*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: man jun 13, 2022 7:23 pm
Helt riktig det. Akkurat som for Klopp. Kollektivet er alltid pri 1. Jeg tror jeg har til gode å se en trener på dette nivået som ville sagt noe annet. Dyrkingen av spisskompetanse innenfor kollektivet har jeg derimot sett flere eksempler på trenere som ikke ser ut til å være like opptatt av. Mourinho i Man Utd er kanskje det beste eksemplet.

Klopp (og Eggen) i andre enden av skalaen. Og det er en veldig fin måte å utvikle spillere på. Jeg synes feks Salah ser ut som en veldig mye bedre avslutter i dag enn for noen år tilbake. Og det handler nok mye om antallet avslutninger de siste fem årene.
De beste managerene i verden dyrker kollektivet. Alex F var også ekstrem på det.

Men de gjør det på forskjellige måter. Eggens resultater, mål opp mot ressursene var enorme.

Mourinho er ikke lett å bli klok på. Gjør en del ting som er helt genialt i medgang, men mannen takler virkelig ikke motgang, og da tærer han ekstremt på omgivelsene sine. Tiden i ManUtd er vel den dårligste han har hatt i karrieren sin, og likevel vant han pokaler (selv om det ikke var "de riktige"). Men altså å vinne CL med Porto, det er ikke mange enkelt-prestasjoner fra en manger i fotball-historien som overgår det.

Men vi har vel havnet litt OT her. Det blir spennende å se hvordan disse to spillerne glir inn i de respektive kollektivene. Tipper begge kommer til å lykkes bra. Men mistenker at Braut tross alt har de beste forutsetningene.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett har kjøpt seg til topps i Europa.
Med et par små unntak er Liverpool i praksis en kameratgjeng som på heroisk vis har kjempet seg fram i konstant motvind.


Og ja, Haaland kommer til å putte flest.

DennisB

Legg inn av DennisB »

DennisB skrev: man jun 13, 2022 7:26 pm Har akkurat sett 1.omgang av storkampen mellom Skaugum og Vivil. Stor spenning, 3-3, og Erling med en fantastisk scoring. Ingen tvil om at han vil dominere i PL. Ikke engang Bruce Grobbelaar hadde tatt den.
4 stk. Haaland for Skaugum, med prinsen, kronprinsen og kronprinsessen i spissen.
Moro med gøy!
Kampen for øvrig ferdig, Vivil vant 10-9. Hvilket drama!

Jeg tror vi kan konkludere med at City har kjøpt feil Haaland!

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 8:09 pm
Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day
--- Vi ligger sørgelig lavt på listen så vi bør jobbe oss oppover,ja.
https://www.si.com/fannation/soccer/fut ... n-10-years

Ps:Diaz ble kjøpt på forrige regnskapsår og vi havnet på brutto på £850K sist sommer så det var triste saker

milanB

Legg inn av milanB »

Tipper Hålannf alene putter mer enn Man Utd totalt. DET hadde vært helt nydelig!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 8:09 pm
Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day
Jeg elsker at det finnes folk som drar frem et enslig transfervindu, atpåtil i januar, når det snakkes om net spend. Da vet man at vedkommende enten er blåst eller desperat. Kanskje også begge deler.

Det er forøvrig gøy at Manchester er samlet i sitt forsøk på å "ta" de som snakker om net spend. Nesten (men bare nesten) så jeg mistenker at de hater at det er mulig å bli god uten at man trenger å gå i dundrende underskudd på overgangsmarkedet. I alle fall så hater de at Liverpool gjør det.

emin

Legg inn av emin »

I kveld ble det for meg startet et veddemål med Haaland vs Nunez. Hvem scorer flest PL-mål? Minst 25 kamper som kriterie for å sikre for en alvorlig skade. Jeg har Haaland mot en LFC-supporter som mener at Nunez kommer til å score flere mål. Håper Haaland avgjør i løpet av høsten, kan se at han hviles til CL på våren. Premien er på 10 pils på byen, som er en bra sum med norske alkoholpriser.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Sterke tall


johwi68

Legg inn av johwi68 »

chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

johwi68 skrev: tir jun 14, 2022 7:15 am
chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.
450k er vel ikke riktig?

Netto, ja. Rar måte å velge å legge frem tallene på. Romano melder 375k i uka på Braut.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

emin skrev: tir jun 14, 2022 12:46 am I kveld ble det for meg startet et veddemål med Haaland vs Nunez. Hvem scorer flest PL-mål? Minst 25 kamper som kriterie for å sikre for en alvorlig skade. Jeg har Haaland mot en LFC-supporter som mener at Nunez kommer til å score flere mål. Håper Haaland avgjør i løpet av høsten, kan se at han hviles til CL på våren. Premien er på 10 pils på byen, som er en bra sum med norske alkoholpriser.
Den tror jeg du tar greit. Håland skal være main man, og Nunez går antageligvis inn i en trio som i større grad vil dele på "godene". Salah vil nok fortsatt være den som leverer mest målpoeng

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

johwi68 skrev: tir jun 14, 2022 7:15 am
chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.
Lukter Liverpool-kalkulator lang vei! ;)

taknina

Legg inn av taknina »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 3:36 pm
DennisB skrev: man jun 13, 2022 3:14 pm
Yesil skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm
Mange vil vel sannsynligvis holde Kane, Suarez og Aguero med flere over.
Det vet man jo ikke ennå, all den tid ingen har sett Haaland spille i PL. Etter kommende sesong kan vi snakkes.
Jeg støtter denne. Vi kan ikke utpeke Haaland til beste spiss siden XXX i PL før han har spilt i PL.

Alt tyder på at Haaland blir en suksess, men rarere ting har skjedd i fotball enn om han ikke skulle bli det.
Men the maine thing og igrunn det eneste viktige er jo hvem av disse to som gjør laget sitt det lille hakket bedre på kort sikt og i ett noe lenger perspektiv.

Regardless om den ene scorer 10+ og den andre 25. Mye det samme som Yesil er inne på og var med signeringen av Ronaldo til United.

Jeg føler iallefall at spørsmålstegnene rundt Haaland opp mot instant suksess er litt større enn Liverpools mann. Men igjen, kun vinden kan gi svar på forhånd naturligvis

Champis

Legg inn av Champis »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 7:09 pm
tbb skrev: man jun 13, 2022 5:37 pm
Nils Arne Eggen forklarte at forskjellen mellom hans godfot-teori og Ajaxskolen var at han ønsket å dyrke styrkene til spillerne. I Ajax ønsket man å utvikle spillerne til å bli komplette fotballspillere slik at de kunne passe inn i deres fotball. Etter Eggens syns var det ikke noe poeng i å kaste bort tid på at Brattbak skulle bli god med høyrefoten når han allerede hadde en verdensklasse venstrefot. Derav «godfoten». Både fra et fotballperspektiv og et mennesklig perspektiv har jeg veldig sans for en slik tilnærming.
Merkelig eksempel på Gofot-teorien.

Dels fordi Brattbakk var veldig god til å skyte med begge bein, og dels fordi han vitterlig scoret de fleste og de mest spektakulære målene sine med høyre.



Se f.eks. Volley'en etter 0:34.

Se også hvordan han vrir kroppen for å få avsluttet med høyre etter 1:04. Jeg har aldri sett en venstrebeint spiller foreta den manøveren for å få avsluttet med feil fot.

Se også når han er alene med keeper og kan bruke begge beina for å få lobbet over keeper. Han bruker høyre.

Flere fine på halv volley med venstre også, men hvis du ser gjennom den compilation-videoen, så ser du ikke en spiller som foretrekker venstre.

Kan det ha vært Skammelsrud han sa det til?

https://www.nrk.no/trondelag/godfotens- ... 1.15655895

"– Jeg kom til RBK som 25-åring og hadde alltid fått kritikk fordi jeg ikke var så god med høyrefoten min. Men Nils var kun opptatt av det du var god til. Og det gjør noe med mennesker når du fokuserer på det du er flink til, sier Skammelsrud."

Forøvrig gikk godfot-teorien som du skriver ut på å spille på styrkene til en spiller, men hovedpoenget var likevel det kollektive, altså at alle skulle vite hva medspillerne dine var gode på og så sette dem opp på strykene deres. Så godfot teorien var primært ikke "hva er jeg god på, da må jeg spille på det". Men det var: "hvordan kan jeg gjøre de andre bedre". Fordi da spiller man medspillerne bra og dermed blir laget like sterkt som alles styrker, ikke like svakt som alles svakheter. Eggen var ekstremt sosialdemokratisk, og tenkte veldig mye kollektivt og lite individuelt. Det funker i lagidrett.

Det begynner å bli noen år siden jeg leste den boka, men jeg husker fortsatt hovedideene.

Drillos filosofi på starten av 90-tallet som ledet Norge til nr 2 på verdensrankingen var veldig lik. Selv om spillestilen til RBK og Norge på den tiden var veldig forskjellige.

Det er nok en feil der, ja. For Brattbak var høyrebeint.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Intressant tema,men mye likheter her
får vi en viking mot en gatespiller?...jeg må medgi aner ikke
værste kan jo være begge er skadet ut neste sesong...uffda
Mangler bare Bellingham til å fore Nunez,det fikser vi neste år..uansett vi går vel i 0 Netspend
--


The Kwames

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

The Kwames skrev: tir jun 14, 2022 1:39 pm Intressant tema,men mye likheter her
får vi en viking mot en gatespiller?...jeg må medgi aner ikke
værste kan jo være begge er skadet ut neste sesong...uffda
Mangler bare Bellingham til å fore Nunez,det fikser vi neste år..uansett vi går vel i 0 Netspend


The Kwames
Nå er kanskje ikke Bellingham kjent for å fore angrepsspillere?
Vet folk her inne hva slag spiller Jude er egentlig? Han er altså først og fremst en vannbærer til andre mer kreative spillere.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Mehell skrev: man jun 13, 2022 6:24 pm
Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 6:22 pm Ifølge VGD/FD-logikk på PL-forumet kommer nok Nunez til å putte klart flest da han er dyrest.
Gi det en uke så har Liverpoolsupportere her inne kåret ham til verdens beste.
De to siste sesongene har jo Thiago A. vært verdenes beste, men må nok gi fra seg tronen til Nunez nå.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Mehell skrev: man jun 13, 2022 6:24 pm
Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 6:22 pm Ifølge VGD/FD-logikk på PL-forumet kommer nok Nunez til å putte klart flest da han er dyrest.
Gi det en uke så har Liverpoolsupportere her inne kåret ham til verdens beste.
Allerede verdens beste signering. Verdens beste net spend signering.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

så,så dette er jo kun en scoringstråd..ikke sikkert noen av de blir det
og om Bellingham ,om han er nest sist eller 3 sist,driter jeg i,han er den spilleren
som former de offansive
her mitt tips
Haaland 26
Nunez 27

The Kwames

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

johwi68 skrev: tir jun 14, 2022 7:15 am
chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.

Shenon

Legg inn av Shenon »

milanB skrev: tir jun 14, 2022 12:28 am Tipper Hålannf alene putter mer enn Man Utd totalt. DET hadde vært helt nydelig!
Tro meg, de hadde jublet akkurat like mye i den røde delen av Manchester som i den blå....

Mehell

Legg inn av Mehell »

Shenon skrev: ons jun 15, 2022 12:21 am
milanB skrev: tir jun 14, 2022 12:28 am Tipper Hålannf alene putter mer enn Man Utd totalt. DET hadde vært helt nydelig!
Tro meg, de hadde jublet akkurat like mye i den røde delen av Manchester som i den blå....
Hææ? Hva mener du her? Hvorfor skal vi juble hvis Braut bøtter inn mål for Man.City?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Mehell skrev: ons jun 15, 2022 12:31 am Hææ? Hva mener du her? Hvorfor skal vi juble hvis Braut bøtter inn mål for Man.City?
Det er en dårlig skjult hemmelighet at Unitedsupporterne her på VGD sitter og heier på City i skjul i kamp med de onde fra Merseyside. Sikkert mer enn en som har vurdert å kjøpe seg en Norsk Haaland drakt mens de ser City og Liverpool uke etter uke være bedre enn de noensinne var selv.

Det er jo egentlig ganske søtt at Liverpool er så mye bedre enn resten at vi kan samle byrivalene fra Manchester under ett banner.

Kanskje Cityfansen begynner å heie litt på United etterhvert også, eller går det bare en vei? :roll:

Mehell

Legg inn av Mehell »

Faquarl skrev: ons jun 15, 2022 12:51 am
Mehell skrev: ons jun 15, 2022 12:31 am Hææ? Hva mener du her? Hvorfor skal vi juble hvis Braut bøtter inn mål for Man.City?
Det er en dårlig skjult hemmelighet at Unitedsupporterne her på VGD sitter og heier på City i skjul i kamp med de onde fra Merseyside. Sikkert mer enn en som har vurdert å kjøpe seg en Norsk Haaland drakt mens de ser City og Liverpool uke etter uke være bedre enn de noensinne var selv.

Det er jo egentlig ganske søtt at Liverpool er så mye bedre enn resten at vi kan samle byrivalene fra Manchester under ett banner.

Kanskje Cityfansen begynner å heie litt på United etterhvert også, eller går det bare en vei? :roll:
Liverpool og United er rivaler, så vi skal selvfølgelig ikke ønske hverandre noe sportslig suksess. Når det kommer til hvem jeg "håper" skal vinne hvis det står mellom Liverpool og Man.City så er det som å velge mellom hvilket torturredskap noen skal bruke på deg.
Same shit, og utfallet blir vondt samme faen.

Som jeg også har skrevet tidligere så skal jeg tøye meg til å innrømme at jeg har mer respekt for Liverpool og den jobben som er gjort der enn Man.City og deres økonomiske doping som har gjort dem til et topplag. Men begge lagene er imponerende gode, hvis man kun skal se på sluttproduktet.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Mehell skrev: ons jun 15, 2022 1:04 am Same shit, og utfallet blir vondt samme faen.
Det er litt kjipt å trolle når du skal være så ålreit da..

Mehell

Legg inn av Mehell »

Faquarl skrev: ons jun 15, 2022 1:08 am
Mehell skrev: ons jun 15, 2022 1:04 am Same shit, og utfallet blir vondt samme faen.
Det er litt kjipt å trolle når du skal være så ålreit da..
Lover å bli skikkelig drittsekk den dagen vi og dere er lagene som kjemper om titler igjen. Lettere å være ydmyk når man er middelmådig og samtidig er smertefullt klar over det.

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke gitt at Nunez blir en hit i PL, den portugisiske ligaen er ikke alltid en god målestokk. Det samme kan sies om Bundesliga selbvsagt.
Først og fremst tror jeg disse to spillerne vil slite med å score nok mål i verdens tøffeste liga , som også har verdens beste forsvar. Det blir ikke scoringsrekorder for å si det sånn.

startelver

Legg inn av startelver »


Saliph

Legg inn av Saliph »

Denne burde Haaland vinne lett, langt bedre spiller enn Nunez.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»