Mer skyting i Oslo.

Svar
Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Re: Mer skyting i Oslo.

Legg inn av busemannen »

Henningsen skrev: ons jun 08, 2022 10:50 pm
Neptun skrev: ons jun 08, 2022 10:44 pm
Texas_John skrev: ons jun 08, 2022 9:40 pm
«De lave drapstallene i Norge ville ha vært enda lavere uten innvandring.» https://www.aftenposten.no/norge/i/75XV ... som-i-2015
Vi ville hatt betydelig mindre alvorlig kriminalitet, spesielt voldsforbrytelser uten innvandring fra 2. og 3. verden.
Dokumentasjon for påstanden du kommer med?
Slike tråder blir alltid en boltringsplass for rasister.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

busemannen skrev: tor jun 09, 2022 9:00 am
Henningsen skrev: ons jun 08, 2022 10:50 pm
Neptun skrev: ons jun 08, 2022 10:44 pm

Vi ville hatt betydelig mindre alvorlig kriminalitet, spesielt voldsforbrytelser uten innvandring fra 2. og 3. verden.
Dokumentasjon for påstanden du kommer med?
Slike tråder blir alltid en boltringsplass for rasister.
Ja, det er dessverre helt riktig.
Mye kvalmt her inne.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

MRSA skrev: tor jun 09, 2022 6:38 am

Veit om kvite vestlege etnisk norsk som er dømt for overfallvoldtekt med drap.
Stikkord: overrepresentering.

At hvite vestlige etnisk norske begår faenskap i Norge, bør vel kanskje ikke overraske så mange, siden vi bor i et land der hvite vestlige etnisk norske utgjør majoriteten av befolkningen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tor jun 09, 2022 9:09 am

Ja, det er dessverre helt riktig.
Mye kvalmt her inne.
Eksempler?

Corvus

Legg inn av Corvus »

busemannen skrev: tor jun 09, 2022 9:00 am
Henningsen skrev: ons jun 08, 2022 10:50 pm
Neptun skrev: ons jun 08, 2022 10:44 pm

Vi ville hatt betydelig mindre alvorlig kriminalitet, spesielt voldsforbrytelser uten innvandring fra 2. og 3. verden.
Dokumentasjon for påstanden du kommer med?
Slike tråder blir alltid en boltringsplass for rasister.
Ja, dette vil vi ikke diskutere i det hele tatt, la oss heller kalle alle som ikke er enige med oss for rasister.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 9:21 am
Henningsen skrev: tor jun 09, 2022 9:09 am

Ja, det er dessverre helt riktig.
Mye kvalmt her inne.
Eksempler?
Vi har jo eksempler på enkelte som følte at det viktigste var å kunne hinte om at innvandrere ikke arbeider, selv om det var totalt skivebom i den delen av diskusjonen. Så kan man jo spekulere i hvorfor vedkommende følte at det var ett veldig viktig poeng å dra frem.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 9:28 am

Vi har jo eksempler på enkelte som følte at det viktigste var å kunne hinte om at innvandrere ikke arbeider, selv om det var totalt skivebom i den delen av diskusjonen. Så kan man jo spekulere i hvorfor vedkommende følte at det var ett veldig viktig poeng å dra frem.
Siden du skrev følgende:

"Og det er helt åpenbart at etnisk norske har nytt svært godt av innvandring når det gjelder både å opparbeide seg formue hovedsaklig gjennom å eie bolig, og godt betalte jobber, rett og slett fordi nå er det innvandrene som tar de dårligst betalte jobbene".

...så var nok ikke dette noen skivebom nei.

Men du unnlot å svare på dette spørsmålet:

Massevis av innvandrere, eller personer med innvandrerbakgrunn som er godt bemidlet her i landet. Hvordan har de blitt det, mon tro?

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 9:42 am "Og det er helt åpenbart at etnisk norske har nytt svært godt av innvandring når det gjelder både å opparbeide seg formue hovedsaklig gjennom å eie bolig, og godt betalte jobber, rett og slett fordi nå er det innvandrene som tar de dårligst betalte jobbene".

...så var nok ikke dette noen skivebom nei.

Men du unnlot å svare på dette spørsmålet:

Massevis av innvandrere, eller personer med innvandrerbakgrunn som er godt bemidlet her i landet. Hvordan har de blitt det, mon tro?
Hva mener du er feil i setningen jeg skriver? Stemmer det ikke at det er hovedsaklig innvandrere som tar de dårligst betalte jobbene i Norge? Jeg har da aldri skrevet at det gjelder ALLE innvandrere. Så jo, det var totalt skivebom og hadde ikke noe annet formål enn å slenge litt grums.

Hva mener du med den siste setningen egentlig? Hva er spørsmålet der? Hvordan også innvandrere kan bli bemidlede her til lands? Det er da ingen hemmelighet, det er da bare å få en utdannelse, jobbe hardt. Norge er ett av de landene i verden som er enklest å tjene penger.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Innvandrerunge som skulle tøffe seg med pistolen og endte opp med å skyte seg selv. Haha, latterlig hvor teite de er. Hadde vi ikke tvunget dem til skolegang hadde de ikke funnet veien dit selv engang.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Alle innvandreres verdier i dette landet er bygget på skattesvik og snylting, men nå kommer de nye generasjonene i toppjobber hvor det problemet er borte. Men nå blir problemet at disse barna har blitt holdt unna alt sosialt, idrett og andre ting i samfunnet for å lykkes med skolegang. Så de vil i løpet av kort tid være overrepresentert i høyere stillinger. Vil vi da subsidiere og løfte frem etniske norske igjen?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 9:51 am

Hva mener du er feil i setningen jeg skriver? Stemmer det ikke at det er hovedsaklig innvandrere som tar de dårligst betalte jobbene i Norge? Jeg har da aldri skrevet at det gjelder ALLE innvandrere. Så jo, det var totalt skivebom og hadde ikke noe annet formål enn å slenge litt grums.
"Og det er helt åpenbart at etnisk norske har nytt svært godt av innvandring når det gjelder både å opparbeide seg formue hovedsaklig gjennom å eie bolig, og godt betalte jobber, rett og slett fordi nå er det innvandrene som tar de dårligst betalte jobbene".

Jeg poengterte til deg at dette var generalisering, og du beklaget dette:

Hva konkret var det du beklaget da?

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 9:21 am
Henningsen skrev: tor jun 09, 2022 9:09 am

Ja, det er dessverre helt riktig.
Mye kvalmt her inne.
Eksempler?
Nå fikk du jo ett par gode eksempler fra en oppmerksomhetssyk bruker som nettopp kom inn i tråden her også. Stusselig å se utviklingen på FD etter hvert som grumset dukker opp og det ender opp som en hvilken som helst høyreblogg langt bakerst i internetthylla.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 10:01 am
fazz skrev: tor jun 09, 2022 9:51 am

Hva mener du er feil i setningen jeg skriver? Stemmer det ikke at det er hovedsaklig innvandrere som tar de dårligst betalte jobbene i Norge? Jeg har da aldri skrevet at det gjelder ALLE innvandrere. Så jo, det var totalt skivebom og hadde ikke noe annet formål enn å slenge litt grums.
"Og det er helt åpenbart at etnisk norske har nytt svært godt av innvandring når det gjelder både å opparbeide seg formue hovedsaklig gjennom å eie bolig, og godt betalte jobber, rett og slett fordi nå er det innvandrene som tar de dårligst betalte jobbene".

Jeg poengterte til deg at dette var generalisering, og du beklaget dette:

Hva konkret var det du beklaget da?
He he, skulle tro du skjønte det på innlegget mitt at det var åpenbart at jeg gjorde det for å trigge deg ved å dra frem suksesshistorier slik at du følte at du måtte presisere dine mindre subtile hint. Dersom du heller ikke skjønte det så var ogse det neste svaret mitt "Ah hah, wå det var det du mente" også sarkasme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 10:07 am

He he, skulle tro du skjønte det på innlegget mitt at det var åpenbart at jeg gjorde det for å trigge deg ved å dra frem suksesshistorier slik at du følte at du måtte presisere dine mindre subtile hint. Dersom du heller ikke skjønte det så var ogse det neste svaret mitt "Ah hah, wå det var det du mente" også sarkasme.
Det er mange måter å generalisere på ja.

Finnes det visse typer generalisering som er bedre enn andre, mener du?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

busemannen skrev: tor jun 09, 2022 9:00 am Slike tråder blir alltid en boltringsplass for rasister.
De blir enda oftere en boltreplass hvor godhetsposører med sterk grad av humanitærpolitiske komplekser kan snakke nedlatende til andre. Kan du nevne spesifikt hva som er rasistisk i tråden? Er feks nyhetssaken om at alle overfallsvoldtekter i Oslo over en femårsperiode er begått av ikke-vestlige rasistisk?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: tor jun 09, 2022 6:38 am Veit om kvite vestlege etnisk norsk som er dømt for overfallvoldtekt med drap.
Er det noe du vil fortelle oss?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tor jun 09, 2022 8:50 am
Multikulturalistene reiser tvil om overfallsvoldtektene o.a grov kriminalitet ville skjedd selv om gjerningsperonene ikke var i Norge. Fjernoverføring av voldtekt?
Og så er det vel veldig mange som mener at norske damer/jenter går for utfordrende kledd, og dermed har del i skylden:

En litt eldre undersøkelse:

Hele 28 prosent av mennene i undersøkelsen mente at en kvinne som kler seg sexy er helt eller delvis ansvarlig for det seksuelle overgrepet.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/xye ... m-voldtekt

Cabal

Legg inn av Cabal »

TylerDurdenNorway skrev: ons jun 08, 2022 7:51 pm Carl I Hagen advarte vel om dette på 80-tallet men la oss heller latterliggjøre han og kalle han rasist
Carl I Hagen er jo en latterlig rasist.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

skrivefeil.
Sist redigert av Ostemanden den tor jun 09, 2022 12:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: tor jun 09, 2022 11:37 am
MRSA skrev: tor jun 09, 2022 6:38 am Veit om kvite vestlege etnisk norsk som er dømt for overfallvoldtekt med drap.
Er det noe du vil fortelle oss?
Ja at det også er hvite menn som har utfør både voldtekter og drap, vet det strider mot verdensbildet ditt at den hvite mann er overlegen, den tankegangen der gir meg litt tyskland anno 1939 vibber der

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nattevakt skrev: ons jun 08, 2022 11:35 pm

ammerudblokkene er bygd på sekstitallet og står på byantikvarens gul liste
Kjekt å vite, men ble noen skutt når de satte de opp?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nattevakt skrev: tor jun 09, 2022 1:04 pm

Ja at det også er hvite menn som har utfør både voldtekter og drap, vet det strider mot verdensbildet ditt at den hvite mann er overlegen, den tankegangen der gir meg litt tyskland anno 1939 vibber der
Når du poster et slikt innlegg som dette:

"Og hva har dette med skudd avfyrt på trosterud å gjøre om jeg trør spørre ?

Hold deg til tema og slutt og gjør tråden til et ekkokammer for at deg netptun og bob skal spy ut standardfrasene deres"


,så gir du jo klart uttrykk for at du ikke liker avsporinger, selv om du driver med det selv:

Når er det riktig å komme med avsporinger, mener du?
Sist redigert av Guttorm123 den tor jun 09, 2022 1:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:13 pm

Siden denne 15 år gamle artikkelen kom ut så er det vel flere FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep enn disse tre guttene med ett forskrudd kvinnesyn. Er det forresten noen av disse tre som har blitt siktet eller arrestert for voldtekt, eller var det mest i kjeften de hadde det?
Nå er det vel ikke bare FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Nattevakt skrev: tor jun 09, 2022 12:58 pm Og hva har dette med skudd avfyrt på trosterud å gjøre om jeg trør spørre ?

Hold deg til tema og slutt og gjør tråden til et ekkokammer for at deg netptun og bob skal spy ut standardfrasene deres

Vi har hørt alt dette før kom med noe nytt dere går på bare på repeat gang på gang. nå får jeg sikkert høre at jeg er en "venstrevridd" fjott som elsker utlendinger noe jeg forøvrig gjør også. Har du neptun og bob noen gang vært øst for akerselva om jeg trør spørre ?
Hvis det å poste slike saker kan gjøre at bare én jente kler på seg litt ekstra og følgelig slipper å bli overfallsvoldtatt så er det verdt det, synes du ikke?

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 1:17 pm
fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:13 pm

Siden denne 15 år gamle artikkelen kom ut så er det vel flere FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep enn disse tre guttene med ett forskrudd kvinnesyn. Er det forresten noen av disse tre som har blitt siktet eller arrestert for voldtekt, eller var det mest i kjeften de hadde det?
Nå er det vel ikke bare FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep.
Nei det har du helt rett i. Og det er det vel heller ingen som påstår så vidt jeg kan se.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:19 pm
Nei det har du helt rett i. Og det er det vel heller ingen som påstår så vidt jeg kan se.
Litt rart da at du bare nevner de som du åpenbart er politisk uenig med da.

fazz

Legg inn av fazz »

Har vel lært av purken da sikkert, har vært flere episoder der de siste årene med betjenter som har skutt seg selv.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 1:25 pm
fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:19 pm
Nei det har du helt rett i. Og det er det vel heller ingen som påstår så vidt jeg kan se.
Litt rart da at du bare nevner de som du åpenbart er politisk uenig med da.
Nei, der bommer du, jeg nevner de som Texas_John er åpenbart mest enig med. Jeg har gangsyn nok til å se og vite at "søppelfolk" og drittsekker finnes overalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:19 pm
Siden denne 15 år gamle artikkelen kom ut så er det vel flere FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep enn disse tre guttene med ett forskrudd kvinnesyn. Er det forresten noen av disse tre som har blitt siktet eller arrestert for voldtekt, eller var det mest i kjeften de hadde det?
Det man skulle frem til her, var vel nettopp det forskrudde kvinnesynet.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: tor jun 09, 2022 1:29 pm
fazz skrev: tor jun 09, 2022 1:19 pm
Siden denne 15 år gamle artikkelen kom ut så er det vel flere FrP politikkere eller republikanere som har blitt siktet og arrestert for seksuelle overgrep enn disse tre guttene med ett forskrudd kvinnesyn. Er det forresten noen av disse tre som har blitt siktet eller arrestert for voldtekt, eller var det mest i kjeften de hadde det?
Det man skulle frem til her, var vel nettopp det forskrudde kvinnesynet.
Og det var poenget mitt også, forskrudde kvinnesyn finnes overalt, også blant FrP politikkere og Republikanere som har blitt siktet og arrestert, nettopp for seksuelle overgrep.

Du kan jo spørre Texas:John om hvorfor han f.eks ikke tok med denne undersøkelsen her, men velger å fokusere på en 15 år gammel P3 sak.
https://forskning.no/partner-vold-barn- ... rep/414924

"Jenter har seks ganger så høy risiko som gutter for å oppleve grove seksuelle krenkelser. I tillegg er ungdommer som vokser opp i familier med dårlig råd og rusproblemer, mer utsatt for grov seksuell vold enn andre unge. Det er ikke en liknende sammenheng mellom milde seksuelle krenkelser og familieforhold.

Mens det er høyere risiko for å oppleve vold i nære relasjoner når foreldrene har ikke-vestlig innvandrerbakgrunn, finner forskerne ingen slik sammenheng knyttet til seksuelle overgrep.

Risikoen for grov seksuell vold er tvert imot lavere blant unge med foreldre som ikke er født i Norge eller Norden. Lavest er risikoen for unge med foreldre fra ikke-vestlige land."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»