Nord Stream sabotert?

Svar
Cabal

Re: Nord Stream sabotert?

Legg inn av Cabal »

Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:32 pm Jeg har hele talen hans og det eneste punktet det er "sitert" latter fra forsamlingen på er
Man ler av klovner uansett hva de sier. Trump skal man le av, han er den komplette idiot. Sier han noe "korrekt", så har han bare forsnakket seg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Neptun skrev: tir sep 27, 2022 7:47 pm
Disse grønne idiotene og velgerne deres må gjerne fryse for min del.
Det går utover uskyldige mennesker som verken har hatt noe med politiske avgjørelser, eller har forutsetninger til å forstå konsekvensene av politikken. Det samme skrev jeg under covid når enkelte snakket slik om vaksinemotstandere, vi kan gjerne kritisere politikere for å ha tatt dårlige valg (og enkelte ganger kyniske valg mot bedre vitne som noen politikere gjorde under Covid) - men å ønske andre mennesker smerte eller død er lavmål og viser hvilke menneskesyn man har.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:32 pm
daoooo skrev: tir sep 27, 2022 7:27 pm
Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:21 pm

Hvis det var Trump som sto på talerstolen så kan du banne på at 95% av forsamlingen sitter slik. Unntak: Israel og Micronesia.
Dumt å le når det han sa var fullstendig korrekt. Men du tar vel heller ti kniver i hjertet før du innrømmer det.
Jeg har hele talen hans og det eneste punktet det er "sitert" latter fra forsamlingen på er:

"Today, I stand before the United Nations General Assembly to share the extraordinary progress we’ve made.

In less than two years, my administration has accomplished more than almost any administration in the history of our country.

America’s — so true. (Laughter.) Didn’t expect that reaction, but that’s okay. (Laughter and applause.)"

https://uy.usembassy.gov/remarks-by-pre ... -assembly/

Men for Trump-tilhengere som deg er selvsagt løgn et helt legitimt virkemiddel.
Videoklippet bildet mitt er hentet fra er nå postet, så da kan du se det med egne øyne. Jeg behøver for øvrig ikke være Trump tilhenger fordi jeg mener at han arresterte Tysklands energipolitikk med rette. Og deres respons var hånsmile/le tilbake.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Cabal skrev: tir sep 27, 2022 8:03 pm
Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:32 pm Jeg har hele talen hans og det eneste punktet det er "sitert" latter fra forsamlingen på er
Man ler av klovner uansett hva de sier. Trump skal man le av, han er den komplette idiot. Sier han noe "korrekt", så har han bare forsnakket seg.
Når du påstår at alt han sier som er riktig, er en forsnakkelse, fordummer du bare debatten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

daoooo skrev: tir sep 27, 2022 8:26 pm
Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:32 pm
daoooo skrev: tir sep 27, 2022 7:27 pm

Dumt å le når det han sa var fullstendig korrekt. Men du tar vel heller ti kniver i hjertet før du innrømmer det.
Jeg har hele talen hans og det eneste punktet det er "sitert" latter fra forsamlingen på er:

"Today, I stand before the United Nations General Assembly to share the extraordinary progress we’ve made.

In less than two years, my administration has accomplished more than almost any administration in the history of our country.

America’s — so true. (Laughter.) Didn’t expect that reaction, but that’s okay. (Laughter and applause.)"

https://uy.usembassy.gov/remarks-by-pre ... -assembly/

Men for Trump-tilhengere som deg er selvsagt løgn et helt legitimt virkemiddel.
Videoklippet bildet mitt er hentet fra er nå postet, så da kan du se det med egne øyne. Jeg behøver for øvrig ikke være Trump tilhenger fordi jeg mener at han arresterte Tysklands energipolitikk med rette. Og deres respons var hånsmile/le tilbake.
Her kommer den klassiske "er ikke Trump-tilhenger" ja. Men tilfeldigvis går alt du skriver om han ut på å sette psykopaten i et gunstig lys. Sikkert helt tilfeldig.

Og i tilfellet du ikke har lagt merke til det, så hadde ikke Putin noen bedre venn enn han i verdenspolitikken. Med mulig unntak av Orban og Berlusconi.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 8:34 pm

Her kommer den klassiske "er ikke Trump-tilhenger" ja. Men tilfeldigvis går alt du skriver om han ut på å sette psykopaten i et gunstig lys.
Litt motsatt av hva du gjør da.

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Justice 97 skrev: tir sep 27, 2022 3:47 pm Høyskolelektor Ståle Ulriksen ved Sjøkrigsskolen tror lekkasjene på Nord Stream 1 dreier seg om russisk sabotasje. Jeg tror det er Russland som vil strupe forsyningen uten å si det, en såkalt ikke-attribuerbar handling, sier Ulriksen til E24.
Strupe hva ? Ingen av rørene er i bruk. Dessuten er det Russernes EGNE rør. De har selv stengt den ene pga "vedlikehold", den andre har aldri vært i bruk.
Hvorfor skal russerne ødelegge sine egne rør ?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

GoingKronos skrev: tir sep 27, 2022 8:10 pm
Neptun skrev: tir sep 27, 2022 7:47 pm
Disse grønne idiotene og velgerne deres må gjerne fryse for min del.
Det går utover uskyldige mennesker som verken har hatt noe med politiske avgjørelser, eller har forutsetninger til å forstå konsekvensene av politikken. Det samme skrev jeg under covid når enkelte snakket slik om vaksinemotstandere, vi kan gjerne kritisere politikere for å ha tatt dårlige valg (og enkelte ganger kyniske valg mot bedre vitne som noen politikere gjorde under Covid) - men å ønske andre mennesker smerte eller død er lavmål og viser hvilke menneskesyn man har.
"Smerte eller død" som du skriver i denne konteksten kvalifiserer deg fra å delta i debatten.
- når du ikke greier å være uenig uten å overdrive noe voldsomt eller tillegge andre noe de ikke har sagt eller skrevet.

Det som har vært min "gjenganger" er at Norge ikke skal betale prisen for andres idioti, herunder det svært dårlig planlagte grønne skifte. Men mulig du er mer enig med Støre og andre påtatte "altruister" som alltid viser hensyn til Europa lenge før Norge. Moralsk overlegne er dere - i egne øyne.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Blir verdenskrig ut av dette til slutt. Gi det ett år til så er vi der.

Jack

Legg inn av Jack »

Dapre skrev: tir sep 27, 2022 8:55 pm
Justice 97 skrev: tir sep 27, 2022 3:47 pm Høyskolelektor Ståle Ulriksen ved Sjøkrigsskolen tror lekkasjene på Nord Stream 1 dreier seg om russisk sabotasje. Jeg tror det er Russland som vil strupe forsyningen uten å si det, en såkalt ikke-attribuerbar handling, sier Ulriksen til E24.
Strupe hva ? Ingen av rørene er i bruk. Dessuten er det Russernes EGNE rør. De har selv stengt den ene pga "vedlikehold", den andre har aldri vært i bruk.
Hvorfor skal russerne ødelegge sine egne rør ?
For å spre kvalme og usikkerhet, vel. Spre frykt. Det er det en terrorstat gjør.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Tipper torpedo fra ubåt.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1984

Legg inn av Garindan »

newsflash skrev: tir sep 27, 2022 6:27 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir sep 27, 2022 6:13 pm Om man har lyst på gass nå så må man godkjenne NS2… Selvfølgelig Russland. Samtidig så kan de kalle det force majeur at de ikke leverer i NS1
Det har vel vært eksplosjoner på både NS1 og NS2, så en kan nok ikke bruke dette til å presse igjennom en godkjennelse av NS2.

Nå var jo gassen i NS1 uansett stanset på ubestemt tid, så jeg ser mer på dette som en advarsel på hva russerne har kapasitet til å gjennomføre.
Det hadde holdt med å sprenge enten ns1 eller 2 for å vise hva de har kapasitet til. I og med at begge ble sprengt så var nok hensikten en annen.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 8:34 pm
daoooo skrev: tir sep 27, 2022 8:26 pm
Folk_flesk skrev: tir sep 27, 2022 7:32 pm

Jeg har hele talen hans og det eneste punktet det er "sitert" latter fra forsamlingen på er:

"Today, I stand before the United Nations General Assembly to share the extraordinary progress we’ve made.

In less than two years, my administration has accomplished more than almost any administration in the history of our country.

America’s — so true. (Laughter.) Didn’t expect that reaction, but that’s okay. (Laughter and applause.)"

https://uy.usembassy.gov/remarks-by-pre ... -assembly/

Men for Trump-tilhengere som deg er selvsagt løgn et helt legitimt virkemiddel.
Videoklippet bildet mitt er hentet fra er nå postet, så da kan du se det med egne øyne. Jeg behøver for øvrig ikke være Trump tilhenger fordi jeg mener at han arresterte Tysklands energipolitikk med rette. Og deres respons var hånsmile/le tilbake.
Her kommer den klassiske "er ikke Trump-tilhenger" ja. Men tilfeldigvis går alt du skriver om han ut på å sette psykopaten i et gunstig lys. Sikkert helt tilfeldig.

Og i tilfellet du ikke har lagt merke til det, så hadde ikke Putin noen bedre venn enn han i verdenspolitikken. Med mulig unntak av Orban og Berlusconi.
Det var ikke jeg som ønsket å diskutere Trump, derfor jeg nøyde meg med bildet og ikke hele videoklippet. Dessverre var det en liten tekst under bildet som nevnte Trump, så dere kunne spore vekk debatten fra tysk arroganse og inkompetanse. Nivået ditt og andres gidder jeg ikke debattere videre på. Der slår du meg på erfaring, ha en god kveld.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Garindan skrev: tir sep 27, 2022 9:07 pm Det hadde holdt med å sprenge enten ns1 eller 2 for å vise hva de har kapasitet til. I og med at begge ble sprengt så var nok hensikten en annen.
Tja, for å vise kapasitet til å sprenge flere gassledninger samtidig, så holder det ikke med å sprenge en gassledning.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

1. Hva er poeng et med å sprenge sine egne rør?

2. Hvorfor ikke bare stenge røra ved å skrue av?

3. Hvorfor sprenge rør som allerede er stengt?

Jack

Legg inn av Jack »

PST slo alarm om økt trussel mot norsk olje og gass i mars. Regjeringen varsler at beredskapen økes.

Norge vil trenge bistand fra NATO om man skal klare å vokte alle ledninger og installasjoner på norsk sokkel.

https://www.aftenposten.no/verden/i/veO ... n-skjerpes

OrmenLange
Innlegg: 1807

Legg inn av OrmenLange »

B.E. skrev: tir sep 27, 2022 10:37 pm 1. Hva er poeng et med å sprenge sine egne rør?

2. Hvorfor ikke bare stenge røra ved å skrue av?

3. Hvorfor sprenge rør som allerede er stengt?
Vesten har sagt at de skal gjøre seg uavhengig av russisk gass innen kort tid. Kanskje Putin tenkte at det kan han fikse tvert, så får vi se hvordan det går...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

B.E. skrev: tir sep 27, 2022 10:37 pm 1. Hva er poeng et med å sprenge sine egne rør?

2. Hvorfor ikke bare stenge røra ved å skrue av?

3. Hvorfor sprenge rør som allerede er stengt?
Putin er ingen rasjonell aktør, men han vil vise styrke innad og spre frykt utad. Og vi ser jo hvordan vi nå tenker på om han kan bli å gjøre det samme med andre gassledninger eller oljeplattformer.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

B.E. skrev: tir sep 27, 2022 10:37 pm 1. Hva er poeng et med å sprenge sine egne rør?

2. Hvorfor ikke bare stenge røra ved å skrue av?

3. Hvorfor sprenge rør som allerede er stengt?
Nei si det..
Bilde



B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ok, så amerikanerne har gjort det? Like greit, da vet vi at ingen kryper for Putin.
Sist redigert av B.O.B. den ons sep 28, 2022 6:54 am, redigert 1 gang totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Jack_Daniels skrev: tir sep 27, 2022 10:44 pm PST slo alarm om økt trussel mot norsk olje og gass i mars. Regjeringen varsler at beredskapen økes.

Norge vil trenge bistand fra NATO om man skal klare å vokte alle ledninger og installasjoner på norsk sokkel.

https://www.aftenposten.no/verden/i/veO ... n-skjerpes
Tenk om høgresida ikkje hadde lagt ned Sjøheimevernet.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ja, for venstresiden har jo alltid vært så glad i Forsvaret. Det har de aldri trengt for russerne var jo våre venner.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

MRSA skrev: ons sep 28, 2022 6:52 am
Jack_Daniels skrev: tir sep 27, 2022 10:44 pm PST slo alarm om økt trussel mot norsk olje og gass i mars. Regjeringen varsler at beredskapen økes.

Norge vil trenge bistand fra NATO om man skal klare å vokte alle ledninger og installasjoner på norsk sokkel.

https://www.aftenposten.no/verden/i/veO ... n-skjerpes
Tenk om høgresida ikkje hadde lagt ned Sjøheimevernet.
Som gammel sjøheimeverner kan jeg bekrefte at vi har gode kunnskaper om beskyttelser av gassrørledninger, ja.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Noen lurer på hvorfor russerne skulle ødelegge sine egne rør, og motivasjonen bak. Den er ganske åpenbar:

«Se hva vi kan gjøre, selv om det skader oss selv. Fortsetter våpenleveranser og sanksjoner ryker rørene fra Nordsjøen.»

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ser at en representant fra NATO mener at det kan være flere muligheter her - man skal jo ikke se bort fra muligheten at det kan være noen som ønsker å legge skylden på Russland, heller. Selv om det mest opplagte vil være at det er russerne som vil skremme. Mange eksperter har jo tidligere tatt feil på og trodd at Putin ikke ville gå så og så langt, men de har tatt feil. Man må nesten finne en forsker man stoler på - og Romarheim er en slik, og han var ganske tydelig i NRK i går at han mente at Norge må ta på det aller største alvor den reelle trusselen mot at norske gassledninger eller lignende også kan bli utsatt for sabotasje.

Hvis det vil være mulig å sprenge en norsk gassledning uten at det vil være mulig å bevise hvem det er, som vel ikke er så utrolig, så er vel det ikke et veldig usannsynlig scenario - formålet for Putin er jo nå å skape enda mer kaos og elendighet i Europa...

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Starstruck skrev: ons sep 28, 2022 7:39 am Noen lurer på hvorfor russerne skulle ødelegge sine egne rør, og motivasjonen bak. Den er ganske åpenbar:

«Se hva vi kan gjøre, selv om det skader oss selv. Fortsetter våpenleveranser og sanksjoner ryker rørene fra Nordsjøen.»

Men alle vet vel de kan gjøre det. En typisk ubåt kan bære flere titalls missiler og torpedoer. Alle land med militære ubåter har kapasitet til å gjøre det.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

B.E. skrev: ons sep 28, 2022 8:20 am
Starstruck skrev: ons sep 28, 2022 7:39 am Noen lurer på hvorfor russerne skulle ødelegge sine egne rør, og motivasjonen bak. Den er ganske åpenbar:

«Se hva vi kan gjøre, selv om det skader oss selv. Fortsetter våpenleveranser og sanksjoner ryker rørene fra Nordsjøen.»

Men alle vet vel de kan gjøre det. En typisk ubåt kan bære flere titalls missiler og torpedoer. Alle land med militære ubåter har kapasitet til å gjøre det.
Det er jo stor forskjell på hva land kan finne på å gjøre, og det å faktisk gjøre det i praksis.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

B.O.B. skrev: tir sep 27, 2022 9:04 pm Blir verdenskrig ut av dette til slutt. Gi det ett år til så er vi der.
Det blir i tilfelle Russland mot alle-versjonen av en verdenskrig. Og den blir nok kort.
Alle, bortsett fra de mange som ikke vil blande seg inn selvfølgelig.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

B.O.B. skrev: ons sep 28, 2022 6:52 am Ok, så amerikanerne har gjort det? Like greit, da vet vi at ingen kryper for Putin.
Nei ikke nødvendigvis, bare at vI må være åpne for at det kan være flere muligheter..

guru

Legg inn av guru »

Dette høres rett og slett fryktelig naivt ut spør du meg.....

https://www.nettavisen.no/nyheter/store ... -95-675200

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»