Skytingen på London Pub

Svar
Solvgutt1

Re: Skytingen på London Pub

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: tir aug 30, 2022 6:45 pm
Knaberaps skrev: lør jun 25, 2022 4:18 pm Merker meg at betegnelsen er blitt mer og mer brukt. Så da vil det gå noen år før dette ordet er avleggs, og det vil komme en tid da dem som bruker ordet skeiv om homofile, blir betraktet som hatere.
Må bare sitere meg selv her fra 25 juni, for i Dax18 i kveld ble det lagt fram at "skeiv" er feil å bruke om homofile. Det gikk raskere enn hva jeg trodde...
Hvem sa det? Skeiv utgjør Q'en i LGBTQ, og brukes av homofile og homofile interessegrupper hele tiden.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Sodajr skrev: fre sep 23, 2022 11:09 am Arfan Bhatti siktet for medvirkning!
Det er flott, håper terrorist-svina blir sperret inne.
Kast nøkkelen etter innlåsing!

Queenie

Legg inn av Queenie »

guru skrev: fre sep 23, 2022 11:14 am Få fatt i han og gi han 30 år.
Da må han nok være kriminell i et annet land. Han har levd i sus og dus i utlandet på NAV-penger store deler av sitt voksne liv. Denne type mennesker bør miste retten til stønader.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Det norske samfunnet er fullstendig degenerert, i likhet med andre vesteuropeiske land. Befolkningen som lar slikt skje med eget land er regelrett patetisk, og fortjener å bli overtatt av langt sterkere kulturer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bhatti bør aldri få komme tilbake. Og om
Han kommer tilbake må det vurderes en lang forvaringsdom.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Skal man følge norsk kutyme og sedvane når det gjelder muslimske terrormistenkte bør vel streng talt Bhatti hentes med privatfly.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Bhatti, som før skytingen i Oslo, gikk ut med oppfordringer til drap på homofile, uten at det fikk konsekvenser.

Kan politiet/PST få et forklaringsproblem her?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: fre sep 23, 2022 11:29 am Hvem sa det? Skeiv utgjør Q'en i LGBTQ, og brukes av homofile og homofile interessegrupper hele tiden.
Markus Farstad Andersen, hvem nå enn det er. Du så jo datoen på innlegget mitt, så du kunne jo bare gått inn å sjekket selv. Men her, fra 37:00

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten- ... /avspiller

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Justice 97 skrev: fre sep 23, 2022 2:15 pm
Tipper Bhatti er hjernen bak hele greia. Om han er det bør PST i nårværende form skrotes.
Det er jo merkelig at denne islamisten kan komme med oppfordring til drap på homofile, uten at PST foretar seg noe. Politiet "innrømmet" til slutt at de ikke visste om disse oppfordringene før de ble gjort oppmerksomme på de av media. PST har ikke svart på dette.

En slik innrømmelse sitter vel langt inne hos PST, siden de flere ganger tidligere har sagt at de holder et godt øye med ekstremistiske miljøer.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Håper Bhatti er på rømmen resten av livet nede i pakiland, og selvfølgelig at de får stoppet trygden hans.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: fre sep 23, 2022 1:37 pm Bhatti, som før skytingen i Oslo, gikk ut med oppfordringer til drap på homofile, uten at det fikk konsekvenser.

Kan politiet/PST få et forklaringsproblem her?
Kan ikke dette bli en vanskelig juridisk nøtt?

Det Bhatti gjorde, var å legge ut et sitat fra en av hadithene.

"I sitatet som Bhatti har publisert på Facebook, står det at man skal drepe alle som gjør handlinger som Lots folk.

– Sitatet er en av hadithene som blir brukt som grunnlag for dødsstraff for homofili i islam, sier Sylo Taraku til NRK."

https://www.nrk.no/norge/arfan-bhatti-l ... 1.16016960

Hvis det er straffbart å publisere hadith- og koransitater som oppfordrer til drap, må det også være straffbart å publisere bibelsitater som oppfordrer til drap. At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Justice 97 skrev: fre sep 23, 2022 2:15 pm Tipper Bhatti er hjernen bak hele greia.
I samarbeid med alle hvite menn som noen gang har sett en youtube video med Jordan Peterson, selvfølgelig. Rett skal være rett.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Malacay skrev: lør sep 24, 2022 8:39 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am
Guttorm123 skrev: fre sep 23, 2022 1:37 pm Bhatti, som før skytingen i Oslo, gikk ut med oppfordringer til drap på homofile, uten at det fikk konsekvenser.

Kan politiet/PST få et forklaringsproblem her?
Kan ikke dette bli en vanskelig juridisk nøtt?

Det Bhatti gjorde, var å legge ut et sitat fra en av hadithene.

"I sitatet som Bhatti har publisert på Facebook, står det at man skal drepe alle som gjør handlinger som Lots folk.

– Sitatet er en av hadithene som blir brukt som grunnlag for dødsstraff for homofili i islam, sier Sylo Taraku til NRK."

https://www.nrk.no/norge/arfan-bhatti-l ... 1.16016960

Hvis det er straffbart å publisere hadith- og koransitater som oppfordrer til drap, må det også være straffbart å publisere bibelsitater som oppfordrer til drap. At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Også veldig spent på hva de har på Bhatti, PST har jo driti seg ut før i rettsaker mot ham. De bør ha funnet noe elektronisk kommunikasjon eller noe sånt, selve facebook-innlegget er neppe nok til å få noen dømt for medvirkning til terrorisme.
Nei, det kan ikke være ulovlig og straffbart å publisere sitater fra religiøse bøker som er til salgs i enhver bokhandel og kan lånes på ethvert bibliotek og som er fritt tilgjengelige på nettet.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Fra hvor har du at kristne har et påbud om å drepe homofile?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:07 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Fra hvor har du at kristne har et påbud om å drepe homofile?
Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

B.O.B. skrev: lør sep 24, 2022 7:50 am Håper Bhatti er på rømmen resten av livet nede i pakiland, og selvfølgelig at de får stoppet trygden hans.
Nå må du ikke ha alt for store forventninger til hva som er mulig å få til her.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:27 am
return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:07 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Fra hvor har du at kristne har et påbud om å drepe homofile?
Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.
Det er en alvorlig påstand å si at kristne har påbud om å skulle drepe homofile.
Derfor hører det hjemme hvor det fremmes.

Hvorfor siterer du fra Moseloven og anvender den på de kristne?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:32 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:27 am
return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:07 am

Fra hvor har du at kristne har et påbud om å drepe homofile?
Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.
Det er en alvorlig påstand å si at kristne har påbud om å skulle drepe homofile.
Derfor hører det hjemme hvor det fremmes.

Hvorfor siterer du fra Moseloven og anvender den på de kristne?
Jeg viser hva det står i Bibelen. Hvis du ikke liker det som står i Bibelen, er det ditt problem. Hvis du mener at Bibelen er irrelevant, får du ta det på religionsforumet.

Nå er tema om det er straffbart å sitere fra religiøse skrifter. Hold deg til tema.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:37 am
return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:32 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:27 am

Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.
Det er en alvorlig påstand å si at kristne har påbud om å skulle drepe homofile.
Derfor hører det hjemme hvor det fremmes.

Hvorfor siterer du fra Moseloven og anvender den på de kristne?
Jeg viser hva det står i Bibelen. Hvis du ikke liker det som står i Bibelen, er det ditt problem. Hvis du mener at Bibelen er irrelevant, får du ta det på religionsforumet.

Nå er tema om det er straffbart å sitere fra religiøse skrifter. Hold deg til tema.
Han skal holde seg til tema ja :lol: For en patetisk figur.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am

Kan ikke dette bli en vanskelig juridisk nøtt?

Det Bhatti gjorde, var å legge ut et sitat fra en av hadithene.

"I sitatet som Bhatti har publisert på Facebook, står det at man skal drepe alle som gjør handlinger som Lots folk.

– Sitatet er en av hadithene som blir brukt som grunnlag for dødsstraff for homofili i islam, sier Sylo Taraku til NRK."

https://www.nrk.no/norge/arfan-bhatti-l ... 1.16016960

Hvis det er straffbart å publisere hadith- og koransitater som oppfordrer til drap, må det også være straffbart å publisere bibelsitater som oppfordrer til drap. At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Om det er slik at det ikke skal reageres når ekstreme islamister oppfordrer til drap på homofile, fordi det står skrevet et eller annet sted, så synes jeg det er gått litt for langt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am

en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Det har du helt rett i.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: lør sep 24, 2022 10:22 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 8:26 am

Kan ikke dette bli en vanskelig juridisk nøtt?

Det Bhatti gjorde, var å legge ut et sitat fra en av hadithene.

"I sitatet som Bhatti har publisert på Facebook, står det at man skal drepe alle som gjør handlinger som Lots folk.

– Sitatet er en av hadithene som blir brukt som grunnlag for dødsstraff for homofili i islam, sier Sylo Taraku til NRK."

https://www.nrk.no/norge/arfan-bhatti-l ... 1.16016960

Hvis det er straffbart å publisere hadith- og koransitater som oppfordrer til drap, må det også være straffbart å publisere bibelsitater som oppfordrer til drap. At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap.
Om det er slik at det ikke skal reageres når ekstreme islamister oppfordrer til drap på homofile, fordi det står skrevet et eller annet sted, så synes jeg det er gått litt for langt.
Jeg har ikke greie på juss, men slik jeg ser det, blir det veldig vanskelig å straffe noen fordi de siterer fra bøker som er i fritt salg og fritt tilgjengelige.

Hvis man f.eks. i en diskusjon om barneoppdragelse siterer 5 Mos 21,18, der det sies at ulydige sønner som ikke vil høre på sine foreldre, skal steines ihjel, skal man da straffes for det?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 10:39 am

Jeg har ikke greie på juss, men slik jeg ser det, blir det veldig vanskelig å straffe noen fordi de siterer fra bøker som er i fritt salg og fritt tilgjengelige.

Hvis man f.eks. i en diskusjon om barneoppdragelse siterer 5 Mos 21,18, der det sies at ulydige sønner som ikke vil høre på sine foreldre, skal steines ihjel, skal man da straffes for det?
Det ville helt sikkert ha blitt en sak om det. I Bhattis tilfelle så ble det jo ikke noe sak.

En tidligere interessant dom, og begrunnelse for den:

Mohammad var tiltalt for trusler, etter å ha sendt flere SMS-er til Raja i september 2016.

I meldingene skriver den profilerte islamisten blant annet at stortingspolitikeren er «et skittent svin», som burde brenne i helvete.

I dommen heter det også at alvoret i truslene først og fremst kommer frem i videoen «Sannheten - svar til Abid Raja & co av Mohyeldeen Mohammad», som Mohammad la ut på Youtube 27. september.

Her priser Mohammad Allah og leser fra Koranen, dels på norsk og dels på arabisk, til en IS-inspirert hymne som spilles i bakgrunnen. I videoen sier Mohammad blant annet:

«Det trengs ingen fatwa på at de to nevnte, de som jeg har nevnt, er kuffar (vantro) og murtadeen (frafalne), og at de ikke representerer noen muslim», sier Mohammad blant annet.

Og videre:

«Ingen oppegående muslim... kan støtte disse hundene til kuffar, og den av dere som støtter dem, Allah vil holde dere ansvarlige på dommedag...».

https://www.nrk.no/norge/mohammad-domt- ... 1.14311483

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Malacay skrev: lør sep 24, 2022 11:03 am
Mulig jeg misforstår, men slik jeg oppfatter det er poenget til Katarel at man ikke kan dømme folk på bakgrunn av at de siterer noe fra bøker som er offentlig tilgjengelig og fullstendig lovlige i Norge.

Noe jeg selvfølgelig er helt enig i, og derfor forventer jeg at man har noe mer på Bhatti. Hvis ikke kan dette bli en pinlig rettsak.
Massevis av bøker som er offentlig tilgjengelig, både romaner og krimbøker, hvor det står grufulle ting.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Malacay skrev: lør sep 24, 2022 11:03 am
return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:32 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:27 am

Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.
Det er en alvorlig påstand å si at kristne har påbud om å skulle drepe homofile.
Derfor hører det hjemme hvor det fremmes.

Hvorfor siterer du fra Moseloven og anvender den på de kristne?
Mulig jeg misforstår, men slik jeg oppfatter det er poenget til Katarel at man ikke kan dømme folk på bakgrunn av at de siterer noe fra bøker som er offentlig tilgjengelig og fullstendig lovlige i Norge.

Noe jeg selvfølgelig er helt enig i, og derfor forventer jeg at man har noe mer på Bhatti. Hvis ikke kan dette bli en pinlig rettsak.
Du forstår meg helt rett.

12dd

Legg inn av 12dd »

Guttorm123 skrev: lør sep 24, 2022 11:22 am
Malacay skrev: lør sep 24, 2022 11:03 am
Mulig jeg misforstår, men slik jeg oppfatter det er poenget til Katarel at man ikke kan dømme folk på bakgrunn av at de siterer noe fra bøker som er offentlig tilgjengelig og fullstendig lovlige i Norge.

Noe jeg selvfølgelig er helt enig i, og derfor forventer jeg at man har noe mer på Bhatti. Hvis ikke kan dette bli en pinlig rettsak.
Massevis av bøker som er offentlig tilgjengelig, både romaner og krimbøker, hvor det står grufulle ting.
Nå handler juss litt om kontekst også.
Det samme sitatet bety så mangt avhengig av hvem som fremfører det eller i hvilken setting.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lurer på hvor mye Bhattiboyen har kostet det norske samfunnet, han er "bare" 45 så vi er langt unna sluttsummen på kassalappen men 29 av disse årene har han vel hatt Elden som advokat.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:37 am
return_of_drakkar skrev: lør sep 24, 2022 9:32 am
Karatel skrev: lør sep 24, 2022 9:27 am

Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr.

3Mos 20,13
Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.
.......

Hvordan de kristne oppfatter dette, får de selv avgjøre. Men det er en diskusjon som hører hjemme på religionsforumet, ikke her.
Det er en alvorlig påstand å si at kristne har påbud om å skulle drepe homofile.
Derfor hører det hjemme hvor det fremmes.

Hvorfor siterer du fra Moseloven og anvender den på de kristne?
Jeg viser hva det står i Bibelen. Hvis du ikke liker det som står i Bibelen, er det ditt problem. Hvis du mener at Bibelen er irrelevant, får du ta det på religionsforumet.

Nå er tema om det er straffbart å sitere fra religiøse skrifter. Hold deg til tema.
lør sep 24, 2022 9:27 am skriver du dette
"Hva kristne har påbud om, har jeg ikke uttalt meg om. Jeg påpeker bare hva Bibelen påbyr."

Vi får ta det pent og pyntelig:
1. Du sier at bibelen påbyr en gitt handling overfor en gitt handling av andre.

2. lørdag lør sep 24, 2022 8:26 am skriver du:
"At få eller ingen kristne og jøder følger påbudet om å drepe homofile, må være irrelevant, en oppfordring til drap er uansett en oppfordring til drap."

3. Her skriver du da, se punkt 2 at de kristne har påbud om dette.
Dette rimer ikke med det jeg siterer her fra deg fra din siste kommentar.

4. Et sitat kan brukes på forskjellig måte:
a. å vise i seg selv hva en "gud" mener om en sak.
b. men i en gitt kontekst og brukt på en gitt måte kunne oppfattes som en oppfordring til noe.
Les: Brukes som et verktøy.
Dette er selvsagt oftest vanskelig å vurdere, men husk at ytringsfriheten ikke er absolutt.

5. Så du kan ikke si at x er en oppfordring dersom det i den gitte teksten (her bibelen) ikke er det.
Feilen du begår er å plukke ut et vers uten å ta hensyn til versets sammenheng, for så å si at slik er det i dag også.
Hvor mange ganger har jeg ikke fortalt deg om core text, surrounding text...og hele temaet...

Kommentar:
Så dette tilhører så absolutt tema.
Det er kanskje faktisk ganske så sentralt...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Malacay skrev: lør sep 24, 2022 11:03 am
Mulig jeg misforstår, men slik jeg oppfatter det er poenget til Katarel at man ikke kan dømme folk på bakgrunn av at de siterer noe fra bøker som er offentlig tilgjengelig og fullstendig lovlige i Norge.

Noe jeg selvfølgelig er helt enig i, og derfor forventer jeg at man har noe mer på Bhatti. Hvis ikke kan dette bli en pinlig rettsak.
se min kommentar søn sep 25, 2022 10:50 am.
Nå har ikke jeg satt meg inn i eller sett, bare hørt noe løst om hva vedkommende har sagt, så det er sagt.
Så mine kommentarer har mer gått på faktisk misbruk av ting i en debatt.
Nok om det.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Bye-bye Bhatti.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»