VM i fotball 2022

Svar
startelver

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av startelver »

Åpningsseremonien vises her , starter nå.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kvalm type.


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Fantastisk åpningsseremoni, det skal de ha. Har sikkert kostet noen milliarder.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

👏👏👏👏👏
Screenshot_20221120_160727_Facebook.jpg

trønderen

Legg inn av trønderen »

Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 1:04 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 11:52 am 3 år, 6 måneder og 19 dager til VM starter.
Hvorfor skriver du her når du ser slik på det ? Det er en rekke sutretråder om at VM burde vært lagt til et kristen land med et liberalt syn på LHBT bevegelsene og milimeterrettferdig likestilling, herunder krav til foreningsfrihet og HMS krav om man beveger seg opp i et stillas 1 meter fra bakken osv osv..

Jeg gleder meg for egen del til VM starter, dog med en bismak, og gleder meg til å få se de gode gamler kanonene som Brasil, Argentina, England, Frankrike, Nederland og Tyskland m.v.. I tillegg er jeg spent på Danmark. Dansk LO og dansk Amnesty har forøvrig konkluderte med at gjestearbeidere i Qatar etter 2016 har fått det langt bedre, og særlig de som er engasjert eller ansatt av FIFA. Det har vel verken Saltvedt, guruen i Dagbladet eller Welhaven nevnt.
Jeg kommer til å la kamptrådene og trådene om de ulike lagene være fri for kritikk mot dette VMet. Der synes jeg man bør kun diskutere det sportslige. Men i denne tråden tenkte jeg at det var greit. Jeg kan likevel ta dette i annen tråd hvis det er ønskelig at dette tråden ikke skal brukes til slikt.

Jeg vet ikke hvem som mener at et arrangørland av VM skal ha "millimeterrettferdig likestilling" eller absurde HMS krav, men det mener i alle fall ikke jeg.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Fifa fornekter seg ikke

https://www.google.com/amp/s/www.espn.c ... atform=amp

Jeg håper virkelig at de trosser dette, om de skulle få gult kort! for dette, er det virkelig verdt det i og med at signaleffekten vil bli sterkere. Tenk, det dere, vi har kommet dit at FiFA truer med gult kort ved å bruke et fargerikt kapteinsbind. Hjelpes
Sist redigert av Taururu den søn nov 20, 2022 7:20 pm, redigert 2 ganger totalt.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Jeg syntes det er fantastisk at fotball vm i 2022 arrangeres i et land der kvinner som er blitt gravide utenfor ekteskapet fengsles. Er man sykepleier og det kommer en gravid kvinne som ikke er gift skal det rapporteres til politiet som kommer omgående. Helt fantastisk og virkelig storslått at slike land får arrangere store mesterskap.

anbessa

Legg inn av anbessa »

En liten fun fact: for første gang i historien skal alle afrikanske lag ledes av trenere fra eget land.
Så får man se om det bringer lykke. Jeg har mine tvil.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Laveste tilskuernsitt på et VM noensinne er Frankrike 1938, 20 872.

Selv om det neppe blir så lavt, er jeg mildt sagt på oppmøte på kamper som Danmark-Tunisia, Canada-Marokko, Wales-Iran og lignende. 2002 Sør Korea / Japan med 42 269 er nok i faresonen for å ikke være laveste etter årtusenskiftet.

startelver

Legg inn av startelver »

Wales i morgen, gleder meg. Wales har ikke vært i VM på 64 år eller noe sånt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Omtrent alt er en katastrofe.

Selv det sportslige er jo fullstendig håpløst, kampprogrammet i England har jo vært en tragedie og nå blir spillerne kastet rett inn i VM, før de så skal tilbake og fortsette det hektiske programmet hvor det knapt nok er rom for å spille kampene som ble utsatt etter at dronninga tok kveld.

Det meste med VM i Qatar er ufattelig provoserende.

Gudskjelov for at Infantino er en av oss alle sammen.

Sniper

Legg inn av Sniper »

Fortsettelsen blir nå interessant. Spent på følgene det får for Qatar som startet det hele med tap.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Taururu skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Fifa fornekter seg ikke

https://www.google.com/amp/s/www.espn.c ... atform=amp

Jeg håper virkelig at de trosser dette, om de skulle få gult kort! for dette, er det virkelig verdt det i og med at signaleffekten vil bli sterkere. Tenk, det dere, vi har kommet dit at FiFA truer med gult kort ved å bruke et fargerikt kapteinsbind. Hjelpes
Si ifra om han gjør det da, da skal jeg se en kamp fra skammens VM jeg også. Elsker en up yours

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 1:04 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 11:52 am 3 år, 6 måneder og 19 dager til VM starter.
Hvorfor skriver du her når du ser slik på det ? Det er en rekke sutretråder om at VM burde vært lagt til et kristen land med et liberalt syn på LHBT bevegelsene og milimeterrettferdig likestilling, herunder krav til foreningsfrihet og HMS krav om man beveger seg opp i et stillas 1 meter fra bakken osv osv..

Jeg gleder meg for egen del til VM starter, dog med en bismak, og gleder meg til å få se de gode gamler kanonene som Brasil, Argentina, England, Frankrike, Nederland og Tyskland m.v.. I tillegg er jeg spent på Danmark. Dansk LO og dansk Amnesty har forøvrig konkluderte med at gjestearbeidere i Qatar etter 2016 har fått det langt bedre, og særlig de som er engasjert eller ansatt av FIFA. Det har vel verken Saltvedt, guruen i Dagbladet eller Welhaven nevnt.
Plukker man en kar ut av et bål, så har han det plutselig mye bedre. Om han har det så jævlig bra er jeg dog mer usikker på.
Særlig de som er engasjer eller ansatt av FIFA.... det kan bety mye rart.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Taururu skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Fifa fornekter seg ikke

https://www.google.com/amp/s/www.espn.c ... atform=amp

Jeg håper virkelig at de trosser dette, om de skulle få gult kort! for dette, er det virkelig verdt det i og med at signaleffekten vil bli sterkere. Tenk, det dere, vi har kommet dit at FiFA truer med gult kort ved å bruke et fargerikt kapteinsbind. Hjelpes
Lurer på hvor det står i regelverket til FIFA.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: søn nov 20, 2022 11:21 pm Wales i morgen, gleder meg. Wales har ikke vært i VM på 64 år eller noe sånt.
Ja de har faktisk kun deltatt i VM i 1958, og da kvalifiserte de seg på et vis ingen andre har gjort. Alle i Asia/afrika gruppen trakk seg før de skulle møte Israel, noe som førte til at de var vinner uten å ha spilt en eneste kamp. Da ble det bestemt at siden alle andre lag som ikke var arrangør eller tittelforsvarer hadde spilt kvalkamper, så måtte også Israel gjøre det. Det ble da til at dem skulle trekke mellom alle toerne i kvaliken, noen avsto dette. Opp av hatten ble Wales trukket og dem slo Israel og gikk til VM. Der gjorde de det såpass bra at de gikk videre til kvartfinale, der de møtte det sterke brasillaget med unge Pele i spissen. Dette ble Brasils mest knepne seier, kun 1-0, men det var visst etter et massivt av Pele, Garincha, Zagallo, Didi, Vava og resten av det sagnomsuste laget de stilte med i Sverige.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

greyserpent skrev: man nov 21, 2022 12:05 am Lurer på hvor det står i regelverket til FIFA.
Går vel på politiske markeringer vil jeg tro. Men vil jo bli en farse uten like hvis Kane, Van Dijk etc får gulkort.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 1:04 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 11:52 am 3 år, 6 måneder og 19 dager til VM starter.
Hvorfor skriver du her når du ser slik på det ? Det er en rekke sutretråder om at VM burde vært lagt til et kristen land med et liberalt syn på LHBT bevegelsene og milimeterrettferdig likestilling, herunder krav til foreningsfrihet og HMS krav om man beveger seg opp i et stillas 1 meter fra bakken osv osv..
Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på en god stund. I beinhard konkurranse. Grattis :?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

DuncanE skrev: man nov 21, 2022 12:39 am
Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 1:04 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 11:52 am 3 år, 6 måneder og 19 dager til VM starter.
Hvorfor skriver du her når du ser slik på det ? Det er en rekke sutretråder om at VM burde vært lagt til et kristen land med et liberalt syn på LHBT bevegelsene og milimeterrettferdig likestilling, herunder krav til foreningsfrihet og HMS krav om man beveger seg opp i et stillas 1 meter fra bakken osv osv..
Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på en god stund. I beinhard konkurranse. Grattis :?
Det jeg skrev er fullstendig rett. Hvilke land utenfor Nord-Amerika, enkelte land i Syd Amerika og Afrika, Europa, Japan, Sør-Korea, Australia og New Zealand bør få VM ? Menneskerettigheter brytes over en lav sko i en rekke land i verden utenfor vår kulturkrets. Klavenes sier at tema eller FIFA kravet er de universelle menneskerettigheter respekteres, og ikke politikk. Da er det vel politikk at USA uten grunn bombet Irak i 2003, og at Norge med enda mindre grunn bombet Libya i 2011. Eller at Italia nekter å hjelpe skipbrudne på Middelhavet. Folk dør av denne grunn også. Politikk det også ?

Denne boikotten er kanskje også latterlig ?? At jeg som fotballnerd uten noe egentlige favorittlag skal slå av TV’n om Brasil møter Argentina i en kvartfinale eller at Tyskland møter England. No way. Jeg skal se med samme bismak som jeg så VM i Russland, VM i friidrett i Qatar i 2019 eller 5 mila i Kina OL en knapp uke før russerne høyst sannsynlig i samråd med Kina invaderte Ukraina. Arrangørlandet Kina sender muslimer i konsentrasjonsleire. Om man vil boikotte får man det travelt fremover.

Hovedpoenget mitt var å skille sportstråder fra boikottråder. Tenker med gru på Sæther, Welhaven og Saltvedt de neste 27 dagene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Crazy Horse skrev: man nov 21, 2022 1:27 am
DuncanE skrev: man nov 21, 2022 12:39 am
Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 1:04 pm

Hvorfor skriver du her når du ser slik på det ? Det er en rekke sutretråder om at VM burde vært lagt til et kristen land med et liberalt syn på LHBT bevegelsene og milimeterrettferdig likestilling, herunder krav til foreningsfrihet og HMS krav om man beveger seg opp i et stillas 1 meter fra bakken osv osv..
Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på en god stund. I beinhard konkurranse. Grattis :?
Det jeg skrev er fullstendig rett. Hvilke land utenfor Nord-Amerika, enkelte land i Syd Amerika og Afrika, Europa, Japan, Sør-Korea, Australia og New Zealand bør få VM ? Menneskerettigheter brytes over en lav sko i en rekke land i verden utenfor vår kulturkrets. Klavenes sier at tema eller FIFA kravet er de universelle menneskerettigheter respekteres, og ikke politikk. Da er det vel politikk at USA uten grunn bombet Irak i 2003, og at Norge med enda mindre grunn bombet Libya i 2011. Eller at Italia nekter å hjelpe skipbrudne på Middelhavet. Folk dør av denne grunn også. Politikk det også ?

Denne boikotten er kanskje også latterlig ?? At jeg som fotballnerd uten noe egentlige favorittlag skal slå av TV’n om Brasil møter Argentina i en kvartfinale eller at Tyskland møter England. No way. Jeg skal se med samme bismak som jeg så VM i Russland, VM i friidrett i Qatar i 2019 eller 5 mila i Kina OL en knapp uke før russerne høyst sannsynlig i samråd med Kina invaderte Ukraina. Arrangørlandet Kina sender muslimer i konsentrasjonsleire. Om man vil boikotte får man det travelt fremover.

Hovedpoenget mitt var å skille sportstråder fra boikottråder. Tenker med gru på Sæther, Welhaven og Saltvedt de neste 27 dagene.
Hva hovedpoenget ditt med innlegget var spiller fint liten rolle all den tid det du faktisk skrev ble noe ganske annet. Du har helt rett i at store deler av verden ikke henger på greip, men det er fint lite behov for å nedskrive det møkkete grunnlaget for dette mesterskapet av den grunn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Today, I feel gay.



Bra Infantino. Nå er du knallgod.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Flaut at ingen av landslagene tilsynelatende har baller nok til å stå for noe.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

I frykten for gult kort, så tørr ikke Nederland og Danmark å kjøre denne "protesten" med kapteinsbindet. Direkte svak avgjørelse og håper inderlig England har baller nok til å stå i det. At enkelte lag ikke tørr å gjøre dette, viser bare hvor feige dem er og det sportslige trumfer alt. Helt enig med Carragher. England kan ikke backe ut nå. Dette var deres måte å vise sin protest på, og da må dem stå i det.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Johnny47 skrev: man nov 21, 2022 10:56 am I frykten for gult kort, så tørr ikke Nederland og Danmark å kjøre denne "protesten" med kapteinsbindet. Direkte svak avgjørelse og håper inderlig England har baller nok til å stå i det. At enkelte lag ikke tørr å gjøre dette, viser bare hvor feige dem er og det sportslige trumfer alt. Helt enig med Carragher. England kan ikke backe ut nå. Dette var deres måte å vise sin protest på, og da må dem stå i det.
England feiger ut de også.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/l3njG ... pteinsbind

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Kunne gitt kapteinsbindet til keeperen. Minst sannsynlig at han får sitt andre gule.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dette VM’et blir bare mer og mer latterlig.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Fotballen er faen brenne meg i ferd med å dø...

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Her burde landa stått i det og satt det enda mer på spissen så hadde dem byttet kaptein flere ganger under kampen. Istedenfor så feiger dem altså ut, på grunn av et jævla gult kort. Så viktig er altså saken...

MadBum

Legg inn av MadBum »

Infantino proklamerte jo at han selv var homo, så det er rart han ikke støtter dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»