*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
taknina

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av taknina »

Å sette to enkeltspillere, spisser opp mot hverandre på denne måten opp mot scorede mål er uansett lite fruktbart etter mine begreper. Og gir ofte ett magert for ikke å si helt galt bilde av deres contributing til lagets eventuelle suksess.

Det er jo her jeg tar litt ja kanskje til å med mye feil i min frustrasjon mot Sterling og hans sløseri også naturligvis. Både opp mot at motstander må ta spessielle hensyn opp mot hans styrker som frigir rom for andre, men også hva han selv bringer til laget i form av mål og assists.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

«Spiller jeg har sett på landslaget er bedre enn spiller jeg ikke har sett»

Corvus

Legg inn av Corvus »

The Kwames skrev: tir jun 14, 2022 6:16 pm så,så dette er jo kun en scoringstråd..ikke sikkert noen av de blir det
og om Bellingham ,om han er nest sist eller 3 sist,driter jeg i,han er den spilleren
som former de offansive
her mitt tips
Haaland 26
Nunez 27

The Kwames
Haaland 20
Nunez 15
I ligaen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.

(Er kanskje noen LFC-supportere som har særlig godt å lese hele tråden. Særlig disse Spotrac-tilhengerne.)

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Haaland på benken da Pep for niende kamp på rad setter opp et lag uten spiss.
16756C01-6B17-40DB-9CFB-7FF6ED175549.jpeg

fazz

Legg inn av fazz »

Mehell skrev: ons jun 15, 2022 1:04 am
Faquarl skrev: ons jun 15, 2022 12:51 am
Mehell skrev: ons jun 15, 2022 12:31 am Hææ? Hva mener du her? Hvorfor skal vi juble hvis Braut bøtter inn mål for Man.City?
Det er en dårlig skjult hemmelighet at Unitedsupporterne her på VGD sitter og heier på City i skjul i kamp med de onde fra Merseyside. Sikkert mer enn en som har vurdert å kjøpe seg en Norsk Haaland drakt mens de ser City og Liverpool uke etter uke være bedre enn de noensinne var selv.

Det er jo egentlig ganske søtt at Liverpool er så mye bedre enn resten at vi kan samle byrivalene fra Manchester under ett banner.

Kanskje Cityfansen begynner å heie litt på United etterhvert også, eller går det bare en vei? :roll:
Liverpool og United er rivaler, så vi skal selvfølgelig ikke ønske hverandre noe sportslig suksess. Når det kommer til hvem jeg "håper" skal vinne hvis det står mellom Liverpool og Man.City så er det som å velge mellom hvilket torturredskap noen skal bruke på deg.
Same shit, og utfallet blir vondt samme faen.

Som jeg også har skrevet tidligere så skal jeg tøye meg til å innrømme at jeg har mer respekt for Liverpool og den jobben som er gjort der enn Man.City og deres økonomiske doping som har gjort dem til et topplag. Men begge lagene er imponerende gode, hvis man kun skal se på sluttproduktet.
Som Liverpool supporter så unner jeg langt heller at Utd vinner ligaen enn City, rett og slett fordi selv om jeg missliker United, så har jeg i det minste et snev av respekt for måten de har oppnådd suksess, i motsetning til City.

Lezah

Legg inn av Lezah »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:46 am Som Liverpool supporter så unner jeg langt heller at Utd vinner ligaen enn City, rett og slett fordi selv om jeg missliker United, så har jeg i det minste et snev av respekt for måten de har oppnådd suksess, i motsetning til City.
Hvis du ser på hvem som har hatt en viss form for suksess de siste årene, hvem fortjener straight up respekt? Liverpool?

Corvus

Legg inn av Corvus »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:46 am
Mehell skrev: ons jun 15, 2022 1:04 am
Faquarl skrev: ons jun 15, 2022 12:51 am

Det er en dårlig skjult hemmelighet at Unitedsupporterne her på VGD sitter og heier på City i skjul i kamp med de onde fra Merseyside. Sikkert mer enn en som har vurdert å kjøpe seg en Norsk Haaland drakt mens de ser City og Liverpool uke etter uke være bedre enn de noensinne var selv.

Det er jo egentlig ganske søtt at Liverpool er så mye bedre enn resten at vi kan samle byrivalene fra Manchester under ett banner.

Kanskje Cityfansen begynner å heie litt på United etterhvert også, eller går det bare en vei? :roll:
Liverpool og United er rivaler, så vi skal selvfølgelig ikke ønske hverandre noe sportslig suksess. Når det kommer til hvem jeg "håper" skal vinne hvis det står mellom Liverpool og Man.City så er det som å velge mellom hvilket torturredskap noen skal bruke på deg.
Same shit, og utfallet blir vondt samme faen.

Som jeg også har skrevet tidligere så skal jeg tøye meg til å innrømme at jeg har mer respekt for Liverpool og den jobben som er gjort der enn Man.City og deres økonomiske doping som har gjort dem til et topplag. Men begge lagene er imponerende gode, hvis man kun skal se på sluttproduktet.
Som Liverpool supporter så unner jeg langt heller at Utd vinner ligaen enn City, rett og slett fordi selv om jeg missliker United, så har jeg i det minste et snev av respekt for måten de har oppnådd suksess, i motsetning til City.
Ikke enig.
Klart at det står mer respekt av det om United vinner, enn City. Men det hadde smertet så uendelig mye mer.

At City vinner bryr meg egentlig ingenting, bortsett fra at det er på bekostning av Liverpool.

fazz

Legg inn av fazz »

Corvus skrev: lør jun 18, 2022 10:50 am Ikke enig.
Klart at det står mer respekt av det om United vinner, enn City. Men det hadde smertet så uendelig mye mer.

At City vinner bryr meg egentlig ingenting, bortsett fra at det er på bekostning av Liverpool.
At City vinner viser dessverre at sportwashingen fungerer, og det trigger flere av disse drapsregimene til å begynne å kjøpe opp sportsklubber til å prøve å vaske blodet av hendene sine.

fazz

Legg inn av fazz »

Lezah skrev: lør jun 18, 2022 10:48 am
fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:46 am Som Liverpool supporter så unner jeg langt heller at Utd vinner ligaen enn City, rett og slett fordi selv om jeg missliker United, så har jeg i det minste et snev av respekt for måten de har oppnådd suksess, i motsetning til City.
Hvis du ser på hvem som har hatt en viss form for suksess de siste årene, hvem fortjener straight up respekt? Liverpool?
Jeg vil si at Liverpool fortjener respekt ja, med tanke på hvordan de driver klubben og det de har oppnådd sportslig de siste årene. Men det er mange som fortjener respekt, De fleste lagene i PL f.eks driver relativt bra, Arsenal og Tottenham fortjener respekt for jobben de har gjort.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:53 am
Corvus skrev: lør jun 18, 2022 10:50 am Ikke enig.
Klart at det står mer respekt av det om United vinner, enn City. Men det hadde smertet så uendelig mye mer.

At City vinner bryr meg egentlig ingenting, bortsett fra at det er på bekostning av Liverpool.
At City vinner viser dessverre at sportwashingen fungerer, og det trigger flere av disse drapsregimene til å begynne å kjøpe opp sportsklubber til å prøve å vaske blodet av hendene sine.
Joda, det er en styggedom som må bekjempes beinhardt. Men det river ikke i hjerterota i det hele tatt.

Yesil

Legg inn av Yesil »

tbb skrev: lør jun 18, 2022 9:52 am

Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.

(Er kanskje noen LFC-supportere som har særlig godt å lese hele tråden. Særlig disse Spotrac-tilhengerne.)
Synes det er ganske meningsløst å diskutere utbetalinger og lønninger i Man City, all de tid vi med ganske stor sikkerhet kan slå fast at det ikke er alle tall, overføringer, inntekter og utgifter som er korrekt.

Lønnen til Nunez ligger forøvrig omtrent der man trodde, dersom dette stemmer. Rundt £100k, etter skatt.

Hvilke del er det du mener avslører Spotrac forøvrig? Mulig jeg overså noe, uten at jeg anser Spotrac som en fasit.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Yesil skrev: lør jun 18, 2022 11:40 am
tbb skrev: lør jun 18, 2022 9:52 am

Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.

(Er kanskje noen LFC-supportere som har særlig godt å lese hele tråden. Særlig disse Spotrac-tilhengerne.)
Synes det er ganske meningsløst å diskutere utbetalinger og lønninger i Man City, all de tid vi med ganske stor sikkerhet kan slå fast at det ikke er alle tall, overføringer, inntekter og utgifter som er korrekt.

Lønnen til Nunez ligger forøvrig omtrent der man trodde, dersom dette stemmer. Rundt £100k, etter skatt.

Hvilke del er det du mener avslører Spotrac forøvrig? Mulig jeg overså noe, uten at jeg anser Spotrac som en fasit.
Avslører Spotrac? Jeg mener tallene bare ikke er interessante fordi de ikke gir hele bildet. Tallene avslører først og fremst amøbene som forsøker å bruke Spotrac til noe som helst - da er man bra tett!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ale skrev: lør jun 18, 2022 11:48 am Liverpool kommer til å savne Mané stort kommende sesong, han har levert godt med mål. Spennende å se hva Nunez kan tilføre laget, men jeg tror ikke han er "Mané-kvalitet".
Diaz som erstattet Mane. Nunez erstatter Origi.

TWU

Legg inn av TWU »

tbb skrev: lør jun 18, 2022 9:52 am
► Show Spoiler
Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.
Skal man følge resonnementet her skikkelig må en diskontere og finne nåverdi, som vil redusere forskjellen.

Samtidig er det vel mange andre faktorer som ikke er hensyntatt. Tipper merinntekter til City pga Haaland er høyere enn merinntekter til Liverpool pga Nunez, hva gjelder draktsalg, sponsorer ol

fazz

Legg inn av fazz »

Ale skrev: lør jun 18, 2022 11:48 am Liverpool kommer til å savne Mané stort kommende sesong, han har levert godt med mål. Spennende å se hva Nunez kan tilføre laget, men jeg tror ikke han er "Mané-kvalitet".
Tror også Mane blir savnet, men føler vel at spissplassen er såpass bra dekket at det bør gå greit. Dersom det blir en sesong med like få alvorlige skader som forrige så ser jeg ingen grunn til at Liverpool skal fremstå nevneverdig svekket. Den største styrken i dette Liverpool laget er det kollektivet, og er ikke spesielt avhengig av enkeltspillere.

fazz

Legg inn av fazz »

TWU skrev: lør jun 18, 2022 12:54 pm
tbb skrev: lør jun 18, 2022 9:52 am
► Show Spoiler
Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.
Skal man følge resonnementet her skikkelig må en diskontere og finne nåverdi, som vil redusere forskjellen.

Samtidig er det vel mange andre faktorer som ikke er hensyntatt. Tipper merinntekter til City pga Haaland er høyere enn merinntekter til Liverpool pga Nunez, hva gjelder draktsalg, sponsorer ol
Når det gjelder draktsalg så tviler jeg vel på det den tid Liverpool er langt større utenfor UK enn City, og Nunez appellerer til en hel verdensdel i Latin-Amerika, mens Haaland har vel hovedsakelig markedet sitt i Europa. Når det gjelder sponsorer er det vel likegyldig den tid flere av sponsoravtalene til City ikke kan tas spesielt seriøst og må tas med en stor klype salt. Men personlige sponsorer stiller nok Håland langt sterkere.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

I følge den videoen i tråden her, så vinner Haaland denne glatt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

greyserpent skrev: lør jun 18, 2022 1:31 pm I følge den videoen i tråden her, så vinner Haaland denne glatt.
Skal vel ikke være for mye forlangt å få begge disse til å floppe i PL?
Satser på 7 og 4 mål. Gir totalt blaffen i hvem av dem som ender opp med flest, men setter pris på at tallene blir så lave som mulig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TWU skrev: lør jun 18, 2022 12:54 pm
tbb skrev: lør jun 18, 2022 9:52 am
► Show Spoiler
Fin tråd generelt. Delen om Nunez/Haaland hører kanskje hjemme her.
Skal man følge resonnementet her skikkelig må en diskontere og finne nåverdi, som vil redusere forskjellen.

Samtidig er det vel mange andre faktorer som ikke er hensyntatt. Tipper merinntekter til City pga Haaland er høyere enn merinntekter til Liverpool pga Nunez, hva gjelder draktsalg, sponsorer ol
Godt poeng!

I tillegg vil verdi av kontrakt kunne utjevne seg om han blir en suksess. Salah fikk feks ny etter ett år.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Spotrac er bare piss, men det som er interessant er hvor høye tall de har, og likevel er de ikke i nærheten av regnskapstallene for lønninger. F.eks tallene for United er £195m på Spotrac, men jeg tipper regnskapstallene for 21/22 kommer til å vise nærmere £400m i totale lønnsutgifter. Og siden spillerlønninger åpenbart er den største lønnsposten i klubben betyr det at spillerne i realiteten må tjene langt bedre enn de absurde summene på Spotrac (og det gjelder selvsagt også andre klubber).

Det er åpenbart fotballspiller man skulle blitt.

taknina

Legg inn av taknina »

Fotballspiller er vel ikke noe en blir desverre men ett gen en har inngitt. Som en topp sologitarist eller vokalist eksempelvis.

Som det meste ellers . Hvor mye har mennesker kontroll på og ansvaret for sine egne handlnger egentlig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: lør jun 18, 2022 3:06 pm Spotrac er bare piss, men det som er interessant er hvor høye tall de har, og likevel er de ikke i nærheten av regnskapstallene for lønninger. F.eks tallene for United er £195m på Spotrac, men jeg tipper regnskapstallene for 21/22 kommer til å vise nærmere £400m i totale lønnsutgifter. Og siden spillerlønninger åpenbart er den største lønnsposten i klubben betyr det at spillerne i realiteten må tjene langt bedre enn de absurde summene på Spotrac (og det gjelder selvsagt også andre klubber).

Det er åpenbart fotballspiller man skulle blitt.
La oss si at de har en «bonus» (eller lignende) på opp mot tretti prosent som kommer i tillegg. Da er man på tett på £250 mill. I tillegg tjener kanskje de resterende 900 ansatte i klubben £45 mill til 75 mill. Da er man tett på opp mot £325 mill. Sleng på arebeidsgiveravgift, pensjon etc og man nærmer seg fort de £400 millene.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Nunez: 4

Haaland: 0

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Retnuh skrev: lør jun 18, 2022 10:38 am Haaland på benken da Pep for niende kamp på rad setter opp et lag uten spiss.

16756C01-6B17-40DB-9CFB-7FF6ED175549.jpeg
Nå startet vel Alvarez?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Stop the count!

Juiced

Legg inn av Juiced »

Spørs om Haaland kan henge med nå. Darwin toget har forlatt perrongen.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Game over for Haaland

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Juiced skrev: tor jul 21, 2022 9:45 pm Spørs om Haaland kan henge med nå. Darwin toget har forlatt perrongen.
Når Darwin kosta så grisemye skulle det bare mangle at han leverer. #diversePoolfanslogikk

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Chromeback skrev: tir jun 14, 2022 7:26 am
johwi68 skrev: tir jun 14, 2022 7:15 am
chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.
450k er vel ikke riktig?

Netto, ja. Rar måte å velge å legge frem tallene på. Romano melder 375k i uka på Braut.
Romano har nok rett her.Stusser på at en spiller til 1 milliard kroner tjener mindre enn Matip,Robertson,Milner og Chamberlain. Kan det stemme?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»