IK Start - Klubbtråd

Svar
Yourexperiencemaydif

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Nå fikk jeg plutselig et mentalt bilde av Martin Ramsland i Jerv drakt i ES 2022. Uff. Nå ble jeg dårlig.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Sånn cirka enig med Tjelmeland- "ønsker dem alt vondt"! 😉

Neida- men enig med ham i at jeg ikke ønsker Jerv opp, og kun fordi jeg ikke vil ha Brann ned! Skjer det så er det 2.plassen vi resterende kan sikte oss inn på!

Skulle Jerv derimot gå opp- så er ikke det noe som i seg selv vil føles ergelig for meg som Start-supporter da det er en klubb som ikke vekker de store følelsene i meg verken den ene eller andre veien!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Bare tull å ikke ville ha Jerv opp i Eliteserien. Vi skal være gode nok til å knuse all motstand i OBOS uansett. Er vi ikke det fortjener vi ikke spille i øverste liga. Sier ikke vi er det nå altså, men det bør jo være målet.

Nei, jeg heier stolt på Jerv på onsdag. Det fører jo bare til økt fotballinteresse på Sørlandet. Hva i alle dager er galt med det?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Hoppidioten skrev: søn des 12, 2021 8:14 pm Bare tull å ikke ville ha Jerv opp i Eliteserien. Vi skal være gode nok til å knuse all motstand i OBOS uansett. Er vi ikke det fortjener vi ikke spille i øverste liga. Sier ikke vi er det nå altså, men det bør jo være målet.

Nei, jeg heier stolt på Jerv på onsdag. Det fører jo bare til økt fotballinteresse på Sørlandet. Hva i alle dager er galt med det?
Om det er mitt innlegg "du svarer på"- så sier jeg egentlig ikke at jeg ikke vil ha Jerv opp- går i grunnen utelukkende på at jeg ikke vil ha Brann ned- for de tror jeg vil bli en helt annen konkurrent i 1.divisjon enn Jerv neste år!

Vi skal være gode nok til å gå rett opp neste år ja- og det blir en hemningsløs jobb uansett, og den blir ikke noe enklere med et såret Brann-dyr som selskap!

For Sørlands-fotballen totalt sett vil det derimot være bra at vi stadig er representert på øverste nivå- men Start har nok av lag vi skal passere fra denne sesongen til neste sesong om vi ikke skal bale med Brann også, så jeg foretrekker nok at Brann av den grunn beholder plassen!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hoppidioten skrev: søn des 12, 2021 8:14 pm Bare tull å ikke ville ha Jerv opp i Eliteserien. Vi skal være gode nok til å knuse all motstand i OBOS uansett. Er vi ikke det fortjener vi ikke spille i øverste liga. Sier ikke vi er det nå altså, men det bør jo være målet.

Nei, jeg heier stolt på Jerv på onsdag. Det fører jo bare til økt fotballinteresse på Sørlandet. Hva i alle dager er galt med det?
Jeg mener ikke det er noe direkte galt i å holde med Jerv på onsdag, men jeg mener det ikke er åpenbart at en som Startsupporter skal gjøre det. Greit at vi skal knuse all motstand i OBOS uansett, men nå er vi dessverre ikke i nærheten av å gjøre det og da vil jeg heller få beholde Jerv. Dette da de fort kan miste spillere og få en liten dupp etter årets knallsesong. Mjøndalen og Stabæk kan fort komme foran oss på tabellen, men dette er ikke klubber som garantert rykker opp igjen. Spesielt Stabæk tror jeg kan få seg en knekk både sportslig og økonomsik. Mjøndalen er sikkert rigget godt økonomsik for å spille OBOS, men de er jo såpass svake og jeg ser ikke for meg at de kommer til å rundspille alt og alle i ligaen etter å ha bodd i egen 16- meter og forsvart eget mål med nebb og klør i 60 kamper på rad.

Brann derimot kommer med 85% sannsynlighet (dette er tall jeg har fra GIG!) til å gå rett opp.

Det er selvfølgelig bra for "Sørlandsfotballen" at vi har ett lag i ES, og som ekte Aust-egd synes jeg jo det hadde vært stas. Men nå er jeg i hovedsak Start supporter, og ser ikke helt hva vi skal tjene på at Jerv spiller i divisjonen over oss. Kanskje de kan låne ut juniorer som trenger spilletid til oss? Hadde vi spilt i ES hadde jeg synes det var veldig gøy å få de opp, men nå ender det kun opp med at vi mister to av neste sesongs høydepunkter og at vi muligens taper noen sponsorkroner til bedrifter som heller vil eksponere seg i ES.

Jeg synes heller vi skal håpe på en kalassesong til neste år som ender med at Start og Jerv tar hhv. 1. og 2. plass.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Dersom Brann bli i ES synes jeg neste sesong ser svært åpen ut. De potensielt største klubbene (Oss, Stabæk, FFK) har potensielle svakheter både på og utenfor banen. De mindre klubbene som gjorde det bra i år kan fort miste sine beste spillere til andre klubber, og kan muligens få en dupp. Mjøndalen er rett og slett ikke gode nok til å vinne divisjonen, men jeg tror de er solide nok til å komme komfortabelt innenfor topp seks.

Men det er selvfølgelig et sidespor, fordi vi må jo faktisk skjerpe oss. Nå er året snart omme og vi står med OBOSligaens dårligste forsvar, en utradert angrepsrekke når Marcovic går til S08 for 800 000 og en hyggelig men ganske middelmådig keeper. Legg til at det er interne stridigheter i investorgruppa som gjør at vi ikke får inn nye folk i støtteapparat/organisasjon og at vi har en trener som så langt ikke har bevist noe som helst på dette nivået.

Gleder meg til 2022!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Yourexperiencemaydif skrev: man des 13, 2021 12:23 pm når Marcovic går til S08 for 800 000
eller: til Sarpsborg for 0,8 millioner ;)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Bdm' tsh!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Anbefaler å alle å høre siste episode av "Start en pod" med Erlend Segberg som gjest. Svarer ganske ærlig, men rolig og nøkternt, om ting og tang i sin tid i Start. Er også tydelig på at han fremdeles er Start fan og gjerne kommer tilbake en gang. Blant annet en nydelig fun-fact/anekdote om Nigel Reo Cocker.

Jeg vet at Erlend Segberg ikke er verdens beste fotballspiller, men jeg tror vi hadde vært bedre stilt dersom vi hadde klart å beholde forholdsvis unge og lokale spillere som eksempelvis han, Wichne og Salvesen. At spillere som Daland, Ajer og Christensen forsvinner er naturlig og fornuftig, men at de spillerne som er/er på vei til å bli kurante ES spillere forsvinner til andre norske middelmådigheter er en uting. SÅ kunne vi heller brukt litt mer penger på hakket skarpere spillere i andre posisjoner.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Under 3 år etter vi sparka Rekdal har han rykket opp til Eliteserien med HamKam og blitt ny RBK trener. Vi skulle aldri sparket Rekdal!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Sodajr skrev: man des 20, 2021 12:02 pm Under 3 år etter vi sparka Rekdal har han rykket opp til Eliteserien med HamKam og blitt ny RBK trener. Vi skulle aldri sparket Rekdal!
Nei der kan vi se! :twisted:

Vi kasta ham på dør fordi han "spilte for mye kort" på La Manga midtvinters (!)

I tiden etterpå har han tatt HamKam fra bunnen av 1.divisjon til suverent opprykk på 1,5 sesonger...

..og nå er det selveste Rosenborg som har funnet ut at de har bruk for hans tjenester!

RBK gratuleres med Serie-Gullet 2022, 2023 og 2024!


Så da er det bare å ta en tur til Grimstad neste år når Jerv møter RBK! Da får vi et gjensyn med 2 tidligere Start-trenere 🥴


Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Marcussen melder at investorene sannsynligvis forsvinner ut, og at jobben i Start går utover helsen hans.

Jeg begynner å bli redd at vi ikke har sett bunnen ennå.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Jesper og Brandsdal i samtaler med Start
https://www.fvn.no/sport/start/i/oW8epm ... droemmeduo

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Haha! Det hadde vært hinsides ellevillt, men om det er en god i de er jeg mer usikker på.

Det blir ganske bisart å høre Jesper bli intervjuet av reporter fra sørlandsnyhetene på indre bane under en pause på blivakker.no stadion.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

SÅ er det kanskje like ellevillt at vi nå, igjen, holdes som gisler av demotiverte investorer som helst vil ut, men vil ha med seg en slant ut døra. Spesielt når den som fronter dette i meida er ansatt av nevnte investorer gjennom SED.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Yourexperiencemaydif skrev: tir des 21, 2021 2:56 pm Haha! Det hadde vært hinsides ellevillt, men om det er en god i de er jeg mer usikker på.

Det blir ganske bisart å høre Jesper bli intervjuet av reporter fra sørlandsnyhetene på indre bane under en pause på blivakker.no stadion.
Trenger ikke vært usikker på om Mathisen er rett mann som sportssjef. Han har selvsagt ingenting i en slik stilling å gjøre. Mangler bare John Arne Riise som hovedtrener så er tidenes sirkus i gang i klubben som alltid tar de gale valgene.

Corvus

Legg inn av Corvus »

JODDEMM skrev: man des 20, 2021 1:39 pm
Sodajr skrev: man des 20, 2021 12:02 pm Under 3 år etter vi sparka Rekdal har han rykket opp til Eliteserien med HamKam og blitt ny RBK trener. Vi skulle aldri sparket Rekdal!
Nei der kan vi se! :twisted:

Vi kasta ham på dør fordi han "spilte for mye kort" på La Manga midtvinters (!)

I tiden etterpå har han tatt HamKam fra bunnen av 1.divisjon til suverent opprykk på 1,5 sesonger...

..og nå er det selveste Rosenborg som har funnet ut at de har bruk for hans tjenester!

RBK gratuleres med Serie-Gullet 2022, 2023 og 2024!
Alle vet at Rekdal er en glimrende trenger. En slik trener kunne jo ikke vare lenge i Start. Om det er kortspill eller andre bagateller er revnende likegyldig.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Corvus skrev: tir des 21, 2021 10:48 pm
JODDEMM skrev: man des 20, 2021 1:39 pm
Sodajr skrev: man des 20, 2021 12:02 pm Under 3 år etter vi sparka Rekdal har han rykket opp til Eliteserien med HamKam og blitt ny RBK trener. Vi skulle aldri sparket Rekdal!
Nei der kan vi se! :twisted:

Vi kasta ham på dør fordi han "spilte for mye kort" på La Manga midtvinters (!)

I tiden etterpå har han tatt HamKam fra bunnen av 1.divisjon til suverent opprykk på 1,5 sesonger...

..og nå er det selveste Rosenborg som har funnet ut at de har bruk for hans tjenester!

RBK gratuleres med Serie-Gullet 2022, 2023 og 2024!
Alle vet at Rekdal er en glimrende trenger. En slik trener kunne jo ikke vare lenge i Start. Kunne jo risikert å få orden i sysakene. Om det er kortspill eller andre bagateller er revnende likegyldig.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Men Reknett er nå uansett et tilbakelagt kapittel. Tjelmeland uttaler seg positivt om Mathisen i dagens FVN. Lurer på om Jesper må renske litt opp i Twitterfeeden sin dersom det her blir aktuelt.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ellers er det i dag 1 år siden "den store OBOS-aftenen" :P

"Feiringen" tar vi med et helt nytt år i nevnte divisjon🥴

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

FVN kjører veldig mange "gladsaker" nå, men samtilige har som utgangspunktet at SED forsvinner fra klubben, noe de enda ikke har gjort. Jeg liker ikke dette.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


Corvus

Legg inn av Corvus »

Sodajr skrev: tor des 23, 2021 12:50 pm Deilig SED er historie
https://www.fvn.no/sport/start/i/34XeJL ... g-ik-start
120 millioner brukt på 4 år. Prisverdig det. Synd at man ikke kan se et eneste positivt resultat av satsningen...

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Braut til Start! Ikke Erling, men heller ikke Andebyutgaven Albert Braut Tjaaland, men den siste nemlig *sjekker papirene* Jonathan Braut Brunes! På lån! Fra LSK!

Vi sender LSK dødaren Ramsland på dør, og får inn en spiller som ikke er god nok for LSK. På Lån tilgogmed. Dette er visstnok en spiller Tjelmis har siklet etter i årevis, men jeg mistenker at han av og til glemmer at han ikke lenger trener et hobbylag. Samtidig er det sikkert lett for han å glemme det, når han ser på nivået vi viser i alle livets faser.

Vi ryktes også til kontraktsløse Alagie Sanyang. Kantspiller/spiss som var god for KFUM ifjor. 25 år.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Braut ikke god nok for LSK er en drøy uttalelse. Ikke lett å danke ut Lehne Olsen denne sesongen, og blir fort uansett et tredjevalg neste sesong, og trenger spilletid. Har absolutt ikke gjort seg bort når han har fått spille i Eliteserien. Tror dere har gjort en god låneavtale her.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

lsklars skrev: lør jan 01, 2022 12:56 pm Braut ikke god nok for LSK er en drøy uttalelse. Ikke lett å danke ut Lehne Olsen denne sesongen, og blir fort uansett et tredjevalg neste sesong, og trenger spilletid. Har absolutt ikke gjort seg bort når han har fått spille i Eliteserien. Tror dere har gjort en god låneavtale her.
Alt er relativt, men jeg har nok sagt drøyere ting enn at en som du selv anser som et tredjevalg (selv uten TLO) ikke er god nok for LSK.

Men så lenge han kan knytte skoene sine og trikse til fem er han et forsterkning for oss pdd, for all del.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvem kan det være?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

""Skjelve skjelve"" Synes jeg har sett en lignende twittermelding før :D

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Dagens Start nytt:

Jesper blir ikke sportsdirektør. Oppgir "timing" som grunnen.
El Makrini ferdig i klubben.

Jeg er usikker på om dette er gode eller dårlige nyheter. Eventuelt en av hver.

For ordens skyld: Makrini flytter hjem på grunn av ett eller annet i familien, og det er selvfølgelig ikke noe morsomt. Virker som en fin fyr og ønsker han alt vel, og at familiekrisen er håndterbar og forbigående.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»