LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Leterel

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Leterel »

Vi ER på hæla med fornying. Det kan da ikke være noen tvil om det. Både midtbane- og forsvarsledd trenger fornying.

Midtbanen mest åpenbart. Sannsynligvis trenger vi fire spillere - i alle fall tre. Ox og Keita skal og må ut. Begge kan ikke stoles på og i alle fall en er for svak uansett. Milner som en slags reserve må også takkes av nå. Fabinho sin form i år (og også store deler av forrige sesong) er alarmende og det er egentlig nå eller aldri om man skal forsøke å cashe inn noe eller bare se om dette løser seg på magisk vis. Thiago kan bli, men selv han er jo over middagshøyden og jeg ville vurdert bud på rundt 20mp. Henderson er dessverre helt ferdig og har vært det en stund allerede. Dessverre ga vi ny kontrakt og han er vi stuck med. Elliot og Carvalho er selvsagt ikke midtbanespillere. Bajcetic bør få et utlån.

I tillegg er det på tide å få inn et reelt cover på høyre back og vurdere om enten Tsimikas eller Robertson skal selges. Matip vil jeg tro blir solgt. Legg til at Konaté sin skadehistorikk dessverre er dyster og det bare fortsetter. Nat P. må vel få dra nå og da trenger man i alle fall to squadspillere på stopperplass, eventuelt et førstevalg + backup.

Bellingham inn til sommeren hadde vært spennende om vi hadde hatt et fungerende lag og stall. Det har vi ikke. Derfor blir det helt feil medisin om vi kan anta at vi bruker omtrent samme beløp på spillerede som tidligere (for da blir han det eneste kjøpet). Denne sommeren har vi dessverre få å selge som kan bidra med cash inn. Det er vel nesten bare Kelleher - og muligens Elliot og Carvalho (som man også bør tenke på om virkelig er riktige typer for oss).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 1:23 pm Det kan du synes, men slik er det altså ikke. Det viste forrige sesong. Man er ikke kraftig på hæla med fornyelsen med den prestasjonen man leverte der.
Forrige sesong sier svært lite om dette. Denne sesongen sier mer. Og neste sesong vil si enda mer. Det er fullt mulig at vi får et spennende og konkurransedyktig lag til neste sesong. Hvis f.eks følgende spillere er kjernetroppen fra midtbane og fremover:

Fabinho, Bajcetic, Bellingham, Nunes, Thiago, Hendo, Elliott og kanskje Jones
Nunez, Salah, Diaz, Gakpo, Jota og Carvalho

Så er det uten tvil spennende. Og enda mer interessant på den måten at dette vil være ganske annerledes enn det har vært tidligere og måten jeg håpet at det skulle bli gjort på.

Så jeg utelukker ikke noe som helst. Men vi er ganske så avhengig av to skikkelige midtbanekjøp her og da aller helst Bellingham. Og så ser jeg helst at man også gir unggutta mest mulig tillit og som følge av det ikke tar med noen spillere videre som har utgående kontrakt nå til sommeren og til neste sommer. Dvs at Keita, Milner, Firmino, Matip og Thiago alle drar og ingen får fornyet kontrakt.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Litt underlig diskusjon hvor nyanser forsvinner.

Det virker veldig klart at vi etter denne sesongen sitter igjen med Thiago, Hendo og Fabinho som «voksne» midtbanespillere.

@markantovertak påstår at man har full kontroll. Hvor smart er det å introdusere 3 nye midtbanespillere samtidig? Kanskje smart, men særlig kontinuitet får man jo ikke. Man kunne kanskje hentet en «systemspiller» som ble faset inn i laget i år og dermed var bedre samspilt før neste sesong?

Videre er det ifølge Markant uinteressant å hente noen som er «bedre enn Ox og Milner». Det forstår jeg ikke rasjonalet bak. Klubben trenger ikke kun enere ala Bellingham, men også rotasjonsspillere av noe lavere kvalitet.

Jeg inntar en slags mellomstilling hvor jeg mener man har gamblet for høyt, basert på forrige sesongs enorme prestasjoner, men samtidig tror jeg også at man har en god plan på dette. Det er også forståelig at man tok denne gamblen, men man må erkjenne at det dessverre ikke ble som man håpet.

Fornyelsen er ferdig i forsvar og angrep. Nå tar man midtbanen. Man burde nok begynt ett år tidligere, men la gå. Spennende er det i alle fall.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Leterel skrev: ons feb 01, 2023 1:59 pm Vi ER på hæla med fornying. Det kan da ikke være noen tvil om det. Både midtbane- og forsvarsledd trenger fornying.

Midtbanen mest åpenbart. Sannsynligvis trenger vi fire spillere - i alle fall tre. Ox og Keita skal og må ut. Begge kan ikke stoles på og i alle fall en er for svak uansett. Milner som en slags reserve må også takkes av nå. Fabinho sin form i år (og også store deler av forrige sesong) er alarmende og det er egentlig nå eller aldri om man skal forsøke å cashe inn noe eller bare se om dette løser seg på magisk vis. Thiago kan bli, men selv han er jo over middagshøyden og jeg ville vurdert bud på rundt 20mp. Henderson er dessverre helt ferdig og har vært det en stund allerede. Dessverre ga vi ny kontrakt og han er vi stuck med. Elliot og Carvalho er selvsagt ikke midtbanespillere. Bajcetic bør få et utlån.

I tillegg er det på tide å få inn et reelt cover på høyre back og vurdere om enten Tsimikas eller Robertson skal selges. Matip vil jeg tro blir solgt. Legg til at Konaté sin skadehistorikk dessverre er dyster og det bare fortsetter. Nat P. må vel få dra nå og da trenger man i alle fall to squadspillere på stopperplass, eventuelt et førstevalg + backup.

Bellingham inn til sommeren hadde vært spennende om vi hadde hatt et fungerende lag og stall. Det har vi ikke. Derfor blir det helt feil medisin om vi kan anta at vi bruker omtrent samme beløp på spillerede som tidligere (for da blir han det eneste kjøpet). Denne sommeren har vi dessverre få å selge som kan bidra med cash inn. Det er vel nesten bare Kelleher - og muligens Elliot og Carvalho (som man også bør tenke på om virkelig er riktige typer for oss).
--- I utgangspunktet ikke,for ALLE kan selges. Men vi har kanskje ikke en typ Coutinho som kan selges for en blodpris med mindre vi legger Trent eller Alisson ut for salg.
Jeg tenker kanskje at f eks Jones er en man bør vurdere og som man kan få midler for.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 2:12 pm Jeg tenker kanskje at f eks Jones er en man bør vurdere og som man kan få midler for.
Jones er jo ettersigende på en veldig lav lønn. Tror faktisk det er viktigere at man er villige til å kutte skikkelig i lønninger fremfor at man skaffer mindre beløp som f.eks £20m, på spillere som er på svært lave lønninger i dag.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons feb 01, 2023 2:05 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 1:23 pm Det kan du synes, men slik er det altså ikke. Det viste forrige sesong. Man er ikke kraftig på hæla med fornyelsen med den prestasjonen man leverte der.
Forrige sesong sier svært lite om dette. Denne sesongen sier mer. Og neste sesong vil si enda mer. Det er fullt mulig at vi får et spennende og konkurransedyktig lag til neste sesong. Hvis f.eks følgende spillere er kjernetroppen fra midtbane og fremover:

Fabinho, Bajcetic, Bellingham, Nunes, Thiago, Hendo, Elliott og kanskje Jones
Nunez, Salah, Diaz, Gakpo, Jota og Carvalho

Så er det uten tvil spennende. Og enda mer interessant på den måten at dette vil være ganske annerledes enn det har vært tidligere og måten jeg håpet at det skulle bli gjort på.

Så jeg utelukker ikke noe som helst. Men vi er ganske så avhengig av to skikkelige midtbanekjøp her og da aller helst Bellingham. Og så ser jeg helst at man også gir unggutta mest mulig tillit og som følge av det ikke tar med noen spillere videre som har utgående kontrakt nå til sommeren og til neste sommer. Dvs at Keita, Milner, Firmino, Matip og Thiago alle drar og ingen får fornyet kontrakt.
Forrige sesong sier svært mye om dette. Om potensialet i troppen og laget. Det er temmelig viktig. På samme måte som denne sesongen sier noe om utfordringene i troppen og laget. Man må ha med alt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: ons feb 01, 2023 2:07 pm Litt underlig diskusjon hvor nyanser forsvinner.

Det virker veldig klart at vi etter denne sesongen sitter igjen med Thiago, Hendo og Fabinho som «voksne» midtbanespillere.

@markantovertak påstår at man har full kontroll. Hvor smart er det å introdusere 3 nye midtbanespillere samtidig? Kanskje smart, men særlig kontinuitet får man jo ikke. Man kunne kanskje hentet en «systemspiller» som ble faset inn i laget i år og dermed var bedre samspilt før neste sesong?

Videre er det ifølge Markant uinteressant å hente noen som er «bedre enn Ox og Milner». Det forstår jeg ikke rasjonalet bak. Klubben trenger ikke kun enere ala Bellingham, men også rotasjonsspillere av noe lavere kvalitet.

Jeg inntar en slags mellomstilling hvor jeg mener man har gamblet for høyt, basert på forrige sesongs enorme prestasjoner, men samtidig tror jeg også at man har en god plan på dette. Det er også forståelig at man tok denne gamblen, men man må erkjenne at det dessverre ikke ble som man håpet.

Fornyelsen er ferdig i forsvar og angrep. Nå tar man midtbanen. Man burde nok begynt ett år tidligere, men la gå. Spennende er det i alle fall.
Litt usikker på om jeg har påstått at man har full kontroll, det ser jeg for meg er temmelig umulig. Men la gå.
Jeg har sagt at jeg skjønner veldig godt at man ikke henter noen som KUN er bedre enn Ox og Milner. Det er neppe der klubben har blikket festet, og det forstår jeg veldig godt.

Sånn rent bortsett fra at jeg ikke tror på at det er noe gambling inne i bildet her, så er vi nok ikke så veldig uenig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons feb 01, 2023 2:16 pm
TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 2:12 pm Jeg tenker kanskje at f eks Jones er en man bør vurdere og som man kan få midler for.
Jones er jo ettersigende på en veldig lav lønn. Tror faktisk det er viktigere at man er villige til å kutte skikkelig i lønninger fremfor at man skaffer mindre beløp som f.eks £20m, på spillere som er på svært lave lønninger i dag.
En relativt lav lønnsgrad blir ytterligere redusert om Milner, Ox Firmino og Keita forlater i sommer. Dette kan være en medvirkende årsak til at det ser ut som om sommeren 2023 blir litt ekstra viktig. (Bonusutbetalingene blir også betydelig redusert om det fortsetter som nå)
Klubben må også ha i bakhue sammensetningen av troppen basert på hvor spillerne kommer fra. Jones er neppe en spiller Klopp vil slippe nå.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

KongOlav2 skrev: ons feb 01, 2023 2:16 pm
TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 2:12 pm Jeg tenker kanskje at f eks Jones er en man bør vurdere og som man kan få midler for.
Jones er jo ettersigende på en veldig lav lønn. Tror faktisk det er viktigere at man er villige til å kutte skikkelig i lønninger fremfor at man skaffer mindre beløp som f.eks £20m, på spillere som er på svært lave lønninger i dag.
--- 2 av de på realtivt høy lønn forsvinner jo naturlig. Etter det så er de best betalte også de man kanskje ønsker med videre, kanskje da med unntak av Fabinho og Matip. Men dette er jo heller ikke spillere som vil generere så mye inn i kassa ift videre kjøp.
https://www.spotrac.com/epl/liverpool-fc/payroll/

Skal heller ikke glemme at lønnsutgiftene våre inkluderer alle ansatte,ikke bare spillerne
.https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-26030552

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 2:38 pm --- 2 av de på realtivt høy lønn forsvinner jo naturlig. Etter det så er de best betalte også de man kanskje ønsker med videre, kanskje da med unntak av Fabinho og Matip. Men dette er jo heller ikke spillere som vil generere så mye inn i kassa ift videre kjøp.
https://www.spotrac.com/epl/liverpool-fc/payroll/
Jeg vil helst ha ut alle med høy lønn på utgående kontrakt. Og om man klarer å selge Fabinho og hente inn en erstatter med halve lønna, ville jeg ikke sagt noe på det heller.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 11:51 am Dette med at kjøp er quick fix er det faktisk bare å droppe. Det gjelder kun om man henter den man virkelig vil hente, og den fant ikke Liverpool.
Jeg ville gjerne ha byttet ut Keita i sommer som var. Det hadde jeg gått med på - men samtidig så er det helt åpenbart at vi ikke har noen garanti for at den som kom inn var bedre.
Men det kunne muligens vært greit å hatt en eller flere spillere som kanskje ikke er like gode som Keita, men som faktisk var tilgjengelig(og som tilbyr mer enn feks Elliot) i en så sentral lagdel som midtbanen er hos oss? Problemet er jo ikke at Keita ikke er god nok, problemet hans og forsåvidt også Ox med flere er at de veldig ofte ikke er tilgjengelig når de antatte førstevalgene enten trenger å hviles eller er skadet. Jeg vil faktisk påstå at det er gambling å gå inn i en sesong og håpe på at Hendo, Thiago, Fab, Keita, Jones, Ox og Milner skulle holde seg friske og freshe med tanke på skadehistorikk og belastningen troppen hadde gjennom fjorårssesongen. Å ha en tropp med så mye kjeks vil alltid være en risiko uansett om den generelle kvaliteten isolert sett er god nok

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 2:54 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 11:51 am Dette med at kjøp er quick fix er det faktisk bare å droppe. Det gjelder kun om man henter den man virkelig vil hente, og den fant ikke Liverpool.
Jeg ville gjerne ha byttet ut Keita i sommer som var. Det hadde jeg gått med på - men samtidig så er det helt åpenbart at vi ikke har noen garanti for at den som kom inn var bedre.
Men det kunne muligens vært greit å hatt en eller flere spillere som kanskje ikke er like gode som Keita, men som faktisk var tilgjengelig(og som tilbyr mer enn feks Elliot) i en så sentral lagdel som midtbanen er hos oss? Problemet er jo ikke at Keita ikke er god nok, problemet hans og forsåvidt også Ox med flere er at de veldig ofte ikke er tilgjengelig når de antatte førstevalgene enten trenger å hviles eller er skadet. Jeg vil faktisk påstå at det er gambling å gå inn i en sesong og håpe på at Hendo, Thiago, Fab, Keita, Jones, Ox og Milner skulle holde seg friske og freshe med tanke på skadehistorikk og belastningen troppen hadde gjennom fjorårssesongen. Å ha en tropp med så mye kjeks vil alltid være en risiko uansett om den generelle kvaliteten isolert sett er god nok
Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:04 pm Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.
Hvordan spilte de mot slutten av sesongen, var det mulig å se tegn på noe?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: ons feb 01, 2023 3:06 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:04 pm Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.
Hvordan spilte de mot slutten av sesongen, var det mulig å se tegn på noe?
Hva tenker du på? CL-finalen? De tapte den. Så tapte de for Milan 8. mars, men gikk videre i CL. Vi må tilbake til 28. des for å finne neste tap.

Dere er en kravstor gjeng.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:04 pm
Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.
Endrer ikke det faktum at man var heldige som fikk såpass mange minutter ut av den gjengen der. Som sagt så er kvaliteten mer enn god nok(så lenge formen er tilstede), men stabilitet og tilgjengelighet holder dessverre ikke mål om man over en lengre periode vil kjempe om topp 4. Og med tanke på ressurser kontra våre konkurrenter så er vel Liverpool den klubben som kanskje er mest avhengig av å klare topp 4 mer eller mindre hver sesong. Jeg blir ikke overrasket om en eventuelt Bellingham overgang strander pga manglende CL og dertil medfølgende budsjett. Og hva da?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 3:21 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:04 pm
Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.
Endrer ikke det faktum at man var heldige som fikk såpass mange minutter ut av den gjengen der. Som sagt så er kvaliteten mer enn god nok(så lenge formen er tilstede), men stabilitet og tilgjengelighet holder dessverre ikke mål om man over en lengre periode vil kjempe om topp 4. Og med tanke på ressurser kontra våre konkurrenter så er vel Liverpool den klubben som kanskje er mest avhengig av å klare topp 4 mer eller mindre hver sesong. Jeg blir ikke overrasket om en eventuelt Bellingham overgang strander pga manglende CL og dertil medfølgende budsjett. Og hva da?
Når man er gode, best i verden, så er man heldige. Når man sliter har manageren fått for mye makt, overlatt styringa til assistenten, har et for godt forhold til enkelte spillere, har ingen plan, har for dårlig plan, blitt lat osv osv. Dette oppsummerer egentlig dagens Liverpoolsupportere godt.

(Mulig jeg bommer litt med dette svaret til deg, det er mer et generelt inntrykk)

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:34 pm
Når man er gode, best i verden, så er man heldige. Når man sliter har manageren fått for mye makt, overlatt styringa til assistenten, har et for godt forhold til enkelte spillere, har ingen plan, har for dårlig plan, blitt lat osv osv. Dette oppsummerer egentlig dagens Liverpoolsupportere godt.

(Mulig jeg bommer litt med dette svaret til deg, det er mer et generelt inntrykk)
Du oppsummerer vel den generelle supporter, uansett klubb. Hvem og hvorfor klubben er der den er per nå har jeg ingen grunnlag for å spekulere om, men at man(eierne, sportslig ledelse eller begge deler) har bommet med inngangen til denne sesongen er vel hevet over enhver tvil. Så kan man selvfølgelig skylde på ting som skader og ligende, men dette påvirkes jo selvfølgelig av hvordan man gjør andre ting. Greia er at situasjonen/plasseringen klubben finner seg i er selvforskyldt, og burde vært unngått. Man hadde et fantastisk utgangspunkt til å opprettholde det man gjorde så godt, eventuelt gjøre det enda bedre, men det klarte man ikke og det er kritikkverdig. Selv et moderat dropp hadde vært greit, men det er ikke det vi ser nå

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Er vel i hvert ingen tvil om at personellet som bidrar til Liverpool.no ikke er neddopet av lykkepiller,der er det også ganske svart nå.

Tormund

Legg inn av Tormund »

TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 4:42 pm --- Er vel i hvert ingen tvil om at personellet som bidrar til Liverpool.no ikke er neddopet av lykkepiller,der er det også ganske svart nå.
Du får søke jobb der så det blir litt optimisme i gangene.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 4:06 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:34 pm
Når man er gode, best i verden, så er man heldige. Når man sliter har manageren fått for mye makt, overlatt styringa til assistenten, har et for godt forhold til enkelte spillere, har ingen plan, har for dårlig plan, blitt lat osv osv. Dette oppsummerer egentlig dagens Liverpoolsupportere godt.

(Mulig jeg bommer litt med dette svaret til deg, det er mer et generelt inntrykk)
Du oppsummerer vel den generelle supporter, uansett klubb. Hvem og hvorfor klubben er der den er per nå har jeg ingen grunnlag for å spekulere om, men at man(eierne, sportslig ledelse eller begge deler) har bommet med inngangen til denne sesongen er vel hevet over enhver tvil. Så kan man selvfølgelig skylde på ting som skader og ligende, men dette påvirkes jo selvfølgelig av hvordan man gjør andre ting. Greia er at situasjonen/plasseringen klubben finner seg i er selvforskyldt, og burde vært unngått. Man hadde et fantastisk utgangspunkt til å opprettholde det man gjorde så godt, eventuelt gjøre det enda bedre, men det klarte man ikke og det er kritikkverdig. Selv et moderat dropp hadde vært greit, men det er ikke det vi ser nå
Dette sier jo Klopp også, man bommet på inngangen til sesongen, og får svi for det.

Utgangspunktet er fremdeles aldeles utmerket. Fantastisk. Det er bygget opp over tid meg Klopp, og FSG som eiere. Posisjonen til klubben i dag kontra da Klopp kom er en helt annen. Det var en ekstraordinær sesong sist. Etter to år med pandemi. Og så misset man i sommer. Først og fremst med opplegget og forståelsen av forrige sesong slitasje. Men det hadde man ikke endret med å kjøpe Matheus Nunes og Bissouma, for å ta to mange ville ha. Det er mitt poeng.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 4:42 pm --- Er vel i hvert ingen tvil om at personellet som bidrar til Liverpool.no ikke er neddopet av lykkepiller,der er det også ganske svart nå.
For en grusom møkkagjeng. Supporterside? Fotball kan de iallfall ikke.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:10 pm
Utgangspunktet er fremdeles aldeles utmerket. Fantastisk. Det er bygget opp over tid meg Klopp, og FSG som eiere. Posisjonen til klubben i dag kontra da Klopp kom er en helt annen. Det var en ekstraordinær sesong sist. Etter to år med pandemi. Og så misset man i sommer. Først og fremst med opplegget og forståelsen av forrige sesong slitasje. Men det hadde man ikke endret med å kjøpe Matheus Nunes og Bissouma, for å ta to mange ville ha. Det er mitt poeng.
-Jeg tror helt ærlig sesongen hadde sett bedre ut om man hadde gått til anskaffelse av bedre andrevalg(ikke nødvendigvis bedre spillere, men spillere som kunne fungert i systemet og som faktisk er tilgjengelige og klar til å legge ned litt innsats når det trengs) enn flere av de som fyller inn på midtbanen i dag. Ok så fikk man ikke Tchou, og Dortmund ville ikke slippe Bellingham i sommer. Så da avstår man fra å tette et hull man tydeligvis har identifisert og heller venter ett år for å hente Bellingham. Vel, etter den sesongen Bellingham har hatt nå, så er det vel ikke helt utenkelig at han ikke vil spille for oss, uten CL og med en relativt grell sesong på CV'en.

Hva da? Skal man da liksom krype til korset og handle de "alternativene" som man droppet før denne sesongen, og som kanskje kunne bidratt til at klubben hentet den utrolig viktige 4. plassen, som igjen hadde gjort oss attraktive for Bellingham? Er ikke det ganske baklengs??

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 8:23 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:10 pm
Utgangspunktet er fremdeles aldeles utmerket. Fantastisk. Det er bygget opp over tid meg Klopp, og FSG som eiere. Posisjonen til klubben i dag kontra da Klopp kom er en helt annen. Det var en ekstraordinær sesong sist. Etter to år med pandemi. Og så misset man i sommer. Først og fremst med opplegget og forståelsen av forrige sesong slitasje. Men det hadde man ikke endret med å kjøpe Matheus Nunes og Bissouma, for å ta to mange ville ha. Det er mitt poeng.
-Jeg tror helt ærlig sesongen hadde sett bedre ut om man hadde gått til anskaffelse av bedre andrevalg(ikke nødvendigvis bedre spillere, men spillere som kunne fungert i systemet og som faktisk er tilgjengelige og klar til å legge ned litt innsats når det trengs) enn flere av de som fyller inn på midtbanen i dag. Ok så fikk man ikke Tchou, og Dortmund ville ikke slippe Bellingham i sommer. Så da avstår man fra å tette et hull man tydeligvis har identifisert og heller venter ett år for å hente Bellingham. Vel, etter den sesongen Bellingham har hatt nå, så er det vel ikke helt utenkelig at han ikke vil spille for oss, uten CL og med en relativt grell sesong på CV'en.

Hva da? Skal man da liksom krype til korset og handle de "alternativene" som man droppet før denne sesongen, og som kanskje kunne bidratt til at klubben hentet den utrolig viktige 4. plassen, som igjen hadde gjort oss attraktive for Bellingham? Er ikke det ganske baklengs??
Jeg er temmelig sikker, helt sikker, på at ordinære spillere kun hadde blitt slukt av de utfordringene klubben har denne sesongen.

Nå har jeg ingen tro på at Liverpool kuler midtbanekjøpene uten at det har en god feeling på Jude. Dette er naturligvis heller ikke CL avhengig. Han er 20 år, og var voksen nok til å velge BD allerede sist han byttet klubb.

Men får man ikke hentet Bellingham så går de videre med andre alternativ. Naturligvis. Det er ikke noe problem. Basisen er fantastisk, og får man ikke brukt £100 mill på Bellingham tenker jeg det er fullt mulig å finne noen andre.

Du og andre overvurderer naturligvis noe voldsomt hvor viktig denne 4. plassen er. Den betyr nada i den store sammenheng. Klopp og Liverpool velger lett Bellingham over en 4. plass. Eller det gjør de egentlig ikke, fordi de ser at de kjøpene dere sikler etter ikke er noen garanti for 4. plass.
Tenk om de hadde valgt Bissouma og Nunes over Bellingham. Det hadde vært skandale det!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Jeg skjønner at du er helt sikker, men det betyr liksom ikke så mye. Sesongen har gått lukt til helvete uten av man gjorde noe med det som man allerede visste var en skjør og utsatt midtbane. Det er dessverre klubbledelse på veldig lavt nivå, og ren gambling...

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Goalkeepers: Alisson Becker, Adrian, Caoimhin Kelleher (HG).

Defenders: Joe Gomez (HG), Virgil van Dijk, Ibrahima Konate, Kostas Tsimikas, Andy Robertson, Joel Matip, Nat Phillips (HG), Trent Alexander-Arnold (HG).

Midfielders: Fabinho, Thiago Alcantara, James Milner (HG), Naby Keita, Jordan Henderson (HG), Alex Oxlade-Chamberlain (HG), Arthur Melo.
Forwards: Roberto Firmino, Mohamed Salah, Cody Gakpo, Diogo Jota, Luis Diaz, Darwin Nunez.

Selected U21s players: Curtis Jones, Harvey Elliott, Calvin Ramsay, Fabio Carvalho, Bobby Clark, Stefan Bajcetic, Kaide Gordon, Ben Doak.

--- Dette er stallen med homegrowns og u21. Jones er homegrown neste år men kvitter man seg med Ox,Milner,Kelleher og Phillips så må det fylles på med flere. Det kan være van den Berg,Glatzel,Bearne,Rhys,Jarlsberg,Clarkson,Caine og Olufunwa. Ingen av de er vel gode nok.
Bellingham vil bidra her men det trengs flere.

taknina

Legg inn av taknina »

Når markant hevder at spillerlogistikken fortsatt er så god i Liverpool at å få inn spillere som faktisk hever konkuransenivået på den er en mye vanskeligere øvelse enn hans meddebattanter, hans supporterkolegaer hevder og ønsker å få til så sier han jo inndirekte at hans store helt Klopp har gjort en dårlig jobb gitt brikkene han har til rådighet denne sesongen.

Annet er det jo ikke mulig å lese ut av det om en da ikke skal legge alt på skadde spillere.

For det overordnede i fotball er jo å sende utpå 11 spillerbrikker som spiller hverandre gode og det er sjefsjobben.
Sist redigert av taknina den ons feb 01, 2023 9:50 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 9:08 pm Jeg skjønner at du er helt sikker, men det betyr liksom ikke så mye. Sesongen har gått lukt til helvete uten av man gjorde noe med det som man allerede visste var en skjør og utsatt midtbane. Det er dessverre klubbledelse på veldig lavt nivå, og ren gambling...
Langt i fra. Det var en tropp som kom fra tidenes sesong. Og man valgte å vente på Bellingham, som man har ventet på andre spillere med suksess. Det er naturligvis ingen gambling.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons feb 01, 2023 9:33 pm Når markant hevder at spillerlogistikken fortsatt er så god i Liverpool at å få inn spillere som faktisk hever konkuransenivået på den er en mye vanskeligere øvelse enn hans meddebattanter, hans supporterkolegaer hevder og ønsker å få til så sier han jo inndirekte at hans store helt Klopp har gjort en dårlig jobb gitt brikkene han har til rådighet denne sesongen.

Annet er det jo ikke mulig å lese ut av det om en da ikke skal legge alt på skadde spillere.
Jøss, var du ikke på mitt parti. Hehe!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 9:46 pm
Langt i fra. Det var en tropp som kom fra tidenes sesong. Og man valgte å vente på Bellingham, som man har ventet på andre spillere med suksess. Det er naturligvis ingen gambling.
Tabellen og skadesituasjonen taler for seg. Man gamblet og tapte...

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

At vi knapt greier å skape en sjanse, og blir bøllet med av mid-table klubber er heller ikke så veldig artig.

Liker heller ikke usikkerheten og støyet rundt eiersituasjonen. Klubben er rett og slett i en skikkelig kjip periode både på og utenfor banen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»