Hvilken film så du sist?

Svar
Knaberaps

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: man des 19, 2022 10:09 pm Flere bra filmer med Jason Statham.
Har sett én film av han uten at jeg husker hvilken, samt noe stykkvis og delt. Fristet ikke til å se mer av steinansiktet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:10 pm Godt mulig. Nevn 3?

Men nå må man vurdere filmer utifra sjanger. Å påstå at jeg ikke har peiling på film bare fordi jeg synes The Rock fungerer i Actionfilmer blir jo bare tullepåstander. Actionsjangeren er jo mest for underholdningen sin del og at man slipp å tenke så jævlig uansett. Han passer godt inn der og han holder seg vel stort sett til den sjangeren.
Du har Bruce Willis, Sylvester Stallone, Kurt Russel og Tom Cruise (fantastisk i Magnolia sistnevnte her) Og jeg skrev aldri at du ikke har peiling på film. Du er kanskje bare litt enkel :)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:17 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:10 pm Godt mulig. Nevn 3?

Men nå må man vurdere filmer utifra sjanger. Å påstå at jeg ikke har peiling på film bare fordi jeg synes The Rock fungerer i Actionfilmer blir jo bare tullepåstander. Actionsjangeren er jo mest for underholdningen sin del og at man slipp å tenke så jævlig uansett. Han passer godt inn der og han holder seg vel stort sett til den sjangeren.
Du har Bruce Willis, Sylvester Stallone, Kurt Russel og Tom Cruise (fantastisk i Magnolia sistnevnte her) Og jeg skrev aldri at du ikke har peiling på film. Du er kanskje bare litt enkel :)
Ikke så enkel som deg, så jeg er fornøyd :)

Tom Cruise er helt sikkert en god skuespiller, men han har jeg aldri likt. Bruce Willis er ikke akkurat den beste skuespilleren, men har har vært med i mange underholdende filmer og gjort en godt jobb.

Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:22 pm Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D
Robert De Niro, Nicole Kidman, Joe Pesci, Juliette Lewis, David Tewlis, Frances McDormand, Ray Liotta og en del flere. Stort sett kun kvalitetsfilmer og serier fra disse.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:29 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:22 pm Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D
Robert De Niro, Nicole Kidman, Joe Pesci, Juliette Lewis, David Tewlis, Frances McDormand, Ray Liotta og en del flere. Stort sett kun kvalitetsfilmer og serier fra disse.
Juliette Lewis er dyktig ja. De Niro også. Frances McDormand leverer kvalitet.

Jeg må legge til Kevin Spacey. Meget dyktig, så synd han har blitt kansellert pga MeToo hysteriet. Dessuten har vi up and coming Anya Taylor-Joy vi bare må forvente mye bra av forover. Var jo fantastisk i Queens Gambit

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:13 pm
Neptun skrev: man des 19, 2022 10:09 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm

Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Flere bra filmer med Jason Statham.
Savner ikke komedier eller romanser med han.
Ikke sett så mange filmer med han i hovedrollen, men Homefront var helt ok underholdning og Cellular hvor han var bad cop var også grei underholdning, men han hadde ikke hovedrollen der.
Han har faktisk en ganske imponerende CV med filmer der han har hovedrollen.
OK, han er en actionfilmskuespiller i roller som den ensomme hevner alá Charles Bronson. Men det duger han veldig bra til. Og så liker jeg at han ikke er en typisk glatt Hollywood type.
Bra actionfilmer med hovedrolle:

Wrath of man (7,1 på imbd er sjelden i dag). Viser litt andre talenter der.
Mechanic
Homefront
Hummingbird
Parker
Safe
Blitz
Transporter 3/2/1
The Bank job
Rogue Assasin
Crank

Og mange større roller sammen med de store gutta i actionsjangeren. F.eks. i serien av Expendables-filmer, Fast and Furious filmer.

https://www.imdb.com/name/nm0005458/?ref_=nm_mv_close

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er det mulig å komme med en anmeldelse her?

Bilde

The Last Tycoon (1976)

I rollene: Robert De Niro, Tony Curtis, Robert Mitchum og Jack Nicholson bl.a Regi: Elia Kazan

F. Scott Fitzgerald roman er her filmatisert og De Niro spiller film-magnaten Monroe Stahr som har jobber seg sakte men sikkert i hjel.
Det er en litt frustrerende film da vi noen ganger får se lange scener fra filmen Monroe Stahr sitt studio forsøker å lage mens vi samtidig følger hans noe kaotiske privatliv. Vi får i hvert fall denne scenen med De Niro og Nicholson som spiller i mot hverandre:



Men alt i alt er det ikke helt det store dette her. Hvor mange har denne filmen på deres lister over gode De Niro-filmer? Ikke så mange vil jeg tro Jeg gir den 6/10

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm Er det mulig å komme med en anmeldelse her?

Bilde

The Last Tycoon (1976)

I rollene: Robert De Niro, Tony Curtis, Robert Mitchum og Jack Nicholson bl.a Regi: Elia Kazan

F. Scott Fitzgerald roman er her filmatisert og De Niro spiller film-magnaten Monroe Stahr som har jobber seg sakte men sikkert i hjel.
Det er en litt frustrerende film da vi noen ganger får se lange scener fra filmen Monroe Stahr sitt studio forsøker å lage mens vi samtidig følger hans noe kaotiske privatliv. Vi får i hvert fall denne scenen med De Niro og Nicholson som spiller i mot hverandre:



Men alt i alt er det ikke helt det store dette her. Hvor mange har denne filmen på deres lister over gode De Niro-filmer? Ikke så mange vil jeg tro Jeg gir den 6/10
Har hatt den filmen liggende i en evighet, men enda ikke fått rota meg til å se den.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Avatar 2 (kino) - rating 8/10.
Ikke like god som den første som var en 10 for min del, men det skal jo litt til.
Endel klisjeer som gjerne er unngåelig, det visuelle var fantastisk. Det føltes defintivt som han lånte flere ting fra egne filmer, bla Aliens, Titanic osv.
Innimellom tenkte jeg «skal denne virkelig vare 3 timer», men den intense siste timen av slutten ville jeg nesten ikke den skulle slutte. Emosjonell definitvt!
Et par momenter jeg hadde håpet skulle bli oppklart i løpet av filmen, men Neida, det kommer vel i film nr 3, 4 ? Blir vel 10 år til man får svar på det.

Folk i kinosalen klappet og hoiet da den var ferdig, så filmen fenget bra.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Everything Everywhere All at Once

Brannfakkel, men jeg begynner å bli lei av filmer som varer i over to timer. Da skal det være skyhøy kvalitet fra begynnelse til slutt. Her ble det for mye surr, spesielt midt i.

6/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

På generelt grunnlag, ja, altfor mange filmer som skal strekke seg til 2.20-2.30 selvom den kunne vært mye bedre hvis de hadde strammet opp en god halvtime.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

LeCoq skrev: ons des 21, 2022 9:01 am Everything Everywhere All at Once

Brannfakkel, men jeg begynner å bli lei av filmer som varer i over to timer. Da skal det være skyhøy kvalitet fra begynnelse til slutt. Her ble det for mye surr, spesielt midt i.

6/10
Jeg digget EEAAO, men er generelt helt enig med deg. Føles som at nær alle filmer er på to timer eller mer, og det er det ikke i nærheten av alle som forsvarer. Jeg elsker en tight og godt fortalt spenningsfilm f. eks som varer i halvannen time eller litt mer, det burde være langt mer av det enn det er idag. Det er en god grunn til å utforske litt mørkere filmer og rett ut skrekkfilmer, der lages det mye bra fra flinke folk som klarer å fortelle en god historie uten å dra det ut i evigheter.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

One December Night (2021) av Clare Niederpruem

To aldrende musikkstjerner (Bruce Campbell og Peter Gallagher), nøt stor suksess for årevis tilbake, men duoen har siden den bitre skilsmissen endt opp med å holde avstand fra både musikkscenen og ikke minst hverandre. Deres to nærmeste, som tilfeldigvis også er agenter for hver av sine fedre, vil forsøke å sette i gang et julecomeback. Men klarer de å overtale grinebiterne til å finne sammen igjen, og blir det søt musikk ut av alt sammen?

Vel, ny runde med Hallmark Productions julefilm, og selvsagt kun sett, grunnet Bruce Campbell, men han hadde ei fin kjemi i hop med Peter Gallagher. Bare så synd gutta havner oftest bakom de to fint lite interessante pappfigurene av noen barn, og denne klisjefylte romansesuppa som finner sted, ja, ikke så fælt at spyposen ble nødvendig, men likevel nok av ekle og alt annet enn sjarmerende stunder, der pappajente og pappagutt nærmest får sjokk, over at noen ikke har et juletre, eller huset deres er smekk fult av kunstig og fjollete glitter og glans, da med kun 10 dager igjen til jul.

Bruce og Peter får likevel skinne i noen scener sammen, men også hver for seg, og fortjente å få noe langt bedre å jobbe uti fra, men lønna var nok fristende, og ser jo at Campbell er jaggu med i en splitter ny Hallmark "klassiker" også i år, selvsagt med romantikk og jul i fokus, men nei, den tror jeg man dropper hvert fall denne gang.

Eneste grunn til at filmen ikke går i minus, er jo de to nevnte herrene, og ikke så veldig mye mer enn det.

5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: ons des 21, 2022 10:18 am
LeCoq skrev: ons des 21, 2022 9:01 am Everything Everywhere All at Once

Brannfakkel, men jeg begynner å bli lei av filmer som varer i over to timer. Da skal det være skyhøy kvalitet fra begynnelse til slutt. Her ble det for mye surr, spesielt midt i.

6/10
Jeg digget EEAAO, men er generelt helt enig med deg. Føles som at nær alle filmer er på to timer eller mer, og det er det ikke i nærheten av alle som forsvarer. Jeg elsker en tight og godt fortalt spenningsfilm f. eks som varer i halvannen time eller litt mer, det burde være langt mer av det enn det er idag. Det er en god grunn til å utforske litt mørkere filmer og rett ut skrekkfilmer, der lages det mye bra fra flinke folk som klarer å fortelle en god historie uten å dra det ut i evigheter.
Et perfekt eksempel på dette er Damien Chazelle’s Whiplash som er ca 1t45 og føles ut som at alt unødvendig fett er klippet bort.
..Men så ser man hans run times på hans neste filmer
LaLaLand: ca 2t10
First Man: ca 2t20

Og hans nyeste Babylon er ca 3t10. Godt mulig det kan forsvares etter man har sett den, men 3t er fryktelig lenge

Cabal

Legg inn av Cabal »

Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:45 pm Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.
Jason Statham er helt forferdelig. Kanskje en av de verste som har vært i mer enn 4 filmer. En helt forjævlig skuespiller.

Kun Snatch og Lock stock... som har vært bra som han har spilt i.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Cabal skrev: ons des 21, 2022 12:53 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:45 pm Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.
Jason Statham er helt forferdelig. Kanskje en av de verste som har vært i mer enn 4 filmer. En helt forjævlig skuespiller.

Kun Snatch og Lock stock... som har vært bra som han har spilt i.
Jepp, og det er jo basically samme rolle han spiller i de to filmene. Og de passet ham perfekt, men for en grusom skuespiller ellers. Blir som å praise Arnold for at han nailet Terminator, fyren er jo som skapt til å spille en robot, er egentlig bare et bevis for et geni James Cameron er, som castet ham og fikk ut hans fulle potensiale.

Hasta la vista, baby.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

The Pledge (2001)

Et såkalt "passion project" av Sean Penn (regi) og Jack Nicholson med en hel rekke av gode skuespillere spredd utover er det litt rart at denne filmen ikke blir mer omtalt og har bedre ratings.
Nicholson spiller en etterforsker som blir pensjonert samme dagen som et grusomt mord skjer i distriktet. Han avlegger en lovnad til offerets mor at han skal finne den som har gjort det. Men vil han holde det løftet?

Omgivelsene og navnene minner om Fargo, snø, fjell og navn som Olstad, Hansen, Larsen. Det kan ikke være tilfeldig. Men kanskje litt for likt på Cohen-brødrene sin film fra 1996?
Men dette er ingen komedie, så langt der i fra!! Liten fun fact er at moren til D-Fens i Falling Down spiller moren til en av de Nicholson mistenker kan stå bak drapet Karakteren blir uforandret 9/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tormund skrev: ons des 21, 2022 1:02 pm
Cabal skrev: ons des 21, 2022 12:53 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:45 pm Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.
Jason Statham er helt forferdelig. Kanskje en av de verste som har vært i mer enn 4 filmer. En helt forjævlig skuespiller.

Kun Snatch og Lock stock... som har vært bra som han har spilt i.
Jepp, og det er jo basically samme rolle han spiller i de to filmene. Og de passet ham perfekt, men for en grusom skuespiller ellers. Blir som å praise Arnold for at han nailet Terminator, fyren er jo som skapt til å spille en robot, er egentlig bare et bevis for et geni James Cameron er, som castet ham og fikk ut hans fulle potensiale.

Hasta la vista, baby.
Haha, har absolutt ingenting til overs for Jason Statham utenom at jeg hyller at han har fått såpass mye ut av ett minimalt skuespillertalent.

Bilde

Tormund

Legg inn av Tormund »

Chromeback skrev: ons des 21, 2022 2:29 pm
Tormund skrev: ons des 21, 2022 1:02 pm
Cabal skrev: ons des 21, 2022 12:53 pm

Jason Statham er helt forferdelig. Kanskje en av de verste som har vært i mer enn 4 filmer. En helt forjævlig skuespiller.

Kun Snatch og Lock stock... som har vært bra som han har spilt i.
Jepp, og det er jo basically samme rolle han spiller i de to filmene. Og de passet ham perfekt, men for en grusom skuespiller ellers. Blir som å praise Arnold for at han nailet Terminator, fyren er jo som skapt til å spille en robot, er egentlig bare et bevis for et geni James Cameron er, som castet ham og fikk ut hans fulle potensiale.

Hasta la vista, baby.
Haha, har absolutt ingenting til overs for Jason Statham utenom at jeg hyller at han har fått såpass mye ut av ett minimalt skuespillertalent.

Bilde
Hans største bragd er vel å ha kapret Rosie Huntington-Whiteley :D

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Project Iceman







Fikk gleden av dra på denne dokumentaren på Vika kino på mandag. En film jeg hadde gledet meg til å se i en god stund nå.

I løpet av lockdown i 2020 kom jeg over Youtube-kanalen Yes Theory (og ekstrakanalen Seek Discomfort) som senere har blitt en av mine favorittkanaler på Youtube. Kom da over en av deres videoer fra 2019 hvor man møter danske Anders Hofman, en danske som hadde et mål om å være den første i verden til å gjennomføre et triatlon på Antarktis. Yes Theory hjalp med å sponse turen hans, og siste året/halvannet har de samarbeidet om å lage ferdig denne dokumentaren.

Først og fremst en helt sinnssyk idé å ha i utgangspunktet, og man får være med på en ekstrem reise her. Mildt sagt inspirerende å se det Anders Hofman har klart å gjennomføre her. Også det produksjonsnivået denne dokumentaren ligger på når den kun er finansiert gjennom fundraising er intet mindre enn imponerende.

Håper at den får flere visninger i Norge i løpet av det neste året, sånn at folk får mulighet til å se den.

Anbefales virkelig hvis dere finner en mulighet.

kibby

Legg inn av kibby »

Juleprinsen (A Christmas Prince) (Netflix, 2017)

En journalist som reiser til Aldovia for å en intervjue en prins som ikke vil bli konge befinner seg plutselig undercover som prinsessens privatlærer.

Helt ok underholdning, men kvalitet er det ikke. Men kommer til å se både toern og treern også.

5/10

-

Jeg tror på julenissen (I Believe in Santa) (Netflix, 2022)

Alenemoren Lisa faller pladask for single Tom. Det er bare et problem. Han er besatt av jul, og tror fortsatt på julenissen.

Helt ok, men ikke blant de beste julefilmene jeg har sett i år.

5/10

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Akkurat nå......
Film på tv2. Frua kan alle replikkene.
Men nå tror jeg hun sovnet på soffan. Jeg har nok sett drler av denne før.
4/10

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ikke akkurat noen nyhet, men jeg liker eldre filmer best, så det ble et gjensyn med "Wolf" fra 1994 med Jack Nicholson.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Usikker på om The Rock greier selv actionsegmentet, er ikke rent få miserable filmer den fyren har vært med i.
Gjør ellers eksepsjonelt lite annet enn å bare se stor og sterk ut, mye av det samme med Jason og men han er i det minste ekstremt dyktig innenfor kampsport i tillegg til hans tidligere karriere i SAS så han får jo noen av disse slåsscenene til å se ganske bra ut.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Knives Out

Ikke sett siden jeg så den på kino, så ble et gjensyn med denne herlige filmen før Onion Glass kommer ut imorgen på Netflix. Kommer dessverre ikke på kino her i Norge, men det blir gøy å komme tilbake til dette Benoit Blanc-universet igjen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

peraleks skrev: tor des 22, 2022 1:54 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Usikker på om The Rock greier selv actionsegmentet, er ikke rent få miserable filmer den fyren har vært med i.
Gjør ellers eksepsjonelt lite annet enn å bare se stor og sterk ut, mye av det samme med Jason og men han er i det minste ekstremt dyktig innenfor kampsport i tillegg til hans tidligere karriere i SAS så han får jo noen av disse slåsscenene til å se ganske bra ut.
At det var?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Cabal skrev: ons des 21, 2022 12:53 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:45 pm Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.
Jason Statham er helt forferdelig. Kanskje en av de verste som har vært i mer enn 4 filmer. En helt forjævlig skuespiller.

Kun Snatch og Lock stock... som har vært bra som han har spilt i.
Killer Elite, Bank Job, Italian Job.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Violent night

Tommy Wirkola med Julenisse slasher.
David Harbour funker bra som sinnanisse, eller er resten av skuespillet slapt.
Slåss scenene funker greit, middels gore. Ellers er det noen virkelige brå vendinger fra gladvold til barnefilm som sikkert er gjort for kontrastens skyld som moro, men funket ikke for meg.
Humoren traff sjeldent på meg.
6/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Violent Night (2022)

Ikke like fornøyd som Hitherto, og forklaringen til det kan oppsummeres med tre ord, nemlig de tre ordene som beskriver filmen på IMDB; "Action, comedy, crime". Dette blir altså en salig blanding, og etter min mening blir dermed filmen hverken det ene eller det andre. Som igjen fører til at jeg ikke klarer å engasjere meg, all den tid jeg ikke vet hva slags modus jeg skal sette meg selv i for best å kunne nyte filmen. Blir altså litt sånn "meh" over det hele, aka skuffende.

Ettersom filmen i seg selv er godt laget, og fordi det tross alt er jul, ender jeg opp med en gavmild (ho ho ho) og snill

6/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»