French Open 2022

Svar
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: French Open 2022

Legg inn av Mr.Meep »

Kun Djoko og Søderling som har slått Nadal

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ale skrev: lør jun 04, 2022 9:36 am Husker ikke noe av Söderling-matchen. Det er en kamp jeg gjerne kunne sett i reprise i dag.
Den husker jeg veldig godt. Det var i 2009. Jeg hadde vært ute og hatt tennistrening selv, og så gikk noen av ossfra treninga inn i hallen etterpå og så matchen på en laptop. Tror vi så kun de to siste settene. Det var helt uvirkelig at Söderling vant, og vi jubla som noen gale. Akkurat da var jeg litt lei av Nadals hegemoni og øynet en mulighet for at Federer endelig skulle vinne French Open. Hvilket han gjorde det året.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Ale skrev: lør jun 04, 2022 9:36 am Söderling og Djokovic, okay. Husker ikke noe av Söderling-matchen. Det er en kamp jeg gjerne kunne sett i reprise i dag.
Nadal slet vel med knærne det året og var ikke på sitt beste. Men Söderling imponerte virkelig, slo en masse vinnere med forehand fra grunnlinjen som Nadal rett og slett ikke fikk racketen på. Söderling tapte så i tre strake for Federer i finalen, og forklarte forskjellen med at Federer ikke lot ham diktere poengene, mens mot Nadal så fikk han det, hvor Nadal ikke greide å snu ballvekslingene til sin fordel som ellers er hans største styrke på grusen, som vi f.eks fikk se litt av i tiebreaket mot Zverev i går.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

storpeder skrev: lør jun 04, 2022 10:31 am
Ale skrev: lør jun 04, 2022 9:36 am Söderling og Djokovic, okay. Husker ikke noe av Söderling-matchen. Det er en kamp jeg gjerne kunne sett i reprise i dag.
Nadal slet vel med knærne det året og var ikke på sitt beste. Men Söderling imponerte virkelig, slo en masse vinnere med forehand fra grunnlinjen som Nadal rett og slett ikke fikk racketen på. Söderling tapte så i tre strake for Federer i finalen, og forklarte forskjellen med at Federer ikke lot ham diktere poengene, mens mot Nadal så fikk han det, hvor Nadal ikke greide å snu ballvekslingene til sin fordel som ellers er hans største styrke på grusen, som vi f.eks fikk se litt av i tiebreaket mot Zverev i går.
Federer spilte veldig bra i den matchen. Söderling slo ham påfølgende år, men ellers hadde Federer et veldig godt tak på Söderling, med hele 16-1 innbyrdes. Han spilte rett og slett så raskt mot Söderling at svensken som regel ikke hang med på tempoet, som du jo er litt inne på. Akkurat der hadde (eller har) jo Federer en dimensjon som Djokovic og Nadal aldri har hatt; han kunne (eller kan) rundspille noen så til de grader, faktisk såpass at det så direkte flaut ut for motstanderen. Glemmer ikke kampen mot Nadal i sluttspillet i 2011 eller da de møttes i Indian Wells i 2017, for å nevne noen slike kamper. Det går ikke an å forsvare seg mot sånn tennis.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Feil tråd
Sist redigert av Zanick den lør jun 04, 2022 3:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tilnærmet likt spilletid på finalistene på damesiden

Number4

Legg inn av Number4 »

Dette ser ikke bra ut for CoCo så langt, nervene ligger langt utapå henne.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Enveiskjøring på gang.

spårt

Legg inn av spårt »

Swiatek er latterlig god. Gauff ikke uventet helt sjanseløs her.

R66

Legg inn av R66 »

Trodde at Gouff vil ha mer å by på
Iga bare maler på, helt overlagen

Number4

Legg inn av Number4 »

Swiatek gjør som hun vil, glimrende spiller.

R66

Legg inn av R66 »

Vinner lett, så fortjent, så mye bedre enn alle andre
35 seiere på rad og titel nr6 på rad, som Serena på sitt beste
Hvor mange grand slams får hun?

Number4

Legg inn av Number4 »

Rått parti. Swiatek er numero uno uten tvil, men hadde dog forventet mer av CoCo. Alt i alt en skuffende finale.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ale skrev: lør jun 04, 2022 4:25 pm Vi får håpe det blir litt mer spennende i morgen :P
Ja, ingen tro på at Nadal taper så klart.

Number4

Legg inn av Number4 »

Blir åpen buss parade på Snarøya mandag.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

1,19 - 5,20 er oddsen på Unibet. Damn.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Spørsmålet til ekspertene, som f.eks @Skraevadottir; hvor stor forskjellen er det på hardcourtunderlaget i AO og US Open? Ligner turneringene såpass på hverandre at en spiller som er god på hard court automatisk vil være en større utfordrer i begge disse turneringene?

Number4

Legg inn av Number4 »

US og AO er ganske like etter som jeg har forstått, med en liten fordel USO.

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: lør jun 04, 2022 9:29 am Ser at Nadal har vunnet 13 titler i Paris og bare tapt 3 ganger på 17 forsøk.
Har aldri tapt en finale på RG, men jeg tenker at før eller siden kommer tapet. Så hvorfor ikke i morgen? :)

Number4

Legg inn av Number4 »

BioDex skrev: lør jun 04, 2022 9:03 pm
startelver skrev: lør jun 04, 2022 9:29 am Ser at Nadal har vunnet 13 titler i Paris og bare tapt 3 ganger på 17 forsøk.
Har aldri tapt en finale på RG, men jeg tenker at før eller siden kommer tapet. Så hvorfor ikke i morgen? :)
Det er rette innstillingen. De andre brødhuene her inne snakker bare om begrenset tap!

Champis

Legg inn av Champis »

MatsEn89 skrev: lør jun 04, 2022 4:40 pm 1,19 - 5,20 er oddsen på Unibet. Damn.

Var ganske nøyaktig som jeg tenkte på forhånd.

Shine

Legg inn av Shine »

Det mest sannsynlige resultatet er 3-0 for Nadal, men jo lenger kampen varer jo bedre sjanse for Casper. Nadal har hatt et hardt program inn mot finalen, sammenlignet med Caspers noe heldige trekning hvis vi får løv til å si det.
Jeg spiller sjeldent, men føler at en kombinasjon av 3-0, 1-3 og 2-3 som sluttresultat gir god sjanse til gevinst. Norsk tipping gir hhv 1,95, 14 og 14 i odds for de resultatene

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tar sikkert 2 timer før man er inne i Sett 2 😅🙈

Number4

Legg inn av Number4 »

Mr.Meep skrev: søn jun 05, 2022 6:55 am Tar sikkert 2 timer før man er inne i Sett 2 😅🙈
Kona til Nadal er sikkert fornøyd.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Number4 skrev: søn jun 05, 2022 6:58 am
Mr.Meep skrev: søn jun 05, 2022 6:55 am Tar sikkert 2 timer før man er inne i Sett 2 😅🙈
Kona til Nadal er sikkert fornøyd.
🤣😅 er det derfor han spiller så lange kamper altså? 🤣🤣🙈

Wow kjent hverandre helt siden starten av karrieren!

Nadal and Maria Francisca “Xisca” Perello started dating in 2005. They announced they were engaged in January 2019 and tied the knot on Oct. 19, 2019. They said “I do” at the La Fortaleza castle in Majorca, Spain, in front of 350 guests.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ser ut som Zverev har røket flere ytre leddbånd ouff.. ute en stund da SI

startelver

Legg inn av startelver »

I dag er dagen, i dag er det "Super Søndag" med tennisfinale, landskamp, friidrett og golf.

Heldigvis ser det ut som tidspunktene ikke krasjer i hverandre.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fantastisk dag for norsk idrett! Jeg skal varme opp med dokumentar om Eirik Jensen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: lør jun 04, 2022 5:21 pm Spørsmålet til ekspertene, som f.eks @Skraevadottir; hvor stor forskjellen er det på hardcourtunderlaget i AO og US Open? Ligner turneringene såpass på hverandre at en spiller som er god på hard court automatisk vil være en større utfordrer i begge disse turneringene?
Hyggelig å bli kalt ekspert, da!

Det som er litt vanskelig her, er at disse turneringene har endra type dekke en del ganger. Det fins mange ulike leverandører, hvor noen av de kjente er Rebound Ace, DecoTurf, Plexicushion og Plexipave. Både Aussie Open og US Open har endra dekke fra 2020, hvor førstnevnte har gått over til GreenSet og sistnevnte til Laykold. I tillegg jobber de med banene hvert år og legger nytt dekke når de må, noe som kan gjøre at hastigheten på banene kan endre seg. Tradisjonelt sett har USO vært regna som noe raskere enn AO i nyere tid, nærmere bestemt medium-fast mot medium, men med de nye dekkene klassifiseres AO som raskere. Likevel er ikke det alt; det kan som sagt være forskjeller fra år til år, og i tillegg er det noe ulikt hvor raskt de ulike tennisballene som benyttes er, og i tillegg kommer temperatur og luftfuktighet inn som en faktor.

Jeg vil uansett si at AO og USO er veldig sammenlignbare, og de samme spillerne vil i utgangspunktet være favoritter i disse. Så kommer selvsagt formen inn som en faktor der, da de avholdes langt unna hverandre i kalenderåret, noe som gjør at spillere med tøft program i første halvdel av sesongen ikke automatisk vil gjøre det bra i andre halvdel av sesongen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Skraevadottir skrev: søn jun 05, 2022 11:08 am Jeg vil uansett si at AO og USO er veldig sammenlignbare, og de samme spillerne vil i utgangspunktet være favoritter i disse. Så kommer selvsagt formen inn som en faktor der, da de avholdes langt unna hverandre i kalenderåret, noe som gjør at spillere med tøft program i første halvdel av sesongen ikke automatisk vil gjøre det bra i andre halvdel av sesongen.
Danke. Det var dette egentlig jeg lurte på. Ruuds sjanser til å vinne Grand Slams i fremtiden øker jo om han er konkurransedyktig på flere underlag (og typer som Zverev og Alcaraz ser jo definitivt også ut som veldig kapable grusspillere), og finalen i Miami viser jo at Ruud er habil på hardcourt også. Da ville det vært veldig bra om han er en utfordrer i minst 3 av de 4 i stedet for bare i FO. Kvaliteten på gress er vel kanskje et stykke igjen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»