NBA 2022/23

Svar
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: NBA 2022/23

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 6:37 am
Mr.Meep skrev: fre des 02, 2022 4:27 am Øøh Mavs?!? Lar dere Hayes få gjøre dette i OT?!?
Mavs er ikke et seriøst lag. Er nå 10-11. Tapene:

Suns - ledet med 22p til godt ut i 3p
Pels - uten Zion og Ingram
OKC - ledet m 16 i 4q, 11 da det gjenstod snaue 3 min
Magic - som var 2-9 og uten Banchero
Wiz - uten KP og Beal
Rockets - som var 2-12, riktignok uten Doncic
Nuggets - uten Jokic og Murray
Celtics - legit tap
Raptors - uten Siakam og Barnes
Bucks - legit tap
Detroit - som var 5-18 og uten Cade

Absurd.
Øøøh wtf? Hva holder de på med?

hgb

Legg inn av hgb »

Mr.Meep skrev: fre des 02, 2022 8:14 am
Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 6:37 am Mavs er ikke et seriøst lag. Er nå 10-11. Tapene:
Øøøh wtf? Hva holder de på med?
https://www.basketball-reference.com/contracts/DAL.html

Dette er sannelig en rart sammensatt stall, altså. Du har en av ligaens beste spillere, men så er det jo helt utrolig tynt bak. Og veldig mange spillere på dårlige kontrakter (Bertans, Hardaway Jr, spesielt er jo godt betalt, men det er mye penger og endel år til andre også). Litt vrient å se hvordan de skal få gjort noe med saken de neste par åra også. Den eneste spilleren i hele stallen som vel er verdt noe i en trade (minus Luka, da) er vel Josh Green.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: fre des 02, 2022 7:28 am
Team Ingebrigtsen skrev: man nov 21, 2022 7:06 am.litt som når Jazz-fans tror at Sexton har en positiv innvirkning på noe som helst fordi han er en gunner :)
(Ser smilyen)

Jeg veit ikke om du har sett Sexton spille noe videre i år, og jeg veit ikke helt hva du legger i å være en gunner, men jeg må si Sexton har tidvis imponert meg. Han starta sesongen med noen ganske forferdelige kamper (til tross for at box score så ganske akseptabel ut), men mye elendige valg, men jeg har sjelden sett en spiller så gira på å bli coacha og å bli bedre. I det siste har han spilt endel veldig gode kamper, men stort sett gode avgjørelser, putter 15-20 på bra prosenter, men 6-10 assists.

Et par idiotiske turnovere kommer det gjerne, og han blir fortsatt blokka litt for ofte (og han er jo liten), men per i dag syns jeg han framstår som en ganske annen spiller enn det bildet du liker å male.

Jeg ser ikke noen framtidig superstjerne (tviler feks på at han kan få seg en all-star-kamp), men en veldig anvendelig 6th man som vil være en bonus for et hvilket som helst lag er definitivt innafor rekkevidde.
Fin diskusjon du tar initiativ til :)
En gunner er for meg en spiller som tar mange skuddforsøk, og som det gjerne er underordnet for om det er gode skuddforsøk, han tar de uansett. En klassisk nba-gunner er for meg i tillegg en som har lite ellers å by på. Gjerne dårlig defensivt. Kort sagt: ofte fin boxscore, men dårlig avanserte stats.
Det er begrenset hva jeg har sett av han i Jazz, men så han en del hos Cavs, og var veldig glad for utviklingen til Garland at Sexton dro videre. Var i Cavs en klassisk gunner, som tok mange (til dels dårlige) skuddforsøk, og som gjorde det når lagkammerater var i bedre posisjoner (han var vel hovedgrunnen til at Kevin Love fikk nok og ikke orket mer i en periode). I tillegg var han en elendig forsvarsspiller. For meg blir det litt JCrossover type, som gjør en del nydelige ting, men som totalt sett har negativ impact for laget. Plus-Minus statistikkene er ikke perfekte, men gir gjerne et bilde, og Sexton er en typisk spiller hvor laget er dårligere når han er på, enn ellers. I det større bildet anser jeg spillertypen som ikke-vinnende spillere. Som for eksempel Melo, som stort sett synes det artige var å putte poeng, resten brydde han seg ikke så mye om, veldig enkelt forklart. Westbrook er et annet navn som popper opp, tror ikke han bryr seg nevneverdig om laget taper så lenge han selv fikk en triple-double.

For å nyansere det litt andre veien:
1. De fleste lag trenger noen spillere i 2nd unit som kan skape sitt eget skudd, Sexton er klart en slik type
2. Selv om jeg tror jeg har rett i beskrivelsen av de fleste slike spillere/spillertypen, så tar man noen ganger feil. Jeg ser jo at Jordan Clarkson er en spiller som har gått fra å være en gunner som har negativ innvirkning for laget sitt, til å ha blitt en mye mer allround spiller, og ikke minst en mye mer vinnende spiller. DeRozan i Bulls er et annet eksempel (i forrige sesong i hvert fall).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: fre des 02, 2022 8:46 am Dette er sannelig en rart sammensatt stall, altså. Du har en av ligaens beste spillere, men så er det jo helt utrolig tynt bak. Og veldig mange spillere på dårlige kontrakter (Bertans, Hardaway Jr, spesielt er jo godt betalt, men det er mye penger og endel år til andre også). Litt vrient å se hvordan de skal få gjort noe med saken de neste par åra også. Den eneste spilleren i hele stallen som vel er verdt noe i en trade (minus Luka, da) er vel Josh Green.
Problemet er vel først og fremst at man har en superstjerne med et unikt skillset, men som samtidig må brukes på en spesiell måte. Det er ikke enkelt å bygge lag rundt Doncic, mye av arbeidsbeskrivelsen handler om å være klar for å ta 3p-skudd eller lobber/returer rundt kurven, og spille hardt i forsvar.

KP-traden regnes jo som en seier, men man sitter jo allikevel igjen med Dinwiddie og Bertans på forferdelige kontrakter. Selv om Dinwiddie har blitt til noe positivt fordi han kan gi dem ballbehandling, aksepterer å spille andrefiolin og skyter bra prosenter fra 3p, så er jo han egentlig ikke en spiller du vil ta med deg i krigen i feks WCF. THJ kan ikke spille forsvar, han er dårlig ballbehandler og han er ikke noen særlig god pasningsspiller. Han er pr nå kun en skytter, og han skyter ikke bra engang - så en stat som viser at ham og Bullock har dårligst treffprosent av alle i NBA med mer enn 100 trepoengere, OG BEGGE ER STARTERE I MAVS. THJ har som du sier også en grufull kontrakt:

22/23; 19,5 mill
23/24: 18 mill
24/25: 16 mill

Man har vel 4 plusspillere ved siden av Doncic nå - DFS, Reggie Bullock (sliter voldsomt hittil dog), Kleber og Josh Green som har tatt kvanteteg i utviklingen i år. Wood er fantastisk offensivt, men grufull defensivt. THJ har jeg nevnt. Bertans, som strengt tatt ikke bør være i rotasjonen på noen lag som seriøst ønsker å kjempe om tittelen, tjener 16-17 mill i året til og med 24/25. Dinwiddie tjener 20-21 mill til og med 23/24 og er ikke fullstendig krise.

Powell er grei nok, men spiller jo kun fordi McGee har vært svært skuffende og fremstår sluttkjørt på toppnivå. Ntilikina er krisevalg som ballbehandler en gang i blant. Kemba Walker er selvsagt ikke noen løsning, men gir dem sårt tiltrengt PG-minutter til kun 2 mill i 22/23. De har lite å tape på det der.

Alt i alt så er Mavs litt i ingenmannsland nå. Og det er ikke der du vil være med et generasjonstalent som allerede er en topp 4-spiller i ligaen. Det handler jo litt om Doncic selv også. Dersom man feks skulle hente en Zach Lavine (tror ikke det hjelper) eller Kyrie (grøss), vil Doncic klare å spille med en annen dominerende ball handler? Det funket med Brunson, men det er jo fordi Brunson er en ydmyk type. Til og med han ville jo videre for å utvikle seg.

Som du sier er eneste trade assets Mavs har for øyeblikket Green og til dels Hardy. DFS kunne de lett tradet men han er uvurderlig for dem. Kleber har også noe verdi. Draft picks - de skylder Knicks neste års 1.runde etter KP-traden så lenge det ikke blir topp 10. Så har de alle sine 1.rundepick fom 2024, der kan man gjøre noe med å pakke inn Bertans/Dinwiddie (for å få cap space) og Green osv sammen med noe picks, og få tilbake en stjerne. I tillegg kan det være Ainge ønsker å gjøre Jazz dårligere og feks trade Conley for noe med fremtidig verdi. Som en del har vært inne på så er det sannsynligvis langt enklere å bygge et lag når superstjernen din er en ving av natur, som feks Tatum og Leonard. Curry er unik og kan vel nesten ikke kalles en PG. Giannis vet jeg ikke helt hva vi skal kalle, men selv om han har høy usage så er han jo en freak som ikke trenger ballen for å dominere og spiller knallhardt forsvar. Doncic er ikke en god forsvarsspiller og er ekstremt lite aktiv når han ikke har ball offensivt.

Dette illustrerer for øvrig litt av krisen Mavs og Cuban er i for øyeblikket. Man har lite rom og kan ikke bare gi opp sesonger i Doncic-vinduet:
Sist redigert av Lew_Ashby den fre des 02, 2022 9:42 am, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:16 am Det funket med Brunson, men det er jo fordi Brunson er en ydmyk type. Til og med han ville jo videre for å utvikle seg.
Og tapet av Brunson, selv om de fleste var enig i at det var et stort tap, er nok enda verre enn man fryktet. Tenk at Mavs kunne ha signert ham til godt under 20 mill i året og tok ikke sjansen før det var forseint og han hadde spilt opp verdien sin.

Doncic viste en misnøye ovenfor lagkompisene sine jeg ikke har sett før, var ekstremt frustrert. Vanligvis er jeg ikke fan av at stjernene viser frustrasjon ovenfor medspillere, men vi er kommet der at jeg skjønner ham godt. Noe må gjøres.

THJ-Dinwiddie-Bertans-Powell-Bullock koster Mavs til sammen 75 mill i cap space. Da blir det vanskelig å vinne basketballkamper i NBA.

Pistons for øvrig med høyere %FG enn Mavs hadde %FT. Det er en helt ellevill stat fra nattens kamp.


1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Skuffende å se dette Bulls laget i år, viser ingen fremgang fra i fjor mtp chemistry og de bare går igjennom motions på banen. Vet ikke om det er coaching problem eller det at laget er bygd rundt to iso spillere som Zach og DeMar. Er liksom ikke så mye mer å hente, j, vi mangler Lonzo, men han tar ikke dette laget fra mid til top tier og nå har han vært ute så lenge at jeg vet ikke om han blir den samme igjen heller.

Vi har picket vårt dersom det ikke faller utenfor top 4.. Hadde ikke gjort meg noe å beholde det picket nå

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

1ChiBull1 skrev: fre des 02, 2022 2:39 pm Skuffende å se dette Bulls laget i år, viser ingen fremgang fra i fjor mtp chemistry og de bare går igjennom motions på banen. Vet ikke om det er coaching problem eller det at laget er bygd rundt to iso spillere som Zach og DeMar. Er liksom ikke så mye mer å hente, j, vi mangler Lonzo, men han tar ikke dette laget fra mid til top tier og nå har han vært ute så lenge at jeg vet ikke om han blir den samme igjen heller.

Vi har picket vårt dersom det ikke faller utenfor top 4.. Hadde ikke gjort meg noe å beholde det picket nå
Ser flere og flere prater om det...men bør Bulls også tanke? Ga jo altfor mye for Vuc uten at det tok dem noen vei, nå er det kanskje på tide å få noen picks og bli dårligere slik at man beholder 2023-picket deres.

Føler jeg har blitt helt Sam Hinkcie som ønsker at 50% av lagene i NBA tanker, men emm ville det vært det riktige også for Bulls. Dere har flere brikker som kunne gitt dere en lysere fremtid. DeRozan til Lakers for noen picks + Westbrook? Det å få en del igjen for 33 år gammel DeRozan med kontrakt ut 23/24 hadde vært gull, send ham hjem til LA. Tror ikke han hadde vært en ideell fit der, men Lakers er Lakers og GMLebron hadde garantert sag ja.

Caruso kan dere få noe fra feks Bucks, den perfekte spilleren for det laget emm. Mavs hadde han også vært perfekt på. Lavine bør også ha noe verdi, det har blitt snakket om trade til både Mavs og Raptors om Bulls kjører tanking. Kanskje forsøkt å få noe for Vuc (lite sannsynlig) og spilt Drummond 32 min pr kamp hadde vært helt konge for et lag som ønsker å tape kamper. Kjøre Williams og Dosunmu 30+ min pr kamp, gitt White en siste sjanse, spilt Terry en del. Gå for å være i Wemby-mixen.

Det Bulls driver med nå er ikke ideelt i hvert fall. Blow it up.

Denne tråden viser for øvrig hvorfor det kanskje er teit av meg å mene at lag må tanke, om man faktisk er fan av laget er det ikke slik at det er fett å gå 22-60 i 2-3 år og ende opp med Coby White.

hgb

Legg inn av hgb »

1ChiBull1 skrev: fre des 02, 2022 2:39 pm Skuffende å se dette Bulls laget i år, viser ingen fremgang fra i fjor mtp chemistry og de bare går igjennom motions på banen. Vet ikke om det er coaching problem eller det at laget er bygd rundt to iso spillere som Zach og DeMar. Er liksom ikke så mye mer å hente, j, vi mangler Lonzo, men han tar ikke dette laget fra mid til top tier og nå har han vært ute så lenge at jeg vet ikke om han blir den samme igjen heller.

Vi har picket vårt dersom det ikke faller utenfor top 4.. Hadde ikke gjort meg noe å beholde det picket nå
Har sett forslag på Jazz-forum om man burde forhørt seg om Lonzo. Han er jo en unik spiller når han er på topp, men han er under kontrakt i flere år og kan finne på å være permanent ødelagt. Hva måtte Jazz ut med i så fall?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

For en nydelig kamp av AD. Lebron også god. Passerte Magic på alltime assist listen og er nr 6 nå

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: lør des 03, 2022 4:09 am For en nydelig kamp av AD. Lebron også god. Passerte Magic på alltime assist listen og er nr 6 nå
Helt enormt av AD…..Milwaukee har tidligere DPOY Giannis, og en av frontrunnerne for prisen dette året i Brook Lopez, og begge er fullstendig sjanseløse på å stoppe AD. Som jeg alltid sagt, om AD kan holde seg skadefri så er han den beste spilleren i ligaen. I det hele tatt kan jeg ikke huske sist Lakers faktisk kunne konkurrere mot motstand av en slik kaliber som Milwaukee. Det var ellevilt bra av Lakers hele veien, Austin Reaves er fullstendig sinnsyk bra til å finne defensive og offensive posisjoner. Og tro det eller ei, men jeg skriver det slik det er, Westbrook var helt enorm han også. Han er klart bedre når han forsøker å spille som en ren PG, det var mange deilige assists av han i denne. LeBron «på» hele veien, og det er stort å passere Magic på assists listen. Så bare å håpe at foten holder, fikk jo nok en vridning når Middleton falt oppå han. Det er faktisk på dette nivået Lakers må spille hver gang mot de beste lagene for å ha en sjanse. Men altså, Anthony Davis…..det var sterke saker å se den kampen her fra han…

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Team Ingebrigtsen skrev: lør des 03, 2022 7:01 am
KTBFFH skrev: lør des 03, 2022 4:09 am For en nydelig kamp av AD. Lebron også god. Passerte Magic på alltime assist listen og er nr 6 nå
Helt enormt av AD…..Milwaukee har tidligere DPOY Giannis, og en av frontrunnerne for prisen dette året i Brook Lopez, og begge er fullstendig sjanseløse på å stoppe AD. Som jeg alltid sagt, om AD kan holde seg skadefri så er han den beste spilleren i ligaen. I det hele tatt kan jeg ikke huske sist Lakers faktisk kunne konkurrere mot motstand av en slik kaliber som Milwaukee. Det var ellevilt bra av Lakers hele veien, Austin Reaves er fullstendig sinnsyk bra til å finne defensive og offensive posisjoner. Og tro det eller ei, men jeg skriver det slik det er, Westbrook var helt enorm han også. Han er klart bedre når han forsøker å spille som en ren PG, det var mange deilige assists av han i denne. LeBron «på» hele veien, og det er stort å passere Magic på assists listen. Så bare å håpe at foten holder, fikk jo nok en vridning når Middleton falt oppå han. Det er faktisk på dette nivået Lakers må spille hver gang mot de beste lagene for å ha en sjanse. Men altså, Anthony Davis…..det var sterke saker å se den kampen her fra han…
Og vipps, så er Lakers en kamp bak Mavs. Cuban burde skamme seg.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakers virket veldig konsentrert i alt man gjorde, og om det var fordi Darvin Ham var tilbake mot laget han har vært med på å coache eller ikke, vet vi ikke noe om enda. Det kan man trolig se i fremtidens kamper, men dette var artig i titte på. Tydlig at spillerne respekterer coachen ihvertfall og får en følelse av at hans lederstil hjelper bra for selvtilliten....Westbrook er tydlig bevis på det. Fra å gjøre absolutt alt feil og blottet for selvtillit, så har han nå blitt en sollid tillgang, og den ballviinningen på gulvet med under minuttet igjen var fort helt avgjørende for utfallet i kampen.

Om dette var et tegn på at det faktisk begynner å klikke offensivt, så kan denne sesongen fort snu ganske kraftig i tiden fremover. Defensivt er man helt ok.

AD virker bedre trent/sollid enn på lenge, og håper dette fortsetter utover. Han må kunne ha en kropp som gjør at han kan være på i kamp etter kamp, og ikke bare fra og til. Og basert på hva han sier selv så har han trent seg opp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er alltid interessant å få innsideinfo fra draftprosessen. Bob Voulgaris som var i Mavs-staffen sier altså at Mavs var veldig høy på Haliburton og forsøkte å trade seg opp for å få ham. På den ene siden hadde det jo vært bedre for Mavs i et lengre perspektiv, men de hadde ikke vært i WCF m Haliburton fremfor Brunson. Tror jeg.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: fre des 02, 2022 9:07 am Fin diskusjon du tar initiativ til :)
En gunner er for meg en spiller som tar mange skuddforsøk, og som det gjerne er underordnet for om det er gode skuddforsøk, han tar de uansett. En klassisk nba-gunner er for meg i tillegg en som har lite ellers å by på. Gjerne dårlig defensivt. Kort sagt: ofte fin boxscore, men dårlig avanserte stats.
ikke uenig i denne definisjonen, og rimelig sikker på at Sexton har passa godt inn tidligere (og gjorde det de første kampene for Jazz også), men han har tatt voldsomme steg, syns jeg. Mye mer assists, mye færre TOs bortsett fra når han roter seg bort, som han fortsatt gjør for mye. Og han tar stort sett relativt gode skudd, syns jeg.

Det er begrenset hva jeg har sett av han i Jazz, men så han en del hos Cavs, og var veldig glad for utviklingen til Garland at Sexton dro videre. Var i Cavs en klassisk gunner, som tok mange (til dels dårlige) skuddforsøk, og som gjorde det når lagkammerater var i bedre posisjoner (han var vel hovedgrunnen til at Kevin Love fikk nok og ikke orket mer i en periode). I tillegg var han en elendig forsvarsspiller. For meg blir det litt JCrossover type, som gjør en del nydelige ting, men som totalt sett har negativ impact for laget. Plus-Minus statistikkene er ikke perfekte, men gir gjerne et bilde, og Sexton er en typisk spiller hvor laget er dårligere når han er på, enn ellers. I det større bildet anser jeg spillertypen som ikke-vinnende spillere. Som for eksempel Melo, som stort sett synes det artige var å putte poeng, resten brydde han seg ikke så mye om, veldig enkelt forklart. Westbrook er et annet navn som popper opp, tror ikke han bryr seg nevneverdig om laget taper så lenge han selv fikk en triple-double.

For å nyansere det litt andre veien:
1. De fleste lag trenger noen spillere i 2nd unit som kan skape sitt eget skudd, Sexton er klart en slik type
2. Selv om jeg tror jeg har rett i beskrivelsen av de fleste slike spillere/spillertypen, så tar man noen ganger feil. Jeg ser jo at Jordan Clarkson er en spiller som har gått fra å være en gunner som har negativ innvirkning for laget sitt, til å ha blitt en mye mer allround spiller, og ikke minst en mye mer vinnende spiller. DeRozan i Bulls er et annet eksempel (i forrige sesong i hvert fall).
Veldig enig her. Ingen tvil om at Clarkson de par forrige sesongene for Jazz har vært veldig viktig, til tross for å definitivt være godt inne i gunner-definisjonen din. Men det er begrensa hvor mange minutter du vil ha fra sånne spillere. Nå har jo JC virkelig endra stilen sin i år, og han vært en mye, mye bedre playmaker. Jeg tror også Sexton er godt i gang med å endre spillestilen sin kraftig. Coaching, og også ønsket om å bli coacha, er jo veldig vesentlig her, selvsagt. F.eks. er jeg ganske sikker på at Clarkson hadde helt andre beskjeder fra Quin Snyder enn han har fra Will Hardy i år.

Ny solid seier for Jazz, forøvrig. Pacers er jo ikke noe topplag, men de er ikke dårlige heller, og de holdt bl.a. Haliburton unna å være noen særlig faktor, også Mathurin hadde det tøft. Talen Horton-Tucker viser også hvor god han kan bli. Han har jo ikke mye til skudd, men han er en glimrende playmaker og forsvarer.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lakers utforsker muligheten for en trade for Vucevic/Rozan for WB og 2 frp. Hva skal man tenke her om en sånn trade blir en realitet.

Bulls tanker, det bør de gjøre uansett. Kommer ingen vei sånn som de står nå. Har de sitt eget frp i år?

Lakers, blir bedre absolutt, men dekker ikke det største problemet til laget. Skyting. Vuc er desent for å være big, men svak i forsvar. Rozan er strålende en av ligaens desidert beste mid range spillere.

Tror flere lag vil hive ankeret snart og trade bort en del spillere.

Pacers
Bulls
Spurs
Hornets
Kanskje Jazz

Dallas kan fort trade bort alt utenom Luka. Kan bli helt sinnsykt fra 15 og frem til deadline

hgb

Legg inn av hgb »

KTBFFH skrev: lør des 03, 2022 12:38 pm Lakers utforsker muligheten for en trade for Vucevic/Rozan for WB og 2 frp. Hva skal man tenke her om en sånn trade blir en realitet.

Bulls tanker, det bør de gjøre uansett. Kommer ingen vei sånn som de står nå. Har de sitt eget frp i år?

Lakers, blir bedre absolutt, men dekker ikke det største problemet til laget. Skyting. Vuc er desent for å være big, men svak i forsvar. Rozan er strålende en av ligaens desidert beste mid range spillere.

Tror flere lag vil hive ankeret snart og trade bort en del spillere.

Pacers
Bulls
Spurs
Hornets
Kanskje Jazz

Dallas kan fort trade bort alt utenom Luka. Kan bli helt sinnsykt fra 15 og frem til deadline
Bulls må topp 4 for å beholde picket sitt. Det kan de jo klare, men det vil uansett være litt bingo i lottery. Tviler egentlig på at Pacers vil tanke ordentlig, tror også Jazz rett og slett er for gode, samme med Dallas samme hva de finner på (hvis ikke Luka blir skada, da). Vil være litt overraska om Bulls går med på både Vuc og Derozan, kanskje, men begge picksa har jo stor verdi, da.

Hornets, Rockets, Spurs, Pistons, Magic og Thunder er jo der nede uansett. Thunder er kanskje litt for gode til å havne helt i bunn.

Litt spesielt med Bulls. Man var jo veldig optimistiske før sesongen, men det virker ikke som noen har tatt stega man håpa på, og plutselig er alt dritt.

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: lør des 03, 2022 3:11 pm Kanskje Jazz
Det er faktisk ikke utenkelig at Jazz hopper over til å være buyers når det nærmer seg deadline, hvis det er mange gode spillere tilgjengelig ~gratis. De har masse picks, og kan tillate seg å trade noen med god protection på, og de har endel nyttige kontrakter (Gay har et år til, men er ikke krisedyr uansett, Vanderbilt og Beasley er solide spillere, men kan brukes til å matche hvis riktig "stjerne" er tilgjengelig).

Jeg tror vel ikke de kommer til å trade for noen, men jeg ser ikke helt bort fra det heller.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

hgb skrev: lør des 03, 2022 3:11 pm
KTBFFH skrev: lør des 03, 2022 12:38 pm Lakers utforsker muligheten for en trade for Vucevic/Rozan for WB og 2 frp. Hva skal man tenke her om en sånn trade blir en realitet.

Bulls tanker, det bør de gjøre uansett. Kommer ingen vei sånn som de står nå. Har de sitt eget frp i år?

Lakers, blir bedre absolutt, men dekker ikke det største problemet til laget. Skyting. Vuc er desent for å være big, men svak i forsvar. Rozan er strålende en av ligaens desidert beste mid range spillere.

Tror flere lag vil hive ankeret snart og trade bort en del spillere.

Pacers
Bulls
Spurs
Hornets
Kanskje Jazz

Dallas kan fort trade bort alt utenom Luka. Kan bli helt sinnsykt fra 15 og frem til deadline
Bulls må topp 4 for å beholde picket sitt. Det kan de jo klare, men det vil uansett være litt bingo i lottery. Tviler egentlig på at Pacers vil tanke ordentlig, tror også Jazz rett og slett er for gode, samme med Dallas samme hva de finner på (hvis ikke Luka blir skada, da). Vil være litt overraska om Bulls går med på både Vuc og Derozan, kanskje, men begge picksa har jo stor verdi, da.

Hornets, Rockets, Spurs, Pistons, Magic og Thunder er jo der nede uansett. Thunder er kanskje litt for gode til å havne helt i bunn.

Litt spesielt med Bulls. Man var jo veldig optimistiske før sesongen, men det virker ikke som noen har tatt stega man håpa på, og plutselig er alt dritt.

Tenkte ikke Dallas skal trade for å tanke, men for å finne noen som passer bedre med Luka.

Ja problemet til Bulls er skaden til Ball. Han er faktisk jævlig viktig får det laget begge veier. Tror for de kan blåse alt opp og starte på nytt.

Pacers avhenger veldig hva de gjør med Turner/Hield. Beholder de begge så er de fort i samme kategori som Jazz, litt for gode.

Jazz har jo egentlig satt seg i en drømmeposisjon med tanke på å melke picks. Bunke spillere har fort spilt opp verdien sin i første del av sesongen. Plutselig har spillere som Conley enn ok verdi for en contender igjen.

Uansett blir det jævlig spennende å se hva som skjer fremover

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For de av dere som ikke skal ut på livet ikveld så er det Luka i tidligkamp i MSG nå om en drøy time. Første match mot Brunson etter han forlot Dallas.

Alltid kult når superstjerner skal vise hva de kan i the Garden.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: lør des 03, 2022 5:27 pm For de av dere som ikke skal ut på livet ikveld så er det Luka i tidligkamp i MSG nå om en drøy time. Første match mot Brunson etter han forlot Dallas.

Alltid kult når superstjerner skal vise hva de kan i the Garden.
Doncic med elendig snaue første halvdel av kampen. 2-8fg, 7 poeng og 4 turnovere med masse syting som vanlig. Null interesse av å løpe tilbake når han mistet ballen isted. Sykt nok er det allikevel jevnt, Knicks er virkelig ikke gode. Begge lagene kan vel også skylde på tidligkamp, startet 1230 lokal tid. Pleier å være en del rot i lunchkampene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

THJ er verdt kontrakten sin når han er så brennhet som dette, 5 treere på 7 min i 3q, 8-12 i kampen og 26 poeng. Har tatt fullstendig fyr. Når Doncic også har fått opp kvaliteten i spillet sitt så drar Mavs ifra og leder nå plutselig med 10 poeng etter å ha lagt under med 7 til pause.

Haha. Og nå er det Doncic som tar fullstendig fyr. Sammen med THJ har han 35+ poeng i 3q. De har nesten alle poengene til Mavs i perioden.

Latterlig turnaround i 2 halvdel, Mavs har vunnet omgangen 59-24 hittil og plutselig opp med 30 poeng. Lå under med 15 poeng for ikke så altfor lenge siden. Blir vel første gang i år at Doncic kan hvile hele 4q.
Sist redigert av Lew_Ashby den lør des 03, 2022 8:28 pm, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Gikk inn på liven og spilte Doncic over 30.5 poeng når han stod på 16 for et liten stund siden. Når jeg kommer tilbake fra å ha analysert litt annet smått og godt, så er han allerede på 30. Kan gå :)

Ser de ledet stort....han blir vel ikke spart resten ;(

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TrueTopRed skrev: lør des 03, 2022 8:19 pm Gikk inn på liven og spilte Doncic over 30.5 poeng når han stod på 16 for et liten stund siden. Når jeg kommer tilbake fra å ha analysert litt annet smått og godt, så er han allerede på 30. Kan gå :)

Ser de ledet stort....han blir vel ikke spart resten ;(
Jævlig kjipt, for det var et bra spill fra deg. Tviler sterkt på at han kommer innpå igjen nå. THJ var for god og Knicks for ræv til at det ble jevnere.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: lør des 03, 2022 8:29 pm Jævlig kjipt, for det var et bra spill fra deg. Tviler sterkt på at han kommer innpå igjen nå. THJ var for god og Knicks for ræv til at det ble jevnere.
Virker sånn ja. Forventet av de mtp at Knicks helt har gitt opp, men surt med akkurat et poeng unna og at linja sank til 29.5 akkurat etter at jeg satt spillet ;)

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TrueTopRed skrev: lør des 03, 2022 8:36 pm
Lew_Ashby skrev: lør des 03, 2022 8:29 pm Jævlig kjipt, for det var et bra spill fra deg. Tviler sterkt på at han kommer innpå igjen nå. THJ var for god og Knicks for ræv til at det ble jevnere.
Virker sånn ja. Forventet av de mtp at Knicks helt har gitt opp, men surt med akkurat et poeng unna og at linja sank til 29.5 akkurat etter at jeg satt spillet ;)
Hahaha, hadde han før kamp på 31,5 selv. Finnes ikke være ting en BO når man tipper spillere

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

KTBFFH skrev: søn des 04, 2022 2:07 pm Hahaha, hadde han før kamp på 31,5 selv. Finnes ikke være ting en BO når man tipper spillere
Alltid like moro det. Alt ser fint ut, før det går for lett ;)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakers er tilbake på jobb og tar seg av Kuzma og hans Wizards så langt. 15 opp halveis ut i 2e qtr.
Davis enorm.
Sist redigert av TrueTopRed den man des 05, 2022 1:17 am, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

68-50 HT

AD 24 p 9 reb på 16 min.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lakers 130-119 FT

AD 55 p Lebron 29 p , LWalker 20 p

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TrueTopRed skrev: man des 05, 2022 2:24 am Lakers 130-119 FT

AD 55 p Lebron 29 p , LWalker 20 p
Begynner å ligne noe. AD fantastisk igjen. Lebron er Lebron og leverer sitt som vanlig. Walker er et kupp på 5m kontrakten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»