Liverpool lagt ut for salg

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Liverpool lagt ut for salg

Legg inn av tbb »

tbb skrev: tir jan 10, 2023 3:58 pm
Wellé skrev: tir jan 10, 2023 3:46 pm
tbb skrev: tir jan 10, 2023 3:41 pm

Du mener at de ikke forutså at det ville bli bråk rundt at de hostet VM? Eller at det vil bli mer bråk knyttet til deres eierskap av en fotballklubb?

Poenget ditt fremstår litt uklart for meg.
Du sammenligner det å kjøpe en klubb som Liverpool og Man Utd med det å hoste VM, men forskjellen er at en klubb har fans av den klubben og den gruppen har mer homogene ønsker enn den generelle fotballsupporter.
Og da er poenget ditt at du mener at denne distinksjonen gjør at det blir mer negativ PR knyttet til kjøp av en fotballklubb?
Jeg er uansett grunnleggende uenig i at fotballsupportere er en «homogen gruppe», men kan tildels være enig i at de har enkelte «homogene ønsker». De mest utbredte av disse ønskene skulle man kanskje tro var til slike eieres fordel?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 4:48 pm
Canucks skrev: tir jan 10, 2023 4:36 pm
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 4:16 pm

United er verdens mest populære klubb, godt over en en milliard supportere verden over. Liverpool ikke alt for langt bak. Tror ikke jeg ville hengt meg spesielt mye opp i hva ulike kvasi-fans skulle flagge under twitter-artikler. Uansett hvor mange mange av disse som sitter i sofaen og trykker på tastaturet, så vil det vært uhorvelig mange med en negativ innstilling til dette som vil være svært synlige, høylytte og plagsomme om araberne tar over. Det er disse som vil utgjøre noe.
Tror du at United-supportere i Afrika og Asia som utgjør en ikke ubetydelig andel av disse supporterne virkelig vil motsi seg arabiske eiere? Jeg tviler sterkt på det personlig, tror kun det er skandinaviske og britiske, samt andre europeiske som vil gjøre motstand.

Så er spørsmålet om det blir samme motstand som mot Super League, eller om det blir av samme motstand som mot Glazers, og hva fansen kan gjøre, for det er null problem for eiere av disse klubbene å shippe inn fans fra Asia uansett.

Jeg håper jeg tar feil, for jeg unner ingen klubber slike eiere, ei heller spurvene, og håper at svulsten stopper med de historieløse klubbene city,newcastle og chelsea.
Det spiller fint liten rolle hva disse kvasifans i Asia og Afrika måtte mene. Med tanke på den gigantiske supporterbasen nærmere hjemmet, utgjør den mer enn mange nok til å lage et sant helvete. Det er disse som vil bety noe. Det er disse som vil vises. Det er disse som utgjør kostnaden. Motstanden mot Glazers og SuperLeague var storm i et vannglass til sammenligning. Så tror jeg (dessverre) at det vil utgjøre en forskjell på hvilken djevel vi i så fall ender opp med.
Det som skremmer meg litt, er at jeg ser Glazer Out-folk fra England som også ønsker stater velkommen som eiere. Alt som betyr noe er penger og mulighet for trofeer, og de ser det som umulig å konkurrere med City osv. uten.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

missChance skrev: tir jan 10, 2023 5:36 pm
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 4:48 pm
Canucks skrev: tir jan 10, 2023 4:36 pm

Tror du at United-supportere i Afrika og Asia som utgjør en ikke ubetydelig andel av disse supporterne virkelig vil motsi seg arabiske eiere? Jeg tviler sterkt på det personlig, tror kun det er skandinaviske og britiske, samt andre europeiske som vil gjøre motstand.

Så er spørsmålet om det blir samme motstand som mot Super League, eller om det blir av samme motstand som mot Glazers, og hva fansen kan gjøre, for det er null problem for eiere av disse klubbene å shippe inn fans fra Asia uansett.

Jeg håper jeg tar feil, for jeg unner ingen klubber slike eiere, ei heller spurvene, og håper at svulsten stopper med de historieløse klubbene city,newcastle og chelsea.
Det spiller fint liten rolle hva disse kvasifans i Asia og Afrika måtte mene. Med tanke på den gigantiske supporterbasen nærmere hjemmet, utgjør den mer enn mange nok til å lage et sant helvete. Det er disse som vil bety noe. Det er disse som vil vises. Det er disse som utgjør kostnaden. Motstanden mot Glazers og SuperLeague var storm i et vannglass til sammenligning. Så tror jeg (dessverre) at det vil utgjøre en forskjell på hvilken djevel vi i så fall ender opp med.
Det som skremmer meg litt, er at jeg ser Glazer Out-folk fra England som også ønsker stater velkommen som eiere. Alt som betyr noe er penger og mulighet for trofeer, og de ser det som umulig å konkurrere med City osv. uten.
Engelskmenn, jevnt over, er nok mindre opptatt av dette enn feks nordmenn og tyskere.

Man Utd har en edge i en slik sammenheng fordi man har bygget opp flere gode organisasjoner de siste tyve årene. Men veldig mange tilknyttet disse er først og fremst opptatt av hva som vil gavne Man Utd. «Glazer out» får veldig mange slike på kjøpet som man helt sikkert mister.


Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Beleilig at dette kommer etter gårsdagens flause

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Sikkert en hedersmann som liker å torturere fremmedarbeidere sammen med Mansour og MBS.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

"Når det gjelder Manchester United meldes det om konkret interesse i Midt-Østen, Asia og Amerika, og det er nærliggende å tro at Liverpool vil være attraktive i det samme markedet".

Åja, DET markedet ja.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tenk om en araber bestemmer seg for å kjøpe både United og Liverpool, og slår klubbene sammen til Manchester Liverpool. Sikkert noen arabere uten fotballforståelse som har tenkt tanken, men fått vite fra sine rådgivere at det hadde vært en fiasko.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Sjefan skrev: søn jan 15, 2023 3:00 pm Beleilig at dette kommer etter gårsdagens flause
FSG har vel fått med seg en anelse murring. Tipper de er veldig klare for å komme seg bort, de ser jo like godt som supporterne at de er ved veis ende her - de har svært lite igjen å bidra med.

Jack

Legg inn av Jack »


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.

Kent

Legg inn av Kent »

Tragisk. Bare ufattelig tragisk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 5:03 pm
Canucks skrev: tir jan 10, 2023 4:56 pm
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 4:48 pm

Det spiller fint liten rolle hva disse kvasifans i Asia og Afrika måtte mene. Med tanke på den gigantiske supporterbasen nærmere hjemmet, utgjør den mer enn mange nok til å lage et sant helvete. Det er disse som vil bety noe. Det er disse som vil vises. Det er disse som utgjør kostnaden. Motstanden mot Glazers og SuperLeague var storm i et vannglass til sammenligning. Så tror jeg (dessverre) at det vil utgjøre en forskjell på hvilken djevel vi i så fall ender opp med.
Håper du har rett, men jeg tror at disse folkene fra midtøsten vil prøve seg på hvilken som helst klubb, og frykter de vil lykkes både med Pool,United og Arsenal også om mulighetene byr seg, og ikke bare mindre klubber som tottenham,chelsea,city og newcastle med mindre fanbaser.
Ja, utfordringen er reell. Jeg støtter deg på det. Det kommer til å bli et sant kaos om vi går for slike eiere. Og er usikker på hvilke vurderinger våre eiere gjør seg i så måte.
Skal ikke våge meg ut på en spådom på hvordan eierne til Liverpool tenker, men skal med stor grad av sikkerhet påstå at når det kommer til Glazers så er det kun mengden penger de kan få ut av et salg som gjelder. De gir nok fullstendig faen i hvem som kjøper klubben, og hva som skjer med den når de har fått fyllt opp kontoen og har kommet seg i sikkerhet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Vi får begynne å grave noen skyttergraver, sånn for sikkerhets skyld.

Men det er fullstendig krise hvis Liverpool eller Manchester United skal være eid av Qatar eller lignende. Det at de har fått klort seg inn i diverse småklubber er en ting, men her snakker vi om to av gigantene på verdensbasis.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Knocked off their moral perch. Kamelsvelging vil bokstavelig talt bli den nye trenden hos en stor del Liverpoolsupportere.
De kommer til å møte seg selv i døra så ofte at de vil trenge svingdør.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Og hvilke personer er det som er hellig overbevist om at Liverpoolsupporterne vil fortsette å være supportere med eiere fra slike regimer? Jeg nøler ikke med å kalle de for kloakkrotter. Jeg har fulgt denne klubben siden slutten av 70-tallet men den dagen de får eiere fra en av de nasjonene så er det finito for min del.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Hardy-guttene skrev: man jan 16, 2023 7:56 am
TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Knocked off their moral perch. Kamelsvelging vil bokstavelig talt bli den nye trenden hos en stor del Liverpoolsupportere.
De kommer til å møte seg selv i døra så ofte at de vil trenge svingdør.
Det får bedømmes etter individuelle tilfeller, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg er ferdig med Liverpool frem til ev. nye fornuftige eiere kommer inn igjen hvis vi blir et sportsvaskingsprosjekt for et terror-regime. Hva andre gjør får stå for deres regning, men her blir det ingen svelging av kameler.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Mitt engasjement til klubben kommer ene og alene til å begrense seg til det rent politiske med terrorist/mafia/sportsvasking eierskap.
Jeg kan ikke støtte et prosjekt som spyr og driter på en kultur og historie som er bygget opp siden 1892.

Nå skal det sies at jeg ikke legger noe nevneverdig i disse "Qatar done deal" tweetsene. Det er kun følger horer ute etter oppmerksomhet, men i dagens fotball er det nærliggende og realistisk å tro at klubber som Liverpool og Manchester United genererer interesse i Midtøsten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Av oss her inne, så er det vel bare Faquarl som har kamel-fetisj.

Skal selvsagt ikke svelge kameler, uansett størrelse.

Forbereder meg på at et heftig forhold av 46 års varighet går mot slutten.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Kan jo bare snakke for meg selv, men som jeg har poengtert flere ganger stiller jeg ingen spørsmålstegn ved at supporterne av Newcastle og Manchester City fortsatt holder med disse lagene. Men kritikken min har hele tiden gått på at man bidrar til sportsvaskingen ved å dele propaganda og forsvare de med "whataboutisme".
Jeg vil tro eventuell trofeer i etterkant av et eventuelt oppkjøp fra en stat som dette vil bli kraftig dempet, men jeg vil bruke min kjærlighet til klubben til å bruke sosiale medier som dette og andre plasser til å forsøke å motarbeide eierskapet. Som i mine øyne er den beste støtten man kan gi til sin egen klubb i en slik situasjon.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lurer på om det virkelig er så mange på Norgesbasis og Verdensbasis som boikotter klubben at det virkelig vil gjøre en forskjell for eierne.

Hva med alle de som nå går på stadion, kommer de til å holde seg hjemme.

Eller blir det som VM i Qatar, masse store ord, men når alt kom til alt fulgte 95% av de som pleier å se kampene med fra godstolen.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

kytec skrev: man jan 16, 2023 12:27 pm Lurer på om det virkelig er så mange på Norgesbasis og Verdensbasis som boikotter klubben at det virkelig vil gjøre en forskjell for eierne.

Hva med alle de som nå går på stadion, kommer de til å holde seg hjemme.

Eller blir det som VM i Qatar, masse store ord, men når alt kom til alt fulgte 95% av de som pleier å se kampene med fra godstolen.
Er faktisk litt spent på hvordan SOS kommer til å reagere.
De er i stand til å lage et helvete om de går inn for det, men ja, eiere uansett destinasjon gir nok flatt faen i hva du og jeg gjør eller mener uten at jeg blir mindre ferdig med klubben av den grunn.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: man jan 16, 2023 12:18 pm
TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Kan jo bare snakke for meg selv, men som jeg har poengtert flere ganger stiller jeg ingen spørsmålstegn ved at supporterne av Newcastle og Manchester City fortsatt holder med disse lagene. Men kritikken min har hele tiden gått på at man bidrar til sportsvaskingen ved å dele propaganda og forsvare de med "whataboutisme".
Jeg vil tro eventuell trofeer i etterkant av et eventuelt oppkjøp fra en stat som dette vil bli kraftig dempet, men jeg vil bruke min kjærlighet til klubben til å bruke sosiale medier som dette og andre plasser til å forsøke å motarbeide eierskapet. Som i mine øyne er den beste støtten man kan gi til sin egen klubb i en slik situasjon.
Jeg ser jo at dette er det naturlige alternativet. Men det krever litt engasjement. Jeg er litt usikker på om jeg er i stand til å hente fram det over tid. Umiddelbart vil ikke det være noen utfordring. Men tipper det temmelig fort ikke vil være noe engasjement igjen verken for Liverpool eller i mot eierne.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

kytec skrev: man jan 16, 2023 12:27 pm Lurer på om det virkelig er så mange på Norgesbasis og Verdensbasis som boikotter klubben at det virkelig vil gjøre en forskjell for eierne.

Hva med alle de som nå går på stadion, kommer de til å holde seg hjemme.

Eller blir det som VM i Qatar, masse store ord, men når alt kom til alt fulgte 95% av de som pleier å se kampene med fra godstolen.
Det kommer garantert ikke til å være nok fans som boikotter Liverpool til at det gjør en forskjell. Det er helt sikkert. Det vil bare bli flere på verdensbasis.
Utfordringen er den delen av fansen som betyr noe. Der er det mer enn nok motstand til at det ikke blir noe salg til arabiske regimer.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 12:32 pm
kytec skrev: man jan 16, 2023 12:27 pm Lurer på om det virkelig er så mange på Norgesbasis og Verdensbasis som boikotter klubben at det virkelig vil gjøre en forskjell for eierne.

Hva med alle de som nå går på stadion, kommer de til å holde seg hjemme.

Eller blir det som VM i Qatar, masse store ord, men når alt kom til alt fulgte 95% av de som pleier å se kampene med fra godstolen.
Er faktisk litt spent på hvordan SOS kommer til å reagere.
De er i stand til å lage et helvete om de går inn for det, men ja, eiere uansett destinasjon gir nok flatt faen i hva du og jeg gjør eller mener uten at jeg blir mindre ferdig med klubben av den grunn.
Men jeg skjønner ikke hvor demonstrasjonene mot et slikt salg blir av? Det er jo for sent når klubben er solgt, det er jo nå man virkelig må stå på barikadene å si ifra, at sesongkort vil bli brent og ikke fornyet, at TV-atonement vil bli sagt opp, at man rett og slett ikke godtar sjeikeeie uansett form og fasong.
Reaksjonene må komme nå, det må mobiliseres mens man kan påvirke, om det er mulig å påvirke i det hele tatt

taknina

Legg inn av taknina »

Mehell skrev: man jan 16, 2023 6:49 am
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 5:03 pm
Canucks skrev: tir jan 10, 2023 4:56 pm

Håper du har rett, men jeg tror at disse folkene fra midtøsten vil prøve seg på hvilken som helst klubb, og frykter de vil lykkes både med Pool,United og Arsenal også om mulighetene byr seg, og ikke bare mindre klubber som tottenham,chelsea,city og newcastle med mindre fanbaser.
Ja, utfordringen er reell. Jeg støtter deg på det. Det kommer til å bli et sant kaos om vi går for slike eiere. Og er usikker på hvilke vurderinger våre eiere gjør seg i så måte.
Skal ikke våge meg ut på en spådom på hvordan eierne til Liverpool tenker, men skal med stor grad av sikkerhet påstå at når det kommer til Glazers så er det kun mengden penger de kan få ut av et salg som gjelder. De gir nok fullstendig faen i hvem som kjøper klubben, og hva som skjer med den når de har fått fyllt opp kontoen og har kommet seg i sikkerhet.
[/quote





















Dette er jo som enhver annen kunstauksjon der en Rembrand og andre store kunstneres verk blir lagt ut for salg.

Det største verkene samlers item blir sjeldent lagt ut for salg og når det skjer så er det kun de rikeste som det er noen vits i å invitere til auksjonen.

En må ta virkeligheten inn over seg. Som i alle andre walks of live. Ille eller ei.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: man jan 16, 2023 12:40 pm
Klaumb skrev: man jan 16, 2023 12:18 pm
TrondLFC skrev: man jan 16, 2023 5:58 am Skal bli litt av et skue å bevitne alle Liverpool supportere som har pratet ned Man C og Newcastle omfavne dette.
Spybøtta er gjort klar.
Kan jo bare snakke for meg selv, men som jeg har poengtert flere ganger stiller jeg ingen spørsmålstegn ved at supporterne av Newcastle og Manchester City fortsatt holder med disse lagene. Men kritikken min har hele tiden gått på at man bidrar til sportsvaskingen ved å dele propaganda og forsvare de med "whataboutisme".
Jeg vil tro eventuell trofeer i etterkant av et eventuelt oppkjøp fra en stat som dette vil bli kraftig dempet, men jeg vil bruke min kjærlighet til klubben til å bruke sosiale medier som dette og andre plasser til å forsøke å motarbeide eierskapet. Som i mine øyne er den beste støtten man kan gi til sin egen klubb i en slik situasjon.
Jeg ser jo at dette er det naturlige alternativet. Men det krever litt engasjement. Jeg er litt usikker på om jeg er i stand til å hente fram det over tid. Umiddelbart vil ikke det være noen utfordring. Men tipper det temmelig fort ikke vil være noe engasjement igjen verken for Liverpool eller i mot eierne.
Naturligvis vanskelig å si om man klarer å opprettholde engasjementet ja. Men det som i alle fall er fullstendig utelukket er at noen vil se meg sitte her inne og forsvare eierskapet og peke på at andre lag har draktsponsorer som også er problematisk for å unnskylde egen klubb. Det var vel det viktigste poenget, så får man jo se om man orker å støtte klubben på best mulig måte igjennom å kritisere eget eierskap.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: man jan 16, 2023 12:58 pm
markantovertak skrev: man jan 16, 2023 12:40 pm
Klaumb skrev: man jan 16, 2023 12:18 pm

Kan jo bare snakke for meg selv, men som jeg har poengtert flere ganger stiller jeg ingen spørsmålstegn ved at supporterne av Newcastle og Manchester City fortsatt holder med disse lagene. Men kritikken min har hele tiden gått på at man bidrar til sportsvaskingen ved å dele propaganda og forsvare de med "whataboutisme".
Jeg vil tro eventuell trofeer i etterkant av et eventuelt oppkjøp fra en stat som dette vil bli kraftig dempet, men jeg vil bruke min kjærlighet til klubben til å bruke sosiale medier som dette og andre plasser til å forsøke å motarbeide eierskapet. Som i mine øyne er den beste støtten man kan gi til sin egen klubb i en slik situasjon.
Jeg ser jo at dette er det naturlige alternativet. Men det krever litt engasjement. Jeg er litt usikker på om jeg er i stand til å hente fram det over tid. Umiddelbart vil ikke det være noen utfordring. Men tipper det temmelig fort ikke vil være noe engasjement igjen verken for Liverpool eller i mot eierne.
Naturligvis vanskelig å si om man klarer å opprettholde engasjementet ja. Men det som i alle fall er fullstendig utelukket er at noen vil se meg sitte her inne og forsvare eierskapet og peke på at andre lag har draktsponsorer som også er problematisk for å unnskylde egen klubb. Det var vel det viktigste poenget, så får man jo se om man orker å støtte klubben på best mulig måte igjennom å kritisere eget eierskap.
Yes. Det å gå City-supporter er uaktuelt. Det er åpenbart.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: man jan 16, 2023 12:56 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 6:49 am
DuncanE skrev: tir jan 10, 2023 5:03 pm

Ja, utfordringen er reell. Jeg støtter deg på det. Det kommer til å bli et sant kaos om vi går for slike eiere. Og er usikker på hvilke vurderinger våre eiere gjør seg i så måte.
Skal ikke våge meg ut på en spådom på hvordan eierne til Liverpool tenker, men skal med stor grad av sikkerhet påstå at når det kommer til Glazers så er det kun mengden penger de kan få ut av et salg som gjelder. De gir nok fullstendig faen i hvem som kjøper klubben, og hva som skjer med den når de har fått fyllt opp kontoen og har kommet seg i sikkerhet.
[/quote





















Dette er jo som enhver annen kunstauksjon der en Rembrand og andre store kunstneres verk blir lagt ut for salg.

Det største verkene samlers item blir sjeldent lagt ut for salg og når det skjer så er det kun de rikeste som det er noen vits i å invitere til auksjonen.

En må ta virkeligheten inn over seg. Som i alle andre walks of live. Ille eller ei.
For en visdom!

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Off topic, men kan en mod her inne forklare meg hvorfor taknina ikke er utestengt etter å ha truet en annen debattant. Jeg antar at den av dere som slettet innlegget hans tolket det i samme retning som @TerryMcDermott og meg (og derfor også slettet våre innlegg). Er det fordi man tolket det dithen at det ikke var en troverdig trussel på whiskeyfylla? Jeg er for så vidt enig i det, men synes det uansett er en rar linje å legge seg på.

Fint for ham da. Ville vært tungt om han ble utestengt fra sitt ene fristed hvor han kan spamme sine daglige tanker, banaliteteter og dårlige/usammenhengende sammenligninger i alle tråder han åpner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»