Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
Deila

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av Deila »

TylerDurdenNorway skrev: søn sep 25, 2022 8:11 pm
Champis skrev: søn sep 25, 2022 11:14 am
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 25, 2022 3:26 am

Så hvorfor tillot Manchester City at Haaland skal spille kamp i så hektisk periode med mange kamper?

City har ikke noe de skulle sagt. Dessuten kunne jo kampen i dag vært avgjørende, om Serbia ikke vant sin.
Forrige nsesong var jo Haaland skadet nesten hver gang Norge skulle spille men merkelig nok frisk igjen til neste Dortmund kamp
Haaland var mye skadet siste sesongen i Dortmund. Tror ikke Dortmund nektet han å spille for landslaget.

Evv

Legg inn av Evv »

Tror vi skal være glade for at vi ikke må vinne
Tror du tar feil. Hadde vi måttet vinne kunne vi bare peise ut av startblokka. Nå frykter jeg det blir litt reservert og avventende, spille på resultatet. Og så er dette garantert ikke taktikken som kommuniseres til spillerne. De får helt sikkert beskjed om å gå for å vinne kampen. Men så er det vanskelig å styre disse psykologiske prosessene som skjer i underbevisstheten.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Trehjulssykkel skrev: søn sep 25, 2022 7:01 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 6:04 pm
startelver skrev: søn sep 25, 2022 6:01 pm Han var ihvertfall mere åpen om keeper-debatten, virket som det var ganske jevnt mellom Nyland og Andre Hansen.
Det høres kanskje rart ut å hive inn en ny keeper i avgjørende kampen mot Serbia, men jeg tror faktisk Hansen får sjansen denne gangen.
Mot Serbia tror jeg Ståle velger: og jeg vil understreke at jeg også ville valgt det samme.

Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi
Moi fortjener hvert fall ikke å starte. Har vært helt skrekkelig i NL. MMD så mer aktiv ut de få minuttene han var på banen, selv om jeg ikke er noe fan av ham (ute på kanten hvert fall).
Moi må vrakes ja. Dæhli er bra ute på kanten, spesielt på venstre. Har kombinert veldig bra med Meling og Bjørkan de gangene han har fått sjansen

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: søn sep 25, 2022 6:04 pm
startelver skrev: søn sep 25, 2022 6:01 pm Han var ihvertfall mere åpen om keeper-debatten, virket som det var ganske jevnt mellom Nyland og Andre Hansen.
Det høres kanskje rart ut å hive inn en ny keeper i avgjørende kampen mot Serbia, men jeg tror faktisk Hansen får sjansen denne gangen.
Mot Serbia tror jeg Ståle velger: og jeg vil understreke at jeg også ville valgt det samme.

Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi
Du vil starte med Sørloth og Moi?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 8:52 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 6:04 pm
startelver skrev: søn sep 25, 2022 6:01 pm Han var ihvertfall mere åpen om keeper-debatten, virket som det var ganske jevnt mellom Nyland og Andre Hansen.
Det høres kanskje rart ut å hive inn en ny keeper i avgjørende kampen mot Serbia, men jeg tror faktisk Hansen får sjansen denne gangen.
Mot Serbia tror jeg Ståle velger: og jeg vil understreke at jeg også ville valgt det samme.

Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi
Du vil starte med Sørloth og Moi?
Ja. Finner du noen erstattere i troppen?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Interessert skrev: søn sep 25, 2022 8:05 pm
Deila skrev: søn sep 25, 2022 8:03 pm
Korgutt skrev: søn sep 25, 2022 7:51 pm

Fant det ut og fylte ut navnet for deg. Forøvrig veldig god hukommelse du har.
Var det ikke Bråtveit som sto i mål? Eller husker jeg feil.
Nei du husker garantert rett.
Ja det stemmer. Nødlandslaget er såpass spesielt at det husker jeg bedre enn hvem som har spilt de fleste kampene ellers i nyere tid.
De 5 innbytterne som kom inn seint i kampen var Thorstvedt, Granli, Evjen, Vindheim og sistemann var vel Askhildsen. Kristiansen og nåværend RBK-spillerTobias Børmeeiet var ubenyttede reserver, og de står fremdeles uten landskamper.
Ikke mange som har landskamper etter dette, Thostvedt, Hanche, Ryerson, Berisha, Dæhli, Strand Larsen og muligens Gabrielsen har kamper etter dette, Bråtveit har vært i tropp, elles ingen flere. Kanskje mest overraskende at Tronstad ikke har fått et eneste uttak av Ståle.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:04 pm
Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 8:52 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 6:04 pm

Mot Serbia tror jeg Ståle velger: og jeg vil understreke at jeg også ville valgt det samme.

Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi
Du vil starte med Sørloth og Moi?
Ja. Finner du noen erstattere i troppen?
Møller Dæhli må i hvert fall inn.
Den andre er verre. Men så dårlig som Moi og Sørloth har vært i en periode nå så kan man like godt starte med Brynhildsen, man gaper i hvert fall ikke noe på det

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 9:25 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:04 pm
Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 8:52 pm

Du vil starte med Sørloth og Moi?
Ja. Finner du noen erstattere i troppen?
Møller Dæhli må i hvert fall inn.
Den andre er verre. Men så dårlig som Moi og Sørloth har vært i en periode nå så kan man like godt starte med Brynhildsen, man gaper i hvert fall ikke noe på det
Synes Sørloth har vært bra i de to siste. Mot Slovenia var han en av de bedre, begynner å finne ut av rollen sin.

Moi har skuffet litt i det siste, har mer inne. Allikevel, ikke noe krise. Ofte involvert der det skjer. Fikk en assist mot Slovenia, noe spesiell assist, men han er som regel der det skjer.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Kanskje på tide at Solbakken flytter fokus vekk fra Rekdal og bruker energien sin på å ta ut det beste laget snart kanskje? Solbakken er den eneste som taper ansikt her, og for hver kommentar han gir og svarer opp så ser han bare dummere og dummere ut. Rekdal gjør jo sport i dette. Mye for å skape blest og irritere, men også en del som er helt på skiva.

Gå videre, Ståle. Konsentrer deg om deg selv og egne spillere. Veldig spesielt å bruke så mye fokus på noe slikt når det er et par få intensive dager på viktig samling.
Sist redigert av qbah den søn sep 25, 2022 9:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: søn sep 25, 2022 3:09 pm Antar Hansen og Grytebust vil vurdere sin landslagsfremtid om Nyland får fornyet tillit mot Serbia.
Det er vel i så fall egentlig ikke noe å vurdere?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:29 pm
Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 9:25 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:04 pm

Ja. Finner du noen erstattere i troppen?
Møller Dæhli må i hvert fall inn.
Den andre er verre. Men så dårlig som Moi og Sørloth har vært i en periode nå så kan man like godt starte med Brynhildsen, man gaper i hvert fall ikke noe på det
Synes Sørloth har vært bra i de to siste. Mot Slovenia var han en av de bedre, begynner å finne ut av rollen sin.

Moi har skuffet litt i det siste, har mer inne. Allikevel, ikke noe krise. Ofte involvert der det skjer. Fikk en assist mot Slovenia, noe spesiell assist, men han er som regel der det skjer.
Synes Moi har vært ganske krise over lang tid nå. Han er en spiller som er spiller som spiller med høy risiko og er avhengig av at han lykkes med en del av aksjonene. Hvis ikke blir det som nå, hvor han bare mister ballen og ikke bidrar med noe offensivt, og da er han egentlig bare en belastning for laget.
Sørloth har vært særdeles svak over lengre tid nå, inkludert den siste kampen. Misser på enkle mottak, feilpasninger en masse, spolerer sjanser med feilpasninger og for trege aksjoner. Kan virkelig ikke forstå hvordan du ser at han har vært bra i de to siste og begynner å finne rollen sin.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Frankrike står i fare for å rykke ned til League B. Ligger under 2-0 mot danskene. Trenger bare en østerriksk seier hjemme mot Kroatia nå (står 1-1 etter halvspilt 2.omg).

Vil i så fall gjøre kampen på tirsdag enda viktigere. Enorm forskjell på å havne i seedingspulje 2 og 3. Havner vi i pulje 3 kan vi potensielt trekke Spania/Italia/Nederland/Portugal/Belgia fra pulje 1 og Frankrike/England/Serbia fra pulje 2.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:29 pm
Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 9:25 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:04 pm

Ja. Finner du noen erstattere i troppen?
Møller Dæhli må i hvert fall inn.
Den andre er verre. Men så dårlig som Moi og Sørloth har vært i en periode nå så kan man like godt starte med Brynhildsen, man gaper i hvert fall ikke noe på det
Synes Sørloth har vært bra i de to siste. Mot Slovenia var han en av de bedre, begynner å finne ut av rollen sin.

Moi har skuffet litt i det siste, har mer inne. Allikevel, ikke noe krise. Ofte involvert der det skjer. Fikk en assist mot Slovenia, noe spesiell assist, men han er som regel der det skjer.
Var tross alt Moi som gav assist til Braut på vår scoring. Markerte seg ikke så mye utover det, men spørs om vi har noen bedre pr nå. King ville normalt være et alternativ, og en Hauge i form. Osame kunne også vært noe å tenke på der. Men denne gang må vi vel stole på Moi nok en gang.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Hansen - Ryerson, Ajer, Østigård, Hanche-Olsen, Meling - Ødegaard, Aursnes, Berge - Sørloth, Braut Haaland

Ville kjørt dette laget i 3-5-2 mot Serbia. Ryerson eller Holmgren Pedersen er 50/50 for meg. Synes Ryerson gjør en god jobb defensivt, men Holmgren Pedersen er mer spennende offensivt. Moi har ikke vært i form denne sesongen, og bør vike. Sørløth er en kvalitetsspiller, men kan ikke flyttes ut på kanten. Bør være mulig å få spilt på Braut sine styrker i 3-5-2 også. Masse innlegg fra backene, og ekstremt pasningssikre spillere i Ødegaard, Aursnes og Berge på midtbanen.

startelver

Legg inn av startelver »

Solbakken tenker ofte defensivt i slike situasjoner som Norge nå står overfor. Og nå skal man vinne gruppa med uavgjort .

Men jeg stoler ikke på forsvarsrekka i det hele tatt, uansett hvem som starter. Midtbanen må heve seg flere hakk og det offensive må stå i fokus mot Serbia, husk Serbia må vinne og da vil det åpne seg med kontringer.

Jeg blir rett og slett forbanna hvis vi blir passive hjemme mot Serbia, så scorer de i sluttminuttene, mens vi prøver å safe inn en uavgjort.

Det nytter ikke! Da er det bedre å tape med stil. Høyt tenningsnivå av samtlige.

Og Moi er en forferdelig ustabil fotballspiller, ser helst han ikke starter.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FantasySwede skrev: søn sep 25, 2022 11:09 pm Hansen - Ryerson, Ajer, Østigård, Hanche-Olsen, Meling - Ødegaard, Aursnes, Berge - Sørloth, Braut Haaland

Ville kjørt dette laget i 3-5-2 mot Serbia. Ryerson eller Holmgren Pedersen er 50/50 for meg. Synes Ryerson gjør en god jobb defensivt, men Holmgren Pedersen er mer spennende offensivt. Moi har ikke vært i form denne sesongen, og bør vike. Sørløth er en kvalitetsspiller, men kan ikke flyttes ut på kanten. Bør være mulig å få spilt på Braut sine styrker i 3-5-2 også. Masse innlegg fra backene, og ekstremt pasningssikre spillere i Ødegaard, Aursnes og Berge på midtbanen.
Syns dette er et interessant forslag.

Haalando

Legg inn av Haalando »

FantasySwede skrev: søn sep 25, 2022 11:09 pm Hansen - Ryerson, Ajer, Østigård, Hanche-Olsen, Meling - Ødegaard, Aursnes, Berge - Sørloth, Braut Haaland

Ville kjørt dette laget i 3-5-2 mot Serbia. Ryerson eller Holmgren Pedersen er 50/50 for meg. Synes Ryerson gjør en god jobb defensivt, men Holmgren Pedersen er mer spennende offensivt. Moi har ikke vært i form denne sesongen, og bør vike. Sørløth er en kvalitetsspiller, men kan ikke flyttes ut på kanten. Bør være mulig å få spilt på Braut sine styrker i 3-5-2 også. Masse innlegg fra backene, og ekstremt pasningssikre spillere i Ødegaard, Aursnes og Berge på midtbanen.
Jeg liker denne her ja. Mulig dette løser problemet vårt med at vi ikke har vinger. Ser folk sier at man ikke burde ta sjanser med ny formasjon , men jeg har personlig null tro på at vi skal klare å slå Serbia med det 4-3-3 rælet med Sørloth på kant og moi sin form. Berge i en mer offensiv rolle i midten der med Aursnes som anker og Sørloth i riktig posisjon så kanskje ser vi bedre ut. Jeg tror rett og slett Solbakken underpresterer litt med spillermaterialet sitt så synes vi burde prøve ny formasjon som passer spillerne bedre

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Haalando skrev: søn sep 25, 2022 11:39 pm
FantasySwede skrev: søn sep 25, 2022 11:09 pm Hansen - Ryerson, Ajer, Østigård, Hanche-Olsen, Meling - Ødegaard, Aursnes, Berge - Sørloth, Braut Haaland

Ville kjørt dette laget i 3-5-2 mot Serbia. Ryerson eller Holmgren Pedersen er 50/50 for meg. Synes Ryerson gjør en god jobb defensivt, men Holmgren Pedersen er mer spennende offensivt. Moi har ikke vært i form denne sesongen, og bør vike. Sørløth er en kvalitetsspiller, men kan ikke flyttes ut på kanten. Bør være mulig å få spilt på Braut sine styrker i 3-5-2 også. Masse innlegg fra backene, og ekstremt pasningssikre spillere i Ødegaard, Aursnes og Berge på midtbanen.
Jeg liker denne her ja. Mulig dette løser problemet vårt med at vi ikke har vinger. Ser folk sier at man ikke burde ta sjanser med ny formasjon , men jeg har personlig null tro på at vi skal klare å slå Serbia med det 4-3-3 rælet med Sørloth på kant og moi sin form. Berge i en mer offensiv rolle i midten der med Aursnes som anker og Sørloth i riktig posisjon så kanskje ser vi bedre ut. Jeg tror rett og slett Solbakken underpresterer litt med spillermaterialet sitt så synes vi burde prøve ny formasjon som passer spillerne bedre
Håland har alltid vært alene på topp. Han fungerer ikke i tospann.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Korgutt skrev: søn sep 25, 2022 11:55 pm
Haalando skrev: søn sep 25, 2022 11:39 pm
FantasySwede skrev: søn sep 25, 2022 11:09 pm Hansen - Ryerson, Ajer, Østigård, Hanche-Olsen, Meling - Ødegaard, Aursnes, Berge - Sørloth, Braut Haaland

Ville kjørt dette laget i 3-5-2 mot Serbia. Ryerson eller Holmgren Pedersen er 50/50 for meg. Synes Ryerson gjør en god jobb defensivt, men Holmgren Pedersen er mer spennende offensivt. Moi har ikke vært i form denne sesongen, og bør vike. Sørløth er en kvalitetsspiller, men kan ikke flyttes ut på kanten. Bør være mulig å få spilt på Braut sine styrker i 3-5-2 også. Masse innlegg fra backene, og ekstremt pasningssikre spillere i Ødegaard, Aursnes og Berge på midtbanen.
Jeg liker denne her ja. Mulig dette løser problemet vårt med at vi ikke har vinger. Ser folk sier at man ikke burde ta sjanser med ny formasjon , men jeg har personlig null tro på at vi skal klare å slå Serbia med det 4-3-3 rælet med Sørloth på kant og moi sin form. Berge i en mer offensiv rolle i midten der med Aursnes som anker og Sørloth i riktig posisjon så kanskje ser vi bedre ut. Jeg tror rett og slett Solbakken underpresterer litt med spillermaterialet sitt så synes vi burde prøve ny formasjon som passer spillerne bedre
Håland har alltid vært alene på topp. Han fungerer ikke i tospann.
Kanskje fordi formasjonen har vært feil, ikke fordi de ikke skal kunne funke sammen

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Interessert skrev: søn sep 25, 2022 10:28 pm
Taururu skrev: søn sep 25, 2022 9:29 pm
Norgefoot skrev: søn sep 25, 2022 9:25 pm

Møller Dæhli må i hvert fall inn.
Den andre er verre. Men så dårlig som Moi og Sørloth har vært i en periode nå så kan man like godt starte med Brynhildsen, man gaper i hvert fall ikke noe på det
Synes Sørloth har vært bra i de to siste. Mot Slovenia var han en av de bedre, begynner å finne ut av rollen sin.

Moi har skuffet litt i det siste, har mer inne. Allikevel, ikke noe krise. Ofte involvert der det skjer. Fikk en assist mot Slovenia, noe spesiell assist, men han er som regel der det skjer.
Var tross alt Moi som gav assist til Braut på vår scoring. Markerte seg ikke så mye utover det, men spørs om vi har noen bedre pr nå. King ville normalt være et alternativ, og en Hauge i form. Osame kunne også vært noe å tenke på der. Men denne gang må vi vel stole på Moi nok en gang.
Han ble jo truffet av ballen, hvor den spratt tilfeldig til Braut, så den kan han nok ikke få for.
Ceide kunne også vært er alternativ hvis han hadde mer kamptrening. Hvem av Sørloth og Moi som vrakes bryr jeg meg ikke så mye om, kan godt vrake Sørloth

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Haalando skrev: man sep 26, 2022 12:00 am
Korgutt skrev: søn sep 25, 2022 11:55 pm
Haalando skrev: søn sep 25, 2022 11:39 pm

Jeg liker denne her ja. Mulig dette løser problemet vårt med at vi ikke har vinger. Ser folk sier at man ikke burde ta sjanser med ny formasjon , men jeg har personlig null tro på at vi skal klare å slå Serbia med det 4-3-3 rælet med Sørloth på kant og moi sin form. Berge i en mer offensiv rolle i midten der med Aursnes som anker og Sørloth i riktig posisjon så kanskje ser vi bedre ut. Jeg tror rett og slett Solbakken underpresterer litt med spillermaterialet sitt så synes vi burde prøve ny formasjon som passer spillerne bedre
Håland har alltid vært alene på topp. Han fungerer ikke i tospann.
Kanskje fordi formasjonen har vært feil, ikke fordi de ikke skal kunne funke sammen
Bytte formasjon er en veldig dårlig ide. Vi leder tross alt gruppen med denne formasjonen som er brukt i hele kvaliken.
Bedre å bytte ut noen av spillerne som har prestert dårlig da, Nyland, Hanche, Sørloth, Moi. Kanskje beholde Moi, ikke fordi han fortjener det, men for å ikke få for mange utskiftninger.
Vi har hatt en skikkelig dårlig kamp, den i går, og en relativt svak kamp mot Slovenia hjemme. Resten har vært ganske bra og det har vært med 451.
Braut må dessuten spille ensom spiss. Sørloth går bare i veien og løperne rommene til Braut. Så han må holdes langt vekk fra Braut.

Champis

Legg inn av Champis »

TylerDurdenNorway skrev: søn sep 25, 2022 8:11 pm
Champis skrev: søn sep 25, 2022 11:14 am
TylerDurdenNorway skrev: søn sep 25, 2022 3:26 am

Så hvorfor tillot Manchester City at Haaland skal spille kamp i så hektisk periode med mange kamper?

City har ikke noe de skulle sagt. Dessuten kunne jo kampen i dag vært avgjørende, om Serbia ikke vant sin.
Forrige nsesong var jo Haaland skadet nesten hver gang Norge skulle spille men merkelig nok frisk igjen til neste Dortmund kamp

Det var nok litt tilfeldig. Og så er det jo fortsatt sånn at landslag og klubb kan bli enige om å spare en spiller, hvis man mener at det er den beste løsningen. Men i utgangspunktet kan ikke klubbene holde igjen spillere fra landslagsoppdrag.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 12:20 am
Haalando skrev: man sep 26, 2022 12:00 am
Korgutt skrev: søn sep 25, 2022 11:55 pm

Håland har alltid vært alene på topp. Han fungerer ikke i tospann.
Kanskje fordi formasjonen har vært feil, ikke fordi de ikke skal kunne funke sammen
Bytte formasjon er en veldig dårlig ide. Vi leder tross alt gruppen med denne formasjonen som er brukt i hele kvaliken.
Bedre å bytte ut noen av spillerne som har prestert dårlig da, Nyland, Hanche, Sørloth, Moi. Kanskje beholde Moi, ikke fordi han fortjener det, men for å ikke få for mange utskiftninger.
Vi har hatt en skikkelig dårlig kamp, den i går, og en relativt svak kamp mot Slovenia hjemme. Resten har vært ganske bra og det har vært med 451.
Braut må dessuten spille ensom spiss. Sørloth går bare i veien og løperne rommene til Braut. Så han må holdes langt vekk fra Braut.
Kan være med på å bytte ut Nyland og Hanche, men hvem skal erstatte Sørloth og Moi på kanten? Sliter litt med å se hvem som er bedre alternativer der pr nå.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: man sep 26, 2022 11:31 am hvem skal erstatte Sørloth og Moi på kanten? Sliter litt med å se hvem som er bedre alternativer der pr nå.
Håper at Nusa, Bobb, Ceide og Schjelderup skjønner at det haster og utvikler seg litt raskere!

boombis

Legg inn av boombis »

Noen som vet om Nyland har kommet seg fram til hjørnet enda?

Superteale

Legg inn av Superteale »

Nå skal vi spille en kamp hjemme der bortelaget må vinne og vi har verdens beste bakromsspiss. Det bør være en realistisk mulighet så lenge Martin og Erling spiller. Resten av laget er primært på banen for å unngå at Serbia scorer flere mål enn oss......

Ser at mange vil ha inn Ajer, men jeg opplever at med han og Leo kan vi få to overtente brushaner i midtforsvaret. Vi trenger en "voksen" i midtforsvaret som evner å holde hodet kaldt, om det er Hanche skal jeg ikke mene så mye om, det får Ståle finne ut av.

helt ukvalifisert ønsker jeg meg dette laget:

------------------ Hansen? ---------------
MHP ---Østigård --- Hanche --- Meling
---- Martin --- Thorsby --- Berge ----
Moi ------- Haaland ------- Dæhli

- Berge må få lov å løpe litt
- MMD er det nærmeste vi kommer en kantspiller og jeg tror han er bedre på venstre enn høyre, særlig da jeg ikke tror han fungerer ved siden av Martin
- Moi kan bytte side, kanskje det hjelper
- Thorsby skal gjøre det vondt å passere midtbanen, samt skjerme stopperne, men mulig at Aursnes er et bedre alternativ....?

Sørloth har ingenting på kant å gjøre, så da er det bedre at han kommer innpå hvis det er behov for det......

Pushback

Legg inn av Pushback »

Etter å ha sett danmark igår igjen:

Norge mangler fortsatt det internasjonale grunnspillet og tryggheten i pasningsspillet som de beste lagene har. Da snakker jeg også om de lagene som går til mesterskap men ikke er spesielt spennede, som Østerrike, Tsjekkia, Sverige osv. Jeg synes det er litt med Norge at vi har vist at vi kan forsvare oss godt i "ramma", men hva gjelder oppbyggende spill så er det enten helt ræva eller super klikk-klakk.

Dette manglende grunnspillet har vært et problem i årevis og vi må begynne der, fordi det henger sammen med at Norge virker utrygt. Jeg er alltid livredd når motstander har ball, med rette. Det kommer alltid en tabbe eller noe surrete greier, hvor kommer denne uttryggheten fra? Jeg nekter å tro det er tilfeldig, på samme måte som det ikke er tilfeldig at England underpresterer år etter år.

Jeg er bekymret for dette. Får vi ikke på plass et internasjonalt toppsnitt over grunnspillet så blir det med midlertidige oppturer i årene fremover også.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Champis skrev: søn sep 25, 2022 2:49 pm
Folk_flesk skrev: søn sep 25, 2022 11:45 am
Champis skrev: søn sep 25, 2022 11:41 am
Keepertreneren skal selvsagt delta i laguttaket, det blir gjort i alle lag.
Ok, da er det tydeligvis behov for ny keepertrener.

Som sagt, man kan alltids diskutere uttaket. Men den ene situasjonen er selvsagt ikke noe hverken Grodås eller Solbakken kan forutse. Så må man gjerne si at det er sånn som kan skje når han ikke har kamptrening, og det er jeg enig i. Men han har tross alt vært solid på landslaget under Solbakken, så jeg skjønner at han ble valgt. Alternativet er jo uansett å stå med en keeper man heller ikke synes er god nok og hvor sjansen også er tilstede for avgjørende feil.

Nyland berget som sagt fort 2-3 poeng i kampen borte mot Serbia. Hvis han kostet ett i går, så betyr det at vi har kommet ut i pluss totalt sett, sammenlignet med å stå med en keeper som ikke hadde gjort tabben i går og ikke vært matchvinner borte mot Serbia. Og da hadde vi vært i kjempetrøbbel med tanke på opprykk nå.
Her gjør du en grov analysefeil fordi du sammenligner Nyland i kampform med Nyland ute av matching. Det blir som å si at man alltid skal kjøpe aksjer hele tiden, istedenfor å forsøke å kjøpe på bunn og selge på topp.

Hadde forutsetningene for uttaket vært de samme, så ja, da kunne man sett på det slik

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg tror vi er garantert beste toer nå?
Gitt at resultater mot dårligst lag strykes.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Pushback skrev: man sep 26, 2022 2:47 pm Jeg tror vi er garantert beste toer nå?
Gitt at resultater mot dårligst lag strykes.
Ikkje om Slovenia ikkje blir dårlegaste lag, vel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»