*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av Dundersalt »

Den enkleste løsninger er å drite i hvem som eier hva.

Jeg reiser ikke noe mer til Saudi Arabia selv om Newcastle gjør det bra om dagen.
Jeg handler heller ikke noe mer hos WalMart fordi Arsenal leder ligaen.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Kan vi ta diskusjonen om Haaland og spilleres ansvar i en ny tråd? Førstemann til mølla. Det er et viktig tema å prate om, og det kommer sikkert til å bli prat om det hver uke fremover så lenge Haaland leverer som han gjør. Men ikke her.
Wellé skrev: man okt 03, 2022 1:06 pm Mtp prisen og hvilket lag han spiller for er 12-15 mål i kategorien flopp. Nå vil man ikke kunne trekke en ordentlig konklusjon etter kun én sesong, men jeg tror de fleste Liverpool-supportere før sesongen ville sagt at 12-15 mål er en stor skuffelse. Så må man jo også legge til spill utenom scoringer, men der tror jeg ikke at de blir blendet, ettersom jeg var skeptisk til hans oppbyggende spill allerede før de kjøpte han.

Det sagt, får han nok spilletid denne sesongen tipper jeg han runder 20 mål, med mindre kollektivet Liverpool totalt svikter sesongen ut.
Uenig, om Darwin scorer 12-15 mål i sin første sesong hadde jeg vært fornøyd med det før sesongen startet. Det er viktig å huske at Liverpool har spilt med en helt annen type spiss med helt andre kvaliteter, for å spille på styrkene til spesielt Salah og Mane. Mye kan tyde på at vi burde bytte formasjon for å få det beste ut av kvalitetene hans, noe Klopp har forsøkt mot Ajax f. eks, men dette er en endring hele laget må tilpasse seg som da tar sin tid. Så er det skader, form på viktige offensive spillere som Trent og Salah + rødt kort oppå dette som må regnes inn.

Sånnsett er jeg blitt positivt overrasket hvor nære Darwin var å sette full fyr på starten av karrieren sin hos oss; til tross for at han ikke hadde vært på Haaland sitt nivå selv om stang ut hadde blitt stang inn. Ingen når opp til starten til Haaland, så akkurat der er denne sammenligningen fullstendig urealistisk. Haaland kommer ikke til å nå opp til seg selv engang snart nok.

Spill utenom scoringer er ikke krise. Han beveger seg bra nok til å komme til sjanser; det er det viktigste. Der fokuset burde være er roen hans og derfor valgene han tar og teknikken han utfører valget med når han har kommet seg i posisjon til å avslutte. Her mangler han litt, men det gjør alle unge spisser utenom Haaland. Selv Suarez fikk mye kritikk tidlig hos oss for å være for heit i avgjørende øyeblikk.

Spillet hans med ball i situasjoner hvor han ikke er i scoringsposisjon er heller ikke perfekt, men ikke så langt unna som man får inntrykk av. Mot Ajax f. eks. tok han et fint løp som skapte rom for andre, han mottok ballen, driblet av en forsvarer og var nære assist til Diaz hadde det ikke vært for en god involvering av keeperen deres.

Han er ingen Haaland og han er ingen Suarez. Men det er ikke et rettferdig utgangspunkt å sammenligne med, til tross for en høy overgangssum.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Folk_flesk skrev: man okt 03, 2022 12:43 pm
FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 12:40 pm
lsklars skrev: man okt 03, 2022 11:31 am Nunez er en større flopp enn jeg trodde.
Du er ikke tilfeldigvis Gino Pozzo? Nunez må jo få mye mer tid før han kan kalles en flopp. Han gjorde det veldig vanskelig med det røde kortet, men alle spisser har perioder hvor det lugger. Uansett tullete å konkludere med at han er en flopp allerede. Det bor mye fotball i gutten, og han hadde veldig høy xG de første kampene. Kan fortsatt helt fint score 12-15 mål i PL i år, og da kan han ikke kalles en flopp. Så veldig tidlig å komme med den dommen.
Hvis man vrir litt på denne konkurransen, dropper dette med mål og heller begynner å regne xG pr. spiller i gjennomsnitt pr. kamp: Kan det likevel da bli spenning?
Haha, tror det beste for Nunez er at alle sammenligninger med Haaland legges dødt. Vanskelig å konkurrere med verdens beste fotballspiller :shock:

MentalM

Legg inn av MentalM »

FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 2:27 pm
Folk_flesk skrev: man okt 03, 2022 12:43 pm
FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 12:40 pm

Du er ikke tilfeldigvis Gino Pozzo? Nunez må jo få mye mer tid før han kan kalles en flopp. Han gjorde det veldig vanskelig med det røde kortet, men alle spisser har perioder hvor det lugger. Uansett tullete å konkludere med at han er en flopp allerede. Det bor mye fotball i gutten, og han hadde veldig høy xG de første kampene. Kan fortsatt helt fint score 12-15 mål i PL i år, og da kan han ikke kalles en flopp. Så veldig tidlig å komme med den dommen.
Hvis man vrir litt på denne konkurransen, dropper dette med mål og heller begynner å regne xG pr. spiller i gjennomsnitt pr. kamp: Kan det likevel da bli spenning?
Haha, tror det beste for Nunez er at alle sammenligninger med Haaland legges dødt. Vanskelig å konkurrere med verdens beste fotballspiller :shock:
Tenker vi bør trekke inn Djed Spence her og. Han har xG90 på 10,27, ganske mye høyere enn Nunez og Haaland.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Haaland er 9 mål unna det Mo Salah endte opp med som toppscorer i fjor. 30 kamper igjen!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: man okt 03, 2022 2:21 pm Kan vi ta diskusjonen om Haaland og spilleres ansvar i en ny tråd? Førstemann til mølla. Det er et viktig tema å prate om, og det kommer sikkert til å bli prat om det hver uke fremover så lenge Haaland leverer som han gjør. Men ikke her.
Wellé skrev: man okt 03, 2022 1:06 pm Mtp prisen og hvilket lag han spiller for er 12-15 mål i kategorien flopp. Nå vil man ikke kunne trekke en ordentlig konklusjon etter kun én sesong, men jeg tror de fleste Liverpool-supportere før sesongen ville sagt at 12-15 mål er en stor skuffelse. Så må man jo også legge til spill utenom scoringer, men der tror jeg ikke at de blir blendet, ettersom jeg var skeptisk til hans oppbyggende spill allerede før de kjøpte han.

Det sagt, får han nok spilletid denne sesongen tipper jeg han runder 20 mål, med mindre kollektivet Liverpool totalt svikter sesongen ut.
Uenig, om Darwin scorer 12-15 mål i sin første sesong hadde jeg vært fornøyd med det før sesongen startet. Det er viktig å huske at Liverpool har spilt med en helt annen type spiss med helt andre kvaliteter, for å spille på styrkene til spesielt Salah og Mane. Mye kan tyde på at vi burde bytte formasjon for å få det beste ut av kvalitetene hans, noe Klopp har forsøkt mot Ajax f. eks, men dette er en endring hele laget må tilpasse seg som da tar sin tid. Så er det skader, form på viktige offensive spillere som Trent og Salah + rødt kort oppå dette som må regnes inn.

Sånnsett er jeg blitt positivt overrasket hvor nære Darwin var å sette full fyr på starten av karrieren sin hos oss; til tross for at han ikke hadde vært på Haaland sitt nivå selv om stang ut hadde blitt stang inn.
Med litt godvilje kan vi si at han har vært en positiv overraskelse?

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: man okt 03, 2022 2:31 pm
FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 2:27 pm
Folk_flesk skrev: man okt 03, 2022 12:43 pm

Hvis man vrir litt på denne konkurransen, dropper dette med mål og heller begynner å regne xG pr. spiller i gjennomsnitt pr. kamp: Kan det likevel da bli spenning?
Haha, tror det beste for Nunez er at alle sammenligninger med Haaland legges dødt. Vanskelig å konkurrere med verdens beste fotballspiller :shock:
Tenker vi bør trekke inn Djed Spence her og. Han har xG90 på 10,27, ganske mye høyere enn Nunez og Haaland.
Litt OT: Allikevel så bruker Conte Royal i hver eneste kamp. Syns både Spence og Doherty er mer spennende spillere enn Royal, men Royal er bedre enn dem defensivt. Gjett hvem som blir brukt...? Jeg skal ikke argumentere mot at Conte i stor grad lykkes, men han gjør det på en måte som er fryktelig kjedelig.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Folk_flesk skrev: man okt 03, 2022 3:50 pm Med litt godvilje kan vi si at han har vært en positiv overraskelse?
Med litt godvilje kan man sikkert si det, men jeg foretrekker å være realistisk.

Darwin på lån til Benfica i januar, med andre ord.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jompa skrev: man okt 03, 2022 3:45 pm Haaland er 9 mål unna det Mo Salah endte opp med som toppscorer i fjor.
Han er snart ferdigscora for sesongen nå. Håper og tror han vil være langt oftere å se på sjukestua enn på banen de kommende månedene.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Jompa skrev: man okt 03, 2022 3:45 pm Haaland er 9 mål unna det Mo Salah endte opp med som toppscorer i fjor. 30 kamper igjen!
Setter ting i et visst perspektiv....!

taknina

Legg inn av taknina »

mikemodano skrev: man okt 03, 2022 4:23 pm
Jompa skrev: man okt 03, 2022 3:45 pm Haaland er 9 mål unna det Mo Salah endte opp med som toppscorer i fjor.
Han er snart ferdigscora for sesongen nå. Håper og tror han vil være langt oftere å se på sjukestua enn på banen de kommende månedene.
At PEP kommer til å rotere han mer er ganske sikkert.
Med tente folk på benken så tror jeg uansett resultatene vil være der.
Som de har vært under bra lange skadeopphold hos de Bruyne eksempelvis

Champis

Legg inn av Champis »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 1:37 pm
Mehell skrev: man okt 03, 2022 1:32 pm Kan jeg minne på at det finnes en mer egnet tråd for å diskutere eierskapet i Manchester City? Ikke vits å starte opp en diskusjon om det i denne tråden når det allerede finnes en meget aktiv tråd på temaet, mener jeg.
Det er sant, men den tråden er blitt så avsporet og intetsigende at det ikke er veldig interessant å lese eller skrive der lenger. Kun Champis, Markant, Resenbirk og taknina som surrer rundt der inne. Og her så gikk jo diskusjonen først og fremst på Haaland og om det er greit å rette kritikk mot han eller ikke. Hadde det vært en egen tråd for Haaland på PL-forumet så er jeg enig i at det hadde vært den beste, men den ligger vel på Fotball-Norsk?

Oj, kan du ikke bevege deg inn på fotball-norsk altså?

Hehe, du mener at tråden om City og Newcastle har sporet av? Så derfor sporer du av denne i stedet? Og by the way, denne har sporet langt mer av enn City/Newcastle-tråden.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Haaland: 14 (3)
Nunez: 1 (1)

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Hvilket surrehue opprettet denne tråden?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

*Knis*

Wellé

Legg inn av Wellé »

Champis skrev: man okt 03, 2022 11:47 pm Oj, kan du ikke bevege deg inn på fotball-norsk altså?

Hehe, du mener at tråden om City og Newcastle har sporet av? Så derfor sporer du av denne i stedet? Og by the way, denne har sporet langt mer av enn City/Newcastle-tråden.
Sist gang jeg var innom og sjekket så var det 15 innlegg på rad av deg, Markant og taknina, og det var ingen reell diskusjon, men kun fokus på hvem som var verst til å debattere og mest bak mål. Det er totalt uinteressant for den store majoriteten av oss, og ethvert innlegg jeg har postet i den tråden har blitt svart med svada fra en av overnevnte debatanter.

Du kan si at tråden har sporet av, men i det store og det hele så handlet diskusjonen om Haaland og hans ansvar som fotballspiller. Det er ikke det tråden i utgangspunktet skulle handle om, men er tematikken spesielt interessant lenger når Haaland åpenbart scorer latterlig mye mer mål enn Nunez? Hvis dere vil at den skal være en runkering for Haaland så kan jo det opprettes en egen tråd for det, dere kan ta det i Haaland-tråden på fotball-Norsk (den er allerede det) eller i City-tråden.

Det var forøvrig ikke oss som er kritiske til Haaland sitt valg som tok opp temaet, men en av de som mener at Haaland ikke skal få kritikk for klubbvalget sitt som gjorde.

Men du skal få for at du sikkert fikk det som du ville. Med gang du entrer en tråd så trekker jeg meg kjapt ut. Det er aldri noe matnytting som kommer fra å diskutere med en som kun er ute etter å kverrulere.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

tomi skrev: tir okt 04, 2022 12:44 am Haaland: 14 (3)
Nunez: 1 (1)
Kanskje Nunez klarer tosifret?

TWU

Legg inn av TWU »

Wenger hiver seg inn i diskusjonen. På en måte

https://www.vg.no/sport/fotball/i/P4o0b ... ikket-ikke

MentalM

Legg inn av MentalM »

mtp at Haaland er cheatcode burde kanskje toppscorer tittelen gå til nr 2 på lista? Akkurat som seriemesteren i PL egentlig er den som ender øverst av other 14?

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

MentalM skrev: tir okt 04, 2022 10:49 am mtp at Haaland er cheatcode burde kanskje toppscorer tittelen gå til nr 2 på lista? Akkurat som seriemesteren i PL egentlig er den som ender øverst av other 14?
Haha, det vil i alle fall gi betydelig mer spenning i kampen om toppscorertittelen. De andre spillerne vil jo ikke ta igjen det antallet Haaland har før Qatar-VM. Og hvis det på merksnodig hvis skulle stoppe for Brauten nå, så hadde han blitt nummer 8 på lista i fjor. 14 mål på en PL-sesong er jo et brukbart antall for en spiller født i år 2000.

Champis

Legg inn av Champis »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 10:00 am
Champis skrev: man okt 03, 2022 11:47 pm Oj, kan du ikke bevege deg inn på fotball-norsk altså?

Hehe, du mener at tråden om City og Newcastle har sporet av? Så derfor sporer du av denne i stedet? Og by the way, denne har sporet langt mer av enn City/Newcastle-tråden.
Sist gang jeg var innom og sjekket så var det 15 innlegg på rad av deg, Markant og taknina, og det var ingen reell diskusjon, men kun fokus på hvem som var verst til å debattere og mest bak mål. Det er totalt uinteressant for den store majoriteten av oss, og ethvert innlegg jeg har postet i den tråden har blitt svart med svada fra en av overnevnte debatanter.

Du kan si at tråden har sporet av, men i det store og det hele så handlet diskusjonen om Haaland og hans ansvar som fotballspiller. Det er ikke det tråden i utgangspunktet skulle handle om, men er tematikken spesielt interessant lenger når Haaland åpenbart scorer latterlig mye mer mål enn Nunez? Hvis dere vil at den skal være en runkering for Haaland så kan jo det opprettes en egen tråd for det, dere kan ta det i Haaland-tråden på fotball-Norsk (den er allerede det) eller i City-tråden.

Det var forøvrig ikke oss som er kritiske til Haaland sitt valg som tok opp temaet, men en av de som mener at Haaland ikke skal få kritikk for klubbvalget sitt som gjorde.

Men du skal få for at du sikkert fikk det som du ville. Med gang du entrer en tråd så trekker jeg meg kjapt ut. Det er aldri noe matnytting som kommer fra å diskutere med en som kun er ute etter å kverrulere.

Hehe, å "debattere" med uttrykk som "runkering" etc. er ekstremt fruktbart, ja.... :D

Takk for at du belyste poenget mitt såpass godt, når du faktisk skriver at du synes det er helt fint at tråden spores inn på et totalt annet tema.

taknina

Legg inn av taknina »

TWU skrev: tir okt 04, 2022 10:44 am Wenger hiver seg inn i diskusjonen. På en måte

https://www.vg.no/sport/fotball/i/P4o0b ... ikket-ikke
Kan det ikke sies så enkelt som at Pep får hele laget til å fungere ved å legge om spillet stilen noe for å få Haaland til å fungere og samtidig gjøre de andre anfallspillerne til bedre mer matnyttig for laget spillere in the prosess da mens KLOPP har ikke klart å få til dette så langt?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »



Jeg trodde først Ronaldo var Christiano Ronaldo

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Ka9nen skrev: tir okt 04, 2022 3:47 pm

Jeg trodde først Ronaldo var Christiano Ronaldo
Urettferdig mot Nunez som fortsatt ikke har 100 kamper i beltet :x :)

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

FantasySwede skrev: tir okt 04, 2022 3:49 pm
Urettferdig mot Nunez som fortsatt ikke har 100 kamper i beltet :x :)
Ja, vi må nesten vente og se til han har 100 kamper før denne er avgjort.

startelver

Legg inn av startelver »

Det som er spennende er om Firminho snart får selskap av Darwin, vi ønsker jo at det blir litt konkurranse her.

Men først må han få spilletid av Klopp.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 1:32 pm Kan jeg minne på at det finnes en mer egnet tråd for å diskutere eierskapet i Manchester City? Ikke vits å starte opp en diskusjon om det i denne tråden når det allerede finnes en meget aktiv tråd på temaet, mener jeg.
Konseptet "Scoringstråd" kan være vanskelig å forstå.

Moist

Legg inn av Moist »

Vi må jo tørre å påstå at Nunez og Haaland er like gode, de har jo tross alt akkurat samme frisyren på banen.

Jompa

Legg inn av Jompa »

En ting jeg er lei av er folk som sier at Haaland får alt så lett. Alle spisser kunne gjort det godt i det City-laget osv. Han scorer bare tap-ins osv. Men bevegelsene, smartheten i boksen og ikke minst effektiviteten er jo latterlig! Hørte på en podcast i dag, da han ene sa at City kunne hentet en hvilken som helst spiss fra Liga NOS, og resultatet ville blitt det samme. OK.

Se på Nunez i dag. Aldri i verden om Haaland hadde gått målløs av banen med de sjansene Nunez har fått i første omgang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jompa skrev: tir okt 04, 2022 10:08 pm
Hørte på en podcast i dag, da han ene sa at City kunne hentet en hvilken som helst spiss fra Liga NOS, og resultatet ville blitt det samme. OK.
Livet er for kort til å bruke energi på hva idioter lier av seg! ;-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»