Geosentrisk modell av jorden

Svar
SirJames

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av SirJames »

NiGoZeroIchi skrev: ons sep 28, 2022 2:14 pm
Luna_mendax skrev: ons sep 28, 2022 1:41 pm Vannet er rundt.
Vanndråpene bryter Loven. De burde vært bura inne med en gang...
vann og brød da, eller..

Orlar

Legg inn av Orlar »

Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 2:49 pm Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..
At en gjøk som deg forsøker å latterliggjøre de som tror på vitenskap og fysikk lever jeg godt med.

Men det hadde vært verre om noen med innflytelse begynte med slikt vitenskapelig kvakksalveri. Det er da det blir farlig.

Vitenskap og oppdagelser bragte oss ut av hulene og inn i den moderne verden. Hvor hadde vi vært om man lot de som ikke trodde på skolemedisin styre showet? Hvor hadde vi vært om de som mente vaksiner er tullball hadde bestemt? Hva hadde skjedd om romforsking var en hoax?

Flere og flere overlever kreft. Fordi man bruker vitenskap og forskning. Ikke kvasiteorier fra random folk på Internett.

Sykdommer som tidligere var en stor fare for menneskehelsen er så godt som utryddet. På grunn av vaksiner. Vitenskap, ikke oppspinn.

Romforskning har gitt oss utallige oppfinnelser og videreutviklinger vi nyter godt av i hverdagen. Satellitter gir oss live TV fra hele kloden på null komma nix, meterologi uten romforskning hadde vært fingeren i været og frem med primstaven, et utall medisinske hjelpeapparater har kommet som biprodukter fra romforskningen, vi kan navigere nøyaktig uansett hvor vi er er verden. Og jeg kunne fortsatt lenge med små og store oppdagelser.

Takke meg til de som faktisk vil ta menneskeheten fremover, ikke bakover.

Og herved blokkerer jeg deg.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Og hva skulle liksom det der bety?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

PapaSmurf skrev: ons sep 28, 2022 3:25 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 2:49 pm Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..
At en gjøk som deg forsøker å latterliggjøre de som tror på vitenskap og fysikk lever jeg godt med.

Men det hadde vært verre om noen med innflytelse begynte med slikt vitenskapelig kvakksalveri. Det er da det blir farlig.

Vitenskap og oppdagelser bragte oss ut av hulene og inn i den moderne verden. Hvor hadde vi vært om man lot de som ikke trodde på skolemedisin styre showet? Hvor hadde vi vært om de som mente vaksiner er tullball hadde bestemt? Hva hadde skjedd om romforsking var en hoax?

Flere og flere overlever kreft. Fordi man bruker vitenskap og forskning. Ikke kvasiteorier fra random folk på Internett.

Sykdommer som tidligere var en stor fare for menneskehelsen er så godt som utryddet. På grunn av vaksiner. Vitenskap, ikke oppspinn.

Romforskning har gitt oss utallige oppfinnelser og videreutviklinger vi nyter godt av i hverdagen. Satellitter gir oss live TV fra hele kloden på null komma nix, meterologi uten romforskning hadde vært fingeren i været og frem med primstaven, et utall medisinske hjelpeapparater har kommet som biprodukter fra romforskningen, vi kan navigere nøyaktig uansett hvor vi er er verden. Og jeg kunne fortsatt lenge med små og store oppdagelser.

Takke meg til de som faktisk vil ta menneskeheten fremover, ikke bakover.

Og herved blokkerer jeg deg.
Husk nå endelig på vår kjære sjaman, da...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 2:49 pm Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..
Men du, Orlar, du som "vet" alt (og mye bedre enn andre) - hvordan virker egentlig GPS?

Og hvor er SØROVER?

Jeg mener - forutsatt at jorda er ei pannekake - hvis du er på en ørliten rusletur på Hardangervidda uten å være kjent der, men har med deg et kompass - hvor er sørover? Og hvis du må gå vestover for å finne folk - hvor går du da?

BE

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Luna_mendax skrev: ons sep 28, 2022 1:41 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 9:18 am

Er vann flatt eller ikke?
Vannet er rundt.

Bilde

Jaha. Se der har du vel forklaringen på hvorfor havet ikke renner over kanten på den flate jordklode? :lol: :lol: :lol:


Bilde


Bilde

Orlar

Legg inn av Orlar »

BlackEagle skrev: ons sep 28, 2022 5:01 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 2:49 pm Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..
Men du, Orlar, du som "vet" alt (og mye bedre enn andre) - hvordan virker egentlig GPS?

Og hvor er SØROVER?

Jeg mener - forutsatt at jorda er ei pannekake - hvis du er på en ørliten rusletur på Hardangervidda uten å være kjent der, men har med deg et kompass - hvor er sørover? Og hvis du må gå vestover for å finne folk - hvor går du da?

BE
Det er ikke slik at jeg vet bedre enn alle andre. Jeg forteller sannhet og viser dere sannheten.

Det er vanskelig å tru på dette med en gang. Man må gjennom en prosess med litt ubehag, fornektelse osv. Det er en modningsprosess. Det tar det tid å ta dette inn over seg.

Kompass

Pila på kompasset peker nord og sør på samme tid. En meridian er nord og sør linjer. Det betyr at meridianer ikke kan være annet enn rette linjer. Men, siden meridianer på en globe er halvsirkler, så er dette et mulig bevis for at jorda ikke er en jordklode.

Hvis du lager en sirkel med passer og sett Nord i midten. Da er hele sirkelen sør.

Antarktis er et område med is rundt hele den kjente jordflaten.

GPS kan du lese om selv.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 6:44 pm Hvis du lager en sirkel med passer og sett Nord i midten. Da er hele sirkelen sør.

Antarktis er et område med is rundt hele den kjente jordflaten.

GPS kan du lese om selv.
Med forutsetningen din om at Nordpolen er sentrum og isen ved Antarktis er jordpannekakens ytterkant er det egentlig slående enkelt å finne ut av om jorden er pannekakeflat eller ikke. Hvis jorden er flat vil diameteren ved en gitt breddegrad øke jo lengre man kommer bort fra Nordpolen og den vil øke helt til man kommer til isranden ved Antarktis. Vi kjenner jordens diameter ved ekvator, den er omlag 40000km. Jordens diameter ved f eks 55 sydlige breddegrad skulle da være vesentlig større enn 40000 km. Så her ser man, en liten båt-tur vil avdekke jordens flathet, eller mangel på sådan, ganske raskt.

Noen har faktisk gjort akkurat dette. Antarctica Cup Ocean Race er en seilas, regatta eller hva man vil kalle det. 'Banen' er mellom 45 og 60 sydlige breddegrad. Man seiler rundt Antarktis og vender tilbake til sitt utgangspunkt. Løypens totale lengde er 14000-16500 miles, eller rundt 22500-26500km. Altså vesentlig kortere enn jordens diameter ved ekvator.

QED
https://www.acronautic.com/antartica-cup-ocean-race/

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 6:44 pm Antarktis er et område med is rundt hele den kjente jordflaten.
Omtrent slik? :D


Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Moist skrev: ons sep 28, 2022 9:25 am
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 9:18 am !
Bilde
Hahaha, det er rett og slett stor humor!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 6:44 pm
BlackEagle skrev: ons sep 28, 2022 5:01 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 2:49 pm Det er andre krefter som virker på en vanndråpe. Friksjon og spenninger.

Opp-ned spinnere. Trur på at folk i Kina er opp-ned. Helt latterlig..
Men du, Orlar, du som "vet" alt (og mye bedre enn andre) - hvordan virker egentlig GPS?

Og hvor er SØROVER?

Jeg mener - forutsatt at jorda er ei pannekake - hvis du er på en ørliten rusletur på Hardangervidda uten å være kjent der, men har med deg et kompass - hvor er sørover? Og hvis du må gå vestover for å finne folk - hvor går du da?

BE
Det er ikke slik at jeg vet bedre enn alle andre. Jeg forteller sannhet og viser dere sannheten.

Det er vanskelig å tru på dette med en gang. Man må gjennom en prosess med litt ubehag, fornektelse osv. Det er en modningsprosess. Det tar det tid å ta dette inn over seg.

Kompass

Pila på kompasset peker nord og sør på samme tid. En meridian er nord og sør linjer. Det betyr at meridianer ikke kan være annet enn rette linjer. Men, siden meridianer på en globe er halvsirkler, så er dette et mulig bevis for at jorda ikke er en jordklode.

Hvis du lager en sirkel med passer og sett Nord i midten. Da er hele sirkelen sør.

Antarktis er et område med is rundt hele den kjente jordflaten.

GPS kan du lese om selv.
Først: Jeg beklager at dette tar mye plass, men for å beholde oversikten for stakkars Orlar velger jeg å sitere både hele hans innlegg og hele mitt innlegg som han liksom "svarer" på.

"Det er ikke slik at jeg vet bedre enn alle andre. Jeg forteller sannhet og viser dere sannheten."

Akkurat. Du vet ikke bedre; du bare vet bedre. Joa, riktig saklig.

"Pila på kompasset peker nord og sør på samme tid. En meridian er nord og sør linjer. Det betyr at meridianer ikke kan være annet enn rette linjer. Men, siden meridianer på en globe er halvsirkler, så er dette et mulig bevis for at jorda ikke er en jordklode.

Hvis du lager en sirkel med passer og sett Nord i midten. Da er hele sirkelen sør.
"

Så hvis du skal bevege deg fra Bodø til f. eks. Auckland kan du rett og slett reise sørover? Helt greit.
Og hvis du skal bevege deg fra Bodø til Valparaiso så reiser du bare sørover da ôg? Helt greit, og lykke til. Det er riktignok noen få meter mellom New Zealand og Chile, men pytt, pytt.

"Hvis du lager en sirkel med passer og sett Nord i midten. Da er hele sirkelen sør."

Du verden. Det må jeg si var en viktig opplysning. Vel, vel, du får ha en god tur. Bare husk å ta med målebånd.

"GPS kan du lese om selv."

Det har jeg gjort. Det er derfor jeg spør.
JEG NOTERER AT DU IKKE KUNNE SVARE PÅ DÉT. IKKE PÅ DET HELLER.

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jeg syns ikke dette er relevant og interessant i forhold til bevisene. Selvfølgelig finnes det indisier i en lang bevisrekke som stiller relevante spørsmål til begge modellene. Man kan sitt å kverulere og krangle frem og tilbake, og aldri bli enig. Det er opp til hver enkelt hva de vil tru på. Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.

Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:38 am Jeg syns ikke dette er relevant og interessant i forhold til bevisene. Selvfølgelig finnes det indisier i en lang bevisrekke som stiller relevante spørsmål til begge modellene. Man kan sitt å kverulere og krangle frem og tilbake, og aldri bli enig. Det er opp til hver enkelt hva de vil tru på. Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.

Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.
Problemet ditt er jo nettopp det at teorien stemmer med praksisen. Alt stemmer for en rund jord, og ingenting stemmer når du prøver å sette det opp mot en flat jord.

Men jeg tror mer og mer at du bare troller, så du får bare kose deg videre.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 7:43 am
Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:38 am Jeg syns ikke dette er relevant og interessant i forhold til bevisene. Selvfølgelig finnes det indisier i en lang bevisrekke som stiller relevante spørsmål til begge modellene. Man kan sitt å kverulere og krangle frem og tilbake, og aldri bli enig. Det er opp til hver enkelt hva de vil tru på. Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.

Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.
Problemet ditt er jo nettopp det at teorien stemmer med praksisen. Alt stemmer for en rund jord, og ingenting stemmer når du prøver å sette det opp mot en flat jord.

Men jeg tror mer og mer at du bare troller, så du får bare kose deg videre.
Ett eksempel. Målinger på blikkstille hav og innsjøer med radar og lasere viser det er flatt. Det ikke 1.05m forskjell på 15 km blikkstille hav. Det er ikke 2.10m forskjell på 30 km blikkstille hav. Dette er noe 2 personer enkelt kan finne ut av selv. Litt utstyr, og dra til fjæra eller en lang innsjø og måle. Utføre et enkelt eksperiment. Norge er en havnasjon. Vi vet havet er flatt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:50 am
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 7:43 am
Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:38 am Jeg syns ikke dette er relevant og interessant i forhold til bevisene. Selvfølgelig finnes det indisier i en lang bevisrekke som stiller relevante spørsmål til begge modellene. Man kan sitt å kverulere og krangle frem og tilbake, og aldri bli enig. Det er opp til hver enkelt hva de vil tru på. Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.

Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.
Problemet ditt er jo nettopp det at teorien stemmer med praksisen. Alt stemmer for en rund jord, og ingenting stemmer når du prøver å sette det opp mot en flat jord.

Men jeg tror mer og mer at du bare troller, så du får bare kose deg videre.
Ett eksempel. Målinger på blikkstille hav og innsjøer med radar og lasere viser det er flatt. Det ikke 1.05m forskjell på 15 km blikkstille hav. Det er ikke 2.10m forskjell på 30 km blikkstille hav. Dette er noe 2 personer enkelt kan finne ut av selv. Litt utstyr, og dra til fjæra eller en lang innsjø og måle. Utføre et enkelt eksperiment. Norge er en havnasjon. Vi vet havet er flatt.
Gjør det eksperimentet da. Ta med deg en venn, bekjent eller annet, ta med hver deres sterke kikkert i hver deres båt, og bevis for oss og resten av verden at verden er flat.
Hvorfor bare skrive om bevisene for en flat jord? Hvorfor ikke faktisk bevise dem, hvis det er så enkelt?

Moist

Legg inn av Moist »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 8:00 am
Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:50 am
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 7:43 am

Problemet ditt er jo nettopp det at teorien stemmer med praksisen. Alt stemmer for en rund jord, og ingenting stemmer når du prøver å sette det opp mot en flat jord.

Men jeg tror mer og mer at du bare troller, så du får bare kose deg videre.
Ett eksempel. Målinger på blikkstille hav og innsjøer med radar og lasere viser det er flatt. Det ikke 1.05m forskjell på 15 km blikkstille hav. Det er ikke 2.10m forskjell på 30 km blikkstille hav. Dette er noe 2 personer enkelt kan finne ut av selv. Litt utstyr, og dra til fjæra eller en lang innsjø og måle. Utføre et enkelt eksperiment. Norge er en havnasjon. Vi vet havet er flatt.
Gjør det eksperimentet da. Ta med deg en venn, bekjent eller annet, ta med hver deres sterke kikkert i hver deres båt, og bevis for oss og resten av verden at verden er flat.
Hvorfor bare skrive om bevisene for en flat jord? Hvorfor ikke faktisk bevise dem, hvis det er så enkelt?
Han har da vel ingen som har lyst å bli med på ett så fjollete konsept.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: tor sep 29, 2022 8:00 am
Gjør det eksperimentet da. Ta med deg en venn, bekjent eller annet, ta med hver deres sterke kikkert i hver deres båt, og bevis for oss og resten av verden at verden er flat.
Hvorfor bare skrive om bevisene for en flat jord? Hvorfor ikke faktisk bevise dem, hvis det er så enkelt?
Jeg har sett masse videoer av sånne målinger, og dokumentasjon på det. Tusenvis av sånne videoer på nette. Her er en av dem:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:38 am Jeg syns ikke dette er relevant og interessant i forhold til bevisene. Selvfølgelig finnes det indisier i en lang bevisrekke som stiller relevante spørsmål til begge modellene. Man kan sitt å kverulere og krangle frem og tilbake, og aldri bli enig. Det er opp til hver enkelt hva de vil tru på. Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.

Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.
Såh - det ble for vanskelig. Ja, ja, slik kan det gå.

BE

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 8:12 am
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 8:00 am
Gjør det eksperimentet da. Ta med deg en venn, bekjent eller annet, ta med hver deres sterke kikkert i hver deres båt, og bevis for oss og resten av verden at verden er flat.
Hvorfor bare skrive om bevisene for en flat jord? Hvorfor ikke faktisk bevise dem, hvis det er så enkelt?
Jeg har sett masse videoer av sånne målinger, og dokumentasjon på det. Tusenvis av sånne videoer på nette. Her er en av dem:
Dine egne ord: Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:50 am
Ett eksempel. Målinger på blikkstille hav og innsjøer med radar og lasere viser det er flatt. Det ikke 1.05m forskjell på 15 km blikkstille hav. Det er ikke 2.10m forskjell på 30 km blikkstille hav. Dette er noe 2 personer enkelt kan finne ut av selv. Litt utstyr, og dra til fjæra eller en lang innsjø og måle. Utføre et enkelt eksperiment. Norge er en havnasjon. Vi vet havet er flatt.
Hva ble det til med Lisboa-turen jeg foreslo? Åssen sto det til i New York?

Og hvordan var det igjen med det der at når det er natt i San Fransisco, er det dag her?

BE

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 8:12 am
Mehell skrev: tor sep 29, 2022 8:00 am
Gjør det eksperimentet da. Ta med deg en venn, bekjent eller annet, ta med hver deres sterke kikkert i hver deres båt, og bevis for oss og resten av verden at verden er flat.
Hvorfor bare skrive om bevisene for en flat jord? Hvorfor ikke faktisk bevise dem, hvis det er så enkelt?
Jeg har sett masse videoer av sånne målinger, og dokumentasjon på det. Tusenvis av sånne videoer på nette. Her er en av dem:
Jeg bare slipper denne linken jeg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Refraction

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:38 am Man har bestemt at Jorda SKAL være en rund jordklode selv om teorien ikke stemmer med praksis.
:lol: :lol: :lol:


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg klarer ikke helt å fri meg fra dette sitatet når det kommer til å forstå at jorda er rund...

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

Er egentlig en and en and, eller er det egentlig en geit..? Sikkert noen som har konspirert for at vi skal tro på det åpenbare.

Kanskje det åpenbare svaret er det eneste rette i denne saken ;)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Henningsen skrev: tor sep 29, 2022 8:50 am Jeg klarer ikke helt å fri meg fra dette sitatet når det kommer til å forstå at jorda er rund...

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

Er egentlig en and en and, eller er det egentlig en geit..? Sikkert noen som har konspirert for at vi skal tro på det åpenbare.

Kanskje det åpenbare svaret er det eneste rette i denne saken ;)
Det kan være ei geit som har satt fast skjegget i postkassa, og ikke skjønner hvordan det kan løsnes igjen - og geita får ikke engang henta posten - og langt mindre lest den!

Mvh

BE

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 7:50 am Utføre et enkelt eksperiment. Norge er en havnasjon. Vi vet havet er flatt.
Du får oppdatere deg til 2022 med et jordomseilings-eksperiment. Ferdinand Magellans ekspedisjon seilte jorden rundt i 1519 til 1522.



Men du vet veldig godt at jorda ikke er flat. Du bare skaper deg og alle som biter på trollingen din er noen tullinger.... :lol:


Bilde

Orlar

Legg inn av Orlar »



Se på den som starte på 1:35 - interessant. Flere eksempler.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 6:29 pm
► Show Spoiler
Se på den som starte på 1:35 - interessant. Flere eksempler.
Prøver igjen å minne deg på dine egne, og meget kloke, ord.



Hvis du leter etter sannheten, så vil du finne den. Det er mye annenhånds informasjon. Derfor må man bruke en god del sunn fornuft og egen intuisjon. Undersøke ting selv i den grad det er mulig.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tor sep 29, 2022 6:29 pm

Se på den som starte på 1:35 - interessant. Flere eksempler.
Å - da beklager jeg så mye. Jeg var ikke klar over at du ikke hadde fullført barneskolen.

Mvh og stor sympati

BlackEagle

Orlar

Legg inn av Orlar »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»