongen.
No spoilers, please! Jeg skal se den senere.
Jau. Jeg noterer det i almanakken, så jeg ikke glemmer det.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Ja, funker nå men for noe forbanna tull. Her betaler man en formue for å følge laget sitt så leverer dem dette?!

Nesten så man savner TV2 og en skrikende Jon Børrestad.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hoppidioten skrev: lør aug 20, 2022 4:34 pm
Dubia skrev: lør aug 20, 2022 4:11 pm Flere som ikke får opp Everton- Nottingham Forrest men Fulham- Brentford istedenfor?
Ja, funker nå men for noe forbanna tull. Her betaler man en formue for å følge laget sitt så leverer dem dette?!

Nesten så man savner TV2 og en skrikende Jon Børrestad.
Tv2 gjorde det samme flere ganger i fjor

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

ulfarne skrev: fre aug 19, 2022 2:57 pm
Mysterio19 skrev: fre aug 19, 2022 2:39 pm "Gratis"-kampen denne uken er Leeds-Chelsea på søndag kl 15, og Chelsea-Leicester neste runde lørdag 27. august kl 16.
City - Forest i runde 5 (31. august kl. 20:30).
Tottenham - Fulham i runde 6 (3. september kl. 16:00)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Hmm. Av en eller annen grunn er ikke V premium kanalene tilgjengelig på annet enn streaming på dekoderen, trodde de skulle havne som vanlige kanaler i tillegg

Kukost

Legg inn av Kukost »

Ho Silje dama i studio høres ut som Tone Damli. Og jeg begriper ikke hvorfor hun er der? Er det kun for å ha et kvinnelig kjønn i studio? Er så skuffet omver studio til Viasat at jeg orker ikke høre på det

eppaen

Legg inn av eppaen »

Bojan Djordjic og Pål Andre Helland gjør seg seg veldig bra i studio. Og programlederne fungerer godt.

lund

Legg inn av lund »

Kukost skrev: fre aug 26, 2022 11:44 am Ho Silje dama i studio høres ut som Tone Damli. Og jeg begriper ikke hvorfor hun er der? Er det kun for å ha et kvinnelig kjønn i studio? Er så skuffet omver studio til Viasat at jeg orker ikke høre på det
Det gjør vel strengt tatt Eirik Bakke også. Alle er sogninger.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg forstår lite av Ljungberg og Djordic. Jeg er ikke litt vant med å høre svensk, så må konsentrere meg mer enn jeg ønsker. Fredrik er god, men skulle ønske han pratet engelsk istedet. :p Eirik Bakke er totalt krise.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Hvordan finner jeg 4k kampene på viaplay? hva skal jeg søke på?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»