Pride - er det nok nå?

Svar
Gårdsdattra

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Gårdsdattra »

startelver skrev: lør sep 17, 2022 7:29 pm Nytter ikke å diskutere med deg, vi vil alltid være flere enn deg som synes dette ikke er noe for små barn.

Dere kan Pride så mye dere vil.


Hva med barn som har homofile/lesbiske foreldre?

startelver

Legg inn av startelver »

De er i mindretall heldigvis.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

startelver skrev: lør sep 17, 2022 8:35 pm De er i mindretall heldigvis.


Det er ikke antall barn som her er viktig, men om du mener Pride ikke er noe for disse barna også?

Hva med vennene, barnehagen og skolekameratene til barna av homofile/lesbiske foreldre?

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

startelver skrev: lør sep 17, 2022 11:16 am De får tanker i hodet alt for tidlig, det er foreldrenes ansvar å beskytte de. Enkelt og greit.
Kjempebra at de får tanker i hodet. Ville vært trist om de gikk foruten.

Du må ordlegge deg bedre om du selv skal kunne påstå at andre er håpløse å diskutere med. Du er selv en av grunnene til at Pride og Rosa kompetanse må fortsette å informere, for du viser deg altfor kunnskapsløs om emnet til å kunne diskutere så hardnakket som du gjør.

startelver

Legg inn av startelver »

Haha nei det er det ikke, å forsøple en gate i Oslo er ihvertfall ikke veien å gå.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Gårdsdattra skrev: lør sep 17, 2022 8:25 pm
startelver skrev: lør sep 17, 2022 7:29 pm Nytter ikke å diskutere med deg, vi vil alltid være flere enn deg som synes dette ikke er noe for små barn.

Dere kan Pride så mye dere vil.


Hva med barn som har homofile/lesbiske foreldre?
Kids of gay parents fare worse, study finds https://www.cbsnews.com/news/kids-of-ga ... m-experts/

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 2:03 pm
Gårdsdattra skrev: lør sep 17, 2022 8:25 pm
startelver skrev: lør sep 17, 2022 7:29 pm Nytter ikke å diskutere med deg, vi vil alltid være flere enn deg som synes dette ikke er noe for små barn.

Dere kan Pride så mye dere vil.


Hva med barn som har homofile/lesbiske foreldre?
Kids of gay parents fare worse, study finds https://www.cbsnews.com/news/kids-of-ga ... m-experts/
En studie basert kun på lesbiske kvinner som har blitt separert? Helt tydelig ikke bare meg som reagerer på at det er et studie med for dårlig grunnlag.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

startelver skrev: søn sep 18, 2022 1:35 pm Haha nei det er det ikke, å forsøple en gate i Oslo er ihvertfall ikke veien å gå.
Forsøple? Mener du vi forsøpler norske veier med maling på asfalten også da eller? Farger har vel aldri pleid å være bekyldt for å være lite estetisk i naturen, før Pride kom på banen selvsagt.

Du kommer bare med tøys og tull. Null valide argumenter. Du synser på bakgrunn av en giftig tradisjon som har vært ødeleggende for så enormt mange menneskers mentale helse og mulighet til å gjøre noe så uskyldig som å elske som de vil.

startelver

Legg inn av startelver »

Nei jeg tilhører majoriteten av det norske samfunnet som mener at det er nok Pride, men det nytter ikke å diskutere med dere.

startelver

Legg inn av startelver »

I dag er det forresten Grenland Pride, dette pågår jo året rundt for å forvirre oss enda mer.

https://www.grenlandpride.no/

startelver

Legg inn av startelver »

Barents Pride i Kirkenes 22-24 september

Barents Pride 2022 – fra 22. til 24. september i Kirkenes.

Her blir det workshops, underholdning, grensemarkering og regnbuemesse samt selve paraden med norske og russiske deltagere. Det blir også en Pride-fest på siste kvelden med div artister.

Barents Pride på facebook -> barentspride

Flott å få med russerne da.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg blir forvirret av at Norge er det eneste landet i Skandinavia som driver med dette året rundt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:29 pm Jeg blir forvirret av at Norge er det eneste landet i Skandinavia som driver med dette året rundt.
På hvilken måte forvirrer det deg? Som i at du ikke finner ut hvilken helg du vil gå,siden det er så mange å velge i,eller at du ønsker å unngå det,og ikke helt skjønner når du kan dra til en tettsted uten å bli utsatt for noe du er redd/forvirrer deg/du helst ikke vil se?
Jeg er hverken homofil,eller har tenkt å delta,eller er ikke spesielt redd hverken homofile,bi,transfolk,eller hva som nå enn skulle feires,så jeg tenker rett,og slett ikke på når,og om slikt arrangeres. Ikke leser jeg så mye om det heller. Veldig,veldig lite forvirrende egentlig. Er vel normalt mye ute antar jeg,men har fortsatt til gode å dumpe borti pride til alle årstider. Man har ganske lite å komme med når stort sett det eneste argumentet man har er "men tenk på barna". Det blir litt KRF over det hele.

startelver

Legg inn av startelver »

Hedning skrev: søn sep 18, 2022 3:41 pm
startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:29 pm Jeg blir forvirret av at Norge er det eneste landet i Skandinavia som driver med dette året rundt.
På hvilken måte forvirrer det deg? Som i at du ikke finner ut hvilken helg du vil gå,siden det er så mange å velge i,eller at du ønsker å unngå det,og ikke helt skjønner når du kan dra til en tettsted uten å bli utsatt for noe du er redd/forvirrer deg/du helst ikke vil se?
Jeg er hverken homofil,eller har tenkt å delta,eller er ikke spesielt redd hverken homofile,bi,transfolk,eller hva som nå enn skulle feires,så jeg tenker rett,og slett ikke på når,og om slikt arrangeres. Ikke leser jeg så mye om det heller. Veldig,veldig lite forvirrende egentlig. Er vel normalt mye ute antar jeg,men har fortsatt til gode å dumpe borti pride til alle årstider. Man har ganske lite å komme med når stort sett det eneste argumentet man har er "men tenk på barna". Det blir litt KRF over det hele.
Så da hadde det vært greit for deg at andre minoriteter kan feire hele året, f,eks Ramadan og maler en gate i ramadanfarger?

Poenget er at ingen trenger å feire noe som helst hvis det blir for mye av det, og media overhyper det noe helt jævlig.

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:52 pm
Hedning skrev: søn sep 18, 2022 3:41 pm
startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:29 pm Jeg blir forvirret av at Norge er det eneste landet i Skandinavia som driver med dette året rundt.
På hvilken måte forvirrer det deg? Som i at du ikke finner ut hvilken helg du vil gå,siden det er så mange å velge i,eller at du ønsker å unngå det,og ikke helt skjønner når du kan dra til en tettsted uten å bli utsatt for noe du er redd/forvirrer deg/du helst ikke vil se?
Jeg er hverken homofil,eller har tenkt å delta,eller er ikke spesielt redd hverken homofile,bi,transfolk,eller hva som nå enn skulle feires,så jeg tenker rett,og slett ikke på når,og om slikt arrangeres. Ikke leser jeg så mye om det heller. Veldig,veldig lite forvirrende egentlig. Er vel normalt mye ute antar jeg,men har fortsatt til gode å dumpe borti pride til alle årstider. Man har ganske lite å komme med når stort sett det eneste argumentet man har er "men tenk på barna". Det blir litt KRF over det hele.
Så da hadde det vært greit for deg at andre minoriteter kan feire hele året, f,eks Ramadan og maler en gate i ramadanfarger?

Poenget er at ingen trenger å feire noe som helst hvis det blir for mye av det, og media overhyper det noe helt jævlig.
Du må bo i et virkelig overbelastet område for feiringer. Jeg har som sagt til gode å dumpe borti sånt,så for meg kunne da alle feiret hva de ønsket. Folk som feirer irriterer meg nemlig ikke så mye,så jeg ser ikke helt hva jeg som skulle vært problemet om jeg så det heller. Og bortsett fra en,og annen sending på NRK som jeg ikke så fordi jeg har flere kanaler,så har jeg enda ikke sett en eneste Ramadan feiring,så dette kunne de da godt feiret året rundt for min del. Maler de folkene gatene da? Du har ikke tenkt at hvis sånne som deg roet seg litt ned med surtringen sin,så hadde man ikke trengt å feire så veldig? Det er når folk blir bedt om å holde kjeft,og late som de ikke finnes,eller bli fortalt at de er "for mye" man gjerne får trang til å stå opp.
Virker som du er veldig opphengt i at dette skrives om,og at det irriterer deg. Hva med å bare overse det? Jeg overser ting som irriterer meg,klikker meg ikke inn og leser om det. Og hvis jeg gjør det,og blir opprør,og sint,så forstår jeg da at det er min egen feil,siden jeg sitter her,og girer meg opp over noe jeg bare har lest om,og som ikke ville påvirket meg om jeg ikke hadde klikket meg inn på artikkelen.
Hva er egentlig problemet med feiring?

startelver

Legg inn av startelver »

Hedning skrev: søn sep 18, 2022 4:03 pm
startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:52 pm
Hedning skrev: søn sep 18, 2022 3:41 pm

På hvilken måte forvirrer det deg? Som i at du ikke finner ut hvilken helg du vil gå,siden det er så mange å velge i,eller at du ønsker å unngå det,og ikke helt skjønner når du kan dra til en tettsted uten å bli utsatt for noe du er redd/forvirrer deg/du helst ikke vil se?
Jeg er hverken homofil,eller har tenkt å delta,eller er ikke spesielt redd hverken homofile,bi,transfolk,eller hva som nå enn skulle feires,så jeg tenker rett,og slett ikke på når,og om slikt arrangeres. Ikke leser jeg så mye om det heller. Veldig,veldig lite forvirrende egentlig. Er vel normalt mye ute antar jeg,men har fortsatt til gode å dumpe borti pride til alle årstider. Man har ganske lite å komme med når stort sett det eneste argumentet man har er "men tenk på barna". Det blir litt KRF over det hele.
Så da hadde det vært greit for deg at andre minoriteter kan feire hele året, f,eks Ramadan og maler en gate i ramadanfarger?

Poenget er at ingen trenger å feire noe som helst hvis det blir for mye av det, og media overhyper det noe helt jævlig.
Du må bo i et virkelig overbelastet område for feiringer. Jeg har som sagt til gode å dumpe borti sånt,så for meg kunne da alle feiret hva de ønsket. Folk som feirer irriterer meg nemlig ikke så mye,så jeg ser ikke helt hva jeg som skulle vært problemet om jeg så det heller. Og bortsett fra en,og annen sending på NRK som jeg ikke så fordi jeg har flere kanaler,så har jeg enda ikke sett en eneste Ramadan feiring,så dette kunne de da godt feiret året rundt for min del. Maler de folkene gatene da? Du har ikke tenkt at hvis sånne som deg roet seg litt ned med surtringen sin,så hadde man ikke trengt å feire så veldig? Det er når folk blir bedt om å holde kjeft,og late som de ikke finnes,eller bli fortalt at de er "for mye" man gjerne får trang til å stå opp.
Virker som du er veldig opphengt i at dette skrives om,og at det irriterer deg. Hva med å bare overse det? Jeg overser ting som irriterer meg,klikker meg ikke inn og leser om det. Og hvis jeg gjør det,og blir opprør,og sint,så forstår jeg da at det er min egen feil,siden jeg sitter her,og girer meg opp over noe jeg bare har lest om,og som ikke ville påvirket meg om jeg ikke hadde klikket meg inn på artikkelen.
Hva er egentlig problemet med feiring?
Dette er en diskusjonstråd og jeg er ikke trådstarter. Det plager ikke meg personlig, men jeg følger med på media og mener at aldri er bra å overeksponere noe, det gjelder også Pride.

Jeg vil at folk skal gjøre som de vil uten at man må drive med dette store markeringsbehovet som det hele kommer, spesielt fra venstresiden i Norge. Og media har for stor makt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Hedning skrev: søn sep 18, 2022 4:03 pm Hva er egentlig problemet med feiring?
Vil anta at det er den store faren for å smitte folk med homserier som er det største problemet. Spesielt barn som selvfølgelig blir homo med en gang de hører om slikt. De er så lettpåvirkelige, vet du.

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: søn sep 18, 2022 4:23 pm
Hedning skrev: søn sep 18, 2022 4:03 pm
startelver skrev: søn sep 18, 2022 3:52 pm

Så da hadde det vært greit for deg at andre minoriteter kan feire hele året, f,eks Ramadan og maler en gate i ramadanfarger?

Poenget er at ingen trenger å feire noe som helst hvis det blir for mye av det, og media overhyper det noe helt jævlig.
Du må bo i et virkelig overbelastet område for feiringer. Jeg har som sagt til gode å dumpe borti sånt,så for meg kunne da alle feiret hva de ønsket. Folk som feirer irriterer meg nemlig ikke så mye,så jeg ser ikke helt hva jeg som skulle vært problemet om jeg så det heller. Og bortsett fra en,og annen sending på NRK som jeg ikke så fordi jeg har flere kanaler,så har jeg enda ikke sett en eneste Ramadan feiring,så dette kunne de da godt feiret året rundt for min del. Maler de folkene gatene da? Du har ikke tenkt at hvis sånne som deg roet seg litt ned med surtringen sin,så hadde man ikke trengt å feire så veldig? Det er når folk blir bedt om å holde kjeft,og late som de ikke finnes,eller bli fortalt at de er "for mye" man gjerne får trang til å stå opp.
Virker som du er veldig opphengt i at dette skrives om,og at det irriterer deg. Hva med å bare overse det? Jeg overser ting som irriterer meg,klikker meg ikke inn og leser om det. Og hvis jeg gjør det,og blir opprør,og sint,så forstår jeg da at det er min egen feil,siden jeg sitter her,og girer meg opp over noe jeg bare har lest om,og som ikke ville påvirket meg om jeg ikke hadde klikket meg inn på artikkelen.
Hva er egentlig problemet med feiring?
Dette er en diskusjonstråd og jeg er ikke trådstarter. Det plager ikke meg personlig, men jeg følger med på media og mener at aldri er bra å overeksponere noe, det gjelder også Pride.

Jeg vil at folk skal gjøre som de vil uten at man må drive med dette store markeringsbehovet som det hele kommer, spesielt fra venstresiden i Norge. Og media har for stor makt.
Så gjerne feire,men ikke så du ser det,og ikke skrives om i media. Ok. Jeg følger også med i media,og rett,og slett lar vær å lese om ting som ikke interesserer meg,eller irriterer meg. Jeg ser ikke på Skal vi danse,Idol,og masse annet som overeksponeres uke,etter uke. Og vet du hva? Det irriterer meg ikke i det hele tatt. Det tar under et sekund å scrolle forbi overskriftene,og kan virkelig anbefales.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Cabal skrev: søn sep 18, 2022 4:25 pm
Hedning skrev: søn sep 18, 2022 4:03 pm Hva er egentlig problemet med feiring?
Vil anta at det er den store faren for å smitte folk med homserier som er det største problemet. Spesielt barn som selvfølgelig blir homo med en gang de hører om slikt. De er så lettpåvirkelige, vet du.
Ja,blir det bare homoserier på HBO,etc ser jeg problemet,og skal også stille meg opp i koret til de som mener det blir for mye. Eller om de bytter ut Sinnasnekkern med Femisnekkern,eller noe.

startelver

Legg inn av startelver »

Men du greide å poste her selv om du ikke er interessert ;)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hansiso skrev: søn sep 18, 2022 2:59 pm
Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 2:03 pm
Gårdsdattra skrev: lør sep 17, 2022 8:25 pm



Hva med barn som har homofile/lesbiske foreldre?
Kids of gay parents fare worse, study finds https://www.cbsnews.com/news/kids-of-ga ... m-experts/
En studie basert kun på lesbiske kvinner som har blitt separert? Helt tydelig ikke bare meg som reagerer på at det er et studie med for dårlig grunnlag.
Kan du nevne en studie hvor ikke et eller annet utskudd har vært kritisk til studien? J. Philippe Rushton er jo er annnet eksempel på en som stort sett hadde høy kvalitet på forskningen sin, men som ble avfeid fordi noen ikke likte funnene hans.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 8:08 pm
Hansiso skrev: søn sep 18, 2022 2:59 pm
Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 2:03 pm
Kids of gay parents fare worse, study finds https://www.cbsnews.com/news/kids-of-ga ... m-experts/
En studie basert kun på lesbiske kvinner som har blitt separert? Helt tydelig ikke bare meg som reagerer på at det er et studie med for dårlig grunnlag.
Kan du nevne en studie hvor ikke et eller annet utskudd har vært kritisk til studien? J. Philippe Rushton er jo er annnet eksempel på en som stort sett hadde høy kvalitet på forskningen sin, men som ble avfeid fordi noen ikke likte funnene hans.
Studiet har jo et tydelig mangel. Jeg kommer med et konkret eksempel her.
Forskningen har kun fokusert på skilsmissebarna i lesbiske regnbuefamilier. Hvorfor fokuserer man bare på en del av familielivet som er tøff for de aller fleste barn? Og uansett hvor legitim denne forskningen er, hvorfor skal det bety at homofile ikke skal få lov til å være forelder? Jeg kjenner personlig slike, og de trives godt. Hvorfor irriterer det folk så kraftig?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 2:03 pm
Gårdsdattra skrev: lør sep 17, 2022 8:25 pm
startelver skrev: lør sep 17, 2022 7:29 pm Nytter ikke å diskutere med deg, vi vil alltid være flere enn deg som synes dette ikke er noe for små barn.

Dere kan Pride så mye dere vil.


Hva med barn som har homofile/lesbiske foreldre?
Kids of gay parents fare worse, study finds https://www.cbsnews.com/news/kids-of-ga ... m-experts/


Nå er det dessverre mange både voksne og barn som blir mobbet og hetset på grunn av at de er en skeiv familie. Barna får det ikke helt bra dersom det er slik.
Men at det at barn kan ha to mødre eller to fedre har nok ingenting å si for barna, da dette blir det normale for dem.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hansiso skrev: søn sep 18, 2022 9:06 pm Studiet har jo et tydelig mangel. Jeg kommer med et konkret eksempel her.
Forskningen har kun fokusert på skilsmissebarna i lesbiske regnbuefamilier. Hvorfor fokuserer man bare på en del av familielivet som er tøff for de aller fleste barn? Og uansett hvor legitim denne forskningen er, hvorfor skal det bety at homofile ikke skal få lov til å være forelder? Jeg kjenner personlig slike, og de trives godt. Hvorfor irriterer det folk så kraftig?
Barn har rett på en far og en mor, med mindre noe helt uunngåelig sørger for at det er en umulighet. Det er moralsk galt å la barn vokse opp hos henholdsvis to menn eller to kvinner. Barn trenger rett og slett både maskuline og feminine impulser fra sine omsorgspersoner.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Texas_John skrev: søn sep 18, 2022 11:34 pm
Hansiso skrev: søn sep 18, 2022 9:06 pm Studiet har jo et tydelig mangel. Jeg kommer med et konkret eksempel her.
Forskningen har kun fokusert på skilsmissebarna i lesbiske regnbuefamilier. Hvorfor fokuserer man bare på en del av familielivet som er tøff for de aller fleste barn? Og uansett hvor legitim denne forskningen er, hvorfor skal det bety at homofile ikke skal få lov til å være forelder? Jeg kjenner personlig slike, og de trives godt. Hvorfor irriterer det folk så kraftig?
Barn har rett på en far og en mor, med mindre noe helt uunngåelig sørger for at det er en umulighet. Det er moralsk galt å la barn vokse opp hos henholdsvis to menn eller to kvinner. Barn trenger rett og slett både maskuline og feminine impulser fra sine omsorgspersoner.
Det er komplett vissvass. Barn har rett til å ha minst én verge og aller helst to. Det med at vi trenger både maskuline og feminine inntrykk handler kun om at det er det vi har vært vant med i drøssevis av år. Det er ingenting usunt ved å ha to fedre eller to mødre i seg selv. Har du en sterkere undersøkelse som taler for det du skriver?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Canadian high school defends transgender teacher who wore enormous prosthetic breasts underneath tight T-shirt to class

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... e-11224383

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Ja det så jo festlig ut for elevene å titte på.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mange homofile støtter ikke dette. Transbevegelsen transer jo "the gay away". Homofile barn får hormoner og operasjoner. Mange homofile støtter derfor "drop the T". De vil ikke ha noe å gjøre med denne nye transbevegelsen som de ikke kjenner seg igjen i. I tillegg er den ekstremt fornærmende overfor kvinner. Kvinner er ikke en følelse. Kvinner er biologi. Man er født hunkjønn. Menn kan aldri bli kvinner. Å tro en kvinne ikke er noe mer enn utseende er ekstremt fornærmende. Det er ikke riktig. Transpersoner tror de kan ta på seg en kjole, sminke og parykk og kalle seg kvinne. Nope, er ikke slik det fungerer. Kvinner menstruerer. Kvinner føder barn. Man kan ikke "identifisere" seg til å bli en kvinne. Og hvordan vet menn at de er kvinner uansett, slik transkjønnede hevder? Kvinner vet ikke hva det vil si å være kvinner, som sagt er det ikke en følelse. Kvinner bare er, de eksisterer. Det er biologi. Det er spesielt fornærmende med tanke på at kvinner blir diskriminert på grunn av biologien sin. Menn kan aldri vite hva det vil si, selv ikke når de identifiserer seg som en.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Igår spilte Norge fotball-landskamp mot Serbia. Og Norge tapte fortjent. Det var klasseforskjell mellom lagene. Og her stusser jeg , hvordan kunne Norge tape? Vi hadde gjort alt og ikke minst det aller viktigste med å spille med pride-symbol på kapteinbindet. I dagesvis før kampen ble dette diskutert og uttalt om. Serbia hadde fått spørsmål om å bruke pridesymbol og svarte høflig at de blander ikke politikk og fotball. De var her for å spille fotball. God fotball. Norske spillere måtte så klart ut i mediene og vise sjokk og vantro. Men slik ble det.

Serbia vant. Kanskje er det en fordel å holde fokuset før kamp på nettopp kampen. Å konsentrere seg om fotball fremfor å fly rundt å vise at man er inne med "the current thing" . Denne gangen var det pride. En annen gang kan det være rasistiske, kriminelle, voldelige organisasjoner ledet av svindlere som BLM man ønsker å vise støtte til. Slik England og andre land har gjort i årevis.
Kanskje det snart er tid for å la fotballen få førsteprioritet om fotball.

https://archive.ph/JqYvC

https://archive.ph/fYk3K

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 4:07 pm Canadian high school defends transgender teacher who wore enormous prosthetic breasts underneath tight T-shirt to class

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... e-11224383

Bilde
Bilde av den brøstemannen i en sløydsal rundt elevene må være det mest beskrivende bilde for det vannviddet av en tid dessverre litt for mange av oss prøver å skape.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»