Mer skyting i Oslo.

Svar
Fordomsfull

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av Fordomsfull »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:10 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:58 am
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 11:31 am Det meldes om somalisk opprinnelse.
Ja for muslimen Millehagen sitter jo inne og det gjør også han muslimen her
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kanskje de er albinoer og egentlig fra Somalia, de også?
Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.
Til din siste oppfordring; Få noen til å løfte deg opp til et speil.
Teskje; at noen blir drept er ikke synonymt med at gjerningspersonen er fra Somalia eller muslim. Det som ER sannsynlig er at de fleste drap begåes av menn mellom 20 og 59 år og trefjerdedeler av dem er trygdede.

Dessuten er svært mange av drapsmennene folk med langvarige psykiske problemer og politilederen i Vest Politidistrikt, Kåre Songstad sa til NRK i fjor på Debatten NRK, se https://tv.nrk.no/serie/debatten/202110 ... /avspiller

- at av 12 drap og 3 drapsforsøk i perioden 2019-2020 i Vest Politidistrikt, ble 10 av de begått av mennesker med langvarige psykiske problemer.
Dog er antall drap årlig fra 1990 til i dag, redusert med en drøyt en fjerdedel; fra rundt 40 drap i snitt pr år til nå rundt 30 drap pr år. Og i den samme perioden har folketallet økt med 1,2 millioner, se grafen under overskriften 'Norges befolkning' her
https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Sist redigert av Fordomsfull den søn nov 27, 2022 8:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Politiet hevder anmeldelsene gikk ned i ca 2013-2016 pga bedre og mer målrettet innsats fra politiet.


Men personlig tror jeg mobiltelefon-revolusjonen har gjort en stor forskjell. Da folk har blitt så avhengige av de små mobilskjermene, fjasbok, kvitter og usosiale medier i det samme tidsrommet, at de har derfor glemt å følge med på hva som skjer i gata.


Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 8:44 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:38 pm

Det er da veldig enkelt å forklare noe jeg mener politiet også har gjort.
Det er en periode med gnisninger mellom noen i kriminelt gjengmiljø. Gjenger har vi forøvrig hatt i Norge i "alle år".
Ingen grunn til bekymring.
Det er dine ord.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Det er dine ord.
Hvorfor bekymre seg når kriminaliteten går ned?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 8:53 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Det er dine ord.
Hvorfor bekymre seg når kriminaliteten går ned?
Så man ikke legger seg på en hvilepute og den øker opp igjen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?
Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?

12dd

Legg inn av 12dd »

Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 8:45 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:10 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 11:58 am

Ja for muslimen Millehagen sitter jo inne og det gjør også han muslimen her
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kanskje de er albinoer og egentlig fra Somalia, de også?
Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.
Til din siste oppfordring; Få noen til å løfte deg opp til et speil.
Teskje; at noen blir drept er ikke synonymt med at gjerningspersonen er fra Somalia eller muslim. Det som ER sannsynlig er at de fleste drap begåes av menn mellom 20 og 59 år og trefjerdedeler av dem er trygdede.

Dessuten er svært mange av drapsmennene folk med langvarige psykiske problemer og politilederen i Vest Politidistrikt, Kåre Songstad sa til NRK i fjor på Debatten NRK, se https://tv.nrk.no/serie/debatten/202110 ... /avspiller

- at av 12 drap og 3 drapsforsøk i perioden 2019-2020 i Vest Politidistrikt, ble 10 av de begått av mennesker med langvarige psykiske problemer.
Dog er antall drap årlig fra 1990 til i dag, redusert med en drøyt en fjerdedel; fra rundt 40 drap i snitt pr år til nå rundt 30 drap pr år. Og i den samme perioden har folketallet økt med 1,2 millioner, se grafen under overskriften 'Norges befolkning' her
https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Det er ingenting du skrev her som jeg ikke allerede visste, men det har da vitterlig ingenting med hva jeg svarte på først. Du kom med en horribel stråmann og det var kun det jeg påpekte.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Byrådsleder Johansen vil "gi jobb til de unge" for å stoppe disse gjengene som selger narkotika i en sentral gate i Oslo Øst...

Ikke et snev av tanke om at man kanskje, i samarbeid med politiet, sørger for at disse folkene ikke holder til akkurat der barn, unge, voksne og gamle ferdes daglig....

... ellers slutter jo ikke folk å røyke hasj om hasjselgerne får seg jobb i kommunen.

https://www.nrk.no/osloogviken/byradsle ... 1.16197292

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm
Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:17 pm Det er klart at vi er bekymret over mange skyteepisoder som har vært i Oslo den siste tiden, sier Johansen.
Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?
Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
Som jeg sier bortforklaringer. Det kan du holde med innvortes bruk, den dansen er ikke jeg med på.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:03 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 8:50 pm

Når til og med selveste Johansen er bekymret kanskje heiagjengen her kan det det litt med ro med unnskyldingene og bortforklaringene?
Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
Som jeg sier bortforklaringer. Det kan du holde med innvortes bruk, den dansen er ikke jeg med på.
Så fakta er ikke din greie.
Helt greit.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm

Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
"Kvelden etter hendelsen på Bislett sa John Roger Lund, enhetsleder i Oslo politidistrikt, at det ikke er mer vold i samfunnet. På Dagsnytt 18 sa han også at flere av hendelsene som har vært i det siste er enkeltstående episoder.

– Generelt er det ikke mer vold nå. Det vi ser er at vi er inne i en litt aktiv periode når det gjelder skyting og alvorlige voldshendelser i Oslo, sa Lund".

Kan det være denne "litt aktive perioden når det gjelder skyting og alvorlige voldshendelser" som bekymrer Raymond Johansen?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.E. skrev: søn nov 27, 2022 8:47 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 7:18 pm Hvordan forklarer du denne saken?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913
Politiet hevder anmeldelsene gikk ned i ca 2013-2016 pga bedre og mer målrettet innsats fra politiet.


Men personlig tror jeg mobiltelefon-revolusjonen har gjort en stor forskjell. Da folk har blitt så avhengige av de små mobilskjermene, fjasbok, kvitter og usosiale medier i det samme tidsrommet, at de har derfor glemt å følge med på hva som skjer i gata.


Bilde
Det hadde vært en økning i rekrutteringene til gjengene i Oslo fra særlig 1990-tallet og fremover - før myndighetene tok tak i dette 2006-07 og de satte sammen en egen patrulje som var fokusert på gjengene. Fra 2007 til 2015, ble ungdomskriminaliteten i Oslo-området redusert med 60 %.
Så ble den nye politireformen sendt på høring og flere av høringsinstansene ga klartuttrykk for at om de la ned den delen av politiets arbeide som var rettet mot gjengene, ville gjengene styrke seg og kriminaliteten i Oslo ville øke. Den nye politireformen ble vedtatt uten å ta hensyn til høringsinstansene sine advarsler og kriminaliteten gikk rett til værs. Enda lov&orden-partiet Frp prøvde med 6-7 justisministre for å løse det. Nå ble riktignok Wara hindret på hjemmefronten, men i sum ble det bare verre; jf tid&penger som gikk med til å etterforske Fru Berthussens sprell for å få oppmerksomhet fordi noen hadde vist dette bildet av deres hus https://gfx.nrk.no/MC1tfIKeIp6rV99Stwbr ... klO-PA.jpg
og bildet av som ble vist av Gjedda&Smines' hus, var av et annet hus.
Dog, advarte Torstein Holand, leder for Oslo-politiets Spesielle Operasjoner (SO) fra 2012-2017 høsten 2016 politimester Hans Sverre Sjøvold om de mulige konsekvensene av å legge ned seksjon for organisert kriminalitet i Oslo-politiet. – Jeg føler jeg traff mer enn godt, og det er leit, sier han. Og legger til at han spådde økt gjengaktivitet og flere skytinger på åpen gate som en følge av politireformen. Varselet gikk rett til politimesteren.
I brevet til politimesteren skisserer han mulige konsekvenser omorganiseringen vil kunne få:

«Følgene av dette er ikke lett å forutse, men man kan tenke seg at gjengsituasjonen i Oslo kan eskalere og kamp om territorier følger som et resultat av dette. Jeg minner derfor om hvorledes situasjonen er i Sverige og Danmark.»

– Jeg føler jeg traff mer enn godt, og det er leit, sier Holand.

Han skriver videre i brevet(2016):

«SO har de siste 4-5 årene hatt en betydelig innsats for å holde miljøene under kontroll. Betydelig redusert antall skytinger på offentlig sted underbygger dette. […] Gjengbekjempelse krever tilstedeværelse, informasjonsinnhenting, kontinuitet, dialog og ikke minst en følelse av at politiet utgjør en trussel for den enkelte gjeng og virksomheten de bedriver. Ved at SO på det nærmeste er avviklet, vil det kunne bety en oppblomstring av gjengene igjen.»

– Det som har skjedd på Holmlia og på Vestli, er ikke overraskende. Jeg advarte mot territoriebygging, og sa at det var noe vi måtte motvirke. Det handler om informantbehandling og tilstedeværelse over tid, men alt dette ble borte med den nye organiseringen. Det ble politimesteren krystallklart advart om, men han hørte ikke på oss.

LES OGSÅ: Også tidligere sjef for organisert kriminalitet, Einar Aas, advarte.

– Vi ble ikke hørt på noen ting"
https://www.politiforum.no/hans-sverre- ... 016/144609
Sist redigert av Fordomsfull den søn nov 27, 2022 9:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:55 pm

Så man ikke legger seg på en hvilepute og den øker opp igjen.
Men siden kriminaliteten i Oslo er så lav, så er det vel ikke noe grunn til at den plutselig blusser opp, så noen ekstratiltak er vel bortkastede ressurser.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 9:15 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:55 pm

Så man ikke legger seg på en hvilepute og den øker opp igjen.
Men siden kriminaliteten i Oslo er så lav, så er det vel ikke noe grunn til at den plutselig blusser opp, så noen ekstratiltak er vel bortkastede ressurser.
Generelt sett er kriminalitetsraten i Oslo lav, og har vært synkende i ca 15 år.
Men fra tid til annen så blusser det opp konflikter i gjengmiljøene som gir f.eks disse skyteepisodene vi har sett i det siste og det skjer fra tid til annen, men de er selvfølgelig inkludert i statistikken.

Om man skal inn med ekstra ressurser så bør det rettes mot gjengkriminalitet, og unge gjentagende forbrytere, hvor man ser et lavt antall unge begå veldig mye av kriminaliteten i sin aldersgruppe.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 8:45 pm
12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:10 pm

Hva er dette for noe vås? Er det noen her som har påstått at hvite eller etnisk norske ikke begår kriminalitet? Setningen din var veldig vgd 2004, grow up.
Til din siste oppfordring; Få noen til å løfte deg opp til et speil.
Teskje; at noen blir drept er ikke synonymt med at gjerningspersonen er fra Somalia eller muslim. Det som ER sannsynlig er at de fleste drap begåes av menn mellom 20 og 59 år og trefjerdedeler av dem er trygdede.

Dessuten er svært mange av drapsmennene folk med langvarige psykiske problemer og politilederen i Vest Politidistrikt, Kåre Songstad sa til NRK i fjor på Debatten NRK, se https://tv.nrk.no/serie/debatten/202110 ... /avspiller

- at av 12 drap og 3 drapsforsøk i perioden 2019-2020 i Vest Politidistrikt, ble 10 av de begått av mennesker med langvarige psykiske problemer.
Dog er antall drap årlig fra 1990 til i dag, redusert med en drøyt en fjerdedel; fra rundt 40 drap i snitt pr år til nå rundt 30 drap pr år. Og i den samme perioden har folketallet økt med 1,2 millioner, se grafen under overskriften 'Norges befolkning' her
https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen
Det er ingenting du skrev her som jeg ikke allerede visste, men det har da vitterlig ingenting med hva jeg svarte på først. Du kom med en horribel stråmann og det var kun det jeg påpekte.
Du stumper over dørterskelen og ber meg vokse opp. Det var et svar til de som i et forb... bankenes kjør -gnåler om at de som har skylden for ALT av det de finner kritikkverdig, det skyldes innvandrere og muslimene blant de. De sitter her og bæljer og gnåler og svartmaler situasjonen i Norge, enda det er 1.6% arbeidsledighet og så lite at - myndighetene er bekymret for det. Enda 9 av 10 i gjentatte meningsmålinger har sagt at de trives i jobben og at jobben gir dem sosial tilhørighet og glede. Enda vi har blitt masse flere mennesker og det til tross - reduseres kriminaliteten. Enda stadig færre drepes i trafikken. Enda ....

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 8:13 pm
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 6:00 pm Mannen ble sannsynligvis drept som hevn for å ha vitnet i rettssaker.

Jeg skrev her inne for noen måneder siden om hvordan du må regne med å bli forfulgt og utsatt for represalier resten av livet dersom du anmelder eller vitner i rettssaker, det være seg ran, vold, voldtekt eller annet, og at tallet på anmeldelser også må ses i sammenheng med dette.

Det ble selvfølgelig latterliggjort og avfeid fra den sedvanlige bermen.
Kommer jo helt an på. Jeg har vitnet mot gjengfolk flere ganger. Det er ikke noe stort problem så sant man ikke er kriminell selv, de har jo sine regler de må følge.

Det er et problem som fortjener oppmerksomhet, men det er ikke veldig utbredt ennå i dette landet.
Nå er det vel bare noen år siden en person ble drept i det politiet mente var en hevnaksjon for noe som skjedde på midten 90-tallet. Men du jobber kanskje i politiet selv, ettersom du stadig vitner mot gjengkriminelle?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Neptun skrev: søn nov 27, 2022 7:07 pm
William_S skrev: søn nov 27, 2022 6:40 pm
Texas_John skrev: søn nov 27, 2022 1:24 pm
Sjelden man ser så mye løgn, faktafeil og regelrett fordummende, skriftlig søppel i et og samme innlegg. Du glemte bare floskelen om flere fritidsklubber.

Hva konkret er feil med det han skriver?
F,eks. å antyde at det er en korrelasjon mellom flere innvandrere (fra MENA og Afrika) med færre drap i Norge og andre innvandrerland i Europa.
Dette er RÆL! Jeg har gang på gang på gang på gang på..... skrevet at i den grad det skulle være noen sammenheng mellom innvandring og kriminalitet - når folketallet øker og kriminaliteten går ned - da må det bety at MER innvandring vil redusere kriminaliteten enda mer. Som jeg altså mener er en sløkket konklusjon. Den innvandring verdens rikeste land Norge har, her som vi har nok av alt - strøm, vann, land, fisk, vilt,trær til å bygge hus med, stein til å mure med osv osv - er ikke noe problem. En utfordring er det, som det er med det meste annet.
Sist redigert av Fordomsfull den søn nov 27, 2022 10:09 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 9:09 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm

Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
"Kvelden etter hendelsen på Bislett sa John Roger Lund, enhetsleder i Oslo politidistrikt, at det ikke er mer vold i samfunnet. På Dagsnytt 18 sa han også at flere av hendelsene som har vært i det siste er enkeltstående episoder.

Generelt er det ikke mer vold nå. Det vi ser er at vi er inne i en litt aktiv periode når det gjelder skyting og alvorlige voldshendelser i Oslo, sa Lund".

Kan det være denne "litt aktive perioden når det gjelder skyting og alvorlige voldshendelser" som bekymrer Raymond Johansen?
Det er vel ikke så mye å diskutere om det er mer eller mindre vold nå før. Hovedsaken er at volden er blitt råere.

Knivstikking er ille nok, og spesielt når det er forstyrra personer som stikker ned hvem som helst.
Men denne skytinga på åpen gate, er det verste. Og man leser stadig vekk at dette er kjenninger av politiet, dømt før og bla, bla, bla.

Og nå skal Oslo-politiet blir mer synlige ute, styrke etterforskningen og ta saker raskere til retten for å få dommer, kan man lese på NRK sine side. Jaggu tok det langt tid før de reagerte..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 9:36 pm
Du stumper over dørterskelen og ber meg vokse opp. Det var et svar til de som i et forb... bankenes kjør -gnåler om at de som har skylden for ALT av det de finner kritikkverdig, det skyldes innvandrere og muslimene blant de. De sitter her og bæljer og gnåler og svartmaler situasjonen i Norge, enda det er 1.6% arbeidsledighet og så lite at - myndighetene er bekymret for det. Enda 9 av 10 i gjentatte meningsmålinger har sagt at de trives i jobben og at jobben gir dem sosial tilhørighet og glede. Enda vi har blitt masse flere mennesker og det til tross - reduseres kriminaliteten. Enda stadig færre drepes i trafikken. Enda ....
De fleste somaliere er ikke i arbeid...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 9:23 pm
Men fra tid til annen så blusser det opp konflikter i gjengmiljøene som gir f.eks disse skyteepisodene vi har sett i det siste og det skjer fra tid til annen, men de er selvfølgelig inkludert i statistikken.
Utøya-hendelsen var vel også inkludert i statistikken, likevel opplevde landet en generell nedgang i kriminelle handlinger i 2011.

Så det er nok den grovere kriminaliteten det reageres på.

I Sverige snakkes det mye om skyldige/uskyldige offer, og det er ikke lenge til dette også blir brukte begrep her i landet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 10:07 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 9:23 pm
Men fra tid til annen så blusser det opp konflikter i gjengmiljøene som gir f.eks disse skyteepisodene vi har sett i det siste og det skjer fra tid til annen, men de er selvfølgelig inkludert i statistikken.
Utøya-hendelsen var vel også inkludert i statistikken, likevel opplevde landet en generell nedgang i kriminelle handlinger i 2011.

Så det er nok den grovere kriminaliteten det reageres på.

I Sverige snakkes det mye om skyldige/uskyldige offer, og det er ikke lenge til dette også blir brukte begrep her i landet.
Nå vet jeg ikke hvordan det brukes som begrep i sverige, men er det om f.eks to fra rivaliserende kriminelle gjenger knivstikker hverandre at man har det du sier er 'skyldige offer'?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 10:10 pm
Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 10:07 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 9:23 pm
Men fra tid til annen så blusser det opp konflikter i gjengmiljøene som gir f.eks disse skyteepisodene vi har sett i det siste og det skjer fra tid til annen, men de er selvfølgelig inkludert i statistikken.
Utøya-hendelsen var vel også inkludert i statistikken, likevel opplevde landet en generell nedgang i kriminelle handlinger i 2011.

Så det er nok den grovere kriminaliteten det reageres på.

I Sverige snakkes det mye om skyldige/uskyldige offer, og det er ikke lenge til dette også blir brukte begrep her i landet.
Nå vet jeg ikke hvordan det brukes som begrep i sverige, men er det om f.eks to fra rivaliserende kriminelle gjenger knivstikker hverandre at man har det du sier er 'skyldige offer'?
I alle fall et problem mindre om jobben gjøres skikkelig.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 10:10 pm

Nå vet jeg ikke hvordan det brukes som begrep i sverige, men er det om f.eks to fra rivaliserende kriminelle gjenger knivstikker hverandre at man har det du sier er 'skyldige offer'?
Ja, det har jo vært en debatt i Sverige om akkurat dette:

Sluta skambelägg brottsoffren efter flickmordet:

Sluta skambelägg offret och hennes föräldrar efter dödsskjutningen i Norsborg. Och sluta dela in mordoffer i oskyldiga och skyldiga som polisens expert gör.

Nu måste tystnadskulturen i gängvärlden brytas ned och om ett vittne tiger i förhör måste polisen direkt förklara vad ”skyddande av brottsling” innebär.

Mikael Rying är kriminolog och expert på dödligt våld. Han är anställd vid polisens nationella operativa avdelning, Noa, där han tydligen sitter och delar in mordoffer i oskyldiga och skyldiga.

I en intervju med nyhetsbyrån TT efter helgens dödsskjutning i Norsborg säger han:

”I grova drag de senaste fem åren har det varit 170 personer som har blivit skjutna till döds i kriminella miljöer. Statistiskt sett skulle jag säga att det är fem av 170 som är oskyldiga, men det är illa nog.”

https://www.expressen.se/kronikorer/fre ... ickmordet/

12dd

Legg inn av 12dd »

► Show Spoiler
Igjen så synes jeg du kommer med en stråmann. Jeg ser ingen som kommer med beskyldninger om at innvandrere har skylden for eller er ansvarlig for alt som er negativt. Jeg ser noen debattanter som er overivrige når det kommer til å finne negative saker om utlendinger og jeg ser debattanter som ikke evner å diskutere negative aspekter med innvandring. Begge grupper har et stort problem med å kun forholde seg til fakta og er ødeleggende for debatten.

Personlig har jeg mer til overs for den ene gruppen enn den andre.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Jeg har egentlig sluttet å svare de som påstår at innvandring ikke fører til økt kriminalitet.

Dels fordi idiotien har blitt besvart og motbevist utallige ganger, og dels fordi det strengt talt ikke betyr noen verdens ting i innvandringsdebatten uansett. Det blir en avsporing, og asylretten for folk fra ikke-vestlige land kommer ikke til å skrotes uansett hvor mange av dem som er kriminelle.

12dd

Legg inn av 12dd »

Guttorm123 skrev: søn nov 27, 2022 9:51 pm
Fordomsfull skrev: søn nov 27, 2022 9:36 pm
Du stumper over dørterskelen og ber meg vokse opp. Det var et svar til de som i et forb... bankenes kjør -gnåler om at de som har skylden for ALT av det de finner kritikkverdig, det skyldes innvandrere og muslimene blant de. De sitter her og bæljer og gnåler og svartmaler situasjonen i Norge, enda det er 1.6% arbeidsledighet og så lite at - myndighetene er bekymret for det. Enda 9 av 10 i gjentatte meningsmålinger har sagt at de trives i jobben og at jobben gir dem sosial tilhørighet og glede. Enda vi har blitt masse flere mennesker og det til tross - reduseres kriminaliteten. Enda stadig færre drepes i trafikken. Enda ....
De fleste somaliere er ikke i arbeid...
Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 9:04 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:03 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 8:56 pm

Hvordan forklarer du saken jeg linket til for et par innlegg siden?
Som jeg sier bortforklaringer. Det kan du holde med innvortes bruk, den dansen er ikke jeg med på.
Så fakta er ikke din greie.
Helt greit.
Om det er faktisk dott no du referer til så bryr jeg meg ikke om den nei. Det er et nettsted MSM lagde for å hvitvaske sin egen virkelighet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:38 pm
Henningsen skrev: søn nov 27, 2022 9:04 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:03 pm

Som jeg sier bortforklaringer. Det kan du holde med innvortes bruk, den dansen er ikke jeg med på.
Så fakta er ikke din greie.
Helt greit.
Om det er faktisk dott no du referer til så bryr jeg meg ikke om den nei. Det er et nettsted MSM lagde for å hvitvaske sin egen virkelighet.
Innlegget inneholder kriminalstatistikk som fakta. Politiet og ssb
At du ikke vil forholde deg til fakta er helt ok.
Sist redigert av Henningsen den søn nov 27, 2022 10:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

12dd skrev: søn nov 27, 2022 10:23 pm

Og trygdede går ikke inn i arbeidsledighetstallet. Å kun nevne 1,6 prosent i en slik sammenheng er regelrett løgn.
Jeg har alltid undret meg over hvorfor de forskjellige regjeringene gjør hva de kan for å pynte mest mulig på disse tallene, og av diverse grunner utelate grupper fra disse statistikkene. Man lurer jo bare seg selv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»