Kamptråd Tromsø-Molde FK

Svar
FK_Fotball

Re: Kamptråd Tromsø-Molde FK

Legg inn av FK_Fotball »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 5:56 pm Mannsverk er enorm i andre omgang. Gjør 2 manns jobb og tar Mikkelsen fullstendig ut. For meg er han og Bjørnbak banens giganter.
Helt enig. Mannsverk har blitt så dominerende at jeg frykter at han ryker i januar. Dominerer totalt på midten, og i dag hadde han heller ikke det sedvanlige farlige balltapet på egen halvdel!

Vil også trekke frem Risa i dag, mange gode involveringer.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Nydelig kamp av Risa også!

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Rhesus skrev: lør okt 01, 2022 5:42 pm Faen som jeg digger Eriksen.
Eriksen kommer inn i kampen med fantastisk energi. Har blitt en gull-innbytter for oss!

Albino

Legg inn av Albino »

Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Breivik god som stopper, de 2 andre gjør ingen feil. Null-0- sjanser til Tromsø

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Albino skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?
Jeg tror vi kunne droppet de siste 6 kampene og blitt seriemestere lell.

Nå går vi inn i en periode der man må sørge for å ha mulighet til fridag dagen etter hver kamp.

Gullet deles ut en av de tre neste kampene.
Jeg tror sannsynligheten for når gullfeiringen er et faktum er:
Molde - HamKam 10%
LSK-Molde 70%
Molde-RBK 19%
Senere enn dette 1%

heltos

Legg inn av heltos »

FK_Fotball skrev: lør okt 01, 2022 5:59 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 5:56 pm Mannsverk er enorm i andre omgang. Gjør 2 manns jobb og tar Mikkelsen fullstendig ut. For meg er han og Bjørnbak banens giganter.
Helt enig. Mannsverk har blitt så dominerende at jeg frykter at han ryker i januar. Dominerer totalt på midten, og i dag hadde han heller ikke det sedvanlige farlige balltapet på egen halvdel!
Starten var noe svak, men tok seg opp, dominant i 2. omgang.

[/quote]
Vil også trekke frem Risa i dag, mange gode involveringer.
[/quote]
Alle 3 bak gjorde en stor kamp, og med Breivik den beste ut fra forutsetningene, ga de bak en ekstra dimensjon.
Og Løvik vokser videre registreres, godt å se.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: lør okt 01, 2022 6:19 pm
FK_Fotball skrev: lør okt 01, 2022 5:59 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 5:56 pm Mannsverk er enorm i andre omgang. Gjør 2 manns jobb og tar Mikkelsen fullstendig ut. For meg er han og Bjørnbak banens giganter.
Helt enig. Mannsverk har blitt så dominerende at jeg frykter at han ryker i januar. Dominerer totalt på midten, og i dag hadde han heller ikke det sedvanlige farlige balltapet på egen halvdel!
Starten var noe svak, men tok seg opp, dominant i 2. omgang.
Vil også trekke frem Risa i dag, mange gode involveringer.
[/quote]
Alle 3 bak gjorde en stor kamp, og med Breivik den beste ut fra forutsetningene, ga de bak en ekstra dimensjon.
Og Løvik vokser videre registreres, godt å se.
[/quote]

Løvik hadde en god kamp han. Men jeg tror fortsatt ikke dette er er mannen som skal være førstevalg neste sesong. Det er litt for tidlig.

Haugen er mer tydelig og kontant i spillet, og jeg drømmer fortsatt om at han blir værende. Han er jo en del skadet så Løvik får sine sjanser om dette blir utfallet.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Løvik er god han, takler bra, og tar med seg ballen framover. Fikk de til noe på sida hans? Nei, Idag la han innlegene litt for langt inn mot keeper. Men, Haugen er vel klar mote Irene

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 5:56 pm Mannsverk er enorm i andre omgang. Gjør 2 manns jobb og tar Mikkelsen fullstendig ut. For meg er han og Bjørnbak banens giganter.
Takk! Slapp jeg å skrive det.
Bjørnbak tapte ikke en duell? Knallsterk i alt han gjør. Mannsverk er som Rudi. Men også knallsterk defensivt. Fantastisk. Eriksen er også enorm når han kommer inn. Et elendig mottak i fra å sette kronen på verket bare.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Albino skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?
Vi kommer jo fort på 70-tallet om man ikke roer ned etter gullet er sikret.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rexenes skrev: lør okt 01, 2022 6:51 pm
Albino skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?
Vi kommer jo fort på 70-tallet om man ikke roer ned etter gullet er sikret.
Man innser hvor sinnsyk Glimts 2020-sesong var når vi ikke har sjanse til å ta rekorden deres selv med sesongen vi har.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

11 på rad er helt hinsides. I den rekken ligger bla 4-1 borte mot Glimt, 1-0 borte mot 5-strake-Tromsø , noen 3- og 4-målsseiere, mange sliteseiere. Vi har hatt tidenes verste skadesesong. Cupgull har vi også tatt mot det som skulle være Norges beste lag. Så langt er dette tidenes sterkeste sesong slik sett. Er veller heller ikke langt bak beste sesong av noe norsk lag noensinne.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 6:56 pm
rexenes skrev: lør okt 01, 2022 6:51 pm
Albino skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?
Vi kommer jo fort på 70-tallet om man ikke roer ned etter gullet er sikret.
Man innser hvor sinnsyk Glimts 2020-sesong var når vi ikke har sjanse til å ta rekorden deres selv med sesongen vi har.
Glimt gjorde det i koronatiden. Alt var sinnsykt da😅

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 6:56 pm
rexenes skrev: lør okt 01, 2022 6:51 pm
Albino skrev: lør okt 01, 2022 6:06 pm Da er vi oppe på 60 poeng. Kommer vi til å få selskap på 60-tallet i år?
Vi kommer jo fort på 70-tallet om man ikke roer ned etter gullet er sikret.
Man innser hvor sinnsyk Glimts 2020-sesong var når vi ikke har sjanse til å ta rekorden deres selv med sesongen vi har.
9 tapte poeng hadde de på 30 kamper. Den tror jeg blir stående nær sagt til evig tid. De hadde jo også over 100 mål på de 30 kampene. Begge rekordene er vel ganske så kruttsterke. Men syns forøvrig at Molde har hatt en kanonsesong hittil.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

synci skrev: lør okt 01, 2022 5:48 pm Nilsen skjønner at han stopper en farlig sjanse mot ved å fake hodeskade. Kynisk
Hvis dommeren ikke ser at han blør fra hodet bør det aldri stoppes noe spill på slikt. Hvis noen vil a 0-0 er det jo bare å fake hodeskade hver gang de er nær en spiller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

BiggusD skrev: lør okt 01, 2022 8:52 pm
synci skrev: lør okt 01, 2022 5:48 pm Nilsen skjønner at han stopper en farlig sjanse mot ved å fake hodeskade. Kynisk
Hvis dommeren ikke ser at han blør fra hodet bør det aldri stoppes noe spill på slikt. Hvis noen vil a 0-0 er det jo bare å fake hodeskade hver gang de er nær en spiller.
Så du ikke kampen mot Wolfsberger?

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 8:58 pm
BiggusD skrev: lør okt 01, 2022 8:52 pm
synci skrev: lør okt 01, 2022 5:48 pm Nilsen skjønner at han stopper en farlig sjanse mot ved å fake hodeskade. Kynisk
Hvis dommeren ikke ser at han blør fra hodet bør det aldri stoppes noe spill på slikt. Hvis noen vil a 0-0 er det jo bare å fake hodeskade hver gang de er nær en spiller.
Så du ikke kampen mot Wolfsberger?
Jo og det er poenget. 98 minutter med "hodeskader" så har man en lettkjøpt 0-0.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 6:56 pm
rexenes skrev: lør okt 01, 2022 6:51 pm

Vi kommer jo fort på 70-tallet om man ikke roer ned etter gullet er sikret.
Man innser hvor sinnsyk Glimts 2020-sesong var når vi ikke har sjanse til å ta rekorden deres selv med sesongen vi har.
9 tapte poeng hadde de på 30 kamper. Den tror jeg blir stående nær sagt til evig tid. De hadde jo også over 100 mål på de 30 kampene. Begge rekordene er vel ganske så kruttsterke. Men syns forøvrig at Molde har hatt en kanonsesong hittil.
Glimt slo Molde med 19 poeng i 2020. Klarer vi 20 poeng på Glimt i år? 8-)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kaizen skrev: lør okt 01, 2022 10:18 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 6:56 pm

Man innser hvor sinnsyk Glimts 2020-sesong var når vi ikke har sjanse til å ta rekorden deres selv med sesongen vi har.
9 tapte poeng hadde de på 30 kamper. Den tror jeg blir stående nær sagt til evig tid. De hadde jo også over 100 mål på de 30 kampene. Begge rekordene er vel ganske så kruttsterke. Men syns forøvrig at Molde har hatt en kanonsesong hittil.
Glimt slo Molde med 19 poeng i 2020. Klarer vi 20 poeng på Glimt i år? 8-)
Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:23 pm
Kaizen skrev: lør okt 01, 2022 10:18 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
9 tapte poeng hadde de på 30 kamper. Den tror jeg blir stående nær sagt til evig tid. De hadde jo også over 100 mål på de 30 kampene. Begge rekordene er vel ganske så kruttsterke. Men syns forøvrig at Molde har hatt en kanonsesong hittil.
Glimt slo Molde med 19 poeng i 2020. Klarer vi 20 poeng på Glimt i år? 8-)
Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Å vinne må være målet uansett. Dette handler om mindsetting, og det å oppnå nye ting istedenfor å slacke av på slutten av sesongen. Men for all del gi de unge noen sjanser. Gleder meg spesielt til å se Bakke en kamp. Tror han har mye å by på.
Hadde også vært spennende å se hva Albert Braut Tjåland og Martin Tornes Kjørsvik har å by på i tillegg til Ødegård og Børset.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: lør okt 01, 2022 6:35 pm Løvik er god han, takler bra, og tar med seg ballen framover. Fikk de til noe på sida hans? Nei, Idag la han innlegene litt for langt inn mot keeper. Men, Haugen er vel klar mote Irene
Venstresida var nærmest helt ubrukt før Eriksen kom inn og satte fart. Som du sier, så endte de få innleggene for nært keeper. Mistenker at Løvik hadde fått beskjed av Moe om å holde igjen offensivt, for han var mer back enn vingback i denne kampen. Var dog trygg defensivt og har forbedret samarbeidet med Risa her.

Ellers stiller jeg spørsmål ved hvorfor ikke Fofana løper mer når han ikke har ballen. Er milevis forskjell når Eriksen kommer inn i forhold til press-spillet. Fofana har en voldsom fysikk, så forstår ikke hvorfor han må være såpass stillestående i press-spillet. Ville forbedret nivået hans, dersom han løftet den delen av spillet sitt. Vil han til Premier League så må han jobbe hardere!

Ifølge Opta var Breivik banens beste igår. Imponerende! Erling Moe får alt til å se enkelt ut om dagen. Systemet med at spillere kan gå inn i nye roller og bekle den nærmest fra første minutt er en viktig faktor i Moldes suksess. Alle skadene har merkelig nok gjort oss mer robuste. Knudtzon har vist vei for de andre med sin urokkelige innstilling uansett hva slags posisjon han måtte spille i.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Tromsø skapte overraskende lite. De var jo brukbare i banespillet, men foran mål så skapte de 0 og niks.

Det mest skuffende er at tromsøfansen har kopiert de forferdelige sangene til Kjernen. Det mest positive er hvor gode Molde har blitt i forsvar nå, er rett og slett utrolig godt forsvarsspill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»