MGP 2023

Svar
VillaForever

Re: MGP 2023

Legg inn av VillaForever »

Hadde det vært Adele som sang «Rise like a Phoenix» så hadde det neppe vært det store rabalder om politisk korrekthet og LGBTQI agenda tenker jeg. Det er tydelig politisk agenda i Eurovision, som har vunnet frem, bokstavelig talt. Og av langt verre sort. Conchita var bare seg selv. Har du problemer med at menn ikler seg kjole i 2023, så er kanskje ikke dette noe for deg.

Når det er sagt. Låten til Skrellex er ganske generisk, og vil knapt fange undergrunns miljøer på gayklubber tenker jeg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 01, 2023 11:17 am Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.
Man skal jo favne alle aldersgrupper. Så hvorfor ikke.

Selv ville jeg gått for et potpurri av Frankie Goes to Hollywood ( Relax selvsagt), med litt KLF - «Last train to Trancentral» og Ladytron «Destroy everything you touch». Alle fra Liverpool. Og min greie.

Sier ikke nei takk til en Beatles hyllest heller. Julian Lennon kan steppe inn for John kanskje.
Sist redigert av VillaForever den ons feb 01, 2023 11:34 am, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 01, 2023 11:17 am Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.
Går rykter om at optil flere av medlemmene er døde, men Pauls død på sekstitallet er jo avkreftet, så da gjelder det kanskje John og George også? :D

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

netrebske skrev: ons feb 01, 2023 11:33 am
oddvar_kjempebra skrev: ons feb 01, 2023 11:17 am Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.
Går rykter om at optil flere av medlemmene er døde, men Pauls død på sekstitallet er jo avkreftet, så da gjelder det kanskje John og George også? :D
Du er ikke mer død enn du føler deg selv...

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 01, 2023 11:17 am Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.
Eventuelt at de sjenker en liten tanke til "Nul points-landet" Norge og hyrer inn Det Betales 😊

https://www.betales.no/

Fazam

Legg inn av Fazam »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 11:13 am Har du problemer med at menn ikler seg kjole i 2023, så er kanskje ikke dette noe for deg.
Reneste BS. Hva folk driver med utenfor MGP/ESC er man rimelig likegyldig til

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Fazam skrev: ons feb 01, 2023 12:07 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 11:13 am Har du problemer med at menn ikler seg kjole i 2023, så er kanskje ikke dette noe for deg.
Reneste BS. Hva folk driver med utenfor MGP/ESC er man rimelig likegyldig til
Sure. Den traff deg tydeligvis.

Uansett er jeg lei latterlig pedantisk forum oppførsel fra deg.

«Bet you are fun at parties»….

Fazam

Legg inn av Fazam »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 12:26 pm Sure. Den traff deg tydeligvis.

Uansett er jeg lei latterlig pedantisk forum oppførsel fra deg.

«Bet you are fun at parties»….
Så da mener du at personangrep er rett form å diskutere på?
Greit med takhøyde, men det bringer en diskusjon ingen steder.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Fazam skrev: ons feb 01, 2023 3:43 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 12:26 pm Sure. Den traff deg tydeligvis.

Uansett er jeg lei latterlig pedantisk forum oppførsel fra deg.

«Bet you are fun at parties»….
Så da mener du at personangrep er rett form å diskutere på?
Greit med takhøyde, men det bringer en diskusjon ingen steder.
Jeg var ikke ute etter og kalle noen ut her i mitt innlegg. Det var en generell betraktning om hvor kjedelig, repetitivt og historieløst det er å angripe Eurovision for å være et homo fesjå, et propaganda show for LGBT og politisk korrekthet. Jeg kunne ha skrevet mer og utdypt det noe mer enn å slenge til en setning til sist der, kan jeg se. Hva nettop du reagerte på i forhold til det, er jeg litt uklar over.

Du har også en ganske direkte måte å respondere på, men jeg kan fint gå videre uten å gå på person mer.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Forøvrig er Ulrikke og Alessandra begge to klart i føringen på oddsen før lørdag.
Henholdsvis 39% og 25% vinnersjanse.

Generelt har oddsmakere og betting sider hatt stor innflytelse på senere års Eurovision, på godt og vondt. Men jeg kjenner for lite til historikken om det har hatt noe relevans i forhold til MGP.
Sist redigert av VillaForever den ons feb 01, 2023 4:41 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:21 pm Forøvrig er Ulrikke og Alessandra begge to klart i føringen på oddsen før lørdag.
Henholdsvis 39% og 24% vinnersjanse.

Generelt har oddsmakere og betting sider hatt stor innflytelse på senere års Eurovision, på godt og vondt. Men jeg kjenner for lite til historikken om det har hatt noe relevans i forhold til MGP.
Stort sett har vel oddsen truffet bra, men dei bommet på Tix når han slo Keiino om eg ikkje hukset helt feil?

Fazam

Legg inn av Fazam »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:03 pm
Fazam skrev: ons feb 01, 2023 3:43 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 12:26 pm Sure. Den traff deg tydeligvis.

Uansett er jeg lei latterlig pedantisk forum oppførsel fra deg.

«Bet you are fun at parties»….
Så da mener du at personangrep er rett form å diskutere på?
Greit med takhøyde, men det bringer en diskusjon ingen steder.
Jeg var ikke ute etter og kalle noen ut her i mitt innlegg. Det var en generell betraktning om hvor kjedelig, repetitivt og historieløst det er å angripe Eurovision for å være et homo fesjå, et propaganda show for LGBT og politisk korrekthet. Jeg kunne ha skrevet mer og utdypt det noe mer enn å slenge til en setning til sist der, kan jeg se. Hva nettop du reagerte på i forhold til det, er jeg litt uklar over.

Du har også en ganske direkte måte å respondere på, men jeg kan fint gå videre uten å gå på person mer.
At ESC for noen er del 1 av Pride er det ikke å komme fra. At det ikke var slik i det forrige århundre blir noe annet.

Å respondere direkte er uansett ikke det samme som å gå på person når man har sluppet opp for argumenter.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: ons feb 01, 2023 4:33 pm Stort sett har vel oddsen truffet bra, men dei bommet på Tix når han slo Keiino om eg ikkje hukset helt feil?
Oddsen har gjort at MGP stort sett har vært forutsigbart ja.
Unntakene er i 2021; når KLEiiNO vel hadde minst 50%, og i 2017 da JOWST lå langt ned på oddsen.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Fazam skrev: ons feb 01, 2023 5:38 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:03 pm
Fazam skrev: ons feb 01, 2023 3:43 pm

Så da mener du at personangrep er rett form å diskutere på?
Greit med takhøyde, men det bringer en diskusjon ingen steder.
Jeg var ikke ute etter og kalle noen ut her i mitt innlegg. Det var en generell betraktning om hvor kjedelig, repetitivt og historieløst det er å angripe Eurovision for å være et homo fesjå, et propaganda show for LGBT og politisk korrekthet. Jeg kunne ha skrevet mer og utdypt det noe mer enn å slenge til en setning til sist der, kan jeg se. Hva nettop du reagerte på i forhold til det, er jeg litt uklar over.

Du har også en ganske direkte måte å respondere på, men jeg kan fint gå videre uten å gå på person mer.
At ESC for noen er del 1 av Pride er det ikke å komme fra. At det ikke var slik i det forrige århundre blir noe annet.

Å respondere direkte er uansett ikke det samme som å gå på person når man har sluppet opp for argumenter.
Har masse argumenter i forhold til det tema, så det var dine ord. VI tar ikke den debatten videre her er mitt forslag, også fordi jeg tror det var en avsporing til noe helt annet. Om du ønsker å si noe mer om det så send meg heller en personlig melding.

Jeg lurer faktisk på hva som gjør at jeg gidder interessere meg for MGP igjen, musikken speiler som regel aldri det jeg ellers hører på. Erkjennelsen er at det er en blanding av oppvekst nostalgi og at musikk innholdet beveger seg nå i retning av noe mer spiselig.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

ms_8 skrev: ons feb 01, 2023 4:33 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:21 pm Forøvrig er Ulrikke og Alessandra begge to klart i føringen på oddsen før lørdag.
Henholdsvis 39% og 24% vinnersjanse.

Generelt har oddsmakere og betting sider hatt stor innflytelse på senere års Eurovision, på godt og vondt. Men jeg kjenner for lite til historikken om det har hatt noe relevans i forhold til MGP.
Stort sett har vel oddsen truffet bra, men dei bommet på Tix når han slo Keiino om eg ikkje hukset helt feil?
KEiiNO - var store favoritter ja. Burde også ha vunnet.

Det som endrer noe av bildet i år er den internasjonale juryens påvirkning. Så folkets hype rundt forhåndsfavoritter i sosiale medier ( Ulrikke har hatt nesten en måned til å holde PR maskinen i gang) kan eventuelt få seg et lite uventet spark når disse menneskene avgir stemmer.

Rusten

Legg inn av Rusten »

TheRealArt_Verified skrev: lør jan 28, 2023 9:24 pm Da er det all inn på Allesandra i mgp-finalen om vi skal være sikret esc-finale. Ikke at jeg tror Ulrikke vippes ned fra tronen.
Uten tvil beste sceneopptreden. Diva i positiv forstand med selvsikker, sexy utstråling om det er lov å si i 2023. Hun eier låta og skiller seg klart ut blant resten av det nitriste feltet. Det er også muligheter for at denne låta treffer godt i Balkan-land og Øst-Europa, men er redd det norske folk safer inn Atle eller Ulrikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 8:33 pm Jeg lurer faktisk på hva som gjør at jeg gidder interessere meg for MGP igjen, musikken speiler som regel aldri det jeg ellers hører på. Erkjennelsen er at det er en blanding av oppvekst nostalgi og at musikk innholdet beveger seg nå i retning av noe mer spiselig.
Isåfall beveger det seg ekstremt sakte.

Bidragene i MGP er jo nitriste fra A til Å. Alt er bygget opp etter samme lest, blåkopi etter blåkopi. Sanger med enormt kjedelig oppbygning, ekstremt forutsigbare, null kreativitet og absolutt intet tegn til utvikling, fornying og originalitet.

Det er ingenting der. Ingenting. Det er helt dødt.

Samtlige av årets bidrag har null sjanse for seier i årets ESC. Ingen kommer engang i nærheten av en pallplassering. Og hvis man lar den kjensgjerningen synke inn, så kan man jo lure på hva som er vitsen med dette glorifiserte Idol-showet.

MGP i sin nåværende form, med sin nåværende ledelse og gjennomføring, er en anakronisme. Noe som har overlevd seg selv. Det er en råtten blomst som må rives opp med roten. Det må plantes nytt, man må rett og slett starte fra scratch.

I motsatt fall kommer vi (igjen) til å bli det nye Tyskland (på 2000-tallet) i ESC-sammenheng.

En nobody. En tissepause. En sovemedisin.

For å sitere en MGP-legende; Det er langt å gå..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Brutalt!

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Sender vi Ulrikke får vi 12 poeng fra Storbritannia. For de tror jo det er en ung Susan Boyle som fremfører låta.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 01, 2023 11:17 am Siden finalen i år går i Liverpool så forventer jeg at pauseunderholdingen blir et comeback fra The Beatles.
Frykter vel at det blir avdankede tidligere ESC-artister som skal fremføre en kjip versjon av you'll never walk alone.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Malacay skrev: tor feb 02, 2023 4:40 pm Da har hørt litt av første semifinale i Melodifestivalen, Er vel rimelig klart at Where You are er garantert finaleplass.
Länge leve livet!

Forutsigbart nok er det samen og transen som vil gå til finalen....

SirJames

Legg inn av SirJames »

Malacay skrev: tor feb 02, 2023 4:40 pm Da har hørt litt av første semifinale i Melodifestivalen, Er vel rimelig klart at Where You are er garantert finaleplass.
Hvilket er vel fortjent, utifra førsteinntrykket jeg har av bidragene i første delfinale.

På svtplay ligger det 1-minutts versjoner av låtene, og "Where Are You" skiller seg ut i positiv retning, synes jeg.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

SirJames skrev: tor feb 02, 2023 9:23 pm
Malacay skrev: tor feb 02, 2023 4:40 pm Da har hørt litt av første semifinale i Melodifestivalen, Er vel rimelig klart at Where You are er garantert finaleplass.
Hvilket er vel fortjent, utifra førsteinntrykket jeg har av bidragene i første delfinale.

På svtplay ligger det 1-minutts versjoner av låtene, og "Where Are You" skiller seg ut i positiv retning, synes jeg.
Låten til Sekelius er i følge Markus Larsson ( Aftonbladets kritiker) tett på å være en rip off av SloMo fra Spania siste år. Og i følge samme kilde, så klarer Sekelius hverken å sette tonene ( !) eller koreografien. Så her tror jeg Alan Walker joiken til Fjellgrän får enveiskjøring til finale. Vanskelig å få et veldig solid inntrykk av de andre låtene i så korte versjoner. Victor Crone er fullstendig låst i sin formel. Glatt og irriterende.Eva og Eva blir humor nostalgi innslaget, og den unge talent gutten Rejhan har en låt som høres pen og sår ut, men tviler på at han kan løfte det på scenen. Svenskene kommer nok med bedre låter utover i delfinalene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

VillaForever skrev: fre feb 03, 2023 9:32 am Låten til Sekelius er i følge Markus Larsson ( Aftonbladets kritiker) tett på å være en rip off av SloMo fra Spania siste år. Og i følge samme kilde, så klarer Sekelius hverken å sette tonene ( !) eller koreografien.
Hen kom høyt i fjorårets finale.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Stig Karlsen må tro han har ubegrenset makt hvis han skal bestemme hvilke personer som skal anmelde musikk i NRK.

https://kampanje.com/premium/februar-20 ... artistene/

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Om Alessandra vinner så får vi vel tre måneder med plagiat-krangling?

SirJames

Legg inn av SirJames »

GoingKronos skrev: fre feb 03, 2023 8:46 pm Om Alessandra vinner så får vi vel tre måneder med plagiat-krangling?
En berettiget krangling, isåfall

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

SirJames skrev: fre feb 03, 2023 11:44 pm
GoingKronos skrev: fre feb 03, 2023 8:46 pm Om Alessandra vinner så får vi vel tre måneder med plagiat-krangling?
En berettiget krangling, isåfall
Hvilken låt er den lik?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er det delfinale i kveld også?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»