Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
UNEO

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av UNEO »

Vi må ikke glemme at Norge til tider rundspilte Sverige og Serbia på bortebane og ikke snakk om Sverige hjemme. Da snakker ingen om grunnspillet osv. Norge var gode i press og i pasningsspillet. Jeg ville ikke ha brukt den siste Kampen som eksempel på at Norge er et dårlig/middelmådig lag. Vi må ikke glemme at mange har vurdert som lovende Ungt lag for nær fremtid.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Med fare for å bli helt Høgmo; noen som har tro på MHP som kant med Ryers som back.....?

benib

Legg inn av benib »

Superteale skrev: man sep 26, 2022 6:25 pm Med fare for å bli helt Høgmo; noen som har tro på MHP som kant med Ryers som back.....?
Tror du heller skal prøve motsatt da Ryerson faktisk spiller vingback til vanlig, noe Pedersen ikke gjør.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: man sep 26, 2022 6:46 pm
Superteale skrev: man sep 26, 2022 6:25 pm Med fare for å bli helt Høgmo; noen som har tro på MHP som kant med Ryers som back.....?
Tror du heller skal prøve motsatt da Ryerson faktisk spiller vingback til vanlig, noe Pedersen ikke gjør.
Kan vi ikke bare benke Ryerson da? Jada vet han spiller en del for Union Berlin, men har ikke så mange ferdigheter vi trenger. Fin spiller å ha i troppen, men ikke i en start11'er

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: man sep 26, 2022 6:53 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 6:46 pm
Superteale skrev: man sep 26, 2022 6:25 pm Med fare for å bli helt Høgmo; noen som har tro på MHP som kant med Ryers som back.....?
Tror du heller skal prøve motsatt da Ryerson faktisk spiller vingback til vanlig, noe Pedersen ikke gjør.
Kan vi ikke bare benke Ryerson da? Jada vet han spiller en del for Union Berlin, men har ikke så mange ferdigheter vi trenger. Fin spiller å ha i troppen, men ikke i en start11'er
Synes Ryerson var den som klarte seg best 1 mot 1 mot Slovenia, men ønsker meg gjerne Pedersen tilbake pga farten og offensive bidrag.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Poenget med Ryers som høyrekant er det totale fraværet av kantspillere med innleggsfot i troppen. Sørloth fungerer ikke og hvem kan være alternativet...?

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: man sep 26, 2022 7:00 pm
Taururu skrev: man sep 26, 2022 6:53 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 6:46 pm

Tror du heller skal prøve motsatt da Ryerson faktisk spiller vingback til vanlig, noe Pedersen ikke gjør.
Kan vi ikke bare benke Ryerson da? Jada vet han spiller en del for Union Berlin, men har ikke så mange ferdigheter vi trenger. Fin spiller å ha i troppen, men ikke i en start11'er
Synes Ryerson var den som klarte seg best 1 mot 1 mot Slovenia, men ønsker meg gjerne Pedersen tilbake pga farten og offensive bidrag.
Blir for mannsmarkeringsorientert på vingen ved det første målet til Slovenia. Skulle orientert seg i forhold til ballfører og resten av egen firer. Nå bomma riktignok Hanche med vurderingsevnen sin ved å bli stående og ikke falle av, så hadde ikke vært mye hjelp i å forholde seg til han der riktignok.
Forøvrig synes jeg ikke han bidrar med noe som helst offensivt

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Korgutt skrev: man sep 26, 2022 3:27 pm
Selv Dale Johnson sier at Norge er klar som beste toer dersom Slovenia rykker ned. Du får det til å høres ut som at Ranheim skal slå Rosenborg på Lerkendal når du sier at Armenia skal slå Irland i Dublin.
Armenia slo Irland hjemme i juni. Det vil ikke gi sjokkbølger gjennom Europa om de slår Irland i Dublin. Du får bare 19 i odds på at både Ukraina og Armenia skal vinne. Ikke 190.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: man sep 26, 2022 7:17 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 7:00 pm
Taururu skrev: man sep 26, 2022 6:53 pm

Kan vi ikke bare benke Ryerson da? Jada vet han spiller en del for Union Berlin, men har ikke så mange ferdigheter vi trenger. Fin spiller å ha i troppen, men ikke i en start11'er
Synes Ryerson var den som klarte seg best 1 mot 1 mot Slovenia, men ønsker meg gjerne Pedersen tilbake pga farten og offensive bidrag.
Blir for mannsmarkeringsorientert på vingen ved det første målet til Slovenia. Skulle orientert seg i forhold til ballfører og resten av egen firer. Nå bomma riktignok Hanche med vurderingsevnen sin ved å bli stående og ikke falle av, så hadde ikke vært mye hjelp i å forholde seg til han der riktignok.
Forøvrig synes jeg ikke han bidrar med noe som helst offensivt
Skjønner jo hvorfor det har blitt slik må jeg si da. Du er ikke alene om å vurdere en plass til en spiller basert på hvilket inntrykk han ga i siste kamp mot Slovenia. Er kanskje slik det bør være også? Men på klubblaget ser de vel ikke bare på siste kamp når de setter opp laget som skal starte. Der ser de vel utviklingen over tid noe som man ikke har mulighet til når man snakker om 10 kamper i løpet av kalenderåret.

benib

Legg inn av benib »

Superteale skrev: man sep 26, 2022 7:09 pm Poenget med Ryers som høyrekant er det totale fraværet av kantspillere med innleggsfot i troppen. Sørloth fungerer ikke og hvem kan være alternativet...?
Sørloth fungerer jo helt greit. Var ikke han det stod på offensivt mot Slovenia. Føler han blir veldig hakkekylling så fort det lugger for Norge.

Lett å glemme at han kanskje var Norges nest beste offensive spiller mot Sverige i juni.

Problemet til Norge mot Slovenia særlig i første omgang var at de markerte ut Berge med to mann noe som gjorde at Ødegaard måtte komme dypt for å gjøre det mulig å spille seg ut. Det betydde da at Norge ikke klarte å spille opp Ødegaard i god posisjon på Slovenias banehalvdel like enkelt som i juni. Ser du på Norges matcher i juni så skaper Norge ofte sjanser mot etablert ved at Ødegaard får ballen rundt 30 meter inn på motstandernes banehalvdel.

I det scenarioet mener jeg Norge burde brukt Sørloth i større grad og bare slått langt på han i stede for å prøve og spille fri Berge.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Korgutt skrev: man sep 26, 2022 7:36 pm
Taururu skrev: man sep 26, 2022 7:17 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 7:00 pm

Synes Ryerson var den som klarte seg best 1 mot 1 mot Slovenia, men ønsker meg gjerne Pedersen tilbake pga farten og offensive bidrag.
Blir for mannsmarkeringsorientert på vingen ved det første målet til Slovenia. Skulle orientert seg i forhold til ballfører og resten av egen firer. Nå bomma riktignok Hanche med vurderingsevnen sin ved å bli stående og ikke falle av, så hadde ikke vært mye hjelp i å forholde seg til han der riktignok.
Forøvrig synes jeg ikke han bidrar med noe som helst offensivt
Skjønner jo hvorfor det har blitt slik må jeg si da. Du er ikke alene om å vurdere en plass til en spiller basert på hvilket inntrykk han ga i siste kamp mot Slovenia. Er kanskje slik det bør være også? Men på klubblaget ser de vel ikke bare på siste kamp når de setter opp laget som skal starte. Der ser de vel utviklingen over tid noe som man ikke har mulighet til når man snakker om 10 kamper i løpet av kalenderåret.
Så han litt i Union forrige sesong. Rollen han har der er jo helt annerledes enn det han har i Norge, som skal være i en firer med et stramt soneforsvar. Dette gjeldet forøvrig andre spillere også riktignok.

Synes uansett Holmgren holder et langt høyere nivå, til sammenligning. Holmgren har i tillegg spisskompetanse i fart og gjennomskraft, noe ikke Ryerson har.
Det siste savnet vi virkelig mot Slovenia med den type "vingspillere" vi har.
Sist redigert av Taururu den man sep 26, 2022 8:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Få inn Brynaldo!

Pushback

Legg inn av Pushback »

happykjeksbit skrev: man sep 26, 2022 2:48 pm
Pushback skrev: man sep 26, 2022 2:47 pm Jeg tror vi er garantert beste toer nå?
Gitt at resultater mot dårligst lag strykes.
Ikkje om Slovenia ikkje blir dårlegaste lag, vel?
Samt, den hadde jeg glemt

Pushback

Legg inn av Pushback »

Trehjulssykkel skrev: man sep 26, 2022 5:41 pm – Men vi må også angripe med ball og hvile med ball. Vi kan ikke bare forsvare oss uten noen pasninger. Vi må flytte frem laget og få hvilt med ballen. Det er en form for forsvar vi kanskje ikke er så vant til i Norge, men det er for å ha krefter når vi angriper og til maksaksjoner for de som lever av det, sier Solbakken.

Har hvert fall klart å identifisere en stor svakhet, så spørs det om Ståle er rett mann til å fikse dette problemet. Det hjelper hvert fall ikke å starte med Thorstvedt på midten.
Ja og dette er det viktige grunnspillet

Pushback

Legg inn av Pushback »

Taururu skrev: man sep 26, 2022 3:40 pm
Pushback skrev: man sep 26, 2022 2:39 pm Etter å ha sett danmark igår igjen:

Norge mangler fortsatt det internasjonale grunnspillet og tryggheten i pasningsspillet som de beste lagene har. Da snakker jeg også om de lagene som går til mesterskap men ikke er spesielt spennede, som Østerrike, Tsjekkia, Sverige osv. Jeg synes det er litt med Norge at vi har vist at vi kan forsvare oss godt i "ramma", men hva gjelder oppbyggende spill så er det enten helt ræva eller super klikk-klakk.

Dette manglende grunnspillet har vært et problem i årevis og vi må begynne der, fordi det henger sammen med at Norge virker utrygt. Jeg er alltid livredd når motstander har ball, med rette. Det kommer alltid en tabbe eller noe surrete greier, hvor kommer denne uttryggheten fra? Jeg nekter å tro det er tilfeldig, på samme måte som det ikke er tilfeldig at England underpresterer år etter år.

Jeg er bekymret for dette. Får vi ikke på plass et internasjonalt toppsnitt over grunnspillet så blir det med midlertidige oppturer i årene fremover også.
Synes ikke vi er veldig gode på å forsvare oss i "ramma" heller. Det første målet til Slovenia er et godt eksempel på det.

Er en myte at vi har så god struktur i etablert forsvar. Vi var på 90-tallet best i verden på dette. Nå er vi langt unna det, dessverre. Er for mange spillere som ikke har soneforsvar i ryggmargen og blir for opptatt av motstanderens spillere.
Syns jo egentlig Tyrkia, andre mindre bortekamper og Nederland egentlig begge ganger viser at de kan beherske dette

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

benib skrev: man sep 26, 2022 7:38 pm
Superteale skrev: man sep 26, 2022 7:09 pm Poenget med Ryers som høyrekant er det totale fraværet av kantspillere med innleggsfot i troppen. Sørloth fungerer ikke og hvem kan være alternativet...?
Sørloth fungerer jo helt greit. Var ikke han det stod på offensivt mot Slovenia. Føler han blir veldig hakkekylling så fort det lugger for Norge.

Lett å glemme at han kanskje var Norges nest beste offensive spiller mot Sverige i juni.

Problemet til Norge mot Slovenia særlig i første omgang var at de markerte ut Berge med to mann noe som gjorde at Ødegaard måtte komme dypt for å gjøre det mulig å spille seg ut. Det betydde da at Norge ikke klarte å spille opp Ødegaard i god posisjon på Slovenias banehalvdel like enkelt som i juni. Ser du på Norges matcher i juni så skaper Norge ofte sjanser mot etablert ved at Ødegaard får ballen rundt 30 meter inn på motstandernes banehalvdel.

I det scenarioet mener jeg Norge burde brukt Sørloth i større grad og bare slått langt på han i stede for å prøve og spille fri Berge.
Ser at det er en del som mener Sørloth gjør det ganske ok/bra, det skjønner jeg lite av. Misser i enkle ting som mottak, føring av ball, pasninger. Skaper ingenting. Han var helt ok mot Sverige, men ikke noe mer og har hatt en lang rekke med elendige kamper. Vi må forvente mye mer av landslagsspillere anno 2022.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Interessert skrev: man sep 26, 2022 11:31 am
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 12:20 am
Haalando skrev: man sep 26, 2022 12:00 am
Kanskje fordi formasjonen har vært feil, ikke fordi de ikke skal kunne funke sammen
Bytte formasjon er en veldig dårlig ide. Vi leder tross alt gruppen med denne formasjonen som er brukt i hele kvaliken.
Bedre å bytte ut noen av spillerne som har prestert dårlig da, Nyland, Hanche, Sørloth, Moi. Kanskje beholde Moi, ikke fordi han fortjener det, men for å ikke få for mange utskiftninger.
Vi har hatt en skikkelig dårlig kamp, den i går, og en relativt svak kamp mot Slovenia hjemme. Resten har vært ganske bra og det har vært med 451.
Braut må dessuten spille ensom spiss. Sørloth går bare i veien og løperne rommene til Braut. Så han må holdes langt vekk fra Braut.
Kan være med på å bytte ut Nyland og Hanche, men hvem skal erstatte Sørloth og Moi på kanten? Sliter litt med å se hvem som er bedre alternativer der pr nå.
Dæhli kan gå inn for en av de. Så får den andre fortsette siden vi ikke har noen gode alternativer og fordi det tross alt gir litt kontinuitet

Deila

Legg inn av Deila »

Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:42 pm
Interessert skrev: man sep 26, 2022 11:31 am
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 12:20 am

Bytte formasjon er en veldig dårlig ide. Vi leder tross alt gruppen med denne formasjonen som er brukt i hele kvaliken.
Bedre å bytte ut noen av spillerne som har prestert dårlig da, Nyland, Hanche, Sørloth, Moi. Kanskje beholde Moi, ikke fordi han fortjener det, men for å ikke få for mange utskiftninger.
Vi har hatt en skikkelig dårlig kamp, den i går, og en relativt svak kamp mot Slovenia hjemme. Resten har vært ganske bra og det har vært med 451.
Braut må dessuten spille ensom spiss. Sørloth går bare i veien og løperne rommene til Braut. Så han må holdes langt vekk fra Braut.
Kan være med på å bytte ut Nyland og Hanche, men hvem skal erstatte Sørloth og Moi på kanten? Sliter litt med å se hvem som er bedre alternativer der pr nå.
Dæhli kan gå inn for en av de. Så får den andre fortsette siden vi ikke har noen gode alternativer og fordi det tross alt gir litt kontinuitet
Dæhli er ikke løsningen.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Deila skrev: man sep 26, 2022 9:44 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:42 pm
Interessert skrev: man sep 26, 2022 11:31 am

Kan være med på å bytte ut Nyland og Hanche, men hvem skal erstatte Sørloth og Moi på kanten? Sliter litt med å se hvem som er bedre alternativer der pr nå.
Dæhli kan gå inn for en av de. Så får den andre fortsette siden vi ikke har noen gode alternativer og fordi det tross alt gir litt kontinuitet
Dæhli er ikke løsningen.
Var meget frisk da hab kom inn mot Slovenia og har stort sett hatt gode innhopp i de kampene han har kommet inn

Deila

Legg inn av Deila »

Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:46 pm
Deila skrev: man sep 26, 2022 9:44 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:42 pm

Dæhli kan gå inn for en av de. Så får den andre fortsette siden vi ikke har noen gode alternativer og fordi det tross alt gir litt kontinuitet
Dæhli er ikke løsningen.
Var meget frisk da hab kom inn mot Slovenia og har stort sett hatt gode innhopp i de kampene han har kommet inn
Fungerer fint som innbytter.

benib

Legg inn av benib »

Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:29 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 7:38 pm
Superteale skrev: man sep 26, 2022 7:09 pm Poenget med Ryers som høyrekant er det totale fraværet av kantspillere med innleggsfot i troppen. Sørloth fungerer ikke og hvem kan være alternativet...?
Sørloth fungerer jo helt greit. Var ikke han det stod på offensivt mot Slovenia. Føler han blir veldig hakkekylling så fort det lugger for Norge.

Lett å glemme at han kanskje var Norges nest beste offensive spiller mot Sverige i juni.

Problemet til Norge mot Slovenia særlig i første omgang var at de markerte ut Berge med to mann noe som gjorde at Ødegaard måtte komme dypt for å gjøre det mulig å spille seg ut. Det betydde da at Norge ikke klarte å spille opp Ødegaard i god posisjon på Slovenias banehalvdel like enkelt som i juni. Ser du på Norges matcher i juni så skaper Norge ofte sjanser mot etablert ved at Ødegaard får ballen rundt 30 meter inn på motstandernes banehalvdel.

I det scenarioet mener jeg Norge burde brukt Sørloth i større grad og bare slått langt på han i stede for å prøve og spille fri Berge.
Ser at det er en del som mener Sørloth gjør det ganske ok/bra, det skjønner jeg lite av. Misser i enkle ting som mottak, føring av ball, pasninger. Skaper ingenting. Han var helt ok mot Sverige, men ikke noe mer og har hatt en lang rekke med elendige kamper. Vi må forvente mye mer av landslagsspillere anno 2022.
Han var ikke bare helt OK mot Sverige, men var helt suveren. Gudmundsson var en smågutt i duellene mot han hele kampen. Hadde ingen strålende kamp mot Slovenia, men det var det få andre som hadde også.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

UNEO skrev: man sep 26, 2022 6:00 pm Vi må ikke glemme at Norge til tider rundspilte Sverige og Serbia på bortebane og ikke snakk om Sverige hjemme. Da snakker ingen om grunnspillet osv. Norge var gode i press og i pasningsspillet. Jeg ville ikke ha brukt den siste Kampen som eksempel på at Norge er et dårlig/middelmådig lag. Vi må ikke glemme at mange har vurdert som lovende Ungt lag for nær fremtid.
Vi rundspilte vel ikke Serbia borte og vil vel ikke kalle det rundspilling av Sverige borte selv om vi var klart best over to kamper mot Sverige og spesielt hjemmekampen var overbevisende.
Er vel kun den siste kampen som har vært dårlig og det var strengt tatt andreomgangen som var veldig dårlig (første var også dårlig, men vi slapp ikke til sjanser og skapte noen selv).
Så enig, kvaliken har absolutt vært mer enn godkjent til nå.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Deila skrev: man sep 26, 2022 9:47 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:46 pm
Deila skrev: man sep 26, 2022 9:44 pm

Dæhli er ikke løsningen.
Var meget frisk da hab kom inn mot Slovenia og har stort sett hatt gode innhopp i de kampene han har kommet inn
Fungerer fint som innbytter.
Problemet er at da får man 20 min med god fotball fra Dæhli og 70 min med dårlig fotball fra Sørloth eller Moi.

Deila

Legg inn av Deila »

benib skrev: man sep 26, 2022 9:51 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:29 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 7:38 pm

Sørloth fungerer jo helt greit. Var ikke han det stod på offensivt mot Slovenia. Føler han blir veldig hakkekylling så fort det lugger for Norge.

Lett å glemme at han kanskje var Norges nest beste offensive spiller mot Sverige i juni.

Problemet til Norge mot Slovenia særlig i første omgang var at de markerte ut Berge med to mann noe som gjorde at Ødegaard måtte komme dypt for å gjøre det mulig å spille seg ut. Det betydde da at Norge ikke klarte å spille opp Ødegaard i god posisjon på Slovenias banehalvdel like enkelt som i juni. Ser du på Norges matcher i juni så skaper Norge ofte sjanser mot etablert ved at Ødegaard får ballen rundt 30 meter inn på motstandernes banehalvdel.

I det scenarioet mener jeg Norge burde brukt Sørloth i større grad og bare slått langt på han i stede for å prøve og spille fri Berge.
Ser at det er en del som mener Sørloth gjør det ganske ok/bra, det skjønner jeg lite av. Misser i enkle ting som mottak, føring av ball, pasninger. Skaper ingenting. Han var helt ok mot Sverige, men ikke noe mer og har hatt en lang rekke med elendige kamper. Vi må forvente mye mer av landslagsspillere anno 2022.
Han var ikke bare helt OK mot Sverige, men var helt suveren. Gudmundsson var en smågutt i duellene mot han hele kampen. Hadde ingen strålende kamp mot Slovenia, men det var det få andre som hadde også.
Forfriskende med noen på fridiskusjon som også ser kvalitetene til Sørloth. Som regel er han bare en hakkekylling.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Deila skrev: man sep 26, 2022 9:56 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 9:51 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:29 pm

Ser at det er en del som mener Sørloth gjør det ganske ok/bra, det skjønner jeg lite av. Misser i enkle ting som mottak, føring av ball, pasninger. Skaper ingenting. Han var helt ok mot Sverige, men ikke noe mer og har hatt en lang rekke med elendige kamper. Vi må forvente mye mer av landslagsspillere anno 2022.
Han var ikke bare helt OK mot Sverige, men var helt suveren. Gudmundsson var en smågutt i duellene mot han hele kampen. Hadde ingen strålende kamp mot Slovenia, men det var det få andre som hadde også.
Forfriskende med noen på fridiskusjon som også ser kvalitetene til Sørloth. Som regel er han bare en hakkekylling.
Jeg har tidligere vært veldig positiv til Sørloth. Husker jeg så han i en U21kamp mot Spania for en del år siden og synes han så ekstremt bra ut. Tiden i Tyrkia var meget bra og han har hatt perioder han absolutt har vært bra på landslaget. Han skal også unnskyldes en del fordi han ikke er ving, så det er ikke «personlig». Men jeg står på at han over lang tid har vært svak på landslaget, selv om han iblant bidrar med noen gode involveringer og en scoring iblant.

Men totalen er alt for dårlig for en kantspiller på landslaget. Man må kunne forvente at en kantspiller på landslaget klarer å holde på ballen, ikke gjøre enkle pasningsfeil, enkle mottaksfeil og at han klarer å skape ting selv fra kanten. Spesielt de førstnevnte tingene irriterer meg mye, angrep blir ofte ødelagt av Sørloth og da får vi potensielt en kontring i mot og må vinne ballen igjen/starte på nytt. Se gjerne landskampene om igjen så vil dere legge merke til hvor mange ganger han faktisk mister ballen.

benib

Legg inn av benib »

Deila skrev: man sep 26, 2022 9:56 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 9:51 pm
Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 9:29 pm

Ser at det er en del som mener Sørloth gjør det ganske ok/bra, det skjønner jeg lite av. Misser i enkle ting som mottak, føring av ball, pasninger. Skaper ingenting. Han var helt ok mot Sverige, men ikke noe mer og har hatt en lang rekke med elendige kamper. Vi må forvente mye mer av landslagsspillere anno 2022.
Han var ikke bare helt OK mot Sverige, men var helt suveren. Gudmundsson var en smågutt i duellene mot han hele kampen. Hadde ingen strålende kamp mot Slovenia, men det var det få andre som hadde også.
Forfriskende med noen på fridiskusjon som også ser kvalitetene til Sørloth. Som regel er han bare en hakkekylling.
Virker som vgd/fridiskusjon alltid trenger en hakkekylling på landsen. Nå er det Sørloth, Nyland, til dels King. Før var det Henriksen, Johansen, Aleesami og Nordtveit. Før det var det Søderlund og Skjelbred.

Hva som fører til at en spiller blir hakkekylling kan jeg ikke svare helt sikkert på, men det er jo ikke de dårligste spillerne som blir det. Sørloth har et veldig godt scoringssnitt, King har 20 landslagsmål, Henriksen og Johansen var OK til gode spillere i mange sesonger, Nordtveit og Skjelbred spilte fast og bra i Tyskland over flere sesonger.

Deila

Legg inn av Deila »

Norgefoot skrev: man sep 26, 2022 10:14 pm
Deila skrev: man sep 26, 2022 9:56 pm
benib skrev: man sep 26, 2022 9:51 pm

Han var ikke bare helt OK mot Sverige, men var helt suveren. Gudmundsson var en smågutt i duellene mot han hele kampen. Hadde ingen strålende kamp mot Slovenia, men det var det få andre som hadde også.
Forfriskende med noen på fridiskusjon som også ser kvalitetene til Sørloth. Som regel er han bare en hakkekylling.
Jeg har tidligere vært veldig positiv til Sørloth. Husker jeg så han i en U21kamp mot Spania for en del år siden og synes han så ekstremt bra ut. Tiden i Tyrkia var meget bra og han har hatt perioder han absolutt har vært bra på landslaget. Han skal også unnskyldes en del fordi han ikke er ving, så det er ikke «personlig». Men jeg står på at han over lang tid har vært svak på landslaget, selv om han iblant bidrar med noen gode involveringer og en scoring iblant.

Men totalen er alt for dårlig for en kantspiller på landslaget. Man må kunne forvente at en kantspiller på landslaget klarer å holde på ballen, ikke gjøre enkle pasningsfeil, enkle mottaksfeil og at han klarer å skape ting selv fra kanten. Spesielt de førstnevnte tingene irriterer meg mye, angrep blir ofte ødelagt av Sørloth og da får vi potensielt en kontring i mot og må vinne ballen igjen/starte på nytt. Se gjerne landskampene om igjen så vil dere legge merke til hvor mange ganger han faktisk mister ballen.
Jeg er kraftig uenig med deg rett og slett, men trenger ikke å dra den noe lenger. I morgen skal jeg på ullevål, så får vi følge litt med på Sørloth begge to. God kamp :)

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Er det utsolgt til i morgen da?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Da sier vi takk til Andre Hansen på landslaget. Dette bør du jaggu ikke gidde å være med på.


Zehr

Legg inn av Zehr »

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15139618/

Bare å glede seg.

Nå lekkes det dagen før kamp og greier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»