30 vernepliktige kastet ut av Garden pga. narkotikabruk

Svar
Retnuh

Re: 30 vernepliktige kastet ut av Garden pga. narkotikabruk

Legg inn av Retnuh »

Hadde vært spennende å se hvor mange av de soldatene som tappert forsvarer sitt land i Ukraina har brukt narkotika.

Er det naivt å tippe at bare 50% ville sagt at de har brukt?

OrmenLange
Innlegg: 1817

Legg inn av OrmenLange »

Retnuh skrev: tor aug 18, 2022 1:36 am Hadde vært spennende å se hvor mange av de soldatene som tappert forsvarer sitt land i Ukraina har brukt narkotika.

Er det naivt å tippe at bare 50% ville sagt at de har brukt?
Tipper narkotika florerer i krig. Og det er ikke vanskelig å forstå når man er i den situasjonen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Logikk i Forsvaret.

Sextrakassering av unge kvinner: Klart du fortsatt er skikket til å stige i gradene.

Røyke en joint på fest mens du er på perm: RUSMISBRUKER!!! PÅ HUET OG RÆVA UT!!!

Skal du bruke rusmidler får du som et minstemål sørge for å drikke deg evneveik på alkohol

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Noen som sa samrøre?

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Saliph skrev: ons aug 17, 2022 2:04 pm ... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.
Trodde du at en soldat kan stå rett opp og ned utnfor ei lita bu , uten å være stein som et helvete ?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Befal som filmer underordnede i dusjen får bli.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

pfrog567 skrev: ons aug 17, 2022 8:55 pm
Saliph skrev: ons aug 17, 2022 2:04 pm ... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.

Vi lever i år 2022, så jeg ser ikke noen forskjell om noen av de røyker seg en rev i stedet for å drikke seg fulle på perm.
Hvilken relevans har årstallet?

William_S

Legg inn av William_S »

Solvgutt1 skrev: fre aug 19, 2022 7:41 pm Befal som filmer underordnede i dusjen får bli.
Ja det får dem. Men det er jo sikkert bare en "høyt respektert medarbeider som ingen kan tro kan gjøre noe sånt"..

MRSA

Legg inn av MRSA »

Solvgutt1 skrev: fre aug 19, 2022 7:41 pm Befal som filmer underordnede i dusjen får bli.
Er no ikkje så sikker på det. Hugs det er lettare å sparke ein vernepliktig enn ein som har eit arbeidsforhold.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malm skrev: lør aug 20, 2022 2:27 pm
pfrog567 skrev: ons aug 17, 2022 8:55 pm
Saliph skrev: ons aug 17, 2022 2:04 pm ... på fritiden/permisjon.

https://www.tv2.no/nyheter/15022689/

Ja, dette fremstår jo som veldig nødvendig.

Vi lever i år 2022, så jeg ser ikke noen forskjell om noen av de røyker seg en rev i stedet for å drikke seg fulle på perm.
Hvilken relevans har årstallet?
Trodde du visste at det er helt vanlig nå for tida at både unge og eldre røyker cannabis når de fester. Og noen ellers også.. like vanlig som de tar seg en halvliter.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

pfrog567 skrev: man aug 22, 2022 6:09 pm
Malm skrev: lør aug 20, 2022 2:27 pm
pfrog567 skrev: ons aug 17, 2022 8:55 pm


Vi lever i år 2022, så jeg ser ikke noen forskjell om noen av de røyker seg en rev i stedet for å drikke seg fulle på perm.
Hvilken relevans har årstallet?
Trodde du visste at det er helt vanlig nå for tida at både unge og eldre røyker cannabis når de fester. Og noen ellers også.. like vanlig som de tar seg en halvliter.
Du bruker årstallet som vi befinner oss i som et selvstendig argument for et eller annet. I 2023 finner vi nok beviser for hvor skadelig cannabis faktisk er, så da endrer du mening eller?

Frode57
Innlegg: 1296

Legg inn av Frode57 »

Cannabis er skadelig. Det gjør noe med hodet . Du slutter å utvikle det normalt. I alle fall om du bruker litt mengder av det. Slik er det også med alkohol. Derfor er det 20 års aldersgrense på sprit. Militæret bruker narkotika selv når folk skal holde seg våkne lenge. Men de bruker også alkohol for å dysse ned nervene i krig. Enorme mengder tid og til. Og det er uforenlig med ukontrollerbar narkotika fordi folk blir stein , klin gærne med den miksen narkotika og alkohol.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm

Ok. Hvordan er forholdet ditt til narkotika da?
Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
Artig det der med "lovbrytere" - Det sies at den jevne borger bryter mellom 3 og 5 lover om dagen. Så ingen av oss er lovlydige.
Så da kan man spørre seg om noen lover er nødvendig og om et lovbrudd automatisk skal diskvalifisere deg fra oppgaver i samfunnet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Maxus5 skrev: ons aug 24, 2022 10:02 am
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm

Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
Artig det der med "lovbrytere" - Det sies at den jevne borger bryter mellom 3 og 5 lover om dagen. Så ingen av oss er lovlydige.
Så da kan man spørre seg om noen lover er nødvendig og om et lovbrudd automatisk skal diskvalifisere deg fra oppgaver i samfunnet.
Nå har jeg aldri vært en paragrafrytter eller spesielt opptatt av å gjøre det "rette" og har som levesnor at folk får gjøre som de vil. Men sannheten er at narkotika og rus ødelegger enormt mange liv, relasjoner og det koster samfunnet milliarder av kroner hvert år. Narkotika er og vil aldri bli helt bra, spesielt ikke for de unge og det er ikke spesielt sjokkerende at folk flest ser annerledes på å kjøre for fort vs å kjøre i rus eller pedofili.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malm skrev: tir aug 23, 2022 4:53 pm
pfrog567 skrev: man aug 22, 2022 6:09 pm
Malm skrev: lør aug 20, 2022 2:27 pm

Hvilken relevans har årstallet?
Trodde du visste at det er helt vanlig nå for tida at både unge og eldre røyker cannabis når de fester. Og noen ellers også.. like vanlig som de tar seg en halvliter.
Du bruker årstallet som vi befinner oss i som et selvstendig argument for et eller annet. I 2023 finner vi nok beviser for hvor skadelig cannabis faktisk er, så da endrer du mening eller?
Like skadelig som alkohol. Alkoholen tar noen flere liv og lager mer faenskap enn cannabis. Men du og flere synes visst det er helt greit at folk bøtter innpå alkohol..

Visa

Legg inn av Visa »

De har ansatt Elden, så da har Forsvaret mao alt rett på sin side

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Nattevakt skrev: tor aug 18, 2022 12:48 pm Logikk i Forsvaret.

Sextrakassering av unge kvinner: Klart du fortsatt er skikket til å stige i gradene.

Røyke en joint på fest mens du er på perm: RUSMISBRUKER!!! PÅ HUET OG RÆVA UT!!!

Skal du bruke rusmidler får du som et minstemål sørge for å drikke deg evneveik på alkohol
Logikken er vel at dette fortsatt er overaskende.

1. Først å rekrutterer man aktivt et stort antall unge damer til Forsvaret for at dette skal se pent ut i papirer og fyller hodet deres med at dette er virkelig noe de vil gjøre. Disse damene er biologisk i sin seksuelle primealder der man får stort sett det man vil med bruk av sin seksuelle kraft og hint om tilgjengelig. På det samme stedet sender man unge gutter , ofte uerfarne og usikre, som i den samme alderen på sitt seksuelt laveste nivå, der man vil mye og får lite og forstår lite.

Man setter disse gruppene sammen første gang man bor borte fra mor og far, på et gjerne øde sted og later som at kjønn ikke eksiterer også blir man sjokkert over at en håndfull hvert år misforstår noen signaler og går over streken. Også får man da fyllt jobbene til et stadig større antall sosionomer, kjønnsrådgiverer, psykologer og andre som skal forske og jobbe med hvorfor i alle dager slike ting i det hele tatt kan skje.

2. Bortimot det samme gjør man med rusmidler-

Queenie

Legg inn av Queenie »

Maxus5 skrev: ons aug 24, 2022 10:02 am
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:23 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:22 pm

Definer narkotika er du grei? Selv har jeg ikke noe forhold til narkotika, jeg røyker litt cannabis..
Alt som defineres som narkotika i norsk lov.
Artig det der med "lovbrytere" - Det sies at den jevne borger bryter mellom 3 og 5 lover om dagen. Så ingen av oss er lovlydige.
Så da kan man spørre seg om noen lover er nødvendig og om et lovbrudd automatisk skal diskvalifisere deg fra oppgaver i samfunnet.
5 om dagen er viktig for et godt, langt og rikt liv. Både av det ene og det andre.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 10:31 am
Malm skrev: tir aug 23, 2022 4:53 pm
pfrog567 skrev: man aug 22, 2022 6:09 pm

Trodde du visste at det er helt vanlig nå for tida at både unge og eldre røyker cannabis når de fester. Og noen ellers også.. like vanlig som de tar seg en halvliter.
Du bruker årstallet som vi befinner oss i som et selvstendig argument for et eller annet. I 2023 finner vi nok beviser for hvor skadelig cannabis faktisk er, så da endrer du mening eller?
Like skadelig som alkohol. Alkoholen tar noen flere liv og lager mer faenskap enn cannabis. Men du og flere synes visst det er helt greit at folk bøtter innpå alkohol..
Først og fremst synes jeg det er latterlig å skrive at "vi befinner oss i år xxxx" som om årstallet er et selvstendig argument.
Det er da ikke sånn at jo høyere årstall, jo høyere er aksepten for diverse uønskede handlinger, slik du tilsynelatende argumenterer for med din henvisning til årstallet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ale skrev: ons aug 24, 2022 4:10 pm Kokain. Djevelens dop.
Må holde deg unna det, Ale.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malm skrev: ons aug 24, 2022 4:07 pm
pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 10:31 am
Malm skrev: tir aug 23, 2022 4:53 pm

Du bruker årstallet som vi befinner oss i som et selvstendig argument for et eller annet. I 2023 finner vi nok beviser for hvor skadelig cannabis faktisk er, så da endrer du mening eller?
Like skadelig som alkohol. Alkoholen tar noen flere liv og lager mer faenskap enn cannabis. Men du og flere synes visst det er helt greit at folk bøtter innpå alkohol..
Først og fremst synes jeg det er latterlig å skrive at "vi befinner oss i år xxxx" som om årstallet er et selvstendig argument.
Det er da ikke sånn at jo høyere årstall, jo høyere er aksepten for diverse uønskede handlinger, slik du tilsynelatende argumenterer for med din henvisning til årstallet.
Slik jeg ser det, så forstår du ikke hva jeg mener med dette. Da er det like greit å avslutte diskusjonen også.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 6:56 pm
Malm skrev: ons aug 24, 2022 4:07 pm
pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 10:31 am

Like skadelig som alkohol. Alkoholen tar noen flere liv og lager mer faenskap enn cannabis. Men du og flere synes visst det er helt greit at folk bøtter innpå alkohol..
Først og fremst synes jeg det er latterlig å skrive at "vi befinner oss i år xxxx" som om årstallet er et selvstendig argument.
Det er da ikke sånn at jo høyere årstall, jo høyere er aksepten for diverse uønskede handlinger, slik du tilsynelatende argumenterer for med din henvisning til årstallet.
Slik jeg ser det, så forstår du ikke hva jeg mener med dette.
Det virker i grunnen ikke som du selv forstår hva du mener.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Malm skrev: fre aug 26, 2022 7:39 am
pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 6:56 pm
Malm skrev: ons aug 24, 2022 4:07 pm

Først og fremst synes jeg det er latterlig å skrive at "vi befinner oss i år xxxx" som om årstallet er et selvstendig argument.
Det er da ikke sånn at jo høyere årstall, jo høyere er aksepten for diverse uønskede handlinger, slik du tilsynelatende argumenterer for med din henvisning til årstallet.
Slik jeg ser det, så forstår du ikke hva jeg mener med dette.
Det virker i grunnen ikke som du selv forstår hva du mener.
At alkohol er et mer skadelig rusmiddel enn cannabis er ikke til diskusjon, det er er ubestridelig faktum og godt dokumentert.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

HNilsen skrev: fre aug 26, 2022 8:30 am
Malm skrev: fre aug 26, 2022 7:39 am
pfrog567 skrev: ons aug 24, 2022 6:56 pm

Slik jeg ser det, så forstår du ikke hva jeg mener med dette.
Det virker i grunnen ikke som du selv forstår hva du mener.
At alkohol er et mer skadelig rusmiddel enn cannabis er ikke til diskusjon, det er er ubestridelig faktum og godt dokumentert.
Det må du gjerne synse om, men det har uansett
asingenting med min kommentar å gjøre.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Malm skrev: fre aug 26, 2022 9:26 am
HNilsen skrev: fre aug 26, 2022 8:30 am
Malm skrev: fre aug 26, 2022 7:39 am

Det virker i grunnen ikke som du selv forstår hva du mener.
At alkohol er et mer skadelig rusmiddel enn cannabis er ikke til diskusjon, det er er ubestridelig faktum og godt dokumentert.
Det må du gjerne synse om, men det har uansett
asingenting med min kommentar å gjøre.
Det har ingenting med synsing å gjøre. Det vil enhver forsker innen feltet kunne skrive under på. Alkohol er et rusmiddel som potensielt er dødelig. Cannabis er det ikke.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:20 pm
Nattevakt skrev: ons aug 17, 2022 3:17 pm
Queenie skrev: ons aug 17, 2022 3:11 pm

Det kan jo tenkes at det var andre egenskaper som gjorde at mannen ble forfremmet? Nærer du et hat mot alle autoriteter?
Nei hater kun de som ikke gjør jobben sin skikkelig, han sersjanten burde blitt avkledd og dratt med inn dusjen av et par tre stykker og blitt "rista litt" mens han hadde blitt filmet..
Helt enig i at han burde blitt sparket på hodet og ræva ut, men det er nå en gang slik at forsvaret har nulltoleranse for narkotika. Jeg tror ikke det blir sett lystig på om en politimann ruser seg med nark på fritiden heller.
Hvem sier at det ikke blir gjort blandt enkelte politifolk ?
De er vel og kjent med å beskytte sine egne ?

Bliss

Legg inn av Bliss »

https://www.nrk.no/norge/narkodimittert ... 1.16109703

Jentene fikk nappet hår ut av hodet mens guttene bare ble løyet til om at det fantes positive hårprøver. Ingen hårprøver ble sendt til testing pga kapasitetsmangel, forsvaret løy altså til gardistene for å presse dem til å tilstå. Utrolig bra at slike storkriminelle som i eksempelet under ble kastet ut av garden:

«Gardisten forklarer at han var på fest på en bar der han hadde durkket en del alkohol. Der møtte han noen dasker som bøy han på en røyk. Han var 100% sikker på at det han fikk var harsj».

Senere står det at gardisten «vil legge til at han var litt usikker, men visste i ettertid 100% at det var harsj han hadde fått i seg».

NRK har skrevet ordrett av tilståelsen en av gardistene hevder å ha blitt presset til å signere. Skrivefeil i den originale tilståelsen er derfor inkludert."

Fra harsj til herlvete.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ugress ja, haha. Den har jeg hørt før 🤣🤣

Fra spøk til alvor, ser ut som Forsvaret har mer enn MOST å bekymre seg for.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

Justice 97 skrev: tir sep 27, 2022 2:26 am
Bliss skrev: søn sep 25, 2022 8:20 pm https://www.nrk.no/norge/narkodimittert ... 1.16109703

Jentene fikk nappet hår ut av hodet mens guttene bare ble løyet til om at det fantes positive hårprøver. Ingen hårprøver ble sendt til testing pga kapasitetsmangel, forsvaret løy altså til gardistene for å presse dem til å tilstå. Utrolig bra at slike storkriminelle som i eksempelet under ble kastet ut av garden:

«Gardisten forklarer at han var på fest på en bar der han hadde durkket en del alkohol. Der møtte han noen dasker som bøy han på en røyk. Han var 100% sikker på at det han fikk var harsj».

Senere står det at gardisten «vil legge til at han var litt usikker, men visste i ettertid 100% at det var harsj han hadde fått i seg».

NRK har skrevet ordrett av tilståelsen en av gardistene hevder å ha blitt presset til å signere. Skrivefeil i den originale tilståelsen er derfor inkludert."

Fra harsj til herlvete.
Sykt opplegg dette, kan ikke fatte det er lovlig. Men altså, den tilståelsen, kan dette være skrevet av en voksen og edru person, et befal i det norske forsvaret, i den stolte garden? Durkket, harsj, herlvete :lol: Jeg ville vært mer bekymret for den som har skrevet dette, enn de 30 vernepliktige.
Det kan ikke være slik at de som står i de små buene sine utenfor slottet er så stein at de ikke ser annet enn halusinasjonene sine. Det er jo mye turister og slikt , som da gjerne vil fremstå som forhistoriske dyr som løper rundt på plassen utenfor slottet osv. noe som kan medføre at gardisten til slutt freaker helt ut og legger på sprang nedover karl johan.

Bantor
Innlegg: 1174

Legg inn av Bantor »

Tenk hvor populært hasj hadde blitt i Russland, hvis en hadde sluppet militæret for å ha tatt en blås.

Det at folk som har mindre brukerfaringer med narkotika skal kastes ut av militæret, blir det nok slutt på hvis vi får en ordentlig krig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»