Mer skyting i Oslo.

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av Neptun »

Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 6:52 pm
fazz skrev: lør jun 11, 2022 2:31 pm Økende mangel på respekt for lærere og autoritetspersoner er da like utbredt blant etnisk norsk barn og ungdom, hvorfor er dette knyttet mot innvandring?
Steinkasting, påtenning og ramponering av politibiler slik vi har sett ekstremversjoner av i Sverige (hvor politiet blir angrepet daglig) men også lignende tendenser til i Norge er slettes ikke vanlig blant etnisk norsk ungdom.
Riktig. Det er scener vi tidligere så fra Midt-Østen.
Nå er det her også.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 7:24 pm
Bare en myte de fete bruker for å slippe å ta ansvar for eget matinntak. Å leve sunt er mye billigere.
Nei... det betyr jo bare at man bør ligge unne mat med mye raske karbohydrater hvis man har problemer med vekta. Så det er intet "slippe ansvar" her.

Det er nok mulig å leve forholdsvis billig og sunt også. Men det er ikke så lett nødvendigvis.

Dog har det nok fint lite med "skyting i Oslo å gjøre" :lol:

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Crynix skrev: fre jun 10, 2022 11:55 am Trådens tema er «skyting i Oslo», ikke mat-relatert. Tilbake til temaet, godtfolk.

-mod

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ka9nen skrev: lør jun 11, 2022 7:54 pm
Nei... det betyr jo bare at man bør ligge unne mat med mye raske karbohydrater hvis man har problemer med vekta. Så det er intet "slippe ansvar" her.

Det er nok mulig å leve forholdsvis billig og sunt også. Men det er ikke så lett nødvendigvis.

Dog har det nok fint lite med "skyting i Oslo å gjøre" :lol:
"Chicago’s violent crime rates tied to high blood pressure, obesity"

Om det samme gjelder i Norge vites ikke, ifølge anekdotiske observasjoner er ikke adidaskrigere spesielt korpulente.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 8:14 pm
"Chicago’s violent crime rates tied to high blood pressure, obesity"

Om det samme gjelder i Norge vites ikke, ifølge anekdotiske observasjoner er ikke adidaskrigere spesielt korpulente.
Okey, det der har jeg ikke noe kunnskap om så skal ikke uttale meg

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Og nå smeller det i København, "skudd på kjøpesenteret Fields i København. Kort tid etter bekrefter politiet at flere personer er truffet."

Flere skutt på kjøpesenter i København

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Neptun skrev: lør jun 11, 2022 7:28 pm
Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 6:52 pm
fazz skrev: lør jun 11, 2022 2:31 pm Økende mangel på respekt for lærere og autoritetspersoner er da like utbredt blant etnisk norsk barn og ungdom, hvorfor er dette knyttet mot innvandring?
Steinkasting, påtenning og ramponering av politibiler slik vi har sett ekstremversjoner av i Sverige (hvor politiet blir angrepet daglig) men også lignende tendenser til i Norge er slettes ikke vanlig blant etnisk norsk ungdom.
Riktig. Det er scener vi tidligere så fra Midt-Østen.
Nå er det her også.
Jeg har ikke sett snurten av slikt. Heller ikke i Oslo. Men nå beveger ikke jeg meg inn i "ghettoen" heller. Og hvorfor skal jeg det? Hvorfor skal noen som strent talt ikke behøver å gå dit gjøre det?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Virker som om det eskalerer fra bruk av kniv til skytevåpen. Gjenger eller narkotika-oppgjør?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Bompengeordning innført av kjekk muslimsk ungdom i visse mørke bydeler. Skal du nå til tannlegen eller andre steder i bydelen så må man betale bompenger for å få gå i området. Dette er realiteten til ungdommen i dag hvis du ikke ønsker juling eller bli rispet opp med kniv. Muslimene gjør selvsagt ingenting i eget boligområde, de støtter vel barnas kreativitet for inntjening av penger. Mødrene kan jo heller ikke snakke med sønnene fordi de dem er underlegne.

Vi trenger 100 nye Jan Kvalen utplassert (bare minus tystingen).

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Jordfeil på Oslo S også.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Krisetider i Oslo, ifølge Raymond. Kommunen har tjent perverst mye penger de siste årene på bompenger, parkeringsplasser, eiendomsskatt og fjernvarmemonopol, men har brukt opp alt og lånt rekordmye for å finansiere enda mer rød asfalt og meningsløs idioti. Kommer til å fryde meg noe så inderlig når vi får se at hele kommunen rakner sosialt, kulturelt og økonomisk. At etniske norske blir stadig færre i Oslo er jo kjent, trenden vil formodentlig eskalere betraktelig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Livet er best på bygda!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Best blir det når de danner muslimsk politisk parti og tar over landet, eller Oslo by. Da får vi slike fine politiske ledere som Aamir J. Sheikh som ikke er korrupt i det hele tatt. Det blir fint.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 11:52 am
Kommer til å fryde meg noe så inderlig når vi får se at hele kommunen rakner sosialt, kulturelt og økonomisk.
.
Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 5:32 pm

Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"
Får nå håpe Raymond Johansen tenker Oslos beste:

Byrådet i Oslo legger fram det de omtaler som et krisebudsjett til uka. Byrådslederen ber folk være klare for krisetider.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Guttorm123 skrev: man sep 19, 2022 5:44 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 5:32 pm

Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"
Får nå håpe Raymond Johansen tenker Oslos beste:

Byrådet i Oslo legger fram det de omtaler som et krisebudsjett til uka. Byrådslederen ber folk være klare for krisetider.
Men å kaste millioner i dass hvert bidige år skal de. Tenk hvordan det vil være etter vår tid, sjeleglad for at jeg er surfet mye på medgangsbølgene.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 5:32 pm
Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"
Men om økonomien rakner, og kjøpekraften blir kraftig redusert, og fattigdommen brer om seg, så er vel dette bra for miljø og utslipp?

Miljø og utslipp er jo noe av det viktigste som er, blir vi fortalt. Så det kan jo være en villet politikk?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 5:32 pm
Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"
Det som gjør Oslo bra er at stedet er det eneste som er stort nok til at det faktisk skjer noe der (og viktig: at byen er såpass delt at du kan betale deg ut av det aller verste). Politisk, kulturelt og økonomisk er det et totalhavari av et sted.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Leste på forsiden av VG om det seneste tilfellet av paraply-vold.
Har du blitt utsatt for paraply-vold?
Dette er nok mest belastende i byer med mer nedbør skulle jeg tro.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir sep 20, 2022 10:01 am
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 5:32 pm
Ganske sykt å ønske at hovedstaden rakner.
Fryktelig lite patriotisk å ønske noe slikt, men så er det neppe landets beste som er hovedprioritet blant en del av dere "patrioter"
Det som gjør Oslo bra er at stedet er det eneste som er stort nok til at det faktisk skjer noe der (og viktig: at byen er såpass delt at du kan betale deg ut av det aller verste). Politisk, kulturelt og økonomisk er det et totalhavari av et sted.
Ja, Oslo er unikt i Norge mtp størrelse og 'aktiviteter'.
Resten av innlegget ditt er vel neppe spesielt korrekt, men mest et resultat av personlige preferanser. Norge er tross alt et av verdens rikeste land med Oslo som hovedstad , og er blant de aller beste stedene å bo, og kulturelt sett, så vet vi jo at du helst vil ha et rent arisk samfunn. Politisk så skjønner jeg at demokratiet i er noe du ikke ivrer så veldig for, det er tydelig med de utallelsene du kommer med, og hvilket politisk idol du har.
Så mitt innlegg var ganske så spot on.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

LANISTA skrev: tir sep 20, 2022 10:38 am Leste på forsiden av VG om det seneste tilfellet av paraply-vold.
Har du blitt utsatt for paraply-vold?
Dette er nok mest belastende i byer med mer nedbør skulle jeg tro.
Litt mer enn "bare" paraply-vold dette, om det er denne du mener:

Han ble dømt til 45 dagers ubetinget fengsel for grov kroppskrenkelse, og til å betale oppreisningskrav på 10.000 kroner.

Retten konkluderte med at volden var motivert av fornærmedes legning, og at det skulle vektlegges.

Tiltalte, en mann i 20-årene, stakk uten foranledning en paraply mellom rumpeballene til Østerøy, ifølge tiltalen.

– Det var hardt og veldig vondt. Etter han stappet den inn sa han «du liker det vel du», forklarte Østerøy på telefon til VG etter rettsmøtet i forrige uke.

Mannen skal ifølge tiltalen ha uttalt at Østerøy var «ultragay», at han kom til «å brenne i helvete fordi han var homofil og kristen», samt lignende nedsettende utsagn om Østerøys seksuelle legning.

«Denne typen hatkriminalitet bør slås hardt ned på. Hensynet til å unngå at homofile skal frykte å bevege seg i det offentlige rom, taler for en streng straff. Det vises også til at kroppskrenkelsen var uprovosert», heter det i dommen.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/eJPKrl/ ... -oesteroey

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Guttorm123 skrev: tir sep 20, 2022 12:42 pm
LANISTA skrev: tir sep 20, 2022 10:38 am Leste på forsiden av VG om det seneste tilfellet av paraply-vold.
Har du blitt utsatt for paraply-vold?
Dette er nok mest belastende i byer med mer nedbør skulle jeg tro.
Litt mer enn "bare" paraply-vold dette, om det er denne du mener:

Han ble dømt til 45 dagers ubetinget fengsel for grov kroppskrenkelse, og til å betale oppreisningskrav på 10.000 kroner.

Retten konkluderte med at volden var motivert av fornærmedes legning, og at det skulle vektlegges.

Tiltalte, en mann i 20-årene, stakk uten foranledning en paraply mellom rumpeballene til Østerøy, ifølge tiltalen.

– Det var hardt og veldig vondt. Etter han stappet den inn sa han «du liker det vel du», forklarte Østerøy på telefon til VG etter rettsmøtet i forrige uke.

Mannen skal ifølge tiltalen ha uttalt at Østerøy var «ultragay», at han kom til «å brenne i helvete fordi han var homofil og kristen», samt lignende nedsettende utsagn om Østerøys seksuelle legning.

«Denne typen hatkriminalitet bør slås hardt ned på. Hensynet til å unngå at homofile skal frykte å bevege seg i det offentlige rom, taler for en streng straff. Det vises også til at kroppskrenkelsen var uprovosert», heter det i dommen.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/eJPKrl/ ... -oesteroey
Kunne jeg ha gjort det ustraffet, hadde jeg gjerne knekt armene på vedkommende som ble dømt.
Men det kan jeg ikke gjøre ustraffet, så da gjør jeg ikke det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ny dag ny drive-by skyting i shithole. Men ifølge de som ivrer mest for mannlig, ikke-vestlig masseinnvandring var det verre før, da.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ny dag ny skyting

En person skal ifølge politiet være skutt på Torshov i Oslo.

https://sol.no/nyheter/politiet-person- ... o/77280258

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Skyting i Frognerveien i Oslo ifølge VG. Ingen skadd eller drept.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Og knivstikking på Skullerud og overfallsvoldtekt rett utenfor Oslo Børs.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Mer skyting i volds-Oslo.
https://www.dagbladet.no/nyheter/skal-h ... o/77709100

Snart ikke en dag uten alvorlige volds -og kriminelle hendelser i Oslo. Skyting, knivstikking, bilbranner, voldtekter, overfall, ran osv.
Men de lever fint med det, de fleste gjenværende. De er integrert.

Champis

Legg inn av Champis »

Neptun skrev: ons nov 09, 2022 10:04 pm Mer skyting i volds-Oslo.
https://www.dagbladet.no/nyheter/skal-h ... o/77709100

Snart ikke en dag uten alvorlige volds -og kriminelle hendelser i Oslo. Skyting, knivstikking, bilbranner, voldtekter, overfall, ran osv.
Men de lever fint med det, de fleste gjenværende. De er integrert.

Jepp, disse tingene skjer daglig i byer av Oslos størrelse - som det både har gjør i alle byer i hele verden på denne størrelsen, og som det har gjort i Oslo de siste 100 årene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 7:24 pm
Ka9nen skrev: lør jun 11, 2022 5:51 pm Det er ingenting som får en person feit fortere enn raske karbohydrater. Og det får man nesten gratis fra blant annet first price.
Bare en myte de fete bruker for å slippe å ta ansvar for eget matinntak. Å leve sunt er mye billigere.
Kan skrive under på det, har vært på begge steder. Trening i tillegg til bra kosthold er også gode greier.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Champis skrev: tor nov 10, 2022 12:04 am Jepp, disse tingene skjer daglig i byer av Oslos størrelse - som det både har gjør i alle byer i hele verden på denne størrelsen, og som det har gjort i Oslo de siste 100 årene.
Utenlandsfødte står for nær 40 prosent av drap de siste 10 årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»