Tour Manager 2022

Svar
Skywalker

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Skywalker »

Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 1:30 pm Da er laget satt. 2,5 på bok, og ingen Ganna. Måtte det bære eller briste. Lykke til alle sammen!
Har også satt laget. Går alt etter boka, noe det sjelden gjør har jeg 6 bytter igjen til siste etappe.
Sitter med Ganna akuratt nå. Kun 400 på bok. Vurderer fram og tilbake Cort. Øker penge beholdningen til 2 mil.

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 1:37 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 1:30 pm Da er laget satt. 2,5 på bok, og ingen Ganna. Måtte det bære eller briste. Lykke til alle sammen!
Har også satt laget. Går alt etter boka, noe det sjelden gjør har jeg 6 bytter igjen til siste etappe.
Sitter med Ganna akuratt nå. Kun 400 på bok. Vurderer fram og tilbake Cort. Øker penge beholdningen til 2 mil.
Jeg landet på Kung selv. Og med Bjerg og Pedersen på hhv ungdomsrytterplass og sprinter for å dekke den danske kvoten :D

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:12 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 1:37 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 1:30 pm Da er laget satt. 2,5 på bok, og ingen Ganna. Måtte det bære eller briste. Lykke til alle sammen!
Har også satt laget. Går alt etter boka, noe det sjelden gjør har jeg 6 bytter igjen til siste etappe.
Sitter med Ganna akuratt nå. Kun 400 på bok. Vurderer fram og tilbake Cort. Øker penge beholdningen til 2 mil.
Jeg landet på Kung selv. Og med Bjerg og Pedersen på hhv ungdomsrytterplass og sprinter for å dekke den danske kvoten :D
Danskene går fort all in i starten. Sitter kun med Vinge. Forutenom Jackobsen på spurt og evt Ganna har jeg ikke tro på så mye poeng i starten. Van Aert og Wdp drar fort en del poeng, men de fleste har vel disse.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Impey har testet positivt for Covid og går glipp av touren, Coquard også ute av samme grunn.

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:12 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 1:37 pm

Har også satt laget. Går alt etter boka, noe det sjelden gjør har jeg 6 bytter igjen til siste etappe.
Sitter med Ganna akuratt nå. Kun 400 på bok. Vurderer fram og tilbake Cort. Øker penge beholdningen til 2 mil.
Jeg landet på Kung selv. Og med Bjerg og Pedersen på hhv ungdomsrytterplass og sprinter for å dekke den danske kvoten :D
Danskene går fort all in i starten. Sitter kun med Vinge. Forutenom Jackobsen på spurt og evt Ganna har jeg ikke tro på så mye poeng i starten. Van Aert og Wdp drar fort en del poeng, men de fleste har vel disse.
Synes det ligger litt i kortene at en danske tar 2. eller 3. etappe. Men nærmest umulig å si hvem som stikker av med den. Angående første etappe så vil jeg vel tro Ganna, van Aert eller Bissegger vinner. Kanskje Roglic og G. de beste av kapteinene?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Sodajr skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm Impey har testet positivt for Covid og går glipp av touren, Coquard også ute av samme grunn.
Er i gang før vi har startet, tror det kan være lurt med noen ekstra bytter i år.
Lagene får vel sette inn reserver så lenge ikke turen har startet? Eller er det for sent siden det har vært lagpresangtasjon?

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:38 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:12 pm

Jeg landet på Kung selv. Og med Bjerg og Pedersen på hhv ungdomsrytterplass og sprinter for å dekke den danske kvoten :D
Danskene går fort all in i starten. Sitter kun med Vinge. Forutenom Jackobsen på spurt og evt Ganna har jeg ikke tro på så mye poeng i starten. Van Aert og Wdp drar fort en del poeng, men de fleste har vel disse.
Synes det ligger litt i kortene at en danske tar 2. eller 3. etappe. Men nærmest umulig å si hvem som stikker av med den. Angående første etappe så vil jeg vel tro Ganna, van Aert eller Bissegger vinner. Kanskje Roglic og G. de beste av kapteinene?
Bookiene har hverftall satt oddsen sånn her:
1. Ganna
2. Wout van Aert
3. Bissegger

Jeg personlig vurderer å gå uten Ganna og heller gå Cort eller Kung og satse på at en av de to slår ganna etter 7 runder.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:46 pm
Sodajr skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm Impey har testet positivt for Covid og går glipp av touren, Coquard også ute av samme grunn.
Er i gang før vi har startet, tror det kan være lurt med noen ekstra bytter i år.
Lagene får vel sette inn reserver så lenge ikke turen har startet? Eller er det for sent siden det har vært lagpresangtasjon?
Guy Niv erstatter Impey og Perichon Coquard.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:38 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:12 pm

Jeg landet på Kung selv. Og med Bjerg og Pedersen på hhv ungdomsrytterplass og sprinter for å dekke den danske kvoten :D
Danskene går fort all in i starten. Sitter kun med Vinge. Forutenom Jackobsen på spurt og evt Ganna har jeg ikke tro på så mye poeng i starten. Van Aert og Wdp drar fort en del poeng, men de fleste har vel disse.
Synes det ligger litt i kortene at en danske tar 2. eller 3. etappe. Men nærmest umulig å si hvem som stikker av med den. Angående første etappe så vil jeg vel tro Ganna, van Aert eller Bissegger vinner. Kanskje Roglic og G. de beste av kapteinene?
Glemte Honore. Har han også :)

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

MadsFantasy skrev: tor jun 30, 2022 2:49 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 2:38 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm
Danskene går fort all in i starten. Sitter kun med Vinge. Forutenom Jackobsen på spurt og evt Ganna har jeg ikke tro på så mye poeng i starten. Van Aert og Wdp drar fort en del poeng, men de fleste har vel disse.
Synes det ligger litt i kortene at en danske tar 2. eller 3. etappe. Men nærmest umulig å si hvem som stikker av med den. Angående første etappe så vil jeg vel tro Ganna, van Aert eller Bissegger vinner. Kanskje Roglic og G. de beste av kapteinene?
Bookiene har hverftall satt oddsen sånn her:
1. Ganna
2. Wout van Aert
3. Bissegger

Jeg personlig vurderer å gå uten Ganna og heller gå Cort eller Kung og satse på at en av de to slår ganna etter 7 runder.
Det tror jeg de begge to vil gjøre. Så er det bedre alternativer i den kategorien etter etappe 7. Gjør nok et bytte da.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sodajr skrev: tor jun 30, 2022 2:50 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 2:46 pm
Sodajr skrev: tor jun 30, 2022 2:29 pm Impey har testet positivt for Covid og går glipp av touren, Coquard også ute av samme grunn.
Er i gang før vi har startet, tror det kan være lurt med noen ekstra bytter i år.
Lagene får vel sette inn reserver så lenge ikke turen har startet? Eller er det for sent siden det har vært lagpresangtasjon?
Guy Niv erstatter Impey og Perichon Coquard.
I går måtte Goldstein, Batistella, Trentin og Declerq trekke seg av samme grunn. Riabuchenko, Juul Jensen, Boivin og 1 til er kommer inn for disse. Blir nye tester på hviledagene, og dem er det vel 3 av siden de satrter allerede i morgen?
Juul Jensen inn som tiende danske!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


Juiced

Legg inn av Juiced »

Liker å spille med bytter, men i år kjører vi en ”set and forget“ liga i vennegjengen. Noen tips til hvem man MÅ ha? Takk for hjelp.

Kane

Legg inn av Kane »

Hvor er Roglic på Startlisten ?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kane skrev: tor jun 30, 2022 5:03 pm Hvor er Roglic på Startlisten ?
Start nr 21

Kane

Legg inn av Kane »

Nok en «justering « på laget. Trenger bare 1 bytte før etappe 2 nå. Om det blir regn blir neppe etappe 1 helt rettferdig. Men de sent startende har vel uansett ikke store ambisjoner. La oss håpe de beste unngår regnet .

Kane

Legg inn av Kane »

Nok en «justering « på laget. Trenger bare 1 bytte før etappe 2 nå. Om det blir regn blir neppe etappe 1 helt rettferdig. Men de sent startende har vel uansett ikke store ambisjoner. La oss håpe de beste unngår regnet .

Kane

Legg inn av Kane »

Takk. Ufattelig nok fant jeg han ikke med å se på liste 3 ganger, takk

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Jeg var i ferd med å gå i spurter-fella igjen :roll:
Tror Jakobsen tar en del spurtetapper, men det lønner seg aldri å ha dyre spurtere med mindre de går for den grønne trøya. Tviler på at han gjør det.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

CaptButtkick skrev: tor jun 30, 2022 7:07 pm Jeg var i ferd med å gå i spurter-fella igjen :roll:
Tror Jakobsen tar en del spurtetapper, men det lønner seg aldri å ha dyre spurtere med mindre de går for den grønne trøya. Tviler på at han gjør det.
Jeg kommer til å sitte med han de fire førse etappene. Har man nok spenn, så ser jeg ingen grunn til å la vær. Holder byttene kommer han inn igjen på etappe 19.

olhel

Legg inn av olhel »

Nå har jeg testa mange varianter 😅. Endt opp med denne foreløpig. Valgt å kjøre uten Bissegger og Ganna for å spare litt på byttene..

Pogacar, Meintjes
Wout, Pedersen
Vingegaard, Schultz
Bjerg, Mozzato
Poel, Mørkøv, Matthews
Kung
Jumbo

1.3 i banken.

Kjenner jeg meg rett, kommer jeg sikkert til å endre noe før fristen..

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 1:29 pm
K-Torget skrev: ons jun 29, 2022 11:44 pm
Skywalker skrev: ons jun 29, 2022 11:36 pm
Er nettopp dette som er problemet hvis man har Ganna og/eller Bissegger på laget. Blir vel ikke mye poeng fra de på etappe 2 til 19
Er fult klar over det. Derfor går jeg kun for Ganna slik at jeg slipper unna med det ene byttet..
Pokker ikke sikker hva jeg gjør med han.Syns han er for dyr å sitte med. Tvil om han skal ut etter første etappe, eller om jeg tar Cort fra starten av.
Jeg går for Ganna på etappe 1 siden han garantert vinner! Så blir det et bytte til Kung / Cort / Cattaneo etter hvert tenker jeg, kanskje allerede før etappe 2.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 1:37 pm
Mersey1892 skrev: tor jun 30, 2022 1:30 pm Da er laget satt. 2,5 på bok, og ingen Ganna. Måtte det bære eller briste. Lykke til alle sammen!
Har også satt laget. Går alt etter boka, noe det sjelden gjør har jeg 6 bytter igjen til siste etappe.
Sitter med Ganna akuratt nå. Kun 400 på bok. Vurderer fram og tilbake Cort. Øker penge beholdningen til 2 mil.
Kjører Ganna fra start og så bytter jeg til en billigere en etter at han har vunnet første etappe.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kane skrev: tor jun 30, 2022 5:50 pm Nok en «justering « på laget. Trenger bare 1 bytte før etappe 2 nå. Om det blir regn blir neppe etappe 1 helt rettferdig. Men de sent startende har vel uansett ikke store ambisjoner. La oss håpe de beste unngår regnet .
Hvilket bytte har du planlagt før etappe 2? Hvordan ser laget ut?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Hvilke klatrere går folket for? Per nå sitter jeg med Vingegaard og Thomas. Er usikker på sistnevnte.

Kane

Legg inn av Kane »

Pedersen blir byttet til Jakobsen på etappe 2.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Kane skrev: tor jun 30, 2022 9:25 pm Pedersen blir byttet til Jakobsen på etappe 2.
Kan på ingen måte forstå denne taktikken. Pedersen kan gjøre det bra på tempoen, men vi snakker nesten garantert utenfor pallen. En femteplass gir han 80 poeng...det er ikke et bytte etter èn runde verdt, imo.

Shamp

Legg inn av Shamp »

Usikker på å velge Vingegaard fra start da han mest sannsynlig ikke kommer til å ta poeng før etappe 11. Mulig han får en topp 10 plasering på tempoen, noe som ikke utgjør noe særlig med poeng. Etappe 7, 8, 9 og 10 tror jeg bruddet går inn. Tror derfor jeg heller kjører Ciccone eller noe lignede fra start som kan vinne etappe 7, 9 og 10 fra ett brudd, og heller bytte inn Vingegaard igjenn til etappe 10.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tor jun 30, 2022 9:21 pm Hvilke klatrere går folket for? Per nå sitter jeg med Vingegaard og Thomas. Er usikker på sistnevnte.
Gambler med Wellens ved siden av Vingegaard. Er vel ikke han som sanker mest poeng, men brudd hissig. Litt flaks så kommer han seg med i rette bruddet.
Sist redigert av Skywalker den tor jun 30, 2022 9:49 pm, redigert 2 ganger totalt.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Har landet på følgende lag:

Kapteiner: Meintjes - Latour
Spurter: Van Aert - Philipsen
Klatrere: Ciccone - Wellens
Ungdoms: Bissegger - Pidcock
Hjelperyttere: Vdp - Matthews - Van Baarle
Tempo: Ganna
Direktør: Jumbo


Går uten både Poga og Vingegaard fra start, men kompenserer med Ganna og Bissegger. Før etappe 7 tenker jeg å få inn både Poga, Pinot, Cattaneo, Teuns og Perez. Foreløpig er planen min å gå frem til etappe 16 uten Vingegaard. Ballsy, men litt risiko må man ta. Det skal tross alt være artig det spillet her.

Har planlagt byttene ish hele veien, men endringer kommer nok. Den store usikkerheten går primært på hjelperytterne. VDP blir litt inn og ut, mens jeg har pekt meg ut Teuns, Kamna, og Mohoric på ulike etapper. Kamna MÅ inn på flere, men det er vanskeligere å velge mellom Teuns, Mohoric, Guerreiro, Schachmann, Lutsenko....Lutsenko kommer jo ofte litt senere i rittet, men har tidligere dratt inn villt med poeng på etapper han faktisk leverer på.

Tar gjerne innspill hvis noen har det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»