Svenske tilstander

Svar
VifteKopp

Re: Svenske tilstander

Legg inn av VifteKopp »

kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:26 pm Er det egeninteresse å ta i mot flyktninger?

Muslimene gir jo selvfølgelig faen i flyktninger.
1. Ja, det kan det være
2. Mange muslimske land har millioner av flyktninger.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 3:50 pm
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 3:35 pm Kilden er at det er knivstikkinger nesten hver dag. Bare les media. Politiet nekter å gi ut statistikk nå, men du finner lett for år tilbake, når det var få.
"Les media" er ikke en kilde.
Er du ikke helt god? Du leser kanskje ikke media i det hele tatt? Man leser som sagt om knivstikkinger nesten hver dag. Politiet nekter å oppgi statistikk når antall knivstikkinger skjøt i været, så den finnes ikke.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:36 pm
kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:26 pm Er det egeninteresse å ta i mot flyktninger?

Muslimene gir jo selvfølgelig faen i flyktninger.
1. Ja, det kan det være
2. Mange muslimske land har millioner av flyktninger.
Muslimske land har nesten utelukkende muslimske flyktninger.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 9:51 pm
Neptun skrev: søn sep 04, 2022 9:46 pm Jeg har aldri påstått noe så spesifikt - det skjønner du vel, men skrevet at vi generelt ligger ca. ti år bak Sverige.
- videre at vi trolig følger samme utviklingen som dem. Har ikke sett noen gode motargumenter mot dette.
Og jeg har ikke sett noen gode argumenter for.
At knivstikkinger, vold, skyting er stadig økende på Oslo Øst.
Hvorfor skulle vi ikke oppleve akkurat det samme som i Sverige om Norge skulle ta imot masse nye flyktninger?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:35 pm
Og husk at ingen land tok i mot så mange syriske flyktninger som Libanon, Jordan og Tyrkia.
Som vesten betalte for. Og som Tyrkia brukte til å blackmaile Europa. Er dette virkelig menneskeverd?

Ellers skulle det bare mangle at naboland tok imot flest flyktninger, men det er visst ikke engang en selvfølge i Midtøsten. Kun noen få land stilte opp, på premiss om at vesten betalte.
Sist redigert av Ka9nen den søn sep 04, 2022 10:47 pm, redigert 1 gang totalt.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Er du ikke helt god? Du leser kanskje ikke media i det hele tatt? Man leser som sagt om knivstikkinger nesten hver dag. Politiet nekter å oppgi statistikk når antall knivstikkinger skjøt i været, så den finnes ikke.
Det stemmer ikke. Grunnen til at man sluttet å registrere knivstikkinger skyldtes en endring i straffeloven. Du kan lese om det https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... stikkinger.
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Muslimske land har nesten utelukkende muslimske flyktninger.
Det stemmer.
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Hvorfor skulle vi ikke oppleve akkurat det samme som i Sverige om Norge skulle ta imot masse nye flyktninger?
Det finnes ikke noe politisk flertall for å ta i mot masse nye flyktninger (med unntak av ukrainere).

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 10:46 pm Som vesten betalte for. Og som Tyrkia brukte til å blackmaile Europa.
Nettopp. Så flyktninger er definitivt et politisk våpen og noe man kan bruke for å fremme sine egne interesser
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 10:46 pm Ellers skulle det bare mangle at naboland tok imot flest flyktninger, men det er visst ikke engang en selvfølge i Midtøsten. Kun noen få land stilte opp, på premiss om at vesten betalte.
Libanon, Irak og Jordan tok i mot flyktninger uten noen krav om at vesten skulle betale. Tyrkia er, som allerede nevnt, annerledes.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:36 pm
kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:26 pm Er det egeninteresse å ta i mot flyktninger?

Muslimene gir jo selvfølgelig faen i flyktninger.
1. Ja, det kan det være
2. Mange muslimske land har millioner av flyktninger.
1. Nei det kan de ikke, de går på NAV alle sammen med noen fryktelig få unntak.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:46 pm
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm

Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Hvorfor skulle vi ikke oppleve akkurat det samme som i Sverige om Norge skulle ta imot masse nye flyktninger?
Det finnes ikke noe politisk flertall for å ta i mot masse nye flyktninger (med unntak av ukrainere).
Og takk gud for det, men det kan endre seg.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:51 pm
Libanon, Irak og Jordan tok i mot flyktninger uten noen krav om at vesten skulle betale. Tyrkia er, som allerede nevnt, annerledes.
Jeg er ikke imponert. Tenk om støtten til Ukrainere hadde vært så lite som det der fra europeere.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:52 pm 1. Nei det kan de ikke, de går på NAV alle sammen med noen fryktelig få unntak.
Hvor mange flyktninger som går på NAV varierer veldig fra gruppe til gruppe.

Og jo, flyktninger kan absolutt være til et lands egeninteresse. Vi har allerede diskutert hvordan Tyrkia bruker flyktninger som et pressmiddel, og det finne andre eksempler også.
kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:52 pm Og takk gud for det, men det kan endre seg.
Det er svært liten sannsynlighet for at de flyktningliberale partiene vil klare å skaffe seg et stortingsflertall i den overskuelige fremtid.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 10:55 pm Jeg er ikke imponert. Tenk om støtten til Ukrainere hadde vært så lite som det der fra europeere.
Målt mot befolkning tok Jordan og Libanon i mot langt flere syrere enn det feks. Tyskland eller Frankrike har tatt i mot av ukrainere.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 11:03 pm
kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:52 pm
kytec skrev: søn sep 04, 2022 10:52 pm
Det er svært liten sannsynlighet for at de flyktningliberale partiene vil klare å skaffe seg et stortingsflertall i den overskuelige fremtid.
Vi får bare krysse fingrene og be en bønn. SV og Rødt er katastrofe, V, Krf og MDG er ille.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 11:06 pm
Målt mot befolkning tok Jordan og Libanon i mot langt flere syrere enn det feks. Tyskland eller Frankrike har tatt i mot av ukrainere.
Tyskland, Frankrike og europeiske land har tatt imot så mange ukrainere det er behov for. Og de bor ikke i telt og har fått utdelt bare noen tepper.

Nå må du slutte å forsøke å overbevise meg om at land i midtøsten gjorde nok, du vet du ikke kommer noen vei med dette og du tror ikke på det selv en gang. Innerst inne tror jeg du vet at menneskeverdet ikke er til stede i midtøsten.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 11:08 pm Tyskland, Frankrike og europeiske land har tatt imot så mange ukrainere det er behov for. Og de bor ikke i telt og har fått utdelt bare noen tepper.
Og Libanon og Jordan har tatt i mot så mange syrere som kom deres vei. Flere land har også tatt i mot masse yemenitter. At mange av flyktningene må bo i telt forteller at infrastrukturen i disse landene ikke er dimensjonert for millioner av ekstra mennesker.
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 11:08 pm Nå må du slutte å forsøke å overbevise meg om at land i midtøsten gjorde nok, du vet du ikke kommer noen vei med dette og du tror ikke på det selv en gang. Innerst inne tror jeg du vet at menneskeverdet ikke er til stede i midtøsten.
Jeg har reist i Midtøsten og med mine egne øyne sett at menneskeverdet er til stede der, selv om det selvsagt er mye mørke og ondskap også. Ikke fortell meg hva jeg tror eller ikke tror på. Det vet jeg nok best selv.

Champis

Legg inn av Champis »

Neptun skrev: søn sep 04, 2022 1:37 pm
Champis skrev: søn sep 04, 2022 1:14 pm
Neptun skrev: søn sep 04, 2022 1:09 pm

Om ikke annet så gir slike innspill et skremmende innblikk i tankegodset til multikulkulturalister.

At det går an..

Det har absolutt null med det å gjøre. Hvis du ikke evner selv å se hvordan en del av dere prøver å vri om på alle mulige ting for at det skal passe deres sak, så sier det mest om ditt tankegods.

At det går an...
Dette er tragikomisk og bekrefter til fulle den mentale ballasten hos multikulturalistene. Rettere sagt mangelen på det.
Ikke for alt i verden greier de å se sammenhengen mellom et tenkt fravær av innvandrere og et enormt fall i kriminaliteten som begås i Norge hvis så skjedde.
Selv om de altså er svært overrepresenterte og fyller fengslene til tross for at de er langt færre.

Tror du må lese det jeg kommenterte én gang til. Mener du at nordmenn har blitt betydelig mer lovlydige de siste 20-30 årene?

Champis

Legg inn av Champis »

Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm
VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 3:50 pm
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 3:35 pm Kilden er at det er knivstikkinger nesten hver dag. Bare les media. Politiet nekter å gi ut statistikk nå, men du finner lett for år tilbake, når det var få.
"Les media" er ikke en kilde.
Er du ikke helt god? Du leser kanskje ikke media i det hele tatt? Man leser som sagt om knivstikkinger nesten hver dag. Politiet nekter å oppgi statistikk når antall knivstikkinger skjøt i været, så den finnes ikke.

Merkelig hvor mye du vet uten at statistikken finnes engang...

Og kan du ikke svare for deg, så må det selvsagt begrunnes i en konspirasjonsteori om noen andre - denne gangen politiet...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 11:21 pm
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 11:08 pm Tyskland, Frankrike og europeiske land har tatt imot så mange ukrainere det er behov for. Og de bor ikke i telt og har fått utdelt bare noen tepper.
Og Libanon og Jordan har tatt i mot så mange syrere som kom deres vei. Flere land har også tatt i mot masse yemenitter. At mange av flyktningene må bo i telt forteller at infrastrukturen i disse landene ikke er dimensjonert for millioner av ekstra mennesker.
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 11:08 pm Nå må du slutte å forsøke å overbevise meg om at land i midtøsten gjorde nok, du vet du ikke kommer noen vei med dette og du tror ikke på det selv en gang. Innerst inne tror jeg du vet at menneskeverdet ikke er til stede i midtøsten.
Jeg har reist i Midtøsten og med mine egne øyne sett at menneskeverdet er til stede der, selv om det selvsagt er mye mørke og ondskap også. Ikke fortell meg hva jeg tror eller ikke tror på. Det vet jeg nok best selv.
Da har du tydeligvis ikke sett mye på reisen din i midtøsten. Du kan jo høre med yezidier, "feil muslimer", homofile, kristne, jøder utenfor Israel og alt mulig hvor mye de føler de er verdt i midtøsten. Eller rett og slett alkoholikere, fremmedarbeidere fra Afrika eller Asia. Folk som jobber på gulvet.

Er ikke mye rart du kan ha sett hvis du mener menneskeverdet står høyt i Midtøsten. Ja, en hvit mann med lommebok møter selvsagt på store smil. Men det stopper ofte der. Jeg har også vært i midtøsten skjønner du, men dette er enkelt gjennomskuelig.

Og jeg blir stadig ikke imponert over at noen få land i midtøsten tok imot flyktninger på vesten sin regning, mens de fleste land inkludert styrtrike oljenasjoner ikke løftet en finger. Saudi-Arabia har en luksuriøs teltleir som kunne romme flere hundre tusen som stod ledig som den gjør mesteparten av året. Jeg fatter ikke at du er imponert, jeg hadde skammet meg dypt om Europa hadde gitt ukrainerne samme behandling som det syrere fikk i midtøsten. Et merkelig forsøk på forsvar fra din side. Du må forklare bedre hva som er så imponerende med det.

Pernille

Legg inn av Pernille »

kytec skrev: søn sep 04, 2022 11:07 pm Vi får bare krysse fingrene og be en bønn. SV og Rødt er katastrofe, V, Krf og MDG er ille.
Sant. Vi er aldri mer enn ett politisk vedtak unna for å åpne opp for enda mer innvandring -- og det finnes mer enn nok av aktivister, NGOer og andre pressgrupper som ønsker dette -- og derfor er det alltid viktig å minne om konsekvensene, bl.a. ved å vise til Sverige og hva som skjer der når man kaster fornuften ut av vinduet og lar galskapen ta overhånd.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 1:25 am Da har du tydeligvis ikke sett mye på reisen din i midtøsten. Du kan jo høre med yezidier, "feil muslimer", homofile, kristne, jøder utenfor Israel og alt mulig hvor mye de føler de er verdt i midtøsten. Eller rett og slett alkoholikere, fremmedarbeidere fra Afrika eller Asia. Folk som jobber på gulvet.

Er ikke mye rart du kan ha sett hvis du mener menneskeverdet står høyt i Midtøsten. Ja, en hvit mann med lommebok møter selvsagt på store smil. Men det stopper ofte der. Jeg har også vært i midtøsten skjønner du, men dette er enkelt gjennomskuelig.
Ingen betviler at Midtøsten kan være et mørkt sted, men dette er resultatet av å ligge midt i veikrysset mellom tre verdensreligioner og den største konsentrasjonen av verdens viktigste råvare: olje. I tusenvis av år har befolkningen lidd under krig og invasjoner og okkupasjoner og religiøs fanatisme, av å være brikker i ulike imperiers maktspill, likevel finnes en utømmelig godhet og gjestfrihet hos vanlige folk som man kan oppleve hvis man tar turen. Det er faktisk ganske utrolig når man tenker alt de har vært gjennom.
Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 1:25 am Og jeg blir stadig ikke imponert over at noen få land i midtøsten tok imot flyktninger på vesten sin regning, mens de fleste land inkludert styrtrike oljenasjoner ikke løftet en finger. Saudi-Arabia har en luksuriøs teltleir som kunne romme flere hundre tusen som stod ledig som den gjør mesteparten av året. Jeg fatter ikke at du er imponert, jeg hadde skammet meg dypt om Europa hadde gitt ukrainerne samme behandling som det syrere fikk i midtøsten. Et merkelig forsøk på forsvar fra din side. Du må forklare bedre hva som er så imponerende med det.
Som sagt så tok ikke Libanon og Jordan i mot flyktninger på vestens regning, så du må slutte å repetere den løgnen. Jeg har heller aldri sagt at jeg er imponert over hvordan Midtøsten tok i mot syrere, så det er løgn nummer to du må slutte med. Jeg forstår heller ikke helt hva denne lille avsporingen har med såkalte svenske tilstander å gjøre, men det kan du kanskje forklare meg?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Nå er "svenske tilstander" gått over til å diskutere "Midt-Østen tilstander".. Ja, ja.

Pernille

Legg inn av Pernille »

pfrog567 skrev: man sep 05, 2022 10:40 am Nå er "svenske tilstander" gått over til å diskutere "Midt-Østen tilstander".. Ja, ja.
Tja... Hadde vi ikke hatt disse evigvarende søppeltilstandene i Midtøsten og omegn så hadde kanskje resten av den siviliserte verden sluppet alle sine "svenske tilstander".

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Pernille skrev: man sep 05, 2022 10:58 am
pfrog567 skrev: man sep 05, 2022 10:40 am Nå er "svenske tilstander" gått over til å diskutere "Midt-Østen tilstander".. Ja, ja.
Tja... Hadde vi ikke hatt disse evigvarende søppeltilstandene i Midtøsten og omegn så hadde kanskje resten av den siviliserte verden sluppet alle sine "svenske tilstander".
Mulig det, men jeg tenkte mer på at det finnes et eget forum for Midt-Østen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: man sep 05, 2022 9:05 am
Ingen betviler at Midtøsten kan være et mørkt sted, men dette er resultatet av å ligge midt i veikrysset mellom tre verdensreligioner og den største konsentrasjonen av verdens viktigste råvare: olje. I tusenvis av år har befolkningen lidd under krig og invasjoner og okkupasjoner og religiøs fanatisme, av å være brikker i ulike imperiers maktspill, likevel finnes en utømmelig godhet og gjestfrihet hos vanlige folk som man kan oppleve hvis man tar turen. Det er faktisk ganske utrolig når man tenker alt de har vært gjennom.

Som sagt så tok ikke Libanon og Jordan i mot flyktninger på vestens regning, så du må slutte å repetere den løgnen. Jeg har heller aldri sagt at jeg er imponert over hvordan Midtøsten tok i mot syrere, så det er løgn nummer to du må slutte med. Jeg forstår heller ikke helt hva denne lille avsporingen har med såkalte svenske tilstander å gjøre, men det kan du kanskje forklare meg?
1. Tja. Denne godheten og gjestfriheten gjelder først og fremst om du har riktig religion, riktig seksuell legning og gjerne også rett hudfarge. Dersom du står frem som homofil kan det være direkte farlig å reise til midtøsten, kommer selvsagt litt ann på hvor men likevel. Dette må du alltid ha i bakhodet, vi er en inntektskilde for dem og ja jeg har også opplevd denne gjestfriheten du beskriver men det er selvsagt fordi jeg kommer med lommebok. Såpass skjønner jeg jo selv om jeg setter pris på hyggelige folk som vi ikke har altfor mye av i Norge. Jordan Peterson har nettopp hatt et veldig interessant intervju nylig angående argumentet ditt om krig/invasjoner/okkupasjoner, slik har hele menneskeheten holdt på i årtusener. Også de land som har blitt blomstrende demokratier. Jeg anbefaler den:



2. "Avsporingen" var fordi dere blandet inn syriske flykninger inn i dette. Så har du rett og slett aldri gitt deg på å bortforklare at midtøsten ikke stilte opp for sine muslimske brødre i nød.. Men jeg er ikke enig, jeg hadde synes det var direkte skammelig hvis vi europeere hadde behandlet ukrainere like dårlig som det syrere ble behandlet av sine naboland i midtøsten. Men det synes kanskje ikke du?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Kan dette bli den neste vinneren av nobelprisen i litteratur?

Skrev bok om å utrydde alle hvite – hylles av kritikere

Den britisk-pakistanske forfatteren Mohsin Hamids siste bok, The Last White Man, handler om en verden der hvite mennesker ikke lenger eksisterer. Boken beskriver hvordan samfunnet forbedres når alle hvite mennesker blir til svarte.

Romanen prøver å stille spørsmålet om hvilke andre måter vi kan leve på, hvordan det kan være. En «raseapokalypse» hvor alle blir brune, sier Hamid og fortsetter:

– Kanskje den apokalypsen ikke er en apokalypse, men begynnelsen på noe bedre.

https://www.document.no/2022/09/05/skre ... kritikere/

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 2:55 pm 1. Tja. Denne godheten og gjestfriheten gjelder først og fremst om du har riktig religion, riktig seksuell legning og gjerne også rett hudfarge. Dersom du står frem som homofil kan det være direkte farlig å reise til midtøsten, kommer selvsagt litt ann på hvor men likevel. Dette må du alltid ha i bakhodet, vi er en inntektskilde for dem og ja jeg har også opplevd denne gjestfriheten du beskriver men det er selvsagt fordi jeg kommer med lommebok.
Det er det som er så fascinerende med oss mennesker. Vi kan både holde svært regressive, til og med hatefulle, syn, og samtidig utvise enorm gjestfrihet og gavmildhet for andre. Sist jeg var i USA på roadtrip fra New York til Texas ble jeg sjeldent aldri tatt bedre i mot enn i det rurale konservative syd, selv om rasismen og hatet mot de såkalte "libsa" florerte. I det liberale, åpne New York derimot var de fleste langt kjøligere. Og den samme dualiteten finner man i Midtøsten, hvor mange vil åpne hjemmene sine og overøse deg med mat og kjærlighet (men for all del ikke nevn at du mener homofili bør være lovlig).
Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 2:55 pm 2. "Avsporingen" var fordi dere blandet inn syriske flykninger inn i dette.
Jeg har ikke "blandet inn" noen syriske flyktninger. Jeg bare svarte på et spørsmål jeg fikk av Corvus om hvem som har migrert til Sverige og Norge. Det er du som har pushet diskusjonen dypere og dypere inn i Midtøsten uten at jeg helt ser den direkte relevansen. Men for all del, jeg prøver å svare på alt jeg får spørsmål om.
Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 2:55 pm Så har du rett og slett aldri gitt deg på å bortforklare at midtøsten ikke stilte opp for sine muslimske brødre i nød.. Men jeg er ikke enig, jeg hadde synes det var direkte skammelig hvis vi europeere hadde behandlet ukrainere like dårlig som det syrere ble behandlet av sine naboland i midtøsten. Men det synes kanskje ikke du?
Deler av Midtøsten stilte opp for sin muslimske brødre. Dette har jeg allerede påpekt flere ganger. Her er noen tall så vi begrave dette stridspunktet en gang for alle: Tyrkia (3.6 millioner), Libanon (856.000), Jordan (668.800), Irak (345.000), Egypt (133.000). I tillegg kommer alle yemenittene.

Så ser vi at de styrtrike oljestatene glimrer med sitt fravær. Så her er bildet veldig delt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 10:46 pm
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Er du ikke helt god? Du leser kanskje ikke media i det hele tatt? Man leser som sagt om knivstikkinger nesten hver dag. Politiet nekter å oppgi statistikk når antall knivstikkinger skjøt i været, så den finnes ikke.
Det stemmer ikke. Grunnen til at man sluttet å registrere knivstikkinger skyldtes en endring i straffeloven. Du kan lese om det https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... stikkinger.

Må man fore deg med daglige oppdateringer siden du ikke har fått med deg den enorme mengden knivstikkinger?
Skal vi se. Tok meg 2 sekunder å finne dagens alvorlige knivstikking:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... ivstikking
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm Hvorfor skulle vi ikke oppleve akkurat det samme som i Sverige om Norge skulle ta imot masse nye flyktninger?
Det finnes ikke noe politisk flertall for å ta i mot masse nye flyktninger (med unntak av ukrainere).
Venstresiden presser på for å øke innvandringen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Champis skrev: man sep 05, 2022 1:19 am
Corvus skrev: søn sep 04, 2022 10:39 pm
VifteKopp skrev: søn sep 04, 2022 3:50 pm

"Les media" er ikke en kilde.
Er du ikke helt god? Du leser kanskje ikke media i det hele tatt? Man leser som sagt om knivstikkinger nesten hver dag. Politiet nekter å oppgi statistikk når antall knivstikkinger skjøt i været, så den finnes ikke.

Merkelig hvor mye du vet uten at statistikken finnes engang...

Og kan du ikke svare for deg, så må det selvsagt begrunnes i en konspirasjonsteori om noen andre - denne gangen politiet...
Må du også fores med daglige medieoppslag om knivstikkinger. Ok. Her er dagens ferske:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... ivstikking

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

VifteKopp skrev: man sep 05, 2022 4:22 pm
Deler av Midtøsten stilte opp for sin muslimske brødre. Dette har jeg allerede påpekt flere ganger. Her er noen tall så vi begrave dette stridspunktet en gang for alle: Tyrkia (3.6 millioner), Libanon (856.000), Jordan (668.800), Irak (345.000), Egypt (133.000). I tillegg kommer alle yemenittene.

Så ser vi at de styrtrike oljestatene glimrer med sitt fravær. Så her er bildet veldig delt.
Og med tanke på at Tyrkia brukte flyktningene som gisler mot Europa og at vi i vesten betalte for mye av kostnadene så kan man trygt si at det var nærmest totalsvikt fra så og si hele midtøsten. De stilte ikke opp for sine muslimske brødre, da vet vi nok hva vi kan forvente hvis vi skulle havne i nød en gang. 0 hjelp derfra.

Tenk hvor absurd det hadde vært om det var motsatt. "Hvis vi ikke får betalt, så sender vi 3 millioner ukrainske flyktninger til midtøsten".

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Ka9nen skrev: man sep 05, 2022 5:14 pm Og med tanke på at Tyrkia brukte flyktningene som gisler mot Europa og at vi i vesten betalte for mye av kostnadene så kan man trygt si at det var nærmest totalsvikt fra så og si hele midtøsten. De stilte ikke opp for sine muslimske brødre, da vet vi nok hva vi kan forvente hvis vi skulle havne i nød en gang. 0 hjelp derfra.

Tenk hvor absurd det hadde vært om det var motsatt. "Hvis vi ikke får betalt, så sender vi 3 millioner ukrainske flyktninger til midtøsten".

Igjen, dette bildet stemmer ikke. Land som Libanon, Jordan og Irak har tatt i mot veldig mange flyktninger helt frivillig og gjort det i et halvt århundre. Tyrkia tok også lenge i mot flyktninger, før Erdogan oppdaget hvilket geopolitisk ess han hadde på hånden og skjønte at han kunne bruke det mot Europa.

Så konklusjonen må være som følger: "noen land i midtøsten stilte opp sine muslimske brødre, andre gjorde det ikke".

Det "tenk om"-scenariet ditt er forøvrig helt urealistisk, da ukrainere ikke vil til Midtøsten, mens mange i Midtøsten vil til Europa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»