One-Hit Wonders
Re: One-Hit Wonders
Tja! tenkte å svare på denne tråden,da tar jeg tilbakeblikk på singel utgivelsen i 82 med Lucky Star av Madonna,som ble bare shite,men å hyre inn Jellybean i den tia var nok lurt,da Holiday kom ut som mixer...og slik gikk nu dagan...herunder ble 1-2 plate av Madonna+Into the Groove gjengitt av Jellybean,Stephen P Bray,Francoise Kevorkian og Shep Pettibone utover
...og joda vi melker kua etter Madonna her...vel! var det så gale da...nei ikke for undertegnende
Særlig E.G.Dailly TV-serie skuespilleren med den raspy stemmen...eller Elizabeth som hun het,så snekker Injection Dance Label i sammen gjengen,og mixer denne 1 hit for meg
med eminent gitar solo og...jepp! alle utgivelser i 1986
--
E.G. Daily - Say It, Say It 1986
--
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
så fant man jo ut att Lucky Star kunne gies ut på nytt,med en vri..joda funket fin for meg i...
-
REGINA - Baby Love (Official Music Video)
--
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så må man få sie ett ord RIP Nick Kamen du døde da altfor ung,etter lengre tids sykdom ifjor
Mannen bak Levis Jeans reklamen i 85,som selvsagt larveføttene til Madonna fikk tak i dag
men han kunne synge,og fin video den dag i dag
-
Nick Kamen - Each Time You Break My Heart - 1986
--
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Summa summarum...fine 3 one hit wonder,når man vet mer om bakgrunn
og jeg digget dette på dansegulvet...den gang som nu..kvalitet mixet
og digg..takk til Jellybean,Stephen Bray,Francoise Kevorkian og Shep Pettibone
og Injection Dance Label
The Sofondas
...og joda vi melker kua etter Madonna her...vel! var det så gale da...nei ikke for undertegnende
Særlig E.G.Dailly TV-serie skuespilleren med den raspy stemmen...eller Elizabeth som hun het,så snekker Injection Dance Label i sammen gjengen,og mixer denne 1 hit for meg
med eminent gitar solo og...jepp! alle utgivelser i 1986
--
E.G. Daily - Say It, Say It 1986
--
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
så fant man jo ut att Lucky Star kunne gies ut på nytt,med en vri..joda funket fin for meg i...
-
REGINA - Baby Love (Official Music Video)
--
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så må man få sie ett ord RIP Nick Kamen du døde da altfor ung,etter lengre tids sykdom ifjor
Mannen bak Levis Jeans reklamen i 85,som selvsagt larveføttene til Madonna fikk tak i dag
men han kunne synge,og fin video den dag i dag
-
Nick Kamen - Each Time You Break My Heart - 1986
--
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Summa summarum...fine 3 one hit wonder,når man vet mer om bakgrunn
og jeg digget dette på dansegulvet...den gang som nu..kvalitet mixet
og digg..takk til Jellybean,Stephen Bray,Francoise Kevorkian og Shep Pettibone
og Injection Dance Label
The Sofondas
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Ble rimelig heftig spilt utover høst 2002, men ja, lista over irriterende hits, og den ville nok blitt meget lang.
Maccarena maktet vel å bli en hit, ikke en, men flere ganger. Husker kun den oppdaterte dance-remixen fra 1996-97, men den var seiglivd og dansen henger jo fortsatt med, litt som fugledansen og lignende.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
En annen klassisk 90-talls one-hit wonder, og mulig godt hjulpet med en remix versjon, og tror en aldri har hørt noen annen, verken før eller siden.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Usikker på om denne er godkjent som one-hit wonder, men virker nå som ei ganske så kjent og mye spilt techno-dance slager fra midten av 90-tallet.
Mulig ei man ble rimelig lei av, etter noen runder for mye, men egner seg nå kanskje mest i etterkant, som torturredskap å legge til på ei spilleliste over de aller verste og mest irriterende overraskelseshitene fra 90åra:
Svenskene i Rednex herjet dansegulvet på barn og ungdomsklubben på torsdagskveldene, og der få låter fikk like mye spilletid som Cotton Eye Joe i perioden 1994-95, mulig kun slått av Scatman John og hans store gjennombruddshit fra samme tid:
Også et band som ofte er nevnt som one-hit-wonder, hvert fall på VH1 Classic og lignende, men over i hjemlandet, har de åpenbart hatt meget god kontroll på hitlistene, men var vel kun debutsingelen som slo vanvittig godt fra seg, spesielt over i statene, så tja, legger den ved i tråden.
Mulig ei man ble rimelig lei av, etter noen runder for mye, men egner seg nå kanskje mest i etterkant, som torturredskap å legge til på ei spilleliste over de aller verste og mest irriterende overraskelseshitene fra 90åra:
Svenskene i Rednex herjet dansegulvet på barn og ungdomsklubben på torsdagskveldene, og der få låter fikk like mye spilletid som Cotton Eye Joe i perioden 1994-95, mulig kun slått av Scatman John og hans store gjennombruddshit fra samme tid:
Også et band som ofte er nevnt som one-hit-wonder, hvert fall på VH1 Classic og lignende, men over i hjemlandet, har de åpenbart hatt meget god kontroll på hitlistene, men var vel kun debutsingelen som slo vanvittig godt fra seg, spesielt over i statene, så tja, legger den ved i tråden.
Et band som vel egentlig ikke fortjener stemplet one-hit-wonder er Dexys Midnight Runners. De hadde jo tross alt to nummer en i UK. Men den andre låta ble likevel fort glemt. Det er denne som står igjen som Kevin Rowland sitt mesterstykke:
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Ja, det er nok mange som noe ufortjent forblir værende i den omtalen/beskrivelsen, og hvor flere av disse svære monsterhitene, knapt nok var toppen av et enormt isfjell med kvalitet og låter, som ofte var mye bedre enn den ene, "alle" husker dem for.oddvar_kjempebra skrev: ↑man sep 12, 2022 12:35 pm Et band som vel egentlig ikke fortjener stemplet one-hit-wonder er Dexys Midnight Runners. De hadde jo tross alt to nummer en i UK. Men den andre låte ble likevel fort glemt. Det er dennne som står igjen som Kevin Rowland sitt mesterstykke:
Nå skal jeg ikke si at Dexys er et band man har for mye peiling på, for har jo hatt dem i altfor lang tid på lista over de en gjerne vil prøve å sjekke ut litt mer av, men aldri kommet meg dit hen, enn så lenge.
Av tidlig 80-talls synthband, og der ofte ble slengt inn under one-hit wonder merkelappen, så fant en jo navn som A Flock of Seagulls, OMD, Heaven 17 og The Human League, tross av at disse hadde sikkert flust med svære hits i hjemlandet, men mulig over i statene at de ble kun kjent gjennom den ene gigantiske hiten.
Interessante er jo ofte at de som slo best an over i Amerika, ikke nødvendigvis maktet å gjenta det samme i deres hjemland.
Tipper også at de som først ble kjent med OMD via If You Leave, og deretter plukka opp Architecture & Morality, eller Dazzle Ships, ville nok få seg et realt "sjokk". Forhåpentligvis et positivt.
Jeg vet ikke om jeg er enig i at OMD kan klassifiseres som en One Hit Wonder, men det fikk meg til å tenke på new zealandske OMC, som hadde denne hit'en på høstparten i 1996:
Human League hadde to nummer en hits i USA (Don't you want me og Human). Tears for Fears, som nevnes i åpningsinnlegget hadde også to nummer en hits I USA + ytterligere to topp tre hits. Hadde noen venner som var blodfan. Så er det "Everybody wants to rule the world" eller "Shout" som er One-hit-wonder i noen land? Ikke meningen å være ufin her.Frank.N.Steen skrev: ↑man sep 12, 2022 12:49 pmJa, det er nok mange som noe ufortjent forblir værende i den omtalen/beskrivelsen, og hvor flere av disse svære monsterhitene, knapt nok var toppen av et enormt isfjell med kvalitet og låter, som ofte var mye bedre enn den ene, "alle" husker dem for.oddvar_kjempebra skrev: ↑man sep 12, 2022 12:35 pm Et band som vel egentlig ikke fortjener stemplet one-hit-wonder er Dexys Midnight Runners. De hadde jo tross alt to nummer en i UK. Men den andre låte ble likevel fort glemt. Det er dennne som står igjen som Kevin Rowland sitt mesterstykke:
Nå skal jeg ikke si at Dexys er et band man har for mye peiling på, for har jo hatt dem i altfor lang tid på lista over de en gjerne vil prøve å sjekke ut litt mer av, men aldri kommet meg dit hen, enn så lenge.
Av tidlig 80-talls synthband, og der ofte ble slengt inn under one-hit wonder merkelappen, så fant en jo navn som A Flock of Seagulls, OMD, Heaven 17 og The Human League, tross av at disse hadde sikkert flust med svære hits i hjemlandet, men mulig over i statene at de ble kun kjent gjennom den ene gigantiske hiten.
Interessante er jo ofte at de som slo best an over i Amerika, ikke nødvendigvis maktet å gjenta det samme i deres hjemland.
Tipper også at de som først ble kjent med OMD via If You Leave, og deretter plukka opp Architecture & Morality, eller Dazzle Ships, ville nok få seg et realt "sjokk". Forhåpentligvis et positivt.
Ellers hva er egentlig definisjonen på One-hit-wonder? Vil jo også være forskjellig fra land. A-ha hadde en nummer en i USA, men en til på topp 20. One-hit-wonder? Ylvis og Nico & Vinz hadde en topp ti der, og til nå ikke noe mer.
Roch Voisine var jo en One-hit-wonder i Norge, men med mange hits i Canada og Frankrike.
Perfekte one-hit-wonder må jo være de som har en nummer en og absolutt ikke noe mer inne på lister til tross for at de har gitt ut flere låter.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Du er slettes ikke ufin, og kommer jo kun med fakta og bra info.sexxes skrev: ↑tir sep 13, 2022 7:47 pm Human League hadde to nummer en hits i USA (Don't you want me og Human). Tears for Fears, som nevnes i åpningsinnlegget hadde også to nummer en hits I USA + ytterligere to topp tre hits. Hadde noen venner som var blodfan. Så er det "Everybody wants to rule the world" eller "Shout" som er One-hit-wonder i noen land? Ikke meningen å være ufin her.
Ellers hva er egentlig definisjonen på One-hit-wonder? Vil jo også være forskjellig fra land. A-ha hadde en nummer en i USA, men en til på topp 20. One-hit-wonder? Ylvis og Nico & Vinz hadde en topp ti der, og til nå ikke noe mer.
Roch Voisine var jo en One-hit-wonder i Norge, men med mange hits i Canada og Frankrike.
Perfekte one-hit-wonder må jo være de som har en nummer en og absolutt ikke noe mer inne på lister til tross for at de har gitt ut flere låter.
Så var nok bare fra min side, at det gikk litt for fort i svingene, for tenkte nok mest på hvordan mange av de britiske synth-banda (og sikkert utallige europeiske sådan), ville bli fremstilt i ettertid for den ene låta, ofte via ulike kåringer fra amerikanske sider, magasiner og ikke minst musikk kanaler.
Men det skulle ikke overraske om også ABBA er å finne omtalt som One-hit wonders over der borte, grunnet mangelen på flere nummer 1 hits på Billboard lista.
Glemte faktisk helt Human League og Human, den kom vel en del år etter deres storhetstid rundt Dare eraen, men klart, flott låt og der var vel også skrevet med bandet i tankene, av ei amerikansk produsentduo.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
OMC ja, fengende og liker den tropiske feel-good rytmen med Mr President, Paradisio osv, og den slags var jo litt på god gli rundt 96-97, hvor også denne gjengen virket å kombinere boyband bølgen med latino-dance.
Godt mulig de hadde langt mer å rutte med over i andre land, men her til lands, så får en bruke Absolute Music og EVA Records samlerne som "fasit" For dukka du ikke opp på en av de neste ørten samlerne, så var du mer eller mindre "ferdig" som hitmaskin i Norge.
Men finnes jo alltids unntak, hvor noen hadde ei monster hit av typen virkelig landeplage, og så gikk det et tiår eller mer, og vips så dukka artisten/bandet opp igjen med en enda større suksess, kun for å fordufte nok en gang. Mest sannsynlig for godt denne gangen.
Fikk ei fin mimrestund for ikke mange dagene siden, også da ei låt/artist som en kun har hørt den ene låta av på norsk radio/tv, men som sikkert har noen andre mindre hits der gjorde større utslag i hjemlandet.
Tenkte da på Mark Morrison og Return of the Mack:
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Tenkte å avslutte ei regntung tirsdagskveld, da med litt lett og artig feel-good 90-talls underholdning, og første som dukka opp i det introen ankom, var jo denne herlige låta. Aldri sett filmen der blir vist i ulike klipp i musikkvideoen (Buddys Song), men forbinder nå denne hiten først og fremst med Michael J. Fox filmen Doc Hollywood (1991), som en skal se om ikke lenge.
Litt fakta til. ABBA har hatt 20 sanger på listene i USA hvor fire av dem var topp ti (Waterloo(6), Dancing Queen(1), Take a Chance On Me(3) og The Winner Takes It All(8)). Derimot ble aldri kjente sanger som Mamma Mia(32) og Money, Money, Money(56) store hits der borte. Jeg var skikkelig Billboard-nerd i min ungdom, og abonnerte på magasinet i rundt 15 år (dog etter ABBAs storhetstid). Av en eller annen grunn husker jeg alle plasseringene til Take On Me i de 26 ukene den var inne på Billboard.Frank.N.Steen skrev: ↑tir sep 13, 2022 10:07 pmDu er slettes ikke ufin, og kommer jo kun med fakta og bra info.sexxes skrev: ↑tir sep 13, 2022 7:47 pm Human League hadde to nummer en hits i USA (Don't you want me og Human). Tears for Fears, som nevnes i åpningsinnlegget hadde også to nummer en hits I USA + ytterligere to topp tre hits. Hadde noen venner som var blodfan. Så er det "Everybody wants to rule the world" eller "Shout" som er One-hit-wonder i noen land? Ikke meningen å være ufin her.
Ellers hva er egentlig definisjonen på One-hit-wonder? Vil jo også være forskjellig fra land. A-ha hadde en nummer en i USA, men en til på topp 20. One-hit-wonder? Ylvis og Nico & Vinz hadde en topp ti der, og til nå ikke noe mer.
Roch Voisine var jo en One-hit-wonder i Norge, men med mange hits i Canada og Frankrike.
Perfekte one-hit-wonder må jo være de som har en nummer en og absolutt ikke noe mer inne på lister til tross for at de har gitt ut flere låter.
Så var nok bare fra min side, at det gikk litt for fort i svingene, for tenkte nok mest på hvordan mange av de britiske synth-banda (og sikkert utallige europeiske sådan), ville bli fremstilt i ettertid for den ene låta, ofte via ulike kåringer fra amerikanske sider, magasiner og ikke minst musikk kanaler.
Men det skulle ikke overraske om også ABBA er å finne omtalt som One-hit wonders over der borte, grunnet mangelen på flere nummer 1 hits på Billboard lista.
Glemte faktisk helt Human League og Human, den kom vel en del år etter deres storhetstid rundt Dare eraen, men klart, flott låt og der var vel også skrevet med bandet i tankene, av ei amerikansk produsentduo.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
20 låter på Billboardlista, det er jo langt mer enn hvordan en del virker å fremstille det, som at bandet ikke maktet å "bryte gjennom" i statene før de var oppløst, og da med samlerskiver ala Gold og musikalen Mamma Mia.sexxes skrev: ↑ons sep 14, 2022 5:34 pm Litt fakta til. ABBA har hatt 20 sanger på listene i USA hvor fire av dem var topp ti (Waterloo(6), Dancing Queen(1), Take a Chance On Me(3) og The Winner Takes It All(8)). Derimot ble aldri kjente sanger som Mamma Mia(32) og Money, Money, Money(56) store hits der borte. Jeg var skikkelig Billboard-nerd i min ungdom, og abonnerte på magasinet i rundt 15 år (dog etter ABBAs storhetstid). Av en eller annen grunn husker jeg alle plasseringene til Take On Me i de 26 ukene den var inne på Billboard.
Interessant å se at de hadde et så godt tak på Amerikanerne, og kan jo undre på hvordan ting ville ha gått, om det satset for alvor. Men var det ikke en av ABBA jentene (Agnetha?) som var ganske så lei av hele turnelivet, da etter noen meget hektiske og lange reiser over til blant annet Australia, og ville heller være med familien i hjemlandet.
Hjalp vel ikke på med to falne ekteskap like etter hverandre.
Antar at en selv skal være litt forsiktig fremover, da med å bruke Wikipedia som noen "fasit", for virker som både opplysninger om salgstall og listeplasseringer, forandrer seg veldig, fra uke til uke.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Herlig nostalgi, men må skammelig innrømme at denne hadde jeg fullstendig greid å blanda i hop med Shirley Manson og Garbage, for de hadde jo en del hits med lignende energisk rocke-elektronika og "sinte" kvinnelige frontfigurer på tampen av 90-tallet.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Ser jo at Wikipedia har oppført andresingelen deres (Who The Hell Are You), da som ei nummer 1 i hjemlandet Australia. Men tja, det virker som at i de aller fleste land, så ble folk langt mer fan av forgjengeren Don't Call Me Baby, der herjet som verst i slutten av 1999 og tidlig vinter 2000.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Kan vel ikke si at man er noen svoren kjempefan av reggae musikk, men akkurat denne er jo uimotståelig fengende, og da ikke på en irriterende måte, men av typen godlåt en kan fort finne på å høre gjennom et par ganger etter hverandre.Leeds_ModernTalking skrev: ↑tir sep 20, 2022 1:41 pm En av mine favorittsanger innen reggae.► Show Spoiler
Får kjøre litt 80-talls heavy rock og Autograph med Turn Up The Radio virker å være en av disse åttitallsslagerne, som blir benyttet i mye film, tv og ikke minst tv-spill, hvor sistnevnte og bruken i GTA: Vice City (2002) var vel i grunn første møte med den fengende synthrockeren. Miami Vice og Hot Tub Time Machine har også bidratt i dra den frem i ny og ne.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Får kjøre en til før det er snart leggetid, også da ei låt der har dukket opp i både nevnte GTA: Vice City samt en av de beste episodene av Miami Vice, ved navn Heart of Darkness (med selveste Al Bundy i rollen som undercover purk, der har muligens begynt å trives litt vel mye i den snuskete kriminelle underverden):
Denne ble jo også gjort på ny, i duett med Allison Kraus, mange år senere og veldig fin versjon den også:
Denne ble jo også gjort på ny, i duett med Allison Kraus, mange år senere og veldig fin versjon den også:
Har børstet støvet av noen samle-CD`er fra 1992/1993 i dag.
Fant et par låter der som må nevnes i denne tråden.
Fant et par låter der som må nevnes i denne tråden.
Rart det der her rundt og oppover fra Miami Beats osv,jeg ser i samlinga jeg ikke har noe annet en 12"
Taylor Dane var da heavy,og en låt jeg digger i dag
samme med ett eller annet med Pretty Poison,spilles den så absolutt i forskjellige 12" greier
Sweet Sensation samme gata i Expose gata i latino/miami beat
Hvem var Toni De Bart,har ikke fixet det? noen som vet har 2 12"..helt kurant faktisk..må nesten si jeg digger det
Utenom det så husker jeg debut albumet til Basement Jaxx
om de lagde noen flere hitter husker jeg ikke,men kjøpte først plata,som jeg digger i dag
Siste ut er en remix fra 1988,så ta ikke siste så nøye,men jeg spiller det i dag...ikke video på denne
---
siste er fra Denise Lopez....men sjølvalgt...om kvaliteten er ymse..så er det så
Alt hentet fra dvs Dance charts
The Kwames
Taylor Dane var da heavy,og en låt jeg digger i dag
samme med ett eller annet med Pretty Poison,spilles den så absolutt i forskjellige 12" greier
Sweet Sensation samme gata i Expose gata i latino/miami beat
Hvem var Toni De Bart,har ikke fixet det? noen som vet har 2 12"..helt kurant faktisk..må nesten si jeg digger det
Utenom det så husker jeg debut albumet til Basement Jaxx
om de lagde noen flere hitter husker jeg ikke,men kjøpte først plata,som jeg digger i dag
Siste ut er en remix fra 1988,så ta ikke siste så nøye,men jeg spiller det i dag...ikke video på denne
---
siste er fra Denise Lopez....men sjølvalgt...om kvaliteten er ymse..så er det så
Alt hentet fra dvs Dance charts
The Kwames
Taylor Dayne er ihvertfall innenfor en sang man husker. Oppfølgeren "Prove Your Love" var også en topp 10 internasjonalt. Snodig nok ble alle hennes fem neste singler større hits enn disse to i USA. "Love Will Lead You Back" gikk faktisk helt til topps. I Europa fortsatte ikke suksessen. Ytterligere to topp 20 i USA før hun også der forsvant fra listene.
Pretty Poison hadde en til på topp 40, som jeg personlig kunne ønsket ble en større hits, men er greit med one-hit-wonder her
Når det gjelder Denise Lopez er det "Sayin Sorry" jeg husker best, og også den eneste som snek seg inn på top 40 i USA.
E
Sweet Sensations i særklasse største hit i USA var "If Wishes Came True." Nummer en der borte etter tre andre topp 40 hits. Så kom bandet aldri tilbake! Dvs. oppfølgeren ble nummer 59, og deretter ingen på hot 100. "Take It While It's Hot nådde kun 57. plass.
Pretty Poison hadde en til på topp 40, som jeg personlig kunne ønsket ble en større hits, men er greit med one-hit-wonder her
Når det gjelder Denise Lopez er det "Sayin Sorry" jeg husker best, og også den eneste som snek seg inn på top 40 i USA.
E
Sweet Sensations i særklasse største hit i USA var "If Wishes Came True." Nummer en der borte etter tre andre topp 40 hits. Så kom bandet aldri tilbake! Dvs. oppfølgeren ble nummer 59, og deretter ingen på hot 100. "Take It While It's Hot nådde kun 57. plass.
du skal få en svær tommel sexxes for å gidde å undersøke,står respekt av det...men det neste blir kanskje værre..men digg det
The Kwames
The Kwames
jeg drar det kanskje litt langt,men tidlig på 80-tallet fulgte jeg med UK-Charts og US-Charts særskilt på Dancefloor/R&B stuff
nu tar jeg ikke med Paul Hardcastle - 19...han driver på ennu i lounge style..men her kanskje one hit album
D Train med Hubert Eaves III and James Williams utgivelse i 1982...første House Trax?
Martha & The Muffins eller M and M Band,bør nevnes også i 1984
ellers har vi jo 2 hit wonder i 1983 med Break Machine...rett før den store filmen "Beat Street" kom ut
vel disse hadde 2 hitter og dett var dett
og så til UK underground med producer Keith Le Blanc i 1984 med denne som etterhvert ble mer og mer aktuell i Malcolm X fra 1984 og senere
Keith Le Blanc - No Sell Out
Intervju satt til musikk,som Tommy Boy prod,var dette engangsvare av han
Beggar & Q gikk over til merkelige greier til Light Of The World i 1982
og 1 album ble utgitt...fres på UK Charts låta Check Us Out
The Kwames
nu tar jeg ikke med Paul Hardcastle - 19...han driver på ennu i lounge style..men her kanskje one hit album
D Train med Hubert Eaves III and James Williams utgivelse i 1982...første House Trax?
Martha & The Muffins eller M and M Band,bør nevnes også i 1984
ellers har vi jo 2 hit wonder i 1983 med Break Machine...rett før den store filmen "Beat Street" kom ut
vel disse hadde 2 hitter og dett var dett
og så til UK underground med producer Keith Le Blanc i 1984 med denne som etterhvert ble mer og mer aktuell i Malcolm X fra 1984 og senere
Keith Le Blanc - No Sell Out
Intervju satt til musikk,som Tommy Boy prod,var dette engangsvare av han
Beggar & Q gikk over til merkelige greier til Light Of The World i 1982
og 1 album ble utgitt...fres på UK Charts låta Check Us Out
The Kwames
Som sagt var veldig nerd med Billboard hot 100 i sin tid. Mer ukjente band her, men Break Machine hadde i det minste også "Break Dance Party" inne på topp 10 i Norden og Storbritannia. En tredje singel var også innom listene I Storbritannia. Hjemme i USA nådde de aldri opp annet enn at "Street Dance" hevdet seg på Dance Chart.The Kwames skrev: ↑tor sep 22, 2022 8:37 pm du skal få en svær tommel sexxes for å gidde å undersøke,står respekt av det...men det neste blir kanskje værre..men digg det
The Kwames
Ellers faktisk en go del norske artister som har hatt enten en større eller mindre hit på listene i USA. Kan prøve å finne frem noen av dem.
A-ha, Kygo og M2M har hatt mer enn en, men hvor en sang i særklasse har vært høyere enn de andre (kun A-ha av disse med mer enn en på top 40).
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Denne brautende synth-klassikeren fikk en først nyss om via nevnte (i en annen post her inne) GTA: Vice City spillet, men av en eller annen grunn tror jeg den var blant ytterst få, som ikke fulgt med over i spillets offisielle Soundtrack.
Uansett, den gang trodde en at det var The Human League, da de virket å ha litt av det samme soundet gående, men tok en stund før man fant ut at det dreide seg om et Amerikansk band og ikke britisk.
Godt mulig nok en gang, at de hadde noen mindre hiter, her og der, men tviler på at noen matchet suksessen til Obsession.
Angående Vice City, så var vel også denne slageren ei av låtene som nærmest alltids ble spilt av i ulike strippebuler og diskotek/nattklubber en ville få eierskap over, jo rikere og mer mektig en ble utover i spillets historie/fremgang.
Gjør det, alltid gøy med noen norske innslagsexxes skrev: ↑tor sep 22, 2022 9:30 pmSom sagt var veldig nerd med Billboard hot 100 i sin tid. Mer ukjente band her, men Break Machine hadde i det minste også "Break Dance Party" inne på topp 10 i Norden og Storbritannia. En tredje singel var også innom listene I Storbritannia. Hjemme i USA nådde de aldri opp annet enn at "Street Dance" hevdet seg på Dance Chart.The Kwames skrev: ↑tor sep 22, 2022 8:37 pm du skal få en svær tommel sexxes for å gidde å undersøke,står respekt av det...men det neste blir kanskje værre..men digg det
The Kwames
Ellers faktisk en go del norske artister som har hatt enten en større eller mindre hit på listene i USA. Kan prøve å finne frem noen av dem.
A-ha, Kygo og M2M har hatt mer enn en, men hvor en sang i særklasse har vært høyere enn de andre (kun A-ha av disse med mer enn en på top 40).
Safety Dance har nå blitt 40 år gammel, og har fremdeles en sound som går utenpå veldig mye.
[media] [/media]
[media] [/media]
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute