UXA -Thomas Seltzers Amerika ses. 2

Svar
Centrist

Re: UXA -Thomas Seltzers Amerika ses. 2

Legg inn av Centrist »

Har sett to episoder i dag. Resten sees i morgen etter eksamen.

For et sykt sykt land. Amerikanske stater er det, men forente er de ihvertfall ikke. Den gravplassen på slutten av episode 2 er tatt rett ut i fra en grøsser.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Centrist skrev: tir okt 18, 2022 10:40 pm Har sett to episoder i dag. Resten sees i morgen etter eksamen.

For et sykt sykt land. Amerikanske stater er det, men forente er de ihvertfall ikke. Den gravplassen på slutten av episode 2 er tatt rett ut i fra en grøsser.
ja, det var virkelig creepy.
Han Dixiefyren var jo virkelig ute å kjøre, ikke slaver der i gården gitt.. alt annet enn slaver liksom. De fikk jo mat, husly .. ja ble tatt vare på!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Klasse av Seltzer, synes han klarer å balansere sidene godt også. Summa summarum så blir jeg helt dårlig av å høre enkeltes syt over tilværelsen her, folk flest vet ikke hvor jævlig godt vi har det.

Jeg tror det skal godt gjøres å unngå borgerkrig der i fremtiden, konspiranoia og deres idoler er som de sa det nye mainstream og folk sluker alt som er anti-myndigheter helt rått.

Og om noe så skal jeg ALDRI låne meg til pipa.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Ellevilt. Og det blir jo bare verre over there.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Queenie skrev: tir okt 18, 2022 11:20 pm Klasse av Seltzer, synes han klarer å balansere sidene godt også. Summa summarum så blir jeg helt dårlig av å høre enkeltes syt over tilværelsen her, folk flest vet ikke hvor jævlig godt vi har det.

Jeg tror det skal godt gjøres å unngå borgerkrig der i fremtiden, konspiranoia og deres idoler er som de sa det nye mainstream og folk sluker alt som er anti-myndigheter helt rått.

Og om noe så skal jeg ALDRI låne meg til pipa.
Du sier noe der ja, veldig glad for at jeg bor i Norge
I episode 3 snakker Seltzer med mannen bak denne podcasten, kanskje noe for andre å sjekke ut

https://podtail.com/no/podcast/it-could-happen-here/

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Sett alt. Nedgang fra forrige sesong, men bra for all del.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Justice 97 skrev: tir okt 18, 2022 4:11 pm Da er det ute på nrk.no. USA er en sjuk nasjon fylt med sjuke mennesker.
Enig, og takk for tipset. Gleder meg til å se en god dokumentar-serie igjen av han.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Før jeg begynte å se på denne sesongen tenkte jeg at USA er mongo.

Etter at jeg har begynt å se på denne sesongen tenker jeg at USA er mongo.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: ons okt 19, 2022 11:25 pm Før jeg begynte å se på denne sesongen tenkte jeg at USA er mongo.

Etter at jeg har begynt å se på denne sesongen tenker jeg at USA er mongo.
Du tar ikke mye feil der ;)

Bliss

Legg inn av Bliss »

Pløyd gjennom hele serien nå, bra greier som forventet.

Bildet som males er dog langt dystrere enn virkeligheten, det er vertfall mitt inntrykk etter å ha tilbragt noen måneder der borte tidligere i år. Kanskje å forvente av en serie som fokuserer på galskapen men målet for sesogen skal ha vært å "komme under huden på den vanlige amerikaner". Vanlige amerikanere er forbanna over bensinprisen, de går ikke rundt og er overbevist om at en borgerkrig er nært forestående slik Seltzer konkluderer.


Hvis folk ønsker mer innhold fra "innsiden" av galskapen som foregår anbefaler jeg Youtube-kanalen Channel 5 News with Andrew Callaghan (tidligere All Gas No Brakes).

QAnon-konferanse (Seltzer skal ha blitt kastet ut av en slik under innspilling av sesong 2)


George Floyd / BLM-protest i Minneapolis:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Litt på siden.....men jeg hører gjerne på radio, og har hørt på Stjernepose i NRK P13 denne uka.
Seltzer har vært gjest i programmet hver dag denne uka, og har snakket om denne serien og andre ting han er opptatt av.
Tidligere sendte programmer ligger i avspilleren.
https://radio.nrk.no/direkte/p13

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

USA blir et stadig mer dypt splittet land, og det mye takket være en mann.

Skremmende..

startelver

Legg inn av startelver »

Bra serie igjen, men synes det blir mye av det samme. Er jo et miljø han har gravet i lenge nå.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Veldig bra program. Dog graver han jo i det samme. Relativt lite nytt hvis man følger USA sånn halvveis.
Han burde også ha hørt om Tulsatragedien.
Dog bare sett 2 episoder. Kanskje det blir enda bedre de neste 2.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Forøvrig trur jeg det kan bli MYE værre i USA neste 10-20 år. Ser ikke bort i fra man kan få en "borgerkrig" light med militsgrupper som gjør terror/væpnede aksjoner i tiårene fremover.
Det er vanskelig og se at dette kan få noen god slutt så utrolig polarisert de er. Nå ligger det vel an til at man får en lame-duck president siste 2 år og at rep. får flertall både i senatet og rep. hus.

Flere og flere økonomiske eksperter trur man får en hard-landing og da ligger veien åpen for at det kan bli Trump i 2024. Og skulle han tape med knapp margin og nye stolen-election er det fullt mulig at det allerede er i 2024 det vil smelle.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

kytec skrev: tor okt 13, 2022 3:14 pm Hadde vært fett om noen kunne lage en serie om hvordan den russiske folkeskjela egentlig er.
Mange har prøvd. Men de ble alle sjenket fulle under innspillinga :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

palimpsest skrev: tir okt 18, 2022 7:52 pm
kytec skrev: tor okt 13, 2022 3:14 pm Hadde vært fett om noen kunne lage en serie om hvordan den russiske folkeskjela egentlig er.
Uten sammenligning for øvrig er den sesongen med Team Bachstad i Østerled ganske fin. Der møter man både litt av den russiske, belarussiske og ukrainske folkesjela. Desto mer tragisk å se nå retrospektivt i lys av krigen.
Savner Team Bachstad. Håper de snart kommer tilbake. ALT for lite reiseprogrammer på NRK.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det begynner å skinne litt for lett gjennom nå at Seltzers utdanningsnivå og at han (også) er i ferd med å gå seg litt fast i egen omgangskrets både i fysisk forstand og på nett setter begrensninger for at vi får mer innsikt fra USA nå. Han må også passe seg så han ikke selv ender opp som en litt for forutinntatt aktivist.

Jan Arild Snoen fikk det nokså lett med å argumentere mot Seltzer i Trygdekontoret for et par uker siden når nivået ble skrudd opp litt. Det skal ikke være slik at journalisten eksponerer at kildetilfanget er litt for ensidig/ begrenset når man holder på med det Seltzer gjør.

Liker Seltzer sine programmer godt, men tror han skal legge vekk politikken litt nå før han faller gjennom. Nå vil jeg heller se at Seltzer lager musikkdokumentarer fra USA. Dra rundt og se på hardcore-miljøet langs NY, DC og østkysten, sludge, doom og death fra Florida og nedover til og med Louisiana, rocken i de nordligste nordstatene etc. Han kjenner nok med folk til å lage dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»