Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: fre mai 26, 2023 10:17 am
Korgutt skrev: fre mai 26, 2023 10:00 am
Kalle73 skrev: fre mai 26, 2023 9:44 am Er det sånn å forstå at både RBK og Glimt er seedet i andre kvalifiseringsrunde til Conference League?
Og ihvertfall Glimt har vel såpass mye poeng at de får seeding i tredjerunden og?
Bodø/Glimt er sikret seeding i den tredje runden ja. Rosenborg ligger vel på vippepunktet angående seeding/ikke seeding i denne runden. Men er seedet i andre kvalikrunde. Playoff er det vel for tidlig å si noe om.
Ideelt sett ville jeg hatt Glimt og Brann i Conference-gruppespill, Molde er det vel kanskje reelt å håpe kan flakse seg inn i Europe League.
Brann kan fortsatt havne i Europa League kvaliken selv om sjansen for det ble redusert da Fiorentina tapte den italienske cupen. Dersom Roma vinner finalen i Europa League og havner på 5.plass i serien(tror jeg) så går Brann inn i Europa League kvaliken og ikke Conference League.
Uansett så skal Brann inn i den tredje runden enten det blir den ene eller andre turneringen. Brann blir uansett useedet her men med deltagelse i Europa League så er de ikke langt unna et gruppespill.
Korriger meg gjerne om jeg tar feil her @Kjello.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»