«Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Svar
flourhouse

Re: «Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Legg inn av flourhouse »

Malm skrev: ons sep 21, 2022 8:09 am
Bustyvel skrev: ons sep 21, 2022 7:47 am

Altså - hva faen? At dette er voldtekt er jo hevet over enhver tvil. Voldtekten nærmest bagatelliseres jo av intervjuobjektet. Tenk om en mann skulle blitt intervjuet på samme måte? Hva om den som ble voldtatt kjenner seg igjen, og ser dette på trykk?
Dette var ikke en voldtekt med mindre du velger en definisjon på voldtekt som er helt absurd. Det skal her bemerkes at loven legger opp til noen absurde vurderinger siden loven etter siste lovendring jo er helt latterlig.
Det er ingen grunn til at denne oppdiktede Silje-personen skal straffes, siden de oppdiktede handlingene hennes uansett ikke ville skadet en mann eller hatt noen negative konsekvenser for han.
Saken er diktet opp av feminister som ønsker en såkalt samtykkelov, hvilket vil være et juridisk totalhavari når Stortinget etter hvert gir etter for presset og innfører det.

Menn kan ikke voldtas av en kvinne når man legger til grunn en fornuftig bruk av voldtektsbegrepet.
Gjesp. Sex med folk som sover, uten å ha innhentet samtykke, er selvsagt voldtekt. Har alltid vært det, kommer alltid til å være det. Uavhengig av hvilket kjønn både gjerningsperson og offer er. Så enkelt og greit er det.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

flourhouse skrev: tor sep 22, 2022 8:00 pm
Malm skrev: ons sep 21, 2022 8:09 am
Bustyvel skrev: ons sep 21, 2022 7:47 am

Altså - hva faen? At dette er voldtekt er jo hevet over enhver tvil. Voldtekten nærmest bagatelliseres jo av intervjuobjektet. Tenk om en mann skulle blitt intervjuet på samme måte? Hva om den som ble voldtatt kjenner seg igjen, og ser dette på trykk?
Dette var ikke en voldtekt med mindre du velger en definisjon på voldtekt som er helt absurd. Det skal her bemerkes at loven legger opp til noen absurde vurderinger siden loven etter siste lovendring jo er helt latterlig.
Det er ingen grunn til at denne oppdiktede Silje-personen skal straffes, siden de oppdiktede handlingene hennes uansett ikke ville skadet en mann eller hatt noen negative konsekvenser for han.
Saken er diktet opp av feminister som ønsker en såkalt samtykkelov, hvilket vil være et juridisk totalhavari når Stortinget etter hvert gir etter for presset og innfører det.

Menn kan ikke voldtas av en kvinne når man legger til grunn en fornuftig bruk av voldtektsbegrepet.
Gjesp. Sex med folk som sover, uten å ha innhentet samtykke, er selvsagt voldtekt. Har alltid vært det, kommer alltid til å være det. Uavhengig av hvilket kjønn både gjerningsperson og offer er. Så enkelt og greit er det.
Hvor i straffebestemmelsen om voldtekt står det noe som helst om samtykke? Korrekt, det gjør ikke det.
Du med flere i denne tråden er så hjernevasket av propaganden fra diverse feministgrupper, herunder Amnesty Norge og Anne Bitsch og så videre, at dere tror at den samtykkeparagrafen som disse feministene ønsker seg sånn at de enklere kan straffe flere menn, allerede er innført. Det er den ikke.

Blæh!
Sist redigert av Malm den tor sep 22, 2022 8:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

flourhouse skrev: tor sep 22, 2022 8:00 pm
Malm skrev: ons sep 21, 2022 8:09 am
Bustyvel skrev: ons sep 21, 2022 7:47 am

Altså - hva faen? At dette er voldtekt er jo hevet over enhver tvil. Voldtekten nærmest bagatelliseres jo av intervjuobjektet. Tenk om en mann skulle blitt intervjuet på samme måte? Hva om den som ble voldtatt kjenner seg igjen, og ser dette på trykk?
Dette var ikke en voldtekt med mindre du velger en definisjon på voldtekt som er helt absurd. Det skal her bemerkes at loven legger opp til noen absurde vurderinger siden loven etter siste lovendring jo er helt latterlig.
Det er ingen grunn til at denne oppdiktede Silje-personen skal straffes, siden de oppdiktede handlingene hennes uansett ikke ville skadet en mann eller hatt noen negative konsekvenser for han.
Saken er diktet opp av feminister som ønsker en såkalt samtykkelov, hvilket vil være et juridisk totalhavari når Stortinget etter hvert gir etter for presset og innfører det.

Menn kan ikke voldtas av en kvinne når man legger til grunn en fornuftig bruk av voldtektsbegrepet.
Gjesp. Sex med folk som sover, uten å ha innhentet samtykke, er selvsagt voldtekt. Har alltid vært det, kommer alltid til å være det. Uavhengig av hvilket kjønn både gjerningsperson og offer er. Så enkelt og greit er det.
Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende? Må man være gift eller ha samboerkontrakt for at det skal være ok, eller må man innhente samtykke hver gang da også?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Malm skrev: tor sep 22, 2022 7:57 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 7:26 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 6:27 pm

Det går opp for meg at du ikke skjønner poenget. Enten fordi du rett og slett ikke har intelligensen som skal til, eller fordi du er ideologisk knyttet fast til dette standpunktet som du forfekter. Det har du vist over flere innlegg. Du kan vente at Knaberaps kommer og smisker med deg nå men det driter jeg loddrett i. Du er en ekstremt dårlig debattant som fremstår som om du ikje evner å tenke en eneste selvstendig tanke.

Du skriver at det finnes er masse eksempler på at kvinner voldtar menn. Det gjør det ikke. Det finnes noen veldi, veldig få dommer der kvinner er dømt for voldtekt av menn. Under 5 i Norge noensinne faktisk. Disse veldig få dommene er likevel ikke noe bevis for at kvinner faktisk kan voldta menn. Det er bevis for at denne type anklager mot kvinner er så uvanlige og bisarre og lite troverdige at forekomsten best kan sammenlignes med big-foot og Loch ness-monster bevitnelser. Altså så uvanlige at oppegående mennesker ikke finner dem troverdige overhodet.
Jeg gir katta i om det er en kvinne eller mann som sover,
Ja dette har du gjentatt flere ganger nå. Jeg forstår at du ikke tror det er forskjell på menn og kvinner, så derfor er hele utgangspunktet ditt feil
Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:21 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 7:57 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 7:26 pm

Jeg gir katta i om det er en kvinne eller mann som sover,
Ja dette har du gjentatt flere ganger nå. Jeg forstår at du ikke tror det er forskjell på menn og kvinner, så derfor er hele utgangspunktet ditt feil
Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?
"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:30 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:21 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 7:57 pm

Ja dette har du gjentatt flere ganger nå. Jeg forstår at du ikke tror det er forskjell på menn og kvinner, så derfor er hele utgangspunktet ditt feil
Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?
"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.
Både politiet og SSB er uenig med deg.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:31 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:30 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:21 pm

Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?
"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.
Både politiet og SSB er uenig med deg.
Nei det er de ikke.

Og for øvrig er ikke transkvinner kvinner. Transkvinner er menn.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:39 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:31 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:30 pm

"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.
Både politiet og SSB er uenig med deg.
Nei det er de ikke.

Og for øvrig er ikke transkvinner kvinner. Transkvinner er menn.
Jeg har gitt deg kilder i tråden på at de faktisk er det. Det virker som du ikke har lest de, eventuelt ikke har forstått kildene.

Jeg har heller aldri skrevet transkvinner, jeg har skrevet transpersoner. Igjen forsøker du å arrestere meg på noe uten belegg. Ei heller er det dette "diskusjonen" handler om.

BigJilm
Innlegg: 310

Legg inn av BigJilm »

Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:42 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:39 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:31 pm

Både politiet og SSB er uenig med deg.
Nei det er de ikke.

Og for øvrig er ikke transkvinner kvinner. Transkvinner er menn.
Jeg har gitt deg kilder i tråden på at de faktisk er det. Det virker som du ikke har lest de, eventuelt ikke har forstått kildene.

Jeg har heller aldri skrevet transkvinner, jeg har skrevet transpersoner. Igjen forsøker du å arrestere meg på noe uten belegg. Ei heller er det dette "diskusjonen" handler om.
Dette var interessant! Takk for at du bringer frem faktiske tall. Hvor ligger denne statistikken til SSB eller politiet på at kvinner voldtar menn ukentlig sa du? kan du legge det ut her, på forhånd takk.

Sid

Legg inn av Sid »

Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:30 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:21 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 7:57 pm

Ja dette har du gjentatt flere ganger nå. Jeg forstår at du ikke tror det er forskjell på menn og kvinner, så derfor er hele utgangspunktet ditt feil
Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?
"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.
Hva er egentlig poenget med å sitte og trolle her inne ? Tror du egentlig på det du selv skriver ?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Maxus5 skrev: tor sep 22, 2022 1:46 pm

Vel, det ser nå ut som kvinner har mer kontroll på følelsene sine enn menn. Siden det er en del voldtekter og de fleste drap blir begått av menn.
En hver som har omgått kvinner mer en dag i livet skjønner at kvinners følelseliv strekker seg langt lenger enn menn. Både positive følelser og negative følelser. Menn begår mer kriminalitet pga at menn er mer agressive og er generelt fysisk sterkere enn kvinner. Menn kan oftere løse sine problemer med fysiske konfrentasjoner eller trusler om dette mens kvinner kan bruke rykter, ord, tegn og hint og sosial kontroll som slår hardt ned på andre kvinner. DEt er biologiske årsaker til at det er flest menn i fengsel og flest kvinner hos psykologen.
??? Dette kan du da ikke tro på selv engang? Kan ikke se at skambanking eller drap, er løsning på problemer..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm
flourhouse skrev: tor sep 22, 2022 8:00 pm
Gjesp. Sex med folk som sover, uten å ha innhentet samtykke, er selvsagt voldtekt. Har alltid vært det, kommer alltid til å være det. Uavhengig av hvilket kjønn både gjerningsperson og offer er. Så enkelt og greit er det.
Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Nei, nå ble det mye tull og tøys her. Tråden handler om de som blir utsatt for uønsket sex når de sover.

Selv om du mener at det er en "ektefølte gave", så behøver det nødvendigvis oppfattes som det samme av motparten.

Folk flest skjønner da at det er ikke greit å forgripe seg på personer som sover. Og personer som gjør det, mangler totalt empati for andre mennesker som vil bare sove. Men for sånne personer så er det "meg, meg, meg" og mine behov som trumfer alt annet.. Fullstendig mangel på selvkontroll!

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malm skrev: tor sep 22, 2022 8:30 pm
Crynix skrev: tor sep 22, 2022 8:21 pm
Malm skrev: tor sep 22, 2022 7:57 pm

Ja dette har du gjentatt flere ganger nå. Jeg forstår at du ikke tror det er forskjell på menn og kvinner, så derfor er hele utgangspunktet ditt feil
Nei, din mening samsvarer bare ikke med hva som blir definert som en sovevoldtekt.

Ønsker du å kommentere det faktum at voldtekter begått av kvinner (og transpersoner) foregår i snitt ukentlig her til lands?
"Definert som sovevoldtekt". Du er nå morsom!

Ja jeg kan kommentere og fortelle deg at det du hevder er et "faktum" på ingen måte er det. Kvinner voldtar rett og slett ikke menn hvilket også har støtte i all mulig statistikk.
Du begynte så bra i begynnelsen av tråden..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Hvorfor reagerer ikke dere moderatorer på den åpenbare dobbeltnickeren i tråden her? Det er jo det første som møter en når vi klikker inn på "regler".

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Bustyvel skrev: ons sep 21, 2022 7:47 am Jeg ble lettere sjokkert over å lese saken, og vinklingen den virker å ha. Vi får lese et intervju med "Silje", hvor hun legger frem og forklarer seg. Det virker nærmest som man skal føle sympati med "Silje" og hele situasjonen. Om det er meningen med at man skal få fjernet tabu rundt det at også menn kan bli voldtatt, mener jeg dette er fullstendig skivebom. Denne saken vil heller ha motsatt effekt.
Enig. Det jeg satt igjen med etter denne saken var "Stakkars meg som plutselig endte opp som en overgriper. Alle trodde det bare var menn som kunne voldta, men her er jeg, en kvinne, plutselig i den samme, forferdelige situasjonen. Jeg må for alltid leve med at jeg har voldtatt noen."

La oss tenne et lys for stakkars, kvinnelige overgripere, liksom.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

tomi skrev: fre sep 23, 2022 12:21 am
Bustyvel skrev: ons sep 21, 2022 7:47 am Jeg ble lettere sjokkert over å lese saken, og vinklingen den virker å ha. Vi får lese et intervju med "Silje", hvor hun legger frem og forklarer seg. Det virker nærmest som man skal føle sympati med "Silje" og hele situasjonen. Om det er meningen med at man skal få fjernet tabu rundt det at også menn kan bli voldtatt, mener jeg dette er fullstendig skivebom. Denne saken vil heller ha motsatt effekt.
Enig. Det jeg satt igjen med etter denne saken var "Stakkars meg som plutselig endte opp som en overgriper. Alle trodde det bare var menn som kunne voldta, men her er jeg, en kvinne, plutselig i den samme, forferdelige situasjonen. Jeg må for alltid leve med at jeg har voldtatt noen."

La oss tenne et lys for stakkars, kvinnelige overgripere, liksom.
Denne historien hennes er bare noe som surrer i hennes eget hode. For hvis man leser hele artikkelen, så vil de fleste skjønne at det henger ikke på greip. Og ikke noe vondt ment om folk som må ha psykiatrisk hjelp, men det er nok en grunn til at hun går til psykolog.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pfrog567 skrev: tor sep 22, 2022 11:43 pm
Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm
flourhouse skrev: tor sep 22, 2022 8:00 pm
Gjesp. Sex med folk som sover, uten å ha innhentet samtykke, er selvsagt voldtekt. Har alltid vært det, kommer alltid til å være det. Uavhengig av hvilket kjønn både gjerningsperson og offer er. Så enkelt og greit er det.
Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Nei, nå ble det mye tull og tøys her. Tråden handler om de som blir utsatt for uønsket sex når de sover.

Selv om du mener at det er en "ektefølte gave", så behøver det nødvendigvis oppfattes som det samme av motparten.

Folk flest skjønner da at det er ikke greit å forgripe seg på personer som sover. Og personer som gjør det, mangler totalt empati for andre mennesker som vil bare sove. Men for sånne personer så er det "meg, meg, meg" og mine behov som trumfer alt annet.. Fullstendig mangel på selvkontroll!
Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

pfrog567 skrev: tor sep 22, 2022 11:30 pm
Maxus5 skrev: tor sep 22, 2022 1:46 pm

Vel, det ser nå ut som kvinner har mer kontroll på følelsene sine enn menn. Siden det er en del voldtekter og de fleste drap blir begått av menn.
En hver som har omgått kvinner mer en dag i livet skjønner at kvinners følelseliv strekker seg langt lenger enn menn. Både positive følelser og negative følelser. Menn begår mer kriminalitet pga at menn er mer agressive og er generelt fysisk sterkere enn kvinner. Menn kan oftere løse sine problemer med fysiske konfrentasjoner eller trusler om dette mens kvinner kan bruke rykter, ord, tegn og hint og sosial kontroll som slår hardt ned på andre kvinner. DEt er biologiske årsaker til at det er flest menn i fengsel og flest kvinner hos psykologen.
??? Dette kan du da ikke tro på selv engang? Kan ikke se at skambanking eller drap, er løsning på problemer..
Jo. Menn er oftere innvolvert i kriminalitet, vold og drap fordi menn er statistisk sett mer agressive. Menn løser oftere sine problemer med fysisk konfrontasjon eller antydning, trussel eller tegn på at fysisk konfrontasjon er neste trekk. Alle menn vet at i en krangel med en annen mann så er fysisk konfrontasjon et alternativ. Det er derfor menn vet å regulere sin atferd når de er i konflikt med en mann. Er man i konflikt med en kvinne så blir mange menn rådville fordi hun kan være ufin, agressiv og selv gå fysisk til verks uten at man som mann har noe neste nivå å ta konflikten på. Menns fysiske styrke og agressivitet er avgjørende for at menn er de som oftest havner i situasjoner der vold skjer. Kvinner har ikke samme potensiale og natur til dette å derfor skjer det sjeldnere.

Jeg påpeker at dette skjer. Det vil ikke si at jeg ønsker dette skal skje.

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 395

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.
I følge straffelovens §291b, er det å ha "seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen" voldtekt. En som sover regnes vel som ute av stand til å motsette seg handlingen.
Dette gjelder uansett om det skjer i et ekteskap, samboerskap, i datingfasen eller med en tilfeldig person du møtte natt til lørdag.

Så er det jo også et spørsmål om hva partneren synes er greit. Her er det individuelt; noen synes det er deilig, andre føler det som et overgrep. En partner som synes det er deilig å bli vekket på denne måten, vil neppe slå deg i huet med rødboka.
Det kan jo være lurt å prøve å finne ut hvor partnerens grenser går på dette feltet først...

Moist

Legg inn av Moist »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am
pfrog567 skrev: tor sep 22, 2022 11:43 pm
Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm

Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Nei, nå ble det mye tull og tøys her. Tråden handler om de som blir utsatt for uønsket sex når de sover.

Selv om du mener at det er en "ektefølte gave", så behøver det nødvendigvis oppfattes som det samme av motparten.

Folk flest skjønner da at det er ikke greit å forgripe seg på personer som sover. Og personer som gjør det, mangler totalt empati for andre mennesker som vil bare sove. Men for sånne personer så er det "meg, meg, meg" og mine behov som trumfer alt annet.. Fullstendig mangel på selvkontroll!
Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.
Om motparten synes det er greit så er det jo greit, men om man ikke vet hva motparten synes så må man jo godta en forhøyet risiko for at vedkommende faktisk ikke synes dette er greit.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende? Må man være gift eller ha samboerkontrakt for at det skal være ok, eller må man innhente samtykke hver gang da også?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Strengt talt så gjør du det ja. Per definisjon voldtar du han selv om han sier det er greit også, men du slipper straff for voldtekten takket være ulovfestede regler om samtykke til straffbar handling.

Og man kan fort ha en dårlig sak selv om personen samtykker før han sovner, dersom han angrer etterpå og sier at det ikke var greit likevel.

YxZeC

Legg inn av YxZeC »

Enig med hva som ser ut til å være mindretallet her. Historien hennes gir lite mening, om hun da ikke i sitt eget hode har diktet opp noe som gjør det lettere å akseptere at han ikke lenger ville ha kontakt med henne. Antakelig hadde ikke denne mannen planlagt å dele livet med henne, men var hypp på noe der og da siden han først var naken i senga med henne.
Synes det virker helt usannsynlig at han skal ha tatt skade av å få "god behandling" av en han la seg naken ned med.

Queenie skulle fått lov å vekke meg hver natt med sånn behandling, dette er helt topp spør du meg. Å vekkes sånn er for meg en veldig positiv opplevelse. Kjør på videre. Men dette skjønner du jo sikkert selv. Du går antakelig ikke rundt og vekker helt tilfeldige folk på denne måten (selv om sannsynligheten for at dette hadde vært likt av mannlig mottaker er temmelig stor likevel.)

Det blir noe helt annet for meg om sovevoldtekt utføres på en som ikke har hatt noen intensjoner om å ha sex med denne. Altså at man blir avkledd, eller at den utførende part "trenger seg inn" i rommet der den andre sover naken. Men altså, jeg uttaler meg ikke som noen jurist, bare iht min rettsfølelse.

Kjenner man vedkommende fra før, er på tidspunktet sammen, har hatt sex før, og man er nakne sammen, synes jeg det blir helt fjollete å snakke om voldtekt. Ærlig talt. Kanskje man ikke hadde lyst der og da, men er noen stor skade skjedd? Nei. Bit det i deg, eller gi beskjed om at dette ikke kan skje igjen. Sånt kan og bør man bli enige om, dersom noen mot formodning ikke liker at ens kjære prøver å tilfredsstille om natten.

Jeg er også enig i at som mann bør man være mer forsiktig på dette feltet enn som kvinne. Kanskje det ikke burde vært sånn, men sånn er det bare.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Godt det finnes noen vettuge menn igjen som ikke har blitt helt mentalt hjernevasket.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 2:02 pm
Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende? Må man være gift eller ha samboerkontrakt for at det skal være ok, eller må man innhente samtykke hver gang da også?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Strengt talt så gjør du det ja. Per definisjon voldtar du han selv om han sier det er greit også, men du slipper straff for voldtekten takket være ulovfestede regler om samtykke til straffbar handling.

Og man kan fort ha en dårlig sak selv om personen samtykker før han sovner, dersom han angrer etterpå og sier at det ikke var greit likevel.
Men når mannen ikke vil hevde seg voldtatt, har jeg da voldtatt vedkommende?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Moist skrev: fre sep 23, 2022 1:44 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am
pfrog567 skrev: tor sep 22, 2022 11:43 pm

Nei, nå ble det mye tull og tøys her. Tråden handler om de som blir utsatt for uønsket sex når de sover.

Selv om du mener at det er en "ektefølte gave", så behøver det nødvendigvis oppfattes som det samme av motparten.

Folk flest skjønner da at det er ikke greit å forgripe seg på personer som sover. Og personer som gjør det, mangler totalt empati for andre mennesker som vil bare sove. Men for sånne personer så er det "meg, meg, meg" og mine behov som trumfer alt annet.. Fullstendig mangel på selvkontroll!
Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.
Om motparten synes det er greit så er det jo greit, men om man ikke vet hva motparten synes så må man jo godta en forhøyet risiko for at vedkommende faktisk ikke synes dette er greit.
De fleste går ikke inn i den type relasjoner uten at man vet hvor man står og hvor grensene går, men man dreper jo all romantikk ved å måtte spørre om lov til alt mulig. Helt uaktuelt!

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:17 pm
Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 2:02 pm
Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende? Må man være gift eller ha samboerkontrakt for at det skal være ok, eller må man innhente samtykke hver gang da også?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Strengt talt så gjør du det ja. Per definisjon voldtar du han selv om han sier det er greit også, men du slipper straff for voldtekten takket være ulovfestede regler om samtykke til straffbar handling.

Og man kan fort ha en dårlig sak selv om personen samtykker før han sovner, dersom han angrer etterpå og sier at det ikke var greit likevel.
Men når mannen ikke vil hevde seg voldtatt, har jeg da voldtatt vedkommende?
Ifølge definisjonen i straffeloven er det en voldtekt når man har seksuell omgang med noen som sover. Hvorvidt personen selv mener seg voldtatt er ikke av betydning for denne definisjonen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:16 pm Godt det finnes noen vettuge menn igjen som ikke har blitt helt mentalt hjernevasket.
Man er da ikke hjernevasket fordi man kan lese, tolke og forstå en lovtekst...
:roll:

Moist

Legg inn av Moist »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:19 pm
Moist skrev: fre sep 23, 2022 1:44 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am

Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.
Om motparten synes det er greit så er det jo greit, men om man ikke vet hva motparten synes så må man jo godta en forhøyet risiko for at vedkommende faktisk ikke synes dette er greit.
De fleste går ikke inn i den type relasjoner uten at man vet hvor man står og hvor grensene går, men man dreper jo all romantikk ved å måtte spørre om lov til alt mulig. Helt uaktuelt!
Om man vet hvor grensene går med hverandre så har jo ingen bestridt at dette er helt innafor. Situasjonen her er jo snakk om personer som ikke har den relasjonen med hverandre.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Moist skrev: fre sep 23, 2022 5:18 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:19 pm
Moist skrev: fre sep 23, 2022 1:44 pm

Om motparten synes det er greit så er det jo greit, men om man ikke vet hva motparten synes så må man jo godta en forhøyet risiko for at vedkommende faktisk ikke synes dette er greit.
De fleste går ikke inn i den type relasjoner uten at man vet hvor man står og hvor grensene går, men man dreper jo all romantikk ved å måtte spørre om lov til alt mulig. Helt uaktuelt!
Om man vet hvor grensene går med hverandre så har jo ingen bestridt at dette er helt innafor. Situasjonen her er jo snakk om personer som ikke har den relasjonen med hverandre.
Nå er det vitterlig flere her som mener at man må be om samtykke på forhånd uansett og at det regnes som voldtekt selv i nære relasjoner.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Henningsen skrev: fre sep 23, 2022 4:35 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:16 pm Godt det finnes noen vettuge menn igjen som ikke har blitt helt mentalt hjernevasket.
Man er da ikke hjernevasket fordi man kan lese, tolke og forstå en lovtekst...
:roll:
Stråmannsargumentasjon. Det er helt normalt å ta på hverandre i nære relasjoner, også når man sover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»