Pride - er det nok nå?

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Neptun »

Rainmaker skrev: tor jun 01, 2023 1:45 pm
Neptun skrev: tor jun 01, 2023 1:34 pm
Soteria skrev: tor jun 01, 2023 1:32 pm Redd Barna og andre vil ha festival og opptog for barn.

https://www.nrk.no/vestland/redd-barna- ... 1.16429055

"Ingen barn skal bli diskriminerte på bakgrunn av kven dei er, eller kven dei er forelska i". Hvor gamle er disse barna? Barn bør vel få være barn, og ikke avgjøre som 10-åringer at de er LGBT. Og i tillegg være i nærheten av de voksne deltagerne, som ofte er kledd i lakk, lær eller annet undertøy. De vil vel bli begeistret hvis barna tar etter de voksnes utfordrende oppførsel.
Helt riktig.
Jeg ser på dette som promotering og rekruttering. Alt er visst lov, bare man ikke er hvit heterofil mann.
Nå er det barn som skal innlemmes, bokstavelig talt.
Hva får du ikke lov til som "hvit heterofil mann"?
Undertrykking av kvinner, tvangsgifte, forbud mot homofili (dødsstraff) - og nå altså seksualisering av barn.
Pluss mye annet som USA-hatere og antivestlige ikke reagerer på bare fordi overgriperne ikke er hvite heterofile menn.

Å kun stille spørsmål er en ganske avslørende måte å "debattere" på. Men akk så oppbrukt.
Sist redigert av Neptun den tor jun 01, 2023 2:27 pm, redigert 2 ganger totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:19 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:15 pm

Du må nok være mer konkret enn det gitt. Spesielt med tanke på at dette er blitt meldt til politiet og politiet har sagt at det ikke var noe sikkerhetsrisiko. Siter de påståtte trusslene i sin helhet.
Du antar at Redd Barna har funnet på dette på gøy?
Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Ditt syke syke menneske.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

lund skrev: tor jun 01, 2023 2:25 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:19 pm
Du antar at Redd Barna har funnet på dette på gøy?
Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Til dette er det bare å si: LOL

Og så kan man gjerne gjenta: LOL
Så du syns det er gøy med fabrikerte allvorlige annklager om voldstrussler?

William_S

Legg inn av William_S »

StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:27 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:25 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm

Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Til dette er det bare å si: LOL

Og så kan man gjerne gjenta: LOL
Så du syns det er gøy med fabrikerte allvorlige annklager om voldstrussler?
Er du virkelig så dum at du tror Redd Barna fabrikerer voldstrusler? Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det mot sitt eget arrangement?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:27 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:25 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm

Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Til dette er det bare å si: LOL

Og så kan man gjerne gjenta: LOL
Så du syns det er gøy med fabrikerte allvorlige annklager om voldstrussler?
Jeg tror han syns det er gøy med dine grunnløse teorier om at Redd Barna dikter opp voldstrusler for å få sympati.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 2:26 pm
Rainmaker skrev: tor jun 01, 2023 1:45 pm
Neptun skrev: tor jun 01, 2023 1:34 pm

Helt riktig.
Jeg ser på dette som promotering og rekruttering. Alt er visst lov, bare man ikke er hvit heterofil mann.
Nå er det barn som skal innlemmes, bokstavelig talt.
Hva får du ikke lov til som "hvit heterofil mann"?
Undertrykking av kvinner, tvangsgifte, forbud mot homofili (dødsstraff) - og nå altså seksualisering av barn.
Pluss mye annet som USA-hatere og antivestlige ikke reagerer på bare fordi overgriperne ikke er hvite heterofile menn.

Å bare stille spørsmål er en ganske avslørende måte å "debattere" på. Men akk så oppbrukt.
Kjipt fir deg at du ikke får lov til å undertrykking av kvinner, tvangsgifte, innføreforbud mot homofili (dødsstraff) - å seksualise barn. Men det er nå engang slik at det er fornuftig at dette ikke er lov i et sivilisert samfunn.

Selv har jeg ikke behov for noe av det overnevnte, men du savner det visst...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Mengden med totals sjuke folk i denne tråden er jo helt hinsides.
Skaff hjelp, med en enste gang...

William_S

Legg inn av William_S »

Fint at Neptun savner å kunne innføre dødsstraff mot homofili, vel da vet vi hvor vi har han.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »


--- Mange barn opplever kjønnsinkongruens lenge før de er 10 år. De fleste opplever det jo ikke men du synes ikke det er viktig at det blir tatt tak i tidlig slik at begge parter lærer å forstå dette?
"Barn bør få være barn" - hva ligger i denne floskelen egentlig? Hvordan definerer du det i 2023? Er det å være barn akkurat det samme som det var å være barn da du var det? Er det definisjonen?
Nei jeg syns ikke barn skal utsettes for kjønnskorrigering. Å definere at noen er "født i feil kropp før de er ferdigutviklet" burde aldri vært akseptert. Å iallefall ikke på barn under 10 år. De har såvidt sluttet å tro på julenissen og skal da kunne definere egen seksualitet og kjønn. Meningløst.

Å la barn være barn er å la barn vokse opp i trygghet og skjermes fra problemstillinger og aktiviteter ment for voksne. Pride er det siste de trenger å bli dratt med på.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 2:28 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:27 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:25 pm
Til dette er det bare å si: LOL

Og så kan man gjerne gjenta: LOL
Så du syns det er gøy med fabrikerte allvorlige annklager om voldstrussler?
Jeg tror han syns det er gøy med dine grunnløse teorier om at Redd Barna dikter opp voldstrusler for å få sympati.
Tror du politiet ikke har noe grunnlag når de sier at det ikke var noe sikkerhetsrisiko? Som sagt så viser historien at den store majoriteten av slike påstander om trusler som får mye traction i media seg å være enten rene fabrikajoner, eller være kraftig overdrevet.

Mange personer og organisasjoner baserer faktisk nesten hele sitt inntektsgrunnlag på å framstille seg selv som et evig offer.
Sist redigert av StormEagle den tor jun 01, 2023 2:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:26 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm
lund skrev: tor jun 01, 2023 2:19 pm
Du antar at Redd Barna har funnet på dette på gøy?
Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Ditt syke syke menneske.
Du kan feks søke opp "hate crime hoaxes" - Det flommer over av dem. Jeg tror ikke Redd Barna har faket noe her. Men det har vært ekstremt mange saker siste årene med "hat" der mediene har gått bananas i dagesvis helt til som alltid en svart mann eller kvinne står frem og forteller at de skrev "n-ordet" selv på bilen sin for oppmerksomhet. Sistnevnte får som regel ekstremt lite dekning i mediene som ryddet flatene for saken opprinnelig. Så helt på jorde er ikke StormEagle her.

William_S

Legg inn av William_S »

Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:37 pm
William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:26 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:24 pm

Så gøy er det nok ikke, men det er ikke noe tvil om at de tjener på offerstatus fra slike påstander om trussler mot dem. Og den store majoriteten av slike påstander som faktisk er blitt etterforsket har vist seg å enten være rent oppspinn, eller vært laget av de som påstår å være offeret selv.
Ditt syke syke menneske.
Du kan feks søke opp "hate crime hoaxes" - Det flommer over av dem. Jeg tror ikke Redd Barna har faket noe her. Men det har vært ekstremt mange saker siste årene med "hat" der mediene har gått bananas i dagesvis helt til som alltid en svart mann eller kvinne står frem og forteller at de skrev "n-ordet" selv på bilen sin for oppmerksomhet. Sistnevnte får som regel ekstremt lite dekning i mediene som ryddet flatene for saken opprinnelig. Så helt på jorde er ikke StormEagle her.
Dette søkte jeg opp og under 1% av anmeldt hatkrim i USA er fake.
https://www.nytimes.com/2019/02/22/us/f ... rimes.html

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:36 pm
Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 2:28 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 2:27 pm

Så du syns det er gøy med fabrikerte allvorlige annklager om voldstrussler?
Jeg tror han syns det er gøy med dine grunnløse teorier om at Redd Barna dikter opp voldstrusler for å få sympati.
Tror du politiet ikke har noe grunnlag når de sier at det ikke var noe sikkerhetsrisiko? Som sagt så viser historien at den store majoriteten av slike påstander om trusler som får mye traction i media seg å være enten rene fabrikajoner, eller være kraftig overdrevet.

Mange personer og organisasjoner baserer faktisk nesten hele sitt inntektsgrunnlag på å framstille seg selv som et evig offer.
Politiet vet nok at de som planlegger å utøve vold, ikke sier i fra om det på forhånd. Redd Barna er ikke avhengig av å fake trusler mot et barnepride-arrangement for å holde seg i live, akkurat. Rent kynisk kunne de nok tjent mer på å holde seg fullstendig unna hele Pride-tematikken.

William_S

Legg inn av William_S »

Det er uansett rett av Redd Barna å ta dette på alvor og anmelde dette til politiet. Det har skjedd angrep mot pride her til landet før for å si det sånn. Antagelig er sannsynligheten liten for at disse personene har det noe annet sted enn i kjeften, men det som skjedde dagen før Pride paraden i Oslo i fjor gjør at man naturlig nok er litt tå på hev.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:41 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:37 pm
William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:26 pm

Ditt syke syke menneske.
Du kan feks søke opp "hate crime hoaxes" - Det flommer over av dem. Jeg tror ikke Redd Barna har faket noe her. Men det har vært ekstremt mange saker siste årene med "hat" der mediene har gått bananas i dagesvis helt til som alltid en svart mann eller kvinne står frem og forteller at de skrev "n-ordet" selv på bilen sin for oppmerksomhet. Sistnevnte får som regel ekstremt lite dekning i mediene som ryddet flatene for saken opprinnelig. Så helt på jorde er ikke StormEagle her.
Dette søkte jeg opp og under 1% av anmeldt hatkrim i USA er fake.
https://www.nytimes.com/2019/02/22/us/f ... rimes.html
Jeg fant saker som sa at under 1 av 3 anmeldte hate crimes var reelle og av de som regnes som Hoax er som regel store saker med mye medieoppmerksomhet. Om dette er 1 % av totalen så er det fortsatt 100 saker i året i USA. Av de 2/3 som var ikke "hate" likevel vil jeg tro ligger mange fantastifulle tolkninger som burde vært ansett som hoax.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Rent kynisk kunne de nok tjent mer på å holde seg fullstendig unna hele Pride-tematikken.
Det får iallefall ikke en krone av meg. Men så har de vel som Røde kors og andre organisasjoner fra hundrevis av millioner til milliarder på bok samtidig som de messer om mer med bilder av utsultede barn. så de går neppe konk med det første.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:49 pm
William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:41 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:37 pm

Du kan feks søke opp "hate crime hoaxes" - Det flommer over av dem. Jeg tror ikke Redd Barna har faket noe her. Men det har vært ekstremt mange saker siste årene med "hat" der mediene har gått bananas i dagesvis helt til som alltid en svart mann eller kvinne står frem og forteller at de skrev "n-ordet" selv på bilen sin for oppmerksomhet. Sistnevnte får som regel ekstremt lite dekning i mediene som ryddet flatene for saken opprinnelig. Så helt på jorde er ikke StormEagle her.
Dette søkte jeg opp og under 1% av anmeldt hatkrim i USA er fake.
https://www.nytimes.com/2019/02/22/us/f ... rimes.html
Jeg fant saker som sa at under 1 av 3 anmeldte hate crimes var reelle og av de som regnes som Hoax er som regel store saker med mye medieoppmerksomhet. Om dette er 1 % av totalen så er det fortsatt 100 saker i året i USA. Av de 2/3 som var ikke "hate" likevel vil jeg tro ligger mange fantastifulle tolkninger som burde vært ansett som hoax.
Jeg vil anta at flertallet av anmeldte hate crimes går uoppklart. Og at det også er en del som ikke er hoax, men som heller ikke er hate crimes.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ja det er nok Pride nå. Når skolebarn skal feire Pride, har det gått for langt. Hvor stor oppmerksomhet trenger de? Nok er nok.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

izzet2015 skrev: tor jun 01, 2023 3:01 pm Hvor stor oppmerksomhet trenger de? Nok er nok.
Andre samfunns-grupperinger som blir stigmatisert får en dag i året, og det er alt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:49 pm
William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:41 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:37 pm

Du kan feks søke opp "hate crime hoaxes" - Det flommer over av dem. Jeg tror ikke Redd Barna har faket noe her. Men det har vært ekstremt mange saker siste årene med "hat" der mediene har gått bananas i dagesvis helt til som alltid en svart mann eller kvinne står frem og forteller at de skrev "n-ordet" selv på bilen sin for oppmerksomhet. Sistnevnte får som regel ekstremt lite dekning i mediene som ryddet flatene for saken opprinnelig. Så helt på jorde er ikke StormEagle her.
Dette søkte jeg opp og under 1% av anmeldt hatkrim i USA er fake.
https://www.nytimes.com/2019/02/22/us/f ... rimes.html
Jeg fant saker som sa at under 1 av 3 anmeldte hate crimes var reelle
Hvilken kilde?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tor jun 01, 2023 1:52 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 1:51 pm Ganske så påfallende at de samme folkene som er rabiate motstandere av frivillig "konverteringsterapi" av voksne folk i visse kristne miljøer også er sterke forkjempere for å presse pride ideologien og seksualisering på unger helt ned i barnehage alder.
Mener du det er greit det Redd Barna opplevde i Bergen, altså reelle trusler mot arrangementet som gjorde at de valgte å avlyse?
Hvordan klarte du å tolke det som ble skrevet på en slik måte?

Seriøst.. jeg lurer..

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

KongOlav2 skrev: tor jun 01, 2023 12:20 pm
Brezjnev skrev: tor jun 01, 2023 12:18 pm Om man fokuserer på "den ytterliggående delen" så vil enhver bevegelse være problematisk. Det gir derfor sjelden noe matnyttig. Jeg er derfor veldig lite interessert i hva Choi fikk av tyn i fjor, og mer interessert i hva programmet for mini-pride er. Der fant jeg lite tegn til verken ytterligheter eller problematisk sammensausing.

Så er jeg enig i at kjønnsidentitet og legning ikke nødvendigvis hører sammen, men ordet "kjønnsidentitet" var faktisk ikke nevnt i innlegget ditt som jeg svarte på. Jeg ser dog fortsatt ikke at det skulle vært problematisk, at aksept for kjønnsidentitet skulle være så vesensforskjellig fra aksept for legning at de bør holdes adskilt.
Er det ikke FRI som står bak Pride da? Slik sett er ikke irrelevant i denne sammenheng. Uansett mener jeg poenger står fast. Man trenger ikke sammensause disse aspektene i den graden som enkelte gjør nå for tiden. For 8 år gamle barn kan det fint holde med LGB, ikke 8 bokstaver til.
Ja, hvis du anser FRI og Pride som "den ytterliggående delen av bevegelsen" så blir det vanskelig å komme unna. Det går likevel fortsatt over min ringe forstand hvorfor det skal være greit å forkynne aksept for LGB, men at resten av ting ved folks og en del barns identitet skal gjemmes bort.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 3:05 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:49 pm
William_S skrev: tor jun 01, 2023 2:41 pm

Dette søkte jeg opp og under 1% av anmeldt hatkrim i USA er fake.
https://www.nytimes.com/2019/02/22/us/f ... rimes.html
Jeg fant saker som sa at under 1 av 3 anmeldte hate crimes var reelle
Hvilken kilde?
Wall Street Journal. Har ikke abonnement der, lånte med en venn, men var en som hadde gjennomgått dataene der for et par år siden

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Hetfield skrev: tor jun 01, 2023 3:03 pm
izzet2015 skrev: tor jun 01, 2023 3:01 pm Hvor stor oppmerksomhet trenger de? Nok er nok.
Andre samfunns-grupperinger som blir stigmatisert får en dag i året, og det er alt.
Leste en tweet i fjor fra Skottland.
Det var en som gikk på en jernbanestasjon og der stod Pride-gjengen og delte ut flagg ved utgangen.

Personen skrev følgende: Jeg føler at her har jeg 3 valg som alle er negative for meg. 1. Jeg kan ta imot flagget og bli pådyttet å markere noe jeg ikke er interessert i. 2. Jeg kan si nei og da bli skjelt ut og ropt homohater til foran så mange mennesker og sette meg selv i fare. 3. Jeg kan ta imot flagget og kaste det når jeg er ute av syne . Men det er risikabelt, siden jeg da kan bli sett og bli anmelt for hatkriminalitet. Hva vedkommende gjorde fikk jeg aldri sett.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 3:10 pm
Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 3:05 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 2:49 pm

Jeg fant saker som sa at under 1 av 3 anmeldte hate crimes var reelle
Hvilken kilde?
Wall Street Journal. Har ikke abonnement der, lånte med en venn, men var en som hadde gjennomgått dataene der for et par år siden
Hadde vært interresant å lest saken og se hva de baserte de tallene på.
men jeg gidder ikka akkurat å abbonere kun for det akkurat.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 3:13 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 3:10 pm
Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 3:05 pm

Hvilken kilde?
Wall Street Journal. Har ikke abonnement der, lånte med en venn, men var en som hadde gjennomgått dataene der for et par år siden
Hadde vært interresant å lest saken og se hva de baserte de tallene på.
men jeg gidder ikka akkurat å abbonere kun for det akkurat.
Mener på det var etter denne boken kom ut,

https://www.amazon.com/Hate-Crime-Hoax- ... 1621577783

. Fulgte med på de for noen år tilbake. Men orker ikke å sitte å lete opp sak etter sak. Det finnes der ute..

Og sakene er så avslørende på mange måter På den ene siden påstår man USA er så rasistisk. På den andre siden så ser man reaksjonene på disse falske rasismesakene. Mediene hyler og slenger ut påstander. Man sender reportere, prislappen er uinterssant, politiet sender drøssevis av etterforskere, mastercard er lagt i baren, bruk bruk bruk . Og skjer dette på en skole eller institusjon så er det full oppvask, man stenger skolen i dagesvis, rektor holder tale, man skriver under på sparket krav om å ansette de neste 5 professorene fra ikke-hvite miljøer, og gjerne setter av en dag eller en uke der ingen jobber eller studerer slik man kan ta oppgjør med HATET etc etc. Så blir dette avslørt og i flere tilfeller har skolen likevel gjennomført markeringen fordi "det kunne jo skjedd" -

Så mange stusser da , at dersom det er så rasistisk og fælt, hvordan kan man da ha et system der folk og stort sett hvite går bananas og blåser av millioner, selvpisker og gjør alt for å hjelpe når man tror noe sånt har skjedd ? Skjer det virkelig så mye eller er slik alvorlgie saker veldig sjeldne

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 3:19 pm
Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 3:13 pm
Maxus5 skrev: tor jun 01, 2023 3:10 pm

Wall Street Journal. Har ikke abonnement der, lånte med en venn, men var en som hadde gjennomgått dataene der for et par år siden
Hadde vært interresant å lest saken og se hva de baserte de tallene på.
men jeg gidder ikka akkurat å abbonere kun for det akkurat.
Mener på det var etter denne boken kom ut,

https://www.amazon.com/Hate-Crime-Hoax- ... 1621577783
Takk, jeg så saken lå på WSJ (bak betaling) og de refererte til den boka ja.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 11:21 am Her er en oversikt over bøker som er klaget på/forsøkt kansellert i usa.
https://www.nrk.no/kultur/rekordmange-o ... 1.15678330
Er det gøy at boka "Transgender teens speak out" er skrevet av Susan KUKlin? De fleste vil kanskje si nei, men jeg finner det litt festlig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Brezjnev skrev: tor jun 01, 2023 3:08 pm Ja, hvis du anser FRI og Pride som "den ytterliggående delen av bevegelsen" så blir det vanskelig å komme unna. Det går likevel fortsatt over min ringe forstand hvorfor det skal være greit å forkynne aksept for LGB, men at resten av ting ved folks og en del barns identitet skal gjemmes bort.
Ja, anser FRI som temmelig drøye når lederen der nærmest skjeller ut nevnte Choi for at han "våger" å ymte frempå med litt forsiktig kritikk av Pride-bevegelsen.

Trenger man virkelig å blande alle elementer inn i dette ved hver anledning? Kunne det ikke vært primært en feiring av nettopp LGT og så kunne de tatt trans- og kjønnsdebatt ved andre anledninger. Spesielt dette med kjønninkongruens må være mulig å tone ned i en del tilfeller inntil man kommer opp nærmere tenåringsalder iallfall.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Ja, anser FRI som temmelig drøye når lederen der nærmest skjeller ut nevnte Choi for at han "våger" å ymte frempå med litt forsiktig kritikk av Pride-bevegelsen.

Trenger man virkelig å blande alle elementer inn i dette ved hver anledning? Kunne det ikke vært primært en feiring av nettopp LGT og så kunne de tatt trans- og kjønnsdebatt ved andre anledninger. Spesielt dette med kjønninkongruens må være mulig å tone ned i en del tilfeller inntil man kommer opp nærmere tenåringsalder iallfall.
Det er akkurat det man ikke gjør og det er bevisst. Men gjemmer seg bak den opprinnelige saken "Vi vil bare være som folk flest og få lov til å elske den vi vil og være i fred" og hvem er uenig i det. Også drar man til seg så mye mer i den ideologien som folk som først støttet bevegelsen ikke var med på.
Også kan man da vise til at flere er negative enn for 20 år siden, få mer penger, innfør flere lover, straff de !! selv om enhver idiot vet at å akseptere homofile for 20 år siden gikk ut på å la de være i fred, idag går det ut på å bruke store deler av året , enorme summer og drukne seg i deres tilværelse , samt la staten ta med barna og involvere de i dette.
Det var ikke det man først støttet . Men organisasjonen kommer alltid tilbake til "vi vil bare elske den vi vil "...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»