Tråden for filmbabes

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Tråden for filmbabes

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Rebecca De Mornay er en av disse smell heite 80-talls damene, der slo øyeblikkelig an i kult-klassikeren Risky Business (1983), men hvor hennes yngre mannlige kollega Tom Cruise, skulle gå en innholdsrik fremtid i vente, da med tanke på å etablere seg som en av de store filmnavna.
De Mornay derimot, forble hengende litt igjen, tross innhopp i noen absolutte åttitalls perler ala Runaway Train (1985), men det var først på tidlig 90-tallet, at hun maktet å legge den ikoniske rollefiguren Lana (Risky Business) bakom seg, og ta på seg litt mer modne roller, og i en periode, virket det som hun virkelig hadde noe på gang, med bidrag i Backdraft (1991), The Hand That Rocks the Cradle (1992), Guilty as Sin (1993) og The Three Musketeers (1993).
Men mulig hun ble litt for mye fastlåst som forførende og kald isdronning, samt at hennes senere forsøk som hovedrolleinnehaver i Never Talk To Strangers (1995) og The Winner (1996) ble nedturer, og deretter og ut, virket det som at veien ned til rett-på-video formatet, ikke var særlig langt unna.

Men det er nå slik man helst ønsker å huske henne som:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Måtte nesten legge til den klassiske tog scenen, med Tangerine Dreams drømmeaktige og nydelige theme, med det passende navnet: Love on a Real Train
Vel, Youtube har lagt klippet under "Age-restricted", og kan dermed kun sees på Youtube, og dersom en har ei konto osv.
Så legger den i spoiler nedenunder:
► Show Spoiler
Vel, får heller gå for ei mindre "kontroversiell" videoklipp, men likefult nydelig bruk av musikk og bilder, og nei, det lages ikke slik filmmusikk lenger, og den pulserende, lengtende og drømmeaktige lyden av Tangerine Dream, løfter selv de "mindre" stunder, så ufattelig mye mer:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ale skrev: man aug 29, 2022 2:48 pm I tillegg har jeg en ting for kvinner når dem er redde
Det høres virkelig ikke bra ut :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Frank.N.Steen skrev: man aug 29, 2022 2:48 pm Bilde
Rebecca De Mornay er en av disse smell heite 80-talls damene, der slo øyeblikkelig an i kult-klassikeren Risky Business (1983), men hvor hennes yngre mannlige kollega Tom Cruise, skulle gå en innholdsrik fremtid i vente, da med tanke på å etablere seg som en av de store filmnavna.
De Mornay derimot, forble hengende litt igjen, tross innhopp i noen absolutte åttitalls perler ala Runaway Train (1985), men det var først på tidlig 90-tallet, at hun maktet å legge den ikoniske rollefiguren Lana (Risky Business) bakom seg, og ta på seg litt mer modne roller, og i en periode, virket det som hun virkelig hadde noe på gang, med bidrag i Backdraft (1991), The Hand That Rocks the Cradle (1992), Guilty as Sin (1993) og The Three Musketeers (1993).
Men mulig hun ble litt for mye fastlåst som forførende og kald isdronning, samt at hennes senere forsøk som hovedrolleinnehaver i Never Talk To Strangers (1995) og The Winner (1996) ble nedturer, og deretter og ut, virket det som at veien ned til rett-på-video formatet, ikke var særlig langt unna.

Men det er nå slik man helst ønsker å huske henne som:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Måtte nesten legge til den klassiske tog scenen, med Tangerine Dreams drømmeaktige og nydelige theme, med det passende navnet: Love on a Real Train
Vel, Youtube har lagt klippet under "Age-restricted", og kan dermed kun sees på Youtube, og dersom en har ei konto osv.
Så legger den i spoiler nedenunder:
► Show Spoiler
Vel, får heller gå for ei mindre "kontroversiell" videoklipp, men likefult nydelig bruk av musikk og bilder, og nei, det lages ikke slik filmmusikk lenger, og den pulserende, lengtende og drømmeaktige lyden av Tangerine Dream, løfter selv de "mindre" stunder, så ufattelig mye mer:
Uten tvil veldig sexy. Så henne vel først i De tre musketerer, som var en av mine favorittfilmer som barn. Sist så jeg henne vel i American Pie: Reunion, hvor hun spiller mora til Finch. Godt over 50 der, men fortsatt heit.

Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Min første film-crush tror jeg var Daniela Bianchi fra From Russia with Love, mener hun er den peneste Bond-dama noensinne. I den filmen er hun så sykt vakker.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: man aug 29, 2022 2:42 pm Liker at det blir vist en del (for meg) ukjente kvalitetsdamer fra 80-tallet. Det er opplysende. For meg starta den menneskelige bevisstheten på 90-tallet. En personlig favoritt fra det tiåret er Claire Forlani. Her blant annet fra kvalitetsfilmen Politiskolen 7.
Jupp, alltids kjekt med litt variasjon, og smaken er jo som baken, veldig forskjellig og ulik, så at det dukker opp både kjente og kanskje ikke fullt så kjente navn, er slettes ingen uting. Gjør jo at man blir sittende å ta litt "notater", over filmer man kanskje kunne tenkt seg å se an litt nærmere, grunnet de flotte damene.
Bilde
Claire Forlani er et sterkt bidrag, og tror nok en aldri helt var klar over hvem hun var, men visste nå at man likte hva en så, i rollen som Sean Connerys datter, i actionklassikeren The Rock (1996).

At hun var med i Politiskolen 7, hadde jeg fullstendig glemt. Men så er det år og dag siden man så den sist, og ja, er vel den av de mange oppfølgerne en sjeldent drar frem, for ofte. Men når en først vet at Forlani er inkludert, så ja, slettes ikke umulig en får legge den til vurdering, for et nytt besøk. ;)

Usikker på hvor karrieren gikk derfra og ut, men hun ble kanskje tidlig ut typecasta som meget modellvakker og "skjør" kvinne, sikkert mye romantiske filmer osv, så ja, kan hende en har truffet på henne, bare glemt filmene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: man aug 29, 2022 2:56 pm Uten tvil veldig sexy. Så henne vel først i De tre musketerer, som var en av mine favorittfilmer som barn. Sist så jeg henne vel i American Pie: Reunion, hvor hun spiller mora til Finch. Godt over 50 der, men fortsatt heit.
At hun var med i en av American Pie filmene, det har gått meg hus og heim forbi, selv om en faktisk har sett American Pie: Reunion, og tja, begynner å bli en stund siden, og en jeg ikke fikk så mye utbytte av. Tviler på at en vil se den igjen, kun for De Mornay, men ja, virker som alderen har vært snill med henne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: man aug 29, 2022 2:59 pm Min første film-crush tror jeg var Daniela Bianchi fra From Russia with Love, mener hun er den peneste Bond-dama noensinne. I den filmen er hun så sykt vakker.
Kunne nesten hatt ei egen hyllest tråd, ene og alene retta mot Bond-Babes, men for min del (hvert fall fra forrige gang en gikk gjennom samtlige av 007 eventyrene), hendte det ofte at de litt mindre kjente Bond-damene, og der ikke nødvendigvis heller hadde for mye skjermtid, var de en følte hang best igjen i filmminnet. Noen burde virkelig fått mye mer tid.

Ei man føler slik for, og mener står igjen, ikke bare som en av de aller heiteste Bond-damene, men flotteste kvinnene fra filmverden på 70 og tidlig 80-tallet, var den langbente, mørke britiske skjønnheten Caroline Munro, kanskje best kjent som "scream queen", da mye grunnet hennes mange samarbeider med den eksentriske karakterskuespilleren Joe Spinell, og hvor de to forble en slags "Skjønnheten og Udyret" duo, med utgivelser som Star Crash (1979), Maniac (1980) og The Last Horror Film (1982).
Bilde
Men også grunnet at hun dukket opp i flere Hammer Horror produksjoner.

Men ja, The Spy Who Loved Me (1977) var kanskje hennes mest profilerte/kjente filmrolle, da som skurk.
Likevel, ei nydelig dame og slettes ingen gæren sangerinne heller:

BildeBilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Prøver ei til, kanskje ikke for kjent, men har man kjennskap til de tidligere filmene (før Hollywood) fra Paul Verhoeven, så vet en nok hvem Renée Soutendijk er. Selv om en ikke er så veldig glad i filmene hun gjorde i hop med Verhoeven, har hun ei meget unik stil og utseende, der gjør at hun fra film til film, ser veldig annerledes ut, men ikke noe negativt, tvert i mot. Synd hun ikke slo bedre an over i statene, i likhet med sine nederlandske kolleger ala Rutger Hauer og Jeroen Krabbé, for så hun nylig i den ikke så veldig imponerende Grave Secret (1989), men var nok tøffere å få innpass enn nevnte menn.

Spetters ble nok en bomtur, mye grunnet enkelte scener man ja, godt kunne vært foruten, men Soutendijk bidro i at det heldigvis ble noe å få igjen, selv om filmen gikk kjapt ut av samlingen, i likhet med de fleste andre tidligere Verhoevens filmer. Ikke dårlige, bare ikke noe en vil se igjen, slik en føler for hans Hollywood utgivelser fra 80 og tidlig 90-tallet.

Men nok om det, noen bidrag av Renée Soutendijk:
Bilde
Bilde
Bilde

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bond-babes kan det nok bli mer av her etter hvert, ja! Der har jeg et par-tre-ti-femogtredve kandidater.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: man aug 29, 2022 4:04 pm Bond-babes kan det nok bli mer av her etter hvert, ja! Der har jeg et par-tre-ti-femogtredve kandidater.
Bilde
Skal forsøke å lete frem noen fra mange gode filmminner, men må nok deles litt opp, for hvis ikke kan en fort bli sittende dagen lang, å liste opp, og enda tøffere blir det jo å måtte velge fra så mange hotte Babes og bilder, og kun inkludere noen få.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Ale skrev: man aug 29, 2022 2:48 pm I tillegg har jeg en ting for kvinner når dem er redde:

Bilde
► Show Spoiler
Du skremmer meg når du sier slike ting ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Ale skrev: man aug 29, 2022 4:24 pm Er det ingen moderne kvinner dere liker i film?
De er det ikke mange av.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ale skrev: man aug 29, 2022 4:24 pm Er det ingen moderne kvinner dere liker i film?
Jo. Det er bare at det er litt gøy med nostalgi, og så er det jo slik at "førsteelskerinnene" har en spesiell plass hos mange.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: man aug 29, 2022 4:46 pm
Ale skrev: man aug 29, 2022 4:24 pm Er det ingen moderne kvinner dere liker i film?
Jo. Det er bare at det er litt gøy med nostalgi, og så er det jo slik at "førsteelskerinnene" har en spesiell plass hos mange.
Nostalgi har nok mye av "skylda" ja.
Men måtte ty til Letterboxd, og forsøkte å lete opp ulike titler sett fra 2010-2020 og utover, og slet faktisk med å finne noen øyeblikkelige navn, jeg følte var "verdig" å slenge inn her. Men gadd ikke å bla meg side etter side, og får heller se an litt nærmere, ved en annen anledning.
Dessverre hjelper det jo ikke på, at en har veldig liten interesse og glede av nyere film (etter 2010), så da blir det kjapt til at computeren leter opp navn og gode minner, dominert fra eldre dager. Betyr ikke at moderne kvinner er uinteressant, men ser nok bare for lite nytt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Linda Hamilton har en alltid vært glad i. Ei naturlig skjønnhet, og spesielt imponerende var den forvandlingen hun gikk fra, da som den søte, naive og sjarmerende nabojenta i rollen som Sarah Connor i The Terminator (1984), kun til å få snudd hele livet sitt opp ned av ei brutal drapsmaskin sendt fra fremtiden, og til å måtte forlate sin mer sårbare og trygge hverdag, da til å ende opp som ei ustabil men beinhard og nådeløs krigerske i oppfølgeren.

Liker nå begge utgavene, men særlig midten av 80-talls utgaven, med fyldige lepper, dype blå øyne og ikledd løvemanken og skulderputene, den er nok vanskelig å toppe i min bok:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Ei som burde hatt en mye større karriere, men mulig ekteskapet med James Cameron ikke nødvendigvis ga mersmak, og med så mye intenst arbeid som ble lagt ned i Terminator filmene, så følte hun kanskje at det var like greit å heller holde litt igjen. Dukka nå opp i et par slettes ikke gærne filmer, her og der, men få der kan matche nevnte sci-fi/action mesterverkene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

I likhet med med George Costanza liker jeg Marisa Tomei.

Bilde
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Bilde

Number4

Legg inn av Number4 »

Bilde


Brooke Shields som tenåring er noe av det vakreste jeg har sett.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

4pLaY skrev: man aug 29, 2022 1:21 am Salma Hayek var en rå babe once.

Bilde

Jepp!
Best var hun i Dogma!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: man aug 29, 2022 7:30 pm I likhet med med George Costanza liker jeg Marisa Tomei.
Bilde

Bilde
Definitivt ei flott dame, og med litt god fantasi og Marisa som inspirasjon, så kan en jo alltids håpe at sofaputa vil en dag forvandles om til å bli en ung og villig Tomei eller rettere sagt "Ta-mei" nå!:
Bilde
Men så er jeg verken skallet, kort og lubben, så da er det nok bare å glemme.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Et par, kanskje ikke fullt så kjente damer, men har man først lagt øya på dem, er de vanskelige å glemme:
Bilde
Devin DeVasquez
Visstnok ei Playboys Playmate før hun trådte over i filmens verden, via House 2 (1987), Can't Buy Me Love (1987). Men for min del, den en helst vil forbinde Devin med, nemlig kult-body horror filmen Society (1989). En så nasty og spesiell film, vel, da var jo hyggelig med noe pent å ta vekk alt fokuset fra den mildt sagt spinnville som skjedde utover, og usikker på om en så henne i noe senere, men ja, ei meget heit 80-talls babe.
Vel, glemte jo å nevne at hun hadde ei ganske så interessant gjesteopptreden i Married With Children:
Bilde
Bilde

Bilde
Cassandra Gava
Oj, denne dama var vanskelig å glemme, og da av flere grunner enn at hun kun var rykende heit.
For blant de tidligste sexscenene man fikk sett som guttunge innen film, og samtidig ei veldig forvirrende opplevelse, ettersom en var jo tidlig ut meget opphisset. Men ikke ulikt Conan, så kom altså det hele med ei lei bakside, etter hyrdestunden, når den flotte og sexy mystiske kvinnen, plutselig forvandlet seg om til et morderisk beist med huggtenner og ekle øyne, og ikke umulig et lite "dagen derpå" referanse fra John Milius, da etter å ha blitt med ei tilsynelatende flott berte man traff på byen, kvelden i forveien, og ja, utpå morrakvisten, og uten sminke og alt, så tenker man øyeblikk som Arnie i Predator: "WHAT THE HELL ARE YOU?" når hun viser sitt virkelige jeg, og da handler det bare om å komme seg til helvete ut derfra.
Det eller finne en svær peis man slenge heksa i.
Bilde
Uansett, Cassandra hadde noe dyrisk over seg, fra måten hun beveget seg på, til hennes mørke røst, og nei, ei man gjerne skulle likt å sett langt mer av, hvert fall 80-talls filmutgaven. Må innrømme nå i ettertid, at selv med huggtenner, nasty øyne og dolklignende negler, så ja, dama var heit.
Bilde
Deborah Richter
Også en av mine tidligste, hm, meget opphissende øyeblikk fra der man fant ut gledene med nakenscener i filmens verden, og Debbie Richter i Cyborg (1989) var uforglemmelig heit, med flotte dissende og naturlige fordeler, både oventil og nedentil, spesielt scenen hvor hun kaster klærne og løper mot havet, det er virkelig hot moves, som også er tittelen på ei teen-sex film (enda ikke sett, men må virkelig gjøre noe med, da Richter visstnok har ei rolle der og ryktes at hun også "mister klær og hemninger") men uansett, en av disse damene man så gjerne skulle sett i mer 80-talls film.
Bilde

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Marisa Tomei hadde den der litt sjeldne kvaliteten av å være både søt og sexy på en gang. Det skal man ikke kimse av. Hun er fortsatt ganske flott den dag i dag også, 57 år gammel.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Elgen skrev: søn aug 28, 2022 8:14 pm Men nå avsporer vi fra tema
Phoebe Cates slo i gjennom med et brak med Fast times at Ridgemont High

Bilde
Phoebe Cates er en av de deiligste babes ever!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: tir aug 30, 2022 3:42 pm Marisa Tomei hadde den der litt sjeldne kvaliteten av å være både søt og sexy på en gang. Det skal man ikke kimse av. Hun er fortsatt ganske flott den dag i dag også, 57 år gammel.
Ja,hun er som en god rødvin.
Søt og smaksrik, og litt alder på den gjør bare at sødmen og den gode smaken blir enda tydeligere.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: man aug 29, 2022 6:10 pm
► Show Spoiler
Linda Hamilton har en alltid vært glad i. Ei naturlig skjønnhet, og spesielt imponerende var den forvandlingen hun gikk fra, da som den søte, naive og sjarmerende nabojenta i rollen som Sarah Connor i The Terminator (1984), kun til å få snudd hele livet sitt opp ned av ei brutal drapsmaskin sendt fra fremtiden, og til å måtte forlate sin mer sårbare og trygge hverdag, da til å ende opp som ei ustabil men beinhard og nådeløs krigerske i oppfølgeren.

Liker nå begge utgavene, men særlig midten av 80-talls utgaven, med fyldige lepper, dype blå øyne og ikledd løvemanken og skulderputene, den er nok vanskelig å toppe i min bok:
Bilde
► Show Spoiler
Ei som burde hatt en mye større karriere, men mulig ekteskapet med James Cameron ikke nødvendigvis ga mersmak, og med så mye intenst arbeid som ble lagt ned i Terminator filmene, så følte hun kanskje at det var like greit å heller holde litt igjen. Dukka nå opp i et par slettes ikke gærne filmer, her og der, men få der kan matche nevnte sci-fi/action mesterverkene.
Her må jeg være uenig, aldri likt henne. Synes ikke hun har noe pent ansikt i det hele tatt.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Elgen skrev: man aug 29, 2022 7:30 pm I likhet med med George Costanza liker jeg Marisa Tomei.
► Show Spoiler
Veldig søt dame, hadde ikke nekta om hun smilte til meg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

Skraevadottir skrev: tir aug 30, 2022 3:42 pm Marisa Tomei hadde den der litt sjeldne kvaliteten av å være både søt og sexy på en gang. Det skal man ikke kimse av. Hun er fortsatt ganske flott den dag i dag også, 57 år gammel.
Det har du helt rett i Mr!

SirJames

Legg inn av SirJames »

1:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


2:

Bilde

Bilde

Bilde


3:

Bilde

Bilde

Bilde


4:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Samtlige 4 babes hentet fra "Home and Away"

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

SirJames skrev: tir aug 30, 2022 4:22 pm Samtlige 4 babes hentet fra "Home and Away"
Nice! Kjenner igjen Isla Fisher, Ada Nicodemou og Tammin Sursok, men hvem er nummer fire?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Apropos Home & Away, så må vel Isabel Lucas nevnes. Her fra Transformers: Revenge of the Fallen, hvor hun omtrent greide å "out-babe" selveste Megan Fox.

Bilde

Ellers kan man trekke fra Indiana Evans, som ble en flott ung dame etter hvert. Her fra filmen Blue Lagoon: The Awakening, sånn apropos Brooke Shields.

Bilde

Fins noen ganske greie bilder av henne fra den filmen hvor bare den blå bikinien en kan skimte under her er på. Google away!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»