Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

Arsène Wenger skrev: fre sep 30, 2022 11:09 pm Mads Mikkelsen er en levende legende.
Amen, sister.

Du bør se denne:

https://www.imdb.com/title/tt11655202/? ... flmg_act_7

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

SirJames skrev: fre sep 30, 2022 11:11 pm
Arsène Wenger skrev: fre sep 30, 2022 11:09 pm Mads Mikkelsen er en levende legende.
Amen, sister.

Du bør se denne:

https://www.imdb.com/title/tt11655202/? ... flmg_act_7
Takk, broder. Skal se i morgen.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Sett 10 filmer med Mikkelsen som skuespiller, der Dr. Strange er svakest (ikke dårlig med andre ord) med 6/10.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

The Card Counter, 2021




Nå var dette månedens gratisfilm hos Altibox så slik kom jeg over filmen som jeg ellers ville forbigått.

https://www.imdb.com/title/tt11196036/

Fengslende film fra gambling-miljø som nok er ukjent for de fleste og fra Abu Graib og Guantanamo som heldigvis er ukjent for oss alle. Historien som er rammet inn i dette miljøet er av mindre betydning. Mine rause poenger, 8/10 er for kunstnerisk filming og overbevisende karakterer i et surrealistisk miljø. Tipper denne filmen er oversett av mange i koronatiden. Her er kvaliteter tvers gjennom som ikke bare kan sees men nytes også.

zappadude

Legg inn av zappadude »

Three the Hard Way ( 1974 ) av Gordon Parks Jr. - 7/10

Mortal Kombat Legends: Snow Blind ( 2022 ) av Rick Morales - 7/10

Hocus Pocus 2 ( 2022 ) av Anne Fletcher - 6/10

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

FjodorDVD skrev: lør okt 01, 2022 4:32 pm The Card Counter, 2021




Nå var dette månedens gratisfilm hos Altibox så slik kom jeg over filmen som jeg ellers ville forbigått.

https://www.imdb.com/title/tt11196036/

Fengslende film fra gambling-miljø som nok er ukjent for de fleste og fra Abu Graib og Guantanamo som heldigvis er ukjent for oss alle. Historien som er rammet inn i dette miljøet er av mindre betydning. Mine rause poenger, 8/10 er for kunstnerisk filming og overbevisende karakterer i et surrealistisk miljø. Tipper denne filmen er oversett av mange i koronatiden. Her er kvaliteter tvers gjennom som ikke bare kan sees men nytes også.
Bladde gjennom filmutvalget på filmoteket.no
Ser der at denne filmen er fritt tilgjengelig for alle med lånekort der.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bodies Bodies Bodies (2022)

Helt grei, MEN:
► Show Spoiler
6/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The Mauritanian (Prime Video) - rating 8/10.
IMDB rating 7.4.

Syk, syk film fra virkeligheten, om en innsatt uten noen siktelse i Guatanamo Bay.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Bilde

Prey

Beste jeg har sett på Predator-filmfronten siden originalen. Ikke at det skal så mye til…

Det ypperste fra Predator-universet de siste 30 årene har vært tegneserier og ulike spin-offs. Der var det ikke mangel på kreative konsepter, inkludert historiske settinger. En spesielt salgbar teknikk for meg er ideen om å bekjempe teknologisk overlegne motstandere med primitivt utstyr, og her glimter Prey til. Man legger handlingen til amerikansk kolonitid og gir monsteret noen verdige motstandere i Comanche-indianere som var kjent for sin krigerkultur.

Liker at man er tilbake til tanken bak ett enkelt kreatur som skaper bunnløs frykt for alle som befinner seg i dens nærvær. Selvsagt vil noen klage over at filmen ikke er mandig nok, men for helaftens action-skrekk var dette tidvis diggbart og akkurat passe blodig.

7/10



Bilde

Bodies Bodies Bodies

Et komisk innslag fra A24. Det er markedsført som en skrekkfilm, men etter hvert synes det tydelig at det er ment å være en mørk komedie, understreket i de håpløse karakterene og de latterlige situasjonene de skaper. Ikke så engasjerende når du håper alle skal dø, men det er uansett en film som gjør treffsikkert narr av TikTok-generasjonen. Aller siste scene reddet filmen for min del.

6/10



Bilde

Smile

Ikke dårlig, men den minnet meg om et skjema der du krysser av for alle filmene du kjenner igjen i handlingen. For ordens skyld, her er kortversjonen av lista: Final Destination, Oculus, It Follows, Ringu, Ju-on/The Grudge, Fallen, Drag me to Hell, etc. etc. etc.

Den der markedsføringskampanjen med folk som står og smiler på ondskapsfullt vis gikk meg også på nervene. Etter hvert blir det som er intendert som skummelt bare irriterende.

5/10

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.

kibby

Legg inn av kibby »

Look Both Ways (Netflix)

En jente i begynnelsen av 20-årene, Natalie, har en one night stand med sin beste kompis siste dagen av college, og tar en graviditetstest. Som er positiv. OG negativ...

Vi følger henne dermed gjennom to parallelle liv. Et med barn og et uten barn.

Ok underholdning, typisk chick flick. Men jeg liker Lili Reinhart (Betty fra Riverdale) som har hovedrollen, og Aisha Dee (Kat fra The Bold Type) i en av birollene. Så den var ikke så verst, men høy kvalitet er det ikke.

6/10

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bullet train

Ventet lenge på denne.
En gedigen skuffelse. Kan ikke komme på ene eneste god prestasjon fra noen av skuespillerne i denne filmen, og jeg er godt over snittet glad i Pitt. Barnslig tøv fra A til Å, med idiotisk og grotesk vold iblandet.
Reynolds balanserer dette perfekt i Deadpool. Her er det bare pinlig.

4/10

kibby

Legg inn av kibby »

Do Revenge (Netflix)

To jenter fra forskjellige omgangskretser slår seg sammen for å ta hevn på hverandres ekser, og danner et usannsynlig vennskap. Men hvor ekte er vennskapet egentlig?

Camila Mendes (Ronnie fra Riverdale) og Maya Hawke (Robin fra Stranger Things) imponerer i hovedrollene, mens Austin Abrams (Euphoria, Dash & Lilly) og Ava Capri (Love, Victor) spiller eksene. Bonus at også selveste Sansa Stark (Sophie Turner) spiller en liten rolle, samt legenden sjøl Sarah Michelle Gellar spiller rektoren. I tillegg er halvt norske Alisha Bøe (13 Reasons Why) med.

Typisk chick flick dette også, men her kommer det twists and turns hele veien som gjør at den ble alt annet enn forutsigbar underveis. Jeg likte den!

7/10

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

The Night Comes For Us 2018

I denne Indonesiske filmen,raser det unna i blodig vold
og action så det holder i reine The Raid stilen i 2 times
Lysten på Action,se denne
7,5/10

The Kwames

pava

Legg inn av pava »

Bloodsport. Klassiker ;)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Road Ends (1997)

Tok et gjensyn med denne i natt, kun 6 reviews på imdb sier vel sitt at dette ikke er den mest kjente filmen men jeg har den på DVD, bilde:
► Show Spoiler
Er ingen stor film men liker den godt, Hopper er kanskje den som gjør minst i sin rolle.
Minner om en klassisk western bare satt i moderne tid, jeg gir den 7/10

Corvus

Legg inn av Corvus »

Big George skrev: tor okt 06, 2022 1:24 am Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.
Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

pava skrev: søn okt 09, 2022 10:37 am Bloodsport. Klassiker ;)
Bilde
Må definitivt få sett igjen den godfilmen. Blir nok ikke før uti november, for nå er det kun skrekkfilm, de neste ukene som gjelder.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: søn okt 09, 2022 2:03 pm
pava skrev: søn okt 09, 2022 10:37 am Bloodsport. Klassiker ;)
Bilde
Må definitivt få sett igjen den godfilmen. Blir nok ikke før uti november, for nå er det kun skrekkfilm, de neste ukene som gjelder.
Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen :shock:
Men begynner å bli noen år siden nå

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn okt 09, 2022 2:06 pm Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen :shock:
Men begynner å bli noen år siden nå
Må tilbake til vinter 2017 for min del, så på høy tid å gjøre noe med det.
Alltids elsket stemningen, karakterene, musikken, skurken (Bolo Yeung), den herlige kjemien mellom Van Damme og Donald Gibb, han lille duden med briller og hockeysveis "GO USA!", og ikke minst alle de latterlige scenene, replikkene og den ganske så unike (hvert fall for den tid) måten filmen viser frem så mange ulike kampsportutøvere, fra hele verden, der alle deltar i en og samme turnering, uansett størrelse og bakgrunn.
Har vel kommet ei fortsettelse med Van Damme ikke mange årene tilbake, men de rett-på-video titlene utover 90-tallet, var skuffende saker, tross av at Gibb returnerte i en av dem.

pava

Legg inn av pava »

Frank.N.Steen skrev: søn okt 09, 2022 2:14 pm
Elgen skrev: søn okt 09, 2022 2:06 pm Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen :shock:
Men begynner å bli noen år siden nå
Må tilbake til vinter 2017 for min del, så på høy tid å gjøre noe med det.
Alltids elsket stemningen, karakterene, musikken, skurken (Bolo Yeung), den herlige kjemien mellom Van Damme og Donald Gibb, han lille duden med briller og hockeysveis "GO USA!", og ikke minst alle de latterlige scenene, replikkene og den ganske så unike (hvert fall for den tid) måten filmen viser frem så mange ulike kampsportutøvere, fra hele verden, der alle deltar i en og samme turnering, uansett størrelse og bakgrunn.
Har vel kommet ei fortsettelse med Van Damme ikke mange årene tilbake, men de rett-på-video titlene utover 90-tallet, var skuffende saker, tross av at Gibb returnerte i en av dem.

Yes. Er noe med stemningen i filmene fra denne perioden. Helt magisk. Aldri sett oppfølgerne selv. Har Kickboxer som nestemann på lista :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm
Big George skrev: tor okt 06, 2022 1:24 am Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.
Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

pava skrev: søn okt 09, 2022 2:50 pm Yes. Er noe med stemningen i filmene fra denne perioden. Helt magisk. Aldri sett oppfølgerne selv. Har Kickboxer som nestemann på lista :)
Kickboxer ja, den er jo også tøff, selv om en ler alltids godt av den scenen hvor en drita full Van Damme danser og sloss i vei, eller når han ser noen halvnakne småunger uti vannet, og øyeblikkelig drar frem et kamera for å ta bilder. Bolo Yeung er kanskje ikke like fryktinngytende som skurken i Kickboxer, men synes Bloodsport tar det igjen, ved å innehar langt flere artige og minneverdige karakterer, samt at Van Damme har ingen Donald Gibb ved sin side i den senere kampsport filmen. Også den fikk vel flere oppfølgere, både de uten Van Damme og et par som ikke er så altfor gamle, hvor actionhelten er tilbake igjen.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

SirJames skrev: søn okt 09, 2022 5:25 pm
Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm
Big George skrev: tor okt 06, 2022 1:24 am Den danske filmen Druk (Et glass til ) med Mads Mikkelsen. Så den tilfeldigvis på tv og den var ikke så bra som jeg trodde.
Flere av mine favorittfilmer er danske, men denne holdt ikke helt.
Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.
Denne filmen er GRIM! Jeg så den for over tre uker siden og den sitter fortsatt i hodet. Sist gang jeg reagerte så hardt var da jeg så legendariske Martyrs tilbake i 2009.

Selv om den ødela dagen min er det likevel en film jeg liker bedre desto mer jeg tenker på den. Det føltes som en ultrabrutal og satirisk kommentar på danske/skandinaviske stereotyper.

zappadude

Legg inn av zappadude »

Cops and Robbers ( 1973 ) av Aram Avakian 6/10

Buster and Billie ( 1974 ) av Daniel Petrie 6/10

Naked Gun 33⅓: The Final Insult ( 1994 ) av Peter Segal 7,5/10

Jeepers Creepers Reborn ( 2022 ) av Timo Vuorensola 4/10

Hellraiser ( 2022 ) av David Bruckner 6,,5/10

In the Line of Duty: The F.B.I. Murders ( 1988 ) av Dick Lowry 7/10

In the Line of Duty: A Cop for the Killing ( 1990 ) av Dick Lowry 6/10

In the Line of Duty: Manhunt in the Dakotas ( 1991 ) av Dick Lowry 6,5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hitherto skrev: tir okt 11, 2022 6:33 pm
SirJames skrev: søn okt 09, 2022 5:25 pm
Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm

Har du eller andre her sett den nye danske filmen, Speak no evil? Hadde veldig lyst til å se denne på kino, men fikk ikke gjort det. Får veldig gode kritikker.
Så den i ettermiddag.

Speak No Evil (2022)

Noe av det jævligste/ekleste jeg har sett.
► Show Spoiler
Spoiler egentlig ikke noe i spoileren over her, men den kan gi en pekepinn på "ekkelheten"...

Er litt forbanna, så må drøye med karakteren.
Denne filmen er GRIM! Jeg så den for over tre uker siden og den sitter fortsatt i hodet. Sist gang jeg reagerte så hardt var da jeg så legendariske Martyrs tilbake i 2009.

Selv om den ødela dagen min er det likevel en film jeg liker bedre desto mer jeg tenker på den. Det føltes som en ultrabrutal og satirisk kommentar på danske/skandinaviske stereotyper.
Ja, helt enig, den vil egentlig ikke slippe taket.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Buddy Boy (1999)

I rollene: Aidan Gillan, Emanuelle Seigner og Susan Tyrell bl.a. Regi Mark Hanlon

En ganske så forstyrret og psyk film dette her. Vi følger Francis (Aidan Gillan) som bor hjemme hos sin stemor som trenger hjelp til det meste virker det som. Han jobber på en fotobutikk der han fremkaller bilder og om kveldene spionerer han på naboene over gaten.
Filmen minner om Ereaserhead av David Lynch men er kanskje ikke så usammenhengende som den, jeg måtte ta en pause og så den over to kvelder. Er litt drøy kost og slett ikke en film du bare slenger på men en man tenker på lenge etter rulleteksten.
Jeg vil gi den 7/10

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Fall

God film for spenningssøkere.
Handlingen er ikke særlig gjennomtenkt. Budsjetter et par kasser øl og en drone. Men alt i alt er filmen bra.
Hvis du har baller, blir de strammet hele filmen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Vind skrev: tor okt 13, 2022 8:27 pm Fall

God film for spenningssøkere.
Handlingen er ikke særlig gjennomtenkt. Budsjetter et par kasser øl og en drone. Men alt i alt er filmen bra.
Hvis du har baller, blir de strammet hele filmen.
Jeg har baller, men kjente ikke noe særlig til stramming da jeg så denne, selv om jeg ga den 7/10.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Noen sjeler her som vet hvordan jeg kan se Blinkende lykter/Flickering lights på lovlig vis?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»