«Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Svar
Texas_John

Re: «Silje» voldtok en mann: – Jeg er flau over at jeg ikke visste bedre

Legg inn av Texas_John »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 8:23 pm Oki, la oss kalle det "voldtekt" da dersom det er samtykke.
Et annet interessant spørsmål er i hvilken grad man i det hele tatt kan legge til grunn at man på forhånd kan samtykke til at man skal kunne utsettes for seksuell omgang når man sover. Som mann som er vant til å tenke lovlighet ved enhver interaksjon med kvinner ser jeg bare potensielle gigantiske problemer, men fra et kvinneperspektiv er det sikkert helt uproblematisk.

Jeg tviler på at det holder i retten dersom man sier at «jammen hun samtykket til at jeg kunne ha sex med henne når hun sov» eller «vi har gjort det flere ganger tidligere» dersom hun angrer eller blir bitter, og saken går til retten.

Jeg har alltid anbefalt de jeg kjenner om å ta lydopptak av hele seansen for de du ikke har fast forhold med, og aldri gjøre det med noen som er synlig berusa. Har du sex med ei som angrer dagen etter og anmelder deg for voldtekt ryker du lett inn flere år i fengsel basert på hennes påstand alene.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:06 pm
Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 8:23 pm Oki, la oss kalle det "voldtekt" da dersom det er samtykke.
Et annet interessant spørsmål er i hvilken grad man i det hele tatt kan legge til grunn at man på forhånd kan samtykke til at man skal kunne utsettes for seksuell omgang når man sover. Som mann som er vant til å tenke lovlighet ved enhver interaksjon med kvinner ser jeg bare potensielle gigantiske problemer, men fra et kvinneperspektiv er det sikkert helt uproblematisk.

Jeg tviler på at det holder i retten dersom man sier at «jammen hun samtykket til at jeg kunne ha sex med henne når hun sov» eller «vi har gjort det flere ganger tidligere» dersom hun angrer eller blir bitter, og saken går til retten.

Jeg har alltid anbefalt de jeg kjenner om å ta lydopptak av hele seansen for de du ikke har fast forhold med, og aldri gjøre det med noen som er synlig berusa. Har du sex med ei som angrer dagen etter og anmelder deg for voldtekt ryker du lett inn flere år i fengsel basert på hennes påstand alene.
Haha, er det mulig..

Til info så er dette straffbart.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 9:11 pm Haha, er det mulig..

Til info så er dette straffbart.
Ja det er mulig, alt er mulig når noens ord kan rasere livet ditt og få deg låst inn i flere år. Hva er straffbart?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:06 pm Jeg har alltid anbefalt de jeg kjenner om å ta lydopptak av hele seansen for de du ikke har fast forhold med
Eller gjør som jeg har gjort noen ganger; ta frem videokameraet og filme deler av hyggen. Jeg har faktisk et tall på dette. 11 stykker har sagt ja, og 2 av dem kom tilbake på hendholdsvis 2 mnd. og 4 - 5 år etterpå for å be om å slette, noe jeg gjorde. 3 av dem ba om å få en kopi, mens ei ba meg sette på videoen på en fest med flere andre til stede. Resten hørte jeg ikke noe fra i den sammenhengen.

Å filme eller ta opptak i skjul er bedritent og ulovlig. Jeg har hatt mine runder med tilfeldige sexpartnere opp gjennom årene, og i dagens situasjon er det madammen som har mer dametekke enn meg, men snill som hun er så drypper det litt på meg også. Bokstavelig talt. Og jeg har aldri hatt denne redselen for å bli anklaget for noe fra noen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:23 pm
Eller gjør som jeg har gjort noen ganger; ta frem videokameraet og filme deler av hyggen. Jeg har faktisk et tall på dette. 11 stykker har sagt ja, og 2 av dem kom tilbake på hendholdsvis 2 mnd. og 4 - 5 år etterpå for å be om å slette, noe jeg gjorde. 3 av dem ba om å få en kopi, mens ei ba meg sette på videoen på en fest med flere andre til stede. Resten hørte jeg ikke noe fra i den sammenhengen.
Jeg savner trønderdamer

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

- Det var hyggelig å hilse på deg, sa kvinnen og anmeldte mannen for voldtekt

Kvinnens historien står i skarp kontrast til et lydopptak som eksisterer fra møtet mellom kvinnen og mannen hun mener voldtok ham. Dette lydopptaket gjør at hun nå er tiltalt for falsk forklaring.

Uten det beviset hadde han nok blitt fremstilt for varetektsfengsling, sa aktor Sturla Henriksbø i Oslo tingrett.
https://www.nettavisen.no/nyheter/det-v ... 95-8507579

Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ka9nen skrev: fre sep 23, 2022 9:24 pm Jeg savner trønderdamer
Skjønner jeg godt. De er rå. Samme gjelder damer fra Nord-Norge.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:27 pm Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.
Det er uansett bedritent og ulovlig. Sjansene for at man skal treffe på ei slik ei er minimale.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:31 pm
Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:27 pm Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.
Det er uansett bedritent og ulovlig. Sjansene for at man skal treffe på ei slik ei er minimale.
På hvilken måte er det ulovlig?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:28 pm
Ka9nen skrev: fre sep 23, 2022 9:24 pm Jeg savner trønderdamer
Samme gjelder damer fra Nord-Norge.
Har hørt at det omtales som å vinne i Lotto, men dette kan jeg lite om.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:35 pm På hvilken måte er det ulovlig?
Usikker på den, gitt. Mulig det er lov å filme, men ulovlig å dele.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 9:38 pm Har hørt at det omtales som å vinne i Lotto, men dette kan jeg lite om.
At de er vanskelig å få til køys, mener du?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:46 pm
Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:35 pm På hvilken måte er det ulovlig?
Usikker på den, gitt. Mulig det er lov å filme, men ulovlig å dele.
Men jeg er ikke usikker. Det er fullstendig lovlig med skjult lydopptak så lenge du selv er en del av samtalen som tas opp.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 10:08 pm Det er fullstendig lovlig med skjult lydopptak så lenge du selv er en del av samtalen som tas opp.
Det stemmer nok. Jeg tenkte konsekvent på video. Jeg er mer videomann enn lydmann for å si det slik.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Knaberaps skrev: fre sep 23, 2022 9:57 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 9:38 pm Har hørt at det omtales som å vinne i Lotto, men dette kan jeg lite om.
At de er vanskelig å få til køys, mener du?
Hvis du er av den oppfatningen av at et enkelt ligg er som å vinne i Lotto så skal du få ha den oppfatningen du har :)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:28 pm Hvis du er av den oppfatningen av at et enkelt ligg er som å vinne i Lotto så skal du få ha den oppfatningen du har :)
På ingen måte, jeg skjønte bare ikke hva du mente. Derfor spørsmålet...

Sid

Legg inn av Sid »

Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:27 pm - Det var hyggelig å hilse på deg, sa kvinnen og anmeldte mannen for voldtekt

Kvinnens historien står i skarp kontrast til et lydopptak som eksisterer fra møtet mellom kvinnen og mannen hun mener voldtok ham. Dette lydopptaket gjør at hun nå er tiltalt for falsk forklaring.

Uten det beviset hadde han nok blitt fremstilt for varetektsfengsling, sa aktor Sturla Henriksbø i Oslo tingrett.
https://www.nettavisen.no/nyheter/det-v ... 95-8507579

Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.
Kvinner som dette burde ikke få gå løs i samfunnet

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Sid skrev: fre sep 23, 2022 10:41 pm Kvinner som dette burde ikke få gå løs i samfunnet
De er i det minste løs...

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Sid skrev: fre sep 23, 2022 10:41 pm
Texas_John skrev: fre sep 23, 2022 9:27 pm - Det var hyggelig å hilse på deg, sa kvinnen og anmeldte mannen for voldtekt

Kvinnens historien står i skarp kontrast til et lydopptak som eksisterer fra møtet mellom kvinnen og mannen hun mener voldtok ham. Dette lydopptaket gjør at hun nå er tiltalt for falsk forklaring.

Uten det beviset hadde han nok blitt fremstilt for varetektsfengsling, sa aktor Sturla Henriksbø i Oslo tingrett.
https://www.nettavisen.no/nyheter/det-v ... 95-8507579

Tipper han er glad for at han hadde en vane med å ta lydopptak.
Kvinner som dette burde ikke få gå løs i samfunnet
Absolutt ikke, men dessverre er ikke dette eksempelet enestående: Lydopptak reddet mann fra falsk voldtetsanklage https://rett24.no/articles/lydopptak-re ... ere-straff Hvor mange slike saker hvor personen ikke tok lydopptak og fikk livet sitt rasert kan man jo bare spekulere i. Kvinner får 150-200k i voldsoffererstatning når de hevder seg voldtatt, så for mange er dette en enkel måte å tjene raske penger på. Å ta lydopptak er etter min mening like viktig som å bruke annen beskyttelse.

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am
pfrog567 skrev: tor sep 22, 2022 11:43 pm
Queenie skrev: tor sep 22, 2022 8:10 pm

Så om jeg vekker en mann som sover i min seng med en blow job så voldtar jeg vedkommende?

Den mannen som hevder seg voldtatt av min svært ektefølte gave kan dra til pises, meg får han iallfall aldri se igjen.
Nei, nå ble det mye tull og tøys her. Tråden handler om de som blir utsatt for uønsket sex når de sover.

Selv om du mener at det er en "ektefølte gave", så behøver det nødvendigvis oppfattes som det samme av motparten.

Folk flest skjønner da at det er ikke greit å forgripe seg på personer som sover. Og personer som gjør det, mangler totalt empati for andre mennesker som vil bare sove. Men for sånne personer så er det "meg, meg, meg" og mine behov som trumfer alt annet.. Fullstendig mangel på selvkontroll!
Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.

Dette handler selvsagt om forståelsen man har av hva partneren synes er ok. Hvis man vet at dette er helt ok, så er det ingen problem. Noe kvinnen, som denne saken dreier seg om, neppe hadde kontroll på.

Champis

Legg inn av Champis »

YxZeC skrev: fre sep 23, 2022 3:14 pm Enig med hva som ser ut til å være mindretallet her. Historien hennes gir lite mening, om hun da ikke i sitt eget hode har diktet opp noe som gjør det lettere å akseptere at han ikke lenger ville ha kontakt med henne. Antakelig hadde ikke denne mannen planlagt å dele livet med henne, men var hypp på noe der og da siden han først var naken i senga med henne.
Synes det virker helt usannsynlig at han skal ha tatt skade av å få "god behandling" av en han la seg naken ned med.

Queenie skulle fått lov å vekke meg hver natt med sånn behandling, dette er helt topp spør du meg. Å vekkes sånn er for meg en veldig positiv opplevelse. Kjør på videre. Men dette skjønner du jo sikkert selv. Du går antakelig ikke rundt og vekker helt tilfeldige folk på denne måten (selv om sannsynligheten for at dette hadde vært likt av mannlig mottaker er temmelig stor likevel.)

Det blir noe helt annet for meg om sovevoldtekt utføres på en som ikke har hatt noen intensjoner om å ha sex med denne. Altså at man blir avkledd, eller at den utførende part "trenger seg inn" i rommet der den andre sover naken. Men altså, jeg uttaler meg ikke som noen jurist, bare iht min rettsfølelse.

Kjenner man vedkommende fra før, er på tidspunktet sammen, har hatt sex før, og man er nakne sammen, synes jeg det blir helt fjollete å snakke om voldtekt. Ærlig talt. Kanskje man ikke hadde lyst der og da, men er noen stor skade skjedd? Nei. Bit det i deg, eller gi beskjed om at dette ikke kan skje igjen. Sånt kan og bør man bli enige om, dersom noen mot formodning ikke liker at ens kjære prøver å tilfredsstille om natten.

Jeg er også enig i at som mann bør man være mer forsiktig på dette feltet enn som kvinne. Kanskje det ikke burde vært sånn, men sånn er det bare.

1. Som de andre meningsfellene dine, så synser du bare om mannens intensjoner og hva han ønsket/ikke ønsket. Noe som ikke hører hjemme i en prinsipiell diskusjon om hun har gjort noe galt eller ikke. Om noe - så kan du/dere jo først og fremst ta innover deg/dere hva én av personene som faktisk var tilstede i situasjonen faktisk sier om dette. Hun mener selv at hun har gjort noe galt.

2. Som Queenie, så legger du også fram, og bruker som argument dine egne preferanser og hva du synes er greit. Som også har null verdi i denne diskusjonen.

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:16 pm Godt det finnes noen vettuge menn igjen som ikke har blitt helt mentalt hjernevasket.

Hvordan hjernevasket tenker du at de som er uenige med deg er? Hva gjør dem til hjernevasket? At de støtter lovverket?

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:19 pm
Moist skrev: fre sep 23, 2022 1:44 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 10:31 am

Hehe. Selv om det påvirker meg positivt så handler vel å gi en bj aller minst om meg selv? 🤣 Hvis det var målet hadde handlingen vært en helt annen, men jeg skjønner vi er forskjellige.

Jeg registrerer at ingen klarer å svare meg her, er det slik at man aldri burde vekke noen som sover med en seksuell handling? Eller holder det at man er gift/samboende? Er det helt bannlyst i datingfasen og perioder hvor man er veldig seksuelt aktive? Setter pris om om noen kan svare meg på dette.
Om motparten synes det er greit så er det jo greit, men om man ikke vet hva motparten synes så må man jo godta en forhøyet risiko for at vedkommende faktisk ikke synes dette er greit.
De fleste går ikke inn i den type relasjoner uten at man vet hvor man står og hvor grensene går, men man dreper jo all romantikk ved å måtte spørre om lov til alt mulig. Helt uaktuelt!

Hel saken her dreier seg om to stk som sannsynligvis ikke hadde en slik relasjon.

Du har for øvrig en merkelig fasit på hva romantikk dreier seg om.

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 5:39 pm
Moist skrev: fre sep 23, 2022 5:18 pm
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 4:19 pm

De fleste går ikke inn i den type relasjoner uten at man vet hvor man står og hvor grensene går, men man dreper jo all romantikk ved å måtte spørre om lov til alt mulig. Helt uaktuelt!
Om man vet hvor grensene går med hverandre så har jo ingen bestridt at dette er helt innafor. Situasjonen her er jo snakk om personer som ikke har den relasjonen med hverandre.
Nå er det vitterlig flere her som mener at man må be om samtykke på forhånd uansett og at det regnes som voldtekt selv i nære relasjoner.

Jeg har ikke sett noen som mener at du må be om samtykke. Men i en relasjon man har med en person over tid, så er det stort sett ganske enkelt å finne ut hva vedkommende synes er ok og ikke.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg får se om jeg gidder å sitere alt som har blitt sagt her i tråden, men flere har da vitterlig skrevet at man må be partner om samtykke og mer til, her skal man vel kanskje helst sove på separate soverom også ifølge noen.

Det finnes ikke noen tvil om hva som er rett og galt i situasjoner med fremmede og hvor ene part er ute av stand til å motsette seg noe som helst, men siden jeg verken har lyst til å oppleve det elelr frivillig utsette meg for noe sånt så tar jeg forholdsregler som gjør at det aldri kan skje.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Det er ikke noe nytt for oss menn at voldtektsspøkelset er noe vi må ha i tankene hele tiden. Bitre kvinner som føler at de har blitt brukt for sex eller har vært utro og angrer er villige til å gjøre mye for å gjenopprette skaden.

Og enda verre blir det når de får presset gjennom en ny samtykkelov. Hele målet med loven er å få dømt enda flere menn for voldtekt, enda enklere.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: lør sep 24, 2022 11:21 am Det er ikke noe nytt for oss menn at voldtektsspøkelset er noe vi må ha i tankene hele tiden. Bitre kvinner som føler at de har blitt brukt for sex eller har vært utro og angrer er villige til å gjøre mye for å gjenopprette skaden.

Og enda verre blir det når de får presset gjennom en ny samtykkelov. Hele målet med loven er å få dømt enda flere menn for voldtekt, enda enklere.
Hvor finner du alle disse nepeskrellene?

YxZeC

Legg inn av YxZeC »

Champis skrev: fre sep 23, 2022 11:10 pm

1. Som de andre meningsfellene dine, så synser du bare om mannens intensjoner og hva han ønsket/ikke ønsket. Noe som ikke hører hjemme i en prinsipiell diskusjon om hun har gjort noe galt eller ikke. Om noe - så kan du/dere jo først og fremst ta innover deg/dere hva én av personene som faktisk var tilstede i situasjonen faktisk sier om dette. Hun mener selv at hun har gjort noe galt.

2. Som Queenie, så legger du også fram, og bruker som argument dine egne preferanser og hva du synes er greit. Som også har null verdi i denne diskusjonen.
Det stemmer. Når man snakker om sin rettsfølelse, så er det en synsing om en lovtekst og utførelse av den, basert på den enkeltes følelser.

Det er jo greit å vite at noens rettsfølelse er helt irrelevant i denne tråden. Da er det sikkert greit å takke for seg.

For øvrig er lovtekster allerede basert på noens synsing. De har ikke oppstått fra noe guddommelig.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: lør sep 24, 2022 11:24 am Hvor finner du alle disse nepeskrellene?
Har aldri blitt anklaget for noe så sånn sett har jeg vel ikke vært så uheldig at jeg har funnet dem enda.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: lør sep 24, 2022 11:54 am
Queenie skrev: lør sep 24, 2022 11:24 am Hvor finner du alle disse nepeskrellene?
Har aldri blitt anklaget for noe så sånn sett har jeg vel ikke vært så uheldig at jeg har funnet dem enda.
Ganske uheldig har du vel vært siden du har så dårlig inntrykk av kvinner flest?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»